سئو نویسی چیست؟با سئو نویسی در گوگل کسب درآمد نماییم.
سئو نویسی شکلی از نوشتن محتوا در فضای وب می باشد که شامل نوشتن کلمات کلیدی یا جملاتی که کاربران به جستجوی آنها در گوگل می پردازند و عناصر سئو نویسی که موجب جلب نظر کاربران در صفحه می شود همچنین محتوایی که به حل مشکلات کاربران پرداخته، به سوالات آنها پاسخ داده و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می دهد.با سئو نویسی در صفحه اول گوگل کسب درآمد نماییم.سئو نویسی فرآیند نوشتن محتویات با هدف رتبهبندی در صفحه اول موتور جستجو یعنی گوگل است .برای انجام این کار باید روی سه چیز تمرکز کنید :بدانید که جستجوگران وقتی کلید واژه هدف شما را جستجو میکنند ( برای مثال , هدف جستجو ) بهترین پاسخ ممکن را برای یک پرس و جوی دادهشده ( برای مثال تحقیق و دانش ) ایجاد میکنند .با سئو نویسی میتوانید در گوگل کسب درآمد نمایید.با ما باشید.
روش صحیح سئو نویسی
راه و رسم سئو نویسی
سئو نویسی درآمدساز است
سئو نویسی اصل بهینه سازی است
سئو نویسی 7 مزیت مهم دارد
سئو نویسی عنوان را هدف قرار میدهد
سئو نویسی باید درک آسان داشته باشد
سئو نویسی فرآیند نوشتن محتوا با درک رتبه بندی
نکات مهم سئو نویسی را بدانیم
الگوریتم گوگل برای سئو نویسی
سئو نویسی محتوای استراتژیک
سئو نویسی کمک به رتبه محتواست
ایده محتوا در سئو نویسی
سئو نویسی چه فرآیندی دارد
تحقیق کلیدواژه در سئو نویسی
سئو نویسی باعث افزایش ترافیک سایت است
تعریف سئو نویسی
چرا سئو نویسی کنیم
مهارت تولید محتوا سئو نویسی
تفاوت سئو نویسی با محتوا نویسی
قبل از سئو نویسی باید این موضوع را برای خود روشن کنیم که چه محتوایی را میخواهیم بنویسیم و هدف از نوشتن آن چیست و چگونه باید با جلوه های بصری آن محتوا را برای کاربران جذاب کنیم.
برخی میگویند اصل سئو نویسی رعایت الگوریتم های گوگل است اما بدون یک محتوای جذاب که کاربران را درگیر کرده و آنها را ترغیب کند تا از وب سایت شما بازدید نمایند نمیتوان ادعا کرد که بهینه سازی وب سایت موفق بوده است.
برای سئو نویسی باید مراحلی را طی کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواهمان برسیم که همانا کسب رتبه در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید و هدایت ترافیک است.
1-باید مطمئن شویم که کلمه کلیدی مورد نظرمان هم در عنوان صفحه و هم در طول محتوا به خوبی قرار داده شود بدون اینکه در وارد کردن کلمات کلیدی زیاده روی کنیم و اینکار باید بصورت منطقی و در جهت رساندن بهتر منظور ما به کاربر است.
2-پیوندهای داخلی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و باید از متن لنگر استفاده کنیم یعنی کلمات کلیدی خود را به صفحات دیگر وب سایت لینک بدهیم.
3-جنبه اساسی سئو نویسی و مهمترین آن این است که محتوای ما کپی شده از سایت ها دیگر نبوده و اصلی و اورجینال باشد یعنی برداشت ها و دانسته خود را با کاربران و بازدیدکنندگان به اشتراک بگذاریم.
یکی از مهمترین مسایلی که در سئو نویسی ممکن است از آن غافل شویم این است که باعث افزایش سطح آگاهی و معلومات ما میشود.
وقتی بخواهیم روزانه یک موضوع در سایت خود ایجاد کنیم و در باره صحبت کنیم نیازبه مطالعه بیشتر در باره موضوعات متنوع داریم.
اگر یک صفحه از سایت ما در باره اهمیت سئو نویسی باشد و ما سرتاسر آن صفحه را بخواهیم پر کنیم آسان است زیرا فقط یک موضوع داریم.
اگر بخواهیم روزانه یک صفحه در سایت خود ایجاد کنیم طبیعی است صدها موضوع لازم است تا وب سایتمان شکل بهتر و قویتری بخود بگیرد.
موضوعات مختلفی وجود دارند مانند سینما،ورزش،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و صدها موضوع متنوع دیگر که ما درباره آن اطلاع کمی داریم.
اگر بخواهیم در باره همه این موضوعات مطلب بنویسیم به داشته های خودمان نمیتوانیم تکیه کنیم و نیاز به مطالعه داریم.
پس از مدتی در می یابیم که بخاطر نوشتن محتوا در وب سایتمان چقدر وقت برای مطالعه گذاشتیم و این خاصیت سئو نویسی است.
شاید اگر شما عبارت SEO writing را در گوگل سرچ کنید سایت های فراوانی در باره اهمیت و تکنیک های بهینه سازی گفته اند.
آنچه که مهم است اصل و پایه سئو نویسی افزایش تجربه کاربر است و مطالب ما باید بر مبنای حقیقت و صحت موضوع باشد.
وقتی مجبور شویم برای کاربران و بازدیدکنندگان سایتمان ایجاد محتوا کنیم آنوقت مجبور میشویم که بیشتر مطالعه کنیم و این یعنی افزایش معلومات.
سئو نویسی را میتوان تمرین ایجاد محتوا با هدف کسب رتبه در موقعیت های بالاتر موتورهای جستجو و بویژه گوگل دانست.
یک تصور غلط در مورد
سئو نویسی وجود دارد و آن این است که یک فرآیند سخت و پیچیده دارد یا اینکه باید حتما نکات دقیق سئو را به کار ببرید اما
سئو نویسی چندان هم آسان نیست بویژه اینکه سطح رقابت برای رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار پرحجم است.
اگر هدف شما از سئو نویسی ایجاد صفحات فرود است که در صفحه اول گوگل رتبه بندی میشوند باید محتوای بسیار با کیفیت بنویسید که برای مخاطبان هدف جذاب بوده و آنها را درگیر نماید.
باید در سئو نویسی به این نکته مهم توجه نمایید که خواننده همیشه مخاطب اصلی شماست و باید برای رضایت آنها بنویسید بنابر این از بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری نمایید.
اولین قدم در سئو نویسی شناختن کلمات کلیدی است که میخواهید بکار ببرید و در باره آن محتوا ایجاد کنید.
به عنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ در باره "سئو نویسی" را اگر نگاه کنید تمام محتوای موجود در باره اهمیت و چگونگی سئو نویسی است و کلمات کلیدی در جای مناسب و هدفدار بکارگیری شده است.
باید در باره کلمه کلیدی مورد نظرتان تحقیق کنید و سایت رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید که چگونه کلیدواژه مورد نظر را در عنوان بکار گرفته اند.
در باره عنوان ها و زیر عنوان ها هنگام سئو نویسی باید دقت داشت که بیش از یکبار کلمه کلیدی را به کار نبریم و در لابلای متن نیز اگر خواستیم از کلمه کلیدی استفاده کنیم حتما در قالب یک عبارت با هدف آگاهی و رشد تجربه کاربر باشد.
قبل از اینکه سئو نویسی را آغاز کنیم باید در باره محتوای خود تصمیم گیری نماییم و بر اساس یک استراتژی و راهکار جلو برویم.
مثلا ایجاد محتوا در باره فروش کالا با محتوا در باره ارائه خدمات تفاوت بسیاری دارد و هرکدام چالش های مخصوص به خودشان را دارند.
نوع محتوا فروش کلا و عرضه خدمات منوط به جنسیت و سن افراد نیز میشود ممکن است کالای شما برای یک سن خاصی باشد یا از نظر جنسیت برای مرد،زن،دختر و پسر باشد که در اینجا نوع سئو نویسی متفاوت خواهد بود.
