مجله سئو عنوان صفحات مرتبط بهم در جام ارژنگ است که یک مجله دیجیتالی سئو بوده که راجع به ترفندها و تکنیک ها و بازیابی سئو در آن مطالب مفید کاربران عزیز درج میگردد اما اینکه چرا مجله سئو یک کلیدواژه مهم در گوگل است در ادامه با درج مطالب مفید و ارائه مثال های مفید با کلماتی نطیر بازاریابی سئو و همچنین مجله دیجیتالی سئو بیشتر آشنا میشویم.از آخرین اخبار بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو در مجله سئو با خبر شوید.مجله سئو آخرین اخبار مربوط به موتورهای جستجو و همچنین ارائه کلیدواژه هایی که توسط جام ارژنگ در صفحه اول قرار دارد را به کاربران گرامی معرفی مینماید.چگونه میتوانیم با تعیین استراتژی و یک برنامه ریزی دقیق به صفحه اول گوگل رسیده و کسب و کار خود را بهتر معرفی نماییم.تمام این مطالب را در مجله سئو جام ارژنگ بخوانید
1-سئو باعث افزایش کشف آلی و مزایای ترافیک وب سایت با کیفیت بالا از دید آلی سئو میشود که منجر به افزایش ترافیک وب سایت میشود . بهینهسازی موتور جستجو بسیار هدفمند و مشتری محور است . یک استراتژی سئو موثر به تحویل صفحات وب شما به مخاطبان مربوطه از طریق جستجوهای مربوطه کمک خواهد کرد.از آنجا که کاربر در حال حاضر به دنبال چیزی است که شما باید ارائه دهید , دید آلی ترافیک با کیفیت بالا را بدون تلاش برای جلب یا متقاعد کردن بازدیدکنندگان به وب سایت شما هدایت میکند .
2-سئو زمانی که کانالهای بازاریابی دیجیتال را ارزیابی میکند , بازگشت سرمایهگذاری ( roi ) اغلب یک اولویت است , اگر مهمترین نباشد . در حالی که نتایج سئو زمان میبرد , یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت roi تاثیرگذار را ارائه میدهد .با این حال , اگر وب سایت شما در پایین صفحه دو , سه , چهار , یا اصلا ً وجود نداشته باشد , ممکن است که وجود نداشته باشد . از سوی دیگر , اولین لیست گوگل ۳۳ % از ترافیک جستجو را دریافت میکند . قابلیت دید موتور جستجو به طور مستقیم با افزایش ترافیک وب و افزایش درآمد مرتبط است و roi را به یکی از مهمترین مزایای سئو برای بسیاری از شرکتها تبدیل میکند.
۳. سئو رتبهبندی اعتبار و اعتماد را در صفحه اول گوگل بهبود میبخشد و اعتبار را در میان مشتریان بالقوه افزایش میدهد . گوگل وب سایتها را براساس دهها سیگنال روی صفحه و خارج از صفحه مانند محتوای ایجاد شده , سرعت وب سایت و قابلیت استفاده همراه رتبهبندی میکند. در حالی که اکثر مصرف کنندگان احتمالا ً این سیگنالها را در نظر نمیگیرند , کاربران انتظار دارند که گوگل ابتدا محتوای مربوطه و ارزشمندی را تحویل دهد . بیشتر آنها به طور ضمنی به الگوریتم اعتماد دارند و ۷۵ % کاربران به صفحه دو حرکت نمیکنند .اعتماد در اختیار موتور جستجو و یک محصول یا سرویس با کیفیت بالا ایجاد میشود که در میان بازدیدکنندگان اعتبار ایجاد میکند .
۴. سئو تلاشهای بهینهسازی موتور جستجوی ارتقا ۲۴ / ۷ را پس از ساعات کار متوقف نمیکند . پس از اتمام بودجه , مانند تبلیغات پرداختشده , محتوا ناپدید نمیشود . رتبهبندی بهدستآمده از طریق سئو وب سایت شما را ۲۴ / ۷ ارتقا میدهد , و از مزایای مطلق جستجوهای گوگل ( حداقل ) ۶۰,۰۰۰ که هر ثانیه اتفاق میافتد , بهره میبرد. یکبار دیگر , سئو منحصر به فرد است چون به شرکت شما اجازه میدهد تا به کاربران برسد در حالی که به دنبال شما میگردند - نه روی یک بیلبورد که در راه خروج از شهر دیده میشود .
5-سئو کل قیف بازاریابی را هدف قرار میدهد.بازاریابی محتوا که توسط سئو هدایت میشود شامل انواع متنوعی از انواع محتوا است که هر مرحله از قیف بازاریابی را هدف قرار میدهند . در حالی که یک پست بلاگ قیف بالا یا وسط قیف در ابتدا تبدیل نخواهد شد , محتوای مانند این وفاداری و آگاهی را ایجاد میکند - ویژگیهایی که منجر به تغییر شکل میشوند .
۶.سئو به سازمانها اجازه میدهد تا از طریق تحقیق کلید واژه قصد محور به هر مخاطب برسند . برای رسیدن به هر دو مخاطب , صفحات خدمات جداگانه میتوانند ایجاد شوند , یکی عبارت کلیدی " خدمات نصب استخر مسکونی " و دیگری " خدمات نصب استخر تجاری " را هدف قرار میدهد .
۷. سئو تجربه کاربر را بهینه میکند یک جز حیاتی از سئو و یک فاکتور مهم رتبهبندی گوگل است . مجله موتور جستجو توضیح میدهد : " گوگل یاد گرفتهاست که چگونه یک تجربه مطلوب یا نامطلوب کاربر را تفسیر کند و تجربه مثبت کاربر به یک عنصر محوری برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شدهاست . "
یک کاربر گوگل انتظار دارد که درخواست او در چند لحظه پاسخ داده شود . یک مهمان که سوار بر یک وب سایت میشود و با تجربه ضعیف کاربر ملاقات میکند , احتمالا ً ظرف چند ثانیه از آنجا خواهد رفت . نرخهای بالا بازتابی به گوگل میگویند که صفحه وب برای کاربر ارزشمند نیست و اغلب منجر به رتبهبندی پایینتر میرود .
۸. سئو موفقیت PPC را افزایش میدهد و تبلیغات موتور جستجو را با همکار میکند . رتبهبندی وب سایت در بالاترین نتایج جستجوی پرداختشده و در میان رتبه اول ارگانیک , مشتریان فرصتهای بیشتری را برای بازدید از وب سایت و تقویت اعتبار برند فراهم میکنند . علاوه بر این می توان از دادههای سئو برای آگاه کردن و بهینهسازی استراتژی PPC استفاده کرد.
۹. سئو یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است در حالی که کیفیت سئو اغلب در سال اول تاثیر قابلتوجهی بر کسبوکار میگذارد , تلاشهای سئو در طول زمان ترکیب خواهد شد و منجر به افزایش نتایج برای چندین سال میشود. در واقع , بزرگی نتایج سئو و roi با بودجه , تلاش و زمان متعهد به آن مطابقت دارد . اگر یک شرکت سئو نتایج آنی را وعده میدهد , محتاط باشید .پیادهسازی استراتژی سئو - مانند ایجاد محتوا و بهینهسازی روی صفحه - و تسلط بر الگوریتم گوگل زمان صرف میکند . برای دیدن بهترین نتایج ترکیب سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود , آماده باشید تا سئو را به عنوان یک سرمایهگذاری با بازده بلند مدت قابلتوجه مشاهده کنید .
