سئوکار کیست و چگونه سئوکار سایت شویم تا بتوانیم از محل سئو سایت مشتریانمان کسب درآمد نماییم؟بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند زمانبر برای کسب رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل است." این یک تخصص فنی است که نیازمند درک فرآیندهای بنیادی , نظارت مداوم بر عملکرد , و باقی ماندن در بالای بروزرسانی الگوریتم جستجو و الزامات جدید است . فردی که روندها را تحت نظر دارد و به سایتها کمک میکند تا قابلرویت بمانند یک سئوکار متخصص است .یک سئوکار روندهای جستجو را بررسی میکند و از تجزیه و تحلیل برای کمک به ایجاد وب سایتهایی استفاده میکند که در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند , به مخاطبان هدف میرسند و اهداف تجاری را برآورده میسازند. وب سایتهای بهینه به ایجاد راهنمایی و تبدیل محرک برای پشتیبانی از رشد کسبوکار کمک میکنند
>سئوکار شدن به طور ایدهآل به دو چیز نیاز دارد : مهارت خلق محتوا و مهارت تحلیلی . بسیاری از متخصصان سئو امروزه یکی از آنها را دارند و دیگری را توسعه میدهند . کارشناسان نویسندگان ماهر با غریزه خلاق هستند , بنابراین داشتن سابقه نوشتاری قوی برای بهینهسازی محتوا به شیوهای که جستجوگران درک خواهند کرد , مفید است . بکر خاطر نشان کرد که پسزمینه نویسندگی او به او کمک کرد تا سئو را شروع کند.برای اینکه سئوکار خوبی شویم باید مهارت تولید محتوا داشته باشیم و محتوایی خلاقانه و ناب تولید کنیم تا مخاطبان جذب گردند.یکی از مهمترین کارهای ابتدایی یک سئوکار آشنایی با عناصر بهینه سازی موتورهای جستجو است.تحقیق کلیدواژه و شناخت و بررسی سایت های رقبا،استفاده از داده ها و آمارها و شناخت ابزارهایی که این آمارها را ارائه میکنند.در ادامه این بحث به نکات مهمی که یک سئوکار باید بدان توجه کند و کسب مهارت نماید خواهیم پرداخت.
چرا سئوکار شویم؟
هرگز مانند اکنون زمان بهتری برای رشد مهارتهای بهینهسازی موتور جستجو وجود نداشته است. براساس یک مطالعه , بیش از ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین با یک جستجو ( و یک موتور جستجو ) آغاز میشوند. و در اینجا , رتبهبندی موضوعات بیش از همیشه - یک مطالعه نشان داد که نرخ کلیک برای نتیجه جستجوی رتبه بالا تقریبا ً ۳۰ درصد است , اما برای نتیجه رتبه پنجم , این عدد به چهار درصد کاهش یافت . تنها یک درصد از جستجوگران به طور متوسط برای دیدن نتیجه رده نهم کلیک میکنند . واضح است که رتبهبندی خوب میتواند تفاوت اساسی در موفقیت یک شرکت ایجاد کند .
بنابراین تعجبی ندارد که تجربه بازاریابی جستجو یکی از مهمترین مهارتهای مورد نیاز است , چه یک شغل تماموقت باشد و چه فقط یک عنصر شغلی در بازاریابی و یا تبلیغات . در واقع , یک مطالعه اخیر , افزایش ۴۳ درصدی در سال را برای مشاغل سئو پیدا کردهاست و این اهمیت سئوکار شدن را نشان میدهد.
با پیچیدگی روزافزون بهینهسازی موتور جستجو - و اهمیت حیاتی آن برای هدایت سئوکاران به یک عضو ضروری هر تیم بازاریابی تبدیل میشود و حتی اعضای تیم غیر متخصص , از کارمندان گرفته تا مدیران ارشد , باید با سئو آشنا باشند . به عبارت دیگر , درک چگونگی کار موتورهای جستجو و بهبود مهارتهای سئو همیشه ایده خوبی است . حتی اگر سئو در عنوان شغلی شما نباشد , توانایی قرار دادن تخصص سئو در رزومه تان میتواند به یک ضربه در جبران خسارت تبدیل شود.
اما در حالی که یک مدرک معمولا ً لازم نیست , بسیاری از پستهای شغلی سئو نیاز به آشنایی با یک یا چند ابزار سئو دارند . یک موتور جستجو مانند گوگل هرگز استراحت نمیکند - آنها همیشه تکنیکهایی را که برای آوردن مرتبطترین نتایج به جستجوگران استفاده میکنند به روز میکنند . متخصصان سئو باید روشهای خود را به طور مداوم به روز رسانی کنند , با موتورهای جستجو تغییرات سازگار شوند و مهارتهای جدیدی را بیاموزند تا بهترین تجارب را حفظ کنند .
