مجری تبلیغات یک شغل است که میتواند توسط یک شخص یا یک گروه انجام شود.بطور کلی کار مجری مجری تبلیغات به دو دسته مجری تبلیغات سنتی و مجری تبلیغات دیجیتال تقسیم بندی میشود.در قسمت تبلیغات سنتی یک مجری تبلیغات میتواند در زمینه های تبلیغات چاپی،تبلیغات بنری،تبلیغات بیلبورد و هدایای تبلیغاتی اجرای وظیفه نماید.اما مجری تبلیغات دیجیتال تفاوت بسیاری دارد و لازمه آن داشتن آگاهی بر استفاده از اینترنت و دانستن اجزای بازاریابی آنلاین و فعالیت در شبکه های اجتماعی است.اگر کسی مجری تبلیغات دیجیتال است بطور طبیعی بر همه بخش های نمیتواند مسلط باشد.مثلا مجری تبلیغات گوگل عملکرد متفاوتی با مجری تبلیغات در اینستاگرام دارد.یا کسی که در یوتیوب به کار تبلیغات مشغول است،بدیهی است نمیتواند از جزییات طراحی وب سایت و سئو آگاهی کامل داشته باشد.مجری تبلیغات بطور اختصاصی درآمد خود را از اجرای سفارشات مشتریان کسب میکند.در این صفحه از سایت جام ارژنگ به تفصیل در باره فعالیت های مجری تبلیغات در بخش های گوناگون مطالب مهمی آورده ایم.
مجری تبلیغات اصولا به شخص یا شرکت یا موسسه ای گفته میشود که درآمدش از طریق اجرای پروژه های تبلیغاتی برای مشتریان حاصل میشود.
مجری تبلیغات اعم از اینکه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد و یا مجری تبلیغات در صفحه اول گوگل ،وظایفی دارد که بر اساس آن باید درخواست های مشتری به نحو احسن اجرا شود.
1-مجری تبلیغات وظیفه ارائه مشاوره به مشتریان برای نیازها و ترجیحات تبلیغاتی آنانرا بر عهده دارد.
2-مجری تبلیغات وظیفه تحقیق و شناختن رقبا و همچنین پیداکردن راههایی برای افزایش را بر عهده دارد.
3-تعیین استراتژی مناسب برای شناختن مخاطبان هدف از نظر تعیین سن و جنسیت برای عرضه کالا و خدمات.
4-مجری تبلیغات باید دارای خلاقیت در ارائه نوع تبلیغات برای هرچه بیشتر کردن جذب مخاطب و مشتری باشد.
5-مجری تبلیغات باید قادر باشد تا فضای تبلیغاتی آنلاین قوی و پربازدیدی را برای مشتری فراهم نماید.
مجری تبلیغات در حقیقت یک واسطه مابین فروشنده و خریدار است و یا پیداکردن مشتری و جذب مخاطب برای افزایش فروش یک مجموعه صنعتی یا تجاری.
علاوه بر موارد فوق یک مجری تبلیغات باید دارای دانش و مهارت در اجرای پروژه های تبلیغاتی و همچنین سابقه کار اجرایی داشته باشد.
مجری تبلیغات کیست؟وظایف و مسئولیت مجری تبلیغات چیست؟چگونه در گوگل مجری تبلیغات شویم؟همکاری با مجری تبلیغات چه مزایایی برای کسب و کارهای آنلاین دارد.با توجه به رشد فزآینده استفاده از تلفن همراه و طراحی هزاران اپلیکیشن برای موبایل،به نظر میرسد بازاریابی از حالت سنتی خود بتدریج خارج گردیده و بسوی بازاریابی دیجیتال کشیده شده است.وجود صدها سایت و فروشگاه آنلاین نشانگر آن است که امروزه با اندک سرمایه ای نیز میتوان در شبکه های اجتماعی و همچنین گوگل یک کسب و کار پردرآمد راه اندازی کرد.اما در این بین لازم است برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه با افرادی مشورت کنیم که در کار تبلیغات آنلاین دارای تخصص و تجربه هستند.در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره مجری تبلیغات مطالب مهمی را آورده ایم.