۱۰. سئو کلید جستجوی دید است که ما در یک عصر دیجیتال غیرقابلانکار زندگی میکنیم . سازمانهایی که قصد ایجاد یک حضور برند موثر را دارند باید در وب قابلمشاهده باشند . با این حال , اگر شما در صفحه اول نیستید , احتمالا ً کلیک یا تبلیغ نام تجاری خود را به کسی نخواهید داد . امروزه بهینهسازی موتور جستجو برای یک هویت تجاری موفق حیاتی است .
چشمانداز دیجیتال در چند سال گذشته به طور چشمگیری تغییر کردهاست , اما سئو هنوز یک استراتژی بازاریابی موثر و مهم باقی ماندهاست . در حالی که مزایای زیادی برای یک استراتژی سئو وجود دارد , ما ۵ دلیل برتر را برای کمک به شما برای درک آوردهایم ! چرا سئو فوقالعاده است .افزایش موقعیتهای ترافیک - بالا در صفحات نتیجه موتور جستجو , اکثر تاثرات و کلیک را دریافت میکند , بنابراین رتبهبندی در این موقعیتهای بالا میتواند منجر به افزایش ترافیک قابلتوجهی برای وب سایت شما شود . سئو همچنین بر ایجاد برچسبهای اطلاعاتی و کلیدی مرتبط با عنوان و توصیف متا تمرکز میکند که در صفحات نتیجه ظاهر میشوند . داشتن برچسب و توصیف بهینه به افزایش نرخ کلیک کمک میکند که افزایش ترافیک وب را نیز افزایش میدهد .سئو نتایج قابل ارزیابی ارائه میدهد , صرفنظر از اینکه شما یک تجارت الکترونیک هستید یا سایت تجارت غیر الکترونیکی بنابراین وقتی به roi میرسد , هیچ شکی وجود ندارد . آژانسهای سئو میتوانند تقریبا ً هر جنبه از استراتژی سئو را پیگیری کنند , مانند افزایش در رتبهبندی , ترافیک و تبدیل . تجزیه و تحلیل جامع همچنین توانایی شکافتن در سطح دانهای و مشاهده اطلاعات جمعیتی و دیگر معیارهای تعامل برای افرادی که با وب سایت شما تعامل دارند را فراهم میکند. سایتهای تجارت الکترونیک , شرکتهای سئو میتوانند ببینند که کاربران کدام مسیر را برای تکمیل یک فروش طی میکنند , که همه راه را برای جستجوی شما قبل از خرید به کدام یک از کلیدواژه ها اختصاص میدهند . برای سایتهای غیر تجاری , شما میتوانید مقادیر را به تبدیلات اصلی خود نسبت دهید , مانند یک " تماس با ما " پر کردن را شکل دهید و ارزش استراتژی سئو را به این شکل محاسبه کنید .اثربخشی هزینه - سئو یکی از موثرترین استراتژیهای بازاریابی است زیرا هدف آن کاربرانی است که فعالانه به دنبال محصولات و خدمات آنلاین شما هستند . طبیعت ورودی سئو به کسب و کارها کمک میکند تا پول را در مقابل استراتژیهای خروجی مانند تماس سرد پسانداز کنند. با اینکه تماس سرد هنوز میتواند یک استراتژی موثر باشد , اما این استراتژی ۶۱ % بیشتر از استراتژی ورودی مانند سئو هزینه تولید میکند . و از آنجا که سئو کاربرانی را هدف قرار میدهد که به طور فعال در جستجوی محصولات و خدماتی مانند شما هستند , ترافیک حاصل از سئو از بسیاری از استراتژیهای بازاریابی دیگر , که منجر به صرفهجویی در هزینهها برای شرکتها میشود , کارساز است.افزایش قابلیت استفاده از سایت - در تلاشی برای راحتتر کردن مسیر یابی وب سایت برای موتورهای جستجو , سئو به طور همزمان به شما کمک میکند وب سایت شما برای کاربران نیز قابل کشتیرانی باشد . سئو شامل rearranging معماری سایت و پیوندها برای ساختن صفحات درون وب سایت برای پیدا کردن و جهتیابی آسانتر است . این کار نه تنها خزیدن در سایت و پیدا کردن صفحات را برای کاربران آسانتر میکند , بلکه پیدا کردن اطلاعات در وب سایت را نیز برای کاربران آسانتر میکند .آگاهی از برند - از آنجا که رتبهبندی جایگاه بالا منجر به برداشت قابلتوجه میشود , داشتن وب سایت شما در این موقعیتهای بالا در صفحات نتیجه به معنای نوردهی بیشتر برای وب سایت شما است. علاوه بر این , در صفحه اول برای کلمات کلیدی هدف شما نه تنها به کاربران کمک میکند تا برند شما را با آن کلمات کلیدی مرتبط کنند , بلکه اعتماد را القا میکند چون شرکتها در صفحه اول عموما ً قابلاعتماد هستند . هر چه صفحات و محتوای شما در موقعیتهای بالا در موتورهای جستجو بیشتر باشند , شانس بیشتری برای کاربران برای دیدن محتوای خود و ارتباط با برند خود دارید .
سئو مخفف بهینهسازی موتور جستجو است. هدف سئو گسترش دید یک شرکت در نتایج جستجوی آلی است . در نتیجه , این تلاشها بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شرکت هدایت میکنند و شانس آنها برای تغییر شکل بیشتر را افزایش میدهند که منجر به مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر میشود .
چندین راه برای بهبود سئو در صفحات سایت وجود دارد . موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب عنوان , کلمات کلیدی , برچسب تصویر , ساختار لینک داخلی و لینکهای ورودی هستند ( که به نام backlinks نیز شناخته میشوند ) . موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت , رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل بیرونی , خارج از سایت نگاه میکنند تا مشخص کنند که سایت شما تا چه حد باید در site قرار گیرد .
با توجه به تمام این عوامل , سئو در درجه اول دو چیز - رتبهبندی و دید - را هدایت میکند .
سئو یا بهینهسازی محتوای یک وب سایت , انجام تحقیقات کلیدی و کسب لینکهای ورودی برای افزایش رتبه آن محتوا و قابلیت دید وب سایت کار میکند . در حالی که به طور کلی میتوانید مشاهده کنید که نتایج بر روی صفحه وب وقتی که صفحه وب توسط موتور جستجو سینهخیز و نمایه شده , تاثیر میگذارد , تلاشهای سئو میتواند ماهها طول بکشد تا کاملا ً تحقق یابد .
