صنعت تبلیغات و تجارت جهانی
صنعت تبلیغات جهانی با تعداد زیادی از آژانسهای تبلیغاتی کوچک و متوسط که در درجه اول در یک کشور فعالیت میکنند و تعداد کمی از آژانسهای تبلیغاتی بسیار بزرگ با عملیات در بسیاری از کشورها مشخص میشود. این نهادها شبکههای گستردهای از دفاتر را در سراسر جهان توسعه دادهاند تا روند تبلیغات را در تمام کشورهایی که مشتریان آنها تجارت میکنند هماهنگ کنند . این شبکهها اغلب شامل شرکتهای تابعه و روابط رسمی با آژانسهای تبلیغاتی محلی برای ایجاد حضور در بازارهای جدید , به ویژه در بازارهای درحال ظهور هستند.بسیاری از تبلیغ کنندگان اصلی در تلاش برای کنترل بیشتر بر تبلیغات خود , تبلیغات خود را با یک آژانس تقویت میکنند .از آنجا که صنعت تبلیغات خود را در شدیدترین سطح جهانی شدن خود تثبیت کردهاست , جالب توجه است که نقد اجتماعی که در دهههای گذشته با آن همراه بودهاست به ابهام تبدیل شدهاست . با این حال , در بخش دوم قرن بیستم , تبلیغات به نقد قابلتوجهی از اقشار مختلف جامعه , و در زمینههای اقتصادی و فرهنگی پرداخته شدهاست , بنابراین بررسی شرایط نقد و بحث ارزشمند است .منتقدان تبلیغات بودهاند که مهمترین ادعاها را در مورد اهمیت اقتصادی خود مطرح کردهاند . منتقدان مارکسیست و لیبرال به طور یکسان استدلال کردهاند که تبلیغات تقاضا را ایجاد و کنترل میکند , بنابراین به آن یک تابع کلیدی در تداوم سرمایهداری مصرفکننده نسبت میدهند . مسلما بازاریابی مدرن به تولید کنندگان طیف وسیعی از استراتژیها و تکنیکهای پیچیده میدهد , اما تبلیغات تنها یک عنصر در میان آنها است . علاوه بر این , این واقعیت که اکثر محصولات جدید هنوز در هنگام معرفی به بازار شکست میخورند نشان میدهد که هیچکس در کنترل تقاضا وجود ندارد