راهنمای تبلیغات(10 تکنیک در راهنمای تبلیغات) برای رونق کسب و کار که با بهره گیری از تجربیات کارشناسان بزرگ تبلیغات در این صفحه آورده شده است.تبلیغات یک ابزار ارتباطی استراتژیک است که محصولات یا خدمات را به مخاطبان هدف ارتقا میدهد و از محیطهای مختلفی مانند چاپ , تلویزیون و سکوهای آنلاین استفاده میکند.تبلیغات یک تاکتیک تبلیغاتی پرداختشده است که هدف آن فروش یک محصول یا سرویس به مخاطبان هدف است.اگر برای یافتن پاسخ به این سوال روی این صفحه فرود آمدهاید , " تبلیغات چیست " , چند مثال تبلیغاتی برای الهام بررسی کنید , و درک کنید که چگونه میتواند به کسبوکار شما کمک کند.تبلیغات فعالیتی است که هدف آن فروش محصول یا سرویس به مخاطبان هدف است . کسب و کارها هزینه فضا یا شکاف را میپردازند , بنابراین پیامهای آنها به نام تبلیغات منتشر یا پخش میشوند .راهنمای تبلیغات را تا انتها بخوانید.
راهنمای تبلیغات درک تمام روش ها و تکنیک های اعلام شده توسط متخصصان و کارشناس با تجربه تبلیغات است که در سایت های مختلف داخلی و خارجی منتشر گردیده است. . امروزه تبلیغات در زندگی روزمره ما استاندارد شدهاست . ما میتوانیم همه جا پیداش کنیم , از قطار مترو گرفته تا دستشویی عمومی . این در خیابانهای ما , تلویزیون و اخیرا ً دستگاههای تلفن همراه ما است .
به طور کلی , تبلیغات فرآیند متقاعد کردن یا تاثیرگذاری بر مخاطبان خاص برای انجام یک اقدام خاص است . نوع تبلیغات یک کسبوکار یا سازمان به هدف نهایی خود بستگی دارد و هدف آن تلاش برای تاثیر گذاری است . بیشتر مردم تصور میکنند که تبلیغات تماما ً در مورد متقاعد کردن مشتریان برای خرید کالا و خدمات است . با این حال , این همیشه مورد نیست . برخی تبلیغات حتی یک محصول خاص را ذکر نمیکنند .
تبلیغات بسته به انگیزه پشت آن تغییر میکند . برای مثال , شرکتها ممکن است از آن برای ایجاد ارتباط با مخاطبین خود و یا آگاهی به یک دلیل استفاده کنند . و همانطور که تبلیغات میتوانند اهداف متعددی داشته باشند , میتوانند به شکل متفاوتی تغییر کنند .
به این دلیل است که تبلیغ کنندگان در مورد مشتریان بالقوه خود تحقیق میکنند تا خواستهها , نیازها و مکانهایی را که به احتمال زیاد با تلاشهای تبلیغاتی خود به دست میآورند درک کنند - همه چیز قبل از رسیدن به مفهوم تبلیغشان .
امروزه با رشد بازاریابی رسانههای دیجیتال در سایتهایی مانند گوگل و فیس بوک , برندها و تبلیغ کنندگان گزینههای تبلیغاتی بی پایانی برای رسیدن به مشتریان خود دارند . اما ایجاد یک استراتژی منسجم برای تضمین اثربخشی یک کمپین جدید ضروری است .
تبلیغات بومی به طور یکپارچه با محتوای اطرافشان ترکیب میشوند , چه در یک نشریه چاپی , یک وب سایت یا رسانههای اجتماعی . این باعث میشود که آنها بیشتر مطالعه , کلیک شده و توسط مخاطبین شما به اشتراک گذاشته شوند .تبلیغات بومی مبتنی بر محتوا هستند و باید چیزی ارائه دهند که در خود و در خود ارزشمند باشد . این بدان معناست که برندها میتوانند بر تعامل ماهوی مانند نظرات و سهام تمرکز کنند. ناشران میتوانند مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند.
تبلیغات دیجیتال توزیع محتوای تبلیغاتی از طریق کانالهای آنلاین است . به عبارت سادهتر , این تبلیغات برای اینترنت است .اگرچه تبلیغات آنلاین اغلب به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال برند در نظر گرفته میشود , اما تبلیغات آنلاین یک عمل جداگانه است . به طور کلی شامل خرید فضای تبلیغاتی برای کمپینها است , خبرنامههای الکترونیکی , محتوای وبلاگ , تبلیغات رسانههای اجتماعی , بازاریابی موتور جستجو و غیره اولویتبندی میکند .
تبلیغات سنتی شامل ابزارهای برونخط تبلیغات تبلیغاتی پرداختشده , از جمله تبلیغات مجله , تبلیغات بیلبورد , پوستر , نقاط تلویزیون و پست مستقیم , در میان دیگران است.اگرچه این کار به قدمت تمدن است , تبلیغات به عنوان یک صنعت برای اولین بار در اواسط قرن نوزدهم پدیدار شد . فرمت استاندارد از طریق ترکیب شعارها با تصویرسازی به دنیا آمد , و روزنامهها با فروش فضای تبلیغاتی به منظور کاهش هزینههای خود , این عمل را تحکیم کردند .
تبلیغات دیجیتال همچنین میتوانند بخشهای خاص مخاطبان برند را هدف قرار دهند , به خصوص زمانی که برای رفتار خرید / مرور کاربر مناسب هستند . علاوه بر این , آنها تحلیلهای قوی و فوری تری مانند دیدگاهها و سرعت بازتاب ارائه میدهند. اگرچه بیشتر کسب و کارها از ترکیبی از تبلیغات سنتی و آنلاین استفاده میکنند , اما یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال قوی این روزها برای موفقیت ضروری است .در ادامه با راهنمای تبلیغات همراه شوید.