مجری تبلیغات سینمایی:یکی از رشته های پرکار و پرحجم در بحث تبلیغات است که بسیار مورد توجه شبکه های اجتماعی و همچنین سازندگان و تهیه کنندگان فیلم های سینمایی است.تبلیغات سینمایی معمولا به تبلیغاتی گفته میشود که در ابتدا یا انتها و یا در وسط نمایش یک فیلم قرار میگیرد.اگر نگاهی به یوتیوب بیندازید بخوبی متوجه میشوید که ناگهان فیلم قطع میشود که یک تبلیغ 60 ثانیه ای و یا کمتر و بیشتر برایتان نمایش داده میشود.
مجری تبلیغات تصویری که یک رشته گسترده است که هم در صفحه اول گوگل توسط شرکتهایی که ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی گوگل هستند در قالب پرداخت به ازای هرکلیک اجرا میشود.تبلیغات تصویری در اینستاگرام بشدت مورد استقبال است و صاحبان کسب و کار با نمایش کالا و خدمات خود سعی در جذب مخاطب و مشتری دارند.مجری تبلیغات تصویری با اجرای پروژه های تبلیغاتی در سایت های پربازدید و کانالهای بزرگ شبکه های اجتماعی اینکار را انجام میدهد.
ویژگی های مجری تبلیغات باید بگونه ای باشد که بتواند اعتماد مشتری را جذب نماید و این دلگرمی را در او ایجاد کند که میتواند تکیه گاه خوبی برای تبلیغات او باشد.
♦♦♦ مجری تبلیغات باید پیگیر باشد و مرتب به مشتریان پیام بدهد و از آنان در خواست نظر نماید و به این وسیله حتی مشتریانی که تمایل به خرید ندارند تشویق و ترغیب میشوند.♦♦♦
♦♦♦مجری تبلیغات باید توانایی تحلیل داده های آماری را داشته باشد.باید بداند تاکنون چه نتایجی از استراتژی خود دریافت کرده است و چه میزان مشتری را بخود جذب نموده است.♦♦♦
♦♦♦ مجری تبلیغات باید در ارائه گزارش به مشتری دارای صداقت و شفافیت باشد.حقایق را آنگونه که هستند به مشتری نشان دهد.♦♦♦
♦♦♦ مجری تبلیغات باید به نظرات مشتریان توجه کند و از آن نظرات برای بهبود کار خود استفاده نماید و این میتواند مراتب اعتماد مشتری را افزایش دهد.♦♦♦
مجری تبلیغات نقش اساسی در ایجاد موفقیت دارد و با همسو کردن اهداف خود با اهداف مشتری،بهره وری را افزایش میدهد.
مجری تبلیغات به طرز ماهرانه ای یک محیط را برای اجرای پروژه تبلیغاتی بررسی میکند و به سازماندهی کمپین های بازاریابی موفق کمک میکند.
مجری تبلیغات در حال تحول کار از راه دور که بازاریابی آنلاین نامیده میشود،میتواند وظایفی را که به او محول شده به بهترین وجه انجام دهد.
مجری تبلیغات با تبیین اهداف روشن که از طرف مشتری به او ارجاع داده شده،استراتژی خود را اولویت بندی نماید.
آنچه که در سطرهای بالا آمده است میتواند اهداف مجری تبلیغات را برای هدایت یک کسب و کار را به سوی خروج از رکود و کسادی تعیین نماید.
اگر ما خودمان تصمیم بگیریم که در فضای اینترنت مانند گوگل و یا شبکه های اجتماعی امور تبلیغاتی خویش را انجام دهیم ممکن است هرگز نتوانیم به اهداف خود برسیم و نهایتاً باعث اتلاف وقت و هزینه بیشتری میشویم.
مجری تبلیغات هدایتگر است یعنی وظیفه دارد مشتری را راهنمایی کند تا بهترین نوع تبلیغات و بهترین راه را انتخاب نماید که نهایت صرفه جویی در هزینه و کمترین زمان را برای اتلاف داشته باشد.آنچه که بدیهی است اکثر مشتریان که به یک مجری تبلیغات مراجعه میکنند معمولا دلشان میخواهد که در سریعترین زمان ممکن به خواسته و مطلوب خود برسند. همچنین باید توجه داشت ممکن است کسی مشتری ما بشود و خودش نیز از روش ها و راههای تبلیغات با خبر باشد اما مشغله کاری فراوان اجازه نمیدهد که خودش اقدام نماید.برخی از مشتریان نیز به اصول و روش های تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی و یا گوگل آگاهی ندارند و تمایل دارند اینکار توسط یک متخصص و مجری تبلیغات انجام شود.
