سئو نویسی چیست؟چگونه میتوانیم با سئو نویسی در صفحه اول گوگل کسب درآمد نماییم.
سئو نویسی و چگونگی کسب درآمد از سئو نویسی بسیار مهم است.
سئو نویسی شکلی از نوشتن محتوا در فضای وب می باشد که شامل نوشتن کلمات یا جملاتی که کاربران به جستجوی آنها در گوگل می پردازند و عناصر سئو نویسی که موجب جلب نظر کاربران در صفحه می شود همچنین محتوایی که به حل مشکلات کاربران پرداخته، به سوالات آنها پاسخ داده و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می دهد.با سئو نویسی در صفحه اول گوگل کسب درآمد نماییم.سئو نویسی فرآیند نوشتن محتوا با هدف رتبهبندی در صفحه اول موتور جستجو یعنی گوگل.
سئو نویسی برای کسب درآمد و افزایش فروش در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است که باید بصورت حرفه ای به آن پرداخت.
امروزه شرکت ها و موسسات افرادی را که میتوانند محتوای خوب و منطبق با فاکتورهای موتورهای جستجو و تکنیک های سئو ارائه نمایند را بعنوان محتوا نویس برای استخدام میکنند.
سئو نویسی بصورت یک شغل امروزه مورد استقبال کسب و کارها قرار گرفته است و کسانیکه در این عرصه تواناییهایی دارند به کسب درآمد میپردازند.
سئو نویسی فقط استفاده انبوه از کلمات کلیدی نیست بلکه نیاز به ذوق و خلاقیت دارد و باید مطالب مرتبط با سایت یا صفحه یک وب سایت باشد.
به عنوان مثال اگر همین صفحه از سایت جام ارژنگ را ملاحظه کنید،میبینید که مطالب در باره اهمیت و مزایای سئو نویسی و کسب درآمد و افزایش رتبه گوگل است.
یکی از روش های مهم سئو نویسی خواندن مطالب وب سایت های رقبا یا سایت های مشابه است تا بدانیم از چه کلمات کلیدی و عنوانی استفاده کرده اند.
گاهی اوقات ممکن است مطلب شما بسیار جذاب و آموزنده باشد اما عنوان شما فاقد جذابیت باشد و نتواند کاربران را ترغیب نمایند تا وارد وب سایت شما گردند.
عنوان صفحه باید به گونه ای باشد که کاربران را تحریک نماید تا از وب سایت شما بازدید نمایند و مدتی در آن مشغول جستجو و یا مطالعه باشند.
سئو نویسی تاکید فراوانی بر کاهش نرخ پرش دارد یعنی وقتی کاربری وارد سایت شما میشود و به سرعت آنرا ترک میکنند این عمل را نرخ پرش گویند.
سئو نویسی میتواند یک منبع درآمد باشد هم برای افرادی که به این رشته مسلط هستند و به اصطلاح دست به قلم بوده و هم برای صاحبان کسب و کار تا وب سایت خود را رونق دهند.
برای سئو نویسی باید مراحلی را طی کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواهمان برسیم که همانا کسب رتبه در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید و هدایت ترافیک است.
1-باید مطمئن شویم که کلمه کلیدی مورد نظرمان هم در عنوان صفحه و هم در طول محتوا به خوبی قرار داده شود بدون اینکه در وارد کردن کلمات کلیدی زیاده روی کنیم و اینکار باید بصورت منطقی و در جهت رساندن بهتر منظور ما به کاربر است.
2-پیوندهای داخلی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و باید از متن لنگر استفاده کنیم یعنی کلمات کلیدی خود را به صفحات دیگر وب سایت لینک بدهیم.
3-جنبه اساسی سئو نویسی و مهمترین آن این است که محتوای ما کپی شده از سایت ها دیگر نبوده و اصلی و اورجینال باشد یعنی برداشت ها و دانسته خود را با کاربران و بازدیدکنندگان به اشتراک بگذاریم.
سئو نویسی باید دارای استراتژی برای رسیدن به یک هدف خاص باشد تا بتوان معیارهای آنرا تعیین کرد و راهکارهای مناسب را برگزید.
قبل از هرچیز ابتدا باید مخاطب خود را از نظر سن و جنسیت تعیین کنیم.
آیا مخاطب ما کودکان هستند؟آقایان هستند یا بانوان؟ و چه کالا یا خدماتی را میخواهیم به این گروه های خاص ارائه کنیم؟
طبیعی است هنگام تولید محتوا توجه کامل به این رده بندی جنسیتی و سن بسیار مهم و تاثیرگذار است.
برای کودکان نمیتوان محتوایی را مشابه بزرگسالان تولید کنیم و باید محتوا بر اساس مقتضیات سنی مخاطب ایجاد شود.
در ابتدا باید یک کلمه کلیدی مهم را با تحقیق و بررسی کامل برگزینیم.
کلمات کلیدی مهمترین بخش سئو است که باید برای انتخاب آن از ابزارهای کلمات کلیدی گوگل بخوبی استفاده نماییم.
در سئو نویسی باید ابتدا یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهیم و در باره آن تحقیق کنیم و اطلاعات درست و صحیح بدست آورده و سپس مطلب خود را بنویسیم.
سئو نویسی محتوا به گونه ای است که شروع به رتبه بندی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط کند یعنی وقتی شما از کلمات کلیدی در عنوان و محتوای صفحه خود استفاده میکنید درحالت ایده آل باید برای انسان و موتورهای جستجو بهینه شود.برخی میگویند اصل سئو نویسی رعایت الگوریتم های گوگل است اما بدون یک محتوای جذاب که کاربران را درگیر کرده و آنها را ترغیب کند تا از وب سایت شما بازدید نمایند نمیتوان ادعا کرد که بهینه سازی وب سایت موفق بوده است.قبل از سئو نویسی باید این موضوع را برای خود روشن کنیم که چه محتوایی را میخواهیم بنویسیم و هدف از نوشتن آن چیست و چگونه باید با جلوه های بصری آن محتوا را برای کاربران جذاب کنیم.
