وب دیزاین یا طراحی سایت چیست و چه معنا و مفهومی دارد؟طراحی وب به فرآیند ایجاد یک وب سایت , از ساختار هر صفحه تا طرحهای رنگی و انتخاب قلم اشاره دارد . بدون طراحی وب , شما ارائه ساختار یافته وب سایت خود را ارائه نخواهید داد که کاربران را به تعامل دعوت میکند .اگر میخواهید بازاریابی دیجیتال شما موفق باشد , باید ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید - اما اگر سایت شما کاربر پسند باشد ترافیک تنها در آنجا میماند . به همین دلیل است که داشتن طراحی وب برتر ضروری است .وقتی از یک وب سایت بازدید میکنید , انتظار دارید که آن جذاب به نظر برسد و به راحتی عمل کند . اگر برای همیشه به سایتی میرفتید که برای بار کردن آن تلاش میکرد , طرح رنگی پر زرق و برق را نشان میداد , و متن سخت خواندن داشت , احتمالا ً دکمه " خروج " را زده بودید .مشتریان احتمالی شما به همان روش واکنش نشان میدهند , به همین دلیل است که سایت شما باید یک طراحی وب تمیز را نشان دهد که کاربران را به جای دور کردن آنها بیشتر جذب میکند . اما طراحی وب سایت دقیقا ً چیست و برای بهبود آن چه باید کرد
>طراحی وب فرآیند برنامهریزی , مفهومسازی و تنظیم محتوای آنلاین است . امروزه , طراحی یک وب سایت فراتر از زیباییشناسی است تا قابلیتهای کلی وب سایت را شامل شود. طراحی وب همچنین شامل برنامههای وب , برنامههای تلفن همراه , و طراحی واسط کاربر و تجربه کاربر است .
وقتی یک وب سایت طراحی میکنید , مهم است که مخاطبین خود را در نظر بگیرید . سایت شما بسته به اینکه میخواهید به چه کسی برسید متفاوت به نظر میرسد .
در طول فرآیند ایجاد سایت , باید مطمئن شوید که هر کاری که انجام میدهید به ارتقای برند شما کمک میکند . این فراتر از قرار دادن نام شما در صفحه است و آن را یک روز میخواند . همه چیز , از ساختار طراحی گرفته تا انتخاب فونت شما , باید نشاندهنده کسبوکار شما باشد.
برای مثال , اگر کسبوکار شما یک طرح رنگ خاص مرتبط با آن داشته باشد - رنگهایی که در لوگو استفاده میکنید , شاید - میتوانید از آن طرح رنگ در سراسر سایت خود برای ایجاد ارتباط با شرکت خود استفاده کنید .
به همین ترتیب , اگر شما یک برند لوکس هستید که میخواهید معتبر به نظر برسید , از واژگان مختلفی استفاده خواهید کرد تا به نظر عادی برسید . شما نمیخواهید که وب سایت تان مانند مجموعهای از صفحات وب عمومی احساس کند - شما میخواهید که آن احساس کسبوکار شما را داشته باشد.
هنگام طراحی یک وب سایت مهم است که هم ظاهر و هم کارکرد سایت را در نظر بگیرید . یکپارچهسازی این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر میرساند . قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری مانند یک رابط آسان برای جهتیابی , استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر , متن خوب نوشته شده و خوب قرار دادهشده و یک طرح رنگی است . عملکرد سایت شما به سرعت , رتبهبندی , قابل جستجو بودن و توانایی ثبت مخاطبین شما اشاره دارد.
