تبلیغات صفحه اول گوگل نقش مهمی در معرفی کسب و کار دارد.چگونه میتوانیم با تبلیغات صفحه اول گوگل به کسب و کار خود رونق ببخشیم؟گوگل ادز برنامه تبلیغاتی آنلاین گوگل است , این برنامه به شما این امکان را میدهد که تبلیغات آنلاین ایجاد کنید تا به مخاطبان که به محصولات و خدماتی که ارائه میکنید علاقمند هستند . سکوی آگهی گوگل بر روی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک اجرا میشود , یعنی شما باید هر بار که یک بازدید کننده بر روی تبلیغ شما کلیک میکند , پرداخت کنید .اما بسیاری از واسطهها و روشهای تبلیغاتی در آنجا وجود دارد . تعیین اینکه کدام یک برای کسبوکار شما مناسب است میتواند دشوار باشد . تبلیغات آنلاین در صفحه اول گوگل به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که احتمالا ً به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند , در حالی که افرادی که نیستند را فیلتر کنید . و شما میتوانید ببینید که آیا این افراد تبلیغات شما را کلیک کردهاند یا خیر . تبلیغات آنلاین همچنین به شما این فرصت را میدهد که به مشتریان احتمالی دسترسی داشته باشید زیرا آنها از دستگاههای متعددی استفاده میکنند مانند دسکتاپ , لب تاپ , تبلت و گوشیهای هوشمند .تبلیغات صفحه اول گوگل بسیار مهم است.با جام ارژنگ باشید.
تبلیغات صفحه اول گوگل یا همان گوگل ادر(google ads) بر مبنای پرداخت به ازای هر کلیک است که به pay per click گویند یعنی بابت هر کلیکی که روی آگهی شما ثبت میشود مبلغی بعنوان شارژ یا هزینه باید پرداخت نمایید.
یکی از مهمترین مزایای تبلیغات صفحه اول گوگل سرعت در اجرای آن است یعنی شما پس از پرداخت هزینه میتوانید در مدت یکساعت با کلیدواژه دلخواهتان دیده شوید و این عمل برای صنایع و مشاغلی که برای تبلیغ کالای بخصوص خود عجله دارند بسیار مناسب است.
اما تبلیغات صفحه اول گوگل تنها از راه کلیک و پرداخت نیست بلکه شما میتوانید با ارائه یک سئو تکنیکی و عالی با وب سایت شخصی خود و یا با وبلاگتان در صفحه اول گوگل قرار گرفته و به تبلیغ کالا و خدمات خود بپردازید.
تبلیغات در صفحه اول گوگل میتواند از طریق فیسبوک،یوتیوب،اینستاگرام،تلگرام و سایر اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی نیز انجام گردد.
گوگل یکی از محبوبترین موتورهای جستجو در جهان است . الگوریتم نمایهسازی آن یک مکانیزم پیچیده است که برای پیدا کردن اطلاعات از صفحات وب میخزد و آنها را برای مرجع آینده معرفی میکند. مزایای زیادی برای نمایه شدن توسط گوگل وجود دارد. آنها شامل رتبهبندی موتورهای جستجو بالاتر , ترافیک وب بهتر , دانلود برنامه کاربردی بیشتر و افزایش نرخ تبدیل هستند. اگر وب سایت شما توسط گوگل نمایه نشده باشد , از تمام این مزایا محروم شده اید.
فرآیند نمایه شده توسط گوگل آسان نیست . برای اینکه یکی از اولین نتایج وقتی کسی به دنبال وب سایت شما باشد , باید سخت در طراحی یک استراتژی بازاریابی آنلاین قدرتمند کار کنید .
با بهینهسازی و طراحی , فرصتی وجود دارد که وب سایت شما توسط فردی در موقعیت مناسب برای پیدا کردن شما کشف شود . وقتی این کار را بکنند , سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر میبینند و تصمیم میگیرند که با پشتکار از آن عبور کنند .
با این حال , این همیشه مورد اصلی سئو نیست . همه وب سایتها شانس یکسانی برای کشف ندارند . برای اینکه در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ لیست شوید , باید سخت کار کنید و مطمئن شوید که سایت شما با بهترین شیوههای فعلی به روز رسانی شدهاست .
اگر میخواهید کسبوکار خود را بزرگ کنید ,سئو عالی یک اجبار است . بسیاری از تجارتهای کوچک زمان , مهارت یا تخصص لازم برای رسیدگی به هر چیزی که با استراتژی سئو استوار است را ندارند . از تحقیقات کلیدی به ارزیابی محتوا , از بهینهسازی صفحه به پیوند داخلی , پایان دادن به حضور وب عمومی که باعث ایجاد تعامل یا تغییر شکل نمیشود برای شرکتها آسان است .
به همین ترتیب که شرکتها تلاشهای بازاریابی خود را به متخصصان برون سپاری میکنند , برون سپاری سئو راهی برای شناسایی اهداف استراتژیک کلیدی فراهم میکند و سپس فرآیند پیچیده ملاقات با این اهداف را به متخصصان صنعت واگذار میکند.
