تعریف سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو بطور کامل و مبسوط در سایت های داخلی و خارجی آمده است.همانگونه که میدانید سئو فرآیند زمانبری دارد تا بتواند یک وب سایت را در صفحه اول موتورهای جستجو و بویژه گوگل قرار دهد.سئو مخفف " بهینهسازی موتور جستجو " است , اما برای پاسخ کامل به سوال شما , معنای ساده سئو در بازاریابی کسبوکار شما فرآیند بهبود وب سایت شما است تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند نتایج کسبوکار شما را در کاربران نشان دهند .سئو وب سایت شامل بهینهسازی فنی و همچنین تحقیق در مورد کلمات کلیدی , اجرای آن کلمات کلیدی در سایت شما , و بهبود مستمر محتوای شما برای پیدا کردن آن برای مردم است . اگر هنوز پیچیده به نظر برسد , مشکلی نیست . راهی آسانتر برای مدیریت تلاشهای سئو وجود دارد .با تعریف سئو و درک کامل آن میتوانیم بهتر سایت خود را بهینه سازی کنیم.با جام ارژنگ همراه باشید.
سئو آزاد است زیرا همگان میتوانند از تکنیک های آن براحتی استفاده کنند و هزاران وب سایت به آموزش روش ها و اصول بهینه سازی وب سایت پرداخته اند.
داستان های فراوانی در مورد سخت بودن یا غیر ممکن بودن سئو ساخته و پرداخته شده که بیشتر آنها خواننده را دچار سردرگمی و تردید مینماید که آیا میتواند سئو را شروع کند یا بهتر است از آن منصرف شود.
آنچه که میتوان گفت باعث این کار میشود نداشتن تجربه عملی برای کسانی است که بتازگی شروع به سئو نموده اند و از تکنیک ها و روش های آن بصورت تجربی بیخبر هستند.
مهمترین اصل در سئو برمیگردد به کلمه کلیدی که میخواهیم استفاده کنیم و هرچه کلمه کلیدی ما سخت باشد بدیهی است زمان زیادی باید صرف شود تا بتوانیم خود را به صفحه اول گوگل برسانیم.
به عنوان مثل همین صفحه از سایت جام ارژنگ را که مشاهده میکنید تحت عنوان " سئو آزاد" در صفحه اول گوگل است چنانچه میخواستیم فقط و فقط کلمه "سئو" را بسیار سختتر بود و شاید دیرتر به صفحه اول گوگل میرسید.
این یک راه حل برای تمام سایت هایی است که میخواهند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و آن استفاده از کلمات کلیدی دو یا چند سیلابی است.
خواستگاه تمام وب سایت ها و وبلاگ ها بی تردید رسیدن به صفحه اول گوگل است و اینکار به سادگی میسر نیست و رقابت در صفحه اول گوگل بسیار فشرده بوده و بویژه حضور در رتبه بین 1 تا 3 بسیار سخت است.
البته این تا حدود بسیار زیادی به نوع کلمه کلیدی است که یک سئوکار برای خود انتخاب میکند که مرتبط با شغل و کسب و کار مشتری و سفارش دهنده سئو میباشد.
بررسی میزان رقابت در صفحه اول گوگل بسیار حساس است و متخصصان بهینه سازی برای شروع کار کلمات کلیدی طولانی و بلند را توصیه میکنند که حاوی سه یا چهار کلمه باشد.
به عنوان مثال شما فروشنده کفش هستید اگر بخواهید در شروع سئو این عنوان را مورد حمله قرار دهید شاید زمان بسیار زیادی را با توجه به فشردگی رقابت صرف کنید که ممکن است باعث خستگی و ناامیدی شما گردد لذا بهتر است از عبارت بلندتری مانند"فروشنده کفش مردانه در تهران"استفاده کنید که رقابت کمتری داشته و تا حدودی جستجوی آن محدودتر است.
نقش کلمات کلیدی بلند در سئو بسیار تاثیرگذار است و سایت های بزرگ را نیز که اکنون در صفحه اول گوگل مشاهده میکنید با عباراتی نظیر همین کار خود را شروع کرده اند.
اگر به همین صفحه از سایت جام ارژنگ نگاه کنید که با عنوان "سئو آزاد"در صفحه اول گوگل است میتوانید به اهمیت کلمات کلیدی بلند پی ببرید.
راهکار سئو برای کسب رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل در سایت های معروف داخلی و خارجی بخوبی توضیح داده شده است.
اما قویترین عنصر برای کسب رتبه و رسیدن به یک جایگاه مناسب در صفحه اول گوگل(ترجیحاً ردیف اول تا سوم) بی تردید فقط میتواند محتوانویسی باشد.
هدف همه کسب و کارها از ایجاد محتوا را میتوان فقط در کلمه تعریف کرد و آن " بازاریابی است".
در واقع بازاریابی محتوا با هدف معرفی برند،کسب و کار،کالاها و خدمات است تا بتواند بازارهای جدیدی پیداکرده و موجب افزایش فروش گردد.
یک سایت هرچقدر از تکنیک های سئو با دقت و مهارت استفاده کند نمیتواند بدون داشتن محتوا قادر به جذب کاربر و افزایش بازدید گردد.
ایجاد محتوا در وهله اول نیاز به مطالعه دارد و باید در باره موضوعی که میخواهیم با کاربران به اشتراک بگذاریم تحقیق کنیم و برداشت خود را با رعایت امانت و رساندن اطلاعات دقیق و مبتنی بر حقیقت ارائه نماییم.
تمام متخصصان سئو و کارشناسان برجسته بهینه سازی در وب سایت ها و وبلاگ های خود اکیداً توصیه میکنند که محتوا را برای انسان ایجاد کنیم تا موجب رضایت کاربران واقع گردد و از ایجاد محتوا با هدف کسب رتبه در موتورهای جستجو پرهیز نماییم.
یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کسب رتبه و تعیین نتیجه برای موتورهای جستجو و بخصوص گوگل میزان رضایت کاربران است و اینکه هر کاربری چقدر از وقت خود را در سایت شما سپری میکند.
محتوای سایت شما میتواند هر موضوعی را در بگیرد مانند سینما،ورزش،اقتصاد،تکنولوژی و آموزش و حتی شرح بازدید شما از مناطق و شهرهایی که به آن سفر کرده اید.
اما باید به این موضوع دقت نمایید که عنوان صفحه شما باید دقیقاً در راستای محتوای درون صفحه باشد و خواندن آن عنوان کاربران را ترغیب کند تا وارد وب سایت شما شوند.
سئو فرآیند افزایش بازدید و در دید قرارگرفتن شما و حضور در صفحه اول موتورهاس جستجو است و آن چیزی که این هدف را محقق میسازد ایجاد محتوای خوب و جذاب است
سئو در سال ۲۰۲۴ در حال تغییر است , و از محتوا میخواهد تا به یک عنصر کارآمد , صادق و خوب تبدیل شود . تجربیات جستجو با هوش مصنوعی مانند SGE گوگل در حال تکامل هستند , آماده برای مختل کردن بهترین روشهای سئو هستند.
در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT به پر شدن وب با محتوای هوش مصنوعی عمومی کمک کردهاند , اما موتورهای جستجو زبان محاورهای بیشتری را برای اجتناب از اسپم اولویتبندی میکنند.
در بهینهسازی موتور جستجو در سال 2024 تعداد زیادی اتفاق میافتد . با تغییر مداوم الگوریتم های جستجو , پیشرفت هوش مصنوعی مولد و بالا بردن بار برای محتوای دارای رتبه .چیزی که همه ما اکنون میخواهیم بدانیم این است که : سئو در سال ۲۰۲۴ چه شکلی است ؟ بزرگترین چالشها چه خواهند بود , چگونه بر کسبوکار تاثیر خواهند گذاشت , و چگونه میتوانیم آماده شویم ؟
پیشبینی اینکه آیا سئو مردهاست یا زنده است به اندازه خود روش قدیمی است . در سالهای گذشته , گوگل تغییرات زیادی را در سئو ایجاد کردهاست و احتمالا ً تا کنون متوقف نشده است .با افزایش هوش مصنوعی , تغییر تنها ثابت است . اما سئو در حال مرگ نیست , در حال تکامل است , درست مثل همیشه و همیشه .
برای صرفهجویی در رتبهبندی خود در سال ۲۰۲۴ , باید آماده باشید تا استراتژی سئو را تغییر دهید تا به روز رسانی الگوریتم ثابت ادامه دهید . برای شرکتهایی که میخواهند موفق شوند , پاسخگویی مهمتر از همیشه است . ماندن در منطقه راحتی شما و چسبیدن به چیزی که زمانی کار میکرد امسال شما را به جایی نمیرساند .
سئو برای شرکتهایی که میخواهند ترافیک را هدایت کنند , رهبری , آگاهی از برند و در نهایت درآمد ارزشمند است . تا زمانی که مردم از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعاتی که نیاز دارند استفاده میکنند , سئو هنوز هم چیز زیادی است .واقعیت این است که اگر در جستجوی ارگانیک گوگل رتبه اول را کسب کنید , شرکت شما ۲۷ % از همه کلیک دریافت خواهد کرد - و این چیزی نیست .
آگاهی از برند با سئو: راهاندازی صفحات نتایج موتور جستجو ( SERPs ) به ایجاد برند به عنوان یک مرجع در صنعت شما کمک میکند . همانطور که چشم اندازهای مکررا ً وب سایت شما را برای کلمات کلیدی مرتبط فهرست میکنند , آنها با برند شما آشنا میشوند .
