صنعت سئو و بازاریابی موتورهای جستجو یکی از موضوعاتیست که در سایت های داخلی و خارجی به بسیار پرداخته است.بسیاری از سایت ها با عنوان کلیدواژه صنعت سئو در صفحه اول گوگل هستند و دلیل آن نیز اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بویژه گوگل است.سئو را امروزه یک صنعت میدانند که برای معرفی هر کسب و کاری لازم و ضروری بوده و میتواند باعث شهرت برند شود و از این طریق مخاطبان جدید و مشتریان فراوانی بدست آورد.در باره صنعت سئو و اینکه چرا بهینه سازی وب سایت و بازاریابی موتورهای جستجو اینهمه دارای اهمیت شده در این صفحه از سایت جام ارژنگ مطالبی را ارائه داده ایم.با ما همراه شوید
>بهینهسازی وب سایت همان اصول مورد استفاده در بهینهسازی نرخ تبدیل را دنبال میکند و براساس روش علمی است .
هدف بهینهسازی وب سایت خود را مشخص کنید . انواع مختلف کسبوکار اهداف متفاوتی دارند که شما میخواهید برای آنها بهینهسازی کنید . برای مثال , اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک را اداره میکنید , میخواهید بفهمید که چگونه خرید و مقادیر سفارش متوسط را افزایش دهید . برای این منظور , یک صاحب وب سایت تحقیقات کمی و کیفی را در صفحات کلیدی وب سایت انجام میدهد که بر هدف نهایی سایت تاثیر میگذارد . برای مثال , صفحه اصلی اغلب منطقهای ارزشمند برای انجام تستهای a / b است , زیرا بیشتر ترافیک وب سایت ابتدا به این صفحه میرسد . مهم است که بازدیدکنندگان فورا ً آنچه را که شرکت ارائه میدهد درک کنند و بتوانند راه خود را به مرحله دوم بیابند ( یک کلیک ) .
بهترین حدس خود را در مورد چگونگی تاثیر گذاشتن بر هدف خود بردارید . پس از شناسایی هدف سطح بالا برای بهبود , شما باید نقاط زیر اجرا را در یک صفحه وب شناسایی کرده و شروع به تدوین فرضیهای برای چگونگی آزمون این عناصر برای بهبود نرخ تبدیل کنید .
لیستی از متغیرهایی ایجاد کنید که آزمایش شما آزمایش خواهد کرد . تغییرات را میتوان در تغییرات ایجاد کرد و به عنوان آزمایشها در یک ابزار تست اسپلیت a / b اجرا کرد.
آزمایش را اجرا کنید. دقت کنید که چه زمانی آزمایش را اجرا میکنید که دادههای کافی را جمعآوری میکنید تا نتایج خود را از نظر آماری معنادار کنید . شما نمیخواهید تصمیمات کسبوکار خود را بر روی مجموعه دادههای بینتیجه قرار دهید .
نتایج را اندازهگیری کنید, نتیجهگیری کنید و سپس تکرار کنید . نتایج یک آزمایش نشان میدهد که آیا تغییرات عنصر وب سایت بهبود یافتهاست یا نه . یک تغییر برد میتواند به خط پایه جدید تبدیل شود و به طور مکرر تست شود چون ایدههای بیشتری برای بهبود تولید میشوند . تست از دست دادن هنوز یک فرصت یادگیری ارزشمند است و میتواند مسیری برای تلاش بعدی در فرآیند بهینهسازی فراهم کند .
بهینهسازی وب سایت میتواند مزایای تجاری قابلاندازهگیری بسیاری را در صورت انجام صحیح ارائه دهد. ابتدا , فرآیند بهینهسازی وب سایت بهترین نسخه از عناصر صفحه وب را تعیین میکند که به بازدیدکنندگان در رسیدن به یک هدف خاص کمک میکند . بهینهسازی کارایی وب سایت را در تبدیل ترافیک بازدیدکنندگان به مشترکین , خوانندگان و یا پرداخت مشتریان بهبود میبخشد . به نوبه خود , بهبود کارایی منجر به roi بیشتر در فعالیتهای خرید مشتری و ترافیک مانند جستجوهای وب , گوگل ادوردز , رسانههای اجتماعی , و بازاریابی ایمیلی میشود.
صنعت سئو میتواند باعث ایجاد درآمد باشد هم برای کسانیکه سئوکار هستند و هم برای کسانیکه سایت خود را سئو کرده اند.
سئو فنی یا تکنیکال بیانگر این است که بهینه سازی موتورهای جستجو یک کار فنی و یک عمل تکنیکال است.
شاید در وهله اول وقتی اصلاحات سئو را میشنوید تا حدودی غریب و نا آشنا باشد اما در واقع چندان پیچیدگی ندارد.
بسیاری از وبلاگ نویسان امروزه با سئو کسب درآمد مینمایند.
