گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که در آن آگهیها به کاربران داده میشوند . مزایای فوری گوگل ادوردز این است که قابلیت رویت برند را بهبود میبخشد و منجر به نتایج سریعتر میشود .در طول سالها , با تبدیل بازاریابی از سنتی به دیجیتال , کسب و کارها بیشتر راه خود را به سمت اینترنت سوق دادهاند . این امر اینترنت را به شدت با رقابت شدید به هم ریخته کردهاست . علاوه بر کسب و کارها , حتی مصرف کنندگان به طور فزایندهای به اینترنت تکیه میکنند تا تصمیمات خرید خود را بگیرند .با در نظر گرفتن تفکر بالا , برای کسب و کارها برای روشن کردن تبلیغات و رسیدن به مخاطب هدف بسیار مهم میشود . بنابراین , گوگل ادز تنها راهحل ایست که به کسب و کارها کمک میکند تا فورا ً به مخاطبان هدف خود برسند و نتایج مورد نظر را ارائه دهند
در گذشته , آگاهی از برند کم و بیش به دنبال یک روش کور بود که در روزنامهها , بیلبورد , رادیو و تلویزیون تبلیغ میشود .این رویکرد نتیجه محصولات مصرفکننده را به همراه خواهد داشت , اما محصولات تجاری تا حد زیادی رنج میبرند چون انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطبان گسترده موثر نیست و سوراخ در جیب نیز وجود ندارد . تبلیغات دیجیتال به ویژه گوگل ادوردز شیوه انجام تبلیغات خود را تغییر دادهاست .با گوگل ادوردز , برندها میتوانند زمانی که در مورد مقوله محصول خود در موتور جستجو تحقیق میکنند , برای مخاطبان تبلیغ کنند . تبلیغ کنندگان همچنین میتوانند با هدف قرار دادن افراد در سایر وب سایتها از طریق شبکه نمایش گوگل اندازه مخاطبان خود را افزایش دهند . بنابراین آگاهی از برند یکی از رایجترین مزایای گوگل ادز است
همه ما جنگهای برند را شنیدهایم و دیدهایم , به خصوص در بیلبورد . گوگل ادز یک گزینه هوشمندانه و نه چندان زننده برای شکست رقبای شما فراهم میکند . بیایید بگوییم که شما رقابت شدیدی با یکی از برندها در جایگاه خود دارید و فکر میکنید که بیشتر فروشهای آینده توسط آنها به اشتراک گذاشته شدهاند .برای بازگشت به این فرض , گزارش سهم گوگل ادز نشان میدهد که اغلب اوقات این رقیب شما شما را در گوگل به شما معرفی میکند . با گوگل ادز میتوانید استراتژیهای مناقصه خودکار " هدف " را انتخاب کنید تا پیشنهاد خود را برای تبلیغات و رقابت مشخصشده در مزایده تنظیم کنید . از این رو تبلیغات رقیب را میتوان یکی از مهمترین مزایای گوگل ادز دانست
یک تصور غلط عمده در میان تبلیغ کنندگان این است که هر کلمه کلیدی باید سهم اثر جستجو ۱۰۰ % داشته باشد . اما در واقع آیا خرج کردن پول در هر جستجو را دارد ؟ بسیاری اوقات , جستجو میتواند صرفا ً برای تحقیق توسط افراد انجام شود که یک پروژه , رقبا و غیره را انجام میدهند .با استفاده از گوگل ادز این امکان وجود دارد که به مخاطبان که بیشتر شبیه به خرید هستند , تبلیغات کنید . یکی از آنها باید استراتژیهای پیشنهاد قیمت خودکار ( افزایش هزینه هر کلیک ) را انتخاب کند, که در آن پیشنهاد بر مبنای دادههای تبدیل قبلی تنظیم خواهد شد و ترکیبی از اطلاعات مختلف از آن مبدلها چون مکان , دستگاه , مدل , مرورگر , زمان روز , روز هفته و غیره تنظیم خواهد شد
یکی از جدیدترین به روز رسانی های گوگل ادز به طور خاص برای کمپین جستجو , اطلاعات مربوط به جمعیت شناختی کاربر مانند سن , جنسیت , وضعیت والدین و غیره است .شما شروع به استفاده از گوگل ادز کردهاید و مشاهده میکنید که نرخ تبدیل شما زیاد نیست . شما تصمیم میگیرید به آمار جمعیت مخاطبین خود نگاه کنید و متوجه میشوید که ۳۰ % ترافیک از گروه سنی ۱۸ - ۲۴ سال میآید که عموما ً گروه سنی مخاطبین شما نیست .شما تصمیم میگیرید این گروه سنی را در یک آزمایش کنار بگذارید و برای مدتی آزمایش را اجرا کنید. در پایان آزمایش , شما نرخ تبدیل آزمایش خود را بسیار بهتر از مقدار اولیه مشاهده میکنید . این یکی از مواردی است که جمعیت کاربران یکی از مزایای گوگل ادز است
ریمارکتینگ یکی از مهمترین مزایای گوگل ادز است . امروزه این واقعیت مشهور است که ریمارکتینگ یکی از بهترین راههای تاثیرگذاری بر کاربران برای عبور از قیف فروش است . آن جا متوقف نمیشود , تبلیغات ریمارکتینگ میتوانند به عنوان استفاده از وب سایت کاربران سفارشی شوند .اگر کاربر از صفحه تلفن همراه برندهای خاص بازدید کند و وب سایت را بدون اضافه کردن آن به گاری ترک کند , تبلیغات ریمارکتینگ برای آن بازدید کننده میتواند تقریبا ً همان تلفن همراه با پیشنهاد اضافهشده مانند پیشنهاد ارسال رایگان باشد .برای آسان کردن این سفارشیسازی برای وب سایتهای بزرگ , میتوان تبلیغات ریمارکتینگ پویا را انتخاب کرد که در آن تبلیغات براساس صفحه بازدید شده توسط کاربر به روز میشوند . یکی از بهترین مزایای استفاده از گوگل ادز , تاثیرگذاری بر مخاطبان با بهترین معامله است
زمانی که تبلیغ به سیستم گوگل ادز وارد میشود, تبلیغ کنندگان معمولا ً کلمات کلیدی یا عبارت را انتخاب میکنند تا مطمین شوند که آگهی به کلمات کلیدی مرتبط شدهاست . با استفاده از ویژگیهای گوگل ادز , میتوان از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کرد . باید یک کمپین با کلمات کلیدی مطابقت داده شود و مخاطبان را برای آن کمپین انتخاب کنید . با این کار , پرس و جوی جستجو را برای کاربرانی گسترش خواهید داد که با اطمینان از اینکه جستجو در اطراف محصول شما خواهد بود , از وب سایت شما بازدید کردهاند . این کار به فرد کمک میکند تا گزینههای جستجو خود را برای بازدید مجدد مخاطبان گسترش دهد