روش نشان دادن نتایج میتواند تاثیر به همان اندازه قوی بر سئو داشته باشد. برای مثال , در حال حاضر اثر تغییر بازی برای متخصصان سئو دارد . و بسیاری از متخصصان خود را برای یک شیفت در مقیاس بزرگتر به موبایل آماده میکنند , با توجه به اینکه گوگل قبلا ً تایید کردهاست که بیش از نیمی از تمام جستجوها در موبایل انجام شدهاست .
با توجه به پیچیدگی میدان فعلی سئو , دانستن اینکه از کجا شروع کنیم دشوار است . بازاریابی دیجیتال یا دیگر دوره تمرکز سئو راهی عالی برای یادگیری مفاهیم و ابزارهای اساسی فنی سئو است که متخصصان سئو باید در یک محیط ساختار یافته بدانند که یادگیری کامل , کارآمد و تا به امروز را اولویتبندی میکند .
یک سئوکار باید ابزارهای سئو را بشناسد.
سئو ( و عملکرد مرتبط با sem , بازاریابی موتور جستجو ) بسیار بیشتر از کلمات کلیدی است . برای ایجاد و بهینهسازی موثر محتوا در تمام سکوها - موتورهای جستجو مختلف , روشهای جستجو , و انواع نمایش , و حتی بسترهای رسانههای اجتماعی - نیازمند یک رویکرد چند لایه است که کار و تدوین استراتژی زیادی را میطلبد .
خوشبختانه , ابزارهایی برای کمک به شما برای انجام تحقیق و تحلیل برای توسعه بینش جدید , ایجاد , فرمت , و پست کردن محتوای شما وجود دارد ; و نظارت بر آنچه کار میکند و آنچه نیاز به بهبود دارد . همچنین ابزارهایی برای کمک به خودکار کردن بسیاری از کارهای سئو برای یک سئوکار , تقویت کارایی شما وجود دارد - و اطمینان حاصل کنید که میتوانید روی ایجاد محتوای بزرگ تمرکز کنید .
برخی از این ابزارها خود سیستمعامل هستند - سیستمهای sem مانند تبلیغات گوگل یا مایکروسافت , یا کانالهای رسانههای اجتماعی که محتوای ارگانیک خود را ارسال میکنید . برخی دیگر ابزارهای تحلیلی هستند که ارتباط نزدیکی با این سکوها دارند , مانند تحلیل گوگل یا روندهای گوگل .
برای اینکه واقعا ً از این ابزارهای مفید بیشتر استفاده کنید , میخواهید با درک روشنی از نحوه کار موتورهای جستجو شروع کنید , و اینکه چگونه فرآیند جستجو به نتایج جستجو مانند crawlers سایت و indexing صفحه تبدیل میشود .
این پیشنهاد نیست که کلمات کلیدی مهم نیستند ! زمانی که چشمانداز جستجو را درک کردید , آماده اید تا به ابزارهای دیجیتال درجه بالا مانند Ahrefs نقلمکان کنید , که به طور خاص برای کمک به انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو طراحی شدهاست و در بهترین شرایط جستجو برای شما بهبود پیدا میکند .
ابزارهای دیگری که به انجام تحقیقات کلیدی و توسعه محتوا کمک میکنند عبارتند از Linkio , الکس , SEMRush , Serpstat , گوگل تجزیه و تحلیل , و برنامهریز گوگل کلمات کلیدی , که تنها تعداد کمی نام دارد . بهترین این ابزارها تعدادی ویژگی را برای بهینهسازی محتوا و بازاریابی محتوا در یک پلت فرم ترکیب میکنند. برای مثال با Ahrefs , متخصصان سئو میتوانند کلمات کلیدی مرتبط , عوامل رتبهبندی را بررسی کرده و به صفحات وب سایت خود backlinks , کلمات کلیدی مرتبط را براساس جستجو , تحلیل محتوای رقبا و سئو , و حتی کشف بیشترین محتوای آنلاین را بردارند .
استفاده از ابزارهای دیجیتال توسط سئوکار ضروری است.
دانستن اینکه چگونه از ابزارهای دیجیتال درست استفاده کنید پایه و اساس کار شما به عنوان یک متخصص سئو است . زمانی که یاد گرفتید چگونه از آنها استفاده کنید , آماده اید تا به مهارتهای مرتبه بالاتر و بهترین روشهایی که به شما یک لبه اضافی میدهند , از جمله تکنیکهای پیچیده تری برای بهینهسازی محتوای شما , و همچنین مهارتهای استراتژیک , برسید .