تبلیغات صفحه اول گوگل یکی از قویترین ابزارهای تبلیغاتی برای سایت هایی است که چندین هدف مختلف را دنبال میکنند از آنجا که تبلیغات صفحه اول گوگل بصورت پولی یا اصطلاحا کلیکی میباشد شرایط خاص خود را دارد و تبلیغ کنندگان به جند دسته تقسیم میشوند دسته اول کسانی هستند که بتازگی سایت خود را ایجاد کرده اند و هنوز سایت خود را سئو نکرده اند ایندسته از تبلیغات صفحه اول گوگل به منظور معرفی وب سایت و کالاها یا خدمات خود بصورت مقطعی استفاده میکنند تا زمانیکه کار سئو سایتشان به پایان برسد دسته دوم کسانی هستند که کالاها و خدمات مقطعی دارند یعنی خدماتشان مربوط به یک فصل خاص یا یک رویداد خاص باشد مانند کسانیکه در نمایشگاه بین المللی غرفه دارند این گروه در تبلیغات صفحه اول گوگل شرکت میکنند و پس از پایان نمایشگاه دیگر این تبلیغ را نیاز ندارند دسته دیگر از کسانیکه در تبلیغات صفحه اول گوگل شرکت میکنند کسانی هستند که کالایی وارد کرده اند یا تولید نموده اند کالای خود را بواسطه ادوردز در صفحه اول گوگل معرفی میکنند اما آن چیزی که معلوم است هیچکدام ازین گروهها بطور دائم و مستمر از تبلیغات صفحه اول گوگل استغاده نمیکنند زیرا بابت هر کلیک باید مبلغی را بپردازند بنابر این برای حضور دائم سایت خود ناگزیرند سئو را بعنوان مناسبترین ایزار حضور در موتورهای جستجو برگزینند.
تبلیغات گوگل مطالب و مخاطبان متعددی را برای محدود کردن افرادی که کمپین های شما را میبینند , فراهم میکنند . شما میتوانید با افراد براساس محل زندگی شان , آنچه که دوست دارند , چیزی که برای آنها خرید میکنند , سایتهایی که بازدید میکنند و عوامل دیگر ارتباط برقرار کنید .
تبلیغات گوگل شما را به یک نوع هدف محدود نمیکند . در عوض , شما میتوانید مخاطبین ایدهآل خود را با لایهبندی گزینههای هدفگیری مختلف در سطح کمپین یا گروه تبلیغاتی بسازید .
در اغلب موارد تنها محدودیت نوع فعالیتهایی است که ایجاد میکنید . شما میتوانید به چند فرصت در شبکههای تبلیغات گوگل دسترسی داشته باشید. با این حال , دیگران فقط برای جستجو یا نمایش تبلیغات در دسترس هستند .
تبلیغات گوگل به هدف قرار دادن افراد با حضور یا علاقه به کشوری که حساب شما در آن قرار دارد , میپردازد . اگر میخواهید هدفگیری مکان را گسترش دهید , یک منطقه وسیعتر مانند چندین کشور یا کل جهان انتخاب کنید . هدف خود را محدود کنید به جای آن اگر کسبوکار شما به مخاطبان محلی خدمت میکند یا اگر متوجه شدهاید که افراد در یک منطقه خاص تمایل دارند مشتریان بهتری شوند . شما میتوانید وارد هر کشوری , شهرستان , شهر یا شهر شوید . آگهیهای گوگل همچنین از ناحیه بازار تعیینشده و سایر انواع هدفگذاری مکان پشتیبانی میکنند.
در تبلیغات گوگل هدف سوژه مشخص میکند که آگهی نمایش شما کجا ظاهر میشود و تضمین میکند که تبلیغات شما تنها در کنار محتوای مرتبط با مخاطبین شما نمایش داده میشوند . با این نوع هدفگیری زمینهای , شما میتوانید وب سایتها , برنامهها , و ویدیوهایی را انتخاب کنید که با موضوعاتی که با مخاطبین شما همخوانی دارند و یا با کسبوکار شما مرتبط هستند , همخوانی داشته باشند .
چرا صفحه اول گوگل مهم است؟بازاریابان ورودی رتبهبندی گوگل را بالاتر از هر چیز دیگری در این زمینه اولویتبندی میکنند. این یک عامل اندازهگیری واقعی است که به هر عنصر دیگری از کسبوکار یک ترقی میدهد . آگاهی از برند از سقف عبور میکند , کلیک افزایش مییابد و اجازه میدهد تا مزایای اضافی وارد شود .
برخی از آنها فورا ً احساس خواهند شد در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تولید خود وقت بگذارند . اعتبار شرکت همیشه از طریق دامنه رتبهبندی گوگل در معرض خطر است .
با این حال ضربه زدن به این علامت یک وظیفه به خودی خود است . سئو میتواند با استفاده از چند لینک و از چه منابعی مورد بررسی قرار گیرد . این روش بر روی استراتژی کلید واژه و نحوه پیادهسازی آنها در میان عناوین , عناوین و توضیحات بنا خواهد شد.
