هدف از وب سایت را بشناسیم
هدف وب سایت رسیدن به صفحه اول گوگل و انجام تبلیغات ارزان بر مبنای سئو است و چرا دانستن هدف یک وب سایت مهم است ؟ایجاد و حفظ یک وب سایت با کیفیت بالا , کاربر دوستانه اغلب شامل سرمایهگذاری قابلتوجه زمان ( اگر خودتان آن را بسازید ) و پول ( اگر به کسی پول بدهید تا به شما کمک کند ) است .فراتر از سرمایهگذاری در زمان و پول , وب سایت شما نیز چهره عمومی کسبوکار , سازمان یا برند آنلاین شما است . روشن کردن هدف موردنظر وب سایت تان اولین گام مهم در تعریف یک استراتژی روشن برای وب سایت تان است .زمانی که هدف بزرگ تصویر وب سایت خود را میدانید , میتوانید به سوالات مفصل تری در مورد مخاطبین هدف خود و آنچه میخواهید که اعضای مخاطب هنگام فرود بر وب سایت انجام دهند , مراجعه کنید .این کار به نوبه خود توانایی شما برای تعیین اهداف وب سایت را باز میکند و به شما کمک میکند تا درک کنید که چگونه موفقیت وب سایت خود را اندازهگیری کنید . اگر شما به عنوان صاحب کسبوکار که دارای حضور وب باشد , میخواهید رویکرد استراتژیک تری برای مدیریت وب سایت خود اتخاذ کنید , با روشن کردن هدف وب سایت خود شروع کنید . سپس شفافیت در مورد مخاطبین هدف , اقدامات تبدیل , اهداف و اندازهگیری شما دنبال خواهد شد.انواع مختلف وب سایتها بسته به اینکه مخاطب مورد نظر کیست اهداف متفاوتی دارند . برخی از وب سایتها به سمت فروش محصولات و دیگر وب سایتها به منظور ارائه اطلاعات عملی آماده میشوند , در حالی که برخی دیگر صرفا ً برای سرگرمی هستند .
هدف انواع وب سایت
هدف از وب سایتهای تجارت الکترونیک فروش محصولات به کاربران است . موفقترین وب سایتها به دقت برای دستیابی به درصد بالایی از خرید بهینه شدهاند . برای دستیابی به موفقیت وب سایتهای تجارت الکترونیک باید تمام آخرین تکنیکهای بستن آنلاین و upsell موجود را که ثابت شدهاست شانس خرید بازدیدکنندگان را افزایش دهد , ادغام کرد. بسیاری از عناصر مهم وجود دارند که به ساخت یک وب سایت موفق تجارت الکترونیک مانند حذف اصطکاک در طول فرآیند خرید , هموار کردن و آسان کردن وارسی , سریع و جذاب کردن وب سایت , فروش کاربران در محصولات مرتبط , کاهش خریداران قبلی .
هدف از یک وب سایت کسبوکار مبتنی بر خدمات متقاعد کردن بازدیدکنندگان وب سایت است که باید مشتریان شرکت خدماتی شوند . این کار با تعیین جایگاه شرکت به عنوان یک ارائهدهنده خدمت قابلاعتماد , قابلاعتماد و مجرب در بازار هدف انجام میشود.
بازدیدکنندگان پیش از این با بررسی وب سایتهای خود قبل از تماس تلفنی , ارائه دهندگان خدمات بالقوه را غربال خواهند کرد . در طول این فرآیند , آنها سعی میکنند بهترین شرکت را پیدا کنند که نیازهای خاص خود را برآورده کند . آنها سعی میکنند مشخص کنند که شرکت چقدر کارشناس است , کیفیت کاری که دریافت خواهند کرد , چه اعتبار خوبی دارد و چه مدت شرکت در کسبوکار بودهاست . بازدیدکنندگان میتوانند با ارائه اطلاعات و مقالاتی که دانش شما را نشان میدهند , یک پورتفولیوی بصری از کار , ویدئو , شهادت مشتریان و غیره کمک کنند .
هدف از یک وبلاگ , ارائه وب سایت به طور منظم به روز شده یا صفحه وب است که معمولا ً توسط یک گروه کوچک یا فردی اجرا میشود که به سبک غیررسمی یا محاورهای نوشته میشود . بلاگ ها میتوانند با استفاده از تعدادی از خدمات رایگان مانند wordpress.com به سادگی در اینترنت راهاندازی شوند . وبلاگهای شخصی و حرفهای زیادی وجود دارند که برای خواندن سرگرمکننده هستند و بینش شخصی زیادی به زندگی فرد میدهند . بلاگ ها میتوانند برای اهداف سرگرمی باشند یا به عنوان یک مجله آنلاین یا توسط شرکتها برای حفظ مشتریان خود در برابر آنچه که در حال رخ دادن است , استفاده شوند . مشخصه یک وبلاگ این است که حفظ دانش فنی برای یک فرد آموزش ندیده بسیار آسان است .