یک راه خوب برای توسعه این مهارتها تنها از طریق تمرین است - ایجاد کمپین های سئو و تلاش برای چیزهای مختلف برای دیدن آنچه کارساز است و چه چیزی نیست . به یاد داشته باشید که سوابق کامل تلاشهای سئو را حفظ کنید این بعدا ً مهم خواهد بود .
یک استراتژی خوب برای تمرین در این مرحله , تغییر شکل جنبههای فنی یک وب سایت برای بهبود رتبه و دید آن است . تاکتیکهای فنی سئو شامل نمایهسازی , ترسیم و معماری وب سایت با هدف سریعتر و آسانتر کردن وب crawlers برای پیدا کردن و درک آن است.
اگر صاحب کسبوکار کوچکی هستید , یا اگر در یک شرکت کوچکتر کار میکنید , یا براساس مشاوره , احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیاز به تنظیمات فنی سئو در صفحات وب خود داشته باشید . در حالی که کلمات کلیدی و محتوا اغلب بزرگترین قطعه پازل سئو هستند , عوامل دیگری مانند زمان بارگذاری صفحه , بخشهای نظرات بارگذاری تنبل , برچسبهای html , فراداده و microdata نیز بر سئو تاثیر دارند . در شرایطی که شما یک webmaster برای اتکا به آن ندارید , یک متخصص سئو ممکن است لازم باشد وارد شود و این تغییرات را خودتان ایجاد کنید .
چون شما تمرین میکنید , نباید قبل از اینکه دقیقا ً بدانید چه کار میکنید , در پریدن تردید کنید . فقط همه چیز را امتحان کنید . با وجود یک استراتژی سئو در ذهن , شما میتوانید تغییرات ایجاد کرده و ببینید آنها چه تاثیری دارند . حتی زمانی که بر این تکنیکها تسلط پیدا کردید , هنوز هم چیزهای بیشتری میتوانید یاد بگیرید , مانند نحوه بررسی کلیک تبلیغاتی تان برای تقلب , تنظیم دقیق microdata در برچسبهای html , یا یافتن راههایی برای افزایش بار کردن صفحه .
همانطور که به مجموعه ابزارهای سئو اضافه میکنید , شما مهارتهای نرم متخصص سئو ضروری را نیز تمرین خواهید کرد : مهارتهای ارتباطی و بین فردی , مهارتهای سازمانی و مدیریت و به ویژه تفکر تحلیلی و استراتژیک .
کار کردن در سئو تقریبا ً همیشه به معنای کار به عنوان بخشی از یک تیم و دست کاری با محتوای متنی است. ارتباط با مخاطب بخش مهمی از نقش است , بنابراین دانستن چگونگی برقراری ارتباط خوب تنها یک دارایی نیست ; این یک ضرورت است . حتی اگر خودتان محتوای یک وب سایت را بنویسید , بدون ذکر عناوین نوشتاری , چکیده , عناوین - به این ترتیب مهارتهای قوی شما به دست میآیند .
اجرای یک کمپین همچنین نیازمند سازمان است. هیچ اجتناب از برتری وجود ندارد , یا تحقیقاتی که به متغیرهای تقریبا ً نامحدود متخصصان سئو میرسد . حتی وظایف ساده مانند مدیریت بودجه شما به حداقل مهارتهای اجرایی پایه نیاز دارند , و چون شما عمیقتر به تحقیق نیاز دارید - از جمله تست a / b , یا انجام آنالیز طولانیمدت در مورد روشی که استراتژیهای سئو بر چیزهای مهم نگهداری ترافیک شما تاثیر میگذارند .
با این حال در پایان , سئو همه به استراتژی میرسد . بهینهسازی محتوا بخشی از هنر , بخشی از علم است - و حداقل زمانی که به سمت علم میآید , باید بتوانید دادهها را در مقابل خود ببینید و معنی آن را درک کنید . ابزارهای تجزیه و تحلیل میتوانند به شما کمک کنند تا تست a / b اجرا کنید یا ببینید ترافیک از کجا میآید , اما سوال این است که با این اطلاعات چه کار باید بکنید پاسخ قطعی ندارد . شما باید در مورد اینکه چه تکنیکهایی مناسب و موثر هستند و به طور استراتژیک در مورد نحوه استفاده از منابع خود برای دیدن بزرگترین سود فکر کنید . اما تا زمانی که سعی نکنید , نخواهید دانست کدام غریزه را دنبال کنید - تمرین کلید سئوکار شدن است .