راز تبلیغات گوگل و کسب درآمد از تبلیغات گوگل چندان پیچیده نیست و برای اینکه حضوری موفق در صفحه اول گوگل داشته باشیم باید استراتژی و هدف این تبلیغات را بدانیم.گوگل قویترین موتور جستجوی جهان است که روزانه میلیونها کاربر به آن مراجعه میکنند.تمامی وب سایت و وبلاگ ها تلاش میکنند تا خود را به صفحه اول گوگل رسانده و محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و جذب مخاطب یا مشتری نمایند.آمار نشان میدهد که بیشترین حجم مراجعه کاربران فقط به صفحه اول گوگل است و بیشتر کاربران به صفحات دوم و سوم مراجعه نمیکنند و بیشتر سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند مورد اعتماد قرار میگیرند.اما راز تبلیغات گوگل چیست و چگونه میتوانیم برای کسب و کار خود در صفحه اول گوگل تبلیغات کنیم.با جام ارژنگ مجری تبلیغات همراه باشید.
مخاطبین خود را بشناسید : اولین قدم برای ایجاد یک آگهی گوگل عالی شناخت مخاطبین هدف است . نیازها و خواستههای آنها چیست ؟زمانی که این را میدانید , میتوانید تبلیغاتی ایجاد کنید که به آنها التماس کند و با نیازهای آنها صحبت کند .
بودجهبندی : تعیین بودجه برای کمپین تبلیغاتی قبل از ایجاد تبلیغ مهم است . به این ترتیب میتوانید مطمئن شوید که پول بیشتری از آنچه استطاعت آن را دارید صرف نمیکنید .
تبلیغات خود را هدف قرار دهید : شما میتوانید تبلیغات خود را هدف قرار دهید تا آنها تنها توسط افرادی دیده شوند که احتمالا ً به آنها علاقمند هستند . این کار را میتوان با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص , مکانها و جمعیت شناختی انجام داد.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی در هر نوع بازاریابی مهم هستند و میتوانند به ویژه در تبلیغات گوگل مفید باشند . کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به کسبوکار یا وب سایت شما مربوط هستند , و احتمالا ً مشتریان احتمالی هنگام جستجو برای کسب و کارها یا وب سایتهایی مانند شما استفاده میکنند .
آن را کوتاه و شیرین نگه دارید : هیچکس نمیخواهد یک آگهی طولانی و کشیده را بخواند . تبلیغ خود را کوتاه نگه دارید و به نقطه مورد نظر برسید . در مورد آنچه ارائه میدهید و مزایای آن مشخص باشید .
نسخه موثر آگهی را بنویسید : نسخه , یا متن آگهی شما مهم است . باید روشن و مختصر باشد و خواننده را متقاعد کند که روی تبلیغ شما کلیک کند .
یک تیتر قوی بنویسید : تیتر شما مهمترین بخش تبلیغ شماست . این چیزی است که توجه را جلب میکند و باعث میشود مردم بخواهند روی تبلیغ شما کلیک کنند . پس دقت کنید که تیتر خود را بهینه کنید و آن را به نقطه روشن , روشن و روشن کنید .
استفاده از تصاویر یا ویدئوها : تصاویر و ویدئوها راه خوبی برای جلب توجه و رساندن پیام به آن هستند . افراد احتمال بیشتری برای به یاد آوردن تبلیغاتی دارند که عنصر بصری برای آن دارد . بنابراین اگر میتوانید از تصاویر یا ویدئوها در تبلیغ خود استفاده کنید .
از زبان متقاعد کننده استفاده کنید : از زبانی استفاده کنید که مخاطبین هدف شما را متقاعد کند که روی تبلیغ شما کلیک کنند . از کلماتی مانند " کشف " , " کشف " یا " آشکار کردن " برای ایجاد حس کنجکاوی استفاده کنید .
یک چیز منحصر به فرد ارائه دهید : چه چیزی محصول یا سرویس شما را متفاوت از رقابت میسازد ? چرا کسی باید تو رو به جای کس دیگه ای انتخاب کنه? دقت کنید که تبلیغ شما نشان دهد چه چیزی شما را منحصر به فرد میکند .
از فراخوانی به کنش استفاده کنید : یک فراخوانی به کنش ( cta ) عبارتی است که مخاطبین هدف خود را تشویق میکند تا اقدام خاصی انجام دهند . یک شرکت cta را در تبلیغ خود قرار دهید تا افراد را تشویق کنید که روی وب سایت یا صفحه فرود کلیک کنند . ممکن است چیزی شبیه " خرید کن ! یا " امروز امضا کنید ! یا بیشتر یاد بگیرید . " یک شرکت cta راه خوبی برای رساندن افراد به قدم بعدی با محصول یا سرویس شماست .
تست : همیشه تبلیغات خود را قبل از راهاندازی آزمایش کنید . نسخههای مختلف تبلیغ خود را امتحان کنید و ببینید کدام یک از آنها بهترین کار را انجام میدهد . پس , شما میتوانید تبلیغ خود را بااعتماد به نفس راهاندازی کنید و بدانید که بهترین کار میتواند باشد .
