متخصص سئو کیست؟متخصص سئو چه وظایفی دارد؟یک متخصص سئو همچنین می تواند به عنوان یک مدیر یا مشاور سئو نامیده شود و هر کسی است که بتواند وب سایت ها را برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتور جستجو بهینه کند. کارشناسان سئو به افزایش ترافیک یک صفحه وب یا وب سایت از موتورهای جستجوی مختلف کمک می کنند.متخصص سئو فردی است که می داند بهینه سازی موتورهای جستجو چگونه کار می کند و چگونه از این استراتژی های بهینه سازی استفاده کند تا مطمئن شود که رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو افزایش می یابد. هدف آنها نه تنها به دست آوردن ترافیک بیشتر برای موتورهای جستجو است، بلکه مطمئن شوید که این ترافیک و بازدیدها را به بازدیدهای مکرر تبدیل می کنند و در نتیجه مشتریان تکراری را به ارمغان می آورند. متخصصان سئو اطمینان حاصل می کنند که از این قوانین برای افزایش ترافیک موتورهای جستجو به وب سایت خود استفاده می کنند. همانطور که توسط متخصص سئو، نیل پاتل، توضیح داده شده است - "بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شما است به طوری که یک موتور جستجو دوست دارد آن را به عنوان یک نتیجه برتر برای جستجوهای یک کلمه کلیدی خاص نشان دهد." این نکات خود نشان دهنده مسئولیت هر متخصص سئو و مهارت هایی است که این متخصصان یا متخصصان برای پیاده سازی آنها و کمک به رتبه بندی محتوا و ایجاد ترافیک موتورهای جستجو دارند. یک متخصص سئو باید به اندازه کافی مسئولیت داشته باشد که وب سایت ها را برای محتوا تجزیه و تحلیل کند، آنها را بررسی کند و از این وب سایت هایی استفاده کند که توسط موتورهای جستجو بهبود یافته و بهینه شده اند.با متخصص سئو در سایت جام ارژنگ همراه شوید
متخصص سئو کسی است که پیچیدگیهای بهینهسازی موتور جستجو را درک میکند. پیدا کردن کسی که واقعا ً عاشق این فرآیند است.
متخصص سئو و بهینهسازی موتور جستجو یک بازاریاب دیجیتال است که برای بهبود صفحه وب سایت برای ترافیک ارگانیک بهتر کار میکند .
متخصص سئو در مورد چیزهایی مانند تغییرات الگوریتم گوگل , بهینهسازی در سایت , کارهای خارج از سایت , و چیزهای بیشتر مهارت زیادی دارد .
متخصص سئو معمولا ً در هنگام هدایت ترافیک وب سایت , کاتالیست کلیدی هست , زیرا به طور مداوم بهترین روشها و تاکتیکهای خود را برای بهبود مهارتهای خود میآموزد .
متخصص سئو اساسا با بازاریاب دیجیتال دیگری تفاوت دارد چون محرک افزایش شناخت برند , بهبود فروش , و رشد شرکت یا شرکتهایی که برای آن کار میکنند را دارد .
متخصص سئو وقتی به اندازهگیری و تنظیم رتبهبندی موتور جستجو و ترافیک میپردازد , مهارتهای ویژهای دارد .استخدام یک متخصص با تجربه سئو برای عضوی از تیم شما بخش مهمی از ایجاد یک استراتژی رشد ارگانیک قوی برای برند شماست .
یک متخصص سئو اغلب وظیفه کمک به استراتژی تمام فعالیتهای ترافیکی ارگانیک و پرداختشده مرتبط با بازاریابی موتور جستجو را برعهده دارد .
متخصص سئو نیز باید در زمان اجرای بهترین اقدامات لازم برای رتبهبندی بهتر , مسئول باشد .متخصص سئو همچنین مسئول نظارت و بازبینی دادهها است تا ببیند آیا اهداف برآورده شدهاند یا خیر.در ادامه با جام ارژنگ همراه باشید.
متخصص سئو هم مانند سایر متخصصان ممکن است آگاهی و دانش داشته باشد اما عملکرد او مورد رضایت ما قرار نگیرد.
مانند اینکه شما خودروی شخصی را به یک مکانیک دارای گواهینامه نشان میدهد تا عیوب آنرا بر طرف کند اما بعد از چند روز دوباره همان عیوب آشکار میشود.