پس موضوع نه چندان کوچکی از محتوا وجود دارد . چقدر تولید میشود ؟ از چه منابعی استفاده میشود ؟ آیا محتوا شامل ابزارهای چندرسانهای مانند تصاویر و ویدئو است ؟
تمام این بخشهای فعال در طرح برتر نقش دارند . Googlebots به طور مداوم وب سایتها را در تمام موقعیتهای ممکن نظارت و رتبهبندی میکنند و سئو را به یک اولویت اصلی برای سازمانی تبدیل میکنند که میخواهد کشش بیشتری کسب کند .
در دنیایی که بیش از ۳.۵ میلیارد پرسش صورت میگیرد , با اکثریت کسانی که از طریق گوگل اداره میشوند , لازم است تا حد ممکن بالا باشند . یاهو , اپل و بینگ به طور پیوسته در حال افزایش هستند , اما بین خودشان و گوگل نور روز وجود دارد , که مشاهده میکنند درصد سهم بازار از آن برخوردار است .
بازاریابی آنلاین را میتوان از دو مکتب فکری مختلف مشاهده کرد :
هر شرکتی که خودش را در وب قرار میدهد باید برای هر دو روش ایده داشته باشد . به سادگی پرتاب پول به گوگل ادوردز تمام مشکلات یک عملیات را حل نخواهد کرد , اما ممکن است در این میان چند کلیک و درآمد فوری ارائه دهد .
آنچه که به این معنی است این است که بهبود صفحه نتایج موتور جستجو شما ( SERP ) یک روش مقرونبهصرفهتر برای به دست آوردن نتایج آنلاین است . SERPs بیشتر از تبلیغات حمایتشده محبوب هستند زیرا ارگانیک هستند و در نتیجه به الگوریتم فعلی گوگل پاسخ بهتری میدهند .
اگر یک شرکت منابع زیادی در اختیار داشته باشد و به نتایج فوری نیاز داشته باشد , آنگاه مسیر پرداخت در هر کلیک ( PPC ) باید اولویتبندی شود . نتایج با این تاکتیک باید در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیده شود و یک سایت را فورا ً در یک موقعیت خاص رقابتیتر کند .
اجماع بر سر وب سایتهایی که به طور منظم از رشد ارگانیک - استفاده میکنند این است که آنها تنها برای کسب کوتاهمدت هستند . مبتدیان میتوانند بدون تخصص همان برنامه را اجرا کنند و مشابه هم باشند .
این جایی است که این سرمایهها بهتر هدایت میشوند تا چیزی بسازند که دوام بیاورد . کسب و کارهایی که کمپین های طولانیمدت را در حاشیه پایینتر کنار میگذارند باید رتبهبندی گوگل را به عنوان راهی برای ایجاد نوردهی بهتر ببینند .
صفحه اول گوگل همه در مورد دید بودن است . نوع در هر توصیف از یک جایگاه و موتور جستجو قادر خواهد بود جزئیات معروفترین برند را ارائه کند که تنها محبوب نیست بلکه معتبر است . آنچه بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) تا آن زمان کاهش مییابد , موضوع شناخت و آگاهی از برند است .
رتبهبندی بالاتر از دیدگاه گوگل , یک نام و یک نشانه بالاتر از رقبا در همان بازار است . این کار به نوبه خود به این امکان را میدهد که عملیات از حالت ایستاده و وجه نقد خود در بازده استفاده کند . برندهای تجاری اساسا ً برای بازتاب چگونگی نگاه یک شرکت توسط جامعه , همتایان تجاری و حامیان مالی عمل میکنند .
آنچه باید ذکر شود این است که آگاهی از برند بسته به اینکه سایت شما دقیقا ً در صفحه اول گوگل قرار دارد , به شدت تغییر خواهد کرد. در ۱۰ ردیف اول بودن عالی است , اما باید آن را مرحله اول دانست . پس یک هدف بزرگتر در ذهن است زیرا اعداد دارای تمایز عمده هستند .
در حوزه سئو , یک علم و روشی برای رتبهبندی سایتها وجود دارد . با این حال یک کیفیت نامشهود وجود دارد که با صفحه اول گوگل وارد میشود و تبدیل به یک بازی روانی میشود که به همان اندازه که در نتایج خالص انجام میشود , شهرت دارد .
متخصص سئو اولین صفحه گوگل اعتبار را بهبود خواهد بخشید .
جستجوی گوگل را در نظر بگیرید که تلاش میکند یک متخصص سئو را در منطقه تهران پیدا کند. گوگل تعدادی فهرست ارائه خواهد کرد که نتایج صفحه وب بالایی در مرکز خواهند داشت . این امر نشاندهنده جستجوهای بسیار ارگانیک است . سپس تبلیغات PPC را در ستون سمت راست بیان کنید.
به نظر میرسد که آنها شرکتهای معتبری هستند که خدمات مشابهی برای مشتریان آینده ارائه میدهند . با این حال , تنها برای هر کاربر گوگل طبیعی است که توجه خود را به شدت بر روی نقاط بالای جستجوی ارگانیک متمرکز کند .
این به این دلیل است که چشم به سمت آنچه مرکزی است کشیده میشود و یک حس ذاتی وجود دارد که آنهایی که مسیر PPC را انتخاب کردهاند , به طور مصنوعی به آن جایگاه رسیدهاند . مردم در حال آگاهی و بدبین شدن از روشهای تبلیغاتی هستند که باعث میشود جستجوی ارگانیک فهرستی از اطلاعات معتبر برای کاربر و در نتیجه گوگل تهیه کند.
