تبلیغات صنعتی یک زیرمجموعه از تبلیغات بازرگانی به کسبوکار است که بر روی مطالب
تبلیغاتی , محصولات و یا خدمات مربوط به تولید و سایر فرایندهای صنعتی به دیگر
شرکتها تمرکز میکند . هر چیزی که برای جریان تجارت صنعتی تبلیغ شود میتواند زیر
چتر تبلیغات صنعتی قرار بگیرد.هدف تبلیغات صنعتی تولید کنندگان است . این نوع تبلیغات تجاری است که در آن یک تولیدکننده ابزارها , تجهیزات و مواد خام مورد استفاده در فرآیند تولید را ارتقا میدهد . در این نوع تبلیغات یک شرکت به شرکت دیگر نزدیک میشود تا شرکت دیگر را متقاعد کند که محصولات را از شما خریداری کند
بازاریابی صنعتی کالاها و خدمات را به شرکتهای دیگر به جای مشتریان فردی ارتقا میدهد . هدف آن فروش مواد خام و اجزا برای نیازهای تولید است. سادهترین فرمت بازاریابی صنعتی بازاریابی b2b است .
در این مقاله توضیح میدهیم که چرا بازاریابی صنعتی مهم است , مزایا و ویژگیهای آن را توصیف میکند , بازاریابی صنعتی و مصرفکننده را مقایسه کرده و ایدههایی برای استراتژیهای بازاریابی صنعتی ارائه میدهد .
ویژگی متمایز اصلی بازاریابی صنعتی این است که مشتریان نه تنها افراد بلکه کسب و کارها هستند , بلکه شیوه معمول ارتقای کالاها و توسعه یک استراتژی بازاریابی را تغییر میدهد . در زیر توضیح میدهیم که چرا نگرش ویژهای به بازاریابی در b2b بسیار مهم است .
بازاریابی صنعتی با هدف افزایش فروش محصولات و کالاهای عمدهفروشی برای اهداف صنعتی انجام میشود. این شرکت به شرکتهایی که مواد خام تولید میکنند کمک میکند کسبوکار خود را توسعه دهند .
بازاریابی صنعتی دو جنبه بازاریابی را پوشش میدهد :
ارتقا کسبوکار تولید : ایجاد تصویر و توسعه پتانسیل شرکت , افزایش جذابیت سرمایهگذاری و افزایش آن در بازار b2b .
ارتقا محصول : توسعه استراتژیک یک پیشنهاد محصول , ایجاد یک استراتژی بازاریابی , و سوق دادن محصولات به جلو در بازار .
یک استراتژی بازاریابی صنعتی به خوبی تعریفشده میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا از رقبا دور شوید و شرکت را سریعتر رشد دهید.
تبلیغات صنعتی چیست؟تبلیغات صنعتی یعنی بطور کامل و تخصصی محصولات و کالاهای شرکت هایی را معرفی نمایید تا آن شرکت ها در تجارت خود موفقتر بوده و فروش بیشتری داشته باشند.تبلیغات صنعتی میتواند هم در باره گروه تولید کننگان صدق کند و هم در باره شرکت هایی که تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز خود را خریداری مینمایند.تبلیغات صنعتی میتواند از طریق حضور در نمایشگاههای بین المللی و یا از طریق سایت و کانال های اینترنتی انجام گردد.کارخانجاتی که ماشین آلات صنعتی و یا ابزار کار مورد نیاز صنایع را تولید میکنند در حوزه تبلیغات صنعتی میتوانند فعالیت داشته باشند.تجارت شرکت به شرکت میتواند مصداق تبلیغات صنعتی قرار بگیرد مثلا یک شرکت تولید کننده شیرآلات است و شرکت دیگر تولید کننده اتصالات است،شرکتی تولید کننده سوله است این شرکتها مسلما به کار یکدیگر نیاز دارند و آنچه که میتواند این گروههای صنعتی را به یکدیگر پیوند دهد را تبلیغات صنعتی گویند.نقش تبلیغات صنعتی را میتوان کاهش آسیب برای خریداران،افزایش فروش،معرفی ابزار و لوازم تولیدی،ایجاد شبکه های توزیع بیشتر و در نتیجه شهرت و کسب اعتماد و اعتبار برای یک برند تجاری دانست
تبلیغات صنعتی با دیگر شاخههای بازاریابی متفاوت است . این امر نیازمند درک عمیق از ویژگیهای بازار b2b و استفاده از تکنیکهای خاص برای ترویج موفقیتآمیز محصولات است. بیایید نگاهی به ویژگیها و تفاوتهای اصلی آن بیندازیم .