راهنمای تبلیغات نمایشی که به آن تبلیغات آنلاین و تبلیغات نمایشی دیجیتال نیز گفته میشود , روش تبلیغات در اینترنت است . هدف از نمایش تبلیغات این است :
وقتی در اینترنت جستجو میکنند , رسانههای اجتماعی را پیمایش میکنند , ایمیل دریافتی خود را چک میکنند , یا حتی از یک برنامه کاربردی استفاده میکنند , توجه مخاطبان را جلب کنید .
بینندگان را تشویق کنید که روی آگهی کلیک کنند تا از صفحه فرود بازدید کنند و خرید یا تراکنش دیگری انجام دهند .
نمایش تبلیغات به راحتی به صورت آنلاین شناخته میشوند . آنها اغلب متن , تصاویر , یا ویدیو را برای انتقال پیام ترکیب میکنند . آنها به طور کلی در بالا , در کنار , یا در وسط صفحه نمایش " نمایشدادهشده " به عنوان محتوای اسپانسر ظاهر میشوند. زمانی که یک آگهی نمایش ظاهر میشود , ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال مرور یک صفحه وب مرتبط هستید یا به این دلیل که قبلا ً از وب سایت برند نشاندادهشده در آگهی بازدید کردهاید .
در تحقیق درباره تبلیغات نمایشی , ممکن است عبارات مرتبط مانند تبلیغات جستجو و تبلیغات بومی را ببینید . در حالی که این سه روش تبلیغاتی هدف رسیدن به مخاطب را به اشتراک میگذارند , مهم است که تفاوتهای بین تبلیغات بومی و مخاطبان را درک کنیم.
تبلیغات رسانههای اجتماعی نوعی استراتژی بازاریابی دیجیتال است که از شبکههای اجتماعی مانند linkedin , یوتیوب , فیس بوک , x ( توییتر سابق ) , TikTok و اینستاگرام برای تحویل آگهیهای پرداختشده به مخاطبین هدف استفاده میکند.
تبلیغات رسانههای اجتماعی یک روش سریع و موثر برای ارتباط دادن گزاره ارزش تان با چشمانداز و بهبود یادآوری برند شما است . شما حتی میتوانید مخاطبین خود را بیش از حد هدف قرار دهید و با استفاده از دادهها و تجزیه و تحلیل محتوای شخصی را تحویل دهید . تبلیغات رسانههای اجتماعی نیز مقرونبهصرفه هستند و در مقایسه با کانالهای تبلیغاتی سنتی , بازگشت بزرگی به سرمایهگذاری ارائه میدهند.
شرکتهای بیشتر و بیشتر - از جمله برندهای برتر جهان - برای رشد کسبوکار خود و جذب مشتریان آینده به تبلیغات رسانههای اجتماعی تکیه میکنند . بنابراین , برای ادامه رقابت , درک تفاوتهای تبلیغات رسانههای اجتماعی و گنجاندن تبلیغات اجتماعی در رسانههای اجتماعی و استراتژیهای بازاریابی محتوای شما مهم است .
دنیای امروز بیشتر از همیشه به صورت دیجیتالی متصل است . به همین دلیل است که شرکتها باید در صورت عدم وجود آنها تبلیغات آنلاین را آغاز کنند . براساس اطلاعات اخیر , متوسط بزرگسالان آمریکایی روزانه حداقل ۳۷ دقیقه پشت صفحه کامپیوتر و بیش از ۱۵۵ دقیقه بر روی تلفنهای خود خرج میکنند . ارتباط آنلاین با مشتریان شما باید آگاهی از برند را افزایش داده و افراد بیشتری را به کسبوکار تان جذب کنید . جایی که تبلیغات آنلاین برای افزایش درآمد حیاتی است .
به عبارت ساده , تبلیغات دیجیتال یا آنلاین نوعی بازاریابی است که از اینترنت و بسیاری از پلتفرم ها برای ارائه مطالب و پیامهای تبلیغاتی به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی استفاده میکند . انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارند که در گستره مختلف به افزایش محصولات و خدمات کمک نمیکنند - آنها میتوانند غذا , خدمات خانگی , بازیهای ویدئویی و حتی بازاریابی قانونی باشند . تبلیغات دیجیتال رایجترین تبلیغات تا به امروز است و وقتی به درستی استفاده شود به طور قابلتوجهی از کسبوکار شما سود خواهد برد .
تبلیغات ویدیویی در حال حرکت است و یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد . دوم , تنها برای گوگل , این موتور یکی از مهمترین موتورهای جستجو موجود برای محتوای ویدئو است . تبلیغات روی این سکوی محبوب قبل , در طول و بعد از بیشتر ویدیوها ظاهر میشوند . آنها همچنین میتوانند به عنوان فیلمهای مستقل در نظر گرفته شوند زمانی که مشتریان بالقوه در جستجوی محتوای وب سایت و برنامه یوتیوب هستند.یوتیوب به شما این امکان را میدهد که علایق خاص و جمعیت شناختی را هدف قرار دهید.با راهنمای تبلیغات همراه باشید.
تبلیغات به شرکتها کمک میکند تا محصولات و خدمات جدید خود را به چشم اندازهای معرفی کنند , در نتیجه آگاهی را افزایش میدهند . کسب و کارهای جدید نیز از تبلیغات سود میبرند که ورود آنها به بازار را اعلام میکند .