رنکینگ این چیزی است که موتورهای جستجو برای تعیین مکان یک صفحه وب خاص در SERP استفاده میکنند . رتبهبندی در موقعیت شماره صفر از طریق تعداد نهایی نتایج موتور جستجو برای پرس و جو آغاز میشود , و یک صفحه وب میتواند برای یک موقعیت در یک زمان رتبهبندی شود. با گذشت زمان , رتبهبندی صفحه وب ممکن است به دلیل سن , رقابت در SERP یا تغییرات الگوریتم توسط خود موتور جستجو تغییر کند .
دید بهتر و خوانایی توضیح میدهد که یک دامنه خاص در نتایج موتور جستجو چقدر برجسته است . دید کمتر جستجو زمانی رخ میدهد که یک دامنه برای بسیاری از جستجوهای مرتبط قابلمشاهده نباشد , در حالی که با دید جستجوی بالاتر , عکس درست است .
هر دو مسئول تحویل اهداف اصلی سئو - ترافیک و اختیارات دامنه هستند .
یک دلیل مهم دیگر وجود دارد که چرا شما باید از سئو استفاده کنید : این استراتژی به شما کمک میکند برند خود را در کل سفر خرید قرار دهید .
به نوبه خود , سئو میتواند تضمین کند که استراتژیهای بازاریابی شما با رفتار خرید جدید مطابقت دارند .
چون همانطور که گوگل پذیرفت , رفتار مشتری به خوبی تغییر کردهاست .
تا ۲۰۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ , 92 درصد از جستجوهای اینترنتی در یک ملک گوگل صورت میگیرد .
بیشتر از این , آنها ترجیح میدهند که بیشتر فرآیند خرید را خودشان انجام دهند .
به عنوان مثال , Ststista دریافت که ۶۰ % افراد قبل از خرید یک برند آنلاین را تحقیق میکنند . بیشتر از این , این فرآیند هرگز پیچیدهتر نبوده است .
در نهایت , بررسی ۲۰۲۲ خریدار b2b DemandGen نشان داد که ۶۷ درصد از خریداران b2b فرآیند خرید را با جستجوی گسترده وب آغاز میکنند .
اما آنها چگونه از موتورهای جستجو در طول فرآیند استفاده میکنند ؟
در اوایل این فرآیند , آنها از گوگل برای یافتن اطلاعات درباره مشکل خود استفاده میکنند . برخی همچنین درباره راهحلهای بالقوه تحقیق میکنند.
سپس , آنها گزینههای موجود را براساس بازبینی یا تبلیغات رسانههای اجتماعی قبل از پرس و جو با یک شرکت ارزیابی میکنند. اما این اتفاق بعد از اینکه آنها تمام منابع اطلاعاتی را از دست دادند رخ میدهد .
بنابراین , تنها فرصتی که مشتریان متوجه شما میشوند این است که نتایج جستجو آنها را نشان دهید .
گوگل از کجا میداند چگونه یک صفحه را رتبهبندی کند ؟
موتورهای جستجو تنها یک هدف دارند . هدف آنها ارائه اطلاعات و پاسخهای مرتبط با کاربران است.
هر بار که از آنها استفاده میکنید , الگوریتمهای آنها صفحاتی را انتخاب میکنند که بیشترین ارتباط را با درخواست شما دارند . و سپس آنها را رتبهبندی کنید و نخست بیشترین یا محبوبترین آنها را نشان دهید .
برای ارائه اطلاعات مناسب به کاربران , موتورهای جستجو دو عامل را تحلیل میکنند :
ارتباط بین کوئری جستجو و محتوای یک صفحه . موتورهای جستجو آن را با عوامل مختلفی مانند موضوع یا کلمات کلیدی ارزیابی میکنند.
مرجع که توسط محبوبیت یک وب سایت در اینترنت اندازهگیری میشود . گوگل فرض میکند که هر چه یک صفحه یا منبع محبوبتر باشد , محتوای آن برای خوانندگان ارزشمندتر است .
و برای تحلیل تمام این اطلاعات از معادلات پیچیدهای به نام الگوریتم های جستجو استفاده میکنند .
موتورهای جستجو algorithms را مخفی نگه میدارند . اما در طول زمان , متخصصان سئو برخی از عواملی که در رتبهبندی یک صفحه در نظر میگیرند را شناسایی کردهاست . ما به آنها به عنوان عوامل رتبهبندی اشاره میکنیم و آنها تمرکز استراتژی seo هستند .
زمانی که ارتباط و قدرت تعیین میشود , پیروی از چارچوب e - a - t میتواند به شدت کمک کند . e - a - t در seo مخفف " تخصص " , " authoritativeness " و " قابلاعتماد بودن " است . و اگرچه این عوامل رتبهبندی مستقیم نیستند , میتوانند محتوای seo را بهبود بخشند که میتواند بر عوامل رتبهبندی مستقیم تاثیر بگذارد .
همانطور که به زودی خواهید دید , اضافه کردن محتوای بیشتر , بهینهسازی نام پروندهها , یا بهبود پیوندهای داخلی میتواند بر رتبهبندی و دید یابی شما تاثیر بگذارد . و این به این دلیل است که هر یک از این اقدامات عامل رتبهبندی را بهبود میبخشد .
یک استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای گرفتن بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است . سئو موفق شامل استراتژیهای روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر قصد و استراتژیهای خارج از صفحه استفاده میکنند که لینکهای ورودی را از دیگر وب سایتها به دست میآورند .
یک استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای گرفتن بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است . سئو موفق شامل استراتژیهای روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر قصد و استراتژیهای خارج از صفحه استفاده میکنند که لینکهای ورودی را از دیگر وب سایتها به دست میآورند .
برای بهینهسازی یک سایت , باید عوامل رتبهبندی را در سه حوزه بهبود بخشید : راهاندازی وب سایت فنی , محتوا و پیوندها . پس , بیایید به نوبه خود آنها را مرور کنیم.
برای رتبهبندی وب سایت , سه چیز باید اتفاق بیفتد :
اول , موتور جستجو باید صفحات خود را در وب پیدا کند .
سپس باید آنها را اسکن کرد تا موضوعات آنها را بفهمند و کلمات کلیدی آنها را شناسایی کنند .
و در نهایت , باید آنها را به شاخص خود اضافه کند - یک پایگاهداده از تمام محتویات یافتشده در وب . از این طریق , الگوریتم آن میتواند نمایش وب سایت شما را برای کوئریهای مرتبط در نظر بگیرد .
به نظر ساده میاد , نه ؟ مطمئنا , هیچ چیز برای نگرانی نیست . به هر حال , چون شما میتوانید بدون هیچ مشکلی از سایت خود بازدید کنید , پس باید گوگل , درست است؟
متاسفانه , یک صید وجود دارد . صفحه وب برای شما و موتور جستجو متفاوت به نظر میرسد . شما آن را به عنوان مجموعهای از گرافیک , رنگها , متن با قالببندی و پیوندها میبینید .
برای موتور جستجو , چیزی جز متن نیست .
در نتیجه , هر عنصری که نمیتواند این روش را به موتور جستجو تبدیل کند , نامریی باقی میماند . بنابراین , با وجود اینکه وب سایت شما برای شما خوب به نظر میرسد , گوگل ممکن است محتوای آن را غیرقابل دسترسی پیدا کند.
