بهترین راه تبلیغات کسب و کار کدامست؟تبلیغات موبایل،تبلیغات در شبکه های اجتماعی،تبلیغات کلیکی در صفحه اول گوگل و سایر اشکال تبلیغات هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند و بشرطی میتوانند برای کار و کسب ما موفقیت بهمراه داشته باشند که بتوانیم از ویژگی ها و امکانات آنان بخوبی استفاده کنیم.وقتی عبارت بهترین راه تبلیغات را در گوگل جستجو میکنیم دهها راه در سایت های مختلف پیشنهاد شده است اما باید گفت تبلیغات وقتی موفقیت آمیز میشود که دارای یک استراتژی و یک راهکار مطمئن و بر اساس تحقیق و بررسی بازار و شناخت سطح رقابت انجام شود.در این صفحه در باره بهترین راه تبلیغات مطالبی را آورده ایم که میتواند راهگشا باشد.با ما باشید
راه تبلیغات از کدام طرف است؟
چند راه برای تبلیغات عالی و موثر وجود دارد؟
بهترین راه تبلیغات که سریعتر بتوانیم به هدف خود برسیم کدامست؟
وقتی عبارت راه تبلیغات را در گوگل سرچ میکنیم سایت های فراوان ایرانی و خارجی در فهرست نمایش داده میشوند که راههای زیادی برای تبلیغات معرفی کرده اند.
برخی وب سایت تا 100 راه برای تبلیغات معرفی کرده اند.
اما راه تبلیغات برای استفاده و بهره بردن از آن یکسان نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد.
1-اولین راه تبلیغات ایجاد یک محتوای ناب یا یک شعار بیاد ماندنیست که بتواند مخاطب را جذب نماید و یا به اصطلاح مخاطب را تکان بدهد و او را تشویق و ترغیب نماید تا محصول و خدمات شما را خریداری نماید.
2-شناخت سلیقه افراد جامعه و یا یک صنف خاص مهمترین و بهترین راه تبلیغات است.اگر برای کودکان تبلیغات میکنید نوع برخورد و نمایش تبلیغات آن با افراد مسن تفاوت دارد.
3-شناخت نوع تبلیغات بسیار مهم است که از تبلیغات متنی یا تبلیغات تصویری و نمایشی برای معرفی برندمان استفاده نماییم.
راه تبلیغات و رسیدن به مقصود نیاز به خلاقیت دارد ،نیاز به مطالعه ذائقه های افراد جامعه دارد.
تبلیغات مهمترین راه برای رشد کسب و کار است.برای صاحبان کسبوکار , راههایی که میتوانید کسبوکار خود را ارتقا دهید و توجه را جذب کنید , در دهه گذشته به طور چشمگیری تغییر کردهاست . تا کنون مهمترین تغییر در هزینههای دیجیتالی تبلیغات بودهاست . یک گزارش تحقیقاتی از سوی زنیط انتظار دارد که هزینه اینترنت آمریکا در سال ۱۲.۴ به بیش از ۱۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد که ۵۳ % هزینههای تبلیغاتی را تشکیل میدهد . این به این معنی است که بیش از نیمی از هزینههای تبلیغاتی به رسانههای آنلاین منتقل شدهاست . و با تغییر شیوه زندگی و کار ما , جهان بسیار بیشتر به صورت آنلاین متمرکز شدهاست . به همین دلیل , توانایی گرفتن توجه آنلاین بیشتر از کسبوکار شما افزایشیافته است . اکنون زمان زیادی برای سرمایهگذاری بر روی روندهای رو به رشد و تبلیغ کسبوکار شما است . بازاریابی محتوا , بازاریابی ویدیو و بازاریابی رسانههای اجتماعی را میتوان به عنوان بخشی از ارتقای کسبوکار خود استفاده کرد . در این مقاله , ما به پانزده سکوی تبلیغاتی مشهور و نحوه ترویج کسب وکار شما در سال ۲۰۲۳ و فراتر از آن خواهیم پرداخت .
شبکه های اجتماعی ارگانیک به سادگی تمام پست هایی هستند که شما در اخبار خود از دوستان و شرکتهایی که دنبال میکنید میبینید . این رسانه اجتماعی کلاسیک است .
چه در مورد فیس بوک , اینستاگرام , لینکدین , یا تیک تاک صحبت کنیم , هر پلت فرم اجازه میدهد که هم افراد و هم کسب و کارها پروفایل ایجاد کنند و شروع به ارسال رایگان کنند .