مجری تبلیغات وظیفه دارد تا با آگاهی از کسب و کار مشتری بهترین روش را به او معرفی نماید .بعضی از مشاغل ممکن است در اینستاگرام بازخورد خوبی دریافت نکنند یا بعضی از مشاغل لازم است از طریق طراحی سایت و سئو به صفحه اول گوگل برسند و کسب و کار خود را معرفی نمایند که وظیفه این هدایتگری به عهده مجری تبلیغات است که مشورت های لازم را در اختیار مشتری قرار دهد.نوع تبلیغاتی که یک مجری تبلیغات ارائه میدهد نیز بسیار حائز اهمیت است که باید دانست از طریق ایجاد محتوای ویدئویی یا اینفوگرافیک و یا محتوای متنی میخواهد استراتژی خود را تعیین کند.مجری تبلیغات تمام این موارد را موظف است با جزییات در اختیار مشتری گذارده تا بتواند انتخاب خوبی داشته باشد.
مجری تبلیغات باعث جلوگیری از به هدررفتن وقت و هزینه شما میگردد و این مطلب شاید یکی از مهمترین موضوع بویژه برای کسب و کارهای کم بودجه برای کسب نتیجه است.
بسیار اتفاق افتاده است که افراد در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی با پرداخت هزینه های سنگین کسب و کار خود را تبلیغ کرده اند اما عایدی و بازخوردی نداشتند.
علت این امر این است که به درستی نمیدانستیم در کجا و چه زمانی تبلیغات کنیم و یا اینکه از چه عناصری برای تبلیغ کالا و خدمات خود استفاده کنیم و این یعنی زیان و خسارت.
وقتی کارمان را به یک شخص مطلع و با تجربه در زمینه تبلیغات واگذار کنیم که دارای سابقه و رزومه کاری قوی باشد میتوانیم امیدوار باشیم که بر اساس استراتژی به جلو میرویم.
بسیاری از افراد از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده میکنند و هزینه سنگینی نیز پرداخت میکنند اما برایشان حاصلی ندارد و این یعنی به هدر دادن پول و عدم دریافت عایدی مناسب.
دانستن اینکه در کجا تبلیغات کنیم موضوع بسیار مهمی است و همواره این سوال پیش میآید که آیا در صفحه اول گوگل کالای خود را تبلیغات کنیم و یا در شبکه های اجتماعی.
بنابراین لازم است برای صرفه جویی در هزینه و به هدررفتن پول و ناامیدی از کسب نتیجه ،به یک مجری تبلیغات با تجربه مراجعه کنیم و از راهکارهای او بهره مند شویم.
مجری تبلیغات وظیفه دارد در بین مشتریان و خریداران ایجاد علاقه نماید و این مهمترین بخش از تواناییهای یک مدیر با تجربه در عرصه تبلیغات است.
اولین هدف هر مجموعه تجاری و صنعتی افزایش فروش بیشتر است و در این راه از تمام روش های تبلیغات سنتی مانند چاپ بروشور،سررسید و سایر هدایای تبلیغاتی مانند جلد دسته چک،جا سوئیچی و سایر اقلام در قالب هدیه استفاده میکند.
اما در تبلیغات آنلاین رقابت بسیار فشرده و سنگین است و هزاران کسب و کار از طریق تبلیغات در صفحه اول گوگل و همچنین شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب،فیسبوک،لینکدین،اینستاگرام و نظایر اینها به تبلیغ کسب و کار و محصولات و خدمات خود مشغول هستند.
مجری تبلیغات نمیتواند فقط با طراحی یک وب سایت یا یک صفحه در اینستاگرام به توقعات مشتری خود پاسخ دهد،بنابر این باید به دنبال راهی باشد تا مخاطبان و خریداران را تشویق و تحریک به خرید نماید.
برای اینکار ابتدا باید اطلاعات کاملی از مصرف کنندگان و خریداران و همچنین از نوع محصول و خدمات داشته باشد.
1-آیا استفاده از محصول و خدمات مربوط به جنیست خاصی بوده یا همه مردم اعم از زن و مرد میتوانند از آن استفاده کنند.
2-آیا این محصول یا خدمات متعلق و مربوط به سن خاصی مانند کودکان،نوجوانان و یا افراد مسن است؟
3-آیا استفاده از محصول یا خدمات مربوط به مکان یا شهر و منطقه خاصی از کشور است.
