تجارت دیجیتال چیست؟دیجیتال مارکتینگ به چه نوع فعالیتی اطلاق میگرددآیا میتوان از طریق فعالیت های دیجیتال کسب درآمد نمود؟در این صفحه بطور کامل به مباحثی ازین دست خواهیم پرداخت و این صفحه یک مجله دیجیتال برای کسب و کار اینترنتی خواهد بود.تجارت دیجیتال در صفحه اول گوگل از ترافیک بالایی برخوردار است.تمام کسانیکه در کار خرید و فروش ارز دیجیتال و یا دارای وب سایت معرفی نرخ ارز هستند در گستره تجارت دیجیتال ایندکس شده اند.تجارت دیجیتال که بازاریابی آنلاین هم نامیده میشود , به تمام تلاشهای بازاریابی که در اینترنت رخ میدهد , اشاره میکند . کسب و کارها از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو , وب سایتهای ارتباط جمعی , ایمیل و وب سایتهای دیگر استفاده میکنند تا با مشتریان فعلی و آینده ارتباط برقرار کنند. این امر همچنین شامل ارتباط از طریق متن یا پیغامهای چند رسانهای است .یک بازاریاب فصلی ممکن است بگوید که بازاریابی داخلی و بازاریابی دیجیتال تقریبا ً یک چیز هستند
هر بازاریابی که از ابزارهای الکترونیکی استفاده میکند و میتواند توسط متخصصین بازاریابی برای انتقال پیامهای تبلیغاتی و اندازهگیری تاثیر آن از طریق سفر مشتری استفاده شود . در عمل , بازاریابی دیجیتال نوعا ً به فعالیتهای بازاریابی که بر روی کامپیوتر , تلفن , تبلت و یا دستگاههای دیگر ظاهر میشوند اشاره میکند . این کار میتواند اشکال مختلفی داشته باشد , از جمله بازیهای ویدیویی , نمایش تبلیغات , بازاریابی موتور جستجو , پرداخت آگهیهای اجتماعی و پستهای رسانههای اجتماعی . بازاریابی دیجیتال اغلب با " بازاریابی سنتی " مانند تبلیغات مجلات , بیلبورد و پست مستقیم مقایسه میشود . به طور عجیب , تلویزیون معمولا ً با بازاریابی سنتی فشرده میشود . به عنوان یک بازاریاب مهم است که از دنیای دیجیتال با حضور تبلیغاتی آنلاین ، با ایجاد یک برند ، ارایه یک تجربه مشتری بزرگ که مشتریان بالقوه بیشتری را به همراه یک استراتژی دیجیتالی به ارمغان میآورد ، استفاده کنیم .یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد که از کانالهای دیجیتالی مختلف مانند رسانههای اجتماعی ، بهینهسازی موتور جستجو ، و بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا با مشتریان موجود و افراد علاقمند به محصولات یا خدمات شما ارتباط برقرار کنید . در نتیجه ، شما میتوانید یک برند را بسازید ، یک تجربه مشتری عالی فراهم کنید، مشتریان بالقوه را بیاورید
تجارت دیجیتال روش خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی کانالهای دیجیتال است . به گفته Statistica , تجارت دیجیتال یک تجارت ۴.۹ تریلیون دلاری جهانی است و ۲۴.۵ % فروش خردهفروشی جهانی را تشکیل میدهد .از دیدگاه خریدار , تجارت دیجیتال توانایی تعامل با برندها و خرید بر روی دستگاههای دیجیتال به روش خود سرویس است . از دیدگاه یک سازمان , تجارت دیجیتال عناصر زیادی از جمله سکوهای فنآوری دارد که بازاریابی و فروش دیجیتال را قادر میسازد , نقشهای درون سازمان مختص به تجارت دیجیتال , محتوای مورد استفاده برای درگیر کردن خریداران آنلاین , استراتژیهای کسب و نگهداری , و مدلهای قیمتگذاری آنلاین .تجارت الکترونیک خرید و فروش کالا و خدمات , یا انتقال سرمایه یا داده , در یک شبکه الکترونیکی , در درجه اول اینترنت است . این تراکنش های تجاری یا به صورت کسبوکار به کسبوکار ( b2b ) , کسبوکار به مصرفکننده ( b2c ) , مصرفکننده به مصرفکننده یا مصرفکننده به کسبوکار رخ میدهند .در دو دهه اخیر استفاده گسترده از سکوهای تجارت الکترونیک مانند آمازون و ebay به رشد قابلتوجهی در خردهفروشی آنلاین کمک کردهاست .