یکی از مهمترین مسایلی که در سئو نویسی ممکن است از آن غافل شویم این است که باعث افزایش سطح آگاهی و معلومات ما میشود.
وقتی بخواهیم روزانه یک موضوع در سایت خود ایجاد کنیم و در باره صحبت کنیم نیازبه مطالعه بیشتر در باره موضوعات متنوع داریم.
اگر یک صفحه از سایت ما در باره اهمیت سئو نویسی باشد و ما سرتاسر آن صفحه را بخواهیم پر کنیم آسان است زیرا فقط یک موضوع داریم.
اگر بخواهیم روزانه یک صفحه در سایت خود ایجاد کنیم طبیعی است صدها موضوع لازم است تا وب سایتمان شکل بهتر و قویتری بخود بگیرد.
اولین قدم در سئو نویسی شناختن کلمات کلیدی است که میخواهید بکار ببرید و در باره آن محتوا ایجاد کنید.
به عنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ در باره "سئو نویسی" را اگر نگاه کنید تمام محتوای موجود در باره اهمیت و چگونگی سئو نویسی است و کلمات کلیدی در جای مناسب و هدفدار بکارگیری شده است.
باید در باره کلمه کلیدی مورد نظرتان تحقیق کنید و سایت رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید که چگونه کلیدواژه مورد نظر را در عنوان بکار گرفته اند.
در باره عنوان ها و زیر عنوان ها هنگام سئو نویسی باید دقت داشت که بیش از یکبار کلمه کلیدی را به کار نبریم و در لابلای متن نیز اگر خواستیم از کلمه کلیدی استفاده کنیم حتما در قالب یک عبارت با هدف آگاهی و رشد تجربه کاربر باشد. قبل از اینکه سئو نویسی را آغاز کنیم باید در باره محتوای خود تصمیم گیری نماییم و بر اساس یک استراتژی و راهکار جلو برویم.
مثلا ایجاد محتوا در باره فروش کالا با محتوا در باره ارائه خدمات تفاوت بسیاری دارد و هرکدام چالش های مخصوص به خودشان را دارند.
سئو نویسی را میتوان تمرین ایجاد محتوا با هدف کسب رتبه در موقعیت های بالاتر موتورهای جستجو و بویژه گوگل دانست.
یک تصور غلط در مورد سئو نویسی وجود دارد و آن این است که یک فرآیند سخت و پیچیده دارد یا اینکه باید حتما نکات دقیق سئو را به کار ببرید اما سئو نویسی چندان هم آسان نیست بویژه اینکه سطح رقابت برای رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار پرحجم است.
اگر هدف شما از سئو نویسی ایجاد صفحات فرود است که در صفحه اول گوگل رتبه بندی میشوند باید محتوای بسیار با کیفیت بنویسید که برای مخاطبان هدف جذاب بوده و آنها را درگیر نماید.
باید در سئو نویسی به این نکته مهم توجه نمایید که خواننده همیشه مخاطب اصلی شماست و باید برای رضایت آنها بنویسید بنابر این از بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری نمایید.
نوع محتوا فروش کلا و عرضه خدمات منوط به جنسیت و سن افراد نیز میشود ممکن است کالای شما برای یک سن خاصی باشد یا از نظر جنسیت برای مرد،زن،دختر و پسر باشد که در اینجا نوع سئو نویسی متفاوت خواهد بود. موضوعات مختلفی وجود دارند مانند سینما،ورزش،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و صدها موضوع متنوع دیگر که ما درباره آن اطلاع کمی داریم.
اگر بخواهیم در باره همه این موضوعات مطلب بنویسیم به داشته های خودمان نمیتوانیم تکیه کنیم و نیاز به مطالعه داریم.
پس از مدتی در می یابیم که بخاطر نوشتن محتوا در وب سایتمان چقدر وقت برای مطالعه گذاشتیم و این خاصیت سئو نویسی است.
شاید اگر شما عبارت SEO writing را در گوگل سرچ کنید سایت های فراوانی در باره اهمیت و تکنیک های بهینه سازی گفته اند.
آنچه که مهم است اصل و پایه سئو نویسی افزایش تجربه کاربر است و مطالب ما باید بر مبنای حقیقت و صحت موضوع باشد.
وقتی مجبور شویم برای کاربران و بازدیدکنندگان سایتمان ایجاد محتوا کنیم آنوقت مجبور میشویم که بیشتر مطالعه کنیم و این یعنی افزایش معلومات.
زیرا نوشتن مطلب نیاز به دانش و آگاهی دارد. شاید برخی تصور میکنند همینه تکنیک های سئو را بدانند میتوانند در رقابت آنلاین با سایر وب سایت ها به موفقیت دست یابند در حالیکه آنچه که یک وب سایت را به موفقیت میرساند ایجاد دمحتوای مبتنی بر رعایت اصول و فاکتورهای موتورهای جستجو و بوِیژه گوگل است. سئو نویسی را میتوان اینگونه تعریف کرد که شکلی از نوشت محتوا در فضای آنلاین برای کسب رتبه برتر در گوگل بوده و هم باعث جذب کاربران و توجه جستجوگران قرار میگیرد.
فرض کنید میخواهید با کلیدواژه "سئو نویسی" در صفحه اول گوگل دارای یک جایگاه باشید و از این طریق مشتری پیدا کرده و کسب درآمد نمایید بنابر این لازم است در وهله اول میزان رقابت این کلیدواژه را بررسی کنید و عبارات و کلمات کلیدی مترادف را بشناسید.به گفته بیل گیتس "محتوا پادشاه است"بنابر این مهمترین اصل سئو نویسی ایجاد محتوای ناب برای کاربران و هدایت ترافیک ارگانیک به سایت یا وبلاگ شماست.
سئو نویسی راه و رسم و روش خود را دارد و بهترین نوع آن عدم کپی کاری از سایت های دیگر و انتقال برداشت های شخصی خودمان در مسئله سئو نویسی است.