مجری تبلیغات با احاطه بر این اطلاعات است که میتواند استراتژی خود را برای افزایش فروش و کسب درآمد تنظیم نماید.
مجری تبلیغات لینکدین:تبلیغات روی پلتفرم این قدرت را دارد که تلاش های بازاریابی شما را متحول کند. در دنیایی که هر دلار بازاریابی باید حساب شود، تقریباً 58 درصد از بازاریابهای باهوش تأیید میکنند که لینکدین برخی از بهترین بازده سرمایهگذاری را ارائه میدهد. هدفگیری دقیق مخاطبان به شما امکان میدهد تلاشهای بازاریابی خود را با لیزر متمرکز کنید و با مشتریان ایدهآل ارتباط برقرار کنید.تبلیغات لینکدین یک ابزار بازاریابی پولی در لینکدین است که به شما کمک می کند محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم تبلیغ کنید. این به شما امکان میدهد کمپینهای تبلیغاتی پولی ایجاد و اجرا کنید که جمعیتشناسی، صنایع یا عناوین شغلی خاصی را هدف قرار میدهند تا به مخاطبان ایدهآل خود دسترسی پیدا کنید.
مجری تبلیغات مسئول برنامه ریزی و اجرای کمپین ها برای ارتقای محصولات،خدمات و یا یک برند است.
به 7 نکته مهم که مجری تبلیغات باید در نظر داشته باشد اشاره میکنیم.
1-مجری تبلیغات به حداکثر رساندن تاثیر و دسترسی تبلیغات برای جذب مخاطب را باید در اولویت کاری خود قرار دهد.
2-مجری تبلیغات باید از نزدیک با مشتریان همکاری کند تا اهداف بازاریابی آنان را درک نماید.
3-مجری تبلیغات باید استراتژی های موثر را برای به حداکثر رساندن دستیابی به اهداف یک مجموعه را تعیین کند.
4-مجری تبلیغات باید تحقیقات وسیعی را برای شناسایی بازار و مشتریان ترجیحات آنان انجام دهد.
5-مجری تبلیغات باید خواسته های بازار و مخاطبان را در پیام ها و تصاویر درج نماید.
6-مجری تبلیغات باید مناسبترین بستر را برای اجرای کمپین بازاریابی خود انتخاب نماید.
7-مجری تبلیغات باید بطور مستمر داده ها را تجزیه و تحلیل کند و از نقاط ضعف و قوت کمپین بازاریابی خود مطلع باشد.
آنچه که در 7 مورد بالا میخوانید نشانگر این است که کار تبلیغات اگر بدون برنامه و بدون شناخت انجام گیرد چاره ای جز شکست ندارد.
برخی از مشاغل هستند که فقط در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند و برخی نیز در موتورهای جستجو مانند گوگل به تلاش بازاریابی ادامه میدهند.
آنچه که لازم است بدانیم رابطه بین گوگل و شبکه های اجتماعی است که تلفیق و بکارگیری همزمان این دو میتواند بازدهی بسیار بالایی برای یک کسب و کار داشته باشد.
مهم این است که مجری تبلیغات باید از نوع کاری که مشتری به واگذار کرده اطلاعات کافی بدست آورد و بداند در کجا و چگونه اهداف تعیین شده را اجرا نماید.
ابزارهای مهمی که میتوانند مجری تبلیغات را یاری کنند در اینستاگرام و یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی براحتی در دسترس است و میزان بازدهی و استقبال عمومی را نشان میدهد.
