بلاگر کیست و چگونه بلاگر شویم

بلاگر کیست و چگونه بلاگر شویم.بلاگر کسی است که به طور منظم برای یک مجله یا وب سایت آنلاین می‌نویسد . یک وبلاگ نویس ممکن است گزارش هفتگی درباره رویدادهای مهم ارائه دهد.

بلاگر کیست

صنعت سئو

یک بلاگر شخصی یک وب سایت را نگه می‌دارد که ممکن است شامل مطالب دفتر خاطرات , عکس‌ها و لینک‌های دیگر باشد . چنین وبلاگ سابقه‌ای از این است که چگونه وبلاگ نویس روزهای تعطیلات , تعطیلات آخر هفته , کتاب‌ها و فیلم‌هایی که او تماشا می‌کند و غیره را سپری می‌کند . بلاگرها مد ممکن است عکس از لباس‌ها و یا لینک به سایت‌های خرید بگیرند و وبلاگ نویسان فرهنگ پاپ ممکن است برنامه‌های تلویزیونی شب گذشته را مرور کنند.بلاگر از وبلاگ می‌آید که اولین بار در سال ۱۹۹۸ به عنوان مختصر نویسی برای وبلاگ استفاده شد.

معنی واژه بلاگر


بلاگر واژه ای است که به کسی اشاره می‌کند که مقالات , عکس‌ها , یا ویدیوهایی را در سایت آنلاین شخصی خود پست می‌کند . این وبلاگ از کلمه بلاگ که به نوبه خود از واژه log web گرفته شده‌بود , استخراج شد . لاگ وب شکلی از مجله آنلاین یا دفتر خاطرات است که وبلاگ نویس به طور موثر افکار , ایده‌ها و داستان‌های خود را از طریق یک حساب وب شخصی به صورت آنلاین بیان می‌کند. او می‌تواند بر تجربیات شخصی خود تمرکز کند یا بر یک موضوع واحد تمرکز کند که ممکن است به دیگران علاقه داشته باشد .یک وبلاگ نویس به طور منظم در وبلاگ خود پست می‌کند و اغلب در مورد طیف وسیعی از موضوعاتی مانند سیاست , مذهب , رویداده‌ای کنونی , ورزش و هنر گزارش می‌دهد . سایر حوزه‌های مورد علاقه شامل فن‌آوری , اینترنت , افراد مشهور , ابزارها و بسیاری دیگر است. ورودی‌های وبلاگ او معمولا ً ترکیبی از متن , عکس , لینک و ویدئو هستند . برخی بلاگرها از خدمات وبلاگ نویسی رایگان استفاده می‌کنند , در حالی که برخی دیگر نام دامنه خود را می‌خرند و وبلاگ خود را در یک سرویس میزبانی پرداخت‌شده میزبانی می‌کنند . هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و چیزی برای گفتن در مورد یک موضوع انتخابی داشته باشد می‌تواند وبلاگ نویس باشد اگر بخواهد .اغلب وبلاگ نویسان فقط مطالب را در وب سایت خود پست نمی‌کنند . آن‌ها همچنین خوانندگان را تشویق می‌کنند تا نظرات خود را در مورد مطالبشان پست کنند و آن‌ها را در بحث درگیر کنند که می‌تواند از مودبانه و متمدن تا شدید و زننده باشد . یک وبلاگ نویس همچنین با دیگر وبلاگ نویسان در بسیاری از سایت‌های جامعه وبلاگ نویس و یا سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و اطلاعات جدید هم‌کاری می‌کند . وبلاگ نویس بودن تنها در مورد تولید محتوا نیست . همچنین در مورد یادگیری , تجربه کردن و خواندن مطالب دیگر وبلاگ نویسان است .