با دنبال کردن این نکات ساده میتوانید یک آگهی گوگل عالی ایجاد کنید که به شما کمک میکند به اهداف بازاریابی خود برسید .
وقتی به تبلیغات کلیکی گوگل میرسید , هیچ فرد سایز مناسب وجود ندارد - همه پاسخ میدهند که چقدر باید هزینه کنید . با این حال , چند نکته کلی وجود دارد که شما میتوانید برای اطمینان از این که بیشترین هزینه تبلیغاتی خود را صرف میکنید , دنبال کنید .
اول , مطمئن شوید که هدف روشنی برای تبلیغات گوگل خود دارید . میخواهید به چه چیزی برسید ؟ بازدید کنندگان وب سایت بیشتر؟افزایش فروش؟ زمانی که هدف خود را میدانید , بهتر میتوانید تعیین کنید که چقدر برای کمپین خود هزینه کنید .
دوم , به نمره کیفیت خود دقت کنید . این یک اندازهگیری از این است که تبلیغات شما چقدر برای کاربران مرتبط و مفید هستند . هر چه امتیاز کیفیت بالاتر باشد , کمتر باید هر کلیک کنید تا تبلیغ خود را در مقابل کاربران بگیرید .
سوم , از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. اینها کلمات یا عباراتی هستند که نمیخواهید تبلیغ تان برای آن ارائه شود . برای مثال , اگر لباس زنانه را میفروشید , ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی منفی مانند " مردان " یا " پسران " استفاده کنید . " این کار به شما کمک میکند از هدر دادن پول بر روی کلیک افرادی که به محصول شما علاقهای ندارند اجتناب کنید .
در نهایت نتایج خود را پیگیری کنید . نرخ کلیک و نرخ تبدیل ( درصد افرادی که پس از کلیک روی تبلیغ خود اقدام مطلوب را انجام میدهند ) را زیر نظر داشته باشید . اگر CTR پایین است یا نرخ تبدیل شما پایین است , به این معنی است که شما بازده خوبی برای سرمایهگذاری خود ندارید و ممکن است لازم باشد که کمپین خود را تنظیم کنید .
راز مهم تبلیغات گوگل این است که از خود بپرسید چه نتایجی میخواهید بگیرید ؟ بدون شک , این اولین سوالی است که باید از خود بپرسید و مهم است که یک تحلیل خوب انجام دهید و بدانید که میخواهید به چه چیزی برسید .
خبر خوب این است که به دلیل تنوع تبلیغات گوگل , شما قادر خواهید بود برای هر لحظه قیف استراتژیهایی پیدا کنید .
برای مثال , اگر به دنبال تقویت استراتژی محتوای خود هستید , میتوانید از تبلیغات گوگل با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با جستجو برای اطلاعات استفاده کنید . از سوی دیگر اگر میخواهید تغییر شکل را افزایش دهید , کلمات کلیدی حول لحظه خرید میچرخند .
زمانی که شما در مورد نتایجی که میخواهید به دست آورید مشخص هستید , زمان آن است که تصمیم بگیرید کجا میخواهید تبلیغات برای رسیدن به مخاطبین هدف نمایش داده شوند .
بدون شک انتخاب کلمات کلیدی خوب رابطه مستقیمی با دید و موفقیت آینده مبارزات شما دارد . در واقع , تبلیغات گوگل برنامهریز کلیدی آن را برای شما در دسترس قرار میدهد .
با این ابزار , شما قادر خواهید بود : مناسبترین کلمات مرتبط با محصولات یا خدمات خود را پیدا کنید , اطلاعات مفیدی در مورد فراوانی که کلمات خاصی جستجو میشوند و اینکه چگونه جستجو در طول زمان تغییر میکنند و اگر بودجه کافی نباشد , بدست آورید .
پیگیری این اقدامات به شما این امکان را میدهد که نتایج حاصل از تبلیغات گوگل خود را ببینید . این کار میتواند با کمی کردن آنچه که کسب و کارتان دریافت میکند , به اعتبار دادن پولی که در تبلیغات خرج میشود کمک کند.
علاوه بر این , این دادهها میتوانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید که کدام تبلیغات , کلمات کلیدی , مخاطبان و غیره بیشترین تاثیر را در نتایج رانندگی دارند . سپس میتوانید بر این اساس تنظیمات ایجاد کنید , مانند تغییر بودجه از یک کمپین با عملکرد پایین به یک برنامه با عملکرد بالا .
علاوه بر این , ردیابی تبدیل به یادگیری ماشین گوگل اطلاع میدهد . وقتی با استراتژیهای پیشنهادی مانند حداکثر کردن تبدیلات همراه شوید , گوگل مبارزات شما را در اطراف این اقدامات ارزشمند بهینهسازی خواهد کرد و به هدایت نتایج معنادار برای کسبوکار کوچک شما کمک خواهد کرد.