وب دیزاین چیست

معنا و مفهوم وب دیزاین چیست

وب دیزاین یا طراحی وب یک فرآیند از ثبت دامنه و اختصاص هاست تا طراحی قالب و منو ها و چیدمان یک وب را شامل میشود.وب دیزاین یک کلیدواژه مهم است اما بعلت اینکه در ایران از مترادف طراحی سایت استفاده میشود معمولا افراد کمی از عبارت وب دیزاین استفاده میکنند.در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره اصول وب دیزاین توضیحاتی را برای خوانندگان گرامی قرار داده ایم.جهت مشاوره رایگان در باره طراحی سایت با ما تماس بگیرید

وب دیزاین : آرتیکل اول


آیا تا به حال تعجب کرده‌اید که چرا کسی یک وب سایت را بیشتر از وب سایت دیگر دوست دارد زمانی که هدف نهایی یکسانی را انجام می‌دهند ؟طراحی وب سایت کارهای زیادی برای شیب دادن به کاربر و علامت‌گذاری وب سایت در ذهن کاربر دارد . اما طرح‌های وب سایت هرگز فرآیند نظری کتاب درسی استاندارد نبوده و هرگز نخواهد بود . همانند هر چیزی که مربوط به تکنولوژی است , طرح‌های وب سایت نیز در حال تکامل هستند و تحت‌تاثیر پارامترهای زیادی در بین آن‌ها قرار می‌گیرند .
در این پست , ما باید در مورد برخی از طرح‌های مدرن وب که یا مورد علاقه کاربر قرار گرفته‌اند یا به عنوان تجربه کاربر بهتر صحبت کنیم . از آنجا که اکنون یک مرورگر بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد چون ما به خانه‌های خود محدود می‌شویم , یک وب سایت با طراحی بهتر برای کسب‌وکار بسیار کارآمد خواهد بود و یک پایگاه کاربر وفادار را حفظ خواهد کرد .
اولین چیزی که امروز در هنگام ایجاد وب سایت به یاد می‌آورید این است که طراحی را حداقل نگاه دارید و تنها عناصر لازم را در صفحه فرود قرار دهید . شما می‌توانید بقیه عناصر خود را در صفحات مختلف یا منوی مختصر سازماندهی کنید , اما صفحه فرود باید در طراحی حداقل باشد .
منبع این رویکرد تنها دلیل این است که عناصر حداقل در صفحه وب تمیز به نظر می‌رسند و کمی سازمان‌یافته‌تر هستند . حداقل گزینه‌های موجود در صفحه نیز به شما کمک می‌کند کاربر را به اقدامات خاص جذب کنید و فضای بسیار کمی برای حواس‌پرتی بگذارید . بنابراین اگر از طرح‌های حداقلی استفاده می‌کنید , شانس خوبی وجود دارد که کاربر تمام آنچه را که می‌خواهید بخواند , با توجه به اینکه رنگ و اندازه مناسب هستند . پاسخگو بودن چیزی است که یک وب سایت نمی‌تواند در آن مصالحه کند. از سال ۲۰۱۷ , ترافیک اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه به طور مداوم بیش از نیمی بوده‌است . در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ , دستگاه‌های تلفن همراه مسئول ۵۰.۸ % از ترافیک جهانی اینترنت بودند . ما همچنین دیدیم که یک کاربر در هنگام مرور اینترنت در بخش بالا چقدر بی‌حوصله است . این به طور مستقیم نشان می‌دهد که با نادیده گرفتن ماهیت پاسخگو وب سایت , بیش از نیمی از ترافیک و کاربران خود را به خطر می‌اندازید .
اگرچه لازم نیست همه وب سایت پاسخگو باشند . برای مثال , فرض کنید یک وب سایت بانکی برای کارکردهای مختلف بانک برای کاربران بانک وجود داشته باشد . در این صورت , کاملا ً واضح است که کاربران از سیستم‌های بانک برای فعالیت استفاده خواهند کرد . اما برای یک وب سایت عمومی , پاسخگویی بسیار مهم است چون گوگل شروع به جریمه کردن وب سایت‌هایی کرده‌است که در سیاست اول موبایل خود دوستانه نیستند . بنابراین , کاربران خود را تحلیل کنید , حوزه خود را نهایی کنید و سپس به سراغ آن بروید .