این مثال در همه رشته ها میتواند مصداق داشته باشد حتی هنگام بیماری نیز ممکن است به چند پزشک مراجعه نمایید تا اینکه آخرین نفر بتواند شما را درمان کند.
متخصص سئو را فقط میتوان از تعداد کارهایی که انجام داده است و رزومه خود را ارائه کرده بشناسیم.
وبلاگ ها و وب سایت های زیادی به بسیاری از افرادی که متخصص سئو بودند سپرده شده اما نتیجه دلخواه بدست نیامده است.
سئو فرآیندی است که با تجربه طولانی به دست میآید و صرف دانستن و عمل کردن چند تکنیک نمیتواند شخصی را متخصص سئو معرفی کند.
در اینجا برخی از شاخصه هایی که یک متخصص سئو باید داشته باشد را فهرست وار آورده ایم.
1-متخصص سئو باید درک عمیقی از نحوه کار موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ داشته باشند.
2-متخصص سئو باید بداند که بهینه سازی همه وب سایت ها یکسان نیستند.
3-متخصص سئو باید درک صحیحی از گامهایی که برای بهینه سازی موتورهای جستجو برمیدارد داشته باشد.
4-متخصص سئو باید اهل تحقیق و مطالعه باشد تا بتواند از اهمیت کلیدواژه ها و میزان رقابت باخبر گردد.
5-متخصص سئو باید مهارت تحلیلی داشته باشد تا بخوبی بتواند آمارها و داده های گوگل وبمستر و گوگل آنالایتیکس را تجزیه و تحلیل نماید.
مسئولیتهای شغلی متخصص سئو براساس این که آیا کسی برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار میکند , در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت , یا مستقل برای یک مشتری , متفاوت است ,در فهرست زیر مسئولیت های شغلی یک متخصص سئو آمده است که عبارتند از:
توسعه استراتژیهای بهینهسازی که رتبهبندی نتایج موتور جستجوی وب سایت شرکت را افزایش میدهد.
متخصص سئو هنگام انجام عملیات جستجوی پرداختشده آزمایشها , جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج , شناسایی روندها و بینش برای دستیابی به حداکثر بازدید را انجام خواهد داد .مدیریت هزینههای کمپین های سئو , اقامت در بودجه , برآورد هزینههای ماهانه و تطبیق اختلافات.همکاری نزدیک با تیم توسعه وب برای اطمینان از اینکه بهترین اقدامات سئو در سراسر محتوای وب سایت به درستی دنبال میشوند.
کار با تیمهای سردبیری و بازاریابی برای هدایت سئو در ایجاد محتوا و بازاریابی محتوا.مسئولیت بهینهسازی صفحه برای بازاریابی موتور جستجو بر عهده متخصص سئو است.انجام تحقیقات کلید واژه مستمر , کشف و بهینهسازی کلمات کلیدی مرتبط جدید برای استفاده در وب سایت شرکت و مواد بازاریابی.تحقیقات و اجرای توصیههای بهینهسازی موتور جستجو از وظایف متخصص سئو است.
تغییر معماری وب سایت , محتوا , پیوند و عوامل دیگر برای بهبود موقعیتهای سئو برای کلمات کلیدی هدف.-نوشتن محتوای وب سایت جذاب و با کیفیت بالا , از جمله پستهای وبلاگ و توضیحات صفحه برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت.این موارد ذکر شده کلیاتی از وظایف یک متخصص سئو برای بهینه سازی یک وب سایت برای موتوورهای جستجو و کسب رتبه و رسیدن به صدر رقابت است.
بعنوان یک متخصص سئو باید بدانید که چگونه باید سایت خود را سئو کنیم.
یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید , تعیین این است که آیا وب سایت شما در واقع در گوگل و دیگر جستجو است یا نه . گوگل امروزه بزرگترین و مطمئنترین موتور جستجو در اینترنت است , حدود ۲۲۷ میلیون کاربر هر ساعت از گوگل استفاده میکنند و در یک روز میتوانند ۵.۴ میلیارد جستجو را متوقف کنند . برای جمعبندی این موضوع , باید مطمئن شوید که سایت تان توسط گوگل شناسایی شدهاست .