روش صحیح سئو نویسی بدور از وابستگی دانستن تکتیک های آن نیاز به خلاقیت دارد و این مطلب بدون مطالعه بیشتر هرگز حاصل نمیشود زیرا نوشتن مطلب نیاز به دانش و آگاهی دارد.
شاید برخی تصور میکنند همینه تکنیک های سئو را بدانند میتوانند در رقابت آنلاین با سایر وب سایت ها به موفقیت دست یابند در حالیکه آنچه که یک وب سایت را به موفقیت میرساند ایجاد دمحتوای مبتنی بر رعایت اصول و فاکتورهای موتورهای جستجو و بوِزه گوگل است.
سئو نویسی را میتوان اینگونه تعریف کرد که شکلی از نوشت محتوا در فضای آنلاین برای کسب رتبه برتر در گوگل بوده و هم باعث جذب کاربران و توجه جستجوگران قرار میگیرد.
مهمترین اصل اول محتوا نویسی شناختن کلمات کلیدی است که میخواهیم در باره آن ایجاد محتوا کنیم که این محتوا میتواند شامل متن،عکس،فیلم،انیمیشن یا اینفوگرافیک باشد.
فرض کنید میخواهید با کلیدواژه "سئو نویسی" در صفحه اول گوگل دارای یک جایگاه باشید و از این طریق مشتری پیدا کرده و کسب درآمد نمایید بنابر این لازم است در وهله اول میزان رقابت این کلیدواژه را بررسی کنید و عبارات و کلمات کلیدی مترادف را بشناسید.
به گفته بیل گیتس "محتوا پادشاه است"بنابر این مهمترین اصل سئو نویسی ایجاد محتوای ناب برای کاربران و هدایت ترافیک ارگانیک به سایت یا وبلاگ شماست.
سئو نویسی راه و رسم و روش خود را دارد و بهترین نوع آن عدم کپی کاری از سایت های دیگر و انتقال برداشت های شخصی خودمان در مسئله سئو نویسی است.
شما یک مطلب یا یک مقاله را در باره سئو نویسی از سایت های خارجی میخوانید،اگر همان مطلب را در سایت خودتان کپی کنید نه تنها برای موتورهای جستجو و یا کاربران جالب توجه نخواهد بود بلکه برای خودتان نیز انگیزه تلاش بیشتر و یا مطالعه ایجاد نمیکند.
وقتی در بسیاری از سایت معتبر که در زمینه سئو نویسی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند وارد میشوید و مطالعه میکنید متوجه میشوید که نویسنده از زبان خودش آنچه را که درک کرده و یا به صورت تجربی عمل کرده اسا را بیان نموده و رتبه بسیار بالایی نیز در گوگل بدست آورده است.
وقتی شما میخواهید مطلبی را بنویسید طبیعی است که در ابتدا باید در باره آن مطلب تحقیق کنید تا به ماهیت و مفهوم آن پی ببرید و اینکار با کپی کاری در تضاد است زیرا شما یک کپی کار بدون خواندن مطلب فقط آن را کپی کرده و در صفحه سایت خود درج میکند.
ممکن است یک صفحه را بخوانید و جایی برای شما مبهم و گنگ باشد و وقتی از صاحب سایت سوال میکنید او جوابی برای شما نداشته باشد و در اینجا شما متوجه میشوید که آن صفحه بدون مطالعه و تحقیق ایجاد شده است.
سئو نویسی نیاز به خلاقیت دارد و استفاده از جملات مناسب و بکارگیری علائم دستوری و رعایت نکات و قوانین زیبا نویسی میتواند باعث جذب هر مخاطب گردد.
سئو نویسی به مفهوم طولانی نویسی نیست چه بسا سایت هایی را دیده اید که با مطلبی در حدود 300 کلمه توانسته است خود را به صفحه اول گوگل برساند و علت این امر آن است که موتورهای جستجو محتوای آن را غیر تکراری و آموزنده تشخیص داده اند.
باید بدانیم که ربات های گوگل محتوا را رصد میکنند و هنگامیکه به محتوای وب سایت شما میرسند و تنوع نوشتار و غیر تکراری بودن آنرا ببینند امتیاز خوبی برای صفحه شما در نظر خواهند گرفت.
سئو نویسی یک منبع درآمد و یک شغل است که بسیاری از افراد در ایران و سایر کشورهای دنیا از طریق آن کسب درآمد مینمایند.
بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال داشتن یک وب سایت است اما همه شرکت ها و افرادی که سایت دارند نمیتوانند خود را به صفحه اول گوگل برسانند و در دید قرار بگیرند.
اینجاست که سئو وارد کار میشود و باعث رسیدن یک سایت به صفحه اول گوگل میشود و یا باعث ارتقای رتبه یک وب سایت میگردد.
با توجه به آماری که نشاندهنده این است که بیش از 80 درصد افراد از طریق گوشی تلفن همراه جستجوی خود را انجام میدهند و گوگل قویترین موتور جستجوی جهان است ،لزوم حضور حضور یک وب سایت در صفحه اول گوگل بخوبی محسوس است.
اما دانستن تکنیک های سئو به تنهایی کفاف دهنده این نیاز نیست و باید سایر اجزاء و عناصر آنرا نیز در نظر بگیریم و مهمترین آن سئو نویسی است.
وقتی صحبت از سئو نویسی میشود آمار و ارقام نشاندهنده این موضوع هستند که مهمترین استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو نوشتن محتوای منطبق بر seo میباشد.
سئو نویسی باعث ارتقای رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو میشود که این تاثیر مهمی در بازاریابی دارد و سایتی که با یک محتوای عالی و ناب در صفحه اول گوگل قرار بگیرد میتواند کالاها و خدمات خود را در معرض دید همگان قرار داده و مشتریان فراوانی جذب نماید.
اما همگان بر این نکات واقف نیستند و نمیتوانند یک سئو نویسی منطبق بر اصول را ارائه نمایند و افرادی را نیاز دارند که دارای خلاقیت و همچنین توانایی نوشتن مطلب را بر بر اساس تحقیقات انجام شده داشته باشند.
بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع برای اینکار فردی را استخدام میکنند که مسلط بر سئو نویسی باشد و ازینطریق کسب درآمد ایجاد میشود.
اما خود کلمه کلیدی " سئو نویسی"راهی برای پیداکردن مشتری است و باید شخصی که میخواهد این شغل را انتخاب کند و یا انجام بدهد با این کلیدواژه خود را در صفحه اول گوگل تبلیغات نماید و رزومه کاری خود را ارائه دهد.
بعنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ که تحت عنوان " سئو نویسی "در صفحه اول گوگل است نشاندهنده این مهارت و کارآیی است که مشتریان ما میتوانند بما اعتماد کنند که ما میتوانیم وب سایت آنان را با یک برنامه ریزی مناسب و استراتژی دقیق به صفحه اول گوگل برسانیم.
سئو نویسی یا seo writing مهمترین اصل بهینه سازی یک وب سایت برای حضور موفق در صفحه اول گوگل است.در سئو همه چیز با نوشتن محتوا شروع میشود و با نوشتن محتوای کیفی پایان مییابد. بسیار مهم است که هر آژانس بهینهسازی موتور جستجو اصلی این روزها استراتژی بهینهسازی شما را بدون یک استراتژی محتوای جامد اجرا نکند .فواید سئو نویسی تا به حال به وفور مستند شدهاست .سئو نویسی به این معنی است که محتوای نوشتاری به گونهای است که برای جستجوهای کلید واژگان مرتبط رتبه بالاتری دارد . شما از کلمات کلیدی در عنوان صفحه وب یا پست وبلاگ استفاده میکنید و سپس به طور استراتژیک از آنها در مکانهای مختلف استفاده میکنید . در حالت ایدهآل , محتوای شما باید برای موتورهای جستجو و همچنین انسانها بهینه شود .
سئو نویسی برای مخاطبان باید اولیه ترین و تنهاترین هدف یک وب سایت برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل و تبلیغات باشد.
