مجری سئو (seo excutive) شخص یا شرکتی است که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو فعالیت دارد و با قبول سفارش مشتریان و ارائه استراتژی موثر باعث هدایت ترافیک و افزایش بازید و در نتیجه کسب درآمد و افزایش فروش میشود.
مجری سئو با ارائه مشورت های موثر به مشتری و یافتن کلمات کلیدی پربازده و با ایجاد استراتژی در یک مدت مورد توافق،بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو را به منظور معرفی و شهرت یک برند و جذب مخاطب به عهده میگیرد.
مهارت های اصلی مجری سئو میتواند یک استراتژی از قبل تعیین شده را به موفقیت برساند و نظر سفارش دهندگان را جلب نماید.در اینجا به مهارت های اصلی که یک مجری سئو باید داشته باشد اشاره میکنیم.
1-تفکر استراتژیک:مجری سئو باید قادر باشد استراتژی تعیین نماید تا براساس آن گام به گام به اهداف وب سایت نزدیک شود و این باعث توسعه و قدرت یک وب سایت میشود.
2-مدیریت پروژه:یک مجری سئو باید قادر باشد همزمان چندین پروژه را اجرا و نظارت نماید تا اطمینان پیداکند همه چیز سازماندهی شده و طبق برنامه پیش میرود.
3-تفکر تحلیلی:یک مجری سئو باید قادر باشد تا آمار و داده ها را تحلیل نموده و براساس آن یک تفکر پیشتاز ارائه دهد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.
4-مهارت های ارتباطی:یک مجری سئو باید توانایی و مهارت ارتباط با مشتریان را داشته باشد تا بتواند از نیازها و درخواست های آنان با خبر گردد و استراتژی خود را بر پایه همان نیازها تدوین کند.
5-تخصص فنی:یک مجری سئو باید توانایی استفاده از نرم افزارهای مدیریت محتوا،نرم افزارهای برنامه نویسی ،زبان برنامه نویسی ماتتد Html,CSS و نظایر اینها را داشته باشد و همچنین بخوبی بتواند در google webmaster وgoogle analytics به استفاده از داده های آماری بپردازد.
6-بهینه سازی نرخ تبدیل:مجری سئو با ارائه راهکارها و تولید محتوای مبتنی بر نیاز کاربران و مخاطبان باید قادر به نرخ تبدیل باشد یعنی بازدیدکننده را تبدیل به خریدار نماید.
7-برنامه ریزی استراتژی محتوا بسیار مهم است.یک مجری سئو باید بخوبی بداند و بتواند استراتژی محتوا را تعیین نماید که چگونه با تولید محتوا کاربران بیشتری را بسوی وب سایت بکشاند و ترافیک ارگانیک را به سوی سایت خود هدایت نماید.
مجری سئو در صفحه اول گوگل میتواند نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت داشته باشد.مجری سئو کیست و چه وظایفی دارد؟
مجری سئو از آن نوع کلیدواژه هایی است که شاید کمتر جستجو شود و بجای آن کاربران تمایل بیشتری دارند تا عبارت سئوکار را برای جستجو انتخاب کنند.این مطلب را در باره مجری سئو بخوانید
در بسیاری از سایت ها برای مجری سئو تعریفاتی بکار برده اند که جایگاه آن با seo manager اشتباه قلمداد میشود.
توانایی هایی که یک مجری سئو باید داشته باشد بطور خلاصه عبارت است از :
1-توانایی تحقیق در باره کلیدواژه و شناخت حساسیت و قدرت و جایگاه هر کلیدواژه در موتورهای جستجو را داشته باشد.
2-مجری سئو نقش اساسی و تعیین کننده در معرفی یک وب سایت و جذب ترافیک ارگانیک و در نتیجه افزایش بازدید از وب سایت دارد.این مطلب را در باره مجری سئو بخوانید
3-مجری سئو باید قدرت تجزیه و تحلیل داده های آماری با استفاده از ابزار کنسول گوگل را باید داشته باشد.صفحات برتر و پربازدیدتر را تشخیص دهد و نقاط ضعف صفحات ضعیفتر را دریابد.