تبلیغات شما میتوانند به شما کمک کنند تا پیشنهادات را به راحتی به اشتراک بگذارید , بنابراین مخاطبین شما میتوانند آنها را به یاد داشته باشند .
با افزایش آگاهی در مورد برند و پیشنهادت شما , تبلیغات میتواند به افزایش فروش شما کمک کند.
اگر میخواهید به مشتریان خود درباره برند , محصولات و یا خدمات خود یادآوری کنید از تبلیغات استفاده کنید . یک آگهی که به یکی از مشتریان شما نشان داده میشود ممکن است آنها را به فکر تجربه و خرید مجدد از شما بیاندازد.
تبلیغات به مشتریان و رقبای تجاری شما نشان میدهد که شما باز و معتبر هستید و به برند خود برای ارضای نیازهای مصرفکننده اعتقاد دارید . این میتواند مصرف کنندگان را جذب کند تا محصولات یا خدمات شما را بدون توجه به اقتصاد امتحان کنند . این حقیقت که شما پول برای تبلیغ دارید , نشان میدهد که شما به خوبی یک کسبوکار انجام میدهید و بنابراین آنها میتوانند به شما اعتماد کنند .
شما ممکن است محصولات یا خدمات عالی داشته باشید , اما اگر تصویر برند ایجاد نکنید , پیدا کردن دلیلی برای آمدن به شما و وفادار ماندن برای مصرف کنندگان دشوار خواهد بود . کارآفرین خاورمیانه توصیه میکند که یک لوگوی قدرتمند و رنگهای مناسب تصویری فراموشنشدنی را در ذهن مصرفکننده ترسیم کنند . این به صورت ناخودآگاه باعث میشود آنها به آنچه میفروشید باور کنند .
زمانی که تبلیغات را روی سکوهای مختلف اجرا میکنید , ممکن است تماسهای تلفنی یا ایمیل بیشتری دریافت کنید و تعجب کنید که کدام پلت فرم این سوالات را به شما میدهد . مدیر تبلیغات فیس بوک و گوگل ادوردز به شما اجازه میدهند تا بر فعالیتهای فردی نظارت کنید .
اطلاعات مختلفی در اختیار دارید , از جمله :
چه نوع افرادی تبلیغات شما را میبینند که چه زمانی از ماه تبلیغات شما بیشترین واکنش را دریافت میکنند که مردم از آنها برای دیدن تبلیغ شما استفاده میکنند و بدون این بازخورد فوری و تکراری به آن پاسخ میدهند , " دانستن اینکه چه چیزی است " شما که صاحب کسبوکار کوچک هستید , احتمالا ً زمان یا منابعی برای نظارت بر سکوهای شخصی ندارید . اما با ابزارهای تبلیغاتی پرداختشده میتوانید همه این اطلاعات را فورا ً دریافت کنید و استراتژیهای تبلیغاتی خود را براساس آن تنظیم کنید .
یک امتیاز بزرگ از تبلیغات پرداختشده این است که برخی از سایتهایی مانند فیس بوک و گوگل الگوریتمهایی دارند که تبلیغات شما را قادر به رسیدن به بازار هدف شما میکند . برای مثال , اگر کفشهای کتانی مد روز میفروشید , تبلیغات اغلب به جمعیت جوانتر میرود .
از آنجا که شما هر کلیک میکنید , سایتها انگیزهای برای نشان دادن تبلیغات به افرادی دارند که احتمالا ً به برند شما علاقه نشان میدهند . آنها این کار را با استفاده از دادههایی انجام میدهند که قبلا ً دارند , مانند مکان , جمعیت شناختی و علایق مخاطبین شما . شما همچنین میتوانید خدمات و محصولات خود را به افرادی که قبلا ً به آنها علاقه نشان داده بودند , تعمیم دهید .
شما میتوانید ببینید که برای رسیدن به مخاطبین هدف نیازی به صرف پول برای تبلیغات ندارید . کسب و کارهای کوچک به اندازه کارهای بزرگ ارزشمند هستند , و یکی از معدود چیزهایی که این دو برابر هستند این است که بازاریابی چقدر خوب انجام میشود .
تبلیغات مردم را در مورد محصولات و خدمات جدید یا موجود در بازار آگاه میکند که نیازهای آنها را برآورده و یا مشکلات آنها را حل خواهد کرد . یک آگهی معمولی به شما خواهد گفت که خدمات یا محصول چیست , جایی که میتواند خریداری شود , برای چه کسی , چرا باید آن را خریداری کرد .
به تمام سازندگان مشهوری که میشناسید فکر کنید که شامل کوکاکولا یا مکدونالد است . این تولیدکنندگان از این گروه بیرون میآیند و نام خود را برند میسازند زیرا از پدیده تبلیغات به خوبی استفاده میکنند .
مشتری هدف تبلیغات معمولا ً بزرگ است , چه در روزنامهها , مجلات , بیلبورد , رادیو و تلویزیون تبلیغ کنید . یک خدمتکار خوب یا تبلیغاتی که تحویل داده میشود , مردم را راضی میکند که محصول را بخرند یا بلافاصله امتحان کنند .
تبلیغات در عین حال گروههای بسیار بزرگی از مردم نمایش داده میشوند . این بدان معناست که حتی با نرخ تبدیل پایین , بسیاری از مردم سرانجام محصولات شما را خریداری خواهند کرد . اگر تبلیغ خود را خوب اجرا کنید , نرخ تبدیل خوب و فروش عالی خواهید داشت . البته افزایش فروش به معنای افزایش سود است.