البته , مزایا و معایب استفاده از شبکه های اجتماعی ارگانیک برای ارتقای شرکت شما وجود دارد .
اول , نکات مثبت .
این کار برای کمک به شما در ساخت یک محتوای آنلاین وفادار مانند ویدئو , وبلاگها و مطالعات موردی بسیار عالی است . شما میتوانید منابع مفیدی برای پیروان خود فراهم کنید و با درگیر شدن با آنها در نظرات , آگاهی از برند ایجاد کنید .
با ارسال مداوم , برند شما به عنوان معتبر و قابلاعتماد توسط مشتریان بالقوه درک میشود و به شما کمک میکند آنها را از قیف فروش خود پایین ببرید .
در حالی که هسته شبکه های اجتماعی همچنان مشابه است , همیشه ویژگیهای جدیدی وجود دارد که به شما کمک میکند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید .
برای مثال , هم فیس بوک و هم اینستاگرام ( و حتی linkedin و یوتیوب ) پخش زنده و داستانها را به اضافه کردهاند , و به شما اجازه میدهند که به طور کامل با مخاطبین خود درگیر شوید .
" برقراری لایو " میتواند راهی عالی برای تعامل سریع با دنبال کنندگان شما باشد و به آنها نشان دهد که چگونه محصول / سرویس شما میتواند به بهبود زندگی آنها کمک کند . این یک راه عالی برای تولید سریع محتوا است چون به تنظیمات یا ویرایش پس از تولید نیاز دارد . و به شما اجازه میدهد که مستقیما ً با مخاطبین خود صحبت کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید .
استفاده از جریان زنده میتواند به شرکت شما کمک کند تا اعتماد و اعتماد خود را ایجاد کرده و چهره انسانی را به برند شما برساند .
داستانها همچنین ارزش فهمیدن دارند چون میتوانند یک راه عالی دیگر برای جلب توجه مخاطبین شما باشند . آنها به اندازه پستهای معمولی محبوب شدهاند , بنابراین این منطقهای است که نمیخواهید آن را از دست بدهید .
داستانهای فیس بوک و اینستاگرام میتوانند برای ایجاد محتوای فرم کوتاه عالی باشند . ما به ویژه این را دوست داریم که شما میتوانید رایگیری ,و سوالاتی را از داستانهای خود بپرسید تا با مخاطبین خود درگیر شوید و شروع به صحبت کنید .
با این حال , ایجاد یک مخاطب به طور ارگانیک بر روی هر سکویی نیازمند سرمایهگذاری زمان زیادی است و باید با تلاشهای خود هماهنگ باشید .
برای انجام درست شبکه های اجتماعی ارگانیک و در واقع نتایج معنادار برای کسبوکار خود , نمیتوانید تنها پستهای خود را برنامهریزی کرده و آن را یک روز بنامید .
این یک " تاکتیک " نیست بلکه یک تغییر در فلسفه بازاریابی شما است , و ماهها طول میکشد تا حتی یک یا دو سال طول بکشد تا واقعا ً نتایج را ببینید .
با این حال , وقتی هزاران دنبال کننده آنلاین داشته باشید که میدانند , مانند , و به برند خود به خاطر تلاشهای رسانههای اجتماعی اعتماد کنید , زمان بسیار بهتری برای فروش به آنها خواهید داشت .
اولین راه تبلیغات کسب و کار در گوگل است.گوگل یک ماشین تبلیغاتی است . ممکن است به نظر برسد که به شما اطلاعات و ابزارهای مفیدی میدهد ( گوگل Docs , میل میل , تقویمها و غیره ) , اما این امر تمام این چیزهای جالب را فراهم میکند تا مطمئن شوید که تبلیغات آنها را میبینید . 85 درصد درآمد گوگل از سکوی آگهی گوگل تامین میشود .
رشد محبوبیت آگهیهای گوگل در طی ده سال گذشته به طور متناوب رخ دادهاست . در سال ۱۶۰ , 160 میلیارد جستجوی ماهانه گوگل وجود داشت . کسب و کارها به طور متوسط ۲ دلار برای هر ۱ دلار هزینه میکنند .
یکی از مزایای بزرگ پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغاتی این واقعیت است که شما فقط برای آنچه مصرف کنندگان روی آن کلیک میکنند پول میپردازید . چه شما یک کسبوکار بزرگتر و چه کوچک باشید , میتوانید برای هزینه کمی به قدرت موتور جستجو ضربه بزنید . توانایی هدف قرار دادن و تست بازارهای خاص و اجرای کمپین های اختصاصی به این معنی است که منافع خریدار قابلتوجه است . این یک استراتژی بازاریابی کمهزینه و یک راه موثر برای جذب مشتریان آینده است .