وبلاگ نویسی گروهی


گاهی اوقات, چندین وبلاگ نویس با هم‌کار می‌کنند تا یک وبلاگ را حفظ کنند . این به وبلاگ چندین صدا می‌دهد و وب سایت را زنده و تازه نگه می‌دارد . برخی وبلاگ نویسان برای صحبت در مورد یک موضوع یا یک موضوع مشترک , به شبکه‌ای از وبلاگ‌های فردی می‌پیوندند . این ماهیت مشارکتی در وبلاگ‌های گروهی و شبکه‌های وبلاگ به وبلاگ نویسی حس اجتماعی می‌دهد که ایده‌های جدید و محتوای وبلاگ جدید را پرورش می‌دهد . ایده‌های تازه نیز از راه‌های دیگری برای وبلاگ نویسی مانند وبلاگ نویسی همراه , فتو بلاگ , ویدئو بلاگ و پادکست حاصل می‌شوند.بسیاری از مردم به وبلاگ نویسان قابل‌اعتماد و قابل‌اعتماد برای تثبیت روزانه جهان و اخبار محلی خود وابسته هستند . اغلب رسانه‌های مدرسه قدیمی گاهی وبلاگ‌ها و وبلاگ نویسان را به عنوان منابع خبری که تحویل می‌دهند ذکر می‌کنند . متخصصان حوزه‌های مختلف شروع به وبلاگ نویسان کرده‌اند تا اطلاعات مربوط به تخصص خود را برای مخاطبان آنلاین جدید ارائه دهند . در ابتدا به عنوان افرادی که زمان زیادی در دست دارند و در مورد زندگی دنیوی خود صحبت می‌کنند , وبلاگ نویسان به آرامی به منابع معتبر و برجسته اطلاعات درباره طیف وسیعی از موضوعات تبدیل می‌شوند .


بلاگر چه کاری انجام میدهد


یک بلاگر در وبلاگ می‌نویسد که یک پلت فرم آنلاین برای انتشار مقالات , داستان‌ها و دیگر اشکال بیان نوشتاری است . وبلاگ نویسان محتوای خود را به طور منظم خلق می‌کنند , معمولا ً حول یک موضوع یا موضوع خاص متمرکز می‌شوند , و دیدگاه‌ها , تجربیات , و بینش خود را با خوانندگان خود به اشتراک می‌گذارند . وبلاگ‌ها می‌توانند طیف وسیعی از موضوعات , از داستان‌های شخصی و نکات سبک زندگی تا اخبار , سیاست , فن‌آوری و سرگرمی را پوشش دهند.
وبلاگ نویسی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌است و افراد بیشتری برای اطلاعات و سرگرمی به اینترنت مراجعه می‌کنند. بسیاری از وبلاگ نویسان مخاطبان بزرگی ساخته‌اند و از طریق نوشتن خود نفوذ یافته‌اند و برخی حتی وبلاگ‌های خود را به مشاغل تمام‌وقت تبدیل کرده‌اند . در حالی که هر کسی می‌تواند یک وبلاگ را راه‌اندازی کند , وبلاگ نویسان موفق معمولا ً مهارت‌های نوشتاری قوی , صدا و سبک روشن و تعهد به ایجاد پیوسته محتوای جذاب و آموزنده دارند .
بلاگرها در شکل‌گیری افکار عمومی و انتشار اطلاعات درباره موضوعات مختلف نقش دارند . توانایی آن‌ها در ایجاد محتوای جذاب و اشتراک دیدگاه‌های منحصر به فرد آن‌ها , آن‌ها را منبع ارزشمندی از اطلاعات برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ساخته‌است .
با افزایش رسانه‌های اجتماعی و سکوهای دیجیتال , وبلاگ نویسان حتی با استفاده از حضور آنلاین خود برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی , به چالش کشیدن ایده‌های ایجاد شده و ترویج ایده‌های جدید , موثرتر شده‌اند . در بسیاری از موارد , وبلاگ نویسان توانسته‌اند به مسائلی که ممکن است توسط رسانه‌های اصلی نادیده گرفته شده‌باشند , توجه کنند و آن‌ها را به یک بخش ضروری از چشم‌انداز رسانه‌ای مدرن تبدیل کنند .