تبلیغات صنعتی اغلب شامل سفارشات بزرگ و روابط بلندمدت بین شرکتها است . کالاها از صنایع تولیدی به صنایع مصرفی میروند و در نهایت به مشتریان فردی میرسند . در نتیجه فرآیند خرید اغلب طولانی و پیچیده است .
وقتی میخواهید یک برند صنعتی را تبلیغ کنید , ویژگیهای کمی را در نظر بگیرید .
حجم خرید بزرگتر و مشتریان کمتری نسبت به بازار b2c نیاز دارند .
به دلیل هزینه بالای هر خرید ریسک خریدار بالاتر است . در نتیجه فرآیند تصمیمگیری پیچیدهتر است و نیازمند زمان خرید طولانیتر است .
محصولات از نظر فنی پیچیدهتر هستند و خریداران به خوبی در ویژگیهای خود مهارت دارند , بنابراین برای ارتقا کالاها نیاز به درک عمیق از تبلیغات صنعتی دارید .
رابطه نزدیکی بین سازنده و مشتری نسبت به بازاریابی b2c وجود دارد. آنها میتوانند بر یکدیگر تاثیر بگذارند , بنابراین شرکت فروش باید تغییرات تقاضا را فورا ً منعکس کند .
ویژگی اصلی بازاریابی صنعتی تعداد زیادی از کسبوکارهای محصولات در یک خرید است , در حالی که مصرف کنندگان اغلب تنها با یک یا چند محصول سروکار دارند . به خواندن ادامه دهید تا ویژگیهای متمایز هر یک از آنها در این بخش کشف شود.
نیازهای مشتریان . مشتریان در بازاریابی b2b در این حوزه بسیار واجد شرایط هستند و میتوانند الزامات فنی خاصی برای تولید کننده داشته باشند . در نتیجه , کسب و کارها باید به طور جداگانه با هر مشتری بالقوه کار کنند و یک استراتژی بازاریابی صنعتی متمرکز بر شرکتهایی ایجاد کنند که قبلا ً برای پوشش تمام نیازهای خاص خود وجود دارند . از سوی دیگر , بازاریابی مصرفکننده بدون رویکرد مختص به جایگاه کار میکند . این رویکرد به نیازهای بازار انبوه گرایش دارد نه به نیازهای خاص .
یک استراتژی بازاریابی خوب تعریفشده کلید موفقیت است . فرآیند توسعه آن شبیه به توسعه استراتژی بازاریابی مصرفکننده است , اما ویژگیهای کمی دارد . ما مهمترین گامها برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی صنعتی قوی را فراهم میکنیم .
تبلیغات صنعتی به وسیلهای ارتباطی اشاره دارد که از طریق آن برندهای مختلف از محصول یا سرویس خود آگاه میشوند و همچنین بر رفتار خرید مصرفکننده تاثیر میگذارند . این امر به مصرف کنندگان در یادگیری رویدادهای آتی و کشف محصولات یا خدمات جدید کمک میکند. با گذشت زمان , تبلیغ کنندگان پتانسیل دستگاههای تلفن همراه را به عنوان وسیلهای برای رسیدن به مخاطبان فردی یا جمعی از هر جایی و در هر زمان درک کردهاند . در نتیجه , صنعت تبلیغات از رسانههای سنتی به تبلیغات آنلاین و دیجیتال تبدیل شدهاست .هزینههای رسانهها و سرگرمی در سراسر جهان همواره افزایشیافته است . این امر در اصل به افزایش مداوم ظرفیت مصرف کنندگان برای دستیابی به دسترسی به اینترنت , درخواست روزنامهها و مجلات , تلویزیون و رادیو , به همراه بازی ویدیویی و دیدارهای منظم از سینماها اشاره میکند. از سوی دیگر , برندها و شرکتهای تبلیغاتی هرگز نتوانسته اند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند و به طور مداوم سرمایهگذاریهای خود را در تبلیغات افزایش دادهاند زیرا برای بقای یک شرکت ضروری است . علاوه بر این , تبلیغات تلفن همراه طی چند سال گذشته شاهد رشد نمایی بودهاست زیرا به عنوان یک روش مقرونبهصرفه , مناسب و بسیار هدفمند ارتباطات برای گروههای خاص کاربران تلفن همراه ظهور کردهاست . علاوه بر این , بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی پیشرو در حال حاضر به طور قابلتوجهی در تبلیغات دیجیتال سرمایهگذاری میکنند که چشمانداز مثبتی برای بازار ایجاد میکند
تبلیغات صنعتی چیست - تبلیغات صنعتی برای تبلیغات محصولات و خدمات به کسب و کارهایی که از آنها استفاده میکنند , استفاده میشود . تبلیغات صنعتی میتواند به تبلیغاتی اشاره کند که هدف آنها خرید مواد خام یا تجهیزات برای فرآیندهای صنعتی است , یا میتواند برای هر گونه تبلیغات تجاری به کسبوکار ( b2b ) اعمال شود.
