تعریف سئو

تعریف کامل سئو و اهمیت بازاریابی سئو

تعریف کامل سئو و اهمیت بازاریابی سئو.آیا کلمه سئو را شنیده‌اید اما از خود می‌پرسید که برای چیست ؟ شاید می‌دانید که این مساله برای " بهینه‌سازی موتور جستجو " است , اما آیا ارزش واقعی سئو را در بازاریابی کسب‌وکار خود می‌دانید ؟تصور کنید به چیزی نیاز دارید - یک محصول یا سرویس . سپس گوگل صفحه‌ای از نتایج جستجو را که به دنبال آن هستید را ارائه می‌کند تا بتوانید انتخاب کنید و با خرید خود ادامه دهید .سئو این است که چگونه می‌توانید مطمئن شوید وب سایت کسب‌وکار شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شود . و کاملا ً کلیدی است که مطمئن شوید مشتریان بالقوه می‌توانند شما را پیدا کنند . همه کسب و کارهایی که به سئو اختصاص‌داده شده‌اند وجود دارند و این فرآیند گاهی می‌تواند پیچیده و پرهزینه باشد , اما اخم نکنید ! روش‌های مختلفی برای رتبه‌بندی وب سایت شما در نتایج جستجو وجود دارد .در ادامه بخوانید تا معنای واقعی و تعریف سئو و نحوه استفاده از آن در بازاریابی کسب‌وکار خود را بیابید

تعریف سئو چیست؟


تعریف سئو چیست؟سئو مخفف " بهینه‌سازی موتور جستجو " است , اما برای پاسخ کامل به سوال شما , معنای ساده سئو در بازاریابی کسب‌وکار شما فرآیند بهبود وب سایت شما است تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند نتایج کسب‌وکار شما را در کاربران نشان دهند .
سئو وب سایت شامل بهینه‌سازی فنی و همچنین تحقیق در مورد کلمات کلیدی , اجرای آن کلمات کلیدی در سایت شما , و بهبود مستمر محتوای شما برای پیدا کردن آن برای مردم است . اگر هنوز پیچیده به نظر برسد , مشکلی نیست . راهی آسان‌تر برای مدیریت تلاش‌های سئو وجود دارد .
لازم است بدانید وب سایت شما از نظر سئو چگونه کار می‌کند قبل از اینکه بتوانید بفهمید چگونه آن را بهبود بخشید . شما باید سایت خود را به طور دوره‌ای با یک ابزار سئو اسکن کنید تا پیشرفت خود را در طول زمان ردیابی کرده و وب سایت خود را در نتایج جستجو به شدت رتبه‌بندی کنید . برخی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌خواهید ببینید عبارتند از :
سرعت . آیا سایت شما به سرعت بار می‌کند , یا بازدیدکنندگان باید منتظر بمانند در حالی که محتوا به آرامی پایین می‌آید ؟
آیا وب سایت شما روی دستگاه‌های موبایل خوب به نظر می‌رسد و عمل می‌کند؟ بیشتر مردم از دستگاه‌های تلفن همراه برای مرور اینترنت استفاده می‌کنند .
صفحات خطا و پیوندهای شکسته . وقتی روی لینک کلیک می‌کنید و به صفحه " خطای ۴۰۴ " بدنام ضربه می‌زنید , این کار را ناامید نمی‌کنید ؟ مشتریان شما هم همین طور موتورهای جستجو .
امنیت . آیا سایت شما امن است ؟ آیا گواهی ssl معتبری از تامین‌کننده حوزه دارید ؟
عناوین صفحه . آیا هر صفحه وب یک عنوان واضح و مختصر دارد ؟ آیا عناوین تکراری وجود دارند که می‌توانند در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت کنند ؟
بهینه‌سازی کلید واژه . کلمات کلیدی کلماتی هستند که شما می‌خواهید برای زمانی که کسی آن‌ها را در موتور جستجو تایپ می‌کند رتبه‌بندی کنید . مهم است که محتوای خود را حول این کلمات بسازید . آن‌ها باید در سرتاسر سایت شما حضور داشته باشند .