تجارت دیجیتال به خرید و فروش آنلاین چیزها اشاره دارد. تجارت دیجیتال میتواند هر جایی رخ دهد که شما یک ارتباط وای فای , از گوشی هوشمند , تلویزیون , یخچال , یا آی پد , به تمام ارتباطات آنلاین مختلف مانند رسانههای اجتماعی , خرید Livestream , و غیره داشته باشید . خیلی بیشتر از یک مغازه فروش آنلاین که در آن محصولات ساکن و checkouts رخ میدهند , تجارت دیجیتال در طول کانالها گسترده است. آن شامل همه چیز از تجارت الکترونیک سنتی گرفته تا محتوای شخصی است. امروزه برای موفقیت در تجارت دیجیتال , هدف از رویکردی یکپارچه به سفر مشتری و تجربه خرید یکپارچه است .تمرکز بر این نوع تجارت برای افزایش فروش , به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ شرکتهای موجود برای کسب و کارهایی که به دنبال رقابت در سالهای آینده هستند , ضروری است .
تجارت الکترونیک به جنبههای کاربردی فروش آنلاین محصولات , مانند مدیریت زنجیره تامین , راهاندازی یک فروشگاه در یک وب سایت , معاملات پردازش و جمعآوری پرداختها اشاره دارد. با این حال , موفقیت در خردهفروشی آنلاین به چیزی بیش از توانایی فروش آنلاین نیاز دارد . جنبههای اضافی درگیر در اجرای آنلاین کسبوکار در اصطلاح وسیعتر , تجارت دیجیتال پوشش داده میشوند .تجارت دیجیتال فرایندی است که افراد , فنآوری و دادهها را در بر میگیرد که میتواند خردهفروشی سنتی را تغییر دهد . تجارت دیجیتال با جنبههای زیادی از کسبوکار مدرن , از جمله مدیریت داده , پرس و جو و تحلیل , مدیریت محتوا , تجربه کاربر , تعامل و نگهداشت مشتری , و توانایی استقرار قابلیتهای مورد نیاز برای هر مشتری , سر و کار دارد .در حالی که تجارت الکترونیک بر اهداف خاص مربوط به فروش آنلاین متمرکز است , تجارت دیجیتال یک فرآیند مشتری محور است که بر بهینهسازی تجربه مشتری تمرکز دارد .
بسیاری از سازمانها برای تطبیق عملیات خردهفروشی خود با تقاضای خردهفروشی دیجیتال , طرحهای دیجیتالی یا دیجیتالی را انجام میدهند . مصرف کنندگان امروزی به طور فزایندهای از اینترنت و دستگاههای تلفن همراه استفاده میکنند و حداکثر راحتی را در هنگام خرید آنلاین از طریق هر وسیلهای انتظار دارند . این بخشی از یک تغییر فرهنگی عظیم است که بر مصرف کنندگان و کسب و کارهای سراسر جهان تاثیر میگذارد .امروزه مشتریان انتظارات بالایی از دسترسی و انتخاب محصولات آنلاین و سرعت , چابکی و خدمات ارائهشده توسط کسبوکار دارند . دنیای آنلاین در را به روی تعداد تقریبا ً نامحدودی از محصولات و مشتریان خدمات باز کردهاست , بنابراین وفاداری برند به یک نگرانی مهم تبدیل شدهاست . خرده فروشان باید برای جلب , حفظ و کسب وفاداری مشتری در محیط کسبوکار فعلی بسیار سخت کار کنند.تجارت دیجیتال برای موفقیت کسبوکار تقریبا ً در تمام صنایع به سه دلیل مهم است :بهبود چابکی - تجارت دیجیتال به سازمانها توانایی انطباق انعطافپذیر آنها با کسبوکار را میدهد . این میتواند شامل اضافه کردن روشهای پرداخت جدید , ارائه راههای مختلف برای خرید از طریق دستگاههای دیجیتال , و استراتژیهای تعامل و تعامل مجدد مشتریان آنلاین باشد.رقابتپذیری بهبود یافته - کسبوکاری که حضور دیجیتالی قوی ندارد وجود ندارد . خرده فروشان که از تجارت دیجیتال استفاده میکنند میتوانند از سهم بازار , پایگاه مشتری و ایجاد فرصتهای رشد جدید حمایت کنند . آنهایی که به سرعت از رقبا که انتظارات دیجیتالی مشتری را برآورده میکنند , پیشی میگیرند .بهبود تجربه مشتری - وقتی به خوبی اجرا میشود , تجارت دیجیتال تجربه خردهفروشی مثبت تری را ممکن میسازد , چه مشتریان در یک فروشگاه آجر و ملات خریداری کنند یا آنلاین . فرآیندهای تجارت دیجیتال تضمین میکنند که یک کسبوکار از طریق کانالهایی که بیشتر استفاده میکنند با مشتریان ارتباط برقرار میکند . این شرکت در هر مرحله از چرخه عمر خرید , ارتقا کسب , رضایت و حفظ روابط مثبتی با برند ایجاد میکند.