موتورهای جستجو مثل شما در حال خزیدن به سمت محل هستند . آنها از پیوندها پیروی میکنند . crawlers موتور جستجو روی صفحه فرود میآیند و از لینکها برای پیدا کردن مطالب دیگر برای تحلیل استفاده میکنند. اما همانطور که در بالا دیدید , آنها نمیتوانند تصاویر را ببینند . بنابراین , ناوبری و پیوندها را فقط به صورت متن تنظیم کنید.
موتورهای جستجو از زمان بار استفاده میکنند - زمانی که کاربر میتواند صفحه را بخواند - به عنوان شاخص کیفیت . بسیاری از عناصر وب سایت میتوانند بر آن تاثیر بگذارند . برای مثال اندازه تصویر . از ابزار جستجوی سرعت صفحه گوگل برای پیشنهادها در مورد نحوه بهبود صفحات خود استفاده کنید .
یک لینک مرده یک مهمان را به صفحه نا وجود میفرستد . یک نقطه عطف شکسته به منبعی که ممکن است دیگر آنجا نباشد . هر دوی آنها تجربه ضعیف کاربر را فراهم میکنند اما از نمایهسازی محتوای شما جلوگیری میکنند .
sitemap یک فایل ساده است که همه نشانیهای اینترنتی سایت شما را فهرست میکند. موتورهای جستجو از آن برای شناسایی صفحات سینهخیز و شاخص استفاده میکنند. از سوی دیگر , یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگوید که چه محتوایی برای شاخص کردن ندارد ( برای مثال , صفحات سیاست خاصی که نمیخواهید در جستجو ظاهر شوید ) . ( هر دو را برای سرعت بخشیدن به crawling و نمایهسازی محتوای خود ایجاد کنید .
صفحات حاوی محتوای یکسان یا کاملا ً مشابه موتورهای جستجو را گیج میکنند. معمولا نمایش هر یک از این صفحات تقریبا ً غیرممکن است . اگر موتورهای جستجو آنها را پیدا کنند , وب سایت شما میتواند جریمه شود . به همین دلیل موتورهای جستجو محتوای تکراری را عامل منفی در نظر میگیرند .
سئو چیست ؟ شما نمیتوانید به طور کامل ارزش سئو را بدون درک آنچه هست بدانید . سئو برای بهینهسازی موتور جستجو میایستد - تمرین افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک .
هدف نهایی سئو برای کسبوکار ایجاد ترافیک آلی است - searchers که از صفحه نتایج موتور جستجو به وب سایت شما میآیند .
اکثر تجربیات آنلاین در یک موتور جستجو آغاز میشوند و ابزار دیجیتالی مورد استفاده را جستجو میکنند که در قلب دلیل اهمیت سئو است .
در مورد الگوریتمهای پیوسته در حال تکامل گوگل و چگونگی حفظ آنها صحبتهای زیادی وجود دارد , اما درک هدف آنها میتواند بسیار مفیدتر باشد : ارائه بهترین تجربه برای جستجوگر .
برای درک سئو برای تجارت , دانستن نحوه کار موتورهای جستجو مفید است . قبل از اینکه وب سایت شما بتواند نتایج جستجو را نشان دهد , صفحات آن باید به درستی میخزیدند و نمایه شوند .
هر موتور جستجو crawlers یا عنکبوتها دارد که اینترنت را جستجو میکنند و صفحات وب جدیدی پیدا میکنند . سپس صفحاتی که آنها پیدا میکنند به شاخص موتور جستجو اضافه میشوند , که رکورد تمام صفحات آن است .
زمانی که شما یک پرس و جو را در نوار جستجو تایپ میکنید - چه جستجوهای روزانه باشد و چه شما حضور ارگانیک کسبوکار خود را ارزیابی میکنید - موتور جستجو صفحات را در فهرست خود مرور میکند و بیشترین رتبه مربوط به پرس و جوی شما را مشخص میکند . سپس این پیوندها در صفحه نتایج به جستجوگر داده میشوند .
سئو کارآمد در مورد گوگل " بازی " یا پر کردن محتوای شما با کلمات کلیدی مرتبط مشکوک نیست . سئو به شما نیاز دارد درک کنید که مخاطبین شما در جستجوی چه چیزی هستند و محتوایی ایجاد میکنند که این نیازها را ارضا کند . زمانی که قصد آنها را درک میکنید - آنها به دنبال چه چیزی هستند و کجا جستجو میکنند , میتوانید با محتوای خود با مشتریان زبان که هنگام جستجو و بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو استفاده میکنند مطابقت دهید . در نهایت , این کار تجربه کاربر بهتری را برای مشتریان فراهم میکند چون آنها از موتور جستجو به قطعه محتوی مربوطه در سایت شما حرکت میکنند .
اهمیت سئو برای تجارت با اطمینان از اینکه سایت شما توسط موتورهای جستجو قابل کشف است آغاز میشود. یک صفحه اصلاحشده سئو هر دو کاربر و موتورهای جستجو را در نظر میگیرد تا ترافیک ارگانیک را با فراهم کردن محتوای مربوطه که نیازهای جستجو را برآورده میکند , در نظر بگیرد. به همین دلیل است که سئو اولویت بالایی برای جستجوی بازاریابان دارد .
اما چرا سئو بسیار مهمتر از آن است . ظاهر شدن در بالای رتبهبندی موتورهای جستجو اعتبار محتوای شما را میسازد . مشتریان امروز به جای فروشندگان به تحقیق روی میآورند و سئو میتواند به آنها اجازه دهد تا در مورد بهترین معاملات , محصولات و خدمات جدید و مزایای منحصر به فردی که ارائه میدهید بدانند - همه در لحظه دقیق که آنها در جستجوی راهحل شما هستند . قرار دادن این اطلاعات در دستان آنها وقتی که به آن نیاز دارند میتواند چرخه خرید را کوتاه کند که منجر به افزایش درآمد و roi بیشتر میشود.
همانطور که بازاریابی دیجیتال تکامل پیدا کردهاست , سئو در مراحل برنامهریزی مبارزات دیجیتال نقش مهمی داشتهاست . تحقیقات ثابت کردهاند که شرکتهایی که از سئو به عنوان پایه و اساس تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود استفاده میکنند , شاهد بازگشت بیشتر سرمایهگذاری هستند . گزارش نشان داد که سئو استراتژی جستجوی پرداختشده را تا حد زیادی افزایش داده و با کاهش هزینه هر کلیک از طریق رتبهبندی بهتر صفحه و نمرات کیفیت , مبارزات موثرتری را ایجاد کردهاست.
مخاطبین شما نمیتوانند محتوای بازاریابی که ایجاد میکنید را پیدا کنند اگر سئو را در استراتژی خود ادغام نکنید . زمانی که از دادههای سئو به عنوان یک عامل کلیدی در استراتژیهای بازاریابی خود استفاده میکنید , وب سایت شما هم در رتبهبندی کلید واژه و هم در رتبهبندی SERP صعود خواهد کرد , و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به مخاطبان مورد نظر خود میرسد .