وب دیزاین:آرتیکل دوم


طراحی وب یا وب دیزاین ایجاد وب سایت‌ها و صفحات برای انعکاس برند و اطلاعات یک شرکت و تضمین تجربه دوستانه کاربر است . ظاهر و طراحی به عنوان عناصر حیاتی در نظر گرفته می‌شوند که آیا شما در حال طراحی یک وب سایت , برنامه تلفن همراه و یا حفظ محتوا در صفحه وب هستید . کسب مهارت‌های طراحی وب می‌تواند به شما کمک کند تا برای نقش‌هایی که خلاقیت شما می‌تواند به کسب‌وکار کمک کند برند , پیام آن‌ها و خط پایین آن‌ها را بهبود بخشد .
طراحی وب اهداف یک وب سایت یا صفحه وب را مشخص می‌کند و دسترسی همه کاربران بالقوه را ارتقا می‌دهد . این فرآیند شامل سازماندهی محتوا و تصاویر در طول یک سری صفحات و ادغام برنامه‌ها و دیگر عناصر تعاملی است.
فرآیند طراحی وب به طراحان اجازه می‌دهد تا با هر گونه ترجیحات سازگار شده و راه‌حل‌های موثر ارائه کنند .
طرح وب سایت این است که چگونه مطالب در یک صفحه نمایش داده می‌شوند . انتخاب چیدمان یک وظیفه ضروری برای طراح است . باید ساده , شهودی و قابل‌دسترس باشد . طراحان وب می‌توانند از فضاهای خالی به نام فضاهای سفید برای سازماندهی عناصر سایت با طرح‌های مبتنی بر شبکه برای حفظ آن‌ها استفاده کنند .
طراحان می‌توانند طرح‌های خاصی برای صفحه‌های رومیزی و دستگاه‌های موبایل ایجاد کنند. وب سایت‌های دوست‌دار تلفن همراه ضروری هستند زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان به وب سایت‌های تلفن همراه یا تبلت خود دسترسی دارند .
برای اطمینان از اینکه یک وب سایت برای بازدید کنندگان تلفن همراه آماده است , طراح می‌تواند از یک الگوی پاسخگو استفاده کند که با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش یا یک ظاهر موبایل سازگار باشد که وقتی یک دستگاه دیگر به وب سایت متصل شود فعال خواهد شد . یک چیدمان سازگار بین پشتیبانی به اعتماد بازدیدکنندگان کمک می‌کند .
طرح رنگ ترکیبی از رنگ‌ها است که در هماهنگی با برند و صنعت آن است . برای رسیدن به این هدف , آن‌ها یک رنگ غالب و چند رنگ دیگر برای ایجاد پالت انتخاب خواهند کرد. یک پالت رنگ می‌تواند تک‌رنگ ( رنگ‌های مختلف یک رنگ ) , مشابه ( رنگ‌های نزدیک به یکدیگر ) یا مکمل باشد . طراحان همچنین توضیح می‌دهند که کاربران رنگ‌ها به چه چیزی جذب می‌شوند .
بسیاری از اوقات , مردم بین یک وب سایت پاسخگو و یک وب سایت دوست‌دار موبایل سردرگم می‌شوند . اما در واقع , آن‌ها متفاوت هستند . یک وب سایت پاسخگو اطمینان حاصل می‌کند که وب سایت به قطعنامه ‌های پایین‌تر یا بالاتر , اندازه صفحه نمایش و غیره پاسخ می‌دهد و بر این اساس عمل می‌کند . برای مثال , مقیاس کردن نسبت عناصر بر روی یک دستگاه کوچک‌تر یا استفاده از " عنصر تصویر " برای انتخاب تصویر مناسب برای آن دستگاه , یا شاید تنظیم برخی پرس و جو رسانه‌ای و اجازه دادن به آن‌ها برای انجام کارشان . یک چیدمان سازگار با موبایل متفاوت است , در حالی که یک طراحی وب سایت پاسخگو دکمه‌های پایین را مقیاس می‌کند , طراحی سازگار با موبایل باید مناسب باشد تا دکمه اشتباه فشرده نشود . یک طراحی وب سایت پاسخگو نتایج جستجو را با توجه به یک رومیزی ارزیابی خواهد کرد , در حالی که یک چیدمان سازگار با موبایل ممکن است استراتژی ستون را به نتایج چند ستونی تغییر دهد .
منوی ناوبری از نقطه‌نظر طراحی وب بسیار مهم هستند و به مراقبت‌های ویژه برای آن نیاز دارند . منوی ناوبری تنها اتصال از جایی هستند که کاربر شما می‌تواند ببیند وب سایت شما چه چیزی باید ارائه کند . اما منوی ناوبری یک کسب‌وکار دشوار برای نگهداری هستند . منوی جهت‌یابی به سازگاری چشم‌انداز و پرتره نیاز دارد. یک منوی ناوبری عمودی یکی از این پارادایم طراحی است که به طور عمومی استفاده می‌شود . علاوه بر این , پاسخ‌دهی نیز عاملی در طراحی منوی مورد نظر است , زیرا هرچه اندازه صفحه کوچک‌تر باشد , مشاهده و کلیک کردن با دست دشوارتر است .
یک روش طراحی وب محبوب , رفتن به منوی همبرگر در دستگاه‌های موبایل برای دستیابی به منوی جهت‌یابی پاسخگو است . منوی همبرگر به استانداردی در توسعه وب سایت تبدیل شده‌است که نیازی به معرفی کاربر ندارد و از هم اکنون از عملکرد آن آگاه هستند . اگرچه این طرح‌ها در دستگاه‌های سیار محدود هستند , اما مستقل از استفاده از طرح‌های منوی ناوبری منحصر به فرد هستند .
حذف ناوبری گروهی تجربه را بهتر می‌کند . مجموعه خطوط نشان‌دهنده منوی یک فضای کوچک است , و به وب سایت شما فضای بیشتری برای نمایش محتوای چندرسانه‌ای و افزایش زیبایی‌شناسی سایت می‌دهد . امروزه تقریبا ً هر وب سایت محبوب از منوی همبرگر برای آسان کردن ناوبری برای کاربر استفاده می‌کند .