شما یک مطلب یا یک مقاله را در باره سئو نویسی از سایت های خارجی میخوانید،اگر همان مطلب را در سایت خودتان کپی کنید نه تنها برای موتورهای جستجو و یا کاربران جالب توجه نخواهد بود بلکه برای خودتان نیز انگیزه تلاش بیشتر و یا مطالعه ایجاد نمیکند.
وقتی در بسیاری از سایت معتبر که در زمینه سئو نویسی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند وارد میشوید و مطالعه میکنید متوجه میشوید که نویسنده از زبان خودش آنچه را که درک کرده و یا به صورت تجربی عمل کرده اسا را بیان نموده و رتبه بسیار بالایی نیز در گوگل بدست آورده است.
وقتی شما میخواهید مطلبی را بنویسید طبیعی است که در ابتدا باید در باره آن مطلب تحقیق کنید تا به ماهیت و مفهوم آن پی ببرید و اینکار با کپی کاری در تضاد است زیرا شما یک کپی کار بدون خواندن مطلب فقط آن را کپی کرده و در صفحه سایت خود درج میکند.
ممکن است یک صفحه را بخوانید و جایی برای شما مبهم و گنگ باشد و وقتی از صاحب سایت سوال میکنید او جوابی برای شما نداشته باشد و در اینجا شما متوجه میشوید که آن صفحه بدون مطالعه و تحقیق ایجاد شده است.
سئو نویسی نیاز به خلاقیت دارد و استفاده از جملات مناسب و بکارگیری علائم دستوری و رعایت نکات و قوانین زیبا نویسی میتواند باعث جذب هر مخاطب گردد.
سئو نویسی به مفهوم طولانی نویسی نیست چه بسا سایت هایی را دیده اید که با مطلبی در حدود 300 کلمه توانسته است خود را به صفحه اول گوگل برساند و علت این امر آن است که موتورهای جستجو محتوای آن را غیر تکراری و آموزنده تشخیص داده اند.
سئو نویسی یک منبع درآمد و یک شغل است که بسیاری از افراد در ایران و سایر کشورهای دنیا از طریق آن کسب درآمد مینمایند.
بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال داشتن یک وب سایت است اما همه شرکت ها و افرادی که سایت دارند نمیتوانند خود را به صفحه اول گوگل برسانند و در دید قرار بگیرند.
اینجاست که سئو وارد کار میشود و باعث رسیدن یک سایت به صفحه اول گوگل میشود و یا باعث ارتقای رتبه یک وب سایت میگردد.
با توجه به آماری که نشاندهنده این است که بیش از 80 درصد افراد از طریق گوشی تلفن همراه جستجوی خود را انجام میدهند و گوگل قویترین موتور جستجوی جهان است ،لزوم حضور حضور یک وب سایت در صفحه اول گوگل بخوبی محسوس است.
اما دانستن تکنیک های سئو به تنهایی کفاف دهنده این نیاز نیست و باید سایر اجزاء و عناصر آنرا نیز در نظر بگیریم و مهمترین آن سئو نویسی است.
عنوان و تیتر مناسب در سئو نویسی یکی ارکان مهم تولید محتواست که باید با دقت و ظرافت و خلاقیت همراه با مطالعه انجام شود.
هنگامیکه شما یک محتوا تولید میکنید خواه در فرمت یک ویدئو باشد و خواه بصورت متن باید صد در صد یک عنوان و تیتر داشته باشد.
مثلا شما با شنیدن نام"پدرخوانده"بلافاصله به یاد یک فیلم در ژانر جنایت و گانگستری خواهید افتاد.
یا با شنیدن عنوان"ریلکس"این مطلب در ذهن شما تداعی میشود که ممکن است با موضوعی در باره آرامش روبرو شوید.
بعنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ تحت عنوان"سئو نویسی"را به محض اینکه جستجوگران گوگل ببینند متوجه خواخند شد که با مطلبی در باره چگونگی سئو نویسی روبرو خواهند شد.
این عنوان دست کاربر را برای تصمیم گیری باز میگذارد که آیا وارد سایت شما بشود یا خیر؟
سئونویسی به منظور کمک به رتبه محتوا در گوگل انجام شدهاست . اگر محتوای آن بهینه نباشد , چندین صفحه را در یک جستجو باز خواهند کرد .و چرا این قدر مهم است که روی آن صفحه اول برسیم ؟یک مطالعه نشان داد که تعداد کلیکها که صفحات آن به دست میآید نه تنها بستگی به این دارد که به صفحه اول نتایج جستجو برسید , بلکه بستگی زیادی به این دارد که تا جای ممکن بالا بروید .اولین نتیجه در اولین صفحه , بیش از ۲۸ % از مردم این جستجو را انجام میدهند . پس از آن , درصد به هر نقطه روی صفحه کاهش مییابد . بنابراین به سایت خود نیاز دارید تا یکی از اولین نتایجی باشد که مردم میبینند .نوشتن برای سئو نیز مهم است زیرا تکنیک بازاریابی است که برای زندگی وب سایت شما ادامه دارد .بسیاری از مردم با تبلیغات کلیکی خوب عمل میکنند , اما اگر این تبلیغات را متوقف کنند , دیگر باعث ترافیک نخواهد شد .خوب است که محتوای سئو کار را برای وب سایت شما نگه میدارد , مهم نیست که چه کار دیگری برای بازاریابی سایت انجام میدهید.
وقتی صحبت از سئو نویسی میشود آمار و ارقام نشاندهنده این موضوع هستند که مهمترین استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو نوشتن محتوای منطبق بر seo میباشد.سئو نویسی باعث ارتقای رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو میشود که این تاثیر مهمی در بازاریابی دارد و سایتی که با یک محتوای عالی و ناب در صفحه اول گوگل قرار بگیرد میتواند کالاها و خدمات خود را در معرض دید همگان قرار داده و مشتریان فراوانی جذب نماید.
ربات های خزنده موتورهای جستجو وقتی عنوان این صفحه را کاوش میکنند بر اساس الگوریتم هایی که دارند باید با مطالبی در باره سئو نویسی روبرو شوند.
