Mobirise




سئو چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم

سئو مخفف واژه search engine optimization که با نام seo شناخته میشود بهینه سازی موتورهای جستجو است.فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای حضور در رتبه های بالای موتورهای جستجو را سئو گویند.سئو دارای فرآیند متنوعی مانند سئو فنی یا تکنیکال،سئو درون صفحه و سئو خارج از صفحه میباشد.سئو تنها عامل برتری یک وب سایت برای حضور در صفحه اول گوگل است

شروع سفر سئو

در ابتدای سفر سئو هستید ? شاید شما شنیده باشید که سئو می‌تواند به رتبه شما در وب سایت شما کمک کند و به شما رتبه بالاتری بدهد , اما شما واقعا ً مطمئن نیستید چطور کار می‌کند یا چه حوزه‌هایی باید روی آن تمرکز کنید? خوب , شما به جای درست آمده‌اید . برای پیدا کردن چیزهایی که هر بازاریاب باید درباره سئو بداند در سایت جام ارژنگ بمانید


سئو مخفف " بهینه‌سازی موتور جستجو " است . این کار بهینه‌سازی صفحات وب شما است تا آن‌ها را وادار به رسیدن به جایگاهی بالا در نتایج جستجو گوگل و دیگر موتورهای جستجو کند . این بدین معنی است که در هنگام جستجو به صورت آنلاین , افراد بیشتر با وب سایت شما برخورد خواهند کرد . سئو به بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی بدون پرداخت مبتنی بر مواد غذایی متمرکز است . اگر یک وب سایت دارید و می‌خواهید ترافیک بیشتری بگیرید , شکی در این مورد وجود ندارد : سئو باید بخشی از تلاش‌های بازاریابی شما باشد .زمانی که کسی به دنبال سیاره نپتون است . در این مورد , ویکی‌پدیا اولین نتیجه است و این بدان معنی است که صفحه روی نپتون در این دوره جستجو رتبه ۱ را دارد . ایده پشت سئو این است که وقتی که صفحه خود را بهینه می‌کنید , می‌توانید از آن رتبه‌بندی‌ها پایین بروید و به یکی از اولین نتایجی برسید که مردم می‌بینند . که به شما کمک می‌کند با کلیک و ترافیک بیشتری به سایت خود برسید .اگرچه این مثال تنها نتایج ارگانیک ما را نشان می‌دهد , اما همیشه این طور نیست . بسته به اصطلاح جستجوی کسی که از آن استفاده می‌کند , ممکن است برخی تبلیغات در بالا یا یک نتیجه غنی یا چند محصول توسط گوگل خرید وجود داشته باشد

سئو مخفف چه کاریست

اجازه دهید با پرسیدن یک سوال واضح شروع کنیم : سئو مخفف چیست ? خوب , سئو مخفف " بهینه‌سازی موتور جستجو " است , که فرآیند دریافت ترافیک از نتایج جستجوی رایگان , آلی , سرمقاله و یا موتورهای جستجو است . هدف آن بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو است . به یاد داشته باشید هرچه وب سایت بیشتر باشد , افراد بیشتری آن را خواهند دید .
سئو خوب شامل بسیاری از فعالیت‌های مختلف مانند : شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با پتانسیل ترافیک جستجوی خوب , ایجاد محتوای مفید ,و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو و کاربران از جمله لینک‌های مرتبط با سایت‌های با کیفیت بالا است 

اولین تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی

اولین تفاوت این است که نتایج جستجو در بالای صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شوند و نتایج ارگانیک در زیر آن‌ها ظاهر می‌شوند .یعنی تبلیغات کلیکی با علامت AD یا اگهی مشخص میگردند

دومین تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی

دومین تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی تحقیق کلیدی دیگر بین تحقیق پرداختی و ارگانیک , زمان است . با جستجو پرداخت دست‌مزد, شما به نتایج فوری و گاهی در دقیقه برسید . در حالی که با جستجو در مورد مواد ارگانیک , نتایج بیشتر اوقات هفته‌ها , ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می‌کشد . بنابراین شما باید برای بازی طولانی‌مدت با جستجو و جستجوی ارگانیک , محیط را بازی کنید .