وب دیزاین

وب دیزاین یا طراحی سایت مهم است

هنگام ایجاد یک وب سایت برای کسب و کارتان یا طراحی مجدد وب سایت خود , ممکن است از خودتان بپرسید چرا طراحی وب مهم است و چه چیزی آن را خوب می‌سازد . چگونه این را مشخص می‌کنید و چگونه می‌توانید مطمئن شوید که تمام اصول طراحی وب سایت ضروری را پوشش می‌دهید ؟حقیقت این است که طراحی وب سایت و توسعه بیش از آن چیزی است که زیبا به نظر می‌رسد . این یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در این است که آیا کاربر تجربه خوب یا ضعیفی دارد در حالی که سایت شما را مرور می‌کند , مستقیما ً بر روی تاثیر کلی برند شما تاثیر می‌گذارد 


قابلیت استفاده و مطلوبیت ، موفقیت یا شکست یک وب سایت را تعیین میکند. از آنجا که بازدید کننده صفحه تنها کسی است که ماوس را کلیک می‌کند و بنابراین تصمیم می‌گیرد همه چیز را تعیین کند , طراحی کاربر محور به عنوان یک روش استاندارد برای طراحی وب موفق و سود محور ایجاد شده‌است . به هر حال , اگر کاربران نتوانند از یک ویژگی استفاده کنند , ممکن است وجود نداشته باشد .اساسا ً عادات کاربران در وب با عادات مشتریان در یک فروشگاه متفاوت نیست . بازدید کنندگان به هر صفحه جدید نگاه می‌کنند , برخی از متن را اسکن می‌کنند , و روی اولین لینک کلیک می‌کنند که علاقه آن‌ها را جلب می‌کند یا به طور مبهم شبیه چیزی است که به دنبالش هستند . در واقع , بخش‌های بزرگی از صفحه وجود دارد که حتی به آن نگاه نمی‌کنند .اغلب کاربران به دنبال چیزی جالب ( یا مفید ) و قابل کلیک هستند ; به محض اینکه برخی از کاندیداهای امیدوار کننده پیدا شدند , کاربران کلیک می‌کنند . اگر صفحه جدید انتظارات کاربران را برآورده نکند , دکمه عقب کلیک شده و روند جستجو ادامه می‌یابد .کاربران از کیفیت و اعتبار قدردانی می‌کنند. اگر یک صفحه محتوای با کیفیت بالا را برای کاربران فراهم کند , آن‌ها مایل به مصالحه با تبلیغات و طراحی سایت هستند . به همین دلیل است که وب سایت‌های طراحی‌شده با محتوای با کیفیت بالا در طول سال‌ها ترافیک زیادی به دست می‌آورند . محتوا مهم‌تر از طرحی است که از آن پشتیبانی می‌کند .