وب دیزاین همان چیزی است که ظاهر کلی و زمانی که از یک وب سایت استفاده میکنید را ایجاد میکند . این فرآیند برنامهریزی و ایجاد عناصر وب سایت شما ، از ساختار و چیدمان به تصاویر ، رنگها ، فونتها و گرافیک است .طراحی وب مولفههای متعددی دارد که برای ایجاد تجربه نهایی یک وب سایت ، از جمله طراحی گرافیک ، طراحی تجربه کاربر ، طراحی واسط ، بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) و ایجاد محتوای آن کار میکنند . این عناصر مشخص میکنند که یک وب سایت چگونه به نظر میرسد، احساس میکند و روی دستگاههای مختلف کار میکند . اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد کل فرآیند کسب کنید ، این راهنمای عمیق را بر روی ساخت یک وب سایت بررسی کنید .طراحی وب متفاوت از توسعه وب است ، که کد گذاری واقعی است که باعث میشود یک وب سایت کار کند . زمانی که در حال ساخت یک وب سایت هستید ، شما به طراحی وب و هم توسعه وب نیاز دارید . اگر چه شما میتوانید طراحان وب را پیدا کنید که توسعه دهندگان وب نبز هستند.
وب دیزاین به طراحی وب سایتهایی اشاره دارد که در اینترنت نمایش داده میشوند . آن معمولا ً به جنبههای تجربه کاربر از توسعه وب سایت به جای توسعه نرمافزار اشاره میکند . طراحی وب قبلا ً بر طراحی وب سایتها برای مرورگرهای دسکتاپ تمرکز داشت ؛ با این حال ، از اواسط دهه ۲۰۱۰ ، طراحی مرورگرهای موبایل و تبلت بسیار مهم شدهاست . یک طراح وب در ظاهر ، چیدمان ، و در برخی موارد محتوای وب سایت کار میکند . به عنوان مثال ، ظاهر مربوط به رنگها ، فونت و تصاویر مورد استفاده است . صفحهبندی به این که چگونه اطلاعات ساختار یافته و طبقهبندی میشود ، اشاره میکند . طراحی وب خوب آسان است ، از نظر زیباشناسی خوشایند است و برای گروه کاربری و برند وب سایت مناسب است . بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر روی سادگی طراحی شدهاند ، به طوری که هیچ اطلاعات اضافی و عملکردی که ممکن است حواس کاربران را پرت کرده یا اشتباه کند، وجود ندارد . از آنجا که سنگ تاج یک طراح وب سایتی است که برنده میشود و اعتماد مخاطبین هدف را افزایش میدهد ، و از آنجا که ممکن است نکات بالقوه پریشانی کاربر را حذف کند ، یک بررسی انتقادی است .دو مورد از رایجترین روشها برای طراحی وب سایتهایی است که روی دسکتاپ و موبایل کار میکنند و طراحی انطباقی هستند . در طراحی واکنشی ، محتوا به طور پویا بسته به اندازه صفحه نمایش حرکت میکند ؛ در طراحی انطباقی ، محتوای وب در اندازههای چیدمان که با اندازههای صفحه معمولی مطابقت دارند ثابت شدهاست . حفظ یک چیدمان که تا آنجا که امکان پذیر است ، برای حفظ اعتماد کاربر و تعامل ضروری است . با توجه به طرح پاسخگویی ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، طراحان باید مراقب از دست دادن کنترل چگونگی ظاهر کار خود باشند . اگر آنها مسئول محتوی باشند ، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش مهارتهای خود داشته باشند از مزیت کنترل کامل محصول نهایی بهرهمند خواهند شد.
وب دیزاین باعث ایجاد اعتماد میشود.همراه با اولین برداشت قوی , یک وب سایت طراحی شدهاست که اعتماد به برند و شرکت شما را در میان بازدیدکنندگان ایجاد میکند . داشتن جلوههای بصری قوی , تمیز و جذاب با در نظر گرفتن تجربه کاربر و مخاطبین شما , تمام راههایی هستند که طراحی وب سایت شما میتواند باعث ایجاد اعتماد در مخاطبین و مشتریان احتمالی شما شود .اگر یک سایت به نظر میرسد , مشاهده آن آسان نیست , یا به نظر میرسد که مخاطب را فریب داده یا فریب دهد , اعتماد از دست خواهد رفت و شانس دریافت کلیک کاربر به شدت کاهش مییابد . طراحی وب ساده و راحت میتواند راهی طولانی برای نشان دادن یک برند باز و شفاف با چیزی برای پنهان کردن باشد. هدایت یک کاربر از طریق سایت با سرفصلهای مشخص و تماس با جملات و دکمههای کنش , احساس کاربر را از آن خارج میکند و میتواند به ایجاد و افزایش اعتماد کمک کند.