سئو فقط درباره معماری backend وب سایت شما یا نحوه قرار گرفتن اشیا در یک صفحه نیست . محتوای یک صفحه دادهشده نیز یک مولفه حیاتی سئو است و باید مستقیما ً با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند صحبت کند.
موتورهای جستجو صفحات با محتوای با کیفیت بالا را بر روی آنهایی که اطلاعات ارزشمندی را ارائه نمیکنند , اولویتبندی میکنند . گوگل به طور خاص به دنبال محتوایی است که از دستورالعملهای e - a - t پیروی میکند , که مربوط به تخصص , قدرت و قابلیت اعتماد یک صفحه است . این موضوع به ویژه برای صفحات مربوط به موضوعات پزشکی , مالی و بهداشتی است .
یکی از مزایای کلیدی سئو این است که این یک استراتژی بازاریابی ورودی است که مدیران واجد شرایط را پرورش میدهد . زمانی که یک مشتری به دنبال محصول یا سرویس شما میگردد , احتمال زیاد است که آنها در حال حاضر در نظر دارند با شما یا یک رقیب کسبوکار انجام دهند . اگر شما بتوانید از طریق جستجوی ارگانیک به آن مشتری برسید , قبل از اینکه رقابت در یک لحظه کلیدی در سفر خریدار انجام دهد , به آنها خواهید رسید - و بدون صرف دلار تبلیغاتی ارزشمند برای رساندن پیام بازاریابی خود آن را انجام میدهید .
کسبوکار شما ممکن است یک تحلیل رقابتی برای همه چیز از توسعه محصول گرفته تا استراتژی بازاریابی انجام داده باشد , اما مهم است که بدانید رقبای اصلی شما ممکن است با رقبای رقیب برای رتبهبندی تفاوت داشته باشند . به همین دلیل است که تحلیل سئو از چشمانداز رقابتی میتواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام برندها باید به استراتژی سئو توجه کنند .
رقابت را شناسایی کنید : رقابت خود را براساس اصطلاحات جستجو که برای آن رتبهبندی میشوند تحلیل کنید . این کار به شما کمک خواهد کرد تا ابتکارات آنها , انواع محتوایی که ترافیک را به وب سایت آنها هدایت میکند , و اینکه آنها چطور خود را در صنعت شما قرار میدهند را بهتر درک کنید .
میزان و رتبهبندی را با رقبا مقایسه کنید : به احتمال زیاد رتبهبندی رقابتهای ناشناخته قبلی را برای کلمات کلیدی که بر روی آن تمرکز میکنید , کشف خواهید کرد . این به شما اجازه میدهد تا دامنه کامل برندها و ناشران که برای بازدید کنندگان با شما رقابت میکنند را شناسایی کنید .
کشف فرصتهای محتوایی برای رقابت : هرگز فرض نکنید . تلاشهای سئو را بر روی حقایقی که با ارزیابی چشمانداز رقابتی , انجام تحلیل روی صفحه و تجزیه و تحلیل استراتژیهای بازاریابی رقیب خود گردآوری کردهاید , استوار کنید .
ایجاد یا بهینهسازی محتوای موجود : شناسایی کنید که صفحات شما برای کلمات کلیدی هدف کجا رتبهبندی میشوند . سپس به دنبال فرصتهایی برای بهینهسازی محتوای موجود در وب سایت خود بگردید . کلمات کلیدی : رتبه دوم نتایج جستجو , اغلب بهترین فرصت را برای بهبود ارائه میدهد. اگر کلمات کلیدی هدف شما بسیار دور از صفحه اول رتبهبندی میشوند ( یا اصلا ً رتبهبندی نمیشوند ) , ایجاد محتوای جدیدی را درنظر بگیرید که برای مشتریان ارزشمند است .
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) فرآیند بهبود دید یک وب سایت یا صفحه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) است تا وب سایت یک شرکت را بیشتر ( برای مثال در صفحه اول ترافیک / s ) کند . شامل تصمیمات فنی و تجاری , و عدم تضمین نتایج - با این وجود مزایای پایدار فراهم میکند .
سئو اغلب شامل تلاشهای هماهنگ چندین بخش در یک سازمان از جمله تیمهای طراحی , بازاریابی و تولید محتوا است. در حالی که برخی از کارهای سئو مستلزم تحلیل کسبوکار ( برای مثال مقایسه محتوای فرد با رقبا ) هستند , بخش قابلتوجهی به الگوریتمهای رتبهبندی موتورهای جستجو مختلف بستگی دارد که ممکن است با زمان تغییر کند . با این حال , یک قاعده سرانگشتی این است که وب سایتها و صفحات وب با محتوای کیفیت بالاتر , پیوندهای ارجاع خارجی بیشتر و تعامل بیشتر کاربر در یک SERP بالاتر خواهد بود .
فرآیند سئو شامل شش فاز کلی است :
تحقیقات , از جمله تحقیقات تجاری , تحلیل رقیب , ارزیابی وضعیت فعلی و استراتژی جستجوی کلید واژه , از جمله تصمیمات مربوط به محتوا , ایجاد لینک به وب سایت , مدیریت حضور رسانههای اجتماعی و اجرای استراتژیهای فنی در آن .
رقابت آنلاین سختتر از همیشه است - و اگر میخواهید وب سایتی ایجاد کنید که از معیارهای صنعت بهتر عمل کند , بسیار مهم است که بدانید چگونه از مهارتهای طراحی خود برای مشغول نگه داشتن کاربران استفاده کنید . هر چه کاربران درگیر بیشتر باشند , احتمال بیشتری وجود دارد که آنها به مشتریان پرداخت کنند - افرادی که محصولات و خدمات شما را دوباره خریداری میکنند , وفادار میمانند , و در نهایت سفیران برند شما خواهند شد - و آفلاین میشوند .
براساس گزارش موسسه Baymard , یک سازمان تحقیقاتی قابلیت استفاده وب مستقر در انگلستان , اجرای تجارت الکترونیک با موفقیت آسان نیست : ۶۹ درصد از کاربران قبل از بررسی ارابههای خرید خود را ترک میکنند . خیلی ترسناک است ; خبر خوب چیست ? همچنین دریافت که بسیاری از مشکلات تجارت الکترونیک با تغییرات طراحی قابلحل هستند .
عوامل زیادی در طراحی تجربیات بزرگ تجارت الکترونیک وجود دارد . شما باید بدانید که چگونه توجه کسی را جلب کنید و کالاها و خدمات خود را به شیوهای بهینه ارائه دهید . اگر میخواهید مشتریان متعهد شوند , باید داستانهایی را تعریف کنید و بدانید که چگونه یک رابطه بلندمدت ایجاد کنید .
برای انجام این کار , باید دانش را در روانشناسی انسان کسب و استفاده کنید . اگر بفهمید مشتریان شما چگونه فکر میکنند , میتوانید برای نیازهای آنها طراحی کنید . این درس براساس تکنیکهای روانشناسی آزموده و تست شده است که محتوا و طراحی را کنار هم قرار میدهد تا به ارائه مشاوره برای بهبود طراحی وب و افزایش تعامل مشتری کمک کند .