کاربران وب بی‌تاب هستند و بر رضایت فوری اصرار دارند .اگر یک وب سایت نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند , طراح موفق نشد که کارش را به درستی انجام دهد و شرکت پول خود را از دست بدهد . هر چه بار شناختی بالاتر باشد و کم‌تر شهودی ناوبری باشد , کاربران بیشتری برای ترک وب سایت و جستجو برای جایگزین‌های هستند . کاربران انتخاب‌های بهینه نمی‌کنند . کاربران به دنبال سریع‌ترین راه برای یافتن اطلاعاتی که به دنبالش هستند نیستند . آن‌ها صفحه وب را به صورت خطی اسکن نمی‌کنند و به طور متوالی از یک بخش سایت به بخش دیگر می‌روند .آن‌ها اولین گزینه منطقی را انتخاب می‌کنند . به محض اینکه پیوندی پیدا می‌کنند که به نظر می‌رسد به هدف منتهی شود , شانس بسیار خوبی وجود دارد که بلافاصله کلیک شود . بهینه‌سازی سخت است و زمان زیادی طول می‌کشد . اصول طراحی وب موثر جریان خواندن متوالی در وب کار نمی‌کند . کاربران از شهود خود پیروی می‌کنند . در اغلب موارد کاربران به جای خواندن اطلاعاتی که طراح ارائه کرده‌است , از طریق آن‌ها گیج می‌شوند . به گفته استیو Krug , دلیل اصلی آن این است که کاربران اهمیت نمی‌دهند . " اگر چیزی پیدا کنیم که کارساز باشد , به آن پایبند خواهیم بود. برای ما مهم نیست اگر بفهمیم اوضاع چطور کار می‌کند , تا زمانی که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم . اگر مخاطبین شما قصد دارند مانند شما در حال طراحی بیلبورد باشند , آنگاه بیلبورد بزرگی طراحی کنید. " کاربران می‌خواهند کنترل داشته باشند . کاربران می‌خواهند بتوانند مرورگر خود را کنترل کنند و بر ارائه داده‌های سازگار در سراسر سایت تکیه کنند . e . g . آن‌ها نمی‌خواهند که پنجره‌های جدید به طور غیر منتظره ظاهر شوند و می‌خواهند بتوانند با دکمه " برگشت " به سایتی که قبلا ً بوده‌اند برگردند : بنابراین این کار خوبی است که هرگز در مرورگر جدید باز نشود .



از آنجا که وب سایت‌ها محتوای ایستا و پویا را فراهم می‌کنند , برخی از جنبه‌های رابط کاربر توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند . بدیهی است که تصاویر بیشتر از متن جلب توجه می‌کنند - درست همانطور که جملات برجسته , جذاب‌تر از متن ساده هستند .چشم انسان یک دستگاه بسیار غیرخطی است و کاربران وب می‌توانند فورا ً لبه‌ها , الگوها و حرکات را تشخیص دهند . به همین دلیل است که تبلیغات مبتنی بر ویدئو شدیدا ً آزاردهنده و حواس‌پرت کننده هستند , اما از دیدگاه بازاریابی آن‌ها به طور کامل وظیفه ثبت توجه کاربران را انجام می‌دهند .بشر انسانی به طور کامل از اصل تمرکز استفاده می‌کند . تنها عنصری که مستقیما ً برای کاربران قابل‌مشاهده است عبارت " آزاد " است که جذاب و جذاب عمل می‌کند , اما هنوز آرام و کاملا ً آموزنده است. اشارات ظریف اطلاعات کافی از چگونگی پیدا کردن بیشتر در مورد محصول " آزاد " به کاربران می‌دهد .تمرکز بر توجه کاربران به حوزه‌های خاص سایت با استفاده متوسط از عناصر بصری می‌تواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند که از نقطه‌ای به نقطه b بروند بدون اینکه به این فکر کنند که چگونه باید انجام شود . هر چه بازدیدکنندگان کم‌تر سوال داشته باشند , حس بهتری از جهت گیری دارند و اعتماد بیشتری نسبت به شرکت نشان می‌دهند . به عبارت دیگر : هرچه تفکر کم‌تر در پشت صحنه اتفاق بیفتد , تجربه کاربر بهتر است که هدف از استفاده در وهله اول است .



واضح است که هدف وب سایت خود را قبل از شروع فرآیند طراحی تعریف کنید : چرا پشت سایت شما باید نیروی محرک هنگام تصمیم‌گیری درباره ویژگی‌های مورد نیاز باشد .بدانید وب سایت شما برای انجام چه کاری برای کاربران طراحی شده‌است , و سایت خود را در اطراف آن ایده بهینه‌سازی کنید . اولویت‌بندی دلیل کمک به ایجاد وب سایتی که ترافیک را جذب می‌کند و کاربران را از طریق ایجاد لذت مشتری حفظ می‌کند.یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که می‌بینید , ایجاد یک فرد یا کسب‌وکار است که به دنبال خدمت به یک هدف است , اما برای انجام کاری کاملا ً متفاوت طراحی شده‌است ." به تفاوت‌های بین نیازهای یک وب سایت خرده‌فروشی مد در مقابل آن فکر کنید . نیاز وب سایتی که داده‌ها و وب سایت الکترونیک الکترونیکی را منتشر می‌کند , به تصاویر , ویدیوها و سایر محتوای غنی نیاز دارد که به سرعت بارگذاری شوند , در حالی که این سایت به معماری اطلاعات به خوبی ساختار یافته نیاز دارد تا اطلاعات به آسانی به کاربران و کاربران دسترسی پیدا شود . "