اهمیت عنوان بسیار زیاد است و محلی برای به چالش کشیدن ذهن افراد است و انتخاب این عنوان باید به دقت انجام گیرد.
برخی از سایت اعم از خارجی و داخلی از عنوان های داغ استفاده میکنند تا مخاطب را ترغیب به مشاهده و بازدید نمایند که این روش تقریبا نوعی فریب به شمار میرود.
مثلا به عبارت "داغ ترین مطلب در این سایت"توجه کنید چقدر مبهم و گنگ است و شما نمیدانید با چه محتوایی روبرو خواهید شد.
یا عبارت دیگری مانند"محتوای داغ"که اصلا گویای هیچ نوع مطلب خاصی نیست و کاربر نمیتواند با خواندن آن تصمیم بگیرد که آیا از صفحه بازید کند و یا منصرف شود.
اینها نوعی فریب در عنوان است و بعد که به صفحه مراجعه میکنید با آگهی ها و یا مطالب غیر مرتبط و بیسروته مواجه میشوید.
بنابر این عنوان نقش مهمی در جذب مخاطب و همچنین جلب اعتماد آنان دارد وقتی ببینند که محتوای شما دقیقا در راستای عنوان اعلام شده است.
سئو نویسی در اولین گام عنوان را مورد هدف قرار میدهد تا کاربران بتوانند با تصمیم و قضاوت میبتنی بر واقعیت از سایت شما بازدید نمایند.
سئو نویسی فرآیند نوشتن محتوای است که در موتورهای جستجو رتبه میدهد .همانند هر نوع نگارش محتوا , سئو نویسی قصد دارد خواننده را آموزش , الهام بخشی یا سرگرم کند . تنها تفاوت این است که سئو نویسی نیز برای اطمینان از این که موتورهای جستجو میتوانند به راحتی محتوای مورد نظر را تعیین کنند , بهینه شدهاست .به عبارت دیگر , این شکل از نوشتن هم به خوانندگان و هم موتورهای جستجو کمک میکند . حفظ تعادل کامل بین این دو , هنر سئو نویسی است.سئو نویسی مهمترین بخش برای داشتن یک وب سایت قوی و رونق کسب و کار است.سئو نویسی تنها ایجاد محتوا نیست بلکه باید به جزییات محتوا توجه داشت تا برای کاربران جذاب گشته و باعث افزایش بازدید ارگانیک و در نتیجه ارتقای رتبه وب سایت شود.سئو نویسی شامل برگزیدن عنوان های و صحیح برای صفحات وب سایت و ایجاد متای مناسب و گیرا و همچنین عکس های متناسب و با فرمت قابل قبول و ارائه ویدئو و متن های جذاب و کاربر پسند است.مهمترین اصل در سئو نویسی افزایش تجربه کار است یعنی محتوای شما باید باعث افزایش آگاهی کاربر گردد.
همگان بر این نکات واقف نیستند و نمیتوانند یک سئو نویسی منطبق بر اصول را ارائه نمایند و افرادی را نیاز دارند که دارای خلاقیت و همچنین توانایی نوشتن مطلب را بر بر اساس تحقیقات انجام شده داشته باشند.بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع برای اینکار فردی را استخدام میکنند که مسلط بر سئو نویسی باشد و ازینطریق کسب درآمد ایجاد میشود. اما خود کلمه کلیدی " سئو نویسی"راهی برای پیداکردن مشتری است .
باید شخصی که میخواهد این شغل را انتخاب کند و یا انجام بدهد با این کلیدواژه خود را در صفحه اول گوگل تبلیغات نماید و رزومه کاری خود را ارائه دهد.بعنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ که تحت عنوان " سئو نویسی "در صفحه اول گوگل است نشاندهنده این مهارت و کارآیی است که مشتریان ما میتوانند بما اعتماد کنند که ما میتوانیم وب سایت آنان را با یک برنامه ریزی مناسب و استراتژی دقیق به صفحه اول گوگل برسانیم.
سئو نویسی میتواند بسیار به رشد وب سایت یا وبلاگ شما کمک کند و گذاردن وقت ارزش آنرا را دارد تا خود را ازاین طریق به صفحه اول گوگل برسانید.
در این قسمت فهرست وار به 7 مزیت سئو نویسی پرداخته ایم.
• سئو نویسی رتبه سایت یا وبلاگ شما را در نزد موتورهای جستجو بهبود میبخشد و کمک میکند تا کاربران براحتی شما را پیدا کنند.
• سئو نویسی ترافیک بیشتری را به سوی وب سایت شما هدایت میکند.
• سئو نویسی موجب افزایش اعتبار برند شما میشود.
• سئو نویسی باعث میشود تا در دید کاربران و جستجوکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو میآیند بیشتر قرار بگیرید.
• سئو نویسی باعث شکل دادن رابطه شما با مشتریان میشود و آنها متوجه نوع فعالیت شما میگردند.
• سئو نویسی باعث ایجاد سرنخ های جدید میشود و وقتی در بین 10 نفر صفحه اول گوگل ظاهر شوید شانس فروش بیشتری پیدا میکنید.
• سئو نویسی محتوای شما را همیش سبز نگه میدارد و هرچه زمان بیشتری بگذرد بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب میکند.
سئو نویسی باعث اعتبار اجتماعی میشود و مردم به سایت شما بیشتر مراجعه میکنند و از اطلاعات استفاده شده در وب سایت شما نقل قول میکنند.
سئو نویسی در واقع کسب اعتبار از طریق ساماندهی به محتواست یعنی در واقع محتوای ایجاد شده شما تمام فاکتورهای مورد نظر موتورهای جستجو را رعایت کرده است.
اما توجه به این نکته ضروریست که ممکن است یک محتوا از نظر سئو در رتبه و جایگاه مناسبی باشد اما از نظر اجتماعی و افکار عمومی شان و شخصیت نداشته باشد و کاربران از خواندن و دیدن آن محتوا ناراضی باشند.
