تبلیغات موثر یعنی استفاده صحیح و بجا از ابزارها و امکاناتی که باعث جذب مخاطب و پیداکردن مشتری گردیده و تاثیر مستقیمی بر افزایش فروش دارد.یکی از ویژگی های مهم تبلیغات موثر متقاعد کردم مشتری برای خرید است و در واقع باید گفت هرنوع تبلیغاتی که نتواند منجر به جذب مشتری و بازگشت سرمایه گردد عملا شکست خورده و غیر قابل قبول است.امروزه با توجه به رشد فژاینده پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی بنظر میرسد که بهترین جایگاه برای تبلیغات موثر و فروش بهتر اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و تلگرام و شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک و یوتیوب است.در تمامی سایت ها اگر به دنبال کلیدواژه تبلیغات موثر بگردید رااهای زیادی مانند ایجاد محتوای نمایشی مانند ویدئو و پادکست و عکس و انیمیشن را پیشنهاد داده اند.در این صفحه از سایت جام ارژنگ چندین ایده تبلیغات موثر را بررسی کرده ایم.با ما باشید
>
تبلیغات موثر از مهمترین و پرهزینهترین بخشهای برنامههای بازاریابی هستند . یک استراتژی تبلیغاتی موثر یک استراتژی تبلیغاتی است که با موفقیت مخاطبین هدف خود را تشویق میکند تا برای رسیدن به اهداف خود اقدامات ویژهای انجام دهند . با برداشتن گامهایی برای ارزیابی و ایجاد تبلیغات عالی و هدفمند , میتوانید درآمد بالقوه خود را افزایش دهید و هزینهها را در بودجه نگه دارید . در این مقاله , ما در مورد استراتژیهای تبلیغات موثر بحث میکنیم .
ایده تبلیغات موثر یعنی اینکه روش های را به کار ببریم تا در گردونه رقابت بازار باقی بمانیم.چه چیزی باعث میشود که تبلیغ شما از دیگران خارج شود ؟ هیچ فرمول جادویی وجود ندارد , اما کارهایی هست که شما میتوانید انجام دهید تا به آن کمک کنید . در اینجا چند نکته برای نوشتن آگهیهای اجباری که مشتریان مناسب را هدف قرار میدهند ارائه میکنیم . با استفاده از این ایدهها میتوانید به افزایش نرخ کلیک خود و نیز بهبود امتیاز کیفیت بسیار مهم و roi کمپین کمک کنید . برای یادگیری بیشتر , به نمره کیفیت و تاثیر کیفیت در عمق و چگونگی بهبود عملکرد کمپین تبلیغاتی خود توجه کنید.
در تبلیغات موثر اهداف خود را زمانی تنظیم کنید که موقعیت فعلی خود را درک کنید , میتوانید مناطق هدف را برای تبلیغات شناسایی کنید . این اهداف معیارهایی هستند که شما با آنها موفقیت کمپین خود را اندازهگیری میکنید . برای مثال , شما ممکن است به دنبال راههایی برای افزایش ترافیک وب سایت با درصد مشخصی باشید و یا فروش را در عرض سه ماه از شروع کسبوکار افزایش دهید . زمانی که اهداف خود را فهرست کردید , اقداماتی را که به مشتریان خود نیاز دارید در نظر بگیرید تا تبلیغات خود را برای تشویق این رفتارها انجام دهید .
برای تبلیغات موثر تبلیغ رسانههای اجتماعی خود را افزایش دهید و با سرمایهگذاری در تبلیغات پرداختشده با تماسهای روشن برای اقدام , به افزایش تبلیغات خود در رسانههای اجتماعی ادامه دهید . برای مثال , شما کلاسهای یوگا مجازی فراهم میکنید و میخواهید مشتریان خود را بسازید . شما میتوانید ژست رایگان تبلیغ کنید و از کاربران رسانههای اجتماعی دعوت کنید که حساب خود را برای آموزشهای اضافی و پیام مستقیم برای کلاسهای یک به یک و گروهی دنبال کنید .
بسته به آنچه میخواهید تبلیغ کنید , میتوانید یک تصویر استاتیک , یک سری تصاویر تغییر یافته یا کلیپهای ویدئویی پست کنید. تبلیغ رسانههای اجتماعی شما میتواند مستقیما ً به صفحه فرود لینک دهد تا عمل مشتریان بالقوه را سادهتر کند , مانند خرید یا امضا کردن برای یک لیست ایمیل .
اولین قدم در تبلیغات موثر این است که اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما " در استراتژی " با موقعیت یابی کسبوکار شما هستند . یک استراتژی موقعیت یابی خوب , شناسایی مخاطبان هدف صحیح را برای تبلیغات شما , همراه با فهرستی از ویژگیها و مزایای معنادار تضمین میکند . این امر میتواند دلایل برتری و منحصر به فرد بودن محصول را همراه با " شخصیت " تبلیغات فراهم کند.