4-سئو محتوا از مهمترین اعمال یک مجری سئو است که نحوه استفاده از عناوین صفحات و همچنین استفاده دقیق از متا و تصحیح کدها را شامل میشود.این مطلب را در باره مجری سئو بخوانید
تصاویر از مهمترین بخش های سئو محتواست که باید با صفت alt معرفی گردد.این مطلب را در باره مجری سئو بخوانید
5-تحلیل و بررسی سایت های رقبا از وظایف اصلی یک مجری سئو است.این مطلب را در باره مجری سئو بخوانید
در نهایت باید بدانیم سئو مخفف عبارت بهینه سازی موتورهای جستجو است یعنی یک وب سایت باید بگونه ای بهینه سازی شود تا الگوریتم های موتورهای جستجو برای کسب رتبه یک وب سایت در آن لحاظ شده باشد.
مجری سئو باید با مشتری در تعامل باشد و راهنمایی های موثر و جامع را در اختیار مشتری قرار بدهد تا بتواند تصمیم گیری درستی انجام دهد.این مطلب را در باره سئو بخوانید
قبل از هر چیز نیاز هست که یک مجری سئو در باره نوع کسب و کار مشتری تحقیق نماید و از میزان رقابت در فضای آنلاین باخبر گردد.
معرفی کلمه کلیدی به مشتری مهمترین وظیفه یک مجری سئو است مه نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.
فرض کنید یک مشتری به شما مراجعه میکند که فروشنده کفش است و اطلاعی از بهینه سازی موتورهای جستجو ندارد.
وقتی از او سوال میکنید که تمایل دارد با چه کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل ظاهر شود طبیعی است که او نام فروشگاه خود را میگوید که این یک نام خاص است مانند"فروشگاه کفش جام ارژنگ" که این کلمه کلیدی اصلا نمیتواند برای مشتری فایده داشته باشد.
وظیفه مجری سئو در اینجا این است که کلمه کلیدی مناسب مانند"فروشنده کفش مردانه چرمی"یا "فروشنده کفش مردانه اسپورت" و نظایر اینها را معرفی نماید.
مشورت دادن به مشتری لازمه تعیین استراتژی یک مجری سئو برای معرفی یک کسب و کار است.
تحقیق در باره کلمه کلیدی از طریق ابزارهای متنوعی که در گوگل وجود دارد امروزه بسیار آسان است.
باید توجه کنیم اگر وب سایت مشتری ما بازدید نداشته باشد و یا برای او سودی بهمراه نداشته باشد مسلماً باعث دلخوری و رنجش او میشود.
مجری سئو باید بطور مرتب با مشتری در تعامل باشد و محتوای ناب برای وب سایت او ایجاد نماید مانند ویدئو،اینفوگرافیک،عکس و انیمیشن و مانند اینها تا بتواند یک سایت جذاب برای کسب و کار خود داشته باشد.مجری سئو باید با مشتری در تعامل باشد و راهنمایی های موثر و جامع را در اختیار مشتری قرار بدهد تا بتواند تصمیم گیری درستی انجام دهد.
• شناخت نیازهای یک کسب و کار بسیار مهم است.
•تحلیل رقبا و بررسی کلمات کلیدی که استفاده کرده اند.
•شناخت نیاز بازار برای ایجاد محتوای مناسب.
•پرهیز کردن از کپی مطالب سایر وب سایت ها.
•شناخت فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو بویژه گوگل از اواویت های مجری سئو است.
مجری سئو را میتوان مسئول تعیین استراتژی و برنامه ریزی برای بهینه سازی یک وب سایت دانست که نتیجه آن حضور وب سایت در صفحه اول موتورهای جستجو مانند بینگ و بویژه گوگل است.
برای تعیین استراتژی توسط یک مجری سئو ابتدا باید به کسب و کار مشتری که بر اساس آن وب سایت طراحی شده است توجه کنیم.