وب سایت شما برای کاربران شماست . برای ایجاد یک تجربه شگفت‌انگیز کاربر ( UX ) , با درک عمیق آن‌ها شروع کنید. اگر می‌خواهید یک وب سایت از ابتدا ایجاد کنید , از ابزارهایی مانند UXPressia و Hubspot استفاده کنید تا ابزار شخصی من را برای تجسم نوع کاربری که برای آن طراحی می‌کنید , بسازید .کاربر شما باید در مرکز تمام تصمیمات طراحی وب شما باشد . اگر کاربر خود را نمی‌شناسید , نخواهید دانست کدام وب سایت باید اولویت‌بندی شود . تکنیک‌های تحقیق کاربر مانند تجسم شخصیت مشتری ایده‌آل و درخواست بازخورد زمان واقعی , شما را مطمئن می‌سازد که چیزی ایجاد می‌کنید که به نیازهای کاربران شما کمک کند .اگر در حال حاضر یک سایت یا نمونه اولیه موجود دارید , از ابزار بازخورد و نظرسنجی برای پرسیدن سوالات بازدید کنندگان وب سایت خود برای درک بهتر نیازهای آن‌ها مانند و تنفر استفاده کنید . سپس از این بینش برای ایجاد تغییرات در چیدمان و قابلیت استفاده سایت خود استفاده کنید .



پیام و تماس یک وب سایت برای اقدام ، کلید حمایت از اهدافش هستند . هدف یک سایت می‌تواند به سادگی تبلیغ خرید , تعریف داستان یک شرکت , یا ارائه آموزش‌های آموزشی باشد . شما باید بتوانید قصد سایت خود را در یک بیانیه ماموریت دو یا دو فکر ثبت کنید .یک طراحی سایت چیزی نیست که شما باید در حین انجام آن ایجاد کنید . یک هدف به شما یک برنامه روشن می‌دهد و طراحی و خلق محتوا را هدایت می‌کند . این یک فلسفه طراحی عملی نیست .بخشی از محکم کردن هدف سایت شما این است که بدانید برای چه کسی است - مخاطبین شما هستند , چه اطلاعاتی نیاز دارند , و سایت شما چگونه آن را فراهم خواهد کرد ؟ دانستن ویژگی‌های جمعیت و نقاط درد مخاطبین به شما کمک خواهد کرد تا مسیر درست سایت خود را پیدا کنید .اهداف گسترده‌ای از طراحی وجود دارد و ویژگی‌های یک استراتژی بازاریابی برای شکست رقابت وجود دارد . چگونه محتوای تصویری و تصویری برند شما را تقویت کرده و آن را برجسته می‌کند ؟ و چگونه سایت شما می‌تواند ارزش بیشتری از رقبای شما فراهم کند ؟ ساخت یک برند و ساختن یک مخاطب مهم است .



هر عنصر طراحی باید هویت برند را منعکس و ارتباط دهد . عکس‌ها , تصاویر و دیگر تصاویر گرافیکی متن را متعادل می‌کنند و صفحه وب را می‌شکنند و به چشم‌ها استراحت می‌دهند .یک تصویر قهرمان هیجان‌انگیز اولین تاثیر خوب را ایجاد می‌کند . انتقال انیمیشن و اثرات scroll باعث می‌شود که افراد در حال حرکت باشند و از یک ضرورت mindless به یک تجربه تعاملی استفاده کنند . بدون توجه به سبک یک برند , بصری باید به جای گرفتن فضا , انرژی را به یک طراحی اضافه کند . شرکت‌های نرم‌افزاری , کامیون‌های غذایی و حسابداران می‌توانند با گرافیک سایت خود در هنگام اقامت در برند خلاق باشند .تصاویر بصری شما باید با کیفیت بالا باشند و از عکس‌های روشن , متعادل با رنگ و گرافیک با اندازه و وضوح مناسب استفاده کنند . تصاویر بد می‌توانند یک طراحی عالی را خراب کنند.



هر عنصر مهم یک چیدمان باید با هم‌کار کند - درست تا html و css . اگر دکمه بزرگ در رنگ متضاد دلایل خوبی برای عدم انطباق آن نداشته باشد , احساس درستی نخواهد داشت . ناسازگاری حواس کاربر را پرت می‌کند و تجربه کاربر را قطع می‌کند. وقتی چیزی احساس می‌کند دیدن کل بزرگ دشوار است . به همین دلیل , تجربه بد کاربر می‌تواند باعث شود بازدیدکنندگان وب سایت شانس رتبه‌بندی شما در گوگل را بالا ببرند .یک طراح خوب چیزهایی را که کاربر را دوست می‌کند و می‌داند که چه قلم‌ها , تصاویر و انواع ناوبری توجه را جلب می‌کنند . آن‌ها تصویری از چگونگی تناسب آن‌ها با یکدیگر دارند . طراحان جدید اغلب وسوسه می‌شوند تا شور و هیجانی را که می‌توانند در یک چیدمان ایجاد کنند , اما وقتی عناصر زیادی نیاز به توجه دارند , تمرکز خود را از دست می‌دهیم .طراحان وب ماهر در مورد وزن هر عنصر فکر می‌کنند و می‌دانند که چه زمانی باید از محدودیت استفاده کنند . آن‌ها می‌دانند که چگونه یک طراحی صفحه ایجاد کنند که بدون تلاش برای جهت‌یابی است . این حس هماهنگی نیز به هویت برند گسترش می‌یابد . همه چیز از صدا و لحن سایت تا پالت رنگ باید سازگار باشد .دستورالعمل‌های برند و راهنمای سبک زندگی می‌توانند به سازگاری کمک کنند . دستورالعمل‌های برند به عنوان توضیحی جامع برای همه چیز از محتوا به رنگ‌ها عمل می‌کنند. و یک راهنمای سبک زندگی نشان می‌دهد که چگونه همه چیز با هم به نظر می‌رسد و تغییرات گسترده سایت را آسان و سریع می‌سازد .