برخی از سایت ها فقط تلاش میکنند تا در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیرند و از هر محتوایی استفاده میکنند مانند فیلم،انیمیشین و تصاویری که ابداً ارتباطی به موضوع صفحه ندارد.
سئو نویسی باید برای انسان هایی باشد که از وب سایت شما بازدید میکنند تا بدانند یک سئو عالی چگونه ایجاد میشود و راهکارهای سئو کدامند تا بتوانند در تبلیغات صفحه اول گوگل حضوری قوی پیدا کنند.
سئو نویسی در واقع باید یک هدف آموزشی را نیز دنبال کند و کاربران با خواندن مطلب شما به آگاهی بیشتری برسند.
9 قاعده مهم در سئو نویسی باید مدنظر باشد تا بتوان بهینه سازی موتورهای جستجو را به حقیقت پیوند داد و کاربران را راضی نگهداشت.
1-سئو نویسی باید برای مخاطبان انسانی باشد و رضایت کاربران در آن مهم است.
2-سئو نویسی یعنی همه چیز را زیر یک سقف نگهدارید ویدئو،فیلم،اینفوگرافیک و عکس و موسیقی همه در زیر یک دامنه باشند.
3-در سئو نویسی باید عنوان و تیتر سایت جذاب و گیرا و کاربرپسند باشد.
4-از عبارات غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید مانند همین صفحه از سایت جام ارژنگ که تحت عنوان " با سئو نویسی در گوگل کسب درآمد کنیم"ایجاد شده است.
5-در سئو نویسی باید ساختار پست های خود را با H1 ,H2,H3,H4,H5,H5 تنظیم نمایید تا موتورهای جستجو از اهمیت هر کدام با خبر شوند.
6-در سئو نویسی تصاویر را ترکیب کنید اگر مطلبی ایجاد میکنید سعی نمایید در همان رابطه یک تصویری برای برقراری ارتباط بصری مخاطب نیز قرار دهید.
7-در سئو نویسی باید محتوا را با شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند.
8-در سئو نویسی از پیوندها استفاده کنید لینک داخلی و لینک خارجی بسیار حائز اهمیت هستند.
9-بر محتوای خود نظارت کنید از علائم نگارشی استفاده کنید تا خواننده به مفهوم کلام پی ببرد.
سئو نویسی میتواند بسیار به رشد وب سایت یا وبلاگ شما کمک کند و گذاردن وقت ارزش آنرا را دارد تا خود را ازاین طریق به صفحه اول گوگل برسانید.
در این قسمت فهرست وار به 7 مزیت سئو نویسی پرداخته ایم.
• سئو نویسی رتبه سایت یا وبلاگ شما را در نزد موتورهای جستجو بهبود میبخشد و کمک میکند تا کاربران براحتی شما را پیدا کنند.
• سئو نویسی ترافیک بیشتری را به سوی وب سایت شما هدایت میکند.
• سئو نویسی موجب افزایش اعتبار برند شما میشود.
• سئو نویسی باعث میشود تا در دید کاربران و جستجوکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو میآیند بیشتر قرار بگیرید.
• سئو نویسی باعث شکل دادن رابطه شما با مشتریان میشود و آنها متوجه نوع فعالیت شما میگردند.
• سئو نویسی باعث ایجاد سرنخ های جدید میشود و وقتی در بین 10 نفر صفحه اول گوگل ظاهر شوید شانس فروش بیشتری پیدا میکنید.
• سئو نویسی محتوای شما را همیش سبز نگه میدارد و هرچه زمان بیشتری بگذرد بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب میکند.
در ادامه این صفحه در باره مزایای فوق بیشتر خواهیم گفت.
عنوان و تیتر مناسب در سئو نویسی یکی ارکان مهم تولید محتواست که باید با دقت و ظرافت و خلاقیت همراه با مطالعه انجام شود.
هنگامیکه شما یک محتوا تولید میکنید خواه در فرمت یک ویدئو باشد و خواه بصورت متن باید صد در صد یک عنوان و تیتر داشته باشد.
مثلا شما با شنیدن نام"پدرخوانده"بلافاصله به یاد یک فیلم در ژانر جنایت و گانگستری خواهید افتاد.
یا با شنیدن عنوان"ریلکس"این مطلب در ذهن شما تداعی میشود که ممکن است با موضوعی در باره آرامش روبرو شوید.
بعنوان مثال همین صفحه از سایت جام ارژنگ تحت عنوان"سئو نویسی"را به محض اینکه جستجوگران گوگل ببینند متوجه خواخند شد که با مطلبی در باره چگونگی سئو نویسی روبرو خواهند شد.
این عنوان دست کاربر را برای تصمیم گیری باز میگذارد که آیا وارد سایت شما بشود یا خیر؟
از طرفی دیگر ربات های خزنده موتورهای جستجو وقتی عنوان این صفحه را کاوش میکنند بر اساس الگوریتم هایی که دارند باید با مطالبی در باره سئو نویسی روبرو شوند.
اهمیت عنوان بسیار زیاد است و محلی برای به چالش کشیدن ذهن افراد است و انتخاب این عنوان باید به دقت انجام گیرد.
برخی از سایت اعم از خارجی و داخلی از عنوان های داغ استفاده میکنند تا مخاطب را ترغیب به مشاهده و بازدید نمایند که این روش تقریبا نوعی فریب به شمار میرود.
مثلا به عبارت "داغ ترین مطلب در این سایت"توجه کنید چقدر مبهم و گنگ است و شما نمیدانید با چه محتوایی روبرو خواهید شد.
یا عبارت دیگری مانند"محتوای داغ"که اصلا گویای هیچ نوع مطلب خاصی نیست و کاربر نمیتواند با خواندن آن تصمیم بگیرد که آیا از صفحه بازید کند و یا منصرف شود.
اینها نوعی فریب در عنوان است و بعد که به صفحه مراجعه میکنید با آگهی ها و یا مطالب غیر مرتبط و بیسروته مواجه میشوید.
بنابر این عنوان نقش مهمی در جذب مخاطب و همچنین جلب اعتماد آنان دارد وقتی ببینند که محتوای شما دقیقا در راستای عنوان اعلام شده است.
سئو نویسی در اولین گام عنوان را مورد هدف قرار میدهد تا کاربران بتوانند با تصمیم و قضاوت میبتنی بر واقعیت از سایت شما بازدید نمایند.
سئو نویسی باید به گونه ای جذاب باشد که مخاطب احساس خستگی و کسالت نکند چون هیچ کس طالب خستگی و بیحوصلگی نیست.
یک صفحه را میتوانید با ویدئو جذابتر کنید یا از تصاویر زیبا و مناظر طبیعی استفاده کنید.
مطالب خود را میتوانید در قالب داستان باشد باید دید موضوع مورد انتخاب چیست و چگونه تحقیق کرده اید و خودتان میتوانید در باره موضوع ویدئو بسازید.
از نقل قول ها استفاده کنید مثلا در باره سئو نویسی میخواهید مطلبی بنویسید از نقل قول های متخصصان استفاده کنید.
اصول محتوا نویسی را بیاموزید از چگونه استفاده کردن از علائم دستوری بیشترین بهره را ببریم.
هنگامیکه سئو نویسی قوی داشته باشید میتوانید امیدوار به جذب مشتریان بیشتری شوید.
یکی از اصول مهم سئو نویسی آسان نوشتن است و اینکه خوانندگان بتوانند راحت منظور شما را متوجه بشوند و از بکار بردن کلمات ثقیل واقعا خودداری کنید.
خوانندگان باید مطالب شما رو به آسانی درک کنند و اگر واژه ای به زبان لاتین و یا تخصصی بکار میبرید حتما معادل فارسی آنرا نیز بنویسید.
سئو کلمات سخت میتواند بسیار زمانبر باشد آهنم با توجه به حجم رقابت مابین وب سایت هایی مه میخواهند به صفحه اول گوگل برسند.
مشاغل متعدد صنعتی ، وب سایت های آموزشی ،سایت ها و وبلاگ های فرهنگی و هنری،خبرنامه ها،وب سایت های سینمایی و آگهی نامه ها و هزاران هزار مورد دیگر در تلاش هستند تا خود را به جایگاه معتبری در صفحه اول گوگل برسانند.