اهداف مشتری باید برای مجری سئو کاملاً شفاف سازی شده باشد که آیا هدف مشتری فروش و کسب درآمد است یا اینکه صرفا معرفی یک برند تجاری یا صنعتی مد نظر میباشد.
هنگامیکه موضوع فروش و ارائه کالا و خدمات باشد طبیعی است استراتژی سئو با تبلیغات برند بسیار متفاوت خواهد بود.
مجری سئو باید تجربه کافی برای ایجاد و تعیین یک استراتژی و مشخص نمودن یک دوره زمانی برای حصول نتیجه را داشته باشد.
مجری سئو و بهینه سازی داخلی موضوعی است که در این تصویر آن را ارائه کرده ایم.
سئو داخلی یا SEO ON PAGE به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در درون صفحه برای بهبود کیفیت وب سایت انجام میشود.
سئو اصولا از سه بخش داخلی،خارجی و فنی تشکیل میشود که باید به دقت انجام شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.
چنانچه در تصویر میبینید مزایای سئو درون صفحه بخوبی شرح داده شده است.
در ادامه یا مجری سئو همراه شوید تا با نکات مهم سئو بیشتر آشنا شوید.
مجری سئو مسئولیت هایی در قبال ارتقا و کسب رتبه یک وب سایت دارد که باید بر اجرای آنها احاطه و تسلط داشته باشد.در فهرست زیر مسئولیت های مجری سئو را به اختصار آورده ایم.
1-پیاده سازی و توسعه استراتژی سئو.
2-تحقیق در مورد رقبا چه در سایت و چه خارج از آن.
3-انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای محتوا.
4-نوشتن محتوای جذاب همراه با سئوسازی.
5-بهینه سازی محتوای منظم در وب سایت.
6-توسعه و اجرای استراتژی های لینک بیلدینگ.
7-بهبود عملکرد وب سایت.
8-پیشنهاد تغییرات در محتوای وب سایت.
9-اندازه گیری موفقیت وب سایت بصورت مستمر.
10-تحلیل داده های آماری از طریق گوگل وبمستر و گوگل آنالایتیک.
یک مجری سئو باید بخوبی بتواند استراتژی را تعیین نموده و تکنیک و تاکتیک های مناسب را در جهت بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو فراهم آورد.
مجری سئو یک شغل خوب و معتبر در اینترنت و فضای وب است که بسیاری از کسانیکه در این شغل هستند درآمد خوبی دارند.
برای اینکه بتوانیم تصویری از شغل مجری سئو داشته باشیم بهتر است نگاهی به آمار زیر بیندازیم تا از اهمیت این رشته شغلی بهتر با خبر شویم.
در آمریکا بیش از 3000 شغل وجود دارد که مربوط به کار بهینه سازی وب سایت و مجری سئو است.
مجری سئو شغلی است که میتواند حتی در یک شرکت یا یک موسسه استخدام شود و وب سایت آن شرکت را متحول کرده و جذب مخاطب و مشتری نماید.
بدون سئو هرگز یک سایت نمیتواند خود را در صفحه اول گوگل تصور نماید و تمام وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند بدون هیچگونه تردیدی از یک سئو قوی بهره مند شده اند.
یک مجری سئو برای حضور در عرصه پذیرش مشتری باید دارای یک رزومه کاری قوی باشد و نیاز دارد که در ابتدا خودش صاحب یک وب سایت یا وبلاگ شخصی باشد.
بعنوان مثال همین صفحه سایت جام ارژنگ که باعنوان " مجری سئو " در صفحه اول گوگل است یک رزومه کاری و یک آگهی برای جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی است.
مجری سئو باید تجربه کافی و قابل ارائه داشته باشد تا اگر مشتری سوال کرد بتواند چندین وب سایت را که سئو کرده و در صفحه اول گوگل قرار دارد را بعنوان نمونه معرفی نماید.