امروزه محصولات و خدمات پیچیده هستند . تعداد زیادی محصول و خدمات در بازار موجود است . بزرگترین انواع ممکن محصولات تا حدی که مصرف کنندگان برای تصمیمگیری در مورد اینکه کدام محصول برای آنها بهتر خواهد بود , گیج میشوند . علاوه بر این , هر تولیدکننده ادعا میکند که محصولات او بهترین محصول هستند .
اهمیت تبلیغات برای مشتریان عبارتند از:
افزایش آگاهی : تبلیغات به مشتریان درباره محصولات موجود در بازار اطلاع میدهد و به آنها کمک میکند تا بهترین محصول را برای حل مشکلات خود انتخاب کنند یا نیازهای خود را برآورده سازند .
تصمیمگیری را راحت کنید : تبلیغات پیام برند را همراه با مزایای برند و پیشنهادها ارتباط میدهند . این کار فرآیند تصمیمگیری مشتری را آسان میکند , زیرا مشتریان متوجه میشوند که چه چیزی مناسب نیازها و بودجه آنها است .
اطمینان حاصل کنید که تبلیغات با کیفیت بهتر شامل چندین وعده درک شده و ناگفته است که تبلیغات دهنده باید در بازار باقی بماند . این امر کیفیت را به عنوان یک برند تضمین میکند که نمیخواهد پول را به وعدههای غلط هدر دهد .
به فروش منجر میشود : تبلیغات آگاهی از برند را افزایش میدهد و به فروش بیشتر منجر میشود چون افراد بیشتری وارد قیف فروش برند میشوند .
ایجاد آگاهی : تبلیغات آگاهی و نوردهی برند را افزایش داده و به مخاطبان هدف در مورد ارائه اطلاع میدهد .
به ایجاد یک تصویر برند مطلوب کمک کنید : تبلیغات هوشمند به توسعه یک تصویر برند مطلوب کمک میکند که با هویت برند همسو شده و به کسبوکار کمک میکند تا زودتر به اهداف بازاریابی دست یابد .
کمک به متمایز کردن محصول : تبلیغات هدف موقعیت برند و ارائه منحصر به فرد در ذهن مشتریان است . در نهایت منجر به تمایز عرضه از رقابت میشود .
افزایش حسننیت برند : تبلیغات ماموریت و چشمانداز برند را تکرار کرده و حسننیت خود را در میان مشتریان هدف افزایش میدهد .
مزایا و اهمیت تبلیغات , چه برای فروش اسباببازی , قطار , دمپایی , و چه کالاها و خدمات دیگر مستلزم رشد است . یک استراتژی تبلیغاتی خوب برای دستیابی به دید درست محصولات شما و ایستادن در جلو یا در برابر رقابت بسیار مهم است . کسب و کاری که بر شایستگی اصلی خود تمرکز دارد میتواند متخصصان را برای سایر کارکردهای مهم استخدام کند. از این رو نیاز و هدف یک آژانس تبلیغاتی در حال اجرا است . یک آژانس تبلیغاتی دارای تخصص و متخصصان ماهر است که میتوانند به طور موثر اهداف تبلیغاتی شما را مدیریت کنند . مزایای یک آژانس تبلیغاتی شامل ایجاد برند , آوردن محصولات یا خدمات ارائهشده به مخاطبان مربوطه در یک نور مطلوب و در نتیجه کمک به دستیابی به اهداف کسبوکار شما است.
آژانس تبلیغات چیست؟سادهترین پاسخ این است که یک آژانس تبلیغاتی یک ارائهدهنده خدمت است که در فرآیند خلاقانه طراحی , برنامهریزی و اداره تبلیغات برای سایر شرکتها و سازمانها دخیل است . تمرکز اصلی یک آژانس تبلیغاتی ایجاد بهترین ابزار ممکن برای برقراری ارتباط برای دستیابی به اهداف کسبوکار در ارتقا فروش یا آگاهی است . یک آژانس تبلیغاتی در جهت ایجاد نیاز , آگاهی و تقاضای سبد محصول کار میکند . آگاهی از برند , استخدام , دعوت از مناقصه , درخواست پذیرش , و غیره نیز هدف تبلیغات هستند . نقش یک آژانس تبلیغاتی شامل موارد زیر است :
جمعآوری اطلاعات درباره محصول یا خدمات ارائهشده توسط مشتری و ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی و تبلیغات پیرامون آن .
تحقیق در بازار عمیق در مورد محصولات و بررسی مشتریان بالقوه و موجود .
ایجاد طرحی برای ارتقا محصول از طریق کانالهای رسانهای مختلف از جمله رسانههای چاپی , جمعی و اجتماعی .
بررسی واکنش تبلیغات از مشتریان بالقوه و موجود و محتوای خیاطی یا خط اقدام آینده براساس آن .
مفهوم تبلیغات بومی در واقع به دهه ۱۹۴۰ بازمی گردد که تبلیغات تنها چاپ شد و هدف آن " تناسب " با ظاهر و احساس انتشار آن بود . تبلیغات بومی از آن به بعد تکاملیافته است که شامل تمام انواع محتوای پرداختشده است که برای ترکیب به شکل و عملکرد کانال که در آن ظاهر میشود طراحی شدهاند .
به جای استفاده از کانالهای خود تبلیغات دهنده , تبلیغات بومی تلاشهای یک ناشر را برای جذب مخاطبان بزرگتر به کار میبرد . اما برای رسیدن به مخاطب ناشر و درگیر کردن آن , تبلیغات بومی باید در دنیای محتوای سایت مناسب باشند .