قیمت موثر : در مقایسه با روشهای تبلیغات سنتی , سئو اغلب بازده بالاتری در سرمایهگذاری ( roi ) فراهم میکند . در حالی که ممکن است هزینههای اولیه مرتبط با تلاشهای سئو وجود داشته باشد , مانند استخدام یک حرفهای یا سرمایهگذاری در ابزارها , مزایای بلندمدت افزایش ترافیک آلی و تولید سرب اغلب از سرمایهگذاری اولیه بیشتر است .
بدر سال ۲۰۲۳ , هوش مصنوعی به ایجاد محتوا اشاره کرد و شروع به ایجاد تغییراتی در الگوریتمهای جستجو کرد . هدف گوگل این است که به کاربران آنچه را که میخواهند , به عبارت دیگر , محتوایی که درگیر , قابلاعتماد و پاسخ به هدف جستجو است , بدهد .با اشباع شدن وب از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی , محتوای با کیفیت بالا کمیاب میشود و الگوریتم جستجوی گوگل در تعریف آن از محتوای ارزش رتبه , سختتر میشود . پس از هوش مصنوعی , ما میتوانیم تاکید بیشتری بر قصد کاربر و پاسخ به سوالات مخاطبان هدف واقعی ببینیم .
اما این تنها گوگل نیست که از محتوای با کیفیت پایین خسته شدهاست . بیش از نیمی ( 57 % ) فروشندگان b2b محتوای تیم بازاریابی را عمومی و غیر پاسخگو نمیدانند .هوش مصنوعی برای تولید محتوای مقیاس عالی است , اما نه اگر کیفیت قربانی شود . تجربه کاربر هنوز باید هسته استراتژی محتوای باشد .آخرین تغییرات الگوریتم گوگل نیز به این نکته اشاره دارد که محتوای انسان مانند بر روی قطعات تولید شده توسط هوش مصنوعی محبوب خواهد بود .بنابراین , با وجود اینکه هوش مصنوعی برای خلق محتوا هنوز تا حدی در حال افزایش است , ما شروع به افزایش تقاضا برای نویسندگان بشر سئو میکنیم .اگر هدف شما ایجاد محتوای کیفی ( برای کاربران و موتورهای جستجو ) است , به جای نویسنده از هوش مصنوعی به عنوان یک ویرایشگر استفاده کنید.
یکی از تکنیک هایی که بطور صد در صد در سئو تاثیرگذار است لینک سازی داخلی است.
پیوندها یا لینک های داخلی سایت شما میتواند کاربران را به صفحاتی که تمایل دارید بیشتر مورد بازدید قرار بگیرند هدایت میکند.
بر خلاف لینک های خارجی که شما تسلطی بر آن ندارید اما روی صفحات وب سایت خود بطور کامل مسلط هستید و میتوانید هر صفحه یا پاراگرافی را که بخواهید لینک بدهید.
لینک های داخلی یا internal links بر دو گونه هستند:
• لینک از یک صفحه به صفحات دیگر همان وب سایت.
• لینک از یک عبارت به عبارتی دیگر در داخل یک صفحه.
فرض کنید شما در سایت خود مطلبی تحت عنوان "سئو آزاد"ایجاد میکنید و بعد در یک صفحه دیگر در باره اینکه سئو برای همگان میتواند بصورت آزادنه و بدون محدودیت انجام شود نیز مطلبی دارید و برای اینکه منظور خود را در باره سئو آزاد بطور کامل به خواننده برسانید از آن صفحه به صفحه "سئو آزاد " لینک میدهید.
با لینک سازی داخلی درک موتورهای جستجو را از سایت خود بهبود ببخشید.
ممکن است یک صفحه داشته باشید که کمتر بازدید دارد و یا اصلا بازید ندارد در اینجا میتوانید لینک آن صفحه کم بازدید را در صفحه پربازدید قرار دهید تا موتورهای جستجو آنرا پیداکنند.
متخصصان سئو معتقدند هرچه لینک بیشتری ایجاد کنید موفقیت سایت شما در کسب رتبه احتمال بیشتری پیدا میکند.
با لینک داخلی شما تعیین میکنید که به کدام صفحه از وب سایت خود انرژی بیشتری ارسال کنید و کاربران را تزغیب نمایید تا از آن صفحه بازدید نمایند.
به عنوان مثال در سایت جام ارژنگ صفحه ای تحت عنوان"فیلم گنج قارون داریم" و مایلیم که کاربران را به آن هدایت کنیم این عمل را لینک سازی داخلی برای بهبود آن صفحه گویند.
در اینجا تعدادی لینک داخلی سایت جام ارژنگ را برای رساندن مفهوم و منظور این پست قرار داده ایم.
نقش سئو در شهرت و معرفی برند دیجیتال کدام است؟
برای پیشرفت سئو باید روزانه چه کارهایی را انجام دهیم؟
با انجام صحیح تکنیک های سئو میتوانیم یک تبلیغات عالی در گوگل داشته باشیم.
کارشناسان و متخصصان برتر و معروف سئو در جهان کدام هستند؟
سایت بازی را چگونه میتوان سئو کرد و آیا سئو مانند یک بازی رقابتی است؟
با یک سئو پیشرفته با استفاده عالی از تکنیک های بهینه سازی کسب رتبه نماییم.
طبقه بندی سئو بر چند دسته است و هر دسته در برپیرنده چه عملکردهایی هستند
تبلیغات برای عموم افراد جامعه آزاد است و میتوانند از امکانات آنلاین استفاده کنند.
سئو وب سایت را درک کنیم و از اهمیت و جایگاه سئو با خبر شویم.
اجزای مهم سئو کدامند و هریک چه نقشی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارند؟
با آسان ترین سئو به صفحه اول گوگل بیاییم و کار و کسب خودمان را تبلیغات کنیم.سئو آسان چگونه انجام میشود.
برخی معتقدند سئو سخت است و بسیار مشکل و برای هرکسی امکان ندارد که با طراحی یک وب سایت بتواند خود را به صفحه اول گوگل برساند.
البته هرکاری نیار به مهارت و تخصص و دانش و نیز تجربه دارد و همگان نمیتوانند همه کار را بخوبی انجام دهند اما وقتی از اصول کار باخبر شویم میتوانیم تا حدودی کار را انجام دهیم.(سئو آسان)
در مرحله اول برای انجام یک سئو آسان باید عنوان صفحه وب سایت خود را بخوبی تنظیم نماییم مانند همین صفحه از سایت جام ارژنگ که تحت عنوان "سئو چیست"تنظیم شده است با کلمه کلیدی سئو آزاد در صفحه اول گوگل قرار دارد.
برخی از کلمات کلیدی عام و فراگیر هستند مانند دانش،فلسفه،اقتصاد،هنر و ورزش و صدها کلمه کلیدی دیگر که خود هر کدام صدها زیرشاخه دارند.
سئو نیز یک کلمه عام و فراگیر است اما زیر شاخه های فراوان و تخصصی دارد مانند:
• سئو ارزان که اشاره به فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو با بودجه مقرون به صرفه دارد.
• سئو نویسی که مربوط به بهینه سازی محتوای یک وب سایت مانند نظارت بر ایجاد مطلب شامل تصاویر،ویدئو،انیمیشن و اینفوگرافیک است.
• سئو نقشه های گوگل که بطور تخصصی به آن سئو محلی یا لوکال سئو گویند که به کسب و کارهای محلی ارتباط دارد.
موتورهای جستجو از طریق ربات های خزنده ای دارد کلیه مطالب وب سایت ها را رصد میکنند و طبیعی است سایت هایی که تمام قوانین و الگوریتم های اعلام شده را رعایت میکنند به کسب رتبه نائل میشوند.
پس اولین قدم برای سئو آسان که بسیار مهم و ضروریست و میتواند کاربران را مجاب کند تا از سایت شما بازید نمایند عنوان صفحه است.
دقت به این مطلب کاملاً ضروریست که باید محتوای صفحه با عنوان مطابقت داشته باشد و استفاده از عنوان های داغ و مهیج کاربرپسند و درج محتوای غیر مرتبط مصداق فریب موتورهای جستجو خواهد بود.
تصاویر به کار رفته در سایت باید دارای یک شرح و توضیح باشند و نباید تصاویر را به حال خود رها کنیم و استفاده از خاصیت ALT برای تصاویر بسیار ضروریست.
موتورهای جستجو قادر نیستند که تصاویر را بخوانند بنابر این گزینه ALT میتواند مفهوم و جایگاه تصویر را برساند.
سئو هنگام آسان بنظر میآید که از مقررات و ترفندهای آن باخبر باشیم که یکی از این مراحل نوشتن محتوای صحیح و بر اساس تحقیق است و طول محتوا بسیار مهم است.
در برخی از وب سایت ها اعلام شده که طول محتوای قابل قبول موتورهای جستجو 300 کلمه است و برخی دیگر از 500 کلمه و 1000 کلمه برای حداقل مطلب یک صفحه استفاده کرده اند.
آنچه که مهم است هرچقدر طول محتوا بیشتر باشد ناظر بر این مطلب است که شما بطور کامل منظور خود را شرح داده اید و این مطلوب موتورهای جستجو است.
اما برخی از وب سایت ها را میبینید با 10000 کلمه به صفحه اول گوگل نرسیده اند و برخی سایت ها با 100 کلمه وارد شده اند.