هرگز دانستن تکنیک های بهینه سازی وب سایت نمیتواند شاخصه یک مجری سئو باشد بلکه حتما نیاز به تجربه کاری و ارائه نمونه کار دارد.
با مجری سئو به راحتی میتوانید وب سایت خود را برای تمامی موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. . رتبه اول در اولین صفحه جستجو به کاربران نشان میدهد گوگل - یا یک موتور جستجوی دیگر مانند بینگ - به وب سایت شما اعتماد دارد . این یکی از دلایلی است که چرا ۷۵ درصد از کاربران به اولین صفحه نتایج جستجو پایبند هستند .آنها به موتورهای جستجو برای فیلتر کردن نتایج برای آنها ، از بین بردن وب سایتهای اسپمی اعتماد میکنند . گوگل و دیگر موتورهای جستجو این مساله را درک میکنند که به همین دلیل است که آنها از علایم صفحه و صفحه خارج از صفحه برای رتبهبندی وب استفاده میکنند . این سیگنالها که میتوانند از محتوایی که شما به سرعت وب سایت خود ایجاد میکنید ، متفاوت باشند ، نشان دهید که وب سایت شما ایمن و معتبر است . آنها همچنین تاکید میکنند که صفحه وب شما به پرس و جو یک کاربر پاسخ میدهد ، با بهینهسازی لیست کسبوکار خود گوگل . این لیست ، که در جستجوهای محلی و جستجوهای خاص برای کسبوکار شما ظاهر میشود ، به کاربران اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما میدهد .همچنین میتواند مروری بر کاربران گوگل داشته باشد . این بررسیها برای ایجاد اعتبار ، و همچنین فروش در حال رانندگی ، حیاتی هستند . خریداران در بررسیها بسیار اعتماد زیادی دارند ، که به همین دلیل است که ۸۰ درصد از مصرف کنندگان میگویند که بازبینیهای آنلاین ذهن خود را درباره خرید یک محصول تغییر دادهاند . این بسیار زیاد است و با سئو شما میتوانید تاثیر نظرات شرکت خود را به حداکثر برسانید.سئو بخشی جدایی ناپذیر و شاید بخشی اجتناب ناپذیر از کمپین های بازاریابی دیجیتال این روزها است. اگر می خواهید نام تجاری شما در SERP ها رتبه بالایی داشته باشد، دید آنلاین گسترده ای به دست آورد و بیشترین ترافیک وب سایت را افزایش دهد، باید بیشترین تمرکز را روی سئو داشته باشید.
مجری سئو یعنی کسی که مسئولیت بهینه سازی یک وب سایت را برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو بر عهده دارد.
همانگونه که میدانیم سئو مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو بوده که با نام اختصاری seo معرفی میشود.
بهینه سازی یعنی بهبود کیفیت یک وب سایت از نظر فنی و ساختار کلی وب سایت بر اساس الگوهای مورد قبول موتورهای جستجو و همچنیم ایجاد محتوای ناب که مورد قبول کاربران قرار بگیرد.
یک مجری سئو باید به تمام تکنیک ها و اصول بهینه سازی آشنا باشد و بتواند داده های آماری را که از گوگل وبمستر یا گوگل آنالایتیکس ارائه میشود را تجزیه و تحلیل نموده و نقاط ضعف وب سایت را تقویت نماید.
البته شاید کمتر عبارت مجری سئو از طرف کاربران جستجو شود و بیشتر کلمه سئوکار را مورد هدف قرار میدهند.
اما همانگونه که مشهود است عبارت مجری سئو بیشتر از طرف کسانی مطرح میشود که شغلشان بهینه سازی موتورهای جستجو است.
برای به دست آوردن نتایج دلخواه در سراسر دنیا، به متخصصان سئو بسیار با تجربه نیاز دارید. وقتی صحبت از استخدام افراد حرفه ای برای خدمات اختصاصی سئو برای انجام کمپین های خود می شود، باید به دنبال مهارت های خاصی در میان آنها باشید. اگر آنها حرفه ای های موفقی هستند، همیشه در کمپین های سئو خود به موفقیت مطلوب دست پیدا می کنید.از آنجایی که وب سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند، عوامل مختلفی بر رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.