شاید تنها ضرر رقابت شرکتهای دیگر در یک صنعت باشد . به دلیل سهولت دسترسی به آگهیهای گوگل , بسیاری از بازارهای محبوب چندین تبلیغ کننده دارند که برای بالاترین نقطه رقابت میکنند .
دومین راه تبلیغات کسب و کار در شبکه های اجتماعی است.
تبلیغات موتور مالی است که همه رسانههای اجتماعی را هدایت میکند . linkedin تبلیغات پرداختشده را در اوایل سال ۲۰۰۵ آغاز کرد , و فیس بوک تبلیغات را در سال ۲۰۰۷ راهاندازی کرد , توییتر تبلیغات را در سال ۲۰۱۰ اضافه کرد , و اینستاگرام تبلیغات را در سال ۲۰۱۳ به سکو معرفی کرد … حتی TikTok شروع به افزودن تبلیغات به سکوی اجتماعی بسیار محبوب کردهاست .
جهان به ایده دیدن تبلیغات در تغذیه رسانههای اجتماعی خود عادتکرده است . بسیاری از مردم از کنارشان میگذرند , اما هنوز آنها را میبینند که منجر به آشنایی میشوند . با اختراع ابزارهایی مانند فیس بوک , پلت فرم رسانههای اجتماعی راههای دسترسی تبلیغ کنندگان به بازار را افزایش دادهاست .
رسانههای اجتماعی هم برای آگاهی از برند و هم برای ارتقا کسبوکار عالی هستند . در حال حاضر ۸ روش مختلف برای تبلیغ کسبوکار شما در فیس بوک وجود دارد که ارزش آزمایش کردن را دارند .
برای کسانی که میخواهند در فیس بوک تبلیغ کنند , متوسط هزینه هر کسب ( cpa ) در فیس بوک منطقی است . یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ از Wordstream نشان داد که متوسط cpa در تمام صنایع در فیس بوک ۱۸.۶۸ دلار است ( در مقایسه با ۴۸.۹۶ دلار cpa در تبلیغات گوگل . )
تبلیغات کسب و کار از طریق ایمیل رایگان و موثر است.
ارسال ایمیل به مصرف کنندگان هنوز میتواند گزینه قابل قبولی باشد . به ویژه زمانی که به عنوان بخشی از یک استراتژی گستردهتر در نظر گرفته میشود , تبلیغات ایمیل میتواند به حفظ محصولات و خدمات شما کمک کند .
بازاریابی ایمیل میتواند مشتریان جدیدی برای شما بدست آورد.
تبلیغات کسب و کار از طریق پادکست امروزه بسیار رواج یافته است.
با افزایش محبوبیت پادکست ها در طول ده سال گذشته , فرصتهای زیادی برای تبلیغ کنندگان وجود دارد تا به مخاطبان علاقهمند ضربه بزنند .
آگهیهای تبلیغاتی پادکست اغلب حامیان مالی نامیده میشوند زیرا به ایجاد کنندگان پادکست اجازه میدهند در تجارت بمانند . به عنوان یک مبادله برای حمایت مالی , معمولا ً یک آگهی ( مشابه رادیو ) وجود دارد که میزبان پادکست در هر اپیزود ارائه میدهد .
مزیت قابلتوجه تبلیغات در پادکست این است که مخاطبان اعتماد بالایی به فردی دارند که تبلیغ را میخواند . بیشتر شنوندگان میدانند که محصولات یا خدماتی را تبلیغ نمیکنند که برای مخاطبان مناسب نیستند .
اگر میخواهید در یک پادکست تبلیغ کنید , معمولا ً نرخ پیشروی cpm ۱۸ - ۲۵ دلار ( هزینه هر هزار بارگیری ) است . برخی از محبوبترین پادکست ها میتوانند بین تا ۴۰ دلار cpm شارژ کنند و اغلب تنها محصولاتی را تبلیغ میکنند که شخصا ً استفاده میکنند .
تبلیغات کسب و کار محلی با گوگل مپ مهمترین روش تبلیغات است.
هر کسب و کاری که میخواهد آنلاین پیدا شود باید یک صفحه کسبوکار گوگل ایجاد کند تا به رشد دید آن کمک کند . این صفحات رایگان هستند و به جستجوگران محلی اجازه میدهند تا یک کسبوکار نزدیک آنها پیدا کنند .