هدف از ایجاد وب سایت با کیفیت بالا
ایجاد و حفظ یک وب سایت با کیفیت بالا , کاربر دوستانه اغلب شامل سرمایهگذاری قابلتوجه زمان ( اگر خودتان آن را بسازید ) و پول ( اگر به کسی پول بدهید تا به شما کمک کند ) است .
فراتر از سرمایهگذاری در زمان و پول , وب سایت شما نیز چهره عمومی کسبوکار , سازمان یا برند آنلاین شما است . روشن کردن هدف موردنظر وب سایت تان اولین گام مهم در تعریف یک استراتژی روشن برای وب سایت تان است .
زمانی که هدف بزرگ تصویر وب سایت خود را میدانید , میتوانید به سوالات مفصل تری در مورد مخاطبین هدف خود و آنچه میخواهید که اعضای مخاطب هنگام فرود بر وب سایت انجام دهند , مراجعه کنید .
این کار به نوبه خود توانایی شما برای تعیین اهداف وب سایت را باز میکند و به شما کمک میکند تا درک کنید که چگونه موفقیت وب سایت خود را اندازهگیری کنید .
اگر شما به عنوان صاحب کسبوکار , یک رهبر غیر انتفاعی , یا هر کسی که دارای حضور وب باشد , میخواهید رویکرد استراتژیک تری برای مدیریت وب سایت خود اتخاذ کنید , با روشن کردن هدف وب سایت خود شروع کنید . سپس شفافیت در مورد مخاطبین هدف , اقدامات تبدیل , اهداف و اندازهگیری شما دنبال خواهد شد !
هدف اولیه هر وب سایت تجارت الکترونیک فروش احتمالی است : وب سایت برای فروش آنلاین محصولات یا خدمات وجود دارد . موفقیت در دستیابی به این هدف اولیه نیازمند ارتباط شفاف کاربران ارزش با خرید و همچنین یک فرآیند وارسی و پرداخت دوستانه کاربر خواهد بود .
بسیاری از کسب و کارها از وب سایت خود برای جذب پیشتاز یا چشمانداز استفاده میکنند , اما در واقع فروش آنلاین را تعطیل نمیکنند . در عوض , هدف این وب سایت جذب مشتریان واجد شرایط و اجازه دادن به آنها برای ارائه اطلاعات خود به کسبوکار است که سپس با یک تماس فروش پیگیری خواهد شد .
هدف از طراحی انواع وب سایت
هدف سایت اطلاعات محور
هدف از یک وب سایت اطلاعات محور انتقال اطلاعات خاص و مفید به یک کاربر / مخاطب خاص است تا خواننده چیزی جدید یا بهتر درک کند . این وب سایتها حول اطلاعات عملی بیشتری ساخته میشوند و ممکن است شامل " چگونه " , نکات و فنون , تعمیر و تعمیر , هدایت , اطلاعات پشتیبانی , دستورالعملها و غیره باشند .
هدف سایت سرگرمی
این وب سایتها اطلاعات سرگرمکننده برای بازدیدکنندگان را نشان میدهند . مجلات آنلاین , وب سایتهای شایعه مدار , اخبار مشهور , پوشش ورزشی , فیلمها , هنر , وب سایتهای فکاهی و غیره . این وب سایتها برای هدایت و به روز رسانی آسان طراحی شدهاند تا کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر باز گردند .
هدف وب سایت اجتماعی
هدف وب سایتهای ارتباط جمعی , اشتراک و ارتباط با دوستان , خانواده , همکاران , آشنایان و حتی غریبهها است . وب سایتهای ارتباط جمعی کار سریع و سادهای برای ایجاد شبکهای از ارتباطات ایجاد میکنند تا بتوانند در تماس با یکدیگر باشند , تجربیات روزانه , عکسها , علایق , ترجیحات و غیره را به اشتراک بگذارند .