برخلاف دیگر موتورهای جستجو یا وب سایتهایی که یک پلت فرم برای تبلیغات پاپ فراهم میکنند , گوگل تمایز روشنی بین آنچه ارگانیک است و آنچه پرداخت میشود ایجاد میکند . این جعبه " تبلیغ " را نمی توان واضحتر نشان داد و جستجوگران طبیعتا ً به جستجوی وب جذب خواهند شد .
وقتی همه چیز گفته و انجام میشود , در صفحه اول فهرست جستجوی گوگل , تصویر کلی را افزایش میدهد . به مشتریان میگوید که شما معتبر , اصیل و معتبر هستید . این نشانیهای اینترنتی که از طریق تبلیغات ظاهر میشوند , به هر قیمتی برای ورود به فضا ناامید به نظر میرسند .
تبلیغات صفحه اول گوگل راه افزایش درآمد است.
تبلیغات صفحه اول گوگل موجب شهرت برند شما میشود.
تبلیغات صفحه اول گوگل باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میگردد.
به تمام راههایی که میتوانید وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید فکر کنید , هیچکس , تنها راهی برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود ندارد :
شما میتوانید از طریق لیست کسبوکار و نقشه به آنجا بروید . این یکی از اولین قدمها و خیلی ساده است . شما میتوانید از طریق ایجاد محتوا به آنجا برسید . این شامل صفحات وب و همچنین پستهای بلاگ و مقالاتی است که پست میکنید , و مطالب دیگری مانند فیلمهایی که میزبانی میکنید . محتوای وب سایت شما ممکن است در بخش " مردم نیز سوال میکنند " که به پرسشهای معمول درباره موضوعات خاص پاسخ میدهد . شما همچنین میتوانید برای تبلیغات که افراد را به سمت صفحات فرود هدایت میکنند پول پرداخت کنید .
گوگل کسبوکار من یک ابزار رایگان برای صاحبان کسبوکار محلی است . شما قبلاً از آن استفاده کردهاید زمانی که به دنبال کسب و کارهای خاصی در نزدیکی خود میگردید . نقشههای گوگل به شما نقشه نزدیکترین کسب و کارهایی را میدهد که با جستجوی شما و همچنین فهرست همراه شما مطابقت دارد.
یک پروفایل کسبوکار گوگل ایجاد کنید تا کسبوکار شما در جستجوهای محلی ظاهر شود . نام خود را در تمام جستجوها ثابت نگه دارید . این بدان معناست که هر شخصیتی که وارد میکنید باید هر بار یکسان باشد . اگر یکبار کوتاه کنید و یک نام کامل در یک زمینه دیگر بنویسید , چنین نخواهد بود .
دقت کنید که تمام مجموعه تنظیمات را تا جایی که میتوانید کامل کنید . یک فهرست کامل هفت برابر کلیک یک برگه ناقص دریافت میکند . اطلاعات خود را تا حد ممکن به روز نگه دارید .
ارائه خدمت . اگر یک عدد را به عنوان شمارهتلفن کسبوکار خود لیست میکنید , به آن عدد پاسخ دهید . یک نامه صوتی آماده کنید . تماسهای برگشتی . کسب و کارهایی که گزارشهای گوگل مثبت دارند به صفحه اول نتایج ارتقا پیدا میکنند .
عکسهای ویژگی . گوگل لیستی را که عکسهای مربوط به کسبوکار را نشان میدهد, دوست دارد . مشتریان نیز به خوبی به این واکنش نشان میدهند - آنها میتوانند به آنچه که کسبوکار شما به نظر میرسد اعتماد کنند و آنچه را که در آن احساس میشود تصور کنند .
ایجاد محتوا وابسته به ارتباط سئو است. این به معنای کار بر روی تحقیقات کلید واژه است که شما میخواهید در وبلاگها , مقالات , فیلمها و دیگر مطالب خود ویژگی داشته باشید . این کلمات کلیدی با جستجو در گوگل مطابقت خواهند داشت . اگر جستجوی گوگل به اندازه کافی نزدیک باشد , گوگل محتوای شما را در نتیجه بسیار بیشتر نشان خواهد داد .
شما میتوانید از کلمات کلیدی استفاده بیش از حد استفاده کنید. اگر از یک کلید واژه استفاده بیش از حد استفاده میکنید , گوگل ممکن است صفحه را به عنوان اسپم حذف کند و به هیچ وجه آن را نشان ندهد . این امر به ویژه برای صنایع " ریسک بالاتر " مانند تامین مالی درست است . مجموعهای از ابزارهای بهینهسازی موتور جستجو برای کمک به ارزیابی اینکه سئو چگونه محتوای شما را دوست دارد , موجود است . ایده خوبی است که در یک سرمایهگذاری کنید .
محتوای واقعی بنویسید . اگر محتوای شما فقط بهانهای برای کلمات کلیدی باشد , جواب نمیدهد . باید فکر کرد . محتوای شما به دلیلی نیاز دارد تا مردم دلیلی برای خواندن آن داشته باشند . محتوای فروش را بنویسید . در مورد این که چرا برای محصولات خود انتخابهای خاصی انجام میدهید , بنویسید که چرا کسبوکار شما یک روش خاص عمل میکند , و به چه چیزی در مورد روندهای خاصی در صنعت خود فکر میکنید . با مردم با محتوا صحبت کنید و آنها ارزش آن را خواهند داشت .