علت این امر در مرحله اول شاید کپی کاری باشد یعنی مطالب وب سایت های دیگر را بدون ویرایش در سایت خودشان کپی کرده اند.
سئو آسان است اما برای آنکه بتوانیم دقیقاً آنرا پیاده کنیم لازم است در ابتدا آنرا درک نماییم و خواسته های موتورهای جستجو را بشناسیم.
سئو امروزه یکی از قویترین و مهمترین ابزار بازاریابی دیجیتال است و برای حضور قوی و ماندگار در صفحه اول گوگل مسلماً به سئو نیاز داریم.
برخی از افراد وقتی یک سایتی را طراحی میکنند یا خودشان و یا یک شرکتی برایشان اینکار را انجام میدهند تصور میکنند که کار تمام است اما نمیدانند هنوز کاری انجام نشده است.
داشتن یک وب سایت هر چقدر که زیبا و شکیل باشد به معنای در دید بودن نیست.
سایتی که بازدید نداشته باشد و در صفحه اول گوگل حاضر نباشد میتوان گفت فقط یک سایت با یک آدرس مشخص است که هیچگونه بازدهی در زمینه بازاریابی ندارد.
سئو یک تابلو با علائم متنوع و جذاب برای کشاندن کاربران موتورهای جستجو به وب سایت شماست.
تصور کنید یک کارگاه تولیدی در خارج شهر دارید و محصولاتی تولید میکنید که بسیاری از افراد جامعه به آن نیاز دارند اما همگان از وجود کسب و کار و تولیدات شما با خبر نیستند.
داشتن یک وب سایت زیبا به منزله همان کارگاه خارج شهر است اما سئو میتواند کارگاه شما را جهانی کند و محصولات و خدمات شما را به همه معرفی نماید.
سئو باعث افزایش بازدید از وب سایت شما میشود و مشتریان احتمالی که خواهان محصولات یا خدمات شما هستند از کسب و کار شما خبردار میشوند.
اصولا میتوان سئو را عاملی برای شهرت تعریف کرد که برندهای گمنام و ناآشنا را معروف میکند.
هرچقدر که سئو وب سایت قویتر باشد در صفحه اول گوگل جایگاه بهتری خواهید یافت.
و هرچقدر جایگاه شما در صفحه اول گوگل بالاتر باشد(ترجیحا بین ردیف اول تا سوم) کاربران بیشتر به شما اعتماد میکنند.
با سئو شما یک فروشگاه و یک نمایشگاه بین المللی و بدون تعطیل دارید که همواره درهای آن به روی بازدیدکنندگان باز است.
سئو صد در صد میتواند تنها عامل موثر در بازاریابی آنلاین باشد.
برای شروع سئو در ابتدا باید یک وب سایت داشته باشیم البته برخی افراد توصیه میکنند که میتوان اینکار را روی وبلاگ های رایگان انجام داد اما باید توجه کنیم که ما در وبلاگ های رایگان محدود هستیم و نمیتوانیم به دلخواه خود نقشه سایت (sitemap) ایجاد کنیم و یا robot.txt بسازیم و تقریبا تمام این مراحل توسط سیستم وبلاگ از قبل تعریف شده است.
پس بهتر است برای شروع سئو یک وب سایت که زیاد هم هزینه سنگینی بر ما تحمیل نکند داشته باشیم برای اینکار ابتدا باید یک دامنه یا دامین(domain)ثبت کنیم که انواع دامنه ها با پسوندهای مختلف وجود دارند که در ایران دامنه (IR)بسیار ارزانتر از بقیه دامنه هاست. به این نمونه دامنه ها توجه نمایید.
arzhanghost.ir
jamarzhang
jaamarzhang
پس از ثبت دامنه نوبت به اختصاص هاست میرسد که آن عبارت از فضایی که فایل ها و مطالب شما در آن ذخیره میشوند که این هاست به دامنه شما باید متصل گردد.
پس از آن یک سیستم مدیریت محتوا روی دامنه خود نصب میکنید مانند وردپرس و جوملا و کار خود را شروع میکنید.
سئو برای همه افراد آزاد و رایگان است و چنانچه شخصی مایل باشد میتواند با مطالعه سایت های ایرانی و خارجی سئوسازی وب سایت خود را انجام دهد که خب البته نیاز به زمان و پشتکار همراه با مطالعه فراوان دارد.
تعداد کلماتی که معمولا باید در یک صفحه از وب سایت قرار بگیرد حداقل 300 کلمه است البته برخی آنرا 500 یا 600 و برخی دیگر معتقدند که هرچه بیشتر باشد بهتر است.
هر صفحه از وب سایت شما عنوان که مشتمل بر کلیدواژه های شماست مانند همین صفحه از سایت جام ارژنگ که با عنوان" سئو وب سایت"ایجاد شده است.
بخش دوم صفحه وب سایت شما meta یا شرح کوتاهی از صفحه شما که خواننده بطور خلاصه دریابد که صفحه شما در باره چیست و آن میتواند بین 150 تا 160 حرف را شامل شود.
محتوای درون صفحه وب سایت شما میتواند شامل متن،عکس،فیلم،ویدئو،انیمیشن و اینفوگرافیک باشد که خوانندگان و مخاطبان را به خود جذب نماید.
سئو تلفیق علم و هنر است.
مردم اغلب بهینهسازی موتور جستجو را با موتورهای جستجو مرتبط میکنند. این باعث میشود که موتور جستجوی منطقی به نام و همه باشد . اما موتورهای جستجو برای تامین آنچه که میخواهند پیدا کنند طراحی شدهاند . یک هنر و علم از سئو وجود دارد که انسانها و تکنولوژی را در نظر میگیرد .
شناسایی اینکه چه کسی و چه چیزی محتوای خود را بهینه میکنید به شما قدرت میدهد تا هنر و دانش سئو را درک کنید . تفکر در مورد سئو به این معنی است که بهینهسازی در مورد نوشتن محتوای بیشتر است که پیدا کردن آن آسان است .
نوشتن یک هنر است زیرا برای نوشتن نیاز به مطالعه دارید و انسانی که مطالعه میکند به تفکر واداشته میشود و آنچه را که از راه مطالعه به دست آورده را میتواند به عنوان برداشت های شخصی خود به نگارش درآورد.
سئو هنر جذب مخاطب از راه ایجاد محتواست و موتورهای جستجو را مجاب میکند تا به او اعتماد کنند و رتبه خوبی برایش در نظر بگیرند.
هنر سئو به بهینه سازی محتوا اشاره دارد و این روش انتشار محتوای است که آنقدر مسحور کننده است که مردم نمیتوانند به خودشان کمک کنند اما آن را بخوانند , آن را به اشتراک بگذارند و به آن پیوند بزنند .
هنر سئو به دنیای سازندگان محتوا , بازاریابان , سردبیران و متخصصان موضوعی که با آنها شریک هستند , میریزد . این سازندگان روایتهای شرکت شما را میسازند . آنها اطمینان حاصل میکنند که هر کلمهای که مردم در طول سفر با برند شما برخورد میکنند , به شما اطلاع میدهند , آموزش میدهند و یا الهام میگیرند . این امر نیازمند توسعه محتوایی است که مرتبط , مفید و معتبر باشد .
بهینهسازی محتوا این گام را با اطلاعرسانی به این عناصر با تاکتیکهای رتبهبندی موتورهای جستجو , از جمله تحقیق کلید واژه , قصد جستجو و اختیارات دامنه فراتر میبرد .
محتوای مرتبط , آشنایی و کنجکاوی را متعادل میکند. آشنایی به دستور کار آگاهانه خواننده متصل میشود , که شامل تمام چیزهایی است که اگر پرسیده شوند پاسخ میدهند , " در مورد چه فکر میکنید ؟ " آشنایی محتوای شما را به صف ذهنی برای ورود به ذهن مخاطبین خود میبرد .
از سوی دیگر , کنجکاوی با استفاده از تازگی , هیجان یا دسیسه به دستور کار خواننده ارتباط برقرار میکند . در اینجا باید به خوانندگان اطلاعات جدید , چشمانداز تازه یا تحلیل دادههای غیرمنتظره بدهید . به خواننده اطلاعاتی بدهید که آنها را مجبور میکند مکث کند , روی صندلی خود بنشیند و فکر کند . "
سئو مترادف با تحقیق کلیدواژه است.
کلید واژه تحقیق , فرآیند شناسایی کلمات دقیق شما از نوع مخاطب در جستجوی آنها و درک چگونگی رتبهبندی آن اصطلاحات در نتایج جستجو است . این به شما امکان میدهد از ارتباط جستجو برای تقویت ارتباط محتوای خود استفاده کنید .
کلیدواژه تحقیق باید هر چیزی را که در خدمت سئو مینویسید هدایت کند تا محتوای شما مستقیما ً با آنچه که مخاطبین شما میخواهند همسو شود.
اعتماد به نفس شما بخشی از معادله سئو نیست.
شما همچنین باید تحقیق کلید واژه را قبل از شروع نوشتن انجام دهید . بسیاری از نویسندگان شروع به تهیه پیشنویس میکنند تا متوجه شوند که آنها چیزی تولید میکنند که هیچکس آن را جستجو نمیکند . در عوض , از تحقیق کلید واژه برای شناسایی موضوعاتی که باید روی آنها بنویسید و دقیقا ً با آنچه که مربوط به مخاطبین شماست صحبت کنید .
محتوای نوشتاری که ارزش خواندن و پیدا کردن آن را دارد هنر سئو است . دانش سئو با بهینهسازی جنبه فنی چیزها - وب سایت شما - بر روی این موضوع بنا میشود.