شناسایی هدف اولیه وب سایت
صرف زمانی برای شناسایی هدف اولیه وب سایت تان اولین گام مهم در توسعه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال روشن , یا شروع کار برای بهبود عملکرد وب سایت تان است . به هر حال , اگر ندانید هدف وب سایت چیست , چطور میتوانید نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را ارزیابی کنید ؟
در اینجا یک مثال جدید آورده شدهاست که نشان میدهد چگونه یک مکالمه درباره هدف یک وب سایت منجر به درک چگونگی بهینهسازی وب سایت و توسعه یک استراتژی بازاریابی میشود :
بیشتر کسبوکار واقعی از وب سایت دور میشود : مشتریان تماس برقرار میکنند و مکالمه فروش و بستن یک رابطه مشتری جدید معمولا ً در تلفن و یا در شخص انجام میشود . براساس این درک ساده , روشن است که هدف این وب سایت نسل پیشرو است : جذب توجه به چشم اندازهای که در بازار خدمات ارائه شدهاند و تشویق آنها به ارائه فرم تماس برای تنظیم یک مشاوره آزاد .
با این حال , همانطور که در حال بررسی لیست اهداف وب سایت بودیم , متوجه شدیم که این وب سایت همچنین به دو هدف مهم ثانویه نیز خدمت کردهاست .
مشتریان بالقوه برای این کسبوکار اغلب سوالاتی در مورد ارائه خدمات دارند و قبل از آماده شدن برای مشورت به دنبال اطلاعات آموزشی هستند . این درک که وب سایت باید به کاربران اطلاع دهد منجر به تصمیم برای ایجاد کتابخانه پستهای وبلاگ آموزشی در وب سایت شد ( تصمیمی که وب سایت را برای کاربران ارزشمندتر میکند و قابلیت دید موتور جستجو را افزایش میدهد ) .
ما همچنین متوجه شدیم که بخشی از هدف وب سایت ارائه صاحب کسبوکار به عنوان یک متخصص در زمینه او است که صلاحیت ارائه مشاوره در حوزه تخصص خود را دارد . با توجه به اینکه وب سایت هدف ثانویه ارائه اطلاعات در مورد تجربه و اعتبار مالک کسبوکار دارد , منجر به سرمایهگذاری بیشتر در صفحه " درباره " سایت , گنجاندن ارتباط با گواهینامههای حرفهای که او در آن قرار دارد و توسعه بیشتری دارد .
امیدوارم این مثال نشان دهد که چگونه یک مکالمه درباره هدف وب سایت ما به عنوان یک نقطه ورود به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما به طور کلی عمل میکند , و چه پیشرفتهایی را میخواهید در وب سایت خود اولویتبندی کنید .
هدف وب سایت بستگی به کار و کسب دارد
هدف یک وب سایت بسته به این که آیا یک کسبوکار محصول یا سرویس محور را اداره میکنید , تغییر میکند . اگر محصولات خود را بفروشید , یک وب سایت تجارت الکترونیک میخواهید که در آن مردم بتوانند آنها را پیدا و خریداری کنند . اگر خدمات میفروشید , به سایتی نیاز خواهید داشت که به مردم در مورد آنها آموزش دهد و به آنها اجازه دهد در تماس باشند . انواع دیگری از وب سایتهای تجاری اختصاصی به اطلاعات , برندسازی و پشتیبانی وجود دارد , اما فروش محصولات یا خدمات دو نوع اصلی هستند .
اینترنت تا کنون محبوبترین راه برای پیدا کردن اطلاعات است که وب سایت کسبوکار شما را به یک ابزار بازاریابی تبدیل میکند . این باید شامل اطلاعاتی باشد که مردم در جستجوی آن هستند , به وضوح توضیح دهید که چرا کسبوکار شما فوقالعاده است , و برای تشویق مردم به تماس با آنها به طور شفاف اقدام به تماس میکند . زمانی که به خوبی طراحیشده , میتواند بزرگترین مولد سرب شما شود .
هنگام تلاش برای یافتن خدمت , مردم به هر دلیل زیر از وب سایتهای کسبوکار بازدید میکنند :
آنها میخواهند قیمت را پیدا کنند. قیمتگذاری یک عامل حیاتی در تصمیمگیری برای خرید خدمت است , بنابراین مردم همیشه به دنبال آن خواهند بود . اگر سرویس شما برای قیمتگذاری ثابت مناسب نیست , باید برای آنها آسان کنید تا بتوانید نقلقول کنید .
آنها میخواهند نمونههایی از کار شما را پیدا کنند . اگر چیزی را به عنوان بخشی از خدمات خود خلق یا تغییر دهید , احتمالا ً مردم میخواهند نمونههایی از کارتان را ببینند , تا تصمیم بگیرند که آیا در کاری که انجام میدهید خوب هستید یا خیر . این موضوع معمولا ً در یک صفحه پورتفولیو با مثالهای مختلف در نمایش نگهداری میشود.