گوگل جایی است که میلیونها نفر در سراسر جهان برای پاسخ به سوالات خود , بزرگ و کوچک , ابتدا به دور خود میچرخند . اگر خوششانس باشند , معمولا ً آنها را در چند نتیجه اولیه پیدا میکنند . به همین دلیل است که وب سایتهایی که در بالای موتور جستجو گوگل قرار دارند , % ترافیک را از وب سایتهای رده پایین میگیرند .
بهینهسازی موتور جستجو سنگ بنای بازاریابی ورودی است , اما چه زمانی وب سایت خود را واقعا ً بهینه میکنید ؟
خوب , اگر نمیتوانید وب سایت خود را در صفحه اول جستجوهای کلید واژگان مرتبط قابلمشاهده کنید , ممکن است هیچ ترافیک از موتورهای جستجو دریافت نکنید .
گوگل , پرکاربردترین موتور جستجو در این سیاره , بزرگترین حوزه فرصت برای ورود بازاریابان است .
در واقع وب سایتهایی که در بالاترین حد درصد ترافیک قرار دارند که توسط وب سایتهای رده پایین از دست رفتهاست .
اما سوال بعدی این است که چگونه به قله برسیم ؟
اگر شما بتوانید بهترین روشهای سئو را اجرا کنید ( و برخی از این پیشنهادها محتوایی ) , زمان زیادی برای رسیدن به آنجا , outrank رقبای خود , یا حتی رتبه صفر نخواهد داشت . "
در زیر لیستی از مزایای بودن در بالای صفحات نتایج موتور جستجو گوگل آورده شدهاست.
گوگل نتایج ۱۰ را در صفحه اول نمایش میدهد وقتی کسی برای هر عبارت خاصی جستجو میکند . نتایج بر پایه تعدادی از مسائل مانند سرعت رویشگاه , سرعت بازتاب , و تعداد عوامل دیگر است .
بنابراین , اگر بتوانید به بالاترین صفحه اول نتایج گوگل برسید , میتواند یک فرصت عالی برای شما و کسبوکار شما باشد .
به یاد داشته باشید که رسیدن به قله تنها نیمی از نبرد است : ماندن در بالا به همان اندازه سخت است . اساسا موفقیت سئو بستگی به این دارد که آیا میتوانید وب سایت خود را در میان ده بالا قرار دهید یا نه , و آیا میتوانید آن را در آنجا نگه دارید یا نه .
یکی دیگر از موتورهای جستجوی بالا بعد از گوگل بینگ گزارش میدهد که وب سایتها در بالا ۴۲ % ترافیک را دریافت میکنند ; دومی ۱۱ % و سوم تنها ۸ % دریافت میکند . بنابراین , به وضوح نشان میدهد که چرا وب سایت شما باید در راس باشد .
اساسا , تصویر با سایر موتورهای جستجو از جمله گوگل یکسان است . اگر وب سایت شما در بالا قابلرویت شود , این به معنای اصالت و اعتماد بیشتر است که عناصر بدیهی برای راهنمایی و ترافیک بیشتر هستند .
افزایش در رتبهبندی SERP ( صفحه نتایج موتور جستجو ) نه تنها توانایی کسبوکار شما برای ایجاد ترافیک و راهنمایی را افزایش میدهد , بلکه درجهای را افزایش میدهد که مخاطبین شما کسبوکار شما را معتبر میدانند .
دادهها نشان میدهد که بازدیدکنندگان وب فکر میکنند که اولین وب سایتها در بالای وب سایتها جزو کسب و کارهای معتبر در صنعت خود هستند . این اساسا ً یک بازی روانشناختی است که به شما مزیت میدهد .
اما اگر رقبای بزرگی داشته باشید ممکن است در راس بودن بسیار دشوار باشد . بنابراین چه شما یک کسبوکار بزرگ باشد و چه یک کسبوکار محلی کوچک , رتبهبندی بهتر قطعا ً اعتبار کسبوکار شما را افزایش میدهد .
SERP بهتر به معنای تصویر بهتر چشمان مشتریان بالقوه است . از آنجا که اینترنت یک بازار رقابتی برای هر بازاریابان ورودی است , ممکن است همیشه در یک زمان کوتاه در صدر قرار نگیرد . اما وقتی موقعیت رتبهبندی بهتری پیدا میکنید , موفقیت به سمت شما میرود . با این حال , به منظور ارائه یک تصویر قابل احترام در میان مشتریان و رقبا , شما فشار ایجاد رتبه وب سایت خود را در میان ده نتیجه اولیه وب احساس خواهید کرد .
یک وب سایت با رتبهبندی خوب در صفحه اول گوگل به طور قابلتوجهی به آگاهی از برند و افزایش ترافیک ارگانیک کمک میکند. مهم نیست که چه نوع محتوا , محصولات , یا خدماتی که وب سایت شما ارائه میدهد , ترافیک ارگانیک همیشه به رشد شرکت سود خواهد برد و در نهایت به کسبوکار شما کمک خواهد کرد تا به اهدافش برسد .