سئو برای هر شغل و کسب و کاری دارای روشی متفاوت است و اصولا سئو هر وب سایتی مختص به همان سایت است و نمیتوان یک الگو و روش را برای همه وب سایت ها پیاده کرد.
الگوریتم های موتورهای جستجو دائماً در هرحال تغییر هستند و هیچکس بدرستی این فاکتورها را نمیشناسد و هیچکس قاطعانه نمیتواند کسب رتبه برای یک وب سایت را وعده دهد.
سئو دارای یکسری تکنیک های ثابت است مانند سئو داخل صفحه که از آن به عنوان سئو فنی و تکنیکال یاد میشود اما بکار بردن این تکنیک ها فقط با یادگیری یا آموزش قابل اجرا نیست بلکه نیاز به تجربه و پشتکار دارد.
وقتی به صفحه اول گوگل میروید و مثلا یک کلمه کلیدی را بنام سئوعالی جستجو میکنید در بالای همان صفحه نتایج آماری جستجو نشان داده میشود.
به عنوان نمونه کلمه کلیدی سئو را وقتی سرچ میکنید به شما نشان داده میشود که حاصل جستجو 50 میلیون در 34 ثانیه میباشد این ترافیک این کلمه کلیدی مهم است و نشانگر سخت بودن و پر رقابتی بودن آن است که هنگام سئو نویسی یا شروع بهینه سازی باید در نظر گرفت.
برای این موضوع راهکاری که در نظر گرفته شده استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا دم دراز (Long Tail) است به این مفهوم که کلمه سئو را در یک عبارت بگنجانید.
منفعت کلمه کلیدی بلند در آن است که تعداد رقابت کمتر است و عبارت میتواند با یک استراتژی صحیح خود را در صفحه اول گوگل بیابد.
سئو نویسی نیز یک کلمه کلیدی سخت و رقابتی است وقتی شما صفحه ای را تحت عنوان سئو نویسی ایجاد میکنید باید محتوایی بوجود آورید که کاربر را به خود جذب کند که با خواندن و مشاهده محتوای شما به دانستنی ها و اطلاعات او افزوده شود.
سئو نویسی با پرگویی و حاشیه پردازی تفاوت دارد و اگر شما یک سایت صنعتی مثلا در ارتباط با صنعت چوب دارید باید تحقیق و بررسی کنید و انواع چوب و کاربرد آن را در صنعت دریابید و سپس دانسته های خود را برای مخاطبانتان بنویسید.
سئو را هرگز با فشار و تاکید بر کلمات تک سیلابی و سخت شروع نکنید چون ممکن است بسیار از نظر زمانی طولانی شده و موجبات یاس و ناامیدی شما را فراهم آورد.
سئو در عین حال باید منبعی برای مراجعات مکرر کاربران باشد که در این بین مشتریان جدیدی نیز ممکن است پیدا کنید.
سئو نویسی شکلی از نوشتن است که به وب سایتها کمک میکند تا برای موتورهای جستجوی اصلی واضحتر شوند . یک وب سایت بسیار مرئی با محتوای خوب در چند صفحه اول نتایج ظاهر میشود که کسی در جستجوی آن موضوع است .
هر چه وب سایت شما در گوگل یا بینگ بالاتر باشد , مردم بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد . بازدیدکنندگان بیشتر به معنای فروش بیشتر یا فقط خوانندگان یا طرفداران بیشتر است. مشاغل سئو نویسی به طور فزایندهای مورد نیاز هستند , بنابراین داشتن درک دقیق از این که دقیقاً چه کاری مستلزم آن است که شما برای هر شرکتی که شما را استخدام کند , دارایی ارزشمندی خواهید بود .
seo copywriter کسی است که میتواند به مجموعهای از کلمات کلیدی نگاه کند , کشف کند که کسی در جستجوی آن عبارات است و آن را به وضوح و به طور خلاصه بنویسد . یک نویسنده خوب سئو نیز باید قادر به استفاده موثر از کلمات کلیدی برای کمک به خواننده در یافتن محتوای آنها در موتورهای جستجو باشد .
کلمات کلیدی میتوانند اشکال زیادی داشته باشند . برای مثال , اگر خواننده بخواهد درباره سئو نویسی بداند , ممکن است از "سئو چیست " به عنوان عبارت کلیدی خود استفاده کند . اگر آنها به دنبال خرید گل برای دوستی در تهران باشند , ممکن است " فروشگاههای گل در تهران " باشند . "
نویسندگان سئو با توجه به نحوه خواندن صفحات جستجو باید از عبارات کلیدی استفاده کنند که دقیقا ً همان طور که در دستورالعملهای مقاله ظاهر میشوند . اگر دستورالعملها عبارت " جام ارژنگ " را درخواست کنند که موثرترین باشد , باید عبارت را به صورت کل در نظر بگیرید .
برای اهداف ویرایش , دستورالعملهای مشاغل نوشتاری آنلاین معمولا ً از نویسندگان ما میخواهند استفاده از کلمات کلیدی با پرانتز را نشان دهند .
گاهی اوقات, شما مقالهای دریافت خواهید کرد که یک عبارت کلیدی را به طور کامل بر خلاف آنچه در سخنرانی روزمره استفاده میکنید , فراخوانی میکند . این به این دلیل است که مردم تمایل دارند ابتدا هر چیزی را که به ذهن خود میرسد , در سادهترین شکل آن تایپ کنند . برای مثال , کسی که به دنبال وکیل طلاق در اسپرینگ فیلد باشد , به سادگی وکلای طلاق را تایپ خواهد کرد . "
از آنجا که مقالات باید طبیعی و جذاب به نظر برسند , این میتواند نوشتن برای seo را به چالش بکشد .
با این حال , یک طرف اضافه وجود دارد , چون روشهای مختلفی برای کنترل عبارت گیجکننده کلمات کلیدی مانند این وجود دارد . اولین راه جدا کردن عبارت با نقطهگذاری است , زیرا مشخص شدهاست که موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل اغلب نقطهگذاری را با استثنائات نادر در نظر نمیگیرند .
بهترین روش برای کنترل کلمات کلیدی است و بیشتر نویسندگان وقتی میپرسیدند سئو نویسی چیست؟ اما همچنین یک راه جدید برای کنترل کلمات کلیدی عجیب مانند این وجود دارد . کلمات و عبارات کوتاهی وجود دارند که اغلب با موتورهای جستجو نادیده گرفته میشوند .
این کلمات کلیدی اغلب " کلمات توقف " نامیده میشوند . یک نویسنده نباید از آنها در برچسب عنوان بیش از حد استفاده کند , زیرا آنها در عنوان بسیار کوتاه شما املاک بسیار مهمی میگیرند , اما در محتوای صفحه , این کاملا ً خوب است .
صرفنظر از اینکه از کدام روش استفاده میکنید , کلمات کلیدی شما همیشه باید به طور طبیعی در متن مقاله جای گیرند . کلمات کلیدی غیر طبیعی با دستور زبان ضعیف در طول زمان برای موتورهای جستجوی more بسیار قابلتشخیص خواهند بود .
سئو نویسی باعث اعتبار اجتماعی میشود و مردم به سایت شما بیشتر مراجعه میکنند و از اطلاعات استفاده شده در وب سایت شما نقل قول میکنند.
سئو نویسی در واقع کسب اعتبار از طریق ساماندهی به محتواست یعنی در واقع محتوای ایجاد شده شما تمام فاکتورهای مورد نظر موتورهای جستجو را رعایت کرده است.
اما توجه به این نکته ضروریست که ممکن است یک محتوا از نظر سئو در رتبه و جایگاه مناسبی باشد اما از نظر اجتماعی و افکار عمومی شان و شخصیت نداشته باشد و کاربران از خواندن و دیدن آن محتوا ناراضی باشند.
محتوا باعث ایجاد رتبه میشود فقط این سوال را از خود بپرسید که اگر سایت شما فاقد محتوا باشد گوگل چه چیزی را باید رتبه بندی کند.