مرجع دامنه اعتبار فنی وب سایت شما را نشان میدهد . این برنامه تعداد و کیفیت لینکهای اشاره به دامنه شما ( وب سایت ) را ارزیابی میکند تا امتیازی بین یک و ۱۰۰ ایجاد کند.
هر چه وبلاگهای معتبر , صفحات وب , مقالات و دیگر اشکال محتوای دیجیتالی که به سایت شما لینک میدهند , اختیارات دامنه بیشتری دارید . هر چه اختیارات دامنه شما بالاتر باشد , محتوای شما در برابر رقبا با قدرت کمتر بهتر خواهد بود .
اعتبار محتوا و اختیارات دامنه در دست هستند . هر چه محتوای خود را به خوانندگان بیشتر ارائه نمایید , احتمال ارتباط آنها با آن بیشتر است . هر چه افراد بیشتری به محتوای شما مرتبط باشند , حوزه شما قدرت بیشتری ایجاد خواهد کرد .
چه چیزی محتوای ارزشمندی را در چشمان مخاطبین شما ایجاد میکند ؟ برای ارزشمند بودن , محتوا باید آموزنده , مفید و تاثیرگذار باشد .
به طور اجتنابناپذیری , حضار را وادار به اقدام میکند , یعنی دوست داشتن , به اشتراک گذاشتن , یا اظهار نظر درباره محتوای خود یا حرکت در طول مرحله بعدی سفر آنها با برند شما .
محتوای ارزشمند با هدف جستجوی مخاطب همسو است ( برای مثال , قصد آنها در آغاز جستجو ) .
یک استراتژی کلیدی موثر و محتوای مرتبط میتواند افراد را به وب سایت شرکت بیاورد .
مهم است که کلمات کلیدی را در محتوای خود فرو نکنید چون این کار به طور اجتنابناپذیری کیفیت آن را در چشمان مخاطب کاهش میدهد .
ارائه محتوای ارزشمندی که با هدف جستجو همسو است , مخاطبان را برای مدت بیشتری در سایت نگه میدارد .
عدم موفقیت در دستیابی به این هدف میتواند منجر به نرخ بازتاب بالا , تاثیر منفی بر سئو شود زیرا موتور جستجو میتواند قطعات دیگری از محتوا را شروع کند یا حتی بدتر از آن , خود وب سایت .
علم سئو چیست : بهینهسازی فنی به علم سئو به بهینهسازی فنی اشاره دارد - نحوه ساخت وب سایتها و صفحات وب به گونهای که موتورهای جستجو بتوانند به طور موثر سینهخیز , شاخص و ارتقا آنها بروند . این شامل چیزهایی مانند سازمان وب سایت , دادههای ساختار یافته و عملکرد صفحه وب است .
سازنده محتوا که محتوا را مینویسد و بهینه میکند به ندرت کسی است که سئو فنی وب سایت را مدیریت کند . این به این معنی است که نتیجه بین هنر سئو و علم سئو همچنین منجر به یک نتیجه بین یک سازنده محتوا و یک سازنده میشود .
به عنوان یک سازنده محتوا , بهترین گام شما برای علم سئو ایجاد یک رابطه کاری قوی با شرکای وب فنی شماست . از سه عنصر فنی سئو در زیر برای شروع مکالمه با سازندگان تیم خود استفاده کنید .
• عملکرد و تجربه عملکرد و تجربه به توانایی فنی وب سایت شما برای بارگذاری موثر و نمایش محتوای مناسب برای خوانندگان اشاره دارد. گوگل " نشانههای اصلی وب " را آخرین معیار ارزیابی عملکرد وب سایت میداند . این نشانههای حیاتی زمان بار صفحه , صمیمیت کاربر و ثبات بصری را پیگیری میکنند. در این وبلاگ نحوه بهبود علائم اصلی وب را بررسی کنید تا یاد بگیرید که چگونه عملکرد و تجربه بر محتوای شما تاثیر میگذارد .
• قابل خزیدن بودن سایت به توانایی موتور جستجو برای پیدا کردن محتویات سایت شما اشاره میکند. ساختار سایت شما , یا نحوه سازماندهی محتوای شما , نقش محوری در سینهخیز گرفتن سایت شما ایفا میکند . پیوندهای شکسته , محتوای مرده و ساختار اتصال ضعیف , توانایی موتور جستجو برای خزیدن موثر بر محتوای شما را کاهش میدهد .
• نمایهسازی به توانایی موتور جستجو برای درک محتوای شما و افزودن دقیق آن به شاخص آن اشاره میکند . نمایهسازی همچنین این است که چگونه موتورهای جستجو از طریق محتوای شما تجزیه میشوند تا در جعبههای پاسخ , کارتهای دستور پخت و سایر انواع نتایج اولویت که محتوی برنده هستند در جستجو بازی کنند .
نمایهسازی موفق نیازمند استفاده موثر از دادههای ساختاریافته است. این فراداده است که به موتور جستجو اطلاعات دقیقی را میدهد که به دنبال آن است .
سئو مهمترین بخش تجارت دیجیتال است که با ایجاد یک وب سایت و بهینه سازی آن میتوانید خود را به صفحه اول گوگل برسانید.
سئو برای تجارت آنلاین بسیار اهمیت دارد و باعث معرفی برند شما به مخاطبان و همچنین افزایش بازدید و جذب مشتری گردد.
سئو هنگامی که از نظر استراتژیک استفاده میشود , بهینهسازی موتور جستجو میتواند مزایای زیادی از جمله افزایش ترافیک وب و هدایت کیفیت از طریق قیف فروش کسب و کارها را فراهم کند. در هسته آن , سئو پتانسیل جلب توجه ارگانیک بیشتری به کسبوکار شما دارد - که به این معنی است که برای شما هیچ هزینهای ندارد . درک اصول اساسی سئو میتواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب و با رتبه بالا را برای رسیدن به مخاطبین هدف به شیوهای که نیازهای آنها را برآورده کند , توسعه دهید . با درک و اجرای بهترین روشهای سئو متوجه رشد کسبوکار و تعامل بالاتر خواهید شد .
اگر سئو موضوعی است که شما به یادگیری بیشتر در مورد آن علاقه دارید , یک دوره بازاریابی دیجیتال به رهبری مربی میتواند شما را از طریق این اصول هدایت کند تا بتوانید آنها را برای کسبوکار خود استفاده کنید - یا شغل جدیدی با این مهارتهای مورد نیاز آغاز کنید.
سئو یا بهینهسازی موتور جستجو مجموعهای از روشهایی است که هر سازنده محتوا میتواند برای کمک به رتبهبندی صفحات وب خاص در نتایج جستجو استفاده کند ( برای مثال , نزدیک کردن محتوا به بالای صفحه اول در هر سایت موتور جستجو , که کاربران در آن قرار دارند ) . این روشها میتوانند ترافیک بیشتری به وب سایت شما بیاورند که هم دید و هم درآمد شما را افزایش خواهد داد . با این حال , مهم است توجه داشته باشید که سئو کاری نیست که یکبار انجام دهید و فراموش کنید . سئو موثر باید به روش استاندارد چگونگی ایجاد محتوای جدید و به روز رسانی محتوای موجود برای کسبوکار خود تبدیل شود .
از آنجا که اکثر جستجوها از طریق گوگل انجام میشوند , سئو به شدت بر رتبهبندی نتایج جستجو تمرکز میکند . در واقع , بیش از ۹۵ درصد جستجوهای همراه با استفاده از گوگل از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ انجام شد . در دنیای پر ارتباط امروز , بازدیدکنندگان وب سایت انتظار دارند که پاسخهایی را که در چند نتیجه اول جستجو میکنند پیدا کنند . برای افزایش موثر ترافیک , صفحه وب شما باید در ده نتیجه بالا باشد - هر چه صفحه شما بیشتر ظاهر شود , احتمالا ً کلیک بیشتری خواهید داشت .
سئو همچنین شامل بهترین روشها برای سرعت وب سایت , کپشن ها، عکس , پیوندها و تعامل با دیگران آنلاین است. با اینکه بسیاری از عوامل به بهینهسازی وب سایت میروند , این منابع بازاریابی دیجیتال رایگان میتوانند فرآیند را سادهتر کنند .
سئو فنی به عناصر فنی پشت صحنه وب سایتی اشاره میکند که به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه میدهد تا به طور موثر سینهخیز بروند , شاخص و محتوای آن را درک کنند . بهینهسازی این عوامل فنی برای رتبهبندی به خوبی ارگانیک ضروری است .
برخی از عوامل مهم فنی سئو عبارتند از معماری سایت , سرعت وب سایت , بهینهسازی تلفن همراه , پیادهسازی مناسب نشانهگذاری , ساختارهای نشانی اینترنتی موثر , استفاده از متن و عناوین alt , متا داده و کد کلی html معنایی . این عناصر با هم به برقراری ارتباط و تمرکز موضوع برای موتورهای جستجو کمک میکنند . آنها همچنین بر این تاثیر میگذارند که چقدر سریع و آسان میتوانند هر صفحه سینهخیز بروند .
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بهترین تجارب فنی گوگل را دنبال میکند و عیبیابی هر موضوع crawling یا نمایهسازی گوگل را قادر میسازد صفحات شما را بخواند - و بهتر محتوای آنها را درک کند . با این پایه فنی محکم , تلاشهای دیگر سئو , مانند تحقیقات کلید واژه , ساختمان لینک و ایجاد محتوا , در راهنمایی رتبهبندی ارگانیک و ترافیک موثرتر خواهد شد .