رتبهبندی بالای نتایج جستجوی گوگل یکی از مهمترین نیروهای محرک ترافیک ارگانیک است . اما این یعنی چی ؟ همانطور که سعی میکنیم حوزه در حال تغییر رتبهبندی گوگل , ترافیک ارگانیک , ساختمان backlink , حوزههای ارجاع و متا را درک کنیم , بخوانید .
زمانی که یک کاربر برای جستجوی کلید واژه یا یک پرس و جو مربوط به وب سایت شما جستجو میکند , رتبهبندی گوگل مکانی است که وب سایت شما برای این عبارت جستجوی خاص فهرست خواهد شد . اولین صفحه از نتیجه جستجوی گوگل , ۱۰ وب سایت برتر مرتبط با گوگل برای آن دوره جستجوی خاص را فهرست خواهد کرد.
رتبهبندی در موقعیت یک به این معنی است که سایت شما در بالای این نتایج رتبهبندی میشود . با این حال دلیل اینکه چرا میتواند تغییر کند .
در نهایت گوگل میخواهد بهترین تجربه کاربر را برای کسانی که از پلتفرم خود برای جستجو استفاده میکنند فراهم کند. بنابراین , گوگل سایتهایی را که آنها تصور میکنند تجربه کاربر مثبت و مرتبط دارند . چندین عامل موثر دیگر , از کلمات کلیدی به سرعت بهینه محتوا به صفحه , در الگوریتم نقش مهمی در فرآیند رتبهبندی گوگل دارند . بهبود رتبهبندی وب سایت به معنای در نظر گرفتن همه این موارد است .
رتبهبندی زیر صفحه اول نتایج جستجو میتواند به طور منفی ترافیک وب سایت شما و در نهایت تبدیل را تحتتاثیر قرار دهد . به خوبی مشخص است که کاربران تمایل ندارند فراتر از صفحه اول نتایج جستجو حرکت کنند , اما فقط چقدر کاهش نرخ کلیک میکنند ? تحقیقات نشان دادهاست که سایت رتبهبندی بالای نتایج جستجو دارای نرخ کلیک متوسط ۲۸.۱ % است . پس از آن , مکان دوم و سوم به ترتیب دارای نرخ کلیک % و ۱۱ % است . دهم یا آخرین نتیجه در صفحه اول به شدت افت میکند و تنها نرخ کلیک % دارد .
با در نظر گرفتن این درصد رو به کاهش , پتانسیل ترافیک آلی و نرخ کلیک بیش از صفحه اول , شما میخواهید رتبهبندی خود را تا حد ممکن نزدیک به ده بالا ارتقا دهید تا پتانسیل کاربران جدید برای پیدا کردن وب سایت و برند شما افزایش یابد .
اول , اطمینان حاصل کنید که نسخه روی صفحه , پستهای بلاگ , عناوین صفحه , meta , نشانیهای اینترنتی و بیشتر برای کلمات کلیدی که میخواهید برای آنها رتبه دهید بهینهسازی شدهاند . محتوای خود را برای ارتباط و افزایش تجربه کاربری خود بهینهسازی کنید . از جمله کلمات کلیدی و یا " stuffing کلمات کلیدی " زیاد دوری کنید , چون این روش سئو کلاه سیاه احتمالا ً رتبهبندی شما را کاهش خواهد داد .
حتی یک عنوان صفحهای بهینه و توصیف متا باید به محدودیتهای شخصیتی مربوطه خود پایبند باشد . حفظ تعداد کاراکتر در حد توصیهشده به اندازه کلمات و فرمت مورد استفاده شما مهم است .
Backlinks یک فاکتور مهم رتبهبندی برای همه موتورهای جستجو هستند و حوزههای ارجاع را برای رتبهبندی شما ضروری میسازند . حوزههای ارجاع وب سایتهایی هستند که شامل یک لینک به وب سایت شما در وب سایت آنها هستند. هرچه وب سایتهایی که به وب سایت شما لینک میدهند , بهتر است . انجام آنالیز backlink رقیب , بینش را نسبت به پروفایل های شما و تعداد حوزههای ارجاع , ارائه اهداف مناسب برای فعالیتهای ساختوساز لینک میدهد .
بهینهسازی سرعت صفحه عامل مهمی در تجربه کاربر است . هر چه سایت شما بیشتر بار شود , چه در رومیزی و چه در موبایل , احتمال کمتری وجود دارد که کاربر در صفحه شما باقی بماند , که فرصت کمی برای تبدیل باقی میماند .
انجام فعالیتهای دیجیتالی روابطعمومی مانند تبلیغ محتوا و مشارکت برند به شما این امکان را میدهد که به مخاطبان بیشتری برسید و آگاهی از برند را افزایش دهید .
فعالیتهای روابطعمومی نیز به حوزههای ارجاع شما کمک میکند تا در مورد گنجاندن یک backlink مذاکره کنید . ارتباط با برندها و شرکای مربوطه با قدرت دامنه بالا مناسب همان مرجع را به سایت شما منتقل خواهد کرد و به موفقیت رتبهبندی شما کمک خواهد کرد.