یک کمپین تبلیغاتی پویا و با تفکر خوب میتواند تفاوت بین خط پایین کسبوکار صنعتی شما در حال رشد یا رکود باشد . حتی اگر بودجه محدودی دارید , تکنولوژیهای امروزی و سکوهای دیجیتال هدف قرار دادن مصرف کنندگان خاصی که میخواهید را ساده میکنند .
تبلیغات صنعتی نوعی بازاریابی است که برای کسبوکار یک شرکت تولیدی استفاده میشود . این امر ممکن است منابع , تجهیزات یا فنآوری لازم برای ادامه یک شرکت تولیدی را ارتقا دهد . با وجود این که این امر به کسبوکار تولیدی خاص نیست , تبلیغات صنعتی میتواند به هر گونه تبلیغات b2b مرتبط باشد.
تبلیغات صنعتی یک راه عالی برای افزایش ترافیک و ایجاد راهنمایی برای شرکت شماست . در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا شرکت صنعتی شما باید در تبلیغات دیجیتال شرکت کند :
به دلیل ماهیت اینترنت , تبلیغات دیجیتال به شما این امکان را میدهد که به مردم سراسر جهان برسید . کسب و کارها در سراسر جهان برای پیدا کردن و بررسی محصولات و خدماتی که برای بهتر کردن عملیات خود نیاز دارند , به اینترنت متکی هستند .
به جای اینکه فقط به مخاطبان محلی وابسته باشید , میتوانید برای افزایش درآمد خود به شرکتها در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید .
اندازهگیری بازگشت سرمایهگذاری ( roi ) از کمپین تبلیغاتی صنعتی شما بسیار سادهتر است و اگر با استفاده از ابزارهای ردیابی عملکرد بازاریابی و تبلیغات دیجیتال آنلاین مانند تجزیه و تحلیل گوگل , اهداف کمپین خود را برآورده کنید , تعیین کنید .
زمانی که به صورت آنلاین تبلیغ میکنید , میتوانید نتایج چشمگیری با هزینه کم بدست آورید .
هزینه ملی فضای تبلیغات دیجیتال بسیار پایین است , از رایگان تا چند سنت در هر بازدید , و دسترسی بیشتر وب سایت شما بازده را افزایش میدهد .
رایجترین اصطلاحات مورد استفاده برای تبلیغات صنعتی , تجارت برای تبلیغات تجاری است . این نوع تبلیغات عموما ً شامل یک شرکت تبلیغاتی محصولات یا خدمات خود را برای شرکتهایی است که در واقع از محصولات یا خدمات مشابه یا مشابه استفاده میکنند یا ما میتوانیم بگوییم که شرکت تبلیغاتی باید محصولاتی را تولید کند که شرکت دیگر برای تولید یا عملکرد خود نیاز دارد . برای مثال برخی شرکتهای آب معدنی که در مقیاس کوچکتر کار میکنند , بطریهای بستهبندی , درپوش بطری , پوشش چاپشده بر روی آن را برون سپاری میکنند .
