اصول تبلیغات. 5 اصل تبلیغات. اصول پنج گانه تبلیغات را بشناسیم.فعالیتهای تبلیغاتی مشمول پنج اصل هستند : حقیقت , شفافیت , اصالت , اثربخشی و سودآوری. به ویژه دو مورد اول , حقیقت و وضوح , میتواند عواقب قانونی داشته باشد . بر این اساس تبلیغات نادرست و مبهم تبلیغات گمراهکننده محسوب میشوند .تبلیغ کنندگان و بازاریابان زمان و پول زیادی را صرف ایجاد یک آگهی میکنند که مخاطبان هدف آن متقاعد میشوند محصول یا سرویس خود را خریداری کنند .تبلیغات نوعی ارتباط است که برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصول یا سرویس تبلیغاتی استفاده میشود . معمولا از تصاویر بصری , صوتی , یا ویدئو در ترکیب با پیامهای متنی برای محصولات بازار , برندها , ایدهها , یا خدمات استفاده میکند.البته در سایت های ایرانی و خارجی برای تبلیغات اصول فراوانی ذکر کرده اند که چکیده همه آنان همین 5 اصل تبلیغات است که در این صفحه آورده ایم.با ما باشید
>اصل حقیقت در تبلیغات:پیامهای تبلیغاتی از نظر قانونی و اخلاقی نباید حاوی خلاف یا فریب باشند . در این زمینه , حتی پنهان کردن اطلاعات مهم گمراهکننده تلقی میشود .
بنابراین تبلیغ کنندگان باید آگاه باشند که نه تنها یک اصل بلکه حتی یک شرط چارچوب قانونی است . با این حال , تبلیغ کنندگان باید از خود بپرسند که آیا تبلیغ محصولی که باید حقایق را پنهان کند تا مشتریان را جذب کند منطقی است .
اصل حقیقت به ویژه در صنعت بهداشت و درمان و یا با محصولات / خدماتی که میتواند اعتیاد را تحریک کند روشن میشود . برای مثال , به اصطلاح هشدارهای ایمنی در مورد داروها , نوشیدنیهای الکلی یا شرط بندی ورزشی وارد میشوند .
اصل شفافیت در تبلیغات ارتباط نزدیکی با حقیقت دارد .پیامهای تبلیغاتی منوط به تعهد صحیح و شفاف بودن هستند . تحت هیچ شرایطی ممکن است گمراهکننده باشند یا آنقدر مبهم باشند که پیامدهای منفی برای مشتری بالقوه ایجاد کنند.
نگرانیها از گسترش اطلاعات دروغ , تعیین پروفایل کاربران بدون دانش , هدف قرار دادن میکرو کاربران با پیامهای سفارشی , مداخله توسط نهادهای خارجی و بیشتر است . توجه زیادی به شفافیت تبلیغات سیاسی مبذول شدهاست - شرکتهایی که در حال انجام چه کاری هستند تا کاربران خود را در سطح جهانی با شفافیت معنادار در مورد اینکه چگونه آنها با تبلیغات هدف قرار میگیرند و چه کسانی به آنها پول میدهند , تامین کنند .
با ارائه این اطلاعات به کاربران , آنها بهتر قادر به تشخیص این هستند که اطلاعاتی که میخواهند مصرف کنند , درک بهتری از تعصبات تبلیغ کنندگان داشته باشند و بهتر درک کنند که چگونه توسط رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک شناسایی و دستهبندی میشوند . این نوع شفافیت بسیار مهم است .
اصل اصالت در تبلیغات:تبلیغات باید منحصربفرد و اصیل باشد . این امر تا حدودی به دلایل کارآمدی و همچنین به دلایل قانونی است .
به ویژه در زمان بازاریابی آنلاین , کمپین ها باید اصلی باشند . گروههای هدف زمانی که بخشهایی از تبلیغات کپی یا تقلید میشوند , بسیار سریع تشخیص میدهند .
البته , عناصر خاصی وجود دارند که همیشه در مواد تبلیغاتی مانند احساسات و شوخطبعی ساخته میشوند . اما اگر یک رستوران فست فود یک کمپین در مورد یک رویداد خاص انجام دهد , و یک زنجیره غذایی سریع دیگر چند هفته بعد همین کار را انجام میدهد , این امر به سرعت در زمینه قرار خواهد گرفت . ( مثال فست فود به طور دلخواه انتخاب شد ) .