کار سئو به دلیل به روز رسانی گوگل , افزایش تلفن همراه , تغییر در و غیره , پیشرفت کرده‌است . اما سئو چگونه در طول سال‌ها تغییر کرد و امروزه تکنیک‌های قدیمی سئو هنوز مفید هستند ? در این مقاله , شما یاد خواهید گرفت که چگونه نقش سئو در طول زمان تغییر کرده‌است و چه تکنیک‌های سئو به کار رفته‌اند . همچنین در مورد برخی از ابزارهای مهم سئو یاد می‌گیرید که می‌توانید از منابع ارزشمند سئو استفاده کنید .جدول محتویات : نشان دهید که اگر یک کسب‌وکار آنلاین داشته باشید و یا بازاریابی آنلاین را برای مشتریان خود انجام می‌دهید , پس باید حداقل برخی از دانش اساسی را داشته باشید . خوشبختانه , امروزه یادگیری سئو به هیچ وجه دشوار نیست و گران‌قیمت است ! شما مجبور نیستید برای یادگیری نحوه رشد کسب‌وکار خود به صورت آنلاین از سئو پرداخت کنید . بسیاری از وبلاگ نویسان و بازاریابی اطلاعات ارزشمندی را در وب سایت و وبلاگ‌های رایگان به شما خواهند داد . تنها کاری که باید بکنید این است که بدانید کجا نگاه کنید و مشتاق یادگیری باشید

سومین تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی

تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی در نوع پرداخت است.زمانی که پول پرداخت می‌شود , به همان طور که از نام آن اشاره می‌شود , با پرداخت دست‌مزد پرداختی پرداخت می‌شود . شما بر مبنای هزینه هر کلیکپرداخت می‌کنید . این به آن معناست که هر بار که یک کاربر روی آگهی تان کلیک می‌کند , هزینه آن را بپردازید . بنابراین به جای تکیه‌بر ترافیک ارگانیک به وب سایت خود , با پرداخت گوگل برای نشان دادن آگهی خود , ترافیک را برای صفحه خود می‌خرید . برای جستجوی ارگانیک , ترافیک رایگان است , هر چند که به سرمایه‌گذاری هر دو منبع و زمان نیاز دارد

سئو عامل بازگشت سرمایه

در مورد بازگشت سرمایه , اندازه‌گیری با جستجوی پرداختی بسیار ساده‌تر است . این تا حدی به این دلیل است که گوگل داده‌های کلیدواژه ‌های بیشتری را ارایه می‌دهد که شما می‌توانید در تجزیه و تحلیل گوگل کسب کنید . با این حال , با جستجوی پرداخت‌شده , بازگشت سرمایه می‌تواند راکد شود یا کاهش یابد . با جستجو به صورت ارگانیک , بازگشت سرمایه کمی دشوارتر است , اما در طول زمان بهبود می‌یابد . در طول مدت طولانی , جستجوی ارگانیک می‌تواند بازگشت بسیار خوبی به سرمایه‌گذاری داشته باشد

فرآیند سئو

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال , دانستن اینکه چگونه برند , وب سایت , یا شرکت پیدا شده توسط موتورهای جستجو یک مهارت اصلی است , و درک اینکه سئو در حال تکامل است , شما را در صدر بازی نگه می‌دارد . در حالی که سئو به روش‌های کوچک تغییر می‌کند , اصول کلیدی آن وجود ندارد . می‌توانیم سئو را به سه مولفه اصلی یا ستون‌هایی تقسیم کنیم که باید به طور منظم با آن‌ها آشنا شوید :بهینه‌سازی فنی : بهینه‌ سازی فنی فرآیند تکمیل فعالیت‌ها بر روی سایت شما است که برای بهبود سئو طراحی شده‌اند اما به محتوا مربوط نیستند . اغلب اوقات پشت صحنه اتفاق می‌افتد .بهینه‌سازی در صفحه : بهینه‌سازی در صفحه , فرآیند اطمینان از محتوای سایت شما است و تجربه کاربر بزرگی را فراهم می‌کند . این برنامه شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای شما بوده و می‌تواند از طریق یک سیستم مدیریت محتوا انجام شود