بلاگر چه وظایفی دارد؟


وظایف و مسئولیت‌های یک بلاگر بسته به موقعیت خاص یا صنعتی که درباره آن می‌نویسند , می‌تواند متفاوت باشد . با این حال , در اینجا برخی مسئولیت‌های کلی وجود دارد که یک بلاگر به اشتراک می‌گذارند :
ایجاد محتوا : این مسئولیت اصلی یک بلاگر است . وبلاگ نویس باید محتوای با کیفیت بالا را ایجاد کند که مرتبط , آموزنده و با مخاطبان هدف آن‌ها است . این امر نیازمند تحقیق , مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است. بسته به نوع وبلاگ , وبلاگ نویس ممکن است نیاز به ایجاد محتوای بصری , مانند اینفوگرافیک یا ویدئوها داشته باشد.
مدیریت وبلاگ : بلاگرها باید وبلاگ‌های خود را به طور موثر مدیریت کنند تا اطمینان حاصل کنند که کاربر پسند است , به راحتی جهت‌یابی می‌کند و برای موتورهای جستجو بهینه می‌شود . این شامل مدیریت طراحی و چیدمان وبلاگ , اطمینان از اینکه موبایل است و سرعت صفحه را بهبود می‌بخشد . وبلاگ نویسان همچنین باید به طور منظم وبلاگ خود را با محتوای تازه به روز کنند تا خوانندگان درگیر شوند .
تعامل مخاطب : درگیر شدن با خوانندگان مسئولیت اساسی یک بلاگر است . این شامل پاسخ به پرسش‌ها و نظرات , ارائه اطلاعات مفید و تشویق خوانندگان برای به اشتراک گذاشتن محتوای آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی است. همچنین برای وبلاگ نویسان مهم است که حس اجتماع را در وبلاگ و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود پرورش دهند .
بازاریابی و ترویج : ترویج وبلاگ و محتوای آن برای جذب خوانندگان جدید و افزایش مخاطبان وبلاگ حیاتی است . این می‌تواند شامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی , بازاریابی ایمیلی , بهینه‌سازی موتور جستجو و تبلیغات پرداخت‌شده باشد. وبلاگ نویسان همچنین ممکن است با دیگر وبلاگ نویسان یا متخصصان صنعت برای ترویج محتوای خود هم‌کاری کنند .
تجزیه و تحلیل و پی‌گیری عملکرد : بلاگرها باید به طور منظم تجزیه و تحلیل وبلاگ خود را پی‌گیری کنند تا خوانندگان خود را درک کنند , موضوعات محبوب را شناسایی کنند , و موفقیت تلاش‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنند . این اطلاعات می‌تواند به وبلاگ نویسان کمک کند تا محتوای خود را بهینه کنند و عملکرد وبلاگ خود را در طول زمان بهبود بخشند .
شبکه سازی و هم‌کاری : شبکه سازی و هم‌کاری با دیگر وبلاگ نویسان یا متخصصان صنعت می‌توانند به وبلاگ نویسان کمک کنند تا دسترسی خود را گسترش دهند , بینش جدیدی به دست آورند و محتوای more ایجاد کنند . این ممکن است شامل وبلاگ نویسی مهمان , شرکت در انجمن‌های آنلاین , شرکت در رویداده‌ای صنعتی , یا ایجاد محتوای با دیگر وبلاگ نویسان باشد.
انطباق و مسئولیت‌های قانونی : وبلاگ نویسان باید با الزامات قانونی و قانونی مختلفی مانند افشای محتوای حمایت‌شده , پایبندی به قوانین کپی‌رایت , و رعایت مقررات حریم خصوصی داده‌ها و GDPR موافقت کنند. برای وبلاگ نویسان مهم است که در مورد این الزامات آگاه بمانند و اطمینان حاصل کنند که تعهدات خود را برآورده می‌کنند .