تجارت دیجیتال , فنآوری را به عنوان یک مزیت در عملیات داخلی و خارجی خود استفاده میکند .
فنآوری اطلاعات زیرساخت و عملکرد کسب و کارها را از زمانی که اینترنت به طور گسترده برای کسب و کارها و افراد در دسترس بود , تغییر دادهاست . این تغییر و تحول به شدت شیوه انجام عملیات روزمره کسب وکارها را تغییر دادهاست . این امر مزایای داراییهای داده و ابتکارات فنآوری محور را به حداکثر رساندهاست .
این تبدیل دیجیتال تاثیر عمیقی بر کسبوکار داشتهاست ; فعالیتهای تجاری و فرآیندهای آن را به طور کامل به یک روش استراتژیک تسریع میکند. یک کسبوکار دیجیتال از این مزیت کامل برخوردار است تا در این دوران مختل نشود و رشد نکند . کارکنان سطح c باید به سازمانهای خود کمک کنند تا فرصتها را در حین کاهش ریسکها کشف کنند .
این طرز فکر فنآوری حتی در بیشتر صنایع استاندارد شدهاست , و یک استراتژی کسبوکار دیجیتال را برای ذخیرهسازی و تحلیل دادهها برای کسب مزیت رقابتی بر رقابت ضروری میسازد . معرفی مدلهای رایانش ابری به این معنی است که فرآیندهای داخلی میتوانند به راحتی از طریق انتخاب وسیعی از کاربردها مدیریت شوند و به سازمانها انعطافپذیری لازم برای انتخاب و تغییر نرمافزار را به هنگام رشد و تغییر میدهند .
یک کسبوکار دیجیتال نیز شاهد تغییر در قدرت خرید بودهاست ; اکنون بخشهای فردی به سمت کاربردهایی که به جای تکیه به آن برای هدایت تغییر , با نیازهای خود بهترین تطابق را دارند , پیش میروند .
تجارت دیجیتال , فنآوری را به عنوان یک مزیت در عملیات داخلی و خارجی خود استفاده میکند .
فنآوری اطلاعات زیرساخت و عملکرد کسب و کارها را از زمانی که اینترنت به طور گسترده برای کسب و کارها و افراد در دسترس بود , تغییر دادهاست . این تغییر و تحول به شدت شیوه انجام عملیات روزمره کسب وکارها را تغییر دادهاست . این امر مزایای داراییهای داده و ابتکارات فنآوری محور را به حداکثر رساندهاست .
این تبدیل دیجیتال تاثیر عمیقی بر کسبوکار داشتهاست ; فعالیتهای تجاری و فرآیندهای آن را به طور کامل به یک روش استراتژیک تسریع میکند. یک کسبوکار دیجیتال از این مزیت کامل برخوردار است تا در این دوران مختل نشود و رشد نکند . کارکنان سطح c باید به سازمانهای خود کمک کنند تا فرصتها را در حین کاهش ریسکها کشف کنند .
این طرز فکر فنآوری حتی در بیشتر صنایع استاندارد شدهاست , و یک استراتژی کسبوکار دیجیتال را برای ذخیرهسازی و تحلیل دادهها برای کسب مزیت رقابتی بر رقابت ضروری میسازد . معرفی مدلهای رایانش ابری به این معنی است که فرآیندهای داخلی میتوانند به راحتی از طریق انتخاب وسیعی از کاربردها مدیریت شوند و به سازمانها انعطافپذیری لازم برای انتخاب و تغییر نرمافزار را به هنگام رشد و تغییر میدهند .