آیا تا به حال تعجب کردهاید که چرا کسی یک وب سایت را بیشتر از وب سایت دیگر دوست دارد زمانی که هدف نهایی یکسانی را انجام میدهند ؟طراحی وب سایت کارهای زیادی برای شیب دادن به کاربر و علامتگذاری وب سایت در ذهن کاربر دارد . اما طرحهای وب سایت هرگز فرآیند نظری کتاب درسی استاندارد نبوده و هرگز نخواهد بود . همانند هر چیزی که مربوط به تکنولوژی است , طرحهای وب سایت نیز در حال تکامل هستند و تحتتاثیر پارامترهای زیادی در بین آنها قرار میگیرند .
در این پست , ما باید در مورد برخی از طرحهای مدرن وب که یا مورد علاقه کاربر قرار گرفتهاند یا به عنوان تجربه کاربر بهتر صحبت کنیم . از آنجا که اکنون یک مرورگر بیش از پیش مورد استفاده قرار میگیرد چون ما به خانههای خود محدود میشویم , یک وب سایت با طراحی بهتر برای کسبوکار بسیار کارآمد خواهد بود و یک پایگاه کاربر وفادار را حفظ خواهد کرد .
اولین چیزی که امروز در هنگام ایجاد وب سایت به یاد میآورید این است که طراحی را حداقل نگاه دارید و تنها عناصر لازم را در صفحه فرود قرار دهید . شما میتوانید بقیه عناصر خود را در صفحات مختلف یا منوی مختصر سازماندهی کنید , اما صفحه فرود باید در طراحی حداقل باشد .
منبع این رویکرد تنها دلیل این است که عناصر حداقل در صفحه وب تمیز به نظر میرسند و کمی سازمانیافتهتر هستند . حداقل گزینههای موجود در صفحه نیز به شما کمک میکند کاربر را به اقدامات خاص جذب کنید و فضای بسیار کمی برای حواسپرتی بگذارید . بنابراین اگر از طرحهای حداقلی استفاده میکنید , شانس خوبی وجود دارد که کاربر تمام آنچه را که میخواهید بخواند , با توجه به اینکه رنگ و اندازه مناسب هستند . پاسخگو بودن چیزی است که یک وب سایت نمیتواند در آن مصالحه کند. از سال ۲۰۱۷ , ترافیک اینترنت از دستگاههای تلفن همراه به طور مداوم بیش از نیمی بودهاست . در سهماهه سوم سال ۲۰۲۰ , دستگاههای تلفن همراه مسئول ۵۰.۸ % از ترافیک جهانی اینترنت بودند . ما همچنین دیدیم که یک کاربر در هنگام مرور اینترنت در بخش بالا چقدر بیحوصله است . این به طور مستقیم نشان میدهد که با نادیده گرفتن ماهیت پاسخگو وب سایت , بیش از نیمی از ترافیک و کاربران خود را به خطر میاندازید .
اگرچه لازم نیست همه وب سایت پاسخگو باشند . برای مثال , فرض کنید یک وب سایت بانکی برای کارکردهای مختلف بانک برای کاربران بانک وجود داشته باشد . در این صورت , کاملا ً واضح است که کاربران از سیستمهای بانک برای فعالیت استفاده خواهند کرد . اما برای یک وب سایت عمومی , پاسخگویی بسیار مهم است چون گوگل شروع به جریمه کردن وب سایتهایی کردهاست که در سیاست اول موبایل خود دوستانه نیستند . بنابراین , کاربران خود را تحلیل کنید , حوزه خود را نهایی کنید و سپس به سراغ آن بروید .