محتوا باعث ایجاد رتبه میشود فقط این سوال را از خود بپرسید که اگر سایت شما فاقد محتوا باشد گوگل چه چیزی را باید رتبه بندی کند.
هنگامیکه یک تصویر در سایت خود قرار میدهید باید آن تصویر شرح داشته باشد و دارای خاصیت Alt باشد یعنی اگر کسی نتوانست به هر دلیلی سایت شما را ببیند بتواند از روی نوشته آنرا درک کند این مطلب در باره ربات های خزنده موتورهای جستجو نیز صادق است.در باره مشخصات یک سئو حرفه ای و عالی بیشتر بدانیدسئو.صدسئو صد در صد موفق یک وب سایت چه مشخصاتی دارد
سئو نویسی در واقع باید یک هدف آموزشی را نیز دنبال کند و کاربران با خواندن مطلب شما به آگاهی بیشتری برسند.
9 قاعده مهم در سئو نویسی باید مدنظر باشد تا بتوان بهینه سازی موتورهای جستجو را به حقیقت پیوند داد و کاربران را راضی نگهداشت.
1-سئو نویسی باید برای مخاطبان انسانی باشد و رضایت کاربران در آن مهم است.
2-سئو نویسی یعنی همه چیز را زیر یک سقف نگهدارید ویدئو،فیلم،اینفوگرافیک و عکس و موسیقی همه در زیر یک دامنه باشند.
3-در سئو نویسی باید عنوان و تیتر سایت جذاب و گیرا و کاربرپسند باشد.
4-از عبارات غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید مانند همین صفحه از سایت جام ارژنگ که تحت عنوان " با سئو نویسی در گوگل کسب درآمد کنیم"ایجاد شده است.
5-در سئو نویسی باید ساختار پست های خود را با H1 ,H2,H3,H4,H5,H5 تنظیم نمایید تا موتورهای جستجو از اهمیت هر کدام با خبر شوند.
6-در سئو نویسی تصاویر را ترکیب کنید اگر مطلبی ایجاد میکنید سعی نمایید در همان رابطه یک تصویری برای برقراری ارتباط بصری مخاطب نیز قرار دهید.
7-در سئو نویسی باید محتوا را با شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند.
8-در سئو نویسی از پیوندها استفاده کنید لینک داخلی و لینک خارجی بسیار حائز اهمیت هستند.
9-بر محتوای خود نظارت کنید از علائم نگارشی استفاده کنید تا خواننده به مفهوم کلام پی ببرد.
با سئو در گوگل رقابت کنیم تا بتوانیم بصورت رایگان تبلیغات کالا و خدمات خود را وب سایتمان انجام دهیم و ترافیک بیشتری دریافت کنیم که باعث افزایش بازدید و یافتن مشتری بیشتری میگردد.صفحه اول گوگل محل رقابت سایت های قدرتمندی است که از یک سئو عالی و حرفه ای بهره میبرند.هیچ وب سایتی در صفحه اول گوگل از ماندگاری جایگاه خود مطمئن نیست زیرا سایت ها و وبلاگ های رقبا در حال تلاش و رقابت برای بدست آوردن صدر صفحه هستند.سئو مهمترین ابزار رقابت برای بازاریابی آنلاین است و صفحه اول گوگل مهمترین و مناسبترین پایگاه برای تبلیغات میباشد.نوشتن محتوا و به عبارتی سئو نویسی مهمترین بخش این رقابت است و آن چیزی است که باعث جذب کاربران میشود.یک وب سایت هرچقدر از نظر طراحی قوی باشد اما وقتی نتواند در صفحه اول گوگل جایگاه مناسبی داشته باشد نمیتواند برای صاحب خود فایده ای داشته باشد.شناخت کلمات کلیدی و نحوه بکارگیری آن مهمترین بخش رقابت است که باید با بررسی و تحلیل جایگاه رقبا صورت گیرد.وقتی به سایت های حاضر در صفحه اول گوگل نگاه میکنید و از میزان و چگونگی محتوای آنان باخبر میشوید انگیزه بیشتری برای حضور در این رقابت خواهید یافت.اگر میخواهید در صفحه اول گوگل با سایت های دیگر به رقابت برخیزید و جایگاه آنان را تصاحب کنید حتما باید از سئو مناسبی برخوردار باشید.سایت خود را روزانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و از طریق گوگل وبمستر از نقاط ضعف و قوت آن با خبر شوید.جام ارژنگ همراه شماست.
منطق پشت سئونویسی ساده است . هر چه محتوای شما در گوگل ( یا هر موتور جستجو دیگری ) بالاتر باشد , وب سایت شما ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت میکند . و هر چه ترافیک بیشتری دریافت کنید , فرصتهای بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به چشم اندازهای و مشتریان خواهید داشت.اما دستیابی به رتبهبندی برجسته در نتایج جستجوی گوگل کار آسانی نیست . رقابت برای موقعیتهای برتر اغلب شدید و با دلیل خوب است . نتیجه رتبهبندی بالا در صفحه اول به طور متوسط ۳۹.۶ % کلیک دریافت میکند , در حالی که نتایج در پایین همان صفحه نتایج جستجو کمتر از ۲.۵ % کلیک دریافت میکند .با دقت سئونویسی را برنامهریزی کرده و خوب اجرا شده تضمین میکند که محتوای شما کاملا ً برای موتورهای جستجو قابلمشاهده است , در نتیجه به محتوای شما بهترین فرصت ممکن برای ادعای یکی از آن موقعیتهای برتر را میدهد .سپس شما میتوانید به اعضای بیشتری از مخاطبین هدف خود برسید و از طریق محتوای با کیفیت بالا به زندگی آنها ارزش اضافه کنید . این به نوبه خود شهرت شما را افزایش میدهد , وفاداری به برند را تقویت میکند و در نهایت خط پایین شما را بهبود میبخشد.
سئو کلمات سخت میتواند بسیار زمانبر باشد آهنم با توجه به حجم رقابت مابین وب سایت هایی مه میخواهند به صفحه اول گوگل برسند.