آنها مدرک اجتماعی میخواهند . ما اغلب به آنچه دیگران در مورد یک شرکت و خدمات آن میگویند اعتماد میکنیم , بنابراین به دنبال بررسی و شهادت مشتریان خواهیم بود تا بفهمیم مردم چه میاندیشند . اگر نمونههای مثبتی دارید , آنها باید در وب سایت شما با صدای بلند و با افتخار تبلیغ شوند . جوایز صنعت نیز باید در نظر گرفته شود .
اونا میخوان با هم تماس بگیرن . این هدف نهایی برای کسبوکار مبتنی بر خدمت است . اگر محتوای وب سایت شما مرتبط و متقاعد کننده باشد , ممکن است مردم متقاعد شوند که دست به دست هم بدهند و به یک رهبری جدید تبدیل شوند .
اهداف مشترک وب سایت ها
برخی از افراد ممکن است برای کسب اطلاعات تجاری مهم مانند شمارهتلفن , آدرس ایمیل , ساعات کاری یا آدرس فیزیکی از سایت شما بازدید کنند. آنها همچنین ممکن است بخواهند در مورد کاری که واقعا ً انجام میدهید اطلاعات بیشتری کسب کنند , صفحات " درباره " و " تیم " خود را جستجو کنند تا شرکت شما را بهتر درک کنند .
وب سایت شما همچنین مکانی عالی برای ذخیره سیاستهای مختلف شما است که افراد میتوانند در صورت نیاز اطلاعات بیشتری بخوانند . این شامل سیاستهای حمل و نقل , بازگشت , حریم خصوصی و شرایط و ضوابط است. ما در واقع یک مقاله جامع درباره سیاستهای بازاریابی حریم خصوصی نوشت , اگر دوست دارید بخوانید .
بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطبین هدف شماست , که میتواند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان جدید را به ارمغان بیاورد , شهرت برند شما را بهبود بخشد و مردم را تشویق به خرید از شما کند . برای وب سایت شما , انواع محتوای محبوب شامل وبلاگها , ویدیوها , کتابهای الکترونیکی , روزنامههای سفید و وبینارها است که معمولا ً مردم از طریق موتور جستجو پیدا میکنند . اگر محتوای مربوط به جستجوی کاربر باشد , و بینش ارزشمندی در مورد موضوع در دست ارائه دهد , ممکن است آنها وسوسه شوند که بر روی هر اقدام به تماس که در صفحه کار کردهاید , مانند یک خبرنامه یا درخواست کتبی کلیک کنند .
برند یک شرکت هویت آن است و یک برند قوی فورا ً شناخته میشود و به سرعت به یاد میآورد . یک تیک بزرگ روی یک جفت کفش در نظر بگیرید - تقریبا ً همه در دنیای غرب میدانند که توسط نایک ساخته شدهاند .
یک وب سایت تجاری حضور آنلاین به برند شما میدهد و به شما این امکان را میدهد که برندسازی خود را با لوگو , پالت رنگ , تایپوگرافی , سبک تصویرسازی و بیشتر تقویت کنید . وقتی طراحان وب سایت شما به راهنمای سبک برند خود پایبند هستند , باید به سایتی برسید که برند شما را به خوبی منعکس میکند و به سیمان کردن آن در ذهن مردم کمک میکند .
وب سایت تجاری شما همچنین مکانی عالی برای تبلیغ کانالهای اجتماعی برند شما و تشویق آنها به اشتراک گذاشتن خبرنامه شما , افزایش بیشتر آگاهی از برند است .
وب سایت مجموعهای از صفحات وب است که بر روی سرور وب میزبانی میشود . یک صفحه وب مانند سندی است که میتواند شامل انواع مختلف محتوا , شامل متن , تصاویر , ویدیو و غیره باشد و شما میتوانید اطلاعات , خدمات یا محصولات را در هر موضوعی در وب سایت خود به اشتراک بگذارید .
درست مانند اینکه شما یک خانه فیزیکی در زمین بسازید , میتوانید یک وب سایت در اینترنت ایجاد کنید که اطلاعات شما در آن قرار دارد . از این رو , هر وب سایت یک آدرس منحصر به فرد به نام آدرس وب دارد که به کاربران اینترنت اجازه میدهد اطلاعات سایت را پیدا کنند و دسترسی داشته باشند.