یک کسبوکار دیجیتال نیز شاهد تغییر در قدرت خرید بودهاست ; اکنون بخشهای فردی به سمت کاربردهایی که به جای تکیه به آن برای هدایت تغییر , با نیازهای خود بهترین تطابق را دارند , پیش میروند .
مدلهای کسبوکار دیجیتال چگونگی ایجاد , تحویل و ثبت ارزش در اقتصاد دیجیتال هستند . برای این منظور , مدلهای کسبوکار دیجیتال از چندین فنآوری دیجیتال برای خلق و ارائه محصولات و خدمات خود استفاده میکنند . پویاییهای مختلفی برای کسبوکارهای دیجیتال وجود دارد که هزینههای حاشیهای ندارند , که دارای کاربردهای متعددی هستند .
یک مفهوم این است که موانع ورود این شرکتها بسیار پایینتر از کسبوکارهای سنتی است . این مانع ورودی پایینتر به این دلیل است که هزینه راهاندازی یک کسبوکار دیجیتال بسیار پایینتر است و شما به زیرساخت فیزیکی زیادی نیاز ندارید . علاوه بر این , دسترسی به یک کسبوکار دیجیتال بسیار گستردهتر است زیرا شما میتوانید به طور بالقوه با یک وب سایت یا برنامه کاربردی به مشتریان در سراسر جهان برسید .
مفهوم دیگر این است که کسب و کارهای دیجیتال که میتوانند خیلی سریع مقیاس شوند اغلب براساس اقتصادهای مقیاس هستند . این به این دلیل است که آنها برای رشد به زیرساخت فیزیکی زیادی نیاز ندارند و میتوانند به راحتی به مشتریان بیشتری برسند . علاوه بر این , کسبوکارهای دیجیتال اغلب میتوانند خودکار یا برون سپاری شوند تا هزینهها را کاهش دهند و آنها را در مقیاسی بزرگتر از کسبوکارهای سنتی سودآور سازند .
با این حال , برخی معایب برای شرکتهای دیجیتال نیز وجود دارد . یکی این است که آنها میتوانند بسیار رقابتی باشند چون ورود بازیکنان جدید به بازار آسان است . علاوه بر این , فنآوریهای جدید یا تغییرات رفتار مشتریان میتوانند به سرعت کسبوکار دیجیتال را مختل کنند . در نهایت , شرکتهای دیجیتال اغلب میتوانند نسبت به کسبوکارهای سنتی به مشتریان وفادار باشند , زیرا آنها معمولا ً طول عمر کوتاهتر ( همچنین ارزش زندگی مشتری پایینتر ) دارند و احتمال کمتری برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان دارند .
شرکتها میتوانند از مدلهای مختلف استفاده کنند , اما معمولا ً در یکی از سه دسته قرار میگیرند : محصول محور , خدمات محور , یا فرآیند محور . کسب و کارهای مبتنیبر محصول محصولات فیزیکی یا دیجیتال را به مشتریان میفروشند , شرکتهای خدماتی خدمات ارائه خدمات میدهند , و کسبوکارهای فرآیند محور یک فرآیند یا پلتفرم فراهم میکنند که به شرکتهای دیگر امکان ایجاد و تحویل محصولات یا خدمات دیجیتال را میدهد .