بدون این , شما مجبور هستید به شدت در تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید, با تکیه‌بر تبلیغات برای آوردن ترافیک . بهینه‌سازی موتور جستجو به شما این امکان را می‌دهد که ترافیک طبیعی و ارگانیک را از موتورهای جستجو بسازید - ترافیک که مجبور به پرداخت مداوم آن نخواهید شد . بنابراین همه , چه شما وب سایت برای دیگران ایجاد می‌کنید و یا کسب‌وکار خود را با یک وب سایت آنلاین دارید , باید بهترین وبلاگ‌ها را بخوانید و به یک متخصص در سئو بروید .برای ساده‌تر کردن کارها , ما سئو را انتخاب کرده‌ایم تا وب سایت خود را بهتر در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کرده و ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما بیاورید . این مقالات جامع سئو به شما اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه بهینه کردن وب سایت شما برای موتورهای کاوش گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارائه می‌دهد . یاد بگیرید که چگونه ابتدا برای برخی کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی کنید , چگونه بدون جریمه شدن توسط گوگل , ارتباطات ایجاد کنید , چگونه یک لینک های خود را افزایش دهید, حساب تحلیلی گوگل را بهبود بخشید , و بیشتر

نحوه کار موتورهای جستجو

موتورهای جستجو توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند زمانی که آن‌ها پرس و جو می‌کنند و برای پاسخ به اینترنت جستجو می‌کنند . الگوریتم های موتور جستجو , برنامه‌های کامپیوتری هستند که به دنبال سرنخ‌هایی هستند تا به دنبال یافتن نتایج دقیق باشند . موتورهای جستجو به الگوریتم‌ها برای پیدا کردن صفحات وب و تصمیم‌گیری برای رتبه‌بندی آن‌ها برای هر کلمه کلیدی تکیه می‌کنند . سه مرحله برای نحوه کار موتورهای جستجو وجود دارد : خزنده , که مرحله اکتشاف است ; ایندکس , که مرحله پر کردن بایگانی است ; و رتبه‌بندی که مرحله بازیابی است

خزنده های موتورهای جستجو

قدم اول خزیدن است . موتورهای جستجو برای پیدا کردن صفحات جدید و ثبت اطلاعات درباره آن‌ها خزنده های وب می‌فرستند . گاهی اوقات این خزنده های وب را " عنکبوت‌ها " یا " ربات‌ها " می‌نامند . هدف آن‌ها کشف صفحات وب جدید است که وجود دارند , و همچنین برای بررسی دوره‌ای محتوای صفحات که قبلا ً از آن‌ها دیدن کرده‌اند یا به روز رسانی شده , بازدید کرده‌اند .موتورهای جستجو صفحات وب را با لینک‌های زیر که قبلا ً کشف شده‌اند , جستجو می‌کنند . بنابراین اگر یک پست وبلاگ دارید و آن را از صفحه اصلی خود به هم متصل کنید , وقتی که یک موتور جستجو صفحه اصلی خود را پیدا می‌کند , آن وقت به دنبال یک لینک دیگر برای دنبال کردن آن خواهد بود و ممکن است لینک را به سمت پست بلاگ خود دنبال کنید

نمایه سازی در موتورهای جستجو

گام دوم نمایه‌سازی است . شاخص گذاری زمانی است که یک موتور جستجو تصمیم می‌گیرد که آیا از محتوای آن استفاده می‌کند یا نه . اگر یک صفحه وب سینه‌خیز به عنوان یک موتور جستجو ارزش داشته باشد , به شاخص آن اضافه خواهد شد . این شاخص در مرحله رتبه‌بندی نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد . زمانی که یک صفحه وب یا یک قطعه از محتوا را نمایه می‌کند , در یک پایگاه‌داده ثبت و ذخیره می‌شود . بیشتر صفحات وب که محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی را ارائه می‌دهند در فهرست قرار می‌گیرند

سئو عامل کسب درآمد

شما به احتمال زیاد در مورد سئو می‌دانید , و اگر شما قبلا ً هم ندارید , می‌توانید یک تعریف سریع ویکی‌پدیا از این اصطلاح را به دست آورید , اما درک اینکه سئو به شما کمک نمی‌کند به سوالات مهم برای کسب‌وکار و وب سایت تان پاسخ دهید , از جمله :
برای سایت یا سایت شرکت خود , " بهینه‌سازی " برای موتورهای جستجو چگونه است ?چگونه قابلیت دید و دید ارگانیک سایت خود را افزایش می‌دهید , بنابراین برای محتویات شما آسان است ?شما از کجا می‌دانید چقدر زمان صرف سئو است ?
شما چطور می‌توانید نصیحت خوب را از " بد " یا توصیه سئو متمایز کنید ?چیزی که برایتان جالب است به عنوان یک مالک یا کارمند کسب‌وکار این است که چطور می‌توانید از سئو برای کمک به رانندگی بیشتر , هدایت , فروش , و در نهایت درآمد و سود برای کسب‌وکار خود استفاده کنید