وب دیزاین باید پاسخگو باشد

داشتن یک وب سایت پاسخگو - به معنای سایتی است که به صورت پویا تغییر می‌کند و ظاهر خود را بسته به اندازه یا جهت گیری دستگاه یا صفحه نمایش که در آن دیده می‌شود - به سادگی بخشی غیرقابل مذاکره از طراحی وب در سال 2022 است . اگر می‌خواهید نه تنها با رقبای خود رقابت کنید , بلکه در میان جمعیت بایستید , سایت شما باید پویا و متفکرانه طراحی شود . برندسازی قوی و استفاده مداوم از قلم‌ها , رنگ‌ها , و طرح‌های خلاقانه می‌توانند به راحتی شما را وادار به برجسته کردن و پیشی گرفتن از رقبای خود و نشان دادن حرفه‌ای گری در شرکت کنند .گرافیک صفحه کامپیوتر و وب با رتبه‌بندی رقیب از رقابت شما با یک وب سایت خوب ساخته شده‌است .نگاهی به وب سایت‌های نزدیک‌ترین رقبای خود بیندازید - چگونه می‌توانید انباشت خود را افزایش دهید ؟ اگر با رقابت مستقیم خود موافق هستید , به نام‌های بزرگ در صنعت خود بیشتر نگاه کنید . در حالی که ممکن است نتوانید مستقیما ً با آن‌ها رقابت کنید , می‌توانید وب سایتی داشته باشید که با وب سایت آن‌ها برابری می‌کند . زمانی که از طرح‌های خلاقانه رهبران صنعت تقلید می‌کنید , خود را از رقبای مستقیم جدا می‌کنید و می‌توانید کسب‌وکار جدیدی را برای خود ایجاد کنید
وب دیزاین
وب دیزاین

هرگز زمان بحرانی تر از این برای طراحی وب سایت خوب است , به خصوص زمانی که ما خود را در این همه‌گیری جهانی مجازی می‌یابیم . برندسازی شدید و طراحی وب صیقلی همواره یکی از عوامل مهم در یک کمپین موفق بازاریابی دیجیتال بوده‌است , اما این موضوع تغییر نکرده است . تفاوت اکنون این است که ما شاهد هستیم که کسب و کارها مجبور به کشف راه‌های جدید و منحصر به فرد برای رسیدن به مخاطبان خود هستند . در نهایت , ما به این نتیجه رسیدیم که چگونه یک طراحی وب خوب می‌تواند داشته باشد . به گفته گوگل , تنها کاربران ۵۰ میلی‌ثانیه برای تشکیل اولین برداشت از وب سایت خود استفاده می‌کنند - و این اولین تاثیر می‌تواند تاثیر موجی بر بسیاری از تلاش‌های بازاریابی داشته باشد . یک طراحی وب سایت قوی می‌تواند اولین تاثیر را برای بازدید کنندگان داشته باشد , به ایجاد اعتماد , کمک به ایجاد اعتماد , تشویق کاربران به تبدیل , اجازه دادن به برنده‌ای مختلف در میان رقبا 