تا جایی که بازاریابی محتوا موثر باشد , میتواند مشکل باشد . نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند به شدت در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند در حالی که با افرادی که مطالب را میخوانند , آن را به اشتراک بگذارند و با برند تعامل بیشتری داشته باشند. هنگامی که محتوای مرتبط باشد , میتواند روابط قوی در سراسر خط لوله برقرار کند . برای ایجاد محتوای موثر که بسیار مرتبط و جذاب است ، مهم است که مخاطبین خود را شناسایی کنید . در نهایت سعی میکنید به تلاشهای بازاریابی محتوی خود برسید ؟ زمانی که درک بهتری از مخاطبین خود دارید ، میتوانید نوع محتوایی که ایجاد میکنید را مشخص کنید . شما میتوانید از فرمت های بسیاری در بازاریابی محتوی خود استفاده کنید ، از جمله ویدئو ، پستهای وبلاگ ، صفحات قابل چاپ ، و غیره .صرفنظر از این که چه محتوای ایجاد میکنید ، ایده خوبی برای دنبال کردن بهترین تجارب بازاریابی محتوا است . این به معنی ایجاد محتوای درست ، عاری از خطا ، درک ، مرتبط ، و جالب است . محتوای شما همچنین باید خوانندگان را به مرحله بعدی در خط لوله هدایت کند ، چه این یک مشاوره رایگان با یک نماینده فروش یا یک صفحه تماس باشد
مردم دیگر به آنچه که در تبلیغات بیان میشود اکتفا نمیکنند و برایشان مهم است تا بدانند دیگر مخاطبان درباره یک برند چه نظری دارند؟ اطلاع از تجربه کاربری دیگر مشتریان و به اشتراک گذاری احساسات و بازخوردها شکلی دیگر از تبلیغات را فراهم ساخته است. به نوعی که دیگر لازم نیست تا از زبان خود برند اطلاعات لازم به مشتریان داده شود. این وظیفه برگردن مخاطبین و مشتریان افتاده است. فضای رسانه ای و اجتماعی بزرگترین نقش را در انتقال بازخوردهای تبلیغاتی و تجارب کاربری دارد. لذا باید حضور در دنیای مدرن مارکتینگ را جدی گرفت و به صورت حرفه ای به آن قدم نهاد. چرا که برداشتن قدم های اشتباه در این مسیر میتواند از ورود نکردن به آن هم ضرر رسان تر باشد.قانون فروش بیشتر در همه تجارتهای شخصی و گروهی ملاک مناسب و اصلی برای تخمین میزان موفقیت است. قاعده فروش بیشتر را باید به صورت یک تکرار در نظر بگیریم و حتی اگر فروش خوبی نداریم هم استراتژیهای مختلف را برنامهریزی کنیم. باید بارها و بارها با خودمان تکرار کنیم میتوانیم همه موارد صنعت خودمان را بهبود ببخشیم و موفقیت تام و تمامی را تجربه کنیم. هر چند کلید موفقیت، فروش بیشتر است. عوامل متافیزیکی مانند خوشرفتاری، برخورداری از یک تیم قوی و همدل و البته ایجاد فضایی صمیمی برای فروش میتواند کاربردیتر از رقم فروش عمل کند و در درازمدت شما و تجارتتان را به سطوح بالا یا حداقل آنچه مورد انتظار خودتان است، برساند. پس برای موفقیت در تجارت عجله نکنید، خلاق باشید و پلههای موفقیت را یک به یک و با تامل و فکر باز طی کنید. در این صورت قطعا یک تجارت موفق خواهید داشت
برخی ممکن است اینترنت اشیا را با تجارت دیجیتالی اشتباه بگیرند. اینترنت چیزها نقش حیاتی در تجارت دیجیتال دارد، اما خیلی بیشتر از این است. اینترنت اشیا به گونهای که گارتنر تعریف میکند، شبکهای از اجسام فیزیکی است که دارای فنآوری تعبیهشده برای برقراری ارتباط و تعامل با حالتهای داخلی خود یا محیط خارجی هستند کسبوکار دیجیتال در مورد ایجاد طرحهای تجاری جدید با مات کردن دنیای فیزیکی و دیجیتال است. در مورد تعامل و مذاکرات بین، کسبوکار و چیزهای دیگر است. زمانی است که چیزها شروع به مذاکره بین خودشان و همچنین افراد و کسبوکار میکنند که ما شروع میکنیم ببینیم چگونه وارد دنیای کاملا جدید و آشوبگر شدهایم. در گذشته، مردم یک نماینده برای کارها در کسبوکار بودند. در آینده، چیزها یک عامل برای خودشان خواهند بود و بدین ترتیب به یک کسبوکار در مورد فرصتهای خود تبدیل خواهند شد.نوید تجارت دیجیتال این است که دنیایی از کاربردها و داراییهایی که تقریبا به طور خودکار کار میکنند، توسعه بسیار سریع توانمندیهای جدید را که مزیت رقابتی را به دست خواهند آورد، فراهم میکند. واقعیت این خواهد بود که میلیارد ها چیز، انسانها و کسب و کارهایی که به هم متصل شدهاند نیازمند مهندسی پیچیده، یکپارچهسازی و هماهنگکننده برای تحقق وعده آینده مردم، تجارت و اشیا هستند