سئو پایدار است زیرا یک فرآیند مداوم است که نیازمند توجه و تلاش منظم برای حفظ و بهبود رتبهبندی است. سئو پایدار بر مبنای بلند مدت کار میکند و تغییراتی را که به ناچار در طول زمان بر روی وب رخ میدهد , در نظر میگیرد . با برنامهریزی و در نظر گرفتن این تغییرات و نظارت مداوم بر آخرین پیشرفتها در دنیای بهینهسازی موتور جستجو , صاحبان وب سایت و کارآفرینان میتوانند اطمینان حاصل کنند که تلاشهای آنها در طولانیمدت جبران خواهد شد.تبلیغات پرداختشده , مانند تبلیغات گوگل , ترافیک بیشتری را فراهم میکند , اما تنها در طول دورهای که شما برای آن پول میپردازید . سئو همچنین با سرمایهگذاری پول یا زمان در ارتباط است , اما همچنان در پسزمینه پس از انجام کار ادامه دارد و قابلیت دید بلندمدت را تضمین میکند .سئو مدتها است که به طور انحصاری برای راضی کردن موتورهای جستجو خدمت نمیکند , اما به طور فزایندهای به نیازهای احزاب و مصرف کنندگان علاقهمند مربوط میشود . از این دیدگاه , بهینهسازی موتور جستجو خوب نه تنها برای شما سودآور است , بلکه برای جستجوگران و مشتریان شما نیز خوشایند است
ابزارهای سئو شما را از تحقیق کلمات کلیدی خستهکننده و تحلیل دادهها حفظ میکنند. با این ابزارها میتوانید ببینید چه چیزی کار میکند و کدام بخش از استراتژی شما میتواند از برخی تغییرات سود ببرد . بهترین ابزار سئو همچنین گزارشهایی در مورد نحوه اندازهگیری شما برای رقبا و جایی که بزرگترین فرصتها در آن قرار دارند ارائه میدهد. علاوه بر این , آنها به شما اجازه میدهند تا کشورهای عملکرد جستجو , مناطق یا زبانها را اندازهگیری کنید. اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت میکنید , ابزارهای سئو میتوانند به شما در ارزیابی عملکرد هر سایت در پرواز کمک کنند . بسیاری از کارآفرینان با وب سایتهای چندگانه , دادههای زیادی را در صفحات گسترده قرار داده و به صورت دستی تحلیل میکنند . اما این امر به زودی طاقتفرسا میشود و خطر نادرست بودن گزارشها را افزایش میدهد . خوشبختانه شما میتوانید از نرمافزار سئو برای صرفهجویی در ساعات تلاش و ایجاد گزارشهای دقیق در یک کلیک استفاده کنید
بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ زیرمجموعهای از بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینهسازی وب سایتها و صفحات وب برای موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل است. از آنجا که این موتورهای جستجو به یک روش غالب برای یافتن چیزی تبدیل شدند , شیوههای مختلفی برای کمک به سازمانها برای بهبود دید داراییهای دیجیتال آنها ظهور کردهاند .اصطلاح بهینهسازی موتور جستجو به ترکیبی از تاکتیکهای داخلی و خارجی اشاره دارد . موتورهای جستجوی اصلی هر کدام فرمول خود را برای رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو دارند . این فرمولها که از نظر فنی به عنوان الگوریتم ها شناخته میشوند , از روشهای بسیار حفاظتی هستند که موتورهای جستجوی اصلی از اسرار تجاری محافظت میکنند .از طریق آزمون و خطا در طول زمان , کارشناسان بازاریابی سئو به طور موثر جنبههای مهندسی این الگوریتمها را معکوس میکنند تا بهترین روشها را برای بازاریابی موتور جستجو جداسازی کنند. سازمانها با استفاده از تاکتیکهای سعی شده و حقیقی سئو میتوانند دید و رتبهبندی خود را در موتورهای جستجوی اصلی بهبود بخشند
سئو یک فعالیت ساده برای کسب اطمینان از یک وب سایت است که میتواند در موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات مرتبط با آنچه که سایت ارائه میکند، یافت شود. در بسیاری از جنبهها، این امر به سادگی کنترل کیفیت وب سایتها است. با گفتن این جمله، اگر یک صنعت وجود داشته باشد که توسط افراد خارجی کمی درک شود سئو است .مجله سئو یک کلیدواژه مهم در صفحه اول گوگل است
بازاریابی سئو وابستگی زیادی به تولید محتوای خوب به طور منظم دارد . از این منظر , محتوا باید به طور کلی با ارائه اطلاعات یا پاسخ به یک سوال , نیاز را برآورده کند. در پایان روز , محتوا باید برای رتبهبندی نتایج جستجو , چه در قالب متنی , صوتی یا تصویری ظاهر شود , مفید باشد .موتورهای جستجوی با کیفیت برتر دائما ً در تلاش هستند تا محتوای کیفیت بالا را نسبت به خدمات با کیفیت پایینتر رتبهبندی کنند. زمانی که سازمانها محتوای تولید و تحویل میدهند که برای کاربر نهایی ارزش فراهم میکند , رتبهبندی موتورهای جستجو به طور متوالی بهبود مییابد .موتورهای هدف - جستجو قصد کاربر را هنگام جستجو برای کمک به ارائه بهترین نتایج ارزیابی میکنند. بر این اساس , محتوای دیجیتال باید با هدف مطلوب یک کاربر هدف مطابقت داشته باشد. برای مثال , یک پست دستور پخت با دستورالعملها باید برای جستجوی کمک آشپزی هدف قرار گیرد .گاهی اوقات به تازگی گفته میشود , محتوای جدیدی که به موقع و مرتبط است معمولا ً بالاتر از محتوای قدیمیتر قرار میگیرد . اما موتورهای جستجو همچنین به صفحات با محتوای تازه مانند آمارهای جدید یا لینکهای به روز پاداش میدهند .از آنجا که موتورهای جستجوی اصلی در طول زمان تکامل یافتهاند , محتوا به عنوان یکی از بهترین روشها برای بهبود بازاریابی سئو ظهور کردهاست . بدون تولید محتوای با کیفیت بالا , دستیابی به اهداف بازاریابی موتور جستجو بسیار دشوار است