مشاغل متعدد صنعتی ، وب سایت های آموزشی ،سایت ها و وبلاگ های فرهنگی و هنری،خبرنامه ها،وب سایت های سینمایی و آگهی نامه ها و هزاران هزار مورد دیگر در تلاش هستند تا خود را به جایگاه معتبری در صفحه اول گوگل برسانند.
سئو برای هر شغل و کسب و کاری دارای روشی متفاوت است و اصولا سئو هر وب سایتی مختص به همان سایت است و نمیتوان یک الگو و روش را برای همه وب سایت ها پیاده کرد.
الگوریتم های موتورهای جستجو دائماً در هرحال تغییر هستند و هیچکس بدرستی این فاکتورها را نمیشناسد و هیچکس قاطعانه نمیتواند کسب رتبه برای یک وب سایت را وعده دهد.
سئو دارای یکسری تکنیک های ثابت است مانند سئو داخل صفحه که از آن به عنوان سئو فنی و تکنیکال یاد میشود اما بکار بردن این تکنیک ها فقط با یادگیری یا آموزش قابل اجرا نیست بلکه نیاز به تجربه و پشتکار دارد.
وقتی به صفحه اول گوگل میروید و مثلا یک کلمه کلیدی را بنام سئوعالی جستجو میکنید در بالای همان صفحه نتایج آماری جستجو نشان داده میشود.
به عنوان نمونه کلمه کلیدی سئو را وقتی سرچ میکنید به شما نشان داده میشود که حاصل جستجو 50 میلیون در 34 ثانیه میباشد این ترافیک این کلمه کلیدی مهم است و نشانگر سخت بودن و پر رقابتی بودن آن است که هنگام سئو نویسی یا شروع بهینه سازی باید در نظر گرفت.
برای این موضوع راهکاری که در نظر گرفته شده استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا دم دراز (Long Tail) است به این مفهوم که کلمه سئو را در یک عبارت بگنجانید.
منفعت کلمه کلیدی بلند در آن است که تعداد رقابت کمتر است و عبارت میتواند با یک استراتژی صحیح خود را در صفحه اول گوگل بیابد.
سئو نویسی نیز یک کلمه کلیدی سخت و رقابتی است وقتی شما صفحه ای را تحت عنوان سئو نویسی ایجاد میکنید باید محتوایی بوجود آورید که کاربر را به خود جذب کند که با خواندن و مشاهده محتوای شما به دانستنی ها و اطلاعات او افزوده شود.
سئو نویسی با پرگویی و حاشیه پردازی تفاوت دارد و اگر شما یک سایت صنعتی مثلا در ارتباط با صنعت چوب دارید باید تحقیق و بررسی کنید و انواع چوب و کاربرد آن را در صنعت دریابید و سپس دانسته های خود را برای مخاطبانتان بنویسید.
سئو را هرگز با فشار و تاکید بر کلمات تک سیلابی و سخت شروع نکنید چون ممکن است بسیار از نظر زمانی طولانی شده و موجبات یاس و ناامیدی شما را فراهم آورد.
سئو در عین حال باید منبعی برای مراجعات مکرر کاربران باشد که در این بین مشتریان جدیدی نیز ممکن است پیدا کنید.
سئو محتوای صفحه را بهینه میکند به طوری که موتورهای جستجو به راحتی محتویات آن را خزیدن و آن را بهتر قضاوت کنند . هنگامی که بهتر قضاوت میشود , جای بهتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو داده میشود .اگر محتوا بدون نوشته سئو ایجاد شود , ممکن است به عنوان موتور جستجو دوستانه عمل نکند , و خزنده ها حتی نمیتوانند بفهمند که صفحه درباره چیست.هر چه وب سایت در گوگل یا بینگ بالاتر باشد , مردم بیشتری از سایت خود بازدید خواهند کرد . بازدیدکنندگان بیشتر به معنای فروش بیشتر یا فقط خوانندگان یا طرفداران بیشتر است. مشاغل نوشتاری سئو به طور فزایندهای مورد نیاز هستند , بنابراین داشتن درک دقیق از این که دقیقاً چه کاری مستلزم آن است که شما برای هر شرکتی که شما را استخدام کند , دارایی ارزشمندی خواهید بود . برای سئو نویسی نکات مهمی وجود دارد که باید دقت کنید که عبارت کلیدی اصلی در عنوان صفحه وب یا پست وبلاگ تان ظاهر شود .عبارت کلیدی اصلی و بخشهای مختلف آن باید در تمام محتوای صفحه وب یا پست وبلاگ شما پخش شوند .شما همچنین باید از عبارات جایگزین استفاده کنید , چیزی که آنها آن را " فامیل کلمات کلیدی " مینامند . LSI مخفف نمایهسازی معنایی نهان است و این کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی شما هستند .اگر احساس میکنید که بیش از حد از کلمات کلیدی خود استفاده میکنید , باید آنها را با کلمات کلیدی فامیل جایگزین کنید .
اکنون که میدانیم سئو نویسی چیست و چگونه محتوا بنویسیم , بیایید به موضوع اصلی این صفحه که 5 دلیل اهمیت سئو نویسی برای کسب رتبه برتر در صفحه اول گوگل است برسیم.
سئو در حقیقت در مورد بازاریابی محتوا است . و از آنجا که نوشتن محتوا برای هر تلاش بازاریابی محتوای واقعی ضروری است , میتوانیم با اطمینان بگوییم که سئو در واقع در مورد نوشتن محتوا است .
1- سئو نویسی نیاز به استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی و اصطلاحات جستجو دارد.
2-سئو نویسی اعتبار اجتماعی است که بسیاری از صفحات وب و پستهای وبلاگ به دلیل اعتبار اجتماعی که با وجود داشتن محتوای کیفی پایینتر قادر به جذب آنها بودهاند و خوب رتبهبندی میشوند .
3-سئو نویسی دریافت بک لینک از سایت های معتبر است.
4-سئو نویسی این است که برای دیده شدن در گوگل نیاز به محتوا دارید.
5-دلیل پنجم سئو نویسی حضور در بازاریابی آنلاین است.