وب دیزاین طراحی فروشگاه شماست

اولین برداشت امروز , نمای وب سایت شما اساسا ً ویترین فروشگاه شما است . هر زمان که یک فرد یا مشتری احتمالی را ملاقات می‌کنید , همیشه نگران این هستید که بهترین تاثیر ممکن را به دست آورید . پس چرا باید وب سایت شما متفاوت باشد ؟ وب سایت شما باید یک بازتاب فوری از شما , شخصیت و کسب‌وکار شما باشد . یک وب سایت غیر حرفه‌ای می‌تواند به بازدیدکنندگان منجر شود که احساس رضایت نکنند و یا اینکه کسب‌وکار شما قدیمی است . این امر آن‌ها را می‌بیند که به جای دیگری به دنبال خدماتی هستند که می‌توانید فراهم کنید . رتبه‌بندی بیشتر موتورهای جستجو یکی از اصطلاحات مهم بازاریابی آنلاین این روزها " سئو " است . سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو اساسا ً بهینه‌سازی وب سایت شما است تا در میان موتورهای جستجو امروز رتبه بالاتری را کسب کند . زمانی که افراد به دنبال یک کسب وکار یا خدمت خاص هستند , آن‌ها در جستجوی اصطلاحات کلیدی درون این موتورهای جستجو هستند . از نظر آماری این کاربران از کسب‌وکار اول یا دوم که توسط جستجو تولید می‌شود , بازدید خواهند کرد . اگر سایت شما به صورت تاریخ باشد , محتوای خاصی که باید توسط موتورهای جستجو انتخاب و نمایه شود , شامل نمی‌شود . بنابراین به جای اینکه در صفحه اول فهرست قرار داشته باشید , ممکن است در صفحه ۵ یا ۶ قرار بگیرید و هرگز توسط کاربر جستجو نشود . یکی از بهترین روش‌ها برای جلب مشتریان جدید , رتبه‌بندی موتورهای جستجو است . رقابت با یک وب سایت حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که در صدر صنعت قرار داشته باشید و رقیب خود را به چالش بکشید . پیوسته در حال کار و اضافه کردن به وب سایت خود , رقیب تان همیشه یک قدم عقب می‌ماند . جایی که رقابت شما تنها شروع به درک مزایای داشتن یک وب سایت حرفه‌ای است . شما در حال حاضر در تلاش برای حفظ حضور انلاین خود و ماندن در بالای بازار خود هستید . ایجاد درآمد بیشتر یک وب سایت طراحی‌شده حرفه‌ای توجه بیشتری را به وب سایت خود جلب کرده و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد خواهد کرد. انسان‌ها ذاتا ً به چیزهای جذاب کشانده می‌شوند و این در دنیای طراحی متفاوت نیست . به همین دلیل است که استخدام یک شرکت طراحی حرفه‌ای برای به حداکثر رساندن پتانسیل طراحی و اثربخشی وب سایت شما مهم است .دسترسی سریع دسترسی به اینترنت در هر دستگاه یا تبلت بسیار بیشتر در دسترس است . داشتن یک روش سریع و آسان برای مشتریان برای پیدا کردن شماره‌تلفن , آدرس و یا تماس با شما با ایمیل یک مزیت بزرگ است . آن‌ها به راحتی می‌توانند آنچه را که انجام می‌دهید , آنچه که قبلا ً انجام داده‌اید و آنچه که می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید , بیابند
وب دیزاین
وب دیزاین

وب سایت باید جذاب باشد

زمانی که کاربری در یک سایت قرار می‌گیرد , طراحی خوب آنرا می‌تواند احساس کند . اگر سایت مدرن به نظر می‌رسد , رنگ‌های روشن ارائه می‌دهد , و به خوبی سازماندهی شده‌است - از بازدید کنندگان استقبال میکند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا مدتی در این اطراف بمانند . اگر سایت تاریک و سرد با گرافیک قدیمی و پیمایش بسیار گیج‌کننده باشد , چرا هر کسی تمایل دارد به ادامه این سایت ادامه دهد ؟در مورد یک وب سایت مانند یک ساختمان در مغازه فکر کنید , اگر به فروشگاهی با نور خوب قدم بزنید که با کارکنان خندان آماده برای کمک به شما آماده است , احساس می‌کنید که مراقب , آرام و آماده برای مشاهده محصولات و احتمالا ً خرید هستید . اگر وارد مغازه‌ای شوید که به طور مبهم روشن است , بوی عجیب و غریبی دارد و برخی کارمندان بسیار ناراضی در کمین هستند, شما احساس اضطراب می‌کنید و می‌خواهید هرچه زودتر بیرون بروید و قطعا ً نمی‌خواهید خرید کنید . طراحی یک وب سایت می‌تواند باعث شود تا مشتریان احساس یکسانی داشته باشند و نتایج مشابهی تولید کنند

طراحی سایت ایجاد اعتماد است

همراه با اولین برداشت قوی , یک وب سایت طراحی شده‌است که اعتماد به برند و شرکت شما را در میان بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند . داشتن جلوه‌های بصری قوی , تمیز و جذاب با در نظر گرفتن تجربه کاربر و مخاطبین شما , تمام راه‌هایی هستند که طراحی وب سایت شما می‌تواند باعث ایجاد اعتماد در مخاطبین و مشتریان احتمالی شما شود .اگر یک سایت به نظر می‌رسد , مشاهده آن آسان نیست , یا به نظر می‌رسد که مخاطب را فریب داده یا فریب دهد , اعتماد از دست خواهد رفت و شانس دریافت کلیک کاربر به شدت کاهش می‌یابد . طراحی وب ساده و راحت می‌تواند راهی طولانی برای نشان دادن یک برند باز و شفاف با چیزی برای پنهان کردن باشد. هدایت یک کاربر از طریق سایت با سرفصل‌های مشخص و تماس با جملات و دکمه‌های کنش , احساس کاربر را از آن خارج می‌کند و می‌تواند به ایجاد و افزایش اعتماد کمک کند