ایجاد و نگهداری یک وب سایت زمان و پول قابلتوجهی میگیرد . در واقع سایت شما نیز نشاندهنده کسبوکار , سازمان و یا برند آنلاین شما است. بنابراین , شما باید هدف روشنی برای وب سایت خود داشته باشید تا بتوانید یک استراتژی مناسب ایجاد کنید .
برای وب سایتی که ترافیک ندارد , هیچ فایدهای ندارد . علاوه بر این , برخی از وب سایتها برای فعالیت به ترافیک زیادی نیاز دارند , در حالی که برخی دیگر ممکن است به ترافیک زیادی نیاز نداشته باشند .
برای مثال وب سایتهای سرگرمی و اخبار به ترافیک بالا تکیه دارند . از سوی دیگر , سایتهای مبتنی بر خدمات نیز میتوانند ترافیک هدفمند محدودی را مدیریت کنند.
از این رو , هدف مشترک وب سایتها کمک به بازدیدکنندگان برای کشف آنها است . بدون بازدید کنندگان از سایتهای خود , کسب و کارها نمیتوانند به اهداف دیگر خود دست یابند .
وب سایت باعث اعتماد است
اغلب مردم بدون وب سایت خوب به یک کسبوکار اعتماد نمیکنند . یک صفحه تمیز و مدرن که به طور منظم به روز میشود و در موتورهای جستجو ظاهر میشود , یک افزایش اعتبار فوری است . مشتریان بالقوه بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و تمام اطلاعات مورد نیاز آنها در یک مکان را خواهند داشت . در یک عصر دیجیتال , ما انتظار داریم که کسب و کارها حضور وب داشته باشند .
حتی کوچکترین کسبوکار محلی یا سازمان به یک وب سایت نیاز دارد - از یک سایت ساده برای یک مغازه مادر و پاپ گرفته تا یک وب سایت کامل برای یک کلیسای محلی .
هر کسی میتواند به راحتی یک صفحه فیس بوک یا یک حساب اینستاگرام با دادههای جعلی , نام / دسته شما ایجاد ;ند , و پروفایل ها ممکن است شبیه به پروفایل شما باشد . بنابراین , یک وب سایت تجاری حرفهای شرکت شما را به طریقی که هیچ کانال رسانههای اجتماعی دیگری نخواهد داشت , به کار میاندازد .
و اگر کسبوکار نداشته باشید و در نظر دارید مکانی برای پورتفولیوی خود ایجاد کنید , کار خود را نشان دهید , یا چیزی که نشان میدهد وقتی به دنبال یک شغل هستید , برای استخدام کنندگان ارسال کنید - این یک راه حرفهای نیست .
وب سایتهای خوب بهینهسازی شده میتوانند در صفحه اول جستجوی گوگل ظاهر شوند که مشتریان جدیدی را جذب میکنند که به طور خاص به دنبال شما نیستند اما ما فقط در حال تحقیق درباره یک موضوع هستیم . شانس بسیار بزرگتری از این وجود دارد که کسی در وب سایت شما سکندری بخورد تا یک پروفایل رسانههای اجتماعی . همچنین مقایسه شما با هر کسبوکار رقیب و یا پیشنهاد زمانی آسانتر است که همه طرفهای درگیر یک وب سایت حرفهای داشته باشند .
اگر در تبلیغات گوگل یا تبلیغات فیس بوک سرمایهگذاری کنید , میتوانید فورا ً ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید . در صفحه , تمام جزئیات برای خرید آگاهانه و اقدام به تماس برای انگیزه بخشیدن به آنها وجود دارد . صفحات دارای فرمهای popup توکار و notifications پوش وب بازدیدکنندگان وب را تشویق میکنند که در تماس بمانند و برگردند .
کسب آنلاین پول از وب سایت
بسیاری از مردم یک وب سایت ایجاد میکنند تا به صورت آنلاین پول تهیه کنند. وب سایت یک ابزار ارتباطی عالی برای کمک به مردم است و همچنین برای خود سود میبرد . جمعیت شناختی کاربران آنلاین معمولا ً دارای تحصیلات عالی با درآمد بالاتر هستند و خرید آنلاین دیگر به عنوان ریسک برای بسیاری از کاربران اینترنتی تلقی نمیشود . راههای زیادی برای به دست آوردن پول به صورت آنلاین وجود دارد و چند مثال شامل تجارت الکترونیک , بازاریابی وابسته , تبلیغات و خدمات عضویت است. اصول کسبوکار آنلاین شبیه به همتای برونخط هستند , و داشتن یک برنامه کسبوکار , پشتیبانی مالی , استراتژیهای بازاریابی و برآورده کردن نیازهای مشتری برای