وب دیزاین باید جذاب باشد.زمانی که کاربری در یک سایت قرار میگیرد , طراحی خوب آنرا میتواند احساس کند . اگر سایت مدرن به نظر میرسد , رنگهای روشن ارائه میدهد , و به خوبی سازماندهی شدهاست - از بازدید کنندگان استقبال میکند و آنها را تشویق میکند تا مدتی در این اطراف بمانند . اگر سایت تاریک و سرد با گرافیک قدیمی و پیمایش بسیار گیجکننده باشد , چرا هر کسی تمایل دارد به ادامه این سایت ادامه دهد ؟در مورد یک وب سایت مانند یک ساختمان در مغازه فکر کنید , اگر به فروشگاهی با نور خوب قدم بزنید که با کارکنان خندان آماده برای کمک به شما آماده است , احساس میکنید که مراقب , آرام و آماده برای مشاهده محصولات و احتمالا ً خرید هستید . اگر وارد مغازهای شوید که به طور مبهم روشن است , بوی عجیب و غریبی دارد و برخی کارمندان بسیار ناراضی در کمین هستند, شما احساس اضطراب میکنید و میخواهید هرچه زودتر بیرون بروید و قطعا ً نمیخواهید خرید کنید . طراحی یک وب سایت میتواند باعث شود تا مشتریان احساس یکسانی داشته باشند و نتایج مشابهی تولید کنند.
وب دیزاین سازگار و با کیفیت بالا به تقویت هویت کسبوکار شما کمک میکند و برند شما را حتی قویتر میکند . با وجود تعداد کمی از تغییرات میتواند تفاوت زیادی در نحوه پاسخ کاربران به وب سایت شما ایجاد کند. بنابراین به برند شما اجازه میدهد تا منحصر به فرد و رقابتی با رقبای خود باقی بماند . وقتی این وب سایت توسط طراح وب سایت حرفهای ایجاد میشود , آنها همیشه یک تصویر بزرگتر در ذهن خود دارند . زبان بصری برای وب سایت شما ایجاد میشود که در تمام زمینهها از جمله لوگو , کارتهای تجاری , وب سایت و همچنین پروفایل رسانههای اجتماعی سازگار است . برای کمک به رشد کسب و کارتان , همیشه باید یک تاثیر مثبت ایجاد کنید که مردم برای همیشه آن را به یاد خواهند داشت .
داشتن یک وب سایت پاسخگو - به معنای سایتی است که به صورت پویا تغییر میکند و ظاهر خود را بسته به اندازه یا جهت گیری دستگاه یا صفحه نمایش که در آن دیده میشود - به سادگی بخشی غیرقابل مذاکره از طراحی وب در سال 2022 است . اگر میخواهید نه تنها با رقبای خود رقابت کنید , بلکه در میان جمعیت بایستید , سایت شما باید پویا و متفکرانه طراحی شود . برندسازی قوی و استفاده مداوم از قلمها , رنگها , و طرحهای خلاقانه میتوانند به راحتی شما را وادار به برجسته کردن و پیشی گرفتن از رقبای خود و نشان دادن حرفهای گری در شرکت کنند .گرافیک صفحه کامپیوتر و وب با رتبهبندی رقیب از رقابت شما با یک وب سایت خوب ساخته شدهاست .نگاهی به وب سایتهای نزدیکترین رقبای خود بیندازید - چگونه میتوانید انباشت خود را افزایش دهید ؟ اگر با رقابت مستقیم خود موافق هستید , به نامهای بزرگ در صنعت خود بیشتر نگاه کنید . در حالی که ممکن است نتوانید مستقیما ً با آنها رقابت کنید , میتوانید وب سایتی داشته باشید که با وب سایت آنها برابری میکند . زمانی که از طرحهای خلاقانه رهبران صنعت تقلید میکنید , خود را از رقبای مستقیم جدا میکنید و میتوانید کسبوکار جدیدی را برای خود ایجاد کنید.