اگرچه پیشرفتهای بزرگی از نظر رتبهبندی صفحات وب و پستهای وبلاگ براساس ارزش واقعی آنها صورتگرفته است , کلمات کلیدی هنوز مهم هستند . شما میتوانید اهمیت کلمات کلیدی را با این حقیقت که رتبهبندی شما بستگی به این دارد که آیا از کلمات کلیدی خود استفاده کردهاید یا یکی از جایگزینهای آن در عنوان صفحه وب یا پست وبلاگ خود استفاده کردهاید یا خیر , قضاوت کنید .این تنها از طریق نوشتن محتوای استراتژیک است که میتوانید از کلمات کلیدی مناسب برای راضی کردن گوگل استفاده کنید . اگر هیچ محتوایی وجود نداشته باشد , رتبهبندی کلمات کلیدی درست برای شما بسیار دشوار است .
برای یک کسبوکار کوچک یا متوسط , تنها راه کسب اعتبار اجتماعی , نوشتن محتوای کیفی است .زمانی که محتوای شما عالی است , وقتی که ارزش را به شما میدهد , وقتی مردم آنچه را که از طریق محتوای شما جستجو میکنند را پیدا میکنند , تمایل دارند با محتوای شما از طریق رسانههای اجتماعی و وب سایتهای شبکههای اجتماعی درگیر شوند . وقتی آنها لینکهای خود را در طول زمان به اشتراک میگذارند , گوگل این اقدامات را به عنوان اعتبار اجتماعی میبیند و سپس از این اعتبار برای رتبهبندی لینکهای شما استفاده میکند .
1-انجام تحقیق کلیدی : قبل از شروع سئو نویسی , اطمینان حاصل کنید که فهرست جامعی از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که میخواهید استفاده کنید , دارید . این ها باید عبارت جستجو مشتریان و مشتریان هدف شما باشند که به احتمال زیاد هنگام تلاش برای پیدا کردن شما یا سرویس یا کسبوکار یا محصول شما استفاده میشوند .
2-شروع به نوشتن محتوای با کیفیت بالا کنید :هرگز اهمیت محتوای با کیفیت بالا را دستکم نگیرید . اگر کیفیت محتوای شما پایینتر باشد , مهم نیست چقدر وقت صرف بهینهسازی محتوای خود میکنید , تمام مزایای سئو از دست خواهند رفت . به یاد داشته باشید که تنها دلیل وجود محتوای شما خدمت به مشتریان و مشتریان احتمالی تان است . بنابراین , هر چه مینویسید , به یاد داشته باشید که باید یک نوع راهحل ارائه دهید .
3-کلمات کلیدی خود را وارد کنید : زمانی که محتوای کتبی که احساس میکنید به خوبی تبدیل خواهد شد , کلمات کلیدی خود را وارد کنید . کلمات کلیدی خود را در مکانهای استراتژیک درج کنید . از آنها استفاده نکنید . هر زمان که احساس میکنید نمیتوانید از آنها استفاده کنید , از جایگزینهای استفاده کنید - همانطور که در بالا ذکر شد , از کلمات کلیدی فامیل استفاده کنید .
4-مطالب خود را تبلیغ کنید : بازاریابی محتوای خود , اطمینان حاصل کنید که مخاطبین هدف شما قادر به پیدا کردن محتوای شما از طریق رسانههای اجتماعی مختلف و کانالهای شبکههای اجتماعی مختلف هستند , جنبه مهمی از seo است . گوگل خواستار اعتبار اجتماعی است. سعی کنید تا آنجا که ممکن است اعتبار اجتماعی را از منابع مختلف کسب کنید. تبلیغ محتوا نیز به شما لینک گران قیمتی میدهد .
برای رتبهبندی وب سایت و لینکهای شخصی , گوگل به محتوا نیاز دارد این یک منطق ساده است . اگر راضی نیستید , گوگل چه مقامی خواهد داشت؟ در تصاویر گوگل در گوگل ویدیو و به همان ترتیب , در بخش طبیعی گوگل , گوگل متن , محتوای مکتوب شما را رتبهبندی میکند.به همین دلیل است که نوشتن محتوا برای سئو مهم است : به گوگل چیزی میدهد تا رتبه بگیرد . همچنین به گوگل میگوید که برای چه کلمات کلیدی و اصطلاحات جستجو باید محتوای شما رتبهبندی شود .
این یک روند جدید در حال ظهور است : آیا محتوای شما هدفی را حل میکند ؟ انجام کار جستجو در اینترنت به ویژه در حلقههای بازاریابی محتوا و سئو تبدیل شدهاست .به زودی گوگل محتوای شما را براساس هدف واقعی که حل میکند رتبهبندی میکند .
سئو نویسی پیادهسازی کلمات کلیدی و عبارتهای کلیدی در محتوای وب است . نویسنده و بازاریابان محتوای سئو از سئو برای افزایش دید آلی سایت و رتبهبندی SERP استفاده میکنند . بهترین راه برای سئو نویسی جفت کردن نسخه با کیفیت بالا با شرایط جستجوی هدفمند است .
با استفاده از کپی رایتینگ سنتی , نویسنده محتوا بر اهداف دیگر تمرکز دارد و لزوما ً بر این نیست که محصول ابتدا به عنوان پاسخ موتور جستجو مطرح شود . این نوع کپی ممکن است به شکل برچسب تجاری یا محصول تلویزیون به مصرفکننده برسد - اما یک سئو نویس خوانندگان را در صفحه وب ملاقات میکند. با نوشتن محتوای حرفهای , هدف ممکن است به اندازه کافی گسترده باشد تا هم نتایج سئو و هم نتایج بازاریابی سنتی را در بر گیرد .
در راستای اهداف تجاری شرکت شما , ترجیحات گوگل نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید .
الگوریتم اولیه موتور جستجو به پردازش صفحات وب و تعیین جایگاه آنها در SERPs کمک میکند .
بنابراین نوشتن محتوا تنها خوانندگان شما را خوشحال نمیکند ; بلکه در مورد لذت بردن از گوگل نیز است . به همین دلیل مهم است که عوامل رتبهبندی SERP خاص گوگل را بشناسید .