صادق بودن به این معنی است که شما آنچه میگویید هستید . اما شما نمیتوانید تا زمانی که آن را تعریف نکنید , با آنچه میگویید زندگی کنید . و نه , این به این معنی نیست که فقط محصولات یا سرویسهای شما را لیست کنید . در عوض , یک داستان جامع برند , شامل یک " وعده " برای اینکه شرکت شما چگونه به مشتریان کمک خواهد کرد تا زندگی بهتری داشته باشند , ایجاد کنید.
شما احتمالا ً در مورد بازاریابی محتوا شنیدهاید : یک استراتژی برای استفاده از محتوا برای جلب مردم به وب سایت و تبدیل آنها به رهبری . با این حال , شما همچنین میتوانید از بازاریابی محتوا برای برجسته کردن داستان و قول برند خود استفاده کنید . برای این کار , میزان فروش و تولید محتوای آموزشی بیشتر را کاهش دهید . این میتواند شهرت شما را به عنوان یک منبع مفید محکم کند نه فقط یک نهاد پول درآوردن .
اصل اثربخشی در تبلیغات:تبلیغ کنندگان همیشه باید از اثربخشی یک کمپین آگاه باشند . آیا منابع موجود به بهترین شکل ممکن توزیع شدهاند ؟ امروزه اثربخشی تبلیغات را میتوان به راحتی اندازهگیری کرد . با این حال , اهداف باید از قبل تعریف شوند و با آنها مقایسه شوند .
در ارتباط نزدیک با اثربخشی , تبلیغات باید از اصل کارایی اقتصادی پیروی کند . این بدان معناست که هزینه تبلیغات باید کمتر از درآمد حاصل از آن باشد . برای اندازهگیری و مقایسه سودآوری , بازده هزینههای تبلیغاتی را میتوان برای هر کمپین و همچنین کل بازده سرمایهگذاری بازاریابی محاسبه کرد .
اثربخشی تبلیغات و چگونگی اندازهگیری آن یک موضوع تحقیقاتی بزرگ است . نه تنها برای محققان بلکه اخیرا ً به دلیل تخصیص هزینه و وسعت زیاد برای مدیران اهمیت زیادی یافتهاست. این مساله از چند دهه پیش با تحولات و به روز رسانی مداوم محققان مورد بحث قرار گرفتهاست . از طریق این فرآیند , دیدگاههای جدیدی در مورد اقدامات مختلف بوجود آمد که با در نظر گرفتن اینکه تبلیغات بیشترین سود را تولید خواهد کرد , آن را پیچیدهتر و پیچیدهتر میسازد .
اصل سودآوری در تبلیغات:بازاریابی مدرن در مورد پیامی نیست که شما ارسال میکنید , بلکه در عوض مکالمه آغاز میشود .
بازاریابی سنتی بر فروش محصول تمرکز دارد که منجر به یک گفتگوی یک طرفه از شرکت به مشتری میشود . تازگی یک محصول از طریق کانالهای رسانهای سنتی از جمله چاپ , رادیو و تلویزیون به یکدیگر ارتباط داده میشود.
در بازاریابی مدرن , امکان برقراری ارتباط با مشتریان در محیطهای اجتماعی مانند توییتر , فیس بوک و اینستاگرام وجود دارد . به این ترتیب , روابط را میتوان با مشتریان از طریق مکالمات آنلاین ایجاد کرد. یک بازاریابان مدرن در یک مکالمه دوطرفه با مشتریان خود شرکت میکنند و به آنچه باید بگویند گوش میدهند .
یک تبلیغ ساده به طور قابلتوجهی سادهتر از یک تبلیغ پیچیده است . پیام صریح و مختصر علاقه کسی را به خود جلب میکند. تماشاگر با اطلاعات فراوان گمراه و گیج میشود . مهم است که تلاش کنید آنها را به وب سایت محصول هدایت کنید که میتواند اطلاعات جامعی ارائه دهد . با طولانیتر شدن مطالب , سخنرانان بیشتری سریعتر و در زمان کمتر صحبت خواهند کرد . سرانجام بیننده را خاموش میکند .
ارائه مداوم بصری در مقابل مخاطب یا مخاطب هدف به همه شرکت کنندگان کمک میکند تا اطلاعات را حفظ کنند . این فنآوری به انتقال دانش مرتبط با محصول از حافظه کوتاهمدت مردم به حافظه بلندمدت کمک میکند . علاوه بر این , آن با مخاطبان مورد نظر ارتباط برقرار میکند .
ارتباطات تبلیغاتی از نظر قانونی و اخلاقی نمیتواند شامل دروغ یا فریب باشد . حتی خودداری از اطلاعات مهم در این وضعیت فریبنده به نظر میرسد .