استراتژی بازاریابی سئو

سئو مخفف استراتژی بازاریابی دیجیتال است .بعد از همه اینها , چه کسی نمی‌خواهد در بالا و پایین نتایج جستجوی آلی بالا را نشان دهد ?در اینجا کاربران بیش‌ترین لینک‌های قابل دیدن را پیدا می‌کنند , همچنین آن‌هایی که اغلب توسط کاربران دسترسی پیدا می‌کنند - که عموما ً از صفحه اول نتایج عبور نمی‌کنند تا به دنبال آن بگردند .و داشتن یک استراتژی خوب خوب می‌تواند شما را به آنجا برساند !سایت شما , وبلاگ , یا تجارت الکترونیک به خوبی شناخته شده‌است و منجر به قدرت در بازار , تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان , و افزایش فرصت‌های تبدیل می‌شود .بهتر از همه ? شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در تبلیغات , به همه اینها دست یابید .از طریق بهینه‌سازی صفحات خود و اتصال به سایت‌های دیگر , می‌توانید تجربه جستجو و جهت‌یابی کاربران خود را بهبود بخشید

اهداف و استراتژی سئو

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو مجموعه‌ای از راهبردهای بهینه‌سازی برای سایت‌ها , وبلاگ‌ها و صفحات وب است که هدف آن بهبود موقعیت شما در موتورهای جستجوی آلی است .هر ثانیه , میلیون‌ها جستجو توسط موتورهای جستجو - عمدتا ً گوگل , محبوب‌ترین موتور جستجو در سراسر جهان , پردازش می‌شوند .کاربران به دنبال پاسخ به طیف وسیعی از سوالات روزانه از برنامه روزانه خود هستند , از بهترین هتل مورد نظر برای سفر در آینده به توضیح نظریه تکامل .با توجه به این موضوع , شما شانس بهتری برای افزایش دید و کلیک کردن , دریافت ترافیک بیشتر و افزایش نتایج با حضور انلاین دارید .اما برای رسیدن به این هدف , شما باید به گوگل ثابت کنید که بهترین پاسخ را دارید و سایت خود را در میان اولین موقعیت خود در صفحه نتایج موتور جستجو کنید .این تنها شامل داشتن محتوای عالی نیست , بلکه ارائه قابلیت استفاده , ارتباطات با اختیار بازار و کمک به گوگل برای خواندن صفحات شما است .اینها اهداف استراتژی سئو هستند .سئو نقشی بسیار مهم در بازاریابی موتور جستجو دارد , که همه استراتژی‌های موتورهای جستجو را پوشش می‌دهد , از جمله تبلیغات پرداختی و لینک‌های تحت حمایت.از سوی دیگر , سئو تنها از استراتژی‌های ارگانیک استفاده می‌کند و شامل خریده‌ای رسانه‌ای نیست

نتایج سئو طولانی مدت است

برای دستیابی به ترافیک ارگانیک که به دنبال آن هستید , محتوای منتشر شده در وبلاگ شما باید به کسی مربوط باشد . شما قبلا ً این را می‌دانید اما مردم چطور راضی هستند ?مانند هر استراتژی بازاریابی , همه چیز با برنامه‌ریزی شروع می‌شود : نتایجی که امیدوارید به دست آورید , چه کسانی هستند که می‌خواهید به آن برسید , چطور می‌خواهید به آنجا برسید ?
این کار راه را برای موفقیت استراتژی هموار می‌کند .همچنین باید بدانید که یک استراتژی seo به طور کلی نتایج را در میان‌مدت به مدت طولانی تحویل می‌دهد .انتظار بازگشت فوری را نداشته باشید که می‌تواند از تبلیغات و لینک‌های تحت حمایت مالی باشد . با این حال , seo به یک دوره طولانی پایدارتر دست می‌یابد .

جام ارژنگ :مجری تبلیغات،طراحی سایت ارزان ،سئو ارزان و حرفه ای،تبلیغات صفحه اول گوگل