هنگامیکه یک تصویر در سایت خود قرار میدهید باید آن تصویر شرح داشته باشد و دارای خاصیت Alt باشد یعنی اگر کسی نتوانست به هر دلیلی سایت شما را ببیند بتواند از روی نوشته آنرا درک کند این مطلب در باره ربات های خزنده موتورهای جستجو نیز صادق است.
در باره مشخصات یک سئو حرفه ای و عالی بیشتر بدانید
سئو نویسی گزینه ها و راهکارهای فراوانی دارد که دقت در آنها باعث میشود که یک سایت یا یک صفحه رنگ یا رتبه بهتری کسب نماید.
یکی از مهمترین عناصر سئو نویسی لینک سازی داخلی وب سایت است.
هنگامیکه شما مطلبی را مینویسید ممکن است بخواهید به کاربر یک آموزشی نیز ارائه کنید مثلا در لابلای مطلب خود این عبارت را عنوان میکنید که "سئو صد در صد موفق"اینجا چنانچه صفحه ای در باره این موضوع دارید میتوانید با لینک آن عبارت کاربر را به صفحه دلخواه ارجاع دهید.
لینک داخلی علاوه بر اینکه کاربران را به صفحات دیگری میبرد و بر اطلاعات آنان میفزاید بلکه ربات های خزنده موتورهای جستجو را نیز به صفحات دیگر سایتتان هم ارجاع میدهد.
دقت کنید که لینک های داخلی نباید برحسب تصادف و یا انتخاب بر اساس شانس صورت بگیرد بلکه باید آگاهانه باشد.
سئو نویسی در این موضوع خاص اینگونه به شما کمک میکند که ممکن است یک صفحه پربازدید داشته باشید و کاربران بیشتری به آن صفحه مراجعه میکنند در اینجا شما میتوانید با ساختار لینک داخلی به صفحات بیکار یا کم بازدید خودتان نیز کمک کنید.
یک سئو نویسی خوب بدون لینک داخلی (internal link) به موفقیت چندانی نخواهد رسید و شما باید سعی کنید کاربران را در سایت خود بچرخانید و آنان را ترغیب کنید تا همه صفحات شما را ببینند.
در همین سایت جام ارژنگ یک صفحه داریم به نام "دعاهای مولانا"که کلیه دعاهایی که در مثنوی مولانا آمده یکجا جمع شده و بسیار پربازدید است و اکنون چنانچه توجه کنید ما در لابلای همین پاراگراف به صفحه دعاهای مولانا لینک داده ایم.
یکی دیگر از روش های لینک داخلی در همان صفحه است به عنوان مثال ما در همین صفحه که تحت عنوان "سئو نویسی"ایجاد شده یک مطلبی داریم تحت عنوان"چرا سئو نویسی کنیم" که در اینجا لینک داخلی با عنوان لنگر یا انکرتکست اجرا میشود که در نمونه زیر میتوانید ببینید.
چرا سئو نویسی کنیم
سئونویسی فرآیند نوشتن محتوای با هدف رتبهبندی در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل است . این امر با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مربوطه و ایجاد محتوای بهینه که به قصد کاربر پاسخ میدهد , حاصل میشود.برای مثال , گوگل از " عنکبوتها " استفاده میکند که برای دیدن آنچه در مورد آن است , از آن استفاده میکند . در طول این خزش , آنها مطالب زیادی در مورد صفحه وب توسط زبان مورد استفاده در آن میآموزند .
سئو محتوای صفحه را بهینه میکند به طوری که موتورهای جستجو به راحتی محتویات آن را خزیدن و آن را بهتر قضاوت کنند . هنگامی که بهتر قضاوت میشود , جای بهتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو داده میشود .اگر محتوا بدون نوشته سئو ایجاد شود , ممکن است به عنوان موتور جستجو دوستانه عمل نکند , و خزنده ها حتی نمیتوانند بفهمند که صفحه درباره چیست.
سئو نویسی شکلی از نوشتن است که به وب سایتها کمک میکند تا برای موتورهای جستجوی اصلی واضحتر شوند . یک وب سایت بسیار مرئی با محتوای خوب در چند صفحه اول نتایج ظاهر میشود که کسی در جستجوی آن موضوع است .
هر چه وب سایت در گوگل یا بینگ بالاتر باشد , مردم بیشتری از سایت خود بازدید خواهند کرد . بازدیدکنندگان بیشتر به معنای فروش بیشتر یا فقط خوانندگان یا طرفداران بیشتر است. مشاغل نوشتاری سئو به طور فزایندهای مورد نیاز هستند , بنابراین داشتن درک دقیق از این که دقیقاً چه کاری مستلزم آن است که شما برای هر شرکتی که شما را استخدام کند , دارایی ارزشمندی خواهید بود .
برای سئو نویسی نکات مهمی وجود دارد که باید دقت کنید که عبارت کلیدی اصلی در عنوان صفحه وب یا پست وبلاگ تان ظاهر شود .
عبارت کلیدی اصلی و بخشهای مختلف آن باید در تمام محتوای صفحه وب یا پست وبلاگ شما پخش شوند .
شما همچنین باید از عبارات جایگزین استفاده کنید , چیزی که آنها آن را " فامیل کلمات کلیدی " مینامند . LSI مخفف نمایهسازی معنایی نهان است و این کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی شما هستند .
اگر احساس میکنید که بیش از حد از کلمات کلیدی خود استفاده میکنید , باید آنها را با کلمات کلیدی فامیل جایگزین کنید .
از کلمات کلیدی خود ( از جمله LSI کلیدواژه ) در درون برچسب < h1 , < h2 > و < h3 > برای تاکید بیشتر بر آنها استفاده کنید .
از کلمات کلیدی خود ( از جمله کلید واژه فامیل ) به عنوان متن لنگر در ارتباط با دیگر صفحات وب و پست بلاگ در وب سایت خود استفاده کنید .
اینها همه بخشی از سئو هستند . اینها جنبه فنی سئو هستند . این به تنهایی تصمیم نمیگیرند که گوگل چگونه محتوای شما را رتبهبندی کند , اما آنها بخشی از بلوکهای ساختمانی هستند که برای نوشتن محتوای سئو نیاز دارید .
البته جنبه اساسی نوشتن محتوای شما همیشه باید کیفیت , ارتباط آن و ارزشی باشد که به بازدیدکنندگان شما میدهد . بدون نوشتن محتوای کیفی , هیچ امیدی به کسب رتبه خوب موتورهای جستجو وجود ندارد . نوشتن محتوای کیفی مهمترین بخش سئو است .
با توجه به کیفیت , سئو نویسی بسیار مهم است زیرا الگوریتم گوگل به دنبال کلمات مهم در مکانهای خاصی در صفحه وب یا پست وبلاگ شما است.
در حال حاضر به بخش " محتوا " از مطالب دوستانه موتور جستجوی نوشتاری میرسیم . در اینجا چند مورد از موارد زیر آورده شدهاست :
انجام تحقیق کلیدی : قبل از شروع نوشتن محتویات , اطمینان حاصل کنید که فهرست جامعی از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که میخواهید استفاده کنید , دارید . این ها باید عبارت جستجو مشتریان و مشتریان هدف شما باشند که به احتمال زیاد هنگام تلاش برای پیدا کردن شما یا سرویس یا کسبوکار یا محصول شما استفاده میشوند .
شروع به نوشتن محتوای با کیفیت بالا کنید :اگر کیفیت محتوای شما پایینتر باشد , مهم نیست چقدر وقت صرف بهینهسازی محتوای خود میکنید , تمام مزایای سئو از دست خواهند رفت . به یاد داشته باشید که تنها دلیل وجود محتوای شما خدمت به مشتریان و مشتریان احتمالی تان است . بنابراین , هر چه مینویسید , به یاد داشته باشید که باید یک نوع راهحل ارائه دهید .