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) پیادهسازی روشهای خاص برای ساخت یک وب سایت بیشتر " جذاب " به یک موتور جستجو است . با پیروی از دستورالعملهای اصلی سئو , شما میتوانید رتبه خود را افزایش دهید و به شما این امکان را میدهد که صفحات نتایج موتور جستجو را بالاتر نشان دهید .البته عوامل متعددی وجود دارند که بر این تاثیر میگذارند , اما سئو یکی از بهترین روشها برای نمایان کردن برند شما است . این به نوبه خود منجر به افزایش ترافیک شما خواهد شد , در نتیجه شانس شما برای فروش نیز افزایش مییابد .پیشرفت تکنولوژی , دسترسی به اینترنت از طریق دستگاههای تلفن همراه خود را به طور باورنکردنی آسان کردهاست . در واقع , تخمین زده میشود که تا سال ۲۰۲۵ , 72 درصد کاربران اینترنت صرفا ً به تلفنهای هوشمند خود برای دسترسی به وب اتکا خواهند کرد . این به نوبه خود به اهمیت سئو سیار , هم برای مرور وب و هم برای توسعه برنامه اشاره دارد.داشتن حضور آنلاین قوی آسانتر از انجام است . از سرعت سایت به بازاریابی دیجیتال , راههای زیادی وجود دارد که میتوانید ترافیک را افزایش , قابلیت دید را بهبود بخشیده و در نهایت چشمانداز را به مشتریان تبدیل کنید . یکی از راههای انجام این کار سئو است . این ابزار بازاریابی دیجیتال برای کسبوکار شما حیاتی است , بنابراین دانستن اینکه چه چیزی است و چگونه کار میکند کلید ایجاد آگاهی از برند , بهبود روابط با مشتریان بالقوه , و تعیین موقعیت خود به عنوان یک متخصص در زمینه تغذیه است
کلمات کلیدی به موضوع یا موضوع یک قطعه محتوی اشاره میکنند که اساس یک کوئری جستجو است . کلید واژه تحقیق و انتخاب با تولید محتوا و تلاشهای بازاریابی سئو پیوند نزدیکی دارد . برای به حداکثر رساندن بازاریابی موتور جستجو , سازمانها باید واژههای کلیدی مناسب را هم از نظر فرکانس جستجو و هم از نظر رقابتپذیری انتخاب کنند.از نقطهنظر فرکانسی , سازمانها باید از یک ابزار تحقیق کلیدی برای ارزیابی چگونگی جستجو کاربران برای اصطلاحات خاص استفاده کنند. حتی اگر یک کلید واژه خاص بسیار مرتبط با محصولات یا خدمات کسبوکار باشد , بعید است که اگر کسی به دنبال آن نباشد , ابزاری موثر باشد . در نتیجه انتخاب کلید واژه محبوب برای بازاریابی سئو ضروری است .که گفته میشود , ارزیابی رقابت برای کلمات کلیدی محبوب نیز حیاتی است . اگر شرکتهای دیگری هم اکنون با استفاده از یک کلید واژه - به ویژه سازمانهای با درجه بالای جاذبه آنلاین - وجود داشته باشند , ممکن است ورود به نتایج جستجوی بالا دشوار باشد . وقتی چشمانداز این شلوغی باشد , ارزیابی کلمات کلیدی مرتبط که رقابت کمتری دارند , میتواند ایده خوبی باشد
قبل از سالهای اخیر , مردم به بروشورها , تبلیغات , تبلیغات , تبلیغات و تبلیغات شفاهی تکیه داشتند تا کار خود را تبلیغ کنند . در حالی که این روشها هنوز هم قابلاستفاده هستند , اما به اندازه اینترنت موثر نیستند . به لطف دنیای دیجیتال , مردم اغلب با هدف پیدا کردن اطلاعات درباره محصولات یا خدمات جستجو میکنند , به همین دلیل داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامد برای کسبوکار تغذیه شما حیاتی است . اما بازاریابی دیجیتال چیست و سئو به چه شکل است ?بازاریابی دیجیتال از اینترنت و دیگر فنآوریهای آنلاین ( مانند کامپیوترهای رومیزی , تلفنهای همراه و دیگر رسانههای دیجیتال ) برای ترویج محصولات و خدمات استفاده میکند . در حالی که جنبههای مهم بسیاری برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد , سئو به عنوان یک ابزار ارزشمند برای آگاهی از برند , افزایش دسترسی شما , و نشان دادن خود به عنوان یک متخصص مورد اعتماد در زمینه تغذیه است .از آنجا که داشتن یک تجربه خوب کاربر برای کسبوکار شما بسیار مهم است , باید مطمئن شوید که افراد میتوانند سایت شما را پیدا کنند و همه چیز به آرامی اداره شود . هرچه بیشتر به سایت خود پاسخگو باشید , شانس شما بیشتر برای مشتریان بالقوه است ; بالعکس , هرچه زمان بار طولانیتر باشد , میزان بازتاب بالاتر و پایینتر خواهد بود. علاوه بر این, خوب بودن سئو به شما این امکان را میدهد که درجه بالاتری از نتایج موتور جستجو داشته باشید , که بدین معنی است که افراد بیشتری شما را خواهند دید و روی سایت خود کلیک خواهند کرد. این منجر به یک قدرت صفحه بالاتر خواهد شد , که به شما کمک خواهد کرد در پنج موقعیت برتر و به طور ایدهآل شماره یک به شما کمک کند
لینکهای خارجی به محتوای دیجیتال یک سازمان جنبه بسیار ارزشمندی از بازاریابی موتور جستجو هستند . لینکهای داخلی از یک صفحه از وب سایت به صفحه دیگر نیز مهم هستند چون سطح سازمان و انسجام را به موتورهای جستجوی اصلی نشان میدهند . با این حال , همه پیوندها یکسان ایجاد نمیشوند .کیفیت یک لینک اغلب مهمتر از کمیت کلی لینک به یک سایت یا صفحه خاص است . بالاترین ارتباط کیفیت با محتوای دیجیتال از مکانهای معتبر در جاهای دیگر آنلاین است . این وب سایتهای ارتباط دهنده دارای قدرت بالایی هستند ( بیشتر در این زیر ) که نشاندهنده سطح مشخصی از اعتبار و سودمندی است .در حالی که به اندازه کیفیت مهم نیست , تعداد لینکهای سایت یا صفحه برای بازاریابی سئو نیز مهم است . زمانی که لینکهای زیادی با یک قطعه از محتوای دیجیتال وجود دارد , میتواند ارزش و محبوبیت خود را نشان دهد . اما این یک وضعیت ثابت نیست . کمیت لینک افزایشی لزوما ً رتبهبندی جستجو را بهبود نمیدهد , به خصوص اگر لینکها ارزش کمی داشته باشند یا از مقاصد سطح پایین آمدهاند .در نهایت , بازاریابان باید به یاد داشته باشند که ساخت یک مجموعه تنظیمات پیوند محکم زمان میبرد . هیچ راه میانبر ای در این عرصه وجود ندارد , زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند از ارزش پیوندهای اسپمی که ارزش کمی به هیچ قیمتی اضافه نمیکنند , بکاهد . در حالی که پیوندهای گسسته از منابع معتبر متعدد میتواند قابلیت اعتماد یک وب سایت یا وب سایت خاص را افزایش دهد . علاوه بر این , پیوندهای داخلی به سازماندهی جانمایی یک وب سایت کمک میکنند و میتوانند تلاشهای بازاریابی سئو را بهبود بخشند