یکی از پیشرفتهای مهم در فنآوری سئو ظهور نمایهسازی اول تلفن همراه است . این روش به این معنی است که گوگل در ابتدا از نسخه موبایل محتوا در هنگام نمایهسازی و رتبهبندی استفاده میکند. بیشتر کاربران اینترنت از طریق دستگاههای تلفن همراه به وب دسترسی دارند و نمایهسازی اول موبایل این روند را با اطمینان از این که محتوای بهینه موبایل یک اولویت است , منعکس میکند. تطبیق با نمایهسازی اول موبایل تنها یک بهبود اختیاری نیست ; این یک جنبه اساسی از روشهای جدید سئو است که با رفتار کاربر و الگوریتمهای موتور جستجو همسو است.
نقش سئو در کسب و کار بسیار حساس و مهم است.زمانی که کسبوکار شما در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بالایی دارد , به این معنی است که شما یک منبع معتبر هستید که موتورهای جستجو برای این سوالات مرتبط هستند . ظاهر شدن در صفحه اول , به ویژه در سه نقطه برتر مورد نظر , کاربران اینترنت را به احتمال زیاد به برند شما اعتماد میکند , از سایت شما بازدید میکند و تبدیل میشود .
براساس گزارش موتور جستجو , گوگل معتبرترین منبع دیجیتال آمریکایی است . در نتیجه , آنها اطمینان خواهند داشت که برند شما از طریق انتقال اعتماد پاسخی به سوال خود دارد - این مفهوم که قابلیت اعتماد یک نهاد میتواند از طریق تایید به دیگری منتقل شود .
سئو به کسب اطلاعات و ترافیک از طریق ارتباط به جای تبلیغات پرداختشده کمک میکند . و مردم اغلب نتایج ارگانیک را قابلاعتمادتر میدانند .
اگر پلت فرم شما چیزی را که کاربران شما به دنبال آن هستند فراهم میکند - چه در قالب اطلاعات , پاسخ به سوالات , محصولات و یا خدمات - پس شروع به ایجاد اعتماد به مشتریان خود میکنید .
یکی از مزایای اصلی سئو ایجاد کیفیت بیشتر برای کسبوکار شماست . وقتی افراد از کلمات کلیدی مرتبط برای جستجوی محصولات یا خدمات استفاده میکنند , نیت روشنی دارند و فعالانه به دنبال انواع محصولات / خدمات شرکت شما هستند .
سئو از پیش واجد شرایط و علاقهمند به سایت شما میآید . با بهینهسازی وب سایت و محتوای کلمات کلیدی مرتبط با پیشنهادها خود به آنها کمک کنید . کیفیت بالا در بالای قیف احتمال بیشتری دارد که مشتریان را به سمت پایین خط هدایت کند.
علاوه بر سئو سنتی که از جستجوهای گسترده به اینجا میآید , سئو محلی میتواند از جستجوهای محلی جغرافیایی و مبتنی بر هدف , راهنمایی ایجاد کند . بهینهسازی وب سایت و پروفایل کسبوکار گوگل برای کلمات کلیدی با هدف محلی - مانند " سئوکار " یا " طراح سایت " - به شما کمک میکند تا چشمانداز کسب و کارها را در شهرها و شهرهای خاص جستجو کنید .
جستجوی پرداختشده و ارگانیک به دو روش اصلی اشاره دارد که وب سایت شما میتواند در نتایج موتور جستجو ظاهر شود . جستجوی پرداختشده به معنای استفاده از دلار تبلیغات برای قرار دادن بیشتر در SERPs مربوطه است. این برنامه به بودجه تبلیغاتی مستمر نیاز دارد و برای تست تقاضا برای یک محصول یا پیشنهاد عالی است .
یک استراتژی جستجوی پرداختشده مشترک , تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ( PPC ) است . با PPC , شما بر روی کلمات کلیدی خاص مرتبط با کسبوکار خود پیشنهاد میدهید . وقتی افراد به دنبال این اصطلاحات میگردند , تبلیغات شما ممکن است در بالای صفحه نتایج ظاهر شود . شما فقط زمانی حقوق میدهید که کسی تبلیغ شما را کلیک کند نه فقط برای برداشت .
سایر مدلهای جستجوی پرداختشده شامل cpm ( هزینه در هزار ) هستند, زمانی که برای هر هزار برداشت , صرفنظر از کلیک پرداخت میکنید . تبلیغات تنها تماس گزینه دیگری هستند - این هدف برای هدایت تماسهای تلفنی به جای ترافیک وب سایت با نشان دادن یک شمارهتلفن قابل کلیک در نتایج جستجو است.
جستجوی آلی به طور طبیعی محتوای را براساس ارتباط , قدمت و بهترین روشهای سئو رتبهبندی میکند.
سئو آلی برای ساخت رتبهبندی از طریق محتوا , backlinks و بهینهسازی فنی زمان میبرد . هدف از جستجوی ارگانیک رتبهبندی کلمات کلیدی با ارزش بدون هزینه کردن دلار است . نتایج جستجو نه تنها شامل bluelinks آلی اصلی , بلکه دیگر قالبهای آلی مانند تصاویر , ویدیوها , snippets برجسته , افراد نیز سوالات و پانلهای دانش هستند .
جستجوی پرداختشده و ارگانیک هر دو نقش حیاتی در استراتژی بازاریابی دیجیتال دارند . به عنوان مثال , PPC به سرعت ترافیک , آزمونهای کلیدی را هدایت میکند و میتواند مکمل تلاشهای آلی سئو باشد.
تعریف سئو چیست؟سئو مخفف " بهینهسازی موتور جستجو " است , اما برای پاسخ کامل به سوال شما , معنای ساده سئو در بازاریابی کسبوکار شما فرآیند بهبود وب سایت شما است تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند نتایج کسبوکار شما را در کاربران نشان دهند .
سئو وب سایت شامل بهینهسازی فنی و همچنین تحقیق در مورد کلمات کلیدی , اجرای آن کلمات کلیدی در سایت شما , و بهبود مستمر محتوای شما برای پیدا کردن آن برای مردم است . اگر هنوز پیچیده به نظر برسد , مشکلی نیست . راهی آسانتر برای مدیریت تلاشهای سئو وجود دارد .
لازم است بدانید وب سایت شما از نظر سئو چگونه کار میکند قبل از اینکه بتوانید بفهمید چگونه آن را بهبود بخشید . شما باید سایت خود را به طور دورهای با یک ابزار سئو اسکن کنید تا پیشرفت خود را در طول زمان ردیابی کرده و وب سایت خود را در نتایج جستجو به شدت رتبهبندی کنید . برخی از مهمترین چیزهایی که میخواهید ببینید عبارتند از :
سرعت . آیا سایت شما به سرعت بار میکند , یا بازدیدکنندگان باید منتظر بمانند در حالی که محتوا به آرامی پایین میآید ؟
آیا وب سایت شما روی دستگاههای موبایل خوب به نظر میرسد و عمل میکند؟ بیشتر مردم از دستگاههای تلفن همراه برای مرور اینترنت استفاده میکنند .
صفحات خطا و پیوندهای شکسته . وقتی روی لینک کلیک میکنید و به صفحه " خطای ۴۰۴ " بدنام ضربه میزنید , این کار را ناامید نمیکنید ؟ مشتریان شما هم همین طور موتورهای جستجو .
امنیت . آیا سایت شما امن است ؟ آیا گواهی ssl معتبری از تامینکننده حوزه دارید ؟
عناوین صفحه . آیا هر صفحه وب یک عنوان واضح و مختصر دارد ؟ آیا عناوین تکراری وجود دارند که میتوانند در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت کنند ؟
بهینهسازی کلید واژه . کلمات کلیدی کلماتی هستند که شما میخواهید برای زمانی که کسی آنها را در موتور جستجو تایپ میکند رتبهبندی کنید . مهم است که محتوای خود را حول این کلمات بسازید . آنها باید در سرتاسر سایت شما حضور داشته باشند .
سئو موثر میزان ترافیک را به وب سایت شما افزایش میدهد که به افزایش تعداد راهنمایی نیز کمک میکند . این بدان معناست که کیفیت ترافیک شما در کل بهتر است .
رتبهبندی خوب موتورهای جستجو اعتماد ضمنی میان مصرف کنندگان ایجاد میکند . اگر موتورهای جستجو به شما اعتماد دارند , باید یک شرکت ایمن برای تجارت با شما باشید . سئو به ساخت موثرتر برند شما کمک میکند . رتبهبندی خوب در موتورهای جستجو به این معنی است که برند شما در معرض قرار گرفتن بیشتر با مصرف کنندگان قرار دارد , بنابراین آگاهی از برند را بهبود میبخشد .
هزینههای خرید مشتری را پایین نگه میدارد . زمانی که شما برای کلمات کلیدی مورد نظر خود خوب رتبهبندی میکنید , ترافیک سئو آزاد است . سئو یک جریان گرم ثابت ارائه میدهد , اگر قرمز نباشد , چشم اندازهای و آنها را مستقیما ً به وب سایت شما تحویل میدهد .
ابزارهایی را که برای اندازهگیری موفقیت خود نیاز دارید به شما میدهد . تعداد کمی از استراتژیهای بازاریابی و تبلیغات میتوانند با سئو برای ارائه آمار به دقیقه مرتبط با اثربخشی و roi مطابقت داشته باشند . شما خواهید دید که کدام کلمات کلیدی بهترین نتایج را ارائه میدهند و در کجا استراتژی شما نیازمند اصلاحاتی است .