نقش مجری سئو در بهینه سازی محتوا چیست؟اگر دستی در نوشتن داشته باشید، مطمئنا بارها و بارها با کلمه سئو روبه رو شده اید و اگر به تازگی اسم بهبود سئو را میشنوید، یکی از پیشنهاد های کلیدی ما به شما این است که چنانچه صاحب وبلاگ یا سایتی هستید، حتما سئوی سایت و محتوای خود را بررسی کنید البته سئو خیلی فراتر از چیزی که فکر می کنید مهم است و باید در رعایت کردن آن کوشش کنید. در واقع اگر می خواهید سایت شما و محتوایی که برای مخاطبان آماده کرده اید زودتر نتیجه بدهد، سئو را رعایت کنید.دلیل اهمیت سئو این است که باعث می شود محتوا و سایت شما زودتر کاربران و مخاطبان خاص خود را پیدا کند.گوگل نیروی قوی برای افرادی است که تلاش میکنند ترافیک ارگانیک را هدایت کنند. این کتاب اینترنت را جستجو میکند تا صفحات وب را پیدا کند که بسیار مفید بوده و مربوط به خوانندگان آن تقریباً در هر موضوعی میباشد . ما به نتایج گوگل به جای اعتماد کردن به آنها وابسته هستیم . هر کسی میخواهد یاد بگیرد که چطور # ۱ را در گوگل رتبهبندی کند. علاوه بر این ، این یک حقیقت معروف است که اغلب افراد تمایل دارند صفحات گوگل را ۲ و صفحات بعدی نتایج جستجوی گوگل را حذف کنند . بنابراین بهتر است وب سایت خود را در صفحه اول گوگل رتبهبندی کنید .به همین دلیل هم هر دوی متخصصان بخش سئو ( بهینهسازی موتور جستجو ) و تازهواردها نیز همین هدف را دارند : گرفتن وب سایت یا وب سایت مشتریان آنها در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل .بسیار مشکل است که وب سایت تان را به شدت در گوگل رتبهبندی کنید و رقابت شدید و الگوریتم های پیوسته در حال تغییر را مشخص کنید . با این حال ، موفقیت هنوز برطرف نشده است . وب سایت شما باید بتواند در عرض چند ماه با برنامهریزی مناسب و تاکتیکهای مناسب به صفحه بالایی برسد.
مجری سئو وظیفه مبارزه برای کسب موقعیت در بازاریابی آنلاین را بر عهده دارد.
یک مجری سئو میتواند انواع ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند و با اینکار بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری مینماید.
در دنیای دیجیتال امروزه حضور آنلاین فعال و قوی یک ضرورت بزرگ بازاریابی آنلاین است و حضور در صفحه اول موتورهای جستجو و بویژه گوگل کاری سخت و زمانبر است.
مجری سئو با درک نیاز مشتری یا سفارش دهنده وب سایت با تحقیقاتی که در باره شغل او میکند یک استراتژی مناسب و مرتبط تنظیم میکند تا بتواند از بازاریابی آنلاین نهایت بهره را ببرد.
مجری سئو بر این نکته واقف است که هرچه بهینه سازی بهتر باشه کسب رتبه بهتر در دسترس است و جایگاه خوبی در صفحه اول گوگل بدست میآید.
رند فیشکین مجری و متخصص برجسته سئو میگوید که باید تاکتیک ها را بر اساس کسب و کارتان انتخاب نمایید و اینکار باید بتدریج و مبتنی بر صبر و حوصله و مطالعه انجام گردد.
مجری سئو باید بداند که بهینه سازی موتورهای جستجو دائما در حال تکامل است و تاکتیک های امروز ممکن دیگر در آینده کارساز نباشد و فاکتورها و الگوریتم جدیدتری ارائه گردد.