یکی از راههای کسب درآمد از سئو این است که وقتی وب سایت شما در صفحه اول گوگل باشد میتوانید از شرکتها و افراد تبلیغات بگیرید و در ازای آن مبلغی را دریافت نمایید.
هرچقدر سایت شما در صفحه اول گوگل جایگاه مستحکمی داشته باشد میتوانید برای کسب و کارهای دیگر نیز مفید باشد و بعنوان جایگاهی برای تبلیغات محصولات و خدمات آنان عمل نمایید.
سئو یک را عالی برای کسب درآمد آنلاین است.
بسیاری از کسب و کارها حاضرند به متخصصان سئو پول بدهند تا به آنها کمک کنند تا تحلیل سئو سایت رقیب را انجام دهند و برای کلمات کلیدی که مخاطبان هدف آنها جستجو میکنند رتبه بگیرند .
همچنین این ایده خوبی است که در یک صنعت خاص مستقر و تخصص داشته باشیم چون شرکتها اغلب تمایل به پرداخت بیشتر برای یک متخصص دارند .
شما همچنین میتوانید سئو را برای پادکست , یوتیوب و آمازون انجام دهید , زیرا رتبهبندی در بالای آن موتورهای جستجو نیز بسیار ارزشمند است .
بهینهسازی وب سایت فرآیند بهبود یک وب سایت است تا آن را برای اهداف کسبوکار و نیازمندیهای کاربر یا مشتری مناسبتر سازد . این حوزه وسیعی است که شامل چندین جنبه مهم است :
بهینهسازی تجربه کاربر - تضمین اینکه یک وب سایت تجربه مثبتی را فراهم میکند و انجام وظایف مورد نظر را برای کاربران آسان میسازد .
بهینهسازی برند - تضمین اینکه یک وب سایت به صورت حرفهای انجام شود , قدرت برند را ایجاد کرده و پیام درست را به مخاطبین خود تحویل دهد .
بهینهسازی ترافیک - ساخت یک وب سایت به گونهای که بتواند از طریق کانالهایی مانند جستجوی ارگانیک , رسانههای اجتماعی و بهینهسازی درآمد پرداختشده , دید و ترافیک بیشتری را به دست آورد - اطمینان حاصل کنید که یک وب سایت میتواند به اهداف کسبوکار مانند تولید , خرید و فروش , فروش , فروش و خرید و خرید و خرید و فروش دست یابد . این کار با عملکرد وب سایت آغاز میشود که برای تبدیل حیاتی است . فراتر از آن , صاحبان وب سایت میتوانند از تکنیکهای زیادی برای تشویق بازدیدکنندگان سایت برای انجام یک اقدام مطلوب استفاده کنند.
صنعت سئو و شهرت برند:مرجع برند شهرت یک وب سایت به عنوان منبع معتبر نظرات و اطلاعات کارشناسی در حوزه مربوطه است . وب سایتهایی که دارای قدرت برند بالاتر هستند بیشتر مورد احترام قرار میگیرند و اعتماد و نفوذ مشتری بیشتری در صنعت خود دارند .
در اینجا راههایی برای بهبود قدرت برند آورده شدهاست :
تخصصی سازی - وب سایتهایی که بر حوزههای اختصاصی آشیان متمرکز هستند , میتوانند خود را به عنوان کارشناس در این زمینهها تاسیس کنند . اگر فوکوس باریک باشد راحتتر است که به روز نگاه دارید .
بلاگ های اطلاعرسانی - ارسال مقالاتی با اطلاعات مفید و با کیفیت بالا به تقویت اداره برند یک شرکت کمک میکند . به روز رسانی منظم وبلاگ شرکت به جذب بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر کمک میکند .
رسانههای اجتماعی - پستهای منظم رسانههای اجتماعی با اطلاعات ارزشمند به جلب توجه , احترام و اعتماد مشتریان کمک میکنند . استراتژی رسانههای اجتماعی باید بر اطلاعات مربوط به مخاطبان هدف تمرکز کند.
دیگر کانالهای رسانهای - زمانی که یک وب سایت دارای یک وبلاگ موفق و حضور رسانههای اجتماعی باشد , ممکن است گسترش به کانالهایی مانند جریانهای ویدئویی و پادکست مفید باشد . این میتواند به گسترش مخاطبان و تثبیت بیشتر قدرت برند کمک کند .
راههای موفقیت در صنعت سئو:مانند مشتری خود فکر کنید , و کلماتی را که برای جستجوی خدماتی که ارائه میدهید استفاده میکنید . از دوستان و خانواده خود درباره کلماتی که برای جستجوی خدمات شما استفاده میکنند بپرسید و به پیشنهادها و نظرات آنها پاسخ دهید .