براساس تحقیقات , اولین نتیجهای که پس از جستجوی کلید واژه ظاهر میشود , در مقایسه با بقیه نتایج , ۲۸ % بیشتر کلیک میشود .
بنابراین , برای محتوای شما مهم است که نه تنها در صفحه اول نتایج جستجو , بلکه در نتایج بالا رتبه بگیرید .
هدف اصلی سئو نویسی این است که محتوای خود را بهتر رتبهبندی کنید . محتوایی که به خوبی بهینه نشده است در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به خوبی رتبهبندی نمیشود و نمایش داده نمیشود .
نوشتن محتوای با کیفیت بالا شانس صفحه شما برای رتبهبندی بالاتر را افزایش میدهد چون کاربران تمایل بیشتری به خواندن مطالب شما در صورت منطقی بودن دارند , به پرسشهای آنها به وضوح پاسخ میدهند و به خوبی سازماندهی شدهاند .
همیشه هدف محتوای خود را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که دلایل یا مسائلی را که خوانندگان را به وب سایت شما جذب میکنند درک میکنید .
دلیل خلق محتوا را در وهله اول درک کنید . آیا آن را برای یک وب سایت یا یک کسبوکار مینویسید ؟
همچنین , در نظر بگیرید که آیا میخواهید محتوای خود را تغییر دهید یا برای تبلیغات برای ایجاد ترافیک پرداخت کنید . نوع موادی که مینویسید به تمام این معیارها بستگی دارد .
اگر میخواهید برای افزایش فروش یک محصول به صورت آنلاین محتوا تولید کنید , باید توجه بیشتری به آن مبذول کنید تا جذابتر و آموزنده به نظر برسد . این بدین معنی است که بازدید کنندگان به وب سایت تجربه خوبی برای کشف محصولات شما دارند . این کار رتبهبندی و نرخ تبدیل شما را بهبود خواهد بخشید.
در صورتی که هدف وب سایت شما جذب خوانندگان جدید و کار روی مدل تبلیغاتی باشد , نوشتن محتوای فرم بلند باید هدف شما باشد .
سئو نویسی (seo writing) اهداف زیادی میتواند داشته باشد که بستگی به این دارد که یک وب سایت یا یک نویسنده محتوا چه انگیزه ای را دنبال میکند.
یکی از مهمترین اهداف سئو نویسی بدون شک تبلیغات است و نوشتن محتوا در راستای یک استراتژی از قبل تعیین شده انجام میگیرد.
به عنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ را در نظر بگیرید که تحت عنوان"سئو نویسی"ایجاد شده است ضمن اینکه مطالب مهمی در باره اهمیت نوشتن محتوا بر مبنای اصول بهینه سازی موتورهای جستجو ارائه کرده اما جنبه تبلیغات برای پیداکردن مخاطب و مشتری جدید را دارا میباشد.
برای اینکه بتوانیم در مورد کلمه کلیدی دلخواهمان مطلبی را بنویسیم لازم است ابتدا در باره آن کلمه کلیدی تحقیق نماییم.
با توجه به گستردگی اطلاعات منتشرشده در گوگل به راحتی میتوانیم آنچه را که مدنظر ماست را بیابیم.
فرض کنیم میخواهیم در باره تبلیغات سینمایی،یا نمایشی و یا مزایای تبلیغات در صفحه اول گوگل یک مطلب بنویسیم برای اینکار منابع زیادی در گوگل وجود دارد.
اما آنچه که حائز اهمیت است این است که نباید آن مطالب را عیناً در وب سایت خود کپی نماییم که با توجه به هوشمند بودن ربات های خزنده گوگل این عمل مورد پسند نخواهد بود.
لذا لازم است برداشت ها و آنچه را که از خواندن سایر مطالب دریافته ایم را بصورتی ساده و آسان که بتواند بر آگاهی و دانش کاربران بیفزاید ارائه نماییم.
سئو نویسی گزینه ها و راهکارهای فراوانی دارد که دقت در آنها باعث میشود که یک سایت یا یک صفحه رنگ یا رتبه بهتری کسب نماید.
یکی از مهمترین عناصر سئو نویسی لینک سازی داخلی وب سایت است.
هنگامیکه شما مطلبی را مینویسید ممکن است بخواهید به کاربر یک آموزشی نیز ارائه کنید مثلا در لابلای مطلب خود این عبارت را عنوان میکنید که "سئو صد در صد موفق"اینجا چنانچه صفحه ای در باره این موضوع دارید میتوانید با لینک آن عبارت کاربر را به صفحه دلخواه ارجاع دهید.
لینک داخلی علاوه بر اینکه کاربران را به صفحات دیگری میبرد و بر اطلاعات آنان میفزاید بلکه ربات های خزنده موتورهای جستجو را نیز به صفحات دیگر سایتتان هم ارجاع میدهد.
دقت کنید که لینک های داخلی نباید برحسب تصادف و یا انتخاب بر اساس شانس صورت بگیرد بلکه باید آگاهانه باشد.
سئو نویسی در این موضوع خاص اینگونه به شما کمک میکند که ممکن است یک صفحه پربازدید داشته باشید و کاربران بیشتری به آن صفحه مراجعه میکنند در اینجا شما میتوانید با ساختار لینک داخلی به صفحات بیکار یا کم بازدید خودتان نیز کمک کنید.
یک سئو نویسی خوب بدون لینک داخلی (internal link) به موفقیت چندانی نخواهد رسید و شما باید سعی کنید کاربران را در سایت خود بچرخانید و آنان را ترغیب کنید تا همه صفحات شما را ببینند.
در همین سایت جام ارژنگ یک صفحه داریم به نام "دعاهای مولانا"که کلیه دعاهایی که در مثنوی مولانا آمده یکجا جمع شده و بسیار پربازدید است و اکنون چنانچه توجه کنید ما در لابلای همین پاراگراف به صفحه دعاهای مولانا لینک داده ایم.