مجری سئو باید به دقت مخاطبین یک وب سایت را شناسایی کند گاهی اوقات یک سایت کاملا صنعتی و تخصصی است و طبیعی است که برای همه کاربران گوگل مناسب و یا جذاب نیست در این صورت باید بهینه سازی رو بنوعی هدایت کند که مخاطبان خاص آنرا جذاب و قابل پیگیری بدانند.
مجری سئو باید به روز باشد و اطلاعات خود را در باره نرم افزار و افزونه های سئو کامل کند و ابزارهای جدید را بشناسد و کارآیی هرکدام را بداند.
مجری سئو باید با برندسازی آشنایی کامل داشته باشد و راههای معروف کردن یک برند گمنام و ناآشنارا بداند و اینکه چگونه در سایت های بزرگ با لینک سازی برند خود را بشناساند.
همه فکر میکنند سئو یک هنر تاریک است – چیزی که بهتر است به یک مجری و متخصص سئو سپرده شود. اما راه هوشمندتری برای مدیریت سئو وجود دارد تا بهترین نتایج ممکن را برای مشتریان ایجاد کند.اکنون یک سرویس داخلی، سئو بخش مهمی از موفقیت بازاریابی همه کسب و کارها است.این یک ضرورت برای هر کسب و کاری است. به هر حال این عصر دیجیتال است. همه از طریق گوگل به دنبال پاسخ هستند.در نتیجه، سئو به بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت در تجارت آنلاین تبدیل شده است، و تضمین می کند که هر کمپین و محتوایی نه تنها بازار، خریداران، شرایط جوی و زمینه رقابتی را در نظر می گیرد، بلکه دقیقاً چگونه مردم برندهای مشتریان را به صورت آنلاین تجربه می کنند. آنها همیشه یک کمپین یا وب سایت را لمس می کنند.
برای موفقیت به عنوان یک مجری سئو، باید مهارت های کپی رایتینگ و تحلیلی قوی، دانش تکنیک های کدنویسی و تعهد به بهبود مداوم مهارت های کلیدی داشته باشید. در نهایت، یک مجری سئو باید دانش برجسته ای از سئو، اشتیاق به صنعت و مهارت های مدیریت زمان داشته باشد.همه کسب و کارها به دنبال یک مجری سئوی نتیجه محور هستند که مسئولیت توسعه محتوای وب بهینه را بر عهده بگیرد. مسئولیت های اجرایی سئو شامل همکاری نزدیک با تیم بازاریابی برای دستیابی به اهداف سئو، سنجش موفقیت سئو و بازگشت سرمایه و کمک به حفظ معماری وب سایت برای اطمینان از کاربرپسندی است.بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو مهمترین اصل برای هدایت ترافیک ارگانیک و یافتن مشتری جدید است.
مجری سئو مسئول ایجاد محتوایی است که شامل کلمات کلیدی محبوب برای آوردن ترافیک بیشتر به یک وب سایت است. مجری سئو همچنین مسئول تحقیق در مورد کلمات کلیدی ترند و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل تأثیر این کلمات کلیدی است.در ساده ترین شکل آن، به عنوان یک مجری سئو،کار اصلی بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو است. هر کسی که در سئو کار می کند باید بداند که چگونه می تواند ترافیک هر صفحه را افزایش دهد، کلمات کلیدی را به طور موثر به کار گیرد و با پیشرفت های الگوریتم گوگل و تغییرات بازار همراه باشد.علاوه بر این، مجری سئو به خوبی در روند بهینهسازی آشنا است،و میتواند مشکلات کوچکی را که مانع از افزایش رتبه وبسایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر میشود، تشخیص دهد.