در حین انجام جستجوی اینترنتی کلید واژه خود , در پایین صفحه موتور جستجو , پیشنهاداتی را که به شما به عنوان کلمات کلیدی جستجو و عبارات مورد استفاده عموم مردم میدهد , ذکر کنید .
competition را مطالعه کنید . لیستی از رقبای موفق خود تهیه کنید , به دنبال آنها بگردید , به کلمات کلیدی مرتبط با محتوای آنها توجه کنید , و وب سایت و وبلاگهای آنها را ببینید . آنها را تحلیل کنید. توجه داشته باشید که آنها چه کار میکنند و آنچه از محتوای اینترنت و حضور آنها گم شدهاست .
استفاده از ابزارهای تحقیق کلید واژه , مانند برنامهریز کلید واژه ساختهشده در آگهیهای گوگل . کلید واژه تحقیق به شما اجازه میدهد تا اطلاعات را در مورد حجم کلمات کلیدی , روندها و بیشتر جمعآوری کنید. شما درک بهتری از این دارید که وب سایتهای دیگر در حال تلاش برای رتبهبندی چه هستند - و چه چیزی را برای outrank کردن آنها و پیدا کردن اولین زمانی که مردم به دنبال این موضوعات روند هستند , به دست میآورید .
پس از انتخاب و اجرای کلمات کلیدی , دقت کنید که آنها چقدر موثر هستند . ابزارهای seo که در وب سایت سازنده شما ادغام شدهاند میتوانند گزارشهای مربوط به وضعیت بهینهسازی فعلی وب سایت و رتبهبندی شما را تهیه کنند .
به یاد داشته باشید که عبارات کلیدی و کلمات کلیدی به طور خودکار با مقالات برابر نیستند که مردم میخواهند بخوانند . در حالی که تکرار کلمات کلیدی در وب سایت شما پیدا کردن شما را برای مشتریان احتمالی آسانتر میکند , محتوای شما همیشه باید قابل خواندن و طبیعی به نظر برسد .
اهمیت صنعت سئو:وقتی کسی به دنبال خدمات صنعتی آنلاین باشد , آنها نمیخواهند از طریق صفحات نتایج برای پیدا کردن شرکت صنعتی شما کلیک کنند . اگر شرکت صنعتی شما در صفحه اول نتایج ظاهر نشود , بعید است که جستجوگران آن را پیدا کنند .
اولین صفحه نتایج گوگل ۹۱.۵ % از کل کلیک را دریافت میکند - و با هر صفحه نتایج زیر , درصد کلیک کاهش مییابد . این بدان معناست که اگر میخواهید مخاطبین شما وب سایت شما را پیدا کنند , بسیار مهم است که در بالای صفحه اول برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود باشید .
به طور متوسط , نتیجه اول روی صفحه % از کلیک برای هر جستجو را دریافت میکند که برای نتیجه دوم در صفحه اول بیش از نیمی به ۱۳.۱ % کاهش مییابد .
بنابراین اگر میخواهید شرکت صنعتی شما بیشترین ترافیک را داشته باشد , رتبهبندی خوب در نتایج جستجو ضروری است - و سئو بهترین راه برای بهبود موقعیت شما است .
اگر شما مشتریان جدید بیشتری میخواهید , و میدانید که وب سایت شما برای ایجاد رهبری مهم است , چطور میتوانید نقاط را متصل کنید ? زمانی که یک جستجوی گوگل انجام میدهید , احتمالا ً از یکی از پنج نتیجه اول روی لینک کلیک میکنید . آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چطور یکی از این سایتها به یک جایگاه بالا میرسد ؟ این یک تاکتیک تولید سرب است که با محتوای کیفی و سئو تقویت میشود تا مخاطبین هدف خود را به وب سایت شما هدایت کند .
seo برای بهینهسازی موتور جستجو و چگونگی استفاده از یک فرمول برای تعیین نتایج جستجوی کاربر , از موتورهای جستجو - گوگل , بینگ , یاهو و غیره - استفاده میکند . این الگوریتم یک الگوریتم موتور جستجو نامیده میشود ( الگوریتم ها فرمولهای مورد استفاده موتورهای جستجو برای تعیین نتایج جستجو هستند ) . گوگل الگوریتم سئو را اغلب به روز میکند . با اینکه حفظ این مساله دشوار است , اما به روز رسانی الگوریتم سئو بازاریابان را بر روی ایجاد محتوای وب سایت کیفیت متمرکز میکند .
سئو در مورد " تعمیرات سریع " یا " حقه " برای گرفتن تعدادی از صفحات شما برای رتبهبندی نیست . سئو خوب در مورد بهترین اقدامات اساسی , پایدار و ثابت شده , اجرا و اصلاح در طول زمان است . برخی از تاکتیکهای سئو فنی تر از بقیه هستند و میتوانند با رشد شرکت شما تغییر کنند .