بنابراین , عملکرد تبلیغات بومی به محتوای با کیفیت بالا وابسته است و در این راستا , کاملا ً شبیه بازاریابی محتوا است . با این حال , بازاریابی محتوا به تولید محتوا از طریق کانالهای متعلق به خود کمک میکند , در حالی که تبلیغات بومی بر روی مخاطبان ایجاد شده توسط یک وب سایت طرف سوم .
البته تبلیغات بومی میتواند و باید به طور مکرر در یک برنامه بازاریابی محتوا گنجانده شود . تبلیغات بومی یک روش اضافی برای رسیدن به مخاطبان بسیار هدفمند از طریق محتوای عالی است .
تبلیغ کنندگان به طور فزایندهای باید خلاق شوند چون مخاطبان به روشهای کشف و تعامل با محتوا پیچیدهتر میشوند . این جایی است که تبلیغات بومی وارد میشوند . مطالعات نشان دادهاست که تبلیغات بومی دارای نرخ کلیک برابر بیشتر از تبلیغات نمایشی سنتی هستند .
همانطور که تبلیغات بومی محبوبیت پیدا کرد , با انتقاداتی نیز مواجه شد . برخی استدلال میکنند که هنگامی که تبلیغات به طور یکپارچه با محتوای سرمقاله اطراف ترکیب میشوند , مخاطبان میتوانند به مصرف یک پیام تجاری علیه اراده خود فریب داده شوند .
صنعت تبلیغات بومی باید قبول کند که به ایجاد این درک کمک کردهاست . واقعیت تاسفبار این است که برخی تبلیغات بومی به وضوح برچسب چنین تبلیغاتی را ندارند .
در حالی که ناشران باید تبلیغات بومی را برچسب بزنند , بسیاری سعی میکنند برچسب گذاری خود را تا حد ممکن ظریف کنند و برخی هنوز هم از برچسب زدن روی هم خودداری میکنند .
هدف از تبلیغات بومی فریب دادن یا رد محتوای سرمقاله در تلاش برای فریب دادن مخاطبان نیست . هدف از این کار ارائه چیزی از ارزش است . مشکل این است که بسیاری از متخصصان فکر کردهاند که با فریب دادن مخاطبان برای مصرف تبلیغات بومی , آنها میتوانند تاثیر بیشتری داشته باشند . بعضیها هنوز اینطوری فکر میکنند .
معلوم میشود که عکس آن درست است . تحقیقات نشان میدهد که هر چه برچسب شفاف و صریح تری بر روی یک آگهی بومی باشد , خواننده بیشتر پذیرای آن است . این امر به ویژه در صورتی درست است که تبلیغ , زمینهای و مرتبط با تجربه خواننده باشد .
تبلیغات تجارت الکترونیک شیوه نمایش پیامهای پرداختشده در رسانههای اجتماعی , موتورهای جستجو و سایتهای نشر آنلاین برای فروش آنلاین محصول است .وقتی میگوییم تبلیغات بیشتر مردم احتمالا ً به یک آژانس تبلیغات کلیکی در حال اداره تبلیغات گوگل یا تبلیغات فیس بوک فکر میکنند , اما حقیقت این است که یک دسته کلی از انواع دیگر تبلیغات وجود دارند که میتوانند به اندازه تجاری تجاری شما سودآور باشند .نکته مثبت : اگر با یک نوع تبلیغات موفق بودهاید , ممکن است بخواهید گسترش را به انواع دیگر تبلیغات تست کنید . از کلمات کلیدی غنی و دادههای مخاطبین خود که از کمپین های موجود در دیگر سکوها دارید استفاده کنید .تبلیغات جستجو پرداختشده نیز به عنوان دستمزد در هر کلیک ( PPC ) شناخته میشود . این زمانی است که یک برند برای لیست پشتیبانی شده در یک موتور جستجو ( مانند گوگل ) یا یک بازار آنلاین ( مانند آمازون ) پرداخت میکند.اینها آگهیهای روی سکوهای رسانههای اجتماعی هستند ( فیس بوک , اینستاگرام , توییتر , TikTok , Pinterest , یوتیوب ) . آنها از نظر نوع تبلیغ , فرمت , محتوا , بصری و مخاطبان هدف بیشترین تنوع را دارند .
یک استراتژی تبلیغاتی میتواند به عنوان یک گام به صورت یک برنامه گامبهگام برای رسیدن به مشتریان و متقاعد کردن آنها برای خرید محصولات شما تعریف شود . یک استراتژی تبلیغاتی خوب برنامهریزیشده نه تنها مزایای محصول شما را منتقل میکند , بلکه مشتریان خود را متقاعد میکند که محصول خود را براساس نتایج رقبای خود انتخاب کنند .
تبلیغات روشی برای ترویج محصول یا سرویس شما است . هدف از تبلیغات رسیدن به افرادی است که مایل به پرداخت پول برای خرید محصول و سرویس شما هستند . و یک استراتژی یک برنامه گامبهگام برای متقاعد کردن مشتریان برای انتخاب محصول و سرویس تان بر روی محصول یا خدمات رقبای شماست .
یک استراتژی تبلیغاتی موثر بیشترین بازده سرمایهگذاری را به شما میدهد . بنابراین , انتخاب استراتژی تبلیغاتی مناسب برای ترویج محصولات و خدمات شما ضروری است . استراتژی تبلیغاتی که در گذشته برای شما کار میکرد , در حال حاضر مجبور نیست برای شما کار کند , زیرا مردم تغییرات ادراک خود را تغییر میدهند که موجب تغییر در نیاز میشود .