سئو و ایجاد محتوا


وقتی حسابرسی خود را تمام کردید وب سایت خود را سئو کنید , زمان آن رسیده که بتوانید رتبه‌بندی جستجوی خود را در مهم‌ترین صفحات وب خود بهبود بخشید . این بخشی از سئو است که در آن کلمات کلیدی بازی می‌شوند . همانطور که در بالا ذکر شد , شما می‌خواهید مطمئن شوید که آن‌ها در چندین حوزه مهم سایت شما گنجانده شده‌اند .
بهینه‌سازی تنها در مورد برچسب گذاری , تمیز کردن و سازماندهی محتوای وب سایت نیست . بخش بزرگی از استراتژی سئو باید ایجاد محتوا باشد . زمانی که وب سایت خود را به طور منظم با پست‌های جدید , محتوای کیفی , ویدئو , شهادت مشتریان و غیره به روز می‌کنید , احتمال بیشتری برای رتبه‌بندی نتایج جستجو وجود دارد .


سئو ابزاری برای بهتر دیده شدن است


به طور ساده , بک لینک یک لینک در وب سایت دیگری است که به سایت شما اشاره می‌کند . گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند دیدن تعداد زیادی از backlinks به وب سایت شما هستند چون این یک راه برای دیدن این است که محتوای شما ارزشمند و معتبر است . هر چه سایت‌های معتبر تری که به سایت شما باز می‌گردند , احتمال بالاتر رفتن شما در نتایج جستجو وجود دارد .
بهترین راه برای تولید تعداد زیادی از backlinks , ایجاد محتوای کیفی است که مردم می‌خواهند از وب سایت خود به اشتراک گذاشته یا ارجاع دهند .
یک راه ساده‌تر و به موقع برای گرفتن backlinks ارسال مهمان در یک وبلاگ مورد احترام است . در عوض یک پست وبلاگ خوب فکری , مالک این وبلاگ احتمالا ً یک یا دو وبلاگ از سایت آن‌ها به شما می‌دهد .
بهینه‌سازی موتور جستجو یک کار " یک و یک " نیست . این چیزی است که شما می‌خواهید در طول زمان به طور مداوم کنترل و بهبود پیدا کنید . این کار را با یک ابزار کیفیت انجام دهید تا مطمئن شوید که بهترین استفاده از زمان و پول خود را انجام می‌دهید .
شما می‌توانید با کلیک روی برگه " وب سایت " , ابزار جدید سئو را در حساب تماس ثابت خود پیدا کنید و سپس با کلیک روی سئو کلیک کنید .
سئو اگر آن را شنیده‌اید , بهینه‌سازی موتور جستجو برای هر وب سایت است . یک ابزار ضروری که برای هر کسب و کاری که به دنبال ایجاد حضور آنلاین باشد , ضروری است . چیزی که بسیاری از مردم - صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان - گاهی اوقات در مورد آن فازی هستند , این است که چگونه وب سایت خود را بهینه کنند تا عاشق موتورهای جستجو بیشتری شوند .
با این حال , بیشتر می‌دانند که سئو برای مردم بسیار مهم است تا بتوانند وب سایت , خدمات و یا محصولات آنلاین خود را از طریق روش‌های جستجوی ارگانیک پیدا کنند . که به این معنی است که اگر می‌خواهید به بالاترین نتایج موتور جستجو برسید , باید تاکتیک‌های درست برای پیاده‌سازی را درک کنید .
بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) فرآیند استفاده از تاکتیک‌های خاص برای بهینه‌سازی احتمال رتبه‌بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو است . بهبود رتبه وب سایت تان در نتایج جستجو و افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت تان .
ایده بهینه‌سازی موتور جستجو , ارتباط غالب بین رتبه‌بندی بالاتر وب سایت‌ها از یک جستجو است که منجر به ترافیک وب بیشتر می‌شود . با بهینه‌سازی نتایج وب سایت شما در کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خاص , وب سایت شما در دستیابی به اهداف فروش موفق‌تر خواهد بود و مشتریان بیشتری ایجاد خواهد کرد . مهم نیست که کسب‌وکار شما چه مالی باشد چه پزشکی , توسعه دیجیتال و چه ساخت‌وساز , سئو یک ابزار جهانی برای کمک به افزایش نوردهی آنلاین شما است .