وب دیزاین باید کاربرپسند باشد.بسیاری از شرکتها این تصور غلط را دارند که یک طراحی وب سایت ساده , انجام دهید - خودتان یا کمهزینه برای بازاریابی کسبوکار کافی است . از آنجا که فنآوری بیشتر با کاربر سازگار میشود , متخصصان دیگر نیازی به ساخت یک وب سایت ساده ندارند . در مورد هر کسی میتواند وب سایت را از طریق الگوهای موجود به آسانی طراحی کند , و در نتیجه اینترنت سایتهای جدید شیرینی - برش را به صورت روزانه میبیند .با این حال , هر اقدامی واکنشی برابر اما مخالف دارد . با این همه سایت آنلاین , مصرف کنندگان امروزی در هنگام انتخاب وب سایتهایی که با آنها صحبت میکنند - ترجیحا ً آنهایی که جذابتر , جذاب و قابلاعتماد هستند - قبل از تصمیمگیری خرید , به طور فزایندهای انتخاب میشوند .اگر میخواهید خریداران پنجره آنلاین را به خریداران تبدیل کنید , و حتی مشتریان وفادار , سایت شما باید با ظرافت ساخته شود . این وظیفه معمولا ً برای متخصصان رزرو میشود , زیرا آنها دارای تخصص هستند تا وب سایت متوسط شما را به سایتهای طراحی حرفهای و دوستدار مشتری ارتقا دهند .
طراحی وب یا وب دیزاین ایجاد وب سایتها و صفحات برای انعکاس برند و اطلاعات یک شرکت و تضمین تجربه دوستانه کاربر است . ظاهر و طراحی به عنوان عناصر حیاتی در نظر گرفته میشوند که آیا شما در حال طراحی یک وب سایت , برنامه تلفن همراه و یا حفظ محتوا در صفحه وب هستید . کسب مهارتهای طراحی وب میتواند به شما کمک کند تا برای نقشهایی که خلاقیت شما میتواند به کسبوکار کمک کند برند , پیام آنها و خط پایین آنها را بهبود بخشد .
طراحی وب اهداف یک وب سایت یا صفحه وب را مشخص میکند و دسترسی همه کاربران بالقوه را ارتقا میدهد . این فرآیند شامل سازماندهی محتوا و تصاویر در طول یک سری صفحات و ادغام برنامهها و دیگر عناصر تعاملی است.
فرآیند طراحی وب به طراحان اجازه میدهد تا با هر گونه ترجیحات سازگار شده و راهحلهای موثر ارائه کنند .
طرح وب سایت این است که چگونه مطالب در یک صفحه نمایش داده میشوند . انتخاب چیدمان یک وظیفه ضروری برای طراح است . باید ساده , شهودی و قابلدسترس باشد . طراحان وب میتوانند از فضاهای خالی به نام فضاهای سفید برای سازماندهی عناصر سایت با طرحهای مبتنی بر شبکه برای حفظ آنها استفاده کنند .
طراحان میتوانند طرحهای خاصی برای صفحههای رومیزی و دستگاههای موبایل ایجاد کنند. وب سایتهای دوستدار تلفن همراه ضروری هستند زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان به وب سایتهای تلفن همراه یا تبلت خود دسترسی دارند .
برای اطمینان از اینکه یک وب سایت برای بازدید کنندگان تلفن همراه آماده است , طراح میتواند از یک الگوی پاسخگو استفاده کند که با اندازههای مختلف صفحه نمایش یا یک ظاهر موبایل سازگار باشد که وقتی یک دستگاه دیگر به وب سایت متصل شود فعال خواهد شد . یک چیدمان سازگار بین پشتیبانی به اعتماد بازدیدکنندگان کمک میکند .
طرح رنگ ترکیبی از رنگها است که در هماهنگی با برند و صنعت آن است . برای رسیدن به این هدف , آنها یک رنگ غالب و چند رنگ دیگر برای ایجاد پالت انتخاب خواهند کرد. یک پالت رنگ میتواند تکرنگ ( رنگهای مختلف یک رنگ ) , مشابه ( رنگهای نزدیک به یکدیگر ) یا مکمل باشد . طراحان همچنین توضیح میدهند که کاربران رنگها به چه چیزی جذب میشوند .