با توجه به تحقیقات انجامشده در مورد گوگل , ۷۵ درصد از افرادی که اطلاعات محلی و مفیدی در نتایج جستجو پیدا میکنند , احتمالا ً از فروشگاههای فیزیکی بازدید میکنند .
همچنین ارائه اطلاعات , گوگل اکنون اجازه میدهد تا پیشنهادها را به لیست شما اضافه کند . معمولا این ها پسانداز یا انگیزه برای تشویق مردم به تلاش برای کسب و کارتان هستند .
اگر فردی در حال حاضر در جستجوی کسب و کاری مانند شما در منطقه محلی خود باشد , یک کوپن کوچک با پیشنهاد برای تماس و یا بازدید کافی خواهد بود .
تبلیغات کسبوکار شما در مورد دریافت پیشنهاد شما در مقابل افراد درست است . یکی از آسانترین راههای انجام این کار پیدا کردن مخاطبان موجود است که با بازار ایدهآل شما مطابقت دارند .
یک راه عالی برای انجام این کار همکاری با کسب و کارهای غیر رقیب است که به همان افرادی که شما هستید بازاریابی میکنند . خدماتی را پیدا کنید که به طور بالقوه به مشتریان شما ارزش اضافه کنند و خدمات شما نیز میتواند به مشتریان آنها کمک کند .
سرمایهگذاری مشترک راهی درخشان برای رشد شناسایی و فروش برند است . شما میتوانید از اعتماد و قدرت شرکت همکاری خود استفاده کنید , و آنها میتوانند از شما سود ببرند .
تبلیغات کسب و کار از طریق ایجاد ویدئو در یوتیوب.از زمان راهاندازی یوتیوب در سال ۲۰۰۵ , این سکو برای تبدیل شدن به محبوبترین سکوی ویدئویی جهان رشد کردهاست . در یک ماه متوسط , ۸۰ درصد از افراد تا ۱۸ ساله یوتیوب را تماشا میکنند .
یوتیوب نه تنها شانس تبلیغ روی سکو را ارائه میدهد , بلکه فرمت ویدئو نیز یک راه عالی برای ایجاد اعتماد با مخاطبین شماست . کسب و کارهایی که از ویدیو به عنوان بخشی از تبلیغات و محتوا استفاده میکنند , تعامل بیشتری با مشتریان خود خواهند داشت . داشتن یک کانال یوتیوب و اضافه کردن بازاریابی ویدیویی به کسبوکار شما نیز میتواند به بهینهسازی موتور جستجو کمک کند .
ویدیو میتواند برای ترویج , آموزش و حفظ ارتباط با مشتریان موجود استفاده شود . همچنین میتوانید از ویدئو به عنوان بخش اضافی از هر پست بلاگ که مینویسید استفاده کنید .
از همه مهمتر , هزینه تولید ویدئو به طور قابلتوجهی کاهشیافته است . برای کمتر از چند هزار دلار , یک شرکت میتواند یک استودیو در خانه ایجاد کند و شروع به ساخت فیلمهای با کیفیت بالا کند .
تبلیغات کسب و کار از طریق طراحی سایت و دریافت بازدید از موتورهای جستجو.البته , همه میخواهند وب سایت شان در بالای گوگل رتبهبندی شود . و با کمی تلاش و تمرکز , هنوز فرصت قابلتوجهی برای رشد دید شما از طریق دسترسی ارگانیک وجود دارد .
ترافیک ارگانیک به سایت شما همیشه به سودمندی وب سایت شما میرسد . اگر وب سایتی ایجاد کنید که به سوالات مشتری احتمالی شما پاسخ دهد و راهحلهایی برای مشکلات آنها فراهم کند , توجه خود را به خود جلب خواهید کرد . هرچه افراد بیشتری روی وب سایت شما کلیک کنند , بهتر است در گوگل رتبه بگیرد . اگر شما میتوانید از وب سایتهای دیگر بک لینک کسب کنید , این کار به افزایش رتبه نیز کمک خواهد کرد .
در حالی که به دست آوردن ترافیک ارگانیک از نظر فنی رایگان است , تلاشهای زیادی برای رشد آن لازم است . همچنین میتواند زمان ببرد , بنابراین صبور بودن مهم است . به ایجاد محتوای نوشتاری و ویدئویی ادامه دهید که میتوانید از طریق رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید , و در طول زمان علاقه افزایش مییابد .