مجری تبلیغات زمانی میتواند به کار خود اعتماد پیدا کند که بتواند در راه جذب مشتری و افزایش فروش توفیق پیدا کند.یکی از وظایف مهم یک مجری تبلیغات ایجاد ارتباط بین مشتری و تبلیغات دهنده است.برای اینکار مسلما داشتن یک روابط عمومی در دهله اول اساسی ترین خصیصه یک مجری تبلیغات است.باید نحوه صحبت کردن را بداند و از آخرین اخبار مربوط به بازار کالاها و یا خدمات مصرفی مورد نظر را به مشتری بخوبی انتقال دهد.وقتی مشتری از اخبار روز با خبر شده و بطور کامل در جریان کیفیت کالای شما قرار بگیرد بهتر میتواند تصمیم به خرید داشته باشد.مجری تبلیغات وظیفه ترغیب و تشویق مشتری را در این بین بر عهده دارد.مجری تبلیغات:چرا تبلیغات مهم است؟چه شما یک کسبوکار ثابت باشید و چه تازه شروع کنید, تبلیغات ضروری هستند . در صورتی که پول در دست نباشد , موضوع اداره یک کسبوکار چیست ؟ جواب اصلا ً نیست ! یک جستجوی سریع گوگل برای " چرا تبلیغات مهم " پاسخهای بسیاری را ارائه خواهد کرد ,تبلیغات مهم است زیرا درآمد تولید میکنند .برای مثال , اگر شما یک دستیار سلامت خانگی هستید که به مشتریان بیشتری نیاز دارد , میتوانید خدمات خود را در یک بیلبورد , در یک ایستگاه اتوبوس , یا حتی در فیس بوک تبلیغ کنید . با انجام این کار , شما به گرفتن مشتریان بیشتری برای کمک به کسب پول تضمین خواهید کرد.به همین دلیل تبلیغات مهم است ! این فرآیند اداره یک کسبوکار را آسانتر میکند . بدون تبلیغات , برای شما دشوار است که پول بگیرید و کسبوکار خود را موفق کنید .کارآفرینانی که میخواهند کسب و کارشان را بالا ببرند و اداره کنند باید بدانند که چرا تبلیغات اهمیت دارند . بیشتر کسب و کارها شکست میخورند زیرا اهمیت تبلیغات را درک نمیکنند .تبلیغات یکی از مهمترین جنبههای کسبوکار شماست . این کار به شما اجازه میدهد که به مخاطبان بیشتری برسید و برند خود را همزمان ارتقا دهید ! با این حال , بسیاری از شرکتها هنوز محصول یا سرویس خود را تبلیغ نمیکنند , حتی اگر بتوانند به آنها در رشد شرکت کمک کنند .
تبلیغات دیجیتال به شما این امکان را می دهد که در 24 ساعت شبانه روز به مخاطبان هدف بیشتری در سراسر جهان دست پیدا کنید. شما می توانید تلاش خود را بر روی خریدار ایده آل خود متمرکز کنید و جامعه ای پیرامون محصول یا خدمات خود بسازید. شما می توانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و مشتریان شما می توانند در قالب دو طرفه با شما ارتباط برقرار کنند.برخی از گزینه های دیجیتال عبارتند از:تبلیغات رسانه های اجتماعی،تبلیغات اپلیکیشن موبایل.
برای اینکه تبلیغات شما موفق باشد، باید خود را از رقبای خود متمایز کنید و توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. بازار هدف خود را شناسایی کنید و پیام خود را برای ارتباط با آن مشتریان تنظیم کنید.از یک تیتر قدرتمند استفاده کنید.پیام خود را متناسب با مخاطب هدف خود تنظیم کنید.در مورد مزایای محصولات یا خدمات خود صحبت کنید.یک فراخوان برای اقدام برای مخاطب داشته باشید.در صورت مرتبط بودن از تصاویر و توصیفات هیجان انگیز استفاده کنید.
تبلیغات یک فعالیت بازاریابی است که می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و آنها را تشویق به خرید محصولات یا خدمات شما کنید.یک کمپین تبلیغاتی موثر می تواند به شما کمک کند:افزایش دسترسی مشتری.آگاهی مشتری از کسب و کار و برند خود را ایجاد کنید.مزایای محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید.اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.افزایش فروش و تقاضا.نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنید.
استفاده از راهحلهای تبلیغات آفلاین بینالمللی مانند روزنامهها، مجلات، و کانالهای تلویزیونی و رادیویی برای هدفیابی بازارهای جدید یا استفاده از گزینههای هدفیابی جغرافیایی موجود در راهحلهای تبلیغات دیجیتال برای دستیابی به بخشهای هدفمند.