مجری سئو و بازاریابی دیجیتال میتوانند ارتباطی قوی و پایدار جهت معرفی کسب و کارها داشته باشند.سئو به شما کمک میکند ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت خود بیاورید . بر خلاف بازاریابی سنتی ، بازاریابی دیجیتال ابزارهای فوق هدفمند را ارایه میدهد . به جای پرداخت یک بیلبورد و امید که مخاطب هدف شما آن را ببیند ، میدانید که وب سایت شما را در نتایج جستجو خواهند دید .به علاوه ، شما در اولین فرصت به مخاطبین هدف خود دست پیدا میکنید . مجری سئو همانگونه که از نامش پیداست وظیفه اجرای بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو را بر عهده دارد و برای این کار باید تجربه کافی و سابقه سئو وب سایت های زیادی را داشته باشد تا بتواند از عهده انجام کار برآید.مجری سئو باید پیچیدگیهای رتبهبندی وبسایتها را توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ درک کند.
مجری سئو (seo excutive) را هنگامیکه در گوگل جستجو کنید مطالب بسیار جالبی را پیدا خواهید کرد که یکی از آنها کارهای روزانه یک مجری سئو است.
در این پست یکروز از زندگی یک مجری سئو را برایتان آورده ایم تا بدانیم کارهای مستمری که باید بطور روزانه برای بهینه سازی موتورهای جستجو انجام شود چگونه باید برنامه ریزی گردد.
یک مجری سئو در وهله اول باید یک بازاریاب خوب باشد و بتواند از طریق ایجاد محتوا و حضور قوی و فعال در صفحه اول گوگل خود را بشناساند و جذب مخاطب و مشتری احتمالی نماید.
در این مقاله آمده است که سه جنبه مهارت شخصیتی یک مجری سئو را شکل میدهد و او را به سوس موفقیت سوق میدهد.
• مجری سئو باید کارها و برنامه های کاری خود را سازماندهی نماید.
• مجری سئو باید کنجکاو باشد و دائما در جستجوی یافتن راهی برای پیشبرد اهداف و بهتر اجرا کردن استراتژی خود باشد.
• مجری سئو باید محرک باشد و خود و دیگران را تشویق کند و از ادامه راه مایوس نباشد.
کاری وجود ندارد که نتوانید انجام بدهید و چیزی وجود ندارد که نتوانید یاد بگیرید.
آموزش انواع زبان های برنامه نویسی بویژه html و css از ضروریات است که مجری سئو باید بر آن مسلط باشد.
یک مجری سئو باید کارکردن با سیستم های مدیریت محتوا و حداقل وردپرس را بداند.
اگر میخواهید مقاله یکروز با یک مجری سئو را بطور کامل و مستقیم از سایت نویسنده بخوانید روی لینک زیر کلیک نمایید.
اکثر کاربران یا بازاریابان فکر میکنند که یک مجری سئو فقط چند کلمه کلیدی را در یک وب سایت یا وبلاگ میریزد و کار تمام است.روزگاری بود که انبوه کلمات کلیدی در یک سایت میتوانست کار را حل کند اما امروزه با وجود ربات های خزنده گوگل اینکار باعث جریمه و حتی حذف یک سایت میشود.
مجری سئو بخوبی از اهمیت اینکار واقف است و از فاکتورهایی که باعث جریمه هر وب سایتی میشود بخوبی مطلع است. یکی از اصلیترین وظایف یک مجری سئو یافتن کلمات کلیدی پربازدید و با اهمیت است که بیشتر از طرف کاربران موتورهای جستجو و بویژه گوگل دنبال میشود.
بسیاری از کلمات کلیدی هستند که میتوانند بیشترین بازدید را برای یک وب سایت به ارمغان بیاورند اما در عین حال قرار گرفتن این کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل بسیار سخت و نیاز به یک استراتژی و تلاش مستمر دارد.
مجری سئو در ابتدای هر پروژه کاری با توجه به شغل و آن کسب و کار یک لیست از کلیه کلمات کلیدی مرتبط و در عین حال با اهمیت ایجاد میکند که در محتوای وب سایت و همچنین در عنوان و توضیحات سایت جایگذاری گردد.