کلمات کلیدی خود را وارد کنید : زمانی که محتوای کتبی که احساس میکنید به خوبی تبدیل خواهد شد , کلمات کلیدی خود را وارد کنید . کلمات کلیدی خود را در مکانهای استراتژیک درج کنید . از آنها استفاده نکنید . هر زمان که احساس میکنید نمیتوانید از آنها استفاده کنید , از جایگزینهای استفاده کنید - همانطور که در بالا ذکر شد , از کلمات کلیدی فامیل استفاده کنید .
مطالب خود را تبلیغ کنید : بازاریابی محتوای خود , اطمینان حاصل کنید که مخاطبین هدف شما قادر به پیدا کردن محتوای شما از طریق رسانههای اجتماعی مختلف و کانالهای شبکههای اجتماعی مختلف هستند , جنبه مهمی از سئو است . گوگل خواستار اعتبار اجتماعی است. سعی کنید تا آنجا که ممکن است اعتبار اجتماعی را از منابع مختلف کسب کنید. تبلیغ محتوا نیز به شما لینک گران قیمتی میدهد .
اگرچه پیشرفتهای بزرگی از نظر رتبهبندی صفحات وب و پستهای وبلاگ با توجه به ارزش واقعی آنها صورتگرفته است , کلمات کلیدی هنوز مهم هستند . شما میتوانید اهمیت کلمات کلیدی را با این حقیقت که رتبهبندی شما بستگی به این دارد که آیا از کلمات کلیدی خود استفاده کردهاید یا یکی از جایگزینهای آن در عنوان صفحه وب یا پست وبلاگ خود استفاده کردهاید یا خیر , قضاوت کنید .این تنها از طریق نوشتن محتوای استراتژیک است که میتوانید از کلمات کلیدی مناسب برای راضی کردن گوگل استفاده کنید . اگر هیچ محتوایی وجود نداشته باشد , رتبهبندی کلمات کلیدی درست برای شما بسیار دشوار است .زمانی که محتوای شما عالی است , وقتی که ارزش را به شما میدهد , وقتی مردم آنچه را که از طریق محتوای شما جستجو میکنند را پیدا میکنند , تمایل دارند با محتوای شما از طریق رسانههای اجتماعی و وب سایتهای شبکههای اجتماعی درگیر شوند . وقتی آنها لینکهای خود را در طول زمان به اشتراک میگذارند , گوگل این اقدامات را به عنوان اعتبار اجتماعی میبیند و سپس از این اعتبار برای رتبهبندی لینکهای شما استفاده میکند .
قبل از نوشتن هر محتوا , شما به برخی ایدههای محتوایی نیاز دارید .هدف در اینجا شناسایی موضوعات جالب با برند شما و کمک به حل مشکلات مخاطب هدف است .در حالت ایدهآل , شما در مورد موضوعی که هنوز توسط سایر سایتها لمس نشده اید , به خانه خواهید رفت . اما یک راه واقعیتر برای جلو بردن یک موضوع است که رقابت تا حد امکان به صورت کامل پوشش داده نشده باشد یا به یک زاویه جدید و هیجانانگیز برسد تا به آن موضوع بپردازد . هر چه باشد , شما از محتوای خود بخواهید تا سطحی از ارزشی را که خوانندگان نمیتوانند در هر جای دیگری بیابند , فراهم کنید .همچنین به دنبال ایدههای مضامین همیشهسبز است . این نوع از محتوا دارای پتانسیل ترافیکی طولانیمدت است زیرا به مسائلی میپردازد که خوانندگان به یافتن آن برای سالها ادامه خواهند داد . یک مقاله مثال ممکن است " ۱۷ راه برای بستن بند کفش شما " باشد , در حالی که یک مقاله مانند " بهترین چکمههای کاری برای ۲۰۲۲ , " که یک زمان ماندگاری کوتاه تری دارد . اگر در خط فکری خود ایدههای محتوایی ندارید , میتوانید از روشهای مختلفی برای کمک به ایجاد یک لیست از موضوعات استفاده کنید .برای مثال , پاسخ به عموم یکی از بهترین ابزارهای تولید موضوع در اطراف است . این وب سایت رایگان از دهها سوال دنیای واقعی که افراد در جستجوی هر موضوعی هستند , استفاده میکند
هنگام انجام تحقیقات کلید واژه , شما میخواهید بر دو معیار مهم تمرکز کنید : حجم جستجوی ماهانه و دشواری کلمات کلیدی . حجم جستجوی ماهانه به شما میگوید که افراد چقدر به دنبال یک عبارت خاص هستند , در حالی که دشواری کلمات کلیدی نشان میدهد که رتبهبندی آن دوره چقدر دشوار خواهد بود .هدف یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی نسبتا ً بالا و دشواری پایین است . این ترکیب به محتوای شما بهترین شانس برای رتبهبندی خوب و جذب ترافیک آلی قابلتوجه را میدهد .وقتی دادههای کلیدی را برای حوزههای موضوعی مختلف جمعآوری کردید , باید به یک کلید واژه تمرکز متعهد شوید . این کلید کلیدی اصلی خواهد بود که شما قصد دارید آن را با متن جدید خود رتبهبندی کنید .باز هم , وقتی کلیدواژه فوکوس خود را انتخاب میکنید , میخواهید نقطه شیرینی بین حجم جستجوی بالا و دشواری پایین کلمات کلیدی پیدا کنید . در اغلب موارد , این به معنای انتخاب کلمات کلیدی بلند دم است که از همتایان دم کوتاه خود مشخصتر و کمتر رقابتی هستند.
منطق پشت سئونویسی ساده است . هر چه محتوای شما در گوگل ( یا هر موتور جستجو دیگری ) بالاتر باشد , وب سایت شما ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت میکند . و هر چه ترافیک بیشتری دریافت کنید , فرصتهای بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به چشم اندازهای و مشتریان خواهید داشت.اما دستیابی به رتبهبندی برجسته در نتایج جستجوی گوگل کار آسانی نیست . رقابت برای موقعیتهای برتر اغلب شدید و با دلیل خوب است . نتیجه رتبهبندی بالا در صفحه اول به طور متوسط ۳۹.۶ % کلیک دریافت میکند , در حالی که نتایج در پایین همان صفحه نتایج جستجو کمتر از ۲.۵ % کلیک دریافت میکند .با دقت سئونویسی را برنامهریزی کرده و خوب اجرا شده تضمین میکند که محتوای شما کاملا ً برای موتورهای جستجو قابلمشاهده است , در نتیجه به محتوای شما بهترین فرصت ممکن برای ادعای یکی از آن موقعیتهای برتر را میدهد .سپس شما میتوانید به اعضای بیشتری از مخاطبین هدف خود برسید و از طریق محتوای با کیفیت بالا به زندگی آنها ارزش اضافه کنید . این به نوبه خود شهرت شما را افزایش میدهد , وفاداری به برند را تقویت میکند و در نهایت خط پایین شما را بهبود میبخشد.
سئو مخفف بهینهسازی موتور جستجو است که به فرآیند بهینهسازی محتوا برای رتبهبندی صفحات نتایج موتور جستجو اشاره دارد . این یک استراتژی است که به وب سایتها و محتوای آنلاین کمک میکند که توسط افرادی کشف میشوند که به دنبال اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی و عبارات مورد استفاده در محتوا هستند .
به عنوان یک نویسنده مستقل , گنجاندن سئو در نوشتههای شما میتواند مزایای زیادی داشته باشد .
اول و مهمتر از همه , میتواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید و محتوای خود را برای مشتریان احتمالی بیشتر نمایان کنید . با نوشتن مطالبی که در موتورهای جستجو به خوبی رتبهبندی میشوند , میتوانید تخصص خود را در یک موضوع مشخص نشان دهید و مهارتهای نوشتاری خود را به مخاطبان گستردهتر نشان دهید .
علاوه بر این , بهینهسازی محتوای شما برای موتورهای جستجو میتواند به شما کمک کند تا پول بیشتری کسب کنید تا بتوانید نرخ بالاتری برای خدمات خود شارژ کنید . هنگامی که مشتریان متوجه میشوند که شما قادر به ارائه محتوایی هستید که در موتورهای جستجو به خوبی عمل میکند , ممکن است مایل به پرداخت پول بیشتری برای خدمات نوشتاری تان باشند .