سئو و افزایش ترافیک سایت


سئو موثر میزان ترافیک را به وب سایت شما افزایش می‌دهد که به افزایش تعداد راهنمایی نیز کمک می‌کند . این بدان معناست که کیفیت ترافیک شما در کل بهتر است .
رتبه‌بندی خوب موتورهای جستجو اعتماد ضمنی میان مصرف کنندگان ایجاد می‌کند . اگر موتورهای جستجو به شما اعتماد دارند , باید یک شرکت ایمن برای تجارت با شما باشید . سئو به ساخت موثرتر برند شما کمک می‌کند . رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو به این معنی است که برند شما در معرض قرار گرفتن بیشتر با مصرف کنندگان قرار دارد , بنابراین آگاهی از برند را بهبود می‌بخشد .
هزینه‌های خرید مشتری را پایین نگه می‌دارد . زمانی که شما برای کلمات کلیدی مورد نظر خود خوب رتبه‌بندی می‌کنید , ترافیک سئو آزاد است . سئو یک جریان گرم ثابت ارائه می‌دهد , اگر قرمز نباشد , چشم اندازه‌ای و آن‌ها را مستقیما ً به وب سایت شما تحویل می‌دهد .
ابزارهایی را که برای اندازه‌گیری موفقیت خود نیاز دارید به شما می‌دهد . تعداد کمی از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات می‌توانند با سئو برای ارائه آمار به دقیقه مرتبط با اثربخشی و roi مطابقت داشته باشند . شما خواهید دید که کدام کلمات کلیدی بهترین نتایج را ارائه می‌دهند و در کجا استراتژی شما نیازمند اصلاحاتی است .
فرصت‌هایی را برای هدف قرار دادن مخاطبان محلی برای افزایش تعامل , ترافیک , فروش و تجربه مشتری ارائه می‌دهد.


سئو فرآیند بهینه سازی سایت است


سئو برای مبتدیان فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو بسیار پیچیده‌تر از آنچه تعریف ساده دلالت دارد . قطعات متحرک زیادی وجود دارند که به بهینه‌سازی وب سایت‌ها می‌روند تا در نتایج جستجو به خوبی رتبه‌بندی شوند . علاوه بر این , هر موتور جستجو الگوریتم ‌های منحصر به فرد خود را برای بررسی دارد .
یک تاجر بااعتماد به نفس موفق که به تصمیم‌گیری فکر می‌کند , در مقابل دیوار پر از نمودارهای دایره‌ای گراف و مفهوم محاسبات ایستاده در حالی که موتورهای جستجوی متعددی وجود دارد , سه موتور جستجوی اصلی ایالات‌متحده برای تمرکز بر روی موارد زیر هستند :
گوگل ،یاهو و بینگ
بینگ اگر کسب‌وکار شما نیز در چین کار می‌کند , باید بهینه‌سازی برای Baidu را نیز در نظر بگیرید . اگر این مورد نیست , کسب‌وکار شما باید این سه موتور جستجو را در ایالات‌متحده به طور خاص اولویت‌بندی کند , باید توجه ویژه‌ای به گوگل مبذول شود , که درصد از بازار جهانی را در هنگام جستجوی نتایج موتور جستجو می‌کند . این کار آسان نخواهد بود , بسیاری از کسب و کارها برای رسیدن به اولین صفحه نتایج جستجو رقابت می‌کنند , و اجازه دهید تنها نتیجه شماره یک مورد جستجو باشد . بهینه‌سازی موتور جستجو یک ابزار ضروری است که اگر می‌خواهید در صفحه اول رقابت کنید از آن استفاده می‌کنید .
مهم‌ترین چیز برای کسب و کاره‌ای جدید سئو به یاد آوردن این است که این یک ماراتن است نه یک سرعت . شما احتمالا ً آن را به بالاترین رتبه , یا حتی در صفحه اول در یک روز , هفته , یا شاید حتی ماه تبدیل نخواهید کرد.
این فرآیندی است که برای همه کسب و کارها زمان می‌برد تا نتایج واقعی را تجربه کنند. پس صبور باش . پادشاه ارزش انتظار را دارد .
سفر به بالا دقیقا ً آسان نیست . احتمالا به همین دلیل است که یک صنعت کامل برای کمک به کسب و کاره‌ای با اندازه‌های مختلف اختصاص‌داده شده‌است. همه چیز در مورد دانستن تاکتیک‌های درست است , از جمله انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای هدف , نوشتن متا توصیف برای صفحات وب سایت و غیره .
علاوه بر این , داشتن یک شریک آژانس بازاریابی دیجیتال که متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو است نیز می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلات احتمالی در سفر سئو دوری کنید . این ممکن است بهترین گزینه شما برای کمک به جلوگیری از اجرای تکنیک‌های " کلاه سیاه " seo باشد , که این روش حرکت در مقابل دستورالعمل‌های موتور جستجو است , اما هنوز هم رتبه کلی وب سایت شما را افزایش می‌دهد .