چگونه مجری تبلیغات شویم؟وقتی در گوگل کلیدواژه مجری تبلیغات را جستجو میکنیم به انبوهی از سایت ها و وبلاگ ها میرسیم که تحت عنوان مجری تبلیغات مطالبی را ارائه کرده اند.مجری تبلیغات کلیکی،مجری تبلیغات گوگل ،مجری تبلیغات در فضای مجازی و صدها نوع دیگر از این کلیدواژه ها نظر ما را بخود جلب میکند.اما اینکه چگونه میتوانیم مجری تبلیغات شویم سوالیست که پاسخ آن در این صفحه از سایت جام ارژنگ وجود دارد.تبلیغات امروزه رکن اساسی و غیرقابل انکار پیشرفت هر نوع کسب و کار و تجارت است.شما نمیتوانید در دنیای امروز از جایی و خیابانی و یا بزرگراهی عبور کنید بدون اینکه یک تابلوی تبلیغات را نبینید.میلیونها اثر تبلیغاتی در استادیوم های ورزشی،در میادین بزرگ و فروشگاهها نظر هر بیننده را بخود جلب میکند.گرافیک عالی و طراحی های گیرا و جذاب مخاطبین را به سوی خود میکشد.تبلیغات میتواند مزایای زیادی برای کسبوکار شما به ارمغان بیاورد . اول , به ایجاد آگاهی از برند و ایجاد کسبوکار به عنوان یک نام شناختهشده در صنعت شما کمک میکند . این امر میتواند منجر به افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان شود.علاوه بر این , تبلیغات میتواند مشتریان جدید را به کسبوکار شما جذب کند و کسبوکار تکراری مشتریان موجود را تشویق کند . در نهایت , میتواند به متمایز کردن کسبوکار شما از رقبا و برجسته کردن نقاط فروش منحصر به فرد شما کمک کند. به طور کلی , تبلیغات ابزاری قدرتمند برای شرکتهایی است که به دنبال رشد و موفقیت در بازار رقابتی امروز هستند . یکی از مهمترین جنبههای تبلیغات درک مخاطبین هدف است . این به این معنی است که مشتری ایدهآل شما چه کسی است , نیازها و خواستههای آنها چیست , و محصول یا سرویس شما چگونه میتواند با آن نیازها مواجه شود .با درک مخاطبین هدف , میتوانید کمپین های تبلیغاتی متناسب با علایق و ترجیحات آنها ایجاد کنید و آنها را به احتمال بیشتر با برند خود درگیر کنید . این امر میتواند منجر به افزایش فروش , وفاداری مشتری و شهرت قابلتوجه برند در صنعت شما شود.
مجری تبلیغات اصولا به شخص یا موسسه ای گفته میشود که درآمدش از طریق اجرای سفارشات تبلیغاتی افراد،موسسات و سایر شرکتها میباشد.
امروزه مجری تبلیغات بر دو بخش سنتی و دیجیتال تقسیم بندی میشوند که سنتی مربوط به انواع تبلیغات در بیرون از اینترنت و تبلیغات دیجیتال یا آنلاین مربوط به اینترنت میشود.
در فضای وب یا آنلاین میتوان تقسیم بندی زیر را برحسب نوع فعالیت مشاهده کرد.
1-مجری تبلیغات نمایشی.
2-مجری تبلیغات بنری.
3-مجری تبلیغات اینستاگرام.
4-مجری تبلیغات تلگرام.
5-مجری تبلیغات فیسبوک.
6-مجری تبلیغات یوتیوب.
که تمام اینها را میتوان در یک مجموعه با عنوان مجری تبلیغات آنلاین یا اینترنتی جمع بندی نمود.تبلیغات نقش مهمی در هر کسبوکار به ویژه برای کسب و کارهای جدید ایفا میکنند. دنیای کسبوکار رقابتی است , و تبلیغات برای افزایش آگاهی در مورد یک کسبوکار یا محصول , ایجاد رابطه , ایجاد برند و موقعیت یک شرکت , محصول یا سرویس در برابر رقابت برای داشتن مزیت استفاده میشود. تبلیغات پیام یا اطلاعات استراتژیک را ترویج میکند و آگاهی در بازار هدف را افزایش میدهد . از چندین رسانه تبلیغاتی برای رساندن تبلیغات به بازار استفاده میشود . بنابراین مهم است که مشخص کنید کدام خروجی رسانه برای کسبوکار شما بهتر است .تبلیغات در هر کسبوکار بسیار مهم است زیرا میتواند یکی از حیاتیترین جنبههای یک کسبوکار باشد . این نحوه ارتباط شما با مشتریان است چون شانس آن است , بازار هدف شما در صورتی که احساس کنند واقعا ً با آنها ارتباط دارند , محصول / سرویس شما را خریداری خواهد کرد .
مجری تبلیغات مستقیماً با مشتریان در اجرای کمپین های تبلیغاتی و هماهنگی فعالیت های مربوطه در ارتباط خواهد بود.