پیدا کردن این که آیا وب سایت شما در دایرکتوری گوگل قرار دارد یا نه , آسان است و میتواند به دنبال نام وب سایت یا نشانی اینترنتی شما در گوگل باشد . این احتمال وجود دارد که وب سایت شما هم اکنون در گوگل باشد , چون رباتهای کاوشگر آنها در جستجوی صفحات جدید برای شاخص هستند .یکی از بهترین راههای گوگل برای پیدا کردن وب سایت شما در هنگام خزیدن برای سایتهای جدید , گنجاندن یک نقشه برای سایت شما است . یک نقشه سایت به گوگل و دیگر موتورهای جستجو در مورد صفحات جدید یا تغییریافته در وب سایت شما اجازه میدهد , علاوه بر این گوگل لینکهای دیگری را نیز که به وب سایت شما اشاره میکنند به عنوان اعتبار سنجی پیدا میکند.
زمانی که وب سایت خود را توسط گوگل شناسایی کردید , میتوانید شروع به ایجاد محتوا برای افزایش ترافیک خود کنید .ایجاد این محتوا زمان میبرد , به خصوص اگر شما این شغل را برای نویسندگان با تجربه تر سئو برون سپاری نکنید . البته انواع دیگری از محتویات وجود دارند که شما میتوانید آنها را مانند ویدئو یا پادکست ها ایجاد کنید تا ترافیک را از سایتهایی مانند یوتیوب مهار کنید .
فیلمها و این قبیل فیلمها لزوماهمه برای ایجاد نیستند , اما میتوانند برای صاحب یک کسبوکار کوچک که یک فروشگاه فرهنگ محبوب یا مانند آن را اداره میکند , مناسب باشند . قبل از اینکه دوربین را بیرون بکشید یا شروع به نوشتن اولین پست بلاگ خود کنید, ما فکر کردیم که برجسته کردن برخی از عوامل اصلی موتورهای جستجو مانند گوگل قبل از خدمت به شما یک وب سایت ایده خوبی است.
یک بخش از وظایف متخصص سئو مربوط به بهینه سازی محتوای یک وب سایت است.سئو نویسی توسط یک پست بلاگ تعریف میشود که با پیادهسازی کلمات کلیدی و عبارات بهینهسازی میشود .
مطالب سئو برای افزایش نتایج ارگانیک سایت و موقعیت آن در رتبهبندی نتایج جستجو استفاده میشوند . آنچه که نویسندگان سئو در مورد آن مینویسند بستگی به خدماتی دارد که عرضه میکنید .برای مثال اگر وب سایتی دارید که تبلیغات گوگل را ارائه میکند , احتمالا ً موفق خواهید شد مقالاتی در مورد " چگونه رشد وب سایت در گوگل "بنویسید که برخی از مقالاتی که در سایت خود دارید را برجسته میکند .
این کار به سادگی آپلود کردن بیش از حد مقالات نیست و تا جایی که میتوانید آنها را با کلمات کلیدی پر میکنید .کلید , حقیقت کامل این است که محتوای شما مهم است .
محتوای شما باید مفید باشد , باید به سوالاتی که مشتریان احتمالی شما دارند پاسخ دهد . در حالی که نویسندگان سئو وظیفه دارند که به مجموعهای از کلمات کلیدی نگاه کنند و از این طریق عبارات و سوالاتی را که ممکن است لازم باشد در اطراف آنها پاسخ داده شود کم کنند .موتورهای جستجو یافتن پاسخ به پرسشهای کاربران را ساده میکنند . این امر به دلیل ماهیت پیچیده موتورهای جستجو و الگوریتمهای آنها امکان پذیر است . موتورهای جستجو نشانیهای اینترنتی را کشف میکنند , رباتهای کامپیوتری ( به نام عنکبوتها ) را برای بازدید و دانلود وب سایتهایی که پیدا میکنند و اطلاعات کلیدی را از وب سایتهایی که سینهخیز میروند , ارسال میکنند . پس از تکمیل این مرحله , صفحه نمایه شده, که در آن صورت کاربران جستجو به دنبال صفحات مشابه هستند , در دسترس قرار میگیرد .اما موتورهای جستجو از کجا میدانند که یک مقاله چه زمانی میتواند به درخواست جستجو پاسخ دهد ؟
اساسا , وقتی کاربر یک کوئری خاص را جستجو میکند , گوگل و دیگر موتورهای جستجو از طریق شاخصهای خود برای پیدا کردن مرتبطترین مقالات برای پاسخ به این پرسش استفاده میکنند . الگوریتم های خاص محتوای را براساس ارتباط و سایر عوامل سئو رتبهبندی میکنند .هدف شما به عنوان یک کسبوکار این است که مطمئن شوید که در اولین صفحه نتایج گوگل قرار دارید .