دومین قدم تبلیغات موثر این است که به جایی که مشتریان شما هستند بروید . بهترین سکوهای تبلیغاتی را برای رسیدن به مشتری هدف خود بررسی کنید . برای مثال , اگر مصرف کنندگان شما جوانتر باشند , ممکن است سکوهای تبلیغاتی موبایل مناسب باشند . هر پلت فرم که شما انتخاب میکنید - به ویژه پلت فرم سنتی مانند چاپ , پخش و رادیو - از کیت رسانهای درخواست میکند . این شامل اطلاعاتی درباره جمعیت تماشاگران خروجی خواهد بود .
سومین گام تبلیغات موثر این است که معتبر باش . اگر شما بگویید که کیفیت یا ارزش شما بهترین است و به وضوح نیست , تبلیغات شکست شما را تسریع خواهد کرد و کسبوکار شما را افزایش نخواهد داد . شناسایی و برشته کردن رقابت نیز باید اجتناب شود . این کار به طور بالقوه گیجکننده و حواسپرت کننده است و ممکن است با وفاداری بیشتر خریداران به محصولات رقابتی , نه کمتر , بر شما تاثیر منفی بگذارد .
چهارمین گام تبلیغات موثر این است که تقاضای فروش کنید . از خریداران دعوت کنید که به مغازه شما بیایند , به صورت آنلاین به شما مراجعه کنند , اطلاعات بیشتری ارسال کنند , یا اطلاعات و دستورها را در آگهی درخواست کنند . ارائه اطلاعات قابلمشاهده در تبلیغ برای مشتریان بالقوه برای خرید شامل نشانی اینترنتی وب سایت , مکان , شمارهتلفن , ساعات ذخیره , کارتهای شارژ پذیرفتهشده و غیره.
در پنجمین گام تبلیغات موثر دقت کنید که تبلیغ حرفهای به نظر برسد . اگر زمان و استعداد دارید , تصاویر ذخیره , الگوها , و برنامههای ویرایش تصویر و نرمافزار میتوانند به شما در ایجاد تبلیغات و پستهای حرفهای کمک کنند . به دست آوردن نوشتاری , هنری و گرافیک از آژانسهای محلی یا استودیوهای هنری که متخصصان را در کارکنان با قابلیتهای پیشرفته گرافیک و ویدیو در خانه تجربه کردهاند , توجه کنید. آنها میتوانند زمان و پول شما را در طولانیمدت با نتایج بهتری پسانداز کنند. شما میتوانید از ابزارهای طراحی مانند Canva یا Adobe اکسپرس برای ایجاد انواع مختلف وثیقه بازاریابی استفاده کنید , اگرچه ممکن است بخواهید برای مبارزات بزرگ حرفهای استخدام کنید . تبلیغات الکترونیکی دیگر ( مانند تلویزیون , پادکست , رادیو ) و تبلیغات فضای باز معمولا ً به متخصصان برای نوشتن , تولید و خرید برای هزینه یا درصد هزینه رسانهها ( به طور کلی ۱۵ درصد از هزینههای ناخالص رسانهای ) واگذار میشوند .
ابزارهای رایگان و ارزان و روش هایی برای تبلیغات موثر عبارتند از:
پستهای رسانههای اجتماعی ارگانیک : محتوای رسانههای اجتماعی ارگانیک هر محتوایی است که شما در پروفایل رسانههای اجتماعی شرکت خود , مانند فیس بوک , اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک میگذارید . این محتوا میتواند شامل پست , داستان , ویدئو , بازبینی و بیشتر باشد.
محتوای رسانههای اجتماعی ارگانیک هر محتوایی است که شما در پروفایل رسانههای اجتماعی شرکت خود , مانند فیس بوک , اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک میگذارید . این محتوا میتواند شامل پست , داستان , ویدئو , بازبینی و بیشتر باشد.
با ایجاد یک پروفایل تجاری گوگل رایگان , که با عکسها , پیشنهادها , بررسیها و بیشتر تکمیل میشود , میتوانید افرادی را که شما را در گوگل و گوگل پیدا میکنند به مشتریان جدید تبدیل کنید .
بازبینی برای هدایت کلمه فروش دهان و ایجاد اعتماد به برند شما ضروری است . شما ممکن است خطر دریافت نقدهای بد را داشته باشید , اما هیچ بازبینی دیگری زنگهای خطر را افزایش نمیدهد . فقط مطمئن باشید که نظرات خود را کنترل کنید و به طور دیپلماتیک به هر گونه گزارش منفی پاسخ دهید .