هر شرکتی که کوچکتر و بزرگتر از همه باشد باید تبلیغات صنعتی انجام دهد . برای مثال اگر یک شرکت پودر قهوه درست کند , پودر خود را به توزیع کنندگان میفروشد که به نوبه خود آن را به خرده فروشان و عمده فروشان و همچنین به شرکتهای بزرگی که یک ماشین قهوه برای کارمندان خود دارند , میفروشند . بنابراین شرکتهای تولیدی هر محصولی را میتوان برای سایر شرکتها تبلیغ کرد , مانند مواد خام , ماشینآلات مورد استفاده شرکتهای دیگر , قطعات یدکی ماشینآلات که آن را کار میکند , هر چیزی .
تبلیغات صنعتی چیست؟تبلیغات صنعتی برای محصولات تبلیغاتی و خدماتی که از آنها استفاده خواهد کرد , مورد استفاده قرار میگیرد . تبلیغات صنعتی میتواند به تبلیغات هدفمند در جهت خرید مواد خام یا تجهیزات برای فرآیندهای صنعتی آنها اشاره کند , یا میتواند در هر گونه تبلیغ بازرگانی به کسبوکار اعمال شود .یک مبارزه تبلیغات صنعتی پویا ممکن است تفاوت میان خط پایین کسبوکار شما و یا رکود را ایجاد کند . حتی اگر بودجه محدودی داشته باشید ، تکنولوژیهای امروزی و سکوهای دیجیتال آن را ساده میسازند تا مصرف کننده خاصی که میخواهید را هدف قرار دهید
تبلیغات صنعتی یک فرصت عالی برای شما برای رسیدن به ترافیک بیشتر و هدایت کسبوکار شما است . به همین دلیل است که شما باید در تبلیغات دیجیتالی برای شرکت صنعتی خود سرمایهگذاری کنید :تبلیغات صنعتی به شما کمک میکند تا به مشتریان جدید علاقمند شوید ، شما میتوانید به مخاطبان جدید دست پیدا کنید .چرا از تبلیغات دیجیتال صنعتی استفاده میکنید؟با توجه به ماهیت اینترنت ، تبلیغات دیجیتالی به شما اجازه میدهد در یک مقیاس جهانی به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید . کسب و کارها در سراسر دنیا از اینترنت به عنوان یک روش اولیه برای یافتن و تحقیق درباره محصولات و خدماتی که به بهبود جریان کار خود نیاز دارند ، استفاده میکنند .به جای اتکا به مخاطبان خود در منطقه خود ، میتوانید کسب و کارهای علاقمند در سرتاسر دنیا را پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید .تبلیغات صنعتی به شما این امکان را میدهد که به دقت نتایج تبلیغات دیجیتال صنعتی را به دقت اندازهگیری کنید .با تبلیغات دیجیتال آنلاین و ابزارهای ردیابی عملکرد بازاریابی مثل گوگل آنالایتیکس , پیگیری بازگشت سرمایه کمپین تبلیغاتی صنعتی تان بسیار سادهتر است و مشخص کنید که آیا به اهداف کمپین خود ضربه میزنید ?صنعت تجزیه و تحلیل گوگل و با طیف گستردهای از معیارهایی که میتوانید با تبلیغات دیجیتال ، مانند ردیابی تعداد افراد ، یا کلیک روی تبلیغ خود ، کنترل کنید ، به راحتی میتوانید استراتژیهای تبلیغی خود را امتحان کنید و با استفاده از آن معیارها ، کمپین خود را بهبود بخشید.تبلیغات صنعتی مقرونبهصرفه است - شما میتوانید با بودجه اندک زمانی که به صورت دیجیتالی تبلیغ میکنید ، بازده فوقالعادهای داشته باشید .هزینه عمومی تبلیغات برای تبلیغات دیجیتالی بسیار پایین است