چیزی که فکر میکنید درباره سئو میدانید را فراموش کنید و شروع به فکر کردن درباره آن به عنوان یک زمینه در حال رشد کنید. همانطور که رفتارهای کاربران و قابلیتهای موتورهای جستجو در طول زمان توسعه مییابند، استانداردها به چشم میخورند و در یک چشم به هم زدن پیش میروند.این تنها صنعت بازاریابی آنلاین نیست که در حال تکامل است؛ صنعت کسبوکار شما نیز در حال بلوغ است. پس وقتی نوبت به سئو است، واقعا نمیتوانید آن را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید. شما باید نحوه کار کردن و پیگیری این که همیشه یک قدم جلوتر از رقابت هستید را کنترل کنید.سئو مخفف بهینهسازی موتور جستجو است که شامل تمرین افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو است . سئو به بررسی نحوه جستجو , الگوریتمها و رفتارهای کاربران میپردازد .درک این علم میتواند بینشهای بزرگی را برای ایدههای جدید برای نفوذ در یک استراتژی بازاریابی محتوایی موفق فراهم کند تا فرضیاتی در مورد روندهای بازار آینده , یا به طور موثر به مخاطب هدف فرموله کند .اگر شما صاحب یک کسبوکار کوچک هستید و یا از فعالیتهای بازاریابی برای کسبوکار خود مراقبت میکنید , این اسرار میتواند به حضور آنلاین , برند شما و نهایتا ً کسبوکار شما کمک کند .برای مثال , بین طول محتوا و جانمایی موتور جستجو همبستگی وجود دارد , همان طور که در سهام اجتماعی نیز منعکس میشود . طول و موقعیت یابی: محتوای طولانیتر به اعتماد بیشتر الهام میبخشد و بنابراین معتبرتر است .کلید واقعی در استراتژی صحیح بازاریابی داخلی نهفتهاست
قابلیت دید آلی که منجر به افزایش ترافیک وب سایت میشود , یک مزیت بزرگ سئو است . بهینهسازی موتور جستجو بسیار هدفمند و مشتری محور است . یک استراتژی سئو موثر به تحویل صفحات وب شما به مخاطبان مربوطه از طریق جستجوهای مربوطه کمک خواهد کرد. از آنجا که کاربران در حال حاضر به دنبال چیزی هستند که شما باید ارائه دهید , دید آلی ترافیک با کیفیت بالا را بدون تلاش برای جلب یا متقاعد کردن بازدیدکنندگان به وب سایت شما هدایت میکند .در ارزیابی کانالهای بازاریابی دیجیتال , بازده سرمایهگذاری ( roi ) از اهمیت ویژهای برخوردار است . در حالی که نتایج سئو زمان میبرد , یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت roi تاثیرگذار را ارائه میدهد .با این حال , اگر وب سایت شما در پایین صفحه دو , سه , چهار , یا نه به هیچ وجه وجود نداشته باشد , موتور جستجو سرعت نزدیک % , تقریبا ً ۱۲ % بیشتر از بازاریابی سنتی را ارائه میدهد . از سوی دیگر , اولین لیست گوگل ۳۳ % از ترافیک جستجو را دریافت میکند . قابلیت دید موتور جستجو به طور مستقیم با افزایش ترافیک وب و افزایش درآمد مرتبط است و roi را به یکی از مهمترین مزایای سئو برای بسیاری از شرکتها تبدیل میکند.رتبهبندی در صفحه اول گوگل نشاندهنده اعتبار مشتریان احتمالی است.گوگل وب سایتها را براساس دهها سیگنال روی صفحه و خارج از صفحه شامل محتوا , سرعت وب سایت و قابلیت استفاده همراه رتبهبندی میکند. در حالی که اکثر مصرف کنندگان احتمالا ً این سیگنالها را در نظر نمیگیرند , کاربران انتظار دارند که گوگل ابتدا محتوای مربوطه و ارزشمندی را تحویل دهد . بیشتر آنها به طور ضمنی به الگوریتم اعتماد دارند و ۷۵ % کاربران به صفحه دو حرکت نمیکنند .اعتماد در اختیار موتور جستجو و یک محصول یا سرویس با کیفیت بالا ایجاد میشود که در میان بازدیدکنندگان اعتبار ایجاد میکند .تلاشهای سئو پس از ساعات کار متوقف نمیشود . پس از اتمام بودجه , مانند تبلیغات پرداختشده , محتوا ناپدید نمیشود . رتبهبندی بهدستآمده از طریق سئو وب سایت شما را ۲۴ / ۷ ارتقا میدهد , و از مزایای مطلق جستجوهای گوگل ( حداقل ) ۶۰,۰۰۰ که هر ثانیه اتفاق میافتد , بهره میبرد.سئو منحصر به فرد است , چون به شرکت شما اجازه میدهد تا در حالی که به دنبال شما میگردند به کاربران برسد - نه روی یک بیلبورد که در راه خروج از شهر دیده میشود .
سئو تنها برای سازمانهایی نیست که یک مخاطب هدف دارند . بهینهسازی موتور جستجو به همان اندازه برای شرکتهایی که مخاطبان مختلف را هدف قرار میدهند , موثر است , شاید با همان سرویس . برای مثال , یک شرکت نصب استخر ممکن است به مالکان خانهها و مشتریان تجاری , دو مخاطب جداگانه خدمات دهد . سئو به سازمانها اجازه میدهد تا از طریق تحقیق کلید واژه قصد محور به هر دو مخاطب برسند . صفحات خدمات جداگانه میتوانند ایجاد شوند , یکی عبارت کلیدی " سئو حرفه ای در تهران " و دیگری " خدمات سئو در تهران " را هدف قرار میدهد . "تجربه کاربر یکی از مولفههای مهم سئو و فاکتور مهم رتبهبندی گوگل است . مجله موتور جستجو توضیح میدهد : " گوگل یاد گرفتهاست که چگونه یک تجربه مطلوب یا نامطلوب کاربر را تفسیر کند و تجربه مثبت کاربر به یک عنصر محوری برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شدهاست . "یک کاربر گوگل انتظار دارد که درخواست او در چند لحظه پاسخ داده شود . یک مهمان که سوار بر یک وب سایت میشود و با تجربه ضعیف کاربر ( مانند ناسازگاری تلفن همراه یا رگبار popups ) ملاقات میکند , در عرض چند ثانیه ترک خواهد کرد . نرخهای بالا بازتابی به گوگل میگویند که صفحه وب برای کاربر ارزشمند نیست و منجر به رتبهبندی پایینتر میشود .در حالی که کیفیت سئو اغلب تاثیر تجاری را در سال اول نشان میدهد , تلاشهای سئو در طول زمان ترکیب خواهد شد و منجر به افزایش نتایج برای چندین سال میشود. در واقع , بزرگی نتایج سئو مربوط به بودجه , تلاش و زمان متعهد به آن است . اگر یک شرکت سئو نتایج آنی را وعده میدهد , محتاط باشید .پیادهسازی استراتژی سئو - مانند ایجاد محتوا و بهینهسازی روی صفحه - و تسلط بر الگوریتم گوگل زمان صرف میکند . به جای انداختن حوله زمانی که شاهد دستاوردهای عظیم در چوب نیستید , صبور باشید و به روشهای انتخابی خود متعهد بمانید . تغییر رخ خواهد داد . برای دیدن بهترین نتایج سئو , آماده باشید تا آن را به عنوان سرمایهگذاری با بازده بلند مدت قابلتوجه در نظر بگیرید .