آسان است که در فرآیند جذب الگوریتم‌های موتور جستجو گرفتار شویم . اما اگر تمرکز ما تنها بر روی گرفتن در صفحه اول است , و تجربه بهتر کاربر را فراهم نکنید . خواهید دید که رتبه‌بندی کلی شما در نتیجه آسیب خواهد دید . برای اجتناب از افتادن در این تله مشترک , برخی تاکتیک‌های کلیدی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید :
صفحات خود را برای افراد واقعی طراحی کنید که اطلاعات شما را بخوانند و به طور ایده‌آل محصولات خود را خریداری کنند .
با مخاطبین خود صادق باشید . نقش موتور جستجو ارائه اطلاعات قابل‌اعتماد و قابل‌اعتماد برای کاربران وب است . اطلاعات و اقدامات فریبنده با رتبه‌بندی بالا پاداش نخواهند گرفت .
وب سایت خود را مفید , آموزنده , ارزشمند و جذاب کنید . بیشتر از همه , آن را منحصر به فرد کنید . این به معنای محتوا و طراحی منحصر به فرد است.
روی ایجاد ارتباط با مخاطبین خود کار کنید . مهم‌تر از همیشه است . علاوه بر این , موتورهای جستجو مخاطبان را دوست دارند و وب سایت‌هایی را پاداش می‌دهند که این نوع پاسخ را با رتبه‌بندی بالاتر می‌سازند .
سپس , پیچ و مهره برای رتبه‌بندی وب سایت وجود دارد . گذشته از استراتژی‌های عمیق , کارهایی وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید که نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارند .



ایجاد وب سایت‌های دوست‌دار موبایل . مخاطبان تلفن همراه با جست و جوی و باند در حال افزایش هستند و وب سایت‌ها باید صفحه‌های کوچک‌تر را جای دهند .
کلمات کلیدی تحقیق به دقت تحقیقات کلیدی شاید بزرگ‌ترین اولویت شما برای سئو باشد . کلید انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صنعت شما است که دارای حجم جستجوی ماهانه بالا و امتیاز دشواری سئو پایین است . ابزارهای تحقیق کلید واژه آنلاین بزرگ‌ترین دارایی شما هستند.
ارائه محتوای استثنایی . محتوا پادشاه جهان آنلاین باقی می‌ماند و به شکل‌های مختلفی از جمله صوت , ویدیو و محتوای نوشتاری می‌آید . با گنجاندن محتوای مناسب در سایت شما که آموزنده , قابل‌اعتماد و منحصر به فرد است می‌توانید موتور جستجو را دوست داشته باشید .
بهینه‌سازی محلی . این امر به ویژه برای افرادی ضروری است که در فروشگاه‌ها و مغازه‌های آجری و ملات حضور دارند . بسیاری از مردم می‌خواهند با تجارت‌های محلی کار کنند. به آن‌ها فرصت دهید تا این کار را بکنند و مطمئن شوید که می‌توانند شما را در وب پیدا کنند .
backlinks با کیفیت بالا به وب سایت خود بسازید . از تمرین " کلاه سیاه " اجتناب کنید که به دنبال out با کیفیت پایین یا backlinks با حجم زیاد باشد که می‌تواند شما را در آب‌گرم با موتورهای جستجوی اصلی قرار دهد .
به طور مداوم محتوای وب سایت خود را به روز رسانی کنید . پست‌های بلاگ منظم , اعلامیه‌های محصول , پیشنهادهای ویژه را بیشتر منتشر کنید.
درگیر شدن در سئو در صفحه موثر یک فرآیند بلند مدت است که باید مدت‌ها پس از اینکه به بالا صعود کردید ادامه یابد . حداقل , این موردی است که شما می‌خواهید وضعیت خود را به عنوان دارنده نقطه بالا حفظ کنید . به یاد داشته باشید - پاداش رتبه‌بندی خوب موتورهای جستجو به خوبی ارزش زمان و توجه لازم برای رسیدن به آنجا را دارد . اما اگر زمان و منابع شما بسیار محدود هستند , کار کردن با یک شرکت بازاریابی دیجیتال با کیفیت را که متخصص سئو است برای کمک به شما برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرید .
بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) تنها یکی از قطعه‌های پازل است که وب سایت شما را در ایجاد و تقویت فروش موفق می‌کند .



سئو ( بهینه‌سازی موتور جستجو ) بر روی ترافیک ارگانیک به پورتال وب عمل می‌کند , به عبارت دیگر , ترافیک ناشی از نتایج جستجوی طبیعی و ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ , در میان دیگران . بنابراین , تکنیک های سئو ( تبلیغات موتور جستجو )و تبلیغات کلیکی شبیه هم هستند , اگرچه دومی مفهومی پرداخت‌شده است .
برای مثال گوگل از ۲۰۰ معیار برای رتبه‌بندی و موقعیت پورتال ‌های وب در SERP استفاده می‌کند , و دانستن این که آن‌ها چه هستند و چگونه کار می‌کنند , کلید درک چگونگی عملکرد آن‌ها است . شناسایی معیارها و چگونگی استفاده از آن‌ها برای درک اینکه چرا سئو اینقدر مهم است مهم است .
برای جمع‌بندی , سئو اساسی است چون پورتال شما را واضح‌تر می‌کند که منجر به ترافیک بیشتر و فرصت‌های بیشتری برای گرفتن مشتریان جدید می‌شود . بنابراین لازم است در مورد برخی از ارکان و عناصر اصلی دخیل در موقعیت یابی سئو در پورتال ‌های وب صحبت کنیم.



طراحان گرافیک می‌گویند که مهم‌ترین چیز طراحی وب است , متخصصان فن‌آوری اطلاعات ارگونومی را انتخاب می‌کنند , و متخصصان بازاریابی نتایج آماری را ترجیح می‌دهند ( بازدید , فروش و غیره ) . با این حال , برای متخصصان سئو , تعریف یک طراحی خوب فراتر از آن است , و گوگل به ما دستورالعمل‌های مشخصی در مورد اینکه طراحی وب سایت ایده‌آل چگونه باید به نظر برسد , می‌دهد تا در موقعیت‌های بالای نتایج جستجو موثر باشد .
- دسترسی : به نظر پایه می‌رسد , اما اغلب وب سایت‌ها " ۴۰۴ خطا " معروف را در برخی نقاط تولید می‌کنند .
- نمایه‌سازی : برای نمایش یک وب سایت در نتایج آن , باید توسط ربات‌های موتور جستجو نمایه شود .
- ساختار : از headings و subheadings برای سازماندهی و اولویت‌بندی محتوای پورتال استفاده کنید .
- عمق : هر چه کاربر برای دسترسی به یک صفحه بیشتر کلیک کند , رسیدن به آن دشوارتر خواهد بود , یا به دلیل عدم فعالیت یا دشواری . این نکته نیز در تجربه کاربر لحاظ می‌شود . - لینک‌های خارجی ( به دیگر پورتال‌های وب ) : برخلاف باور عمومی , لینک‌های خارجی در سئو بسیار مهم هستند و همچنین لینک‌های شما از صفحات وب دیگر