به طور کلی سئو ابزاری ارزشمند برای نویسندگان مستقل است که به دنبال موفقیت در دنیای رقابتی خلق محتوای آنلاین هستند . با تسلط بر اصول سئو و گنجاندن آن در روند نویسندگی , میتوانید شغل نویسندگی آزاد خود را به سطح بعدی ببرید و پاداش دید , اعتبار و درآمد افزایشیافته را بدست آورید .
در بازاریابی دیجیتال , دو واژه اغلب مطرح میشوند : سئو نویسی و محتوا نویسی . در حالی که ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند , تفاوتهای کلیدی بین آنها وجود دارد .
سئو نویسی شامل ایجاد محتوای نوشتاری است که به طور خاص برای موتورهای جستجو بهینه شدهاست . هدف اصلی بهبود دید وب سایت و رتبهبندی جستجوی آلی است . این شامل ترکیب استراتژیک کلمات کلیدی مرتبط , ایجاد متا توصیف مسحور کننده, و ساختاربندی محتوا است تا الگوریتمهای موتور جستجو به راحتی بتوانند درک و شاخص را درک کنند .
در مقابل , محتوا نویسی شامل طیف گستردهای از نوشتن است که فراتر از بهینهسازی موتور جستجو است . این برنامه شامل اشکال مختلف محتوا , مانند پستهای وبلاگ , مقالات , پستهای رسانههای اجتماعی و توضیحات محصول است. تمرکز اصلی نوشتن محتوا درگیر کردن مخاطب هدف , ایجاد اختیار برند , و تبدیل محرک است .
در حالی که سئو نویسی و محتوا نویسی شباهتهای مشترکی دارند , اما اولی بر بهینهسازی استراتژیک محتوای برای بهبود دید و رتبهبندی موتور جستجو تمرکز میکند. با درک تفاوتها و گنجاندن بهترین شیوههای سئو , شرکتها میتوانند حضور آنلاین خود را افزایش دهند , مخاطبان مناسب را جذب کنند و ترافیک ارگانیک پایدار را هدایت کنند .
سئو نویسی یک هنر است.
منظور از سئو نویسی نوشتن محتوا به شکلی است که توانایی کسب رتبه از طریق کلمات کلیدی مرتبط با مطلب را داشته باشد.
نویسندگان علاوه بر این که از کلمات کلیدی به شکل عمومی در عنوان صفحه و متن محتوا استفاده میکنند، در بخشهای مختلف متن نیز از کلمات کلیدی به شکل درست استفاده میکنند یک محتوا در حالت مطلوب باید به شکل طبیعی از کلمات کلیدی بهینهسازی شده استفاده کند.
در سئو نویسی باید کلمات کلیدی مرتبط با سایت یا جملههایی را شناسایی کنید که افراد در گوگل وارد میکنند تا مطلب موردنظر خود را پیدا کنند پس از شناسایی این کلمات کلیدی و جملات باید از مولفهها و عناصر سئو نویسی کمک بگیرید.
پس از نگارش این متن در آخرین مرحله باید برای متن خود موضوع مناسبی انتخاب کنید. بنابراین قبل از آنکه اقدام به نوشتن محتوای برای یک وبسایت کنید، باید به چند نکته مهم دقت کنید: اول آنکه سئو نویسی چیست و چه نوع محتوایی در پستهای خود میتوانید منتشر کنید و برنامه راهبردی شما در بلندمدت برای مقالهنویسی سئو شده چیست.سئو نویسی یک هنر است . کار یک نویسنده سئو در نوشتن محتوای هر دو موتور جستجو و کاربران و انجام موفقیتآمیز آن است ، شما باید بدانید چطور اصول محتوای سئو در عمل را اعمال کنید .
در این راهنما هر چیزی که نیاز دارید درباره سئو نویسی بدانید را یاد خواهید گرفت . در مورد سئو و برای حصول اطمینان از اینکه هر محتوایی که مینویسید ، یک موتور جستجو است ،شما مجبور نیستید یک متخصص سئو برای سئو نویسی باشد ، اما شما باید مهارتهای اولیه سئو را داشته باشید
سئو نویسی پیادهسازی کلمات کلیدی و عبارتهای کلیدی در محتوای وب است . نویسنده و بازاریابان محتوای سئو از سئو برای افزایش دید آلی سایت و رتبهبندی SERP استفاده میکنند . بهترین راه برای سئو نویسی جفت کردن نسخه با کیفیت بالا با شرایط جستجوی هدفمند است .
با استفاده از کپی رایتینگ سنتی , نویسنده محتوا بر اهداف دیگر تمرکز دارد و لزوما ً بر این نیست که محصول ابتدا به عنوان پاسخ موتور جستجو مطرح شود . این نوع کپی ممکن است به شکل برچسب تجاری یا محصول تلویزیون به مصرفکننده برسد - اما یک سئو نویس خوانندگان را در صفحه وب ملاقات میکند. با نوشتن محتوای حرفهای , هدف ممکن است به اندازه کافی گسترده باشد تا هم نتایج سئو و هم نتایج بازاریابی سنتی را در بر گیرد .
در راستای اهداف تجاری شرکت شما , ترجیحات گوگل نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید .
الگوریتم اولیه موتور جستجو به پردازش صفحات وب و تعیین جایگاه آنها در SERPs کمک میکند .
بنابراین نوشتن محتوا تنها خوانندگان شما را خوشحال نمیکند ; بلکه در مورد لذت بردن از گوگل نیز است . به همین دلیل مهم است که عوامل رتبهبندی SERP خاص گوگل را بشناسید .
براساس تحقیقات , اولین نتیجهای که پس از جستجوی کلید واژه ظاهر میشود , در مقایسه با بقیه نتایج , ۲۸ % بیشتر کلیک میشود .
بنابراین , برای محتوای شما مهم است که نه تنها در صفحه اول نتایج جستجو , بلکه در نتایج بالا رتبه بگیرید .
هدف اصلی سئو نویسی این است که محتوای خود را بهتر رتبهبندی کنید . محتوایی که به خوبی بهینه نشده است در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به خوبی رتبهبندی نمیشود و نمایش داده نمیشود .
نوشتن محتوای با کیفیت بالا شانس صفحه شما برای رتبهبندی بالاتر را افزایش میدهد چون کاربران تمایل بیشتری به خواندن مطالب شما در صورت منطقی بودن دارند , به پرسشهای آنها به وضوح پاسخ میدهند و به خوبی سازماندهی شدهاند .
همیشه هدف محتوای خود را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که دلایل یا مسائلی را که خوانندگان را به وب سایت شما جذب میکنند درک میکنید .
دلیل خلق محتوا را در وهله اول درک کنید . آیا آن را برای یک وب سایت یا یک کسبوکار مینویسید ؟
همچنین , در نظر بگیرید که آیا میخواهید محتوای خود را تغییر دهید یا برای تبلیغات برای ایجاد ترافیک پرداخت کنید . نوع موادی که مینویسید به تمام این معیارها بستگی دارد .
اگر میخواهید برای افزایش فروش یک محصول به صورت آنلاین محتوا تولید کنید , باید توجه بیشتری به آن مبذول کنید تا جذابتر و آموزنده به نظر برسد . این بدین معنی است که بازدید کنندگان به وب سایت تجربه خوبی برای کشف محصولات شما دارند . این کار رتبهبندی و نرخ تبدیل شما را بهبود خواهد بخشید.
در صورتی که هدف وب سایت شما جذب خوانندگان جدید و کار روی مدل تبلیغاتی باشد , نوشتن محتوای فرم بلند باید هدف شما باشد .
بهینهسازی موتور جستجو برای کسبوکار بسیار مهم است . این توانایی است که مشتریان شما بتوانند شما را از طریق چیزهایی مانند جستجوی گوگل آنلاین پیدا کنند . سطوح زیادی وجود دارد که شما میتوانید رتبهبندی سئو را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و یکی از این روشها سئو نویسی است . نویسنده سئو میتواند به اشکال مختلفی از جمله وبلاگ نویسی , محتوای نوشتاری , ارسال رسانههای اجتماعی , توضیحات و نامهای برای عکسها , محتوای وب سایتهای بازبینی و غیره به وجود آید .