مجری تبلیغات با مشتریان ملاقات خواهد کرد تا درک کاملی از نیازهای تبلیغاتی آنان بدست آورد که این شامل بودجه،تاکتیک های تبلیغاتی،جمعیت شناسی مخاطبان و اطلاعات بازار رقابت میشود.
1-مجری تبلیغات وظیفه معرفی و نحوه اجرای کمپین ها به مشتریان را دارد.
نظارت بر پیشرفت و حفظ ارتباط با مشتریان از وظایف اصلی مجری تبلیغات است.
3-مجری تبلیغات وظیفه جمع آوری داده ها،و ارائه گزارش قبل و بعد از برگزاری کمپین را بر عهده دارد.
تبلیغات یک صنعت دائماً در حال تغییر است و مجری تبلیغات باید به این نکته توجه کند که استراتژی های مشابه نمیتوانند برای همه کسب و کارها مفید باشند و هر کسب و کاری نیاز به استراتژی و برنامه ریزی خاص دارد.
تبلیغات اینستاگرام با اینکه بسیار فراگیر است اما هرگز نمیتواند به مانند صفحه اول گوگل کارگشا باشد.
اینستاگرام یک اپلیکیشن است اما گوگل قویترین موتور جستجوی حال حاضر جهان است که دهها میلیون جستجو روزانه در گوگل انجام میشود.
استراتژی مجری تبلیغات شبکه های اجتماعی با مجری تبلیغات گوگل هرگز یکسان نیست و نخواهد بود.
وقتی شما میخواهید در صفحه اول گوگل تبلیغات کنید باید در ابتدا یک وب سایت داشته باشید سپس یا از طریق تبلیغات کلیکی(ppc) یا از طریق سئو با کلمه کلیدی دلخواه به صفحه اول گوگل برسید.
اما در اینستاگرام مانند تبلیغات صفحه اول گوگل نیست شما باید از طریق افزایش فالوور و یا تبلیغات به پیج های بزرگ و معروف افراد سرشناس کسب و کار خود را تبلیغ کنید.
مجری تبلیغات فیسبوک نیز از جمله کلمات کلیدی مهم در صفحه اول گوگل است که در این قسمت به آن اشاره میکنیم.
به عنوان مجری تبلیغات فیس بوک , شما مسئول توسعه , پیادهسازی و مدیریت کمپین های موثر فیس بوک خواهید بود .
هدف اصلی مجری تبلیغات فیسبوک تضمین عملکرد بهینه و roi با تجزیه و تحلیل معیارها , تنظیم استراتژیها و به روز ماندن با آخرین گرایشها در تبلیغات رسانههای اجتماعی است .
در اینجا 8 مسئولیت مهم مجری تبلیغات فیسبوک را برای خوانندگان گرامی آورده ایم.
1-طراحی , راهاندازی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی فیس بوک .
2-پایش و تحلیل عملکرد و متریکهای کمپین .
3-برای اطمینان از حداکثر بازگشت سرمایه، عملکرد تبلیغات را بهینه کنید.
4-برای ایجاد خلاقیت های تبلیغاتی جذاب با تیم خلاق همکاری کنید.
5-برای تعیین موثرترین استراتژیها تست a / b انجام دهید.
6-در آخرین روندهای تبلیغاتی فیس بوک و بهترین الگوها به روز بمانید .
7-تهیه گزارشهای تفصیلی در مورد عملکرد کمپین و ارائه بهبودها .
8-مدیریت بودجههای تبلیغاتی و تخصیص منابع به طور موثر .
تبلیغات آنلاین نیاز به تجربه و مهارت دارد و باید توسط شخص یا موسسه ای انجام شود که روش های تبلیغات را در گوگل و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،یوتیوب،فیسبوک،لینکدین،تلگرام و نظایر اینها بداند.
مجری تبلیغات تفاوت روش های تبلیغاتی را بخوبی درک میکند که هر شبکه اجتماعی روش های خاص خود را دارد مثلا در اینستاگرام فقط جمع کردن فالوور کفایت نمیکند و یا در یوتیوب صرفاً آپلود کردن ویدئو جوابگوی نیاز ما نیست.
داشتن یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام هرگز مشابه داشتن یک وب سایت در صفحه اول گوگل نیست و اهمیت هرکدام بستگی به میزان امکاناتی است که در اختیار کاربران میگذارد.
اگر شما با وب سایت خود در صفحه اول گوگل باشید مسلماً امکانات و اختیارات بیشتری برای کالا و خدمات خود دارید زیرا وب سایت در مالکیت شماست و نکته مهمتر این است که گوگل یک موتور جستجوی جهانی است.