تجربه کاربر به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های موتورهای جستجو ( به ویژه گوگل ) در سال‌های اخیر تبدیل شده‌است . با توجه به اینکه تعداد قابل‌توجهی از کاربران اینترنت از دستگاه‌های موبایل خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند , روش بهبود مستقیم این تجربه کاربر انطباق پورتال وب است تا طراحی به دستگاه‌های مختلف دسترسی یابد .
برای جمع‌بندی , تجربه کاربر به صورت زیر است :
- پورتال که به سرعت بار می‌کند , چه از کامپیوتر , گوشی هوشمند , یا تبلت ( علاوه بر محتوا , فراموش نکنید که تصاویر را بهینه کنید ) .
- یک رابط ساده , واضح و ارگونومیک برای تسهیل ناوبری کاربر .
- پورتال سازگار با تمام رسانه‌های دیجیتال .
آنچه گوگل می‌خواهد , در درجه اول , ارائه پاسخ به کاربران اینترنت است . اگر پورتال به خوبی عمل کند تا این پاسخ را سریع و با اطلاعات با کیفیت بالا دریافت کند , سئو به طور قابل‌توجهی بهبود خواهد یافت .



محتوا یکی از کوچک‌ترین عناصر مورد بهره‌برداری در اکثر پورتال های وب است . در واقع , یک پورتال وب که محتوای کافی ندارد , به سختی قادر به رسیدن به جایگاه بالایی در نتایج موتور جستجو خواهد بود .
با این حال , محتوای پورتال وب کافی نیست که فقط به صورت تصادفی وارد محتوا شود . باید با قرار دادن کلمات کلیدی در مکان‌های مناسب , همانطور که بعدا ً خواهیم دید , بهینه‌سازی شود . در حال حاضر نوشتن محتوای کیفیت بالا برای کاربران اینترنت و بالاتر از همه , برای پوشش موضوعاتی که به طور منظم در موتورهای جستجو جستجو می‌شوند , مهم است ..
برای مثال , اگر کسی پروفایل ما را توصیه کند , پیدا کردن یک شغل آسان‌تر است . همین امر در پورتال ‌های وب از طریق آنچه ما " backlinks " می‌نامیم رخ می‌دهد , لینک‌های دیگر وب سایت‌هایی که کاربران را به پورتال شما می‌فرستند . آیا ممکن است بدون این توصیه‌ها به جایگاه بالایی در نتایج دست یابیم ? بله , اما پیچیده‌تر است ..
برای رسیدن به این backlinks , بهترین کار این است که به ستون سوم برگردیم : .
محتوای پورتال وب . اگر محتوا جالب و با کیفیت بالا باشد , دیگر پورتال ‌ها ( معمولا آن‌هایی که با موضوعات مرتبط با شما سر و کار دارند ) مقالات را نقل می‌کنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند . همچنین درست است که انواع دیگری از پرداخت برای گرفتن backlinks وجود دارد , مانند نشریات تحت حمایت و دیگر توافقات با رسانه‌های مختلف ..
اکنون که ما ستون‌های بنیادی را می‌شناسیم , باید بر عناصری تمرکز کنیم که استراتژی سئو را موثرتر می‌کنند .


جام ارژنگ ::: مجری تبلیغات ،طراحی سایت،سئو ،تبلیغات صفحه اول گوگل
طراحی مجله دیجیتال ،خدمات تلگرام ،تبلیغات اینستاگرام ،افزایش فالوور
تماس با پشتیبانی جام ارژنگ