فرصتهایی را برای هدف قرار دادن مخاطبان محلی برای افزایش تعامل , ترافیک , فروش و تجربه مشتری ارائه میدهد.
لینک سازی و بک لینک یکی از عناصر مهم سئو است.بهینهسازی موتور جستجو نیز میتواند از وب سایت شما خارج شود. الگوریتمهای موتور جستجو اغلب به وب سایتهای دیگر نگاه میکنند تا اطلاعات کسبوکار شما را بررسی کنند و مشخص کنند که سایت شما چقدر قابلاعتماد است .
یک راه برای بهبود رتبه خارج از سایت , ادعا کردن صفحه تجاری است . شما میتوانید اطلاعات کسبوکار خود از جمله نام کسبوکار , آدرس و شمارهتلفن خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که با اطلاعات سایت شما مطابقت دارد . به روز رسانی اطلاعات خود در سایر شاخههای کسبوکار میتواند به موتورهای جستجو سیگنال بیشتری بدهد که سایت شما میتواند به آنها اعتماد کند .
ساختمان لینک تکنیک دیگر سئو است که میتواند رتبهبندی شما را بهبود بخشد و ترافیک ارگانیک را افزایش دهد . ساخت لینک شامل گرفتن وب سایتهای دیگر برای ارتباط با سایت شما است. زمانی که سایتهای معتبر به شما مراجعه میکنند ( شاید با ارسال مهمان در وبلاگ آنها ) , موتورهای جستجو به احتمال زیاد شما را به عنوان یک منبع قابلاعتماد میبینند که میتواند به رتبهبندی صفحات وب شما کمک کند . از ابزارهایی مانند checker حوزه Moz برای سنجش اعتبار یک وب سایت استفاده کنید .
لازم است بدانید وب سایت شما از نظر سئو چگونه کار میکند قبل از اینکه بتوانید بفهمید چگونه آن را بهبود بخشید . شما باید سایت خود را به طور دورهای با یک ابزار سئو اسکن کنید تا پیشرفت خود را در طول زمان ردیابی کرده و وب سایت خود را در نتایج جستجو به شدت رتبهبندی کنید . برخی از مهمترین چیزهایی که میخواهید ببینید عبارتند از :
سرعت . آیا سایت شما به سرعت بار میکند , یا بازدیدکنندگان باید منتظر بمانند در حالی که محتوا به آرامی پایین میآید ؟
موبایل . آیا وب سایت شما روی دستگاههای موبایل خوب به نظر میرسد و عمل میکند؟ بیشتر مردم از دستگاههای تلفن همراه برای مرور اینترنت استفاده میکنند .
صفحات خطا و پیوندهای شکسته . وقتی روی لینک کلیک میکنید و به صفحه " خطای ۴۰۴ " بدنام ضربه میزنید , این کار را ناامید نمیکنید ؟ مشتریان شما هم همین طور موتورهای جستجو .
امنیت . آیا سایت شما امن است ؟ آیا گواهی ssl معتبری از تامینکننده حوزه دارید ؟
عناوین صفحه . آیا هر صفحه وب یک عنوان واضح و مختصر دارد ؟ آیا عناوین تکراری وجود دارند که میتوانند در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت کنند ؟
بهینهسازی کلید واژه . کلمات کلیدی کلماتی هستند که شما میخواهید برای زمانی که کسی آنها را در موتور جستجو تایپ میکند رتبهبندی کنید . مهم است که محتوای خود را حول این کلمات بسازید . آنها باید در سرتاسر سایت شما حضور داشته باشند , اما مهمتر از همه , در عناوین متا توصیف صفحه و برچسبهای alt ( توضیحات تصویر ) نمایش داده شوند .
هدف اصلی سئو این است که درک محتوای یک وب سایت را برای موتورهای جستجو آسانتر کند و به مطابقت با محتوای جستجوهای کاربر مربوطه کمک کند. این کار با بهینهسازی عناصر روی صفحه مانند عناوین , عناوین , و محتوا , و همچنین عناصر خارج از صفحه مانند بک لینک ها و سیگنالهای رسانههای اجتماعی انجام میشود.
سئو برای کسب و کارها و سازمانهایی که به موتورهای جستجو به عنوان منبع اولیه ترافیک وب سایت تکیه میکنند مهم است . با بهبود رتبهبندی آنها در نتایج جستجو , آنها میتوانند ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت خود جذب کنند و به طور بالقوه منجر به افزایش , تبدیل و درآمد شوند.
سئو یک میدان پیچیده و در حال تکامل است و موتورهای جستجو دائما ً الگوریتمهای خود را به روز میکنند تا مرتبطترین و بالاترین نتایج جستجو برای کاربران را فراهم کنند. در نتیجه , به تلاش و نگهداری مداوم نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت در طول زمان برای موتورهای جستجو بهینه باقی میماند .
سئو مخفف search engine optimization بهینهسازی موتور جستجو ( seo ) است و فرآیند بهبود دید وب سایت شما در نتایج جستجوی آلی در گوگل , بینگ و دیگر موتورهای جستجو است . سئو شامل جستجوی جستجو , ایجاد محتوای مفید و بهینهسازی تجربه کاربر برای بهبود رتبهبندی جستجوی ارگانیک است.
بهینهسازی موتور جستجو بر بهبود یک وب سایت و محتوای آن تمرکز دارد , در حالی که تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک بر بهبود تبلیغات تبلیغاتی و تبلیغات آن تمرکز دارد . هر دو seo و PPC هر دو در نتایج جستجو ظاهر میشوند , با قرارگیری آنها در بخشهای پرداختشده و ارگانیک نتایج جستجو بسته به عوامل متعدد .
درک تعریف سئو تنها آغاز درک چگونگی کار آن است . ابتدا باید یاد بگیرید که موتورهای جستجو چگونه کار میکنند , چون الگوریتمهای پیشرفته آنها نتایج جستجو را قدرت میدهند و مشخص میکنند که وب سایتها در نتایج جستجو کجا ظاهر میشوند .
سئو با ایجاد تغییرات خاصی در طراحی و محتوای وب سایت شما کار میکند که سایت شما را برای موتور جستجو جذابتر میکند .
با ایجاد مطالب جذاب و موثر سئو , میتوانید شانس خود برای ایجاد ترافیک هدفمند وب سایت ارگانیک را افزایش دهید .
با دادن تعریف سئو به وب سایت خود , اطمینان حاصل میکنید که محتوای دیجیتالی شما به راحتی پیدا و مشاهده میشود .
سئو با ایجاد تغییرات خاصی در طراحی و محتوای وب سایت شما کار میکند که سایت شما را برای موتور جستجو جذابتر میکند .
شما این کار را به امید این انجام میدهید که موتور جستجو وب سایت شما را در نتیجه بالای صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد .
همانطور که گفتیم , الگوریتم گوگل به صدها عامل رتبهبندی در هنگام تصمیمگیری در مورد اینکه کدام وب سایتها در نتایج جستجو حضور داشته باشند و به چه ترتیب نگاه میکند.
تغییر وب سایت شما برای هر یک از آنها غیر ممکن است , اما چندین روش عالی وجود دارد که میتوانید از آنها پیروی کنید .
برای کسب و کارهایی که تازه شروع به ساخت وب سایت خود میکنند , صفحات محصول خود را ایجاد میکنند , یا در حال طراحی مجدد وب سایت هستند.
شاید مهمتر از همه , سئو به افزایش دید سایت شما در موتورهای جستجو کمک میکند که در آن افراد به دنبال راهحلهایی میگردند . مهم نیست که چه میفروشید , یا حتی اگر عمدهفروش باشید . مشتریانی که به دنبال چیزی برای حل مشکلاتشان هستند , معمولا ً قبل از انجام هر کار دیگری به موتورهای جستجو میروند . این درست است که آیا درباره یک جفت کفش جدید , یک یخچال , یا یک قطعه تجهیزات کارخانه صحبت میکنید .
سئو چطور دید شما را افزایش میدهد ؟ با پیدا کردن وب سایت برای مردم آسانتر میشود. برای مثال , یک کلید واژه در مورد کفشهای دویدن مردان موتورهای جستجو را که وب سایت شما میفروشد یا درباره کفش بحث میکند , هشدار میدهد . سپس , آنها سایت شما را شاخص خواهند کرد و آن را در جستجوهای موتور جستجو در زمان رسیدن نمایش خواهند داد. آنها این کار را انجام میدهند چون موتورهای جستجو در کسبوکار تحویل مرتبطترین مطالب به هر پرس و جوی جستجو منحصر به فرد هستند .
سئو میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا قدرت , ترافیک و راهنمایی مخاطبین هدف شما را بدون خرج کردن یک ده سنتی روی تبلیغات پرداختشده به عنوان کلمات کلیدی محلی و بلند دم به حداقل برساند , در حالی که بر روی مشتریان ایدهآل شما تمرکز میکند که حضور آنلاین شما را در جستجوی آنلاین میکنند . دریافت اطلاعات , یافتن راهحلها و کشف برندها به آسانی ورود به یک عبارت جستجو در جستجوی گوگل است .
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) تمرین ترافیک وب سایت ساختمان با بهبود رتبهبندی موتور جستجو است که راه خوبی برای کشف برند شما است .