شما ممکن است وبلاگ یا وب سایت خوبی داشته باشید و بهترین استراتژیهای آنلاین را داشته باشید . با این حال , اگر محتوای شما پاسخگوی نیازهای مخاطبین شما نباشد , بیربط باقی میماند . اغلب با وجود داشتن رتبههای خوب سئو , اغلب سایتها برای این کار مسدود میشوند .
رسیدن به وبلاگ نویسان که در سئو نویسی تخصص دارند , راهی عالی برای داشتن پستهای بیربط در وب سایتهایی است که اغلب به اندازه کافی دیده نمیشوند . برای وبلاگ نویسان و نویسندگان محتوا , ایجاد ترافیک از محتوای آنها هدف نهایی است . سئو نویسی به ایجاد رتبه در موتورهای جستجو مانند گوگل , یاهو و بینگ کمک میکند . موتورهای جستجو با ارائه اطلاعات مرتبط با دستورالعملهای جستجو کار میکنند . این نتایج با توجه به ارتباط و کیفیت رتبهبندی میشوند .
یادگیری و استفاده از سئو برای محتوای آنلاین شما مزایای متعددی دارد :
سئو دید شما را بهبود میبخشد و به ساخت برند شما کمک میکند .
سئو اعتبار را افزایش میدهد ; رتبه بالا ارتباط و کیفیت را با کاربران ارتباط میدهد .
سئو یک روش مقرونبهصرفه برای رقابت مناسب در میان رقابت شماست .
سئو نویسی یکی از موضوعاتیست که گاهی اوقات کاربران را دچار شک و تردید میکند که راجع به چه موضوعی بنویسند و چه نکاتی را رعایت کنند.
اصولا ایجاد محتوا در گوگل هیچگونه محدودیتی ندارد و کاربران آزاد هستند تا تمام موضوعات مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
آنچه که مهم است این است که محتوایی ایجاد کنیم که از طرف کاربران موتورهای جستجو مورد استقبال واقع گردد و باعث افزایش بازدید از وب سایتمان گردد.
شما اگر هر موضوعی بنویسید میتوانید آنرا در سایت خود و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
اما چنانچه محتوای شما با استقبال از طرف کاربران روبرو نشود موجب دلسردی شما میگردد.
بنابر این اولین نکته حائز اهمیت این است که محتوای شما باعث جذب کاربران شود تا رتبه سئو سایت شما افزایش یابد.
بنابر این قبل از اینکه به نکات تکنیکی و بهینه سازی بیندیشیم باید روی موضوع و محتوا تکیه کنیم.
همین سایت جام ارژنگ را ببینید راجع به صدها موضوع صحبت کرده ایم و صفحات فراوانی ایجاد نموده ایم از مسایل مربوط به سئو،سایت،تبلیغات،مجله دیجیتال،سینما،ورزش و سایر موضوعاتی که مورد علاقه کاربران باشد.
وب سایت ما نباید خشک و بیروح باشد به عنوان مثال اگر در کار سئو هستیم الزاماً تمام مطالب وب سایت نباید در تعریف سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو باشد.
کاربران سلیقه ها مختلفی دارند ممکن است شما یک ویدئو آپلود کنید کاربران از آن خوششان بیاید وارد سایت شما شوند و از کسب و کار شما و خدمات شما نیز آگاهی پیدا میکنند.
در بحث سئو نویسی این مطلب را باید بخوبی در نظر بگیریم که ایجاد یک محتوای ناب و همچنین محتوایی که به روز باشد میتواند بیشترین بازخورد را بگیرد.
مهم این است که صفحه شما حداقل 300 کلمه را که مد نظر ربات های جستجو برای خزیدن و شناسایی صفحه وب سایت شما بوده را بتوانند رصد نمایند.
ده روش تبلیغات|معرفی 45 مزیت سئو|تبلیغات|مشاور تبلیغات|مدیر تبلیغات|راز تبلیغات|مجری تبلیغات|استراتژی تبلیغات|انواع تبلیغات|وبلاگ تبلیغات|ملزومات سئو|مزایای تبلیغات|سئو سایت خودرو|مجله سینما|سئو روزانه|تبلیغات دیجیتال|برند دیجیتال|رسانه دیجیتال|ارز دیجیتال|کسب درآمد|تبلیغات فیس بوک|سایت شیرآلات|طراحی سایت فلنج|سایت لوله و اتصالات|تبلیغات ارزان|صنعت گیم|ده منفعت تبلیغات کلیکی|سئو گوگل مپ|سئو تصاویر|تبلیغات صنعتی|ماشین آلات صنعتی|سئو صنعتی|هنرهای رزمی|دعاهای مولانا|تبلیغات عالی|سایت آب و فاضلاب|چگونه بلاگر شویم|صفحه اول موتور جستجو|مجری تبلیغات گوگل|سئو نویسی|منظومه سنگ تراش|سایت لاله زار|تبلیغات صفحه اول گوگل|وب دیزاین|مجله سئو|مجله تبلیغات|مجله دیجیتال|غرفه آرایی|تبلیغات رایگان|سایت چوب|سایت کفش|سایت برق|تجارت دیجیتال|سایت مبلمان|سایت فرش|کسب درآمد از سئو|صنعت تجارت|بار عشق|سلطان جمجمه|سئو فنی|تبلیغات کلیکی گوگل|متخصص سئو|سایت نفت و پتروشیمی|سئو دوستانه|بازی سئو|عناصر سئو|سئو موبایل|سئو عالی|سئو عالی|مجری سئو|قالب فروشگاهی|شبکه های اجتماعی|سئو ورزشی|سایت آهن آلات|خدمات تلگرام|علامه طباطبایی|هاست چیست|وب مارکتینگ|ایمیل چیست|سئو چیست|سیم و کابل|اپلیکیشن|اتصالات فشار قوی|ارز دیجیتال|اساسینز کرید|استراتژی بازاریابی دیجیتال|تبلیغات|استراتژی سئو|انواع تبلیغات|اهمیت تبلیغات|اهمیت گوگل مپ|اهمیت وب سایت|وصل|تبلیغات موثر|آموزش سئو|آرامش|آرایشگاه زنانه|آهنگ هکری|بازاریابی|بازاریابی صنعتی|بازاریابی گوگل مپ|بازاریابی محتوا|بلاگر کیست|سایت بولدوزر|تبلیغات|بهترین راه تبلیغات|سایت بیل مکانیکی|تبلیغات|پترو فیتینگ|فیلم آنلاین|پدرخوانده|پروژه سئو|پنج اصل تبلیغات|تاریخ تبلیغات|تبلیغات اینستاگرام|تبلیغات آزاد|تبلیغات دیجیتال|تبلیغات سئو|تبلیغات غیر مستقیم|تبلیغات کسب و کار|تبلیغات مستقیم|تبلیغات مشاغل|مشاغل کوچک|تبلیغات مصرف کننده|تبلیغات نمایشی|تجهیزات ایمنی|بازاریابی سئو|تلگرام روح|توصیه سئو|تولید محتوا چیست|سایت جک ماشین|جوکر|جیمیل چیست|چرا تبلیغات مهم است|چرا سایت داشته باشیم|چرا صفحه اول گوگل باشیم|تبلیغات|چگونه سئوکار شویم|چگونه محتوا نویس شویم|خدمات سئو|خلاقیت در تبلیغات|خلاقیت در طراحی سایت|داستان برند|داستان تبلیغات|داستان سئو|دنیای دیجیتال|دنیای سئو|ده دلیل تبلیغات|راز تبلیغات گوگل|راز سئو|راز صفحه اول گوگل|راهنمای طراحی سایت|راهنمای کامل سئو|رپورتاژ آگهی|سامانه فروش|سئو ارزان|سئو فیلم|صنعت سئو|عناصر طراحی سایت|فیلتر شکن|کانال تلگرام|تبلیغات|تبلیغات|تبلیغات|