مجری تبلیغات میتواند دارای شاخصه های گوناگونی باشد و یکی از آنها ایجاد تبلیغات در وب سایت ها و وبلاگ هاست.
شما بعنوان مجری تبلیغات میتوانید حتی آگهی های همکاران و هم صنفی های خود را وب سایتتان قرار داده و ازین طریق کسب درآمد نمایید.
بسیاری از سایت ها که مشغول درج آگهی مشاغل هستند بعنوان یک مجری تبلیغات شناخته میشوند.
بعنوان مثال چنانچه مایل باشید در این وب سایت آگهی خود را قرار دهید میتوانید تماس بگیرید و عکس گرافیکی و یا مطلب تبلیغاتی خود را معرفی نمایید.
مجری تبلیغات میتواند در قالب یک وبلاگ نویس ،یا یک گرافیست ماهر با طراحی اینفوگرافیک،یا یک ادیتور فیلم و ویدئو فعالیت نماید.
نوع تبلیغات در اینترنت با فضای باز و خارج از فضای وب بسیار متفاوت است و هر کدام راهکارها و ترفندهای مخصوص خود را دارند.
مجری تبلیغات در فضای وب معمولا میتواند در چندین بخش بطور همزمان فعالیت داشته باشد یعنی هم در بخش طراحی سایت و سئو و هم تبلیغات در شبکه های اجتماعی و همچنین صفحه اول گوگل را انجام دهد.
یک پیام بازاریابی قوی که توسط مجری تبلیغات ارسال میشود به شما این امکان را میدهد که با مخاطبین هدف ایدهآل خود ارتباط برقرار کنید که نیازهای آنها را درک میکنید و محصولات و خدمات شما راه خوبی برای برآورده کردن آن نیازها هستند . پیام بازاریابی شما به شما نیاز دارد که مخاطبین هدف , خواستههای آنها را به طور کامل درک کنید و اینکه شرکت شما در مقایسه با رقبای شما چقدر منحصر به فرد است .خبر خوب این است که یک پیام روشن بازاریابی نیز چیزی است که تبلیغات شما را موثر میسازد . تبلیغات راهی عالی برای تقویت پیام شما در میان انواع مختلف از پلتفرم ها برای ساخت برند , افزایش پایه مشتری و کمک به رشد کسبوکار شما هستند .اگر در حال فروش ناگهانی هستید , معرفی یک محصول یا سرویس جدید , یا در غیر این صورت ارتقای یک ابتکار کسبوکار با زمان , بهترین راه برای جلب توجه فوری از طریق تبلیغات است . تبلیغات شما را میتوان جایی قرار داد که مخاطبین هدف شما به احتمال زیاد آنها را ببینند , و به شما این امکان را میدهد که کلمه پیشنهادی جدید خود را فورا ً پخش کنید .دیگر تاکتیکهای بازاریابی زمان بیشتری برای رساندن پیام به عموم دارند , بنابراین آنها برای ساخت و فروش برند بلند مدت شما مناسبتر هستند . برای فروش فوری , رویداد یا محصول جدید , شما میخواهید از تبلیغات استفاده کنید تا به مشتریان اجازه دهید به سرعت بدانند .
کلمات کلیدی و سئو همچنین به بازاریابان اجازه میدهند تا اثربخشی استراتژیهای فعلی خود را ارزیابی کنند . رتبهبندی صفحات جستجو پایین ممکن است شرکتها را وادار به تجهیز محتوای وب یا رویکرد متفاوت به استراتژیهای پیامرسانی رسانههای اجتماعی کند . کلمات کلیدی همچنین میتوانند نظرات مشتریان را در مورد محصولات , خدمات یا حتی عملیات و شهرت یک شرکت افشا کنند. این دادهها میتوانند بینشهای کلیدی را ارائه دهند که میتوانند مبارزات بازاریابی جدید و موثرتر را شکل دهند . موتورهای جستجو مانند گوگل گاهی الگوریتمهای خود را تغییر میدهند و این عمل میتوانند باعث شوند که کلمات کلیدی با رتبهبندی بالا به چند شیار برسند . خوشبختانه , ابزارهایی مانند جستجوی گوگل مرکزی به آگاه نگه داشتن متخصصان بازاریابی در هنگام وقوع تغییرات کمک میکنند .