وب دیزاین یا طراحی وب چیست

وب دیزاین به طراحی وب سایت‌هایی اشاره دارد که در اینترنت نمایش داده می‌شوند . آن معمولا ً به جنبه‌های تجربه کاربر از توسعه وب سایت به جای توسعه نرم‌افزار اشاره می‌کند . طراحی وب قبلا ً بر طراحی وب سایت‌ها برای مرورگرهای دسکتاپ تمرکز داشت ؛ با این حال ، از اواسط دهه ۲۰۱۰ ، طراحی مرورگرهای موبایل و تبلت بسیار مهم شده‌است . یک طراح وب در ظاهر ، چیدمان ، و در برخی موارد محتوای وب سایت کار می‌کند . به عنوان مثال ، ظاهر مربوط به رنگ‌ها ، فونت و تصاویر مورد استفاده است . صفحه‌بندی به این که چگونه اطلاعات ساختار یافته و طبقه‌بندی می‌شود ، اشاره می‌کند . طراحی وب خوب آسان است ، از نظر زیباشناسی خوشایند است و برای گروه کاربری و برند وب سایت مناسب است . بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر روی سادگی طراحی شده‌اند ، به طوری که هیچ اطلاعات اضافی و عملکردی که ممکن است حواس کاربران را پرت کرده یا اشتباه کند، وجود ندارد . از آنجا که سنگ تاج یک طراح وب سایتی است که برنده می‌شود و اعتماد مخاطبین هدف را افزایش می‌دهد ، و از آنجا که ممکن است نکات بالقوه پریشانی کاربر را حذف کند ، یک بررسی انتقادی است .دو مورد از رایج‌ترین روش‌ها برای طراحی وب سایت‌هایی است که روی دسکتاپ و موبایل کار می‌کنند و طراحی انطباقی هستند . در طراحی واکنشی ، محتوا به طور پویا بسته به اندازه صفحه نمایش حرکت می‌کند ؛ در طراحی انطباقی ، محتوای وب در اندازه‌های چیدمان که با اندازه‌های صفحه معمولی مطابقت دارند ثابت شده‌است . حفظ یک چیدمان که تا آنجا که امکان پذیر است ، برای حفظ اعتماد کاربر و تعامل ضروری است . با توجه به طرح پاسخگویی ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، طراحان باید مراقب از دست دادن کنترل چگونگی ظاهر کار خود باشند . اگر آن‌ها مسئول محتوی باشند ، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش مهارتهای خود داشته باشند از مزیت کنترل کامل محصول نهایی بهره‌مند خواهند شد

وب دیزاین و ظاهر کلی سایت

وب دبزاین همان چیزی است که ظاهر کلی و زمانی که از یک وب سایت استفاده می‌کنید را ایجاد می‌کند . این فرآیند برنامه‌ریزی و ایجاد عناصر وب سایت شما ، از ساختار و چیدمان به تصاویر ، رنگ‌ها ، فونت‌ها و گرافیک است .طراحی وب مولفه‌های متعددی دارد که برای ایجاد تجربه نهایی یک وب سایت ، از جمله طراحی گرافیک ، طراحی تجربه کاربر ، طراحی واسط ، بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) و ایجاد محتوای آن کار می‌کنند . این عناصر مشخص می‌کنند که یک وب سایت چگونه به نظر می‌رسد، احساس می‌کند و روی دستگاه‌های مختلف کار می‌کند . اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کل فرآیند کسب کنید ، این راهنمای عمیق را بر روی ساخت یک وب سایت بررسی کنید .طراحی وب متفاوت از توسعه وب است ، که کد گذاری واقعی است که باعث می‌شود یک وب سایت کار کند . زمانی که در حال ساخت یک وب سایت هستید ، شما به طراحی وب و هم توسعه وب نیاز دارید . اگر چه شما می‌توانید طراحان وب را پیدا کنید که توسعه دهندگان وب نبز هستند

جام ارژنگ ::: مجری تبلیغات ،طراحی سایت،سئو ،تبلیغات صفحه اول گوگل
طراحی مجله دیجیتال ،خدمات تلگرام ،تبلیغات اینستاگرام ،افزایش فالوور
تماس با پشتیبانی جام ارژنگ