چرا باید سایت داشته باشیم و داشتن یک وب سایت بهینه سازی شده با حضور در صفحه اول گوگل چه مزایایی برای کسب و کار ما دارد؟یک وب سایت بیشتر از این است که فقط چند کلمه را روی یک صفحه بلند کنید و آن را خوب بنامید ; این بخش ضروری استراتژی برندسازی و بازاریابی شماست . باید به خوبی طراحیشده و کاربر پسند باشد. باید به طور منظم با محتوای تازه به روز شود . همچنین باید برای موتورهای جستجو بهینه شود تا مشتریان بالقوه بتوانند آن را پیدا کنند .وب سایت شما پیام بازاریابی شما را ۲۴ ساعت در روز , ۳۶۵ روز در سال ارائه میدهد . برخلاف تجارت الکترونیک , اغلب وب سایتهای حرفهای اطلاعات محور هستند و سعی میکنند نقاط درد بازدیدکنندگان را حل کنند.داشتن یک وب سایت تنها در مورد حضور آنلاین نیست . با تهیه دقیق وب سایت خود میتوانید آن را به یک دارایی قدرتمند برای کسبوکار خود تبدیل کنید . مثل این است که یک فروشگاه یا مغازه داشته باشید.با ظهور وب گسترده جهانی , مردم بیش از همیشه به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند و میتوانند با چند کلیک به دنبال چه چیزی باشند . در نتیجه , کسب و کارها باید استراتژیهای بازاریابی خود را برای برآوردن نیازهای مصرفکننده مدرن تطبیق دهند . اینترنت قطعا ً تاثیر عمیقی بر رفتار مصرفکننده داشتهاست . این تغییر رفتار تنها یک نمونه از نحوه تطبیق مصرف کنندگان با تکنولوژیهای در حال تکامل است . با پیشرفت کسب و کارهای بیشتر به صورت آنلاین و فنآوریهای جدید , رفتار مصرفکننده احتمالا ً به تغییر و تکامل ادامه خواهد داد .امروزه اینترنت در چگونگی جستجو مردم برای کسب و کارها و خدمات انقلابی ایجاد کردهاست . با دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات درست در نوک انگشتان خود , کاربران میتوانند به راحتی شرکتها را از نظر کیفیت , قیمتگذاری و رتبهبندی مشتریان پیدا و مقایسه کنند .بنابر این داشتن یک وب سایت برای رشد کسب و کار بسیار ضروری است.
سئو یکی از قدرتمندترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال است که شما میتوانید برای بهبود فروش , ایجاد اعتبار , افزایش آگاهی از برند و کسب یک پا بر روی رقبای خود مستقر کنید .یک سایت سئو شده قوی نه تنها مشتریان جدید را جذب میکند , بلکه به شما اجازه میدهد تا روابط تجاری خود با مشتریان را به دلیل اعتماد که با آنها برقرار میکنید عمیقتر کنید .سئو هم در مورد کیفیت و هم در مورد کمیت است . موتورهای جستجو میخواهند نتایج بسیار مرتبط و با کیفیت را برای محققان فراهم کنند , بنابراین وب سایتها برای رتبهبندی خوب به محتوای اساسی , مفید و بهینهسازی فنی نیاز دارند .سئو برای بهینهسازی موتور جستجو بکار میرود , به این معنی که محتوای وب سایت و تنظیمات فنی شما را بهینهسازی میکند تا گوگل ( به علاوه سایر موتورهای جستجو ) بتواند شاخص و محتوای شما را برای رتبهبندی صفحات وب شما در نتایج جستجو درک کند . این استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما کمک خواهد کرد تا دید سایت خود را افزایش دهید و احتمالا ً ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری داشته باشید. اگر مشتری یا مشتری بالقوه در جستجوی موضوعی مرتبط با محصولات یا خدمات شما باشد , شما میخواهید در بالای صفحه نتایج موتور جستجو در کنار رقبای خود باشید . اگر نیستید , یک کسبوکار دیگر ممکن است مشتری جدیدی به دست اورده باشد - یا یک مشتری را از دست دادهاید . سئو به شما اجازه میدهد تا مشتری را از طریق فرآیند خرید هدایت کنید . سئو علاوه بر مشاهده و افزایش ترافیک وب سایت , به صدای معتبر شرکت شما در صنعت شما کمک میکند . و این مقام اعتماد به برند را میسازد که در نهایت وفاداری به برند میشود .با توجه به مطالبی که گفته شد برای اینکه یک وب سایت بتواند در صفحه اول گوگل جایگاه مناسبی پیدا کند نیاز دارد تا سایت خود را سئو و با به عبارتی برای موتورهای جستو بهینه سازی کند.