یک استراتژی تبلیغاتی برای هر کسبوکار مهم است زیرا به مدیریت موثر بودجه تبلیغات کمک میکند . به جای صرف تصادفی پول , یک استراتژی کاملا مشخص تضمین میکند که هر دلار به طور بهینه برای حداکثر بازده سرمایهگذاری استفاده میشود .
علاوه بر این , یک استراتژی تبلیغاتی برای کمک به یک کسبوکار برای رسیدن به اهداف خاص خود طراحی شدهاست . چه افزایش آگاهی از برند , کسب مشتریان جدید و یا تشویق وفاداری مشتری , یک استراتژی هدفمند از دستیابی به این اهداف پشتیبانی میکند .
نقش یک استراتژی تبلیغاتی در ارتباط با مخاطب هدف نیز به همان اندازه مهم است . این فقط رسیدن به مخاطبان بزرگ نیست ; بلکه رسیدن به افراد درست است . یک استراتژی خوب به شناسایی و صحبت مستقیم با مشتریان هدف شما کمک میکند , با استفاده از پیامهایی که با آنها طنینانداز میشوند و اعمال مطلوب را القا میکنند .
در نهایت , یک استراتژی تبلیغاتی جامع مستقیما ً به اهداف درآمد مرتبط است . این طرح نقشه راه برای تبدیل بازار به مشتریان وفادار را مشخص میکند , در نتیجه بر خط پایین تاثیر مثبت میگذارد . با هدایت موقعیت یابی محصول , قیمتگذاری , توزیع و ارتباطات , رویکردی جامع را فراهم میکند که در رشد فروش موثر است . به طور خلاصه , یک استراتژی تبلیغاتی , کلیدی برای ارتقای پایدار و سودآور کسبوکار شما است .
اولین قدم تعیین هدف تبلیغات است . اهداف متفاوتی برای تبلیغ وجود دارد . برای مثال , برای افزایش فروش , ارتقا محصول تازه راهاندازی شده, جذب ترافیک پا در فروشگاه , افزایش ترافیک در وب سایت , آگاه کردن مردم از مزایای محصول .
داشتن شفافیت هدف تبلیغات گامی به جلو در جهت ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موثر است . شما میتوانید سکوهای رسانهای را انتخاب کنید که میخواهید محصول و خدمات خود را تبلیغ کنید و همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید صرف تبلیغات خود کنید .
دومین و حتی یک گام مهم در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موثر , تعیین مخاطب است که میخواهید با استفاده از استراتژی تبلیغاتی خود هدف قرار دهید . دانستن حضار که میخواهید روی استراتژی تبلیغاتی خود تمرکز کنید , استراتژی تبلیغاتی شما را موثرتر میکند . شما محتوایی ایجاد خواهید کرد که توجه مخاطبین هدف شما را جلب خواهد کرد .
مشخص کردن مخاطبین هدف به آن آسانی که به نظر میرسد نیست . شناسایی مخاطبین هدف یک فرآیند پیچیده است . مشتری هدف شما شخصی است که در نهایت محصول شما را خریداری خواهد کرد . شما میتوانید مخاطبین هدف خود را با ایجاد پروفایل از مشتری که محصول شما را خریداری خواهد کرد مشخص کنید . سپس , باید تاثیر افراد اطراف مشتری هدف خود , مانند اعضای خانواده , همکاران , دوستان و غیره را ارزیابی کنید .
تمام این واسطههای تبلیغاتی مزایا و معایب خود را دارند . شما میتوانید یک یا چند رسانه تبلیغاتی برای اجرای استراتژی خود انتخاب کنید . برای مثال , اگر مخاطب هدف شما افراد مسنتر از رسانه تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات روزنامه باشد , انتخاب مناسب رسانه برای تبلیغ محصول شما خواهد بود .
از سوی دیگر , اگر شما جوانان را هدف قرار میدهید , پس برای رسیدن به آنها باید تبلیغات رسانههای اجتماعی , تبلیغات یوتیوب و وب جهانی را انتخاب کنید . چون امروزه بیشتر جوانان وقت خود را بر روی این سکوها سپری میکنند و زمان کمتری را صرف تماشای تلویزیون یا خواندن روزنامه میکنند .
بنابراین , رسانه تبلیغاتی مناسب میتواند به افزایش بازده سرمایهگذاری در استراتژی تبلیغاتی شما کمک کند .
بسیاری از مردم از بازاریابی و تبلیغات به جای یکدیگر استفاده میکنند. بازاریابی آنچه مشتریان میخواهند را شناسایی میکند , آنها را تشویق به خرید میکند , و بعد از آن با آنها درگیر میشود تا وفاداری خود را حفظ کنند . برای اینکه توجه آنها را جلب کنید و به آنها بگویید که به دنبال چه چیزی هستید , به تبلیغات نیاز دارید . تبلیغات مانند قلاب ماهی است در حالی که بازاریابی تمام وسایل ماهیگیری است .تبلیغات روایی در سالهای اخیر به کشش رسیدهاست . اگر از گذشته به تبلیغات نگاه کنید , بسیاری از آنها یک محصول یا سرویس را توصیف میکنند . به عنوان مثال , شورلت قدیمی تصویری از اتومبیل را نشان میدهد . این وسیله توسط متن احاطه شدهاست که جنبههای مختلف وسیله نقلیه را توضیح میدهد , مانند گامهای گسترده و راحتی جابجایی آن . امروزه بیشتر تبلیغات اتومبیل بیشتر بر روی افرادی تمرکز دارند که اتومبیل را رانندگی میکنند تا خود خودرو . شورلت تبلیغاتی اخیر با مونتاژ بازیگران در سناریوهای مختلف زندگی مانند دور شدن از خانه مواجه است. ویژگیهای اتومبیل - مانند کمک پارکینگ و اندازه تنه ماشین - هنوز برجسته هستند , اما جلوی و مرکز نیستند . مصرف کنندگان به تبلیغات سبک روایت بیشتر پاسخ میدهند .