بسیاری از اوقات , مردم بین یک وب سایت پاسخگو و یک وب سایت دوستدار موبایل سردرگم میشوند . اما در واقع , آنها متفاوت هستند . یک وب سایت پاسخگو اطمینان حاصل میکند که وب سایت به قطعنامه های پایینتر یا بالاتر , اندازه صفحه نمایش و غیره پاسخ میدهد و بر این اساس عمل میکند . برای مثال , مقیاس کردن نسبت عناصر بر روی یک دستگاه کوچکتر یا استفاده از " عنصر تصویر " برای انتخاب تصویر مناسب برای آن دستگاه , یا شاید تنظیم برخی پرس و جو رسانهای و اجازه دادن به آنها برای انجام کارشان . یک چیدمان سازگار با موبایل متفاوت است , در حالی که یک طراحی وب سایت پاسخگو دکمههای پایین را مقیاس میکند , طراحی سازگار با موبایل باید مناسب باشد تا دکمه اشتباه فشرده نشود . یک طراحی وب سایت پاسخگو نتایج جستجو را با توجه به یک رومیزی ارزیابی خواهد کرد , در حالی که یک چیدمان سازگار با موبایل ممکن است استراتژی ستون را به نتایج چند ستونی تغییر دهد .
منوی ناوبری از نقطهنظر طراحی وب بسیار مهم هستند و به مراقبتهای ویژه برای آن نیاز دارند . منوی ناوبری تنها اتصال از جایی هستند که کاربر شما میتواند ببیند وب سایت شما چه چیزی باید ارائه کند . اما منوی ناوبری یک کسبوکار دشوار برای نگهداری هستند . منوی جهتیابی به سازگاری چشمانداز و پرتره نیاز دارد. یک منوی ناوبری عمودی یکی از این پارادایم طراحی است که به طور عمومی استفاده میشود . علاوه بر این , پاسخدهی نیز عاملی در طراحی منوی مورد نظر است , زیرا هرچه اندازه صفحه کوچکتر باشد , مشاهده و کلیک کردن با دست دشوارتر است .
یک روش طراحی وب محبوب , رفتن به منوی همبرگر در دستگاههای موبایل برای دستیابی به منوی جهتیابی پاسخگو است . منوی همبرگر به استانداردی در توسعه وب سایت تبدیل شدهاست که نیازی به معرفی کاربر ندارد و از هم اکنون از عملکرد آن آگاه هستند . اگرچه این طرحها در دستگاههای سیار محدود هستند , اما مستقل از استفاده از طرحهای منوی ناوبری منحصر به فرد هستند .
حذف ناوبری گروهی تجربه را بهتر میکند . مجموعه خطوط نشاندهنده منوی یک فضای کوچک است , و به وب سایت شما فضای بیشتری برای نمایش محتوای چندرسانهای و افزایش زیباییشناسی سایت میدهد . امروزه تقریبا ً هر وب سایت محبوب از منوی همبرگر برای آسان کردن ناوبری برای کاربر استفاده میکند .
کاربران وب بیتاب هستند و بر رضایت فوری اصرار دارند .اگر یک وب سایت نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند , طراح موفق نشد که کارش را به درستی انجام دهد و شرکت پول خود را از دست بدهد . هر چه بار شناختی بالاتر باشد و کمتر شهودی ناوبری باشد , کاربران بیشتری برای ترک وب سایت و جستجو برای جایگزینهای هستند . کاربران انتخابهای بهینه نمیکنند . کاربران به دنبال سریعترین راه برای یافتن اطلاعاتی که به دنبالش هستند نیستند . آنها صفحه وب را به صورت خطی اسکن نمیکنند و به طور متوالی از یک بخش سایت به بخش دیگر میروند .آنها اولین گزینه منطقی را انتخاب میکنند . به محض اینکه پیوندی پیدا میکنند که به نظر میرسد به هدف منتهی شود , شانس بسیار خوبی وجود دارد که بلافاصله کلیک شود . بهینهسازی سخت است و زمان زیادی طول میکشد . اصول طراحی وب موثر جریان خواندن متوالی در وب کار نمیکند . کاربران از شهود خود پیروی میکنند . در اغلب موارد کاربران به جای خواندن اطلاعاتی که طراح ارائه کردهاست , از طریق آنها گیج میشوند . به گفته استیو Krug , دلیل اصلی آن این است که کاربران اهمیت نمیدهند . " اگر چیزی پیدا کنیم که کارساز باشد , به آن پایبند خواهیم بود. برای ما مهم نیست اگر بفهمیم اوضاع چطور کار میکند , تا زمانی که بتوانیم از آنها استفاده کنیم . اگر مخاطبین شما قصد دارند مانند شما در حال طراحی بیلبورد باشند , آنگاه بیلبورد بزرگی طراحی کنید. " کاربران میخواهند کنترل داشته باشند . کاربران میخواهند بتوانند مرورگر خود را کنترل کنند و بر ارائه دادههای سازگار در سراسر سایت تکیه کنند . e . g . آنها نمیخواهند که پنجرههای جدید به طور غیر منتظره ظاهر شوند و میخواهند بتوانند با دکمه " برگشت " به سایتی که قبلا ً بودهاند برگردند : بنابراین این کار خوبی است که هرگز در مرورگر جدید باز نشود .