اما چرا سئو دقیقا ً مهم است ؟ سئو مهم است چون به شما کمک میکند به عنوان یک متخصص در زمینه خود ایجاد کنید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید , در حالی که به شما کمک میکند تا تجارت خود را به صورت رایگان ارتقا دهید .
چرا سئو برای تجارتهای کوچک مهم است؟
اگر درباره اهمیت سئو مطمئن نیستید , تنها نیستید . تنها ۳۶ % از تجارتهای کوچک در واقع یک استراتژی سئو دارند . با این حال , سرمایهگذاری در بهینهسازی موتور جستجو میتواند برای کمک به ایجاد اعتماد کسبوکار , ایجاد رهبری و بهبود بازده سرمایهگذاری شما ارزشمند باشد . ساده و ساده , سئو کار میکند .
الگوریتمهای جدید موتورهای جستجو در رتبهبندی مرتبطترین صفحات وب برای کاربران براساس اصطلاحات جستجو که در موتور جستجو وارد میکنند , بسیار ماهر هستند . اگر وب سایت شما رتبه بالایی دارد , حس اعتماد و اعتبار را منتقل میکند , حتی اگر خریداران قبلا ً نام تجاری شما را نشنیده باشند . استفاده از سئو برای رتبهبندی برند تان در صفحات نتایج موتور جستجو مرتبط ( SERPs ) میتواند به مخاطبین شما به عنوان یک مرجع در حوزه شما کمک کند . به عنوان یک رهبر صنعت , شما میتوانید به راحتی بازدیدکنندگان وب سایت خود را متقاعد کنید که به مشتریان یا پیشرو تبدیل شوند . با یک استراتژی بازاریابی برند سازگار , میتوانید وفاداری مشتری را افزایش داده و ارزش نام تجاری خود را افزایش دهید . علاوه بر این , با تکنیکهای درست سئو , شما میتوانید از رقبای خود بالاتر بروید و قبل از اینکه جستجوگران حتی برند دیگری را در نظر بگیرند , یک کلیک ( و یک سرنخ ) کسب کنید .
سئو برای مبتدیان فرآیند بهینهسازی موتور جستجو بسیار پیچیدهتر از آنچه تعریف ساده دلالت دارد . قطعات متحرک زیادی وجود دارند که به بهینهسازی وب سایتها میروند تا در نتایج جستجو به خوبی رتبهبندی شوند . علاوه بر این , هر موتور جستجو الگوریتم های منحصر به فرد خود را برای بررسی دارد .
یک تاجر بااعتماد به نفس موفق که به تصمیمگیری فکر میکند , در مقابل دیوار پر از نمودارهای دایرهای گراف و مفهوم محاسبات ایستاده در حالی که موتورهای جستجوی متعددی وجود دارد , سه موتور جستجوی اصلی ایالاتمتحده برای تمرکز بر روی موارد زیر هستند :
گوگل ،یاهو و بینگ
بینگ اگر کسبوکار شما نیز در چین کار میکند , باید بهینهسازی برای Baidu را نیز در نظر بگیرید . اگر این مورد نیست , کسبوکار شما باید این سه موتور جستجو را در ایالاتمتحده به طور خاص اولویتبندی کند , باید توجه ویژهای به گوگل مبذول شود , که درصد از بازار جهانی را در هنگام جستجوی نتایج موتور جستجو میکند . این کار آسان نخواهد بود , بسیاری از کسب و کارها برای رسیدن به اولین صفحه نتایج جستجو رقابت میکنند , و اجازه دهید تنها نتیجه شماره یک مورد جستجو باشد . بهینهسازی موتور جستجو یک ابزار ضروری است که اگر میخواهید در صفحه اول رقابت کنید از آن استفاده میکنید .
مهمترین چیز برای کسب و کارهای جدید سئو به یاد آوردن این است که این یک ماراتن است نه یک سرعت . شما احتمالا ً آن را به بالاترین رتبه , یا حتی در صفحه اول در یک روز , هفته , یا شاید حتی ماه تبدیل نخواهید کرد.
این فرآیندی است که برای همه کسب و کارها زمان میبرد تا نتایج واقعی را تجربه کنند. پس صبور باش . پادشاه ارزش انتظار را دارد .
سفر به بالا دقیقا ً آسان نیست . احتمالا به همین دلیل است که یک صنعت کامل برای کمک به کسب و کارهای با اندازههای مختلف اختصاصداده شدهاست. همه چیز در مورد دانستن تاکتیکهای درست است , از جمله انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای هدف , نوشتن متا توصیف برای صفحات وب سایت و غیره .
علاوه بر این , داشتن یک شریک آژانس بازاریابی دیجیتال که متخصص بهینهسازی موتور جستجو است نیز میتواند به شما کمک کند تا از مشکلات احتمالی در سفر سئو دوری کنید . این ممکن است بهترین گزینه شما برای کمک به جلوگیری از اجرای تکنیکهای " سئو کلاه سیاه " باشد , که این روش حرکت در مقابل دستورالعملهای موتور جستجو است , اما هنوز هم رتبه کلی وب سایت شما را افزایش میدهد .
آسان است که در فرآیند جذب الگوریتمهای موتور جستجو گرفتار شویم . اما اگر تمرکز ما تنها بر روی گرفتن در صفحه اول است , و تجربه بهتر کاربر را فراهم نکنید . خواهید دید که رتبهبندی کلی شما در نتیجه آسیب خواهد دید . برای اجتناب از افتادن در این تله مشترک , برخی تاکتیکهای کلیدی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید :
صفحات خود را برای افراد واقعی طراحی کنید که اطلاعات شما را بخوانند و به طور ایدهآل محصولات خود را خریداری کنند .
با مخاطبین خود صادق باشید . نقش موتور جستجو ارائه اطلاعات قابلاعتماد و قابلاعتماد برای کاربران وب است . اطلاعات و اقدامات فریبنده با رتبهبندی بالا پاداش نخواهند گرفت .
وب سایت خود را مفید , آموزنده , ارزشمند و جذاب کنید . بیشتر از همه , آن را منحصر به فرد کنید . این به معنای محتوا و طراحی منحصر به فرد است.
روی ایجاد ارتباط با مخاطبین خود کار کنید . مهمتر از همیشه است . علاوه بر این , موتورهای جستجو مخاطبان را دوست دارند و وب سایتهایی را پاداش میدهند که این نوع پاسخ را با رتبهبندی بالاتر میسازند .
سپس , پیچ و مهره برای رتبهبندی وب سایت وجود دارد . گذشته از استراتژیهای عمیق , کارهایی وجود دارد که شما میتوانید انجام دهید که نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارند .
ایجاد وب سایتهای دوستدار موبایل . مخاطبان تلفن همراه با جست و جوی و باند در حال افزایش هستند و وب سایتها باید صفحههای کوچکتر را جای دهند .
کلمات کلیدی تحقیق به دقت تحقیقات کلیدی شاید بزرگترین اولویت شما برای سئو باشد . کلید انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صنعت شما است که دارای حجم جستجوی ماهانه بالا و امتیاز دشواری سئو پایین است . ابزارهای تحقیق کلید واژه آنلاین بزرگترین دارایی شما هستند.
ارائه محتوای استثنایی . محتوا پادشاه جهان آنلاین باقی میماند و به شکلهای مختلفی از جمله صوت , ویدیو و محتوای نوشتاری میآید . با گنجاندن محتوای مناسب در سایت شما که آموزنده , قابلاعتماد و منحصر به فرد است میتوانید موتور جستجو را دوست داشته باشید .
بهینهسازی محلی . این امر به ویژه برای افرادی ضروری است که در فروشگاهها و مغازههای آجری و ملات حضور دارند . بسیاری از مردم میخواهند با تجارتهای محلی کار کنند. به آنها فرصت دهید تا این کار را بکنند و مطمئن شوید که میتوانند شما را در وب پیدا کنند .
backlinks با کیفیت بالا به وب سایت خود بسازید . از تمرین " کلاه سیاه " اجتناب کنید که به دنبال out با کیفیت پایین یا backlinks با حجم زیاد باشد که میتواند شما را در آبگرم با موتورهای جستجوی اصلی قرار دهد .
به طور مداوم محتوای وب سایت خود را به روز رسانی کنید . پستهای بلاگ منظم , اعلامیههای محصول , پیشنهادهای ویژه را بیشتر منتشر کنید.
درگیر شدن در سئو در صفحه موثر یک فرآیند بلند مدت است که باید مدتها پس از اینکه به بالا صعود کردید ادامه یابد . حداقل , این موردی است که شما میخواهید وضعیت خود را به عنوان دارنده نقطه بالا حفظ کنید . به یاد داشته باشید - پاداش رتبهبندی خوب موتورهای جستجو به خوبی ارزش زمان و توجه لازم برای رسیدن به آنجا را دارد . اما اگر زمان و منابع شما بسیار محدود هستند , کار کردن با یک شرکت بازاریابی دیجیتال با کیفیت را که متخصص سئو است برای کمک به شما برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرید .
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) تنها یکی از قطعههای پازل است که وب سایت شما را در ایجاد و تقویت فروش موفق میکند .
سئو برای برندها مهم است چون این روش بسیار موثری برای بهبود دید برند شما از طریق جستجو , ترافیک بیشتر به وب سایت شما , ایجاد برند به عنوان یک مرجع قابلاعتماد در صنعت شما , رشد پایدار و مطمئن کسبوکار شما است . این است که چگونه هر یک از این عوامل به اهمیت سئو برای برند شما کمک میکنند .