برای رسیدن به بیشترین ترافیک , هدف آن است که در ده نتیجه برتر رتبهبندی قرار گیرد . به هر حال , افراد زیادی از صفحه اول عبور نمیکنند , حتی اگر هزاران پست وبلاگ در مورد یک موضوع خاص وجود داشته باشد.
یکی از مهمترین عملکردهای متخصص سئو در باره کلیدواژه یا کلمات کلیدی و انواع و اهمیت آن است.وقتی افراد به دنبال عبارات گوگل , بینگ یا یاهو میگردند , روشی که موتور در آن پیشنهادها را ارائه خواهد کرد براساس کلمات کلیدی و اینکه سئو چگونه انجام شدهاست .
اگر شما سئو قوی و یک قدرت دامنه بالا دارید , با یک پروفایل بک لینک سالم - رتبهبندی گوگل شما بالاتر از رقبای شما خواهد بود که این کارها را انجام نمیدهند .این به این معنی است که شما میتوانید بالاترین رتبه را داشته باشید و سهم بازار را از ۹۱ % افرادی که روی نتایج در صفحه اول گوگل کلیک میکنند , بیشتر کنید .اگر سئو ضعیف باشد , شما از رقبای خود پایینتر خواهید بود و کسبوکار شما ممکن است به طور کلی پیدا نشود.
دو نوع مختلف از کلمات کلیدی در سئو مورد استفاده قرار میگیرند . کلمات کلیدی دم کوتاه و کلمات کلیدی دم بلند هستند . هر دو از نظر سئو بسیار موثر هستند اما هر دو میتوانند انواع مختلفی از جستجوگران را جذب کنند . ما به روشهایی دست خواهیم زد که در آنها کلمات کلیدی و حتی کاربردهایی که میتوانید از آنها استفاده کنید , اما اکنون بیایید تفاوت بین کلمات کلیدی دم بلند و کوتاه را بررسی کنیم .کلید واژه دم کوتاه عبارت جستجو است از ۱ تا ۳ کلمه در یک زمان .
متخصص سئو میتواند در تلاش برای هدایت حجم بالایی از بازدیدکنندگان به وب سایت شما به دلیل طبیعت باز آنها بسیار موثر باشد . با این حال , با این حال , این مساله نیز مطرح میشود که چگونه از آنها استفاده میشود .یک عبارت جستجو که اغلب مورد استفاده قرار میگیرد میتواند به این معنی باشد که رتبهبندی موتورهای جستجو مانند بینگ یا گوگل سختتر است . این به خاطر حجم صفحاتی است که از آنها استفاده میکنند . با این حال , پشتکار و صرف وقت بر روی آن باعث میشود که میزان رضایت شما بالاتر برود .
کلید واژه دنباله بلند اصطلاحی است که بیش از ۳ کلمه طول دارد . چون آنها طولانیتر هستند به این معنی است که میتوانند توصیفی باشند , بنابراین هدف قرار دادن مخاطبین شما آسانتر است . یک واقعیت جالب این است که بیش از ۷۰ % جستجوهای اینترنتی از کلمات کلیدی بلند دم تشکیل شدهاند .برخلاف دم کوتاه , یک عبارت دنباله بلند به اندازه ترافیک ایجاد نخواهد کرد . این به این دلیل است که عبارات از جستجوی واقعی کم استفاده میکنند .
اکنون این امر ممکن است برای برخی از کسب و کارها خوب نباشد , با این حال جستجوی دقیقتر باید شانس بیشتری برای تبدیل آنهایی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند , ایجاد کند.قبل از اینکه بتوانید وب سایت خود را بهینهسازی کنید یا شروع به ایجاد هر محتوایی کنید , به تحقیق کلید واژه نیاز است . کلید واژه تحقیق به نویسندگان و بازاریابان سئو اجازه میدهد تا اصطلاحات جستجوی خاصی را که وارد موتورهای جستجو میشوند , تحلیل کنند.تحقیق در مورد کلمات کلیدی میتواند سوالات احتمالی مشتریان هنوز کشف نشده شما را کشف کند , آنها همچنین میتوانند به تصور محبوبیت این جستجوها کمک کنند . کلید واژه تحقیق باید یک رویداد ادامهدار در استراتژیهای بازاریابی آنلاین شما باشد , زیرا رتبهبندی کلمات کلیدی اغلب میتواند تغییر کند یا در طول زمان جایگزین شود.