در نظر بگیرید که چه هزینهای برای تبلیغات در یک نمایشگاه تجاری هزینه دارد . با سفر , حمل و نقل , مواد , و تجهیزات , هزینه به راحتی میتواند بیش از ۲۰۰۰۰ دلار باشد . برای همین قیمت , شما میتوانید یک وب سایت را بهینهسازی کنید تا بازدیدکنندگان ارگانیک را جذب کنید, همچنین یک پرداخت برای هر کلیک رپ برای یک سال کل را اجرا کنید . و چند نفر از مشتریان احتمالی شما امیدوار بودند که در این نمایشگاه تجاری شرکت کنند : یک دوجین , شاید دو . با استفاده از اینترنت , یک محل بهینه میتواند هزاران مشتری و صدها مشتری را در طول یک سال به دست آورد .این یکی از مزایای بزرگ بازاریابی اینترنتی برای شرکتهای صنعتی است : رقابت نزدیک به بازارهای تجاری نیست . بنابراین تلاش برای رتبهبندی به صورت ارگانیک و همچنین هزینه پرداخت برای کلیک بسیار پایینتر است . و با این حال متوسط محصول چندین برابر سود مصرفکننده متوسط است . ما برای پرداخت هزینه در ازای هر کلیک که هزینه دهها هزار دلار هزینه دارد ، محصولات را تبلیغ میکنیم ، و با این حال تنها پول خرد برای جذب مشتریان با کیفیت را پرداخت میکنیم . این نسبت به هیچ کجا تا آنجا که من میدانم وجود ندارد .مزیت تبلیغات اینترنتی بر روی رسانههای سنتی به همان اندازه برای تبلیغات در نشریات تجاری و شاخههای صنعتی صادق است . البته ، آنها واسطههای هدفمند هستند ، اما تبلیغات اینترنتی نیز همین است . و در مقایسه با کل اینترنت چه تعداد مخاطب هر مجله یا شاخه صنعتی وجود دارد ؟ فقط یک ذره . و در حالی که رسانههای مسنتر به کاهش خود ادامه میدهند ، هر سال تعداد جستجوهای انجامشده در گوگل ، یاهو ، بینگ افزایش مییابد
تبلیغات صنعتی روشی منحصر به فرد برای رسیدن به مشتریان با نشان دادن این که چگونه کالاهای شما میتواند به آنها کمک کند ، ارائه میدهد . به عنوان شکلی از ارتباط با بازارهای صنعتی ، مهم است که زبان آنها را درک کنید .برای رشد در فضای تبلیغات صنعتی ، باید مشتری خود را بشناسید . نیازها ، چالشها و ارزش محصول شما را درک میکنند . شما به بازاریابی صنعتی نیاز دارید چون این شکلی از بازاریابی است که به شما این امکان را میدهد که از نقطهنظر مشتری به کسبوکار خود نگاه کنید . شما میتوانید تبلیغات هدفمند ایجاد کنید تا نشان دهید چطور مشتری خود را راضی کنید .حالا که تصمیم گرفتید تبلیغات صنعتی راه مناسبی برای کسب و کارتان است ، باید درباره نوع فعالیتهایی که ایجاد میکنید تصمیمگیری کنید
خرید توسط بیش از یک نفر انجام میشود . هر شرکت خریدار و فروشنده است . برای مثال , یک شرکت با یک دفتر , نیاز به دست یابی به کامپیوتر , نرمافزار خاص صنعت , و استخدام یک سرویس نظافت دارد . یک یدک کش بار و لوازم دیگر توسط یک شرکت مراقبت از چمن مورد نیاز هستند . هر پروژه استفاده از مواد خام مانند لولهها و الوار را به وسیله یک کسبوکار ساختمانی ضروری میسازد .کسب و کارها ، مانند مصرف کنندگان ، خواستار خرید خود برای پاسخ به یک نیاز خاص هستند . آنها دوست دارند تبلیغات مربوط به پاسخهای خود را به جای تبلیغات در مورد شرکت در فروش محصول ببینند .بر خلاف مشتریان فردی که اغلب برای پیشنهادها زمانی و یا خریدهای غیر معمول به اطراف گردش میکنند ، شرکتها اغلب به موارد مشابه نیاز دارند . آنها به دنبال یک مشارکت بلندمدت با یک فروشنده هستند ، به طوری که به دست آوردن محصولاتی که به آنها نیاز دارند ، یک جز قابلپیشبینی از استراتژی کسبوکار آنها میشود .هدف تبلیغات صنعتی تعامل با شرکتها و تشویق آنها به خرید چیزی است . تبلیغات صنعتی برای جذب مشتریان ، افزایش فروش ، گسترش کانالهای توزیع و افزایش شناسایی برند مورد استفاده قرار میگیرند
Built with
Website Design Program