مشاهده و رتبهبندی در هنگام جستجوی یک سرویس یا محصول آنلاین , کاربران احتمالا ً یکی از پنج پیشنهاد برتر را انتخاب میکنند که موتور جستجو آنها را نشان میدهد . به هر حال , در حالی که گوگل ممکن است هزاران نتیجه جستجو برای هر عبارت دادهشده را برگرداند , اکثریت قریب به اتفاق جستجوگران هرگز آن را از صفحه اول رد نمیکنند و بیش از ۲۵ % از مردم بر روی اولین نتیجه جستجو که میبینند کلیک میکنند . سئو به شما کمک میکند تا نتایج جستجو را بالاتر ببرید و دید بیشتری را به صورت آنلاین دریافت کنید , و مشتریان احتمالی را بیشتر به سایت خود فشار دهید و تبدیل کنید .
حتی اگر کاربران هم اکنون بازدید نکنند و تبدیل نشوند , به سادگی پر کردن در رتبهبندی کاربران را با برند شما آشنا خواهد کرد . در آینده , آنها احتمال بیشتری دارند که نام تجاری شما را به یاد بیاورند , زمانی که به محصولات و خدمات مرتبط علاقمند هستند و ممکن است مستقیما ً به دنبال شما بگردند .
ترافیک وب برای اینکه آن را به سادگی بیان کنید - اگر مشتریان بالقوه نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند , شما در فرصتهای فروش از دست خواهید داد . سئو ترافیک موتور جستجوی ارگانیک شما را افزایش میدهد و به نوبه خود تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما را هر روز افزایش میدهد . این امر به طور مستقیم با افزایش فروش مرتبط است - چون افراد مرتبط بیشتر سایت شما را میبینند , شانس بیشتری برای فروش به آنها دارید .
هر چه سایت شما بهتر بهینه شود , بیشتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ ظاهر خواهید شد . در حالی که رتبهبندی بالاتر در گوگل به دلیل افزایش دید , برای همه برندها جذاب است , مزیت ثانویه این است که اعتماد شما به مشتریان احتمالی است . کاربران تمایل دارند توصیههایی را که یک موتور جستجو تولید میکند , به تعویق بیندازند , بنابراین داشتن موقعیت بالاتر برای کلمات کلیدی که یک کاربر در جستجوی آن است , محصول یا سرویس شما را به صورت قابلاعتماد در ذهن کاربر خشک میکند .
تجربه کاربر یک وب سایت خوب بهینه , به وضوح نشان میدهد که چه محصول یا سرویس ارائه میشود , نشان میدهد که چگونه آن را به دست آورد و به هر سوالی که پیرامون آن است پاسخ میدهد . تجربه کاربر یک فاکتور مهم رتبهبندی برای گوگل است . این به این معنی است که با فراهم کردن سایت برای درخواست موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ , شما نیز آن را برای تجربه کاربر آماده میکنید . این بدان معناست که موتورهای جستجو و کاربران میتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند . از سوی دیگر , اگر یک کاربر برای هدایت سایت شما تلاش کند , احتمال آن وجود دارد که موتورهای جستجو نیز وجود داشته باشند .
رشد بدون شک در مورد آن - سئو اهمیت زیادی برای رشد برند شما دارد . همانطور که در بالا ذکر شد , هر چه شما در یک موتور جستجو برای انواع کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بیشتری داشته باشید , ترافیک وب ارگانیک سایت شما دریافت خواهد کرد . به همین سادگی است .
وب سایتی که به خوبی بهینه شدهاست , به احتمال زیاد مشتریان بیشتری به دست خواهد آورد و به دلیل افزایش تولید سرب فروش بیشتری خواهد داشت. همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که افراد برند شما را در سایر سکوهای اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام به هنگام پیدا کردن وب سایت شما از طریق موتور جستجو به اشتراک بگذارند .
کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو ایفا میکنند . یک کلید واژه موضوع اصلی مقاله شما را نشان میدهد و این چیزی است که مردم را برای پیدا کردن مقاله شما به هنگام جستجوی آنلاین برای یک موضوع مورد نظر ممکن میسازد .
کلید واژه اساسا ً چیزی است که مردم در جستجوی چیزی تایپ میکنند . به همین دلیل است که باید مطمئن شوید کلید واژه شما با هدف جستجو مخاطبین هدف شما همسو است. این میتواند یک کلیدواژه کوتاه مانند " بازاریابی دیجیتال " یا یک کلید واژه بلند دم مانند نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال خوب " باشد .
کلمات کلیدی کوتاهتر معمولا ً حجم جستجوی بالاتری دارند . این به این معنی است که رتبهبندی آنها برای آنها دشوارتر است . کلمات کلیدی بلند دم دارای حجم جستجوی کمتری هستند , اما در مقایسه با آنها بسیار خاص هستند . مزیت این است که شما میتوانید مخاطبان دقیق علاقهمند به آن را هدف قرار دهید . بهتر است برای ترکیبی از هر دو دنباله بلند و کلمات کوتاه برویم .
علاوه بر این , در نظر گرفتن حجم جستجو و دشواری رتبهبندی کلید واژه مورد نظر برای استفاده ایدهآل است . حجم جستجو نشان میدهد که افراد اغلب به دنبال این کلید واژه خاص میگردند . حجم جستجوی بالاتر به این معنی است که افراد بیشتر به این موضوع علاقمند هستند . از سوی دیگر , دشواری رتبه نشان میدهد که رتبهبندی نتایج موتور جستجو چقدر دشوار خواهد بود .
کلمات کلیدی حیاتی هستند , اما تنها جز بهینهسازی یک وب سایت نیستند . برای افزایش ترافیک باید روی جنبههای مهم دیگر تمرکز کنید .
بیایید بیشتر به برخی روشهای استراتژیک برای بهینهسازی وب سایت خود نگاه کنیم .
سرعت صفحه شما برای رتبهبندی وب سایت بسیار مهم است و از سال ۲۰۱۸ به عنوان یک فاکتور رتبهبندی توسط گوگل استفاده شدهاست . مردم قبل از انتخاب اینکه بخواهند بیشتر آن را کشف کنند یا از صفحه اصلی شما خارج شوند , واقعا ً چند ثانیه وقت صرف میکنند .
یک وب سایت بارگیری سریع , تجربه ایدهآل کاربر را تضمین میکند . اگر صفحه شما بیش از حد طول بکشد , عواقب جدی خواهد داشت , زیرا افراد حاضر به صبر کردن هستند و منجر به افزایش سرعت بازتاب میشوند . اگر چه نرخ بازتاب عاملی نیست که به طور مستقیم بر رتبهبندی شما تاثیر میگذارد , اما مستقیما ً به سرعت صفحه شما بسته میشود .
سئو کار مداوم است , اما با گذشت زمان و تجربه , شما از سئو برای راهنمایی مبتدیان به یک موقعیت پیشرفتهتر حرکت خواهید کرد. انتشار مداوم پستهای مربوطه در وبلاگ شما ( محتوای جدید ) یکی از بهترین راهها برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو است . زمانی که محتوای عالی مینویسید , پستهای خود را ارتقا دهید تا به مخاطبان بیشتری برسید .
شما میتوانید این کار را به صورت ارگانیک انجام دهید - با به اشتراک گذاشتن آنها در کانالهای رسانههای اجتماعی و از طریق خبرنامه . یا با تبلیغات پرداختشده ( PPC ) . هر دو برای استراتژی بازاریابی شما مهم هستند و باید در نقطهای انجام شوند .
یک رویکرد ارگانیک به شما این امکان را میدهد که یک جریان ارتباطی پایدار با مشتریان خود ایجاد کنید . تبلیغات پرداختشده به نشان دادن محتوای شما به مخاطبان مناسب و افزایش سریعتر ترافیک به وب سایت شما کمک میکند و از عملکرد سئو بهرهمند میشود .
بهینهسازی موتور جستجو , که اغلب به اختصار سئو نامیده میشود , یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای بهبود دید و رتبهبندی یک وب سایت در نتایج موتور جستجو ( یعنی در گوگل ) است . این برنامه شامل بهینهسازی عناصر مختلف در وب سایت شما , شامل محتوای آن , اشتراک گذاری اجتماعی , نشانیهای اینترنتی , تصاویر و سرعت صفحه است.
Meta عناصر html هستند که اطلاعات مربوط به صفحه وب را برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت فراهم میکنند. آنها با کمک موتورهای جستجو به درک محتوا و محتوای یک صفحه وب و جذب بازدیدکنندگان با محتوای جذاب , نقش مهمی در سئو ایفا میکنند. دو نوع برچسب متا وجود دارد :
برچسبهای عنوان عنوان عنوان صفحه وب را مشخص کرده و به عنوان لینک قابل کلیک در نتایج موتور جستجو نمایش داده میشوند . آنها باید مختصر , توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه باشند . شما میتوانید برچسب عنوان صفحه وب خود را به روز کنید یا آن را خالی نگه دارید تا از مقدار پیشفرض براساس محتوای صفحه استفاده کنید .
برچسبهای توصیف محتوای صفحه وب را خلاصه میکنند , که اغلب در موتور جستجو نمایش داده میشوند . از آنها برای تشویق کاربر برای بازدید از صفحه استفاده میشود . شما میتوانید برچسب توصیف صفحه وب خود را به روز کنید یا آن را خالی نگه دارید تا از مقدار پیشفرض براساس محتوای صفحه استفاده کنید .