وب دیزاین یا طراحی سایت اولین برداشت کاربران برای ماندن یا رفتن از وب سایت شماست.
نمای وب سایت شما اساسا ً ویترین فروشگاه شما است . هر زمان که یک فرد یا مشتری احتمالی را ملاقات میکنید , همیشه نگران این هستید که بهترین تاثیر ممکن را به دست آورید . پس چرا باید وب سایت شما متفاوت باشد ؟
وب سایت شما باید یک بازتاب فوری از شما , شخصیت و کسبوکار شما باشد . یک وب سایت غیر حرفهای میتواند به بازدیدکنندگان منجر شود که احساس رضایت نکنند و یا اینکه کسبوکار شما قدیمی است . این امر آنها را میبیند که به جای دیگری به دنبال خدماتی هستند که میتوانید فراهم کنید .
رتبهبندی بیشتر موتورهای جستجو یکی از اصطلاحات مهم بازاریابی آنلاین این روزها " سئو " است . سئو یا بهینهسازی موتور جستجو اساسا ً بهینهسازی وب سایت شما است تا در میان موتورهای جستجو امروز رتبه بالاتری را کسب کند . زمانی که افراد به دنبال یک کسب وکار یا خدمت خاص هستند , آنها در جستجوی اصطلاحات کلیدی درون این موتورهای جستجو هستند .
از نظر آماری این کاربران از کسبوکار اول یا دوم که توسط جستجو تولید میشود , بازدید خواهند کرد . اگر سایت شما به صورت تاریخ باشد , محتوای خاصی که باید توسط موتورهای جستجو انتخاب و نمایه شود , شامل نمیشود . بنابراین به جای اینکه در صفحه اول فهرست قرار داشته باشید , ممکن است در صفحه ۵ یا ۶ قرار بگیرید و هرگز توسط کاربر جستجو نشود .
یکی از بهترین روشها برای جلب مشتریان جدید , رتبهبندی موتورهای جستجو است . رقابت با یک وب سایت حرفهای به شما این امکان را میدهد که در صدر صنعت قرار داشته باشید و رقیب خود را به چالش بکشید . پیوسته در حال کار و اضافه کردن به وب سایت خود , رقیب تان همیشه یک قدم عقب میماند . جایی که رقابت شما تنها شروع به درک مزایای داشتن یک وب سایت حرفهای است . شما در حال حاضر در تلاش برای حفظ حضور انلاین خود و ماندن در بالای بازار خود هستید .
ایجاد درآمد بیشتر یک وب سایت طراحیشده حرفهای توجه بیشتری را به وب سایت خود جلب کرده و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد خواهد کرد. انسانها ذاتا ً به چیزهای جذاب کشانده میشوند و این در دنیای طراحی متفاوت نیست .
به همین دلیل است که استخدام یک شرکت طراحی حرفهای برای به حداکثر رساندن پتانسیل طراحی و اثربخشی وب سایت شما مهم است .دسترسی سریع دسترسی به اینترنت در هر دستگاه یا تبلت بسیار بیشتر در دسترس است . داشتن یک روش سریع و آسان برای مشتریان برای پیدا کردن شمارهتلفن , آدرس و یا تماس با شما با ایمیل یک مزیت بزرگ است . آنها به راحتی میتوانند آنچه را که انجام میدهید , آنچه که قبلا ً انجام دادهاید و آنچه که میتوانید به آنها ارائه دهید , بیابند.