تبلیغات صفحه اول گوگل موجب شهرت برند شما میشود.وقتی مردم " تبلیغات گوگل " را میشنوند , بیشتر به دریافت ترافیک از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو فکر میکنند . اما , تبلیغات گوگل از این بالاتر است . آنها همچنین میتوانند ابزار خوبی برای ایجاد آگاهی از برند باشند - چیزی که تحقیقات نشان میدهند چیزی است که بالاترین عملکرد بازاریابان اولویتبندی میکند : بیایید به طور خلاصه ببینیم کلمه " برند " به چه معناست . چند دهه پیش دیوید اوگیلوی بهترین تعریف را ارائه کرد :" مجموع نامحسوس ویژگیهای یک محصول : نام , بستهبندی , و قیمت آن , تاریخچه آن , شهرت آن و نحوه تبلیغ آن . "تقویت نام تجاری , شخصیت , شهرت و غیره همه برای ایجاد اعتماد با بازدیدکنندگان شما ضروری هستند . هر چه این چیزها را به طور مداوم تکرار کنید , نام تجاری شما قویتر میشود و اعتماد بیشتری به شما با چشم اندازهای بدست میآید . و اعتماد چیزی است که در نهایت شما را به خرید و مشتریان وفادار میرساند .از طریق شبکه جستجوی تبلیغات , حتی اگر مشتریان بالقوه کلیک نکنند , برند , شعار شما , آنچه که پیشنهاد میکنید را میبینند , و هر چه که از کپی و افزونه ها برای نشان دادن استفاده میکنید . و از طریق شبکه نمایش تبلیغات , شما حتی میتوانید آگاهی از برند را با انتخاب برای نشان دادن تبلیغ خود به افراد بیشتری اولویتبندی کنید . نسبت به تمرکز بر روی کلیک یا تبدیل ( بیشتر روی استراتژیهای مناقصه در یک بیت . ( هر دو استراتژی به تبلیغ کنندگان این امکان را میدهد تا ویژگیهای حیاتی کسبوکار خود را تقویت کنند و به نوبه خود برند خود را تقویت کنند.
تبلیغات صفحه اول گوگل ، که قبلا ً گوگل ادوردز نامیده میشد، یکی از برترین تبلیغاتی کلیکی در جهان است .اساسا ً، شما کلمات کلیدی مورد هدف و پیشنهاد قیمت را براساس مقدار پولی که میخواهید برای هر کلیک صرف کنید ، انتخاب میکنید . کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کلمات یا عباراتی هستند که اغلب در جستجوهای جستجوی مربوط به محصول یا سرویس شما مورد استفاده قرار میگیرند .زمانی که یک کاربر جستجو را انجام میدهد که کلمات کلیدی شما را در بر میگیرد ، آگهیهای شما بالاتر از نتایج جستجوی آلی در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر خواهند شد . این امر پتانسیل شما را برای جذب مشتریان جدید براساس شرایط جستجو و کلمات کلیدی که وارد جستجوی گوگل میکنند افزایش میدهد .در گوگل پلی ، گوگل نقشه گوگل، و تصاویر گوگل و حتی در تب خرید گوگل ظاهر میشوند .و با شبکه نمایش گوگل ، میتوانید دست خود را با تبلیغاتی هدفمند تبلیغ کنید که مخاطبین شما زمانی که آنها وب سایتهای مورد علاقه شان را مرور میکنند ، با استفاده از تبلیغات موبایل و حتی چک کردن ایمیل آنها را تماشا کنید .هر بار که یک کاربر روی آگهی شما کلیک میکند, مقدار پولی که برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد میکنید را شارژ میکنید ( معمولا ۱ - ۳ دلار ) اما میتواند در جایگاه بسیار رقابتی بسیار بالاتر برود ) . و این همان زیبایی تبلیغ گوگل است . شما تنها زمانی پول میدهید که کسی واقعا ً روی آگهی شما کلیک میکند, بنابراین کنترل هزینه تبلیغ شما آسان است.