محل کار بلاگر


محل کار یک بلاگر می‌تواند بسته به سبک کار و ترجیحات فردی آن‌ها بسیار متفاوت باشد. برخی از وبلاگ نویسان از خانه یا دفتر خانه تعیین‌شده کار می‌کنند , در حالی که برخی دیگر ممکن است در فضاهای هم‌کاری یا کافی‌شاپ کار کنند . نیاز اولیه معمولا ً دسترسی به کامپیوتر , اتصال اینترنت و یک فضای آرام برای نوشتن است .
برای بلاگرهایی که در خانه کار می‌کنند , محل کار ممکن است یک اتاق یا گوشه خانه مختص به کار باشد . این فضا ممکن است مجهز به میز , صندلی راحت , و دیگر تجهیزات لازم مانند چاپگر , اسکنر یا دوربین باشد . کار کردن از خانه می‌تواند انعطاف‌پذیری را برای تنظیم برنامه و محیط کار خود ارائه دهد , اما می‌تواند به انضباط برای حفظ تمرکز و اجتناب از حواس‌پرتی نیز نیاز داشته باشد .
فضاهای هم‌کاری در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در میان وبلاگ نویسان و دیگر کارگران دور افتاده محبوب شده‌اند . این فضاها فضاهای کاری مشترک با امکانات رفاهی مانند wi - fi , چاپ , قهوه یا اسنک ارائه می‌دهند. فضاهای هم‌کاری می‌توانند حس اجتماع و هم‌کاری با دیگر متخصصان و همچنین جدایی بین کار و زندگی خانگی را فراهم کنند.
کافی‌شاپ و دیگر فضاهای عمومی نیز می‌توانند به عنوان محل کار برای وبلاگ نویسان عمل کنند . این محیط‌ها می‌توانند یک تغییر در منظره و یک وقفه در انزوا کار از خانه ایجاد کنند. با این حال , کار کردن در فضاهای عمومی نیز می‌تواند با حواس‌پرتی و سر و صدایی همراه باشد که ممکن است بر بهره‌وری تاثیر بگذارد .
بدون توجه به موقعیت فیزیکی , وبلاگ نویسان اغلب اوقات زیادی را صرف کار بر روی وبلاگ‌های خود می‌کنند . این امر می‌تواند شامل تحقیق و نوشتن محتوا , ویرایش و انتشار پست , و ترویج کار آن‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌ها باشد. کار یک وبلاگ نویس می‌تواند انجام و پاداش دهد , اما همچنین نیازمند فداکاری و پشت‌کار برای ساخت یک وبلاگ موفق است.


دلایل بلاگر برای وبلاگ نویسی


دلایل بلاگر برای وبلاگ نویسی چیست؟
دلایل زیادی برای شروع یک وبلاگ برای استفاده شخصی و تنها چند وبلاگ قوی برای وبلاگ نویسی تجاری وجود دارد. وبلاگ نویسی برای کسب‌وکار , پروژه‌ها , یا هر چیز دیگری که ممکن است شما را به پول برساند , هدف بسیار ساده‌ای دارد - برای رتبه‌بندی وب سایت تان در گوگل را افزایش دهید .
به عنوان یک کسب‌وکار , شما به مصرف کنندگان تکیه می‌کنید تا محصولات و خدمات خود را خریداری کنید . به عنوان یک کسب‌وکار جدید , شما به وبلاگ نویسی تکیه می‌کنید تا به مصرف کنندگان بالقوه کمک کنید و توجه آن‌ها را جلب کنید . وب سایت شما بدون وبلاگ نویسی نامرئی باقی می‌ماند , در حالی که اجرای یک وبلاگ شما را قابل جستجو و رقابتی می‌سازد .
بنابراین , هدف اصلی یک وبلاگ ارتباط شما با مخاطبین مربوطه است . یکی دیگر افزایش ترافیک و ارسال کیفیت به وب سایت تان است .
هر چه پست‌های وبلاگ تان بیشتر و بیشتر باشند , احتمال کشف و بازدید وب سایت تان بیشتر است . این بدان معناست که یک وبلاگ یک ابزار موثر تولید سرب است . یک تماس عالی برای اقدام ( cta ) به محتوای خود اضافه کنید و ترافیک وب سایت تان را به راهنمایی با کیفیت بالا تبدیل خواهد کرد . همچنین یک وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که اقتدار niche را به نمایش بگذارید و یک برند بسازید .
وقتی از دانش niche برای ایجاد پست‌های اطلاع‌رسانی و تعامل استفاده می‌کنید , اعتماد را به مخاطبین خود ایجاد می‌کند . وبلاگ نویسی عالی باعث می‌شود کسب‌وکار شما معتبرتر به نظر برسد , که به ویژه اگر برند شما هنوز جوان و نسبتا ً ناشناخته است مهم است . این امر حضور مرجع آنلاین و حفره‌ای را همزمان تضمین می‌کند .