بنابراین , تبلیغ کنندگان باید بدانند که تنها یک فلسفه نیست بلکه یک نیاز به محیط قانونی نیز هست . با این حال , بازاریابان باید در نظر بگیرند که آیا ترویج خوب که باید به خریداران بالقوه دروغ بگوید تا کسبوکار آنها را کسب کند منطقی است .
اثربخشی تبلیغات و چگونگی اندازهگیری آن یک موضوع تحقیقاتی بزرگ است.نه تنها برای محققان بلکه اخیراً به دلیل تخصیص هزینه و وسعت زیاد برای مدیران اهمیت زیادی یافتهاست.این موضوع از چند دهه پیش با تحولات و به روز رسانیهای جدید به خاطر محققان مورد بحث قرار گرفتهاست.از طریق این فرآیند, بسیاری از دیدگاههای جدید در مورد اقدامات مختلف, آن را برای تبلیغ کنندگان پیچیدهتر و پیچیدهتر میکند.با این حال, تبلیغات باید به خوبی توسط آن شرکتها برای هدف قرار دادن مخاطبان ایجاد شود.چگونه میتوان این کار را با تبلیغات انجام داد؟ همچنین آیا امکان سنجش اثربخشی این تبلیغات وجود دارد? اقدامات برای تبلیغات موثر چیست؟
ترغیب , توانایی ارتباط تبلیغات با رفتار خرید مشتریان را پیشنهاد میدهد . برای دستیابی به این دادهها , روشهای زیادی در این مورد توسعه یافتهاند , مانند اقدامات رفتاری , که در آن یک پاسخ مستقیم به تبلیغات از طریق کوپن یا خرید محصول توسط تلفن یا اینترنت از طریق شماره یا سایت دادهشده ارائه میشود . ) . اما نه تنها مصرف کنندگان باید در نظر گرفته شوند , در حالی که معیارهای اثربخشی تبلیغات را بررسی میکنند. همچنین افراد فروش به هر نوع تبلیغات و تاثیرات آن واکنش نشان میدهند . این واکنشها در افزایش فروش , عملکرد شخصی و آگاهی از برند به ظهور میرسند.
هدف از هر تبلیغات ترویج خدمات یا محصولات برای خرید مشتریان است . به این ترتیب , طنز یا اغراق در تبلیغات مجاز است . برای مثال , اگر تبلیغات دهنده یک محصول نشان دهد که بهترین محصول در جهان است , مصرفکننده متوجه خواهد شد که آنها اغراق میکنند تا توجه را جلب کنند .
با این حال , آن اظهارات که هدف هستند , موضوع حسابرسی توسط اداره رقابت خواهد بود , زیرا مصرفکننده آنها را به عنوان اطلاعات ضروری برای انجام تصمیمات مصرف خود در نظر میگیرد .
به این ترتیب , اصل صحت نشان میدهد که این وظیفه تبلیغات دهنده است که مصرفکننده را در مورد ویژگیها , ویژگیها یا شرایط کالا یا خدمات ارائهشده در بازار گمراه نکند .
بنابراین , تبلیغات دهنده باید ابزار اثبات را قبل از شروع انتشار تبلیغات در بحث داشته باشد , همانطور که اصل اثبات قبلی نشان میدهد .
تبلیغات - استفاده از رسانههای پرداختشده توسط فروشنده برای اطلاعرسانی , متقاعد کردن و یادآوری محصولات یا سازمان - یک ابزار تبلیغاتی قوی است .
تصمیمگیری تبلیغاتی یک فرآیند پنج مرحلهای است که شامل تصمیمگیری درباره اهداف , بودجه , پیام , رسانه و در نهایت ارزیابی نتایج است . تبلیغ کنندگان باید اهداف روشنی را در مورد اینکه آیا تبلیغات قرار است به خریداران اطلاعرسانی , ترغیب و یا یادآوری کند تعیین کنند. بودجه تبلیغات میتواند براساس آنچه که مقرونبهصرفه است , براساس درصد فروش , هزینه رقبا , یا اهداف و وظایف باشد .
تصمیم پیام خواستار طراحی پیامها , ارزیابی آنها و اجرای موثر آنها است. تصمیم رسانهها خواستار تعریف اهداف دسترسی , فرکانس و تاثیر , انتخاب انواع رسانههای بزرگ , انتخاب وسایل نقلیه رسانهای و برنامهریزی رسانه است . تصمیمات پیام و رسانه باید برای حداکثر اثربخشی کمپین هماهنگ شوند . در نهایت , ارزیابی خواستار ارزیابی تاثیر ارتباطات و فروش تبلیغات قبل , حین و بعد از تبلیغات میشود .