با داشتن یک وب سایت, شما فرصت دارید تا مشتریان را در هر جای دنیا هدف قرار دهید تا اینکه مجبور شوید به ترافیک پا یا بازدیدکنندگان محلی تکیه کنید.چنین کانالی میتواند به شما اجازه دهد که با دادن یک پلت فرم ساده برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد شما و خرید از کسبوکار خود, آگاهی و فروش را افزایش دهید - که به نوبه خود باید درآمد شما را افزایش دهد.تنها چالش اصلی که شما در این دنیای آنلاین شلوغ با آن روبرو میشوید این است که چطور بایستید و پیدا شوید.
بسیاری از مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد تصمیمات خرید خود و نیز خرید فیزیکی به اینترنت تکیه خواهند کرد . وب سایت شما به عنوان سکویی برای آموزش کسبوکار , محصولات و خدمات شما در هر زمان که به آن نیاز دارند عمل میکند و به انتقال آنها در طول سفر کمک میکند تا آنها تصمیم بگیرند از شما خرید کنند . اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید , میتوانید آنها را قادر به خرید آسان کنید .
داشتن یک وب سایت همچنین به شما کمک خواهد کرد تا مشتریان را با اتصال آن به تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود بهتر هدف قرار دهید . این ممکن است شامل استفاده از ایمیل , تبلیغات و رسانههای اجتماعی باشد, همه آنها به وب سایت شما ارتباط برقرار میکنند و به شما اجازه میدهند تا با راهنمایی هایی که بیشتر استفاده میکنند تعامل داشته باشید . این کار آنها را به وب سایت شما هدایت خواهد کرد , جایی که آنها میتوانند تجربه خود را ادامه دهند و به مشتریان تبدیل شوند , یکبار دیگر سفر مشتریان خود را در پیش میگیرند .
یک وب سایت باید در قلب حضور دیجیتال شما باشد . چندین سیستمعامل آنلاین وجود دارند که برندها باید از آنها برای ارتباط با مشتریان , از جمله رسانههای اجتماعی , ایمیل , وبلاگها , جستجو و تبلیغات استفاده کنند. در حالی که این ها ممکن است در کانالهای دیگر رخ دهند , در نهایت به وب سایت شما به عنوان توپی اشاره خواهند کرد که در آن مشتریان میتوانند اطلاعات بیشتری در مورد برند شما پیدا کنند و اقدام کنند - مانند تکمیل فروش .
به دلیل ارتباط بین وب سایت شما و دیگر پلتفرم ها , داشتن یکی برای ایجاد حضور دیجیتالی شما ضروری است .بنابراین بهبود دید کسبوکار شما ( مانند از طریق رسانههای اجتماعی یا سئو ) به شما قدرت میدهد تا با مشتریان بیشتری تماس بگیرید و روابط ضروری ایجاد کنید .
همچنین به شما این امکان را میدهد که در مورد برند آنلاین خود , از جمله پاسخ به سوالات در سکوهای مختلف و ارجاع افراد به وب سایت خود برای کسب تجربه بیشتر , از آن استفاده کنید .
با افزایش اعتماد به وب هنگام تحقیق در مورد تصمیمات خرید , بسیاری از مصرف کنندگان ابتدا به دنبال یک برند میگردند تا مشخص کنند آیا ارزش خرید از آن را دارند یا خیر . اگر وب سایت ندارید و یا تجربه ضعیفی را در مورد خودتان ارائه نمیکنید , میتواند مانع از رفتن افراد دیگر شود یا حتی باعث شود که آنها نگران باشند که شما یک شرکت قانونی نیستید .
داشتن یک وب سایت حرفهای برای تسکین این نگرانیها و رها کردن تاثیر مثبت بسیار مهم است . این کار به شما اجازه میدهد تا اعتبار خود را در حالی که به طور موثر افراد را درگیر میکنید و به آنها اعتماد کافی به شما میدهد تا خرید کنید , ایجاد کنید .