هدف بلاگرها از وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی در طول سال‌ها از سایت‌های کوچک شخصی به شرکت‌های چند میلیون‌دلاری تغییر کرده‌است . با این کار , وبلاگ نویسان برای ادامه این تغییرات و پیشبرد صنعت تکامل یافتند .
این روزها , وبلاگ نویسان را می‌توان در سراسر جهان یافت و از زمینه‌های مختلف گوناگون به دست آورد . اگر یک دستگاه داشته باشید و به اینترنت دسترسی داشته باشید , هیچ دلیلی وجود ندارد که شما هم بتوانید یکی شوید . با این حال , بهتر است تحقیقات خود را پیشاپیش انجام دهید و با یک برنامه پیش بروید .
یک وبلاگ که به عنوان وبلاگ نیز شناخته می‌شود , سلسله مراتبی از تصاویر , متن , داده‌ها و اشیا رسانه‌ای است که به ترتیب زمانی و viewable در یک مرورگر html سازماندهی شده‌اند . "
وبلاگ یک فرم ژورنال آنلاین است . " کسانی که وبلاگ می‌نویسند وبلاگ نویس هستند و فعالیت به روز رسانی آن به صورت روزانه به عنوان وبلاگ نویسی شناخته می‌شود . "
" یک وبلاگ می‌تواند به عنوان یک وب سایت تعریف شود که به صورت منظم و به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شود . این وبلاگ به صورت خلاصه وبلاگ یا وبلاگ ما است . حفظ وبلاگ یا نوشتن وبلاگ به عنوان وبلاگ نویسی شناخته می‌شود . "
یک وبلاگ شبیه به یک وب سایت است اما به ترتیب زمانی مرتب شده‌است . آخرین ورودی در جلو یا بالای صفحه قرار دارد در حالی که ورودی‌های قدیمی‌تر در پایین یا صفحات قبلی پست می‌شوند . "
معمولا , وبلاگ‌ها توسط یک شخص نوشته و نوشته می‌شوند , اما این همیشه مورد نیست . یک وبلاگ واحد می‌تواند در یک زمان توسط چندین نویسنده به روز شود . همچنین , ضروری نیست که یک وبلاگ در یک موضوع خاص نوشته شود . شما می‌توانید یک وبلاگ درباره یک موضوع یا یک وبلاگ با موضوعات متعدد ایجاد کنید. شما می‌توانید در هر موضوعی , مانند معنویت , آشپزی , عکاسی , خواندن , سفر , سرگرمی , طراحی , تجارت , و تنها هر چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید , یک وبلاگ ایجاد کنید .
بلاگ ها می‌توانند افراد را در تماس با یکدیگر نگه دارند تا بتوانند ایده‌ها , یادگیری و دوستان خود را به اشتراک بگذارند . حتی وبلاگ‌ها می‌توانند به مردم کمک کنند تا با دیگران تجارت کنند و منافع مشابهی از سراسر جهان داشته باشند .

بلاگر و مهارت وبلاگ نویسی

اساسا ً نام بلاگر از وبلاگ مشتق می‌شود .
بنابراین , بلاگر فردی است که صاحب و کنترل یک وبلاگ در یک وبلاگ نویسی است. علاوه بر این , آن‌ها مقالاتی در مورد هر موضوع انتخابی خود نوشتند و آن را به صورت آنلاین در قالب یک پست بلاگ منتشر کردند .اساسا ً یک وبلاگ نویس از وبلاگ نام مشتق می‌شود .
بنابراین , وبلاگ نویس فردی است که صاحب و کنترل یک وبلاگ در یک وبلاگ نویسی است. علاوه بر این , آن‌ها مقالاتی در مورد هر موضوع انتخابی خود نوشتند و آن را به صورت آنلاین در قالب یک پست بلاگ منتشر کردند .
هدف نوشتن می‌تواند شخصی یا حرفه‌ای باشد . یک وبلاگ نویس حرفه‌ای علاوه بر نوشتن وبلاگ خود را برای پول درآوردن و زندگی خارج از آن آماده می‌کند . در حالی که یک وبلاگ نویس سرگرمی فقط برای بیان و به اشتراک گذاشتن نظرات خود با جهان خواهد نوشت .
دوم اینکه, یک وبلاگ نویس می‌تواند در انواع مختلف سکوهای وبلاگ نویسی فعالیت کند. سکویی که آن‌ها انتخاب می‌کنند می‌تواند رایگان یا پرداخت شود . برای مثال , رایج‌ترین انواع سکوهای بلاگ نویسی عبارتند از : WordPress.org , WordPress.org , Tumblr , Joomla , Wix , Squarespace , وبلاگ نویس , Weebly و رسانه .
وبلاگ کوتاه , یک صفحه وب به روز شده است که برای تفسیر شخصی یا محتوای کسب‌وکار استفاده می‌شود . بلاگ ها اغلب تعاملی هستند و شامل بخش‌هایی در پایین پست‌های وبلاگ انفرادی هستند که خوانندگان می‌توانند در آن‌ها نظرات خود را رها کنند .
بیشتر آن‌ها به سبک محاوره‌ای نوشته شده‌اند تا بازتاب صدا و دیدگاه‌های شخصی وبلاگ نویس باشند . برخی از شرکت‌ها از وبلاگ‌ها برای ارتباط با مخاطبان هدف و فروش محصولات استفاده می‌کنند.
بلاگ ها در اصل وبلاگ‌ها نامیده می‌شدند که وب سایت‌هایی بودند که شامل مجموعه‌ای از ورودی‌های مرتب شده به ترتیب زمانی معکوس بودند , بنابراین جدیدترین پست‌ها در بالا ظاهر شدند . آن‌ها اغلب با اطلاعات جدید در مورد موضوعات مختلف به روز می‌شوند .
بلاگ های امروز به احتمال زیاد یک مجله آنلاین شخصی یا گزارش مربوط به یک کسب‌وکار هستند که اغلب به روز شده و برای مصرف عمومی در نظر گرفته می‌شود . بلاگ ها هنوز اغلب با فرمت خود تعریف می‌شوند , که شامل مجموعه‌ای از ورودی‌ها است که به یک صفحه به ترتیب ترتیب زمانی معکوس ارسال می‌شوند . بسیاری از وبلاگ‌ها مشارکتی هستند و اغلب نویسندگان متعددی را در یک تم واحد مانند Engadget , یک وبلاگ فن‌آوری با چندین نویسنده در بر می‌گیرند .
وبلاگ معمولا ً به موضوع مورد علاقه مخاطبان هدف مانند مد , سیاست یا فن‌آوری اطلاعات اختصاص دارد. بلاگ ها را می‌توان به عنوان ارائه گزارش مداوم در مورد یک تم در نظر گرفت . آن‌ها قصد دارند با جامعه‌ای درگیر شوند که علاقه‌مند به موضوع و شخصیت یا محصولات وبلاگ نویس یا حمایت از کسب‌وکار است . وبلاگ نویسان اغلب نام‌های دامنه منحصر به فردی را انتخاب می‌کنند که موضوع را در دست دارند , مانند یک نمایش آشپزی دیگر , یک وبلاگ غذایی .
وبلاگ نویسان محتوای خود را کنترل می‌کنند و برای انتشار نظرات خود و ارتباط با مخاطب مجبور نیستند به خروجی‌های دیگر تکیه کنند . استراتژی‌های کاری به وبلاگ نویسان اجازه می‌دهند که از نوشتن خود پول بگیرند و گاهی اوقات تمام مشاغل خود را بسازند .

از سایر بخش های سایت بازدید فرمایید

آموزش ها و مقالات مفید
طراحی صنایع چوب
طراحی صنایع چوب
خدمات تلگرام
خدمات تلگرام
تبلیغات کلیکی گوگل
تبلیغات کلیکی گوگل
برند دیجیتال
برند دیجیتال
سئو سایت موبایل
سئو سایت موبایل
طراحی سایت سیم و کابل
طراحی سایت سیم و کابل
طراحی سایت برق
طراحی سایت برق
طراحی سایت خودرو
طراحی سایت خودرو
طراحی غرفه آرایی
 سایت غرفه آرایی
سئو سایت شیرآلات
سئو سایت شیرآلات
سئو سایت ورزشی
سئو سایت ورزشی
سئو نویسی
سئو نویسی
سئو گوگل مپ
سئو گوگل مپ
طراحی سایت کفش
طراحی سایت کفش
فیلترشکن
فیلترشکن
طراحی سایت فرش
طراحی سایت فرش
متخصص سئو
متخصص سئو
طراحی سایت مبلمان
طراحی سایت مبلمان
سایت لوله و اتصالات
سایت لوله و اتصالات
طراحی سایت لاله زار
طراحی سایت لاله زار
آهنگ های محسن چاوشی
آلبوم محسن چاوشی
مجله سئو
مجله سئو
مجله دیجیتال
مجله دیجیتال
مجله تبلیغاتی
مجله تبلیغاتی

جام ارژنگ ::: مجری تبلیغات ،طراحی سایت،سئو ،تبلیغات صفحه اول گوگل
طراحی مجله دیجیتال ،خدمات تلگرام ،تبلیغات اینستاگرام ،افزایش فالوور
تماس با پشتیبانی جام ارژنگ