استراتژیک بودن در مورد تبلیغات به کسب و کاری کمک میکند که به احتمال زیاد مشتریان از آنها خریداری کنند . در گذشته , این به معنای تبلیغات چیزهایی مانند محصولات بهداشتی در مجلات تناسب اندام و تبلیغ برای اسباببازی در طول برنامههای تلویزیونی کودکان بود . به لطف بازاریابی دیجیتال و نرمافزارهای تحلیلی , کسب و کارها میتوانند در مورد کسانی که تبلیغات خود را میبینند و محصولات خود را قبلا ً خریداری کردهاند , بسیار خاص باشند .کارشناسان میگویند که تبلیغات مداوم کلید حفظ مشتریان هستند . یک مصرفکننده ممکن است یک محصول را از یک کسبوکار خریداری کند و دیگر به آنها فکر نکند , حتی اگر راضی باشند . با این حال , اگر آنها به دیدن تبلیغات ادامه دهند , به یاد میآورند که این شرکتی است که دوست دارند . اجرای کمپین های تبلیغاتی سازگار به ویژه در صورتی مهم است که کسبوکار خوب عمل نکند و نیاز به بازگشت و مشتریان جدید داشته باشد. به لطف اشکال مدرن تبلیغات ( مانند تبلیغات در رسانههای اجتماعی و بهینهسازی سئو ) , شرکتها میتوانند تبلیغات را در بودجههای کوچک اجرا کنند.
جرج فلتون , نویسنده " تبلیغات : مفهوم و کپی " میگوید هدف اصلی تبلیغات این است که کلمه هیجانانگیز برای ارائه داشته باشید . " این میتواند هر چیزی از یک رویداد سرگرمی آینده باشد که شما تبلیغ میکنید , یک خط محصول جدید که میفروشید , یک کمپین سیاسی که شما در حال مدیریت آن هستید , گسترش یک سکوی خدمات موجود یا به طور رسمی برای اولین کسبوکار خود معلق است . چه تبلیغ شما شکل تبلیغات چاپی , تبلیغات , بیلبورد را میگیرد , محتوای آن با شناسایی چه کسی , چه زمانی , کجا و چرا به قوانین روزنامهنگاری پایبند است.تبلیغات به افزایش آگاهی جمعیت شناختی هدف شما از مسائلی کمک میکند که ممکن است با آنها ناآشنا باشند و همچنین مزایای مربوط به محصول یا سرویس شما را آموزش دهند . یک مثال محبوب از این موضوع, صنعت مراقبتهای بهداشتی است . برای مثال , اگر یک مصرفکننده یک تلویزیون را تماشا کند که در آن فرد درد و رنجی را که شبیه به کسانی که توسط بیننده تجربه شدهاند توصیف میکند , تبلیغ نه تنها یک علت احتمالی را شناسایی میکند , بلکه یک گزینه درمان بالقوه برای بحث با پزشک خود پیشنهاد میکند .
تبلیغات نقش بسیار مهمی در عصر رقابت امروز ایفا میکند . تبلیغات چیزی است که در زندگی روزمره امروز برای همه ضرورت پیدا کردهاست , چه تولید کننده , تجار و چه مشتری . تبلیغات بخش مهمی است . بیایید نگاهی به اهمیت تبلیغات بیندازیم :
تبلیغات برای مشتریان مهم است فقط تلویزیون یا روزنامه یا یک کانال رادیویی بدون آگهی تصور کنید! نه , هیچکس نمیتونه این را تصور کنه . تبلیغات نقش بسیار مهمی در زندگی مشتریان ایفا میکند. مشتریان افرادی هستند که تنها پس از اطلاع از محصولات موجود در بازار , محصول را میخرند .
اگر محصول تبلیغ نشود , مشتری نخواهد فهمید که چه محصولاتی در دسترس هستند و حتی اگر محصول به نفع آنها باشد , محصول را خریداری نخواهد کرد .
یک چیز دیگر این است که تبلیغات به مردم کمک میکند تا بهترین محصولات را برای خودشان , فرزندانشان و خانواده خود پیدا کنند . زمانی که آنها از دامنه محصولات مطلع میشوند , قادر به مقایسه محصولات و خرید هستند تا پس از صرف پول ارزشمند خود , آنچه را که میخواهند بدست آورند . بنابراین تبلیغات برای مشتریان مهم است .
برای فروش محصولات یا خدمات , کسبوکار به مشتریان نیاز دارد . برای ایجاد علاقه مشتریان بالقوه , کسب و کارها بر تبلیغات تکیه دارند .
تبلیغات استفاده از رسانههای پرداختشده برای ترویج یا فروش یک محصول , سرویس یا ایده است . این سیستم معمولا ً از طریق کانالهای رسانهای جمعی و هدفمند مانند تلویزیون , رادیو , چاپ و یا سکوهای دیجیتال تحویل داده میشود.
تبلیغات میتواند راهی موثر برای رسیدن به مخاطبان بزرگ با پیام بازاریابی شما باشد . همچنین میتواند یک تلاش پرهزینه باشد , به همین دلیل مهم است که اهداف و اهداف تبلیغاتی خود را قبل از سرمایهگذاری در یک کمپین بررسی کنید . وقتی به درستی انجام شود , تبلیغات میتواند ابزاری قدرتمند باشد که فروش را هدایت میکند و به کسب و کارها در دستیابی به اهداف رشد کمک میکند .
انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارند که کسب و کارها میتوانند از آنها برای ترویج محصولات یا خدمات خود استفاده کنند . رایجترین نوع تبلیغات , تبلیغات چاپی , تلویزیونی و رادیویی و همچنین تبلیغات در اینترنت , وب سایتها و کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی است . به عنوان متخصصان تبلیغات , شما باید به دنبال یک ارائهدهنده خدمات بازاریابی باشید که زمان لازم را برای درک چگونگی کار کسبوکار شما صرف کند. با این حال , انواع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارند که کسب و کارها میتوانند برای رسیدن به بازار هدف خود استفاده کنند .
یک کمپین تبلیغاتی موفق احتمالا ً شامل ترکیبی از کانالهای تبلیغاتی زیر است .
تبلیغات چاپی . تا همین اواخر تبلیغات چاپی رایجترین نوع تبلیغات بودند . آنها را میتوان در مجلات , روزنامهها و نشریات دیگر یافت . شایانذکر است که افرادی که مطالب چاپی را میخوانند تمایل دارند توجه بیشتری به انتشار داشته باشند و وفاداری قوی به انتشار داشته باشند که به تبلیغ شما اثر " هاله " مرتبط میدهد .
تبلیغات تلویزیونی را میتوان در شبکههای تلویزیون محلی یا ملی پخش کرد. آگهیهای تلویزیونی راه خوبی برای رسیدن به تعداد زیادی از افراد با پیام شما هستند . پخش تبلیغات به ویژه در ایجاد ارتباطات عاطفی با شرکت شما خوب عمل میکند.
آگهیهای رادیویی میتوانند در ایستگاههای رادیویی محلی یا ملی پخش شوند . آگهیهای رادیویی محلی روش خوبی برای جذب مشتریان در یک منطقه محلی هستند .
تبلیغات آنلاین شامل تبلیغات بنر , تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و بهینهسازی موتور جستجو است. با تجزیه و تحلیل دادهها تبلیغات آنلاین راه خوبی برای رسیدن به مخاطبان بسیار هدفمند با کمپین شماست . و یکی از مزایای اصلی تبلیغات آنلاین این است که شما میتوانید به دقت ببینید که کدام تبلیغات و تبلیغات بهترین کار را میکنند و به فروش و درآمد ترجمه میکنند .
تبلیغات برای بازاریابی موفق در دنیای کسبوکار در عصر فنآوری اطلاعات مدرن اهمیت زیادی دارد . تبلیغات نقش بسیار موثری در سیستم پیچیده و رقابتی توزیع دارد . در بازاریابی موفق کالاها و خدمات , تبلیغات به بازاریابان کمک میکند کالاها و خدمات را سریعتر بفروشند . هر چه یک شرکت بیشتر تبلیغ کند , سریعتر و آسانتر میتواند محصول یا سرویس خود را عرضه کند . بنابراین , کشورهای صنعتی بخش بزرگی از سرمایهگذاری خود را در تحقیقات تبلیغاتی صرف ترویج محصولات و خدمات خود میکنند . در زیر اهمیت تبلیغات از دیدگاه اقتصادی و اجتماعی مورد بحث قرار میگیرد .با توجه به اهمیت اقتصادی تبلیغات , بسیاری از مردم معتقدند که تبلیغات بیهوده و گمراهکننده است . اما با گسترش شکاف بین مصرفکننده و تولیدکننده در دنیای شلوغ امروز , اهمیت اقتصادی تبلیغات افزایش مییابد . هیچ جایگزینی برای تبلیغات وجود ندارد که چرخهای اقتصاد را در حال حرکت نگه دارد و به مصرفکننده یا کاربر درباره محصول یا سرویس اطلاع دهد .
هدف اصلی تبلیغات ایجاد تقاضا برای محصول یا خدمات در ذهن عمومی است . در نتیجه , تبلیغات مشتریان جدیدی ایجاد میکند و با تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی , تقاضا برای محصول یا خدمات را ایجاد میکند .تبلیغات با ایجاد تقاضا برای محصول یا خدمات در بازار به فروش بیشتر کمک میکند . در نتیجه نحوه تولید انبوه یک سازمان هموار است . در این صنعت داران علاقمند به راهاندازی صنایع جدید هستند و کشور نیز به سمت صنعتی شدن حرکت میکند .تولید انبوه در نتیجه فروش انبوه از طریق تبلیغات موثر تضمین میشود. در عین حال , سیاستهای مهار هزینه پیادهسازی شده و امکان ارائه کالاها یا خدمات با قیمتهای پایینتر وجود دارد .تبلیغات تقاضا برای محصول یا خدمات مورد نظر را در ذهن عمومی ایجاد میکند و برای عرضه کالاها و خدمات مطابق با تقاضا تنظیم میکند . در نتیجه , تنظیم تقاضا و عرضه ممکن است .تبلیغات فروش محصولات یا خدمات را افزایش میدهد . در نتیجه , سود نیز افزایش مییابد . دوباره هدف اصلی هر بازاریاب کسب سود است . تبلیغات نقش مفیدی در دستیابی به این اهداف ایفا میکنند.تبلیغات با ایجاد تقاضا برای محصول یا سرویس فروش بیشتری را تضمین میکند . این امر مستلزم تولید بیشتر است. این امر منجر به سرمایهگذاری بیشتر و افزایش سرمایهگذاری منجر به افزایش تولید کل و سرانه و درآمد ملی میشود.