مجری سئو باید قدرت و توانایی تجزیه و تحلیل داده های آماری که از گوگل وبمستر یا گوگل آنلایتیکس استخراج میکند را داشته باشد تا بتواند بداند که کدام صفحات ضعیف و کدام قویتر هستند و بیشترین بازدید از کدام کلمات کلیدی صورت گرفته است.
هنگامیکه سایتتان را در گوگل وبمستر ثبت میکنید روزانه به شما آماری داده میشود که تعداد بازدید از هر صفحه و هر کلمه کلیدی را ارائه مینماید و میتوانید اهمیت صفحات خود را درک نمایید.
لینک سازی از مهمترین اعمال روزانه یک مجری سئو است که باید آنرا انجام دهد و این لینک سازی به دو بخش لینک داخلی و لینک خارجی تقسیم میشود.
مجری سئو یک هدف کلی و نهایی پایه دارد و آن بهینه سازی یک وب سایت برای افزایش ترافیک و تعامل است.مجری سئو پس از اینکه ارزیابی اولیه را بعمل آورد با ایجاد یک استراتژی محتوا با هدف ارائه یک تجربه کاربری کار بهینه سازی وب سایت را شروع میکند.
هدف کلی مجری سئو را میتوان در واقع ایجاد سرنخ بیشتر برای به بدست آوردن مشتری و سود بیشتر برای کارفرماست.آنچه که بیش از همه مورد نیاز است تجزیه و تحلیل داده های آماری در رابطه با روند پیشرفت بهینه سازی یک وب سایت است که باید توسط مجری سئو انجام گیرد.
با توجه به اینکه الگوریتم های موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر است هرگز نمیتوان به داده های قبلی اتکا کرد و باید اطلاعات و دانش یک مجری سئو به روز باشد.استفاده از ابزار بهینه سازی که میتواند سطح پیشرفت سئو یک وب سایت را اندازه گیری نماید بسیار مهم است.
نظارت مستمر و بررسی عملکرد یک وب سایت و پیشرفت کلیدواژه ها و چگونگی حضور در عرصه رقابت و بررسی رقبا از وظایف روزانه یک مجری سئو بوده که غفلت از هرکدام میتواند باعث عقب ماندگی یک وب سایت گردد.
یکی از عمده فعالیت های مجری سئو را میتوان بهینه سازی خارج از صفحه دانست که آن تبلیغ و اشتراک گذاری وب سایت در شبکه های اجتماعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
مجری سئو میتواند با تسلط و احاطه ای که بر تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو دارد وب سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد.هنر و علم رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل بهینهسازی موتور جستجو سئو نامیده میشود . از آنجا که جستجو یکی از رایجترین روشها برای افرادی است که اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت میکنند, رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو میتواند منجر به بازدید کنندگان بیشتری از یک وب سایت شود .برای تشخیص ترافیک جستجوی ارگانیک از ترافیک جستجوی پرداختی ، ترافیک سئو به عنوان " ترافیک جستجوی ارگانیک " شناخته میشود .از آنجا که جستجو یکی از راههای اصلی است که مصرف کنندگان از وب عبور میکنند , بهینهسازی موتور جستجو جنبه مهمی از بازاریابی آنلاین است .نتایج جستجو در یک لیست مرتب ارایه میشوند ، و سایت بالاتر میتواند در آن فهرست ، بازدیدکنندگان بیشتری را که دریافت خواهند کرد ، رتبهبندی کند . به عنوان مثال ، نتیجه بالا برای یک جستجوی معمولی جستجوی معمولی ۴۰ تا ۶۰ % ترافیک کلی برای این موج را دریافت خواهد کرد ، در حالی که نتایج دوم و سوم ترافیک کمتری دریافت خواهند کرد . تنها چند درصد از آنها از صفحه اول نتایج عبور میکنند . در نتیجه ، حتی بهبودهای کمی در رتبهبندی موتور جستجو میتواند باعث افزایش بازدیدکنندگان و شاید کسبوکار برای یک وب سایت شود.