حضور در تبلیغات صفحه اول گوگل سودهای متعددی را به شما ارائه می دهد. با اجرای یک استراتژی هوشمند سئو ، همان چیزی است که نتیجه یک صفحه برتر نشان می دهد ، نام تجاری در بازار بیشتر دیده می شود. هزینه ها تحت کنترل قرار می گیرند زیرا روش های ارگانیک نسبت به تبلیغات پرداخت شده در اولویت قرار دارند. همچنین بازدید بیشتر منجر به ماندگاری بیشتر مشتریان در یک صفحه وب و افزایش احتمال خرید مستقیم از منبع می شود. هنوز خصوصیات نامشهود شهرت و اصالت وجود دارد که واقعاً عملیاتی را به جلو سوق می دهد. سازمان ها هزاران دلار برای رسیدن به هدفی در گوگل هزینه کرده و می کنند که به آنها اعتبار می بخشد ، اما این شرکت ها هستند که در نهایت تلاش خود را انجام می دهند و مشتریان خود را راضی می کنند که در نهایت سود می برند. برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید سایت خود را سئو کنید؛ اما نه فقط برای موتور جستجو، بلکه سئو را برای کاربر انجام دهید. ساختار این کار بر اساس استراتژی کلمات کلیدی و چگونگی به کارگیری آنها در بین سرتیترها، تیترها و توضیحات در پاراگراف سازماندهی میشود. در صورتی که از تبلیغات گوگل استفاده کنید می توانید از نتایج ارگانیک نیز صفحه اول گوگل نیز بالاتر قرار بگیرید و شانس دریافت کلیک خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، تبلیغات صفحه اول گوگل یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک ورودی و میزان فروش بیشتر است. صفحه اول گوگل در هر کسب و کاری، یکی از مهم ترین نیازها محسوب شده و راهی مناسب برای جذب مخاطبین بیشتر خواهد بود. چرا که طبق آمارهای در دسترس، بیشترین بازدید از سایت ها، از صفحه اول نتایج موتور جستجو گوگل انجام می شود و بیشترین تعداد کلیک ها روی لینک اول تا سوم در همین صفحه است. شما دو راه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهید داشت. یکی سئو سایت و دیگری تبلیغات در گوگل ادوردز که هریک دارای معایب و مزایایی هستند
حضور در تبلیغات صفحه اول گوگل سودهای متعددی را به شما ارائه می دهد. با اجرای یک استراتژی هوشمند سئو ، همان چیزی است که نتیجه یک صفحه برتر نشان می دهد ، نام تجاری در بازار بیشتر دیده می شود.هزینه ها تحت کنترل قرار می گیرند زیرا روش های ارگانیک نسبت به تبلیغات پرداخت شده در اولویت قرار دارند. همچنین بازدید بیشتر منجر به ماندگاری بیشتر مشتریان در یک صفحه وب و افزایش احتمال خرید مستقیم از منبع می شود.هنوز خصوصیات نامشهود شهرت و اصالت وجود دارد که واقعاً عملیاتی را به جلو سوق می دهد. سازمان ها هزاران دلار برای رسیدن به هدفی در گوگل هزینه کرده و می کنند که به آنها اعتبار می بخشد ، اما این شرکت ها هستند که در نهایت تلاش خود را انجام می دهند و مشتریان خود را راضی می کنند که در نهایت سود می برند.برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید سایت خود را سئو کنید؛ اما نه فقط برای موتور جستجو، بلکه سئو را برای کاربر انجام دهید. ساختار این کار بر اساس استراتژی کلمات کلیدی و چگونگی به کارگیری آنها در بین سرتیترها، تیترها و توضیحات در پاراگراف سازماندهی میشود.در صورتی که از تبلیغات گوگل استفاده کنید می توانید از نتایج ارگانیک نیز صفحه اول گوگل نیز بالاتر قرار بگیرید و شانس دریافت کلیک خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، تبلیغات صفحه اول گوگل یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک ورودی و میزان فروش بیشتر است.صفحه اول گوگل در هر کسب و کاری، یکی از مهم ترین نیازها محسوب شده و راهی مناسب برای جذب مخاطبین بیشتر خواهد بود. چرا که طبق آمارهای در دسترس، بیشترین بازدید از سایت ها، از صفحه اول نتایج موتور جستجو گوگل انجام می شود و بیشترین تعداد کلیک ها روی لینک اول تا سوم در همین صفحه است.شما دو راه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهید داشت. یکی سئو سایت و دیگری تبلیغات در گوگل ادوردز که هریک دارای معایب و مزایایی هستند.
تبلیغات صفحه اول گوگل وقتی اهمیت خود را بیشتر نشان میدهد که به آمار مراجعه نماییم و متوجه میشویم که اکثر کاربران فقط از صفحه اول گوگل بازدید میکنند و به سایت هایی که در رتبه های بالا قرار دارند بیشتر اعتماد سرازیر میشود.
طبیعی است با استفاده از تلفن همراه که رشد فزآینده ای دارد و بیشتر جستجوها از طریق موبایل انجام میگردد کاربران معمولا از صفحه اول گوگل به خواسته ها و سوالات خود میرسند.
صفحه اول گوگل 8 لینک برتر و یا سایت دارای رتبه بالاتر را در خود جای داده است و هرگاه ما سوالی و یا مطلبی را مورد جستجو قرار دهیم معمولا در سایت های صفحه اول گوگل پاسخ خود را خواهیم گرفت.
برای رسیدن به صفحه اول گوگل عوامل تاثیر گذار فراوانند و گوگل حدود 200 فاکتور را برای رتبه بندی سایت ها اعلام کرده است.
لینک های داخلی و بک لینک ها از جمله فاکتورهایی هستند که میتوانند باعث افزایش ترافیک وب سایت و در نتیجه کسب رتبه جهت رسیدن به صفحه اول گوگل گردد.
ایجاد محتوای خلاقانه مانند یک ویدئو که میتواند سفر شما را به یکی از نقاط دیدنی کشورتان نشان دهد یا یک پادکست در مورد کالاها و محصولاتتان میتواند تاثیر عمیقی در این رابطه داشته باشد.
کلمات کلیدی منحصر بفرد و پر جستجو و انتخاب موضوعات مورد علاقه کاربران یکی از فاکتورهای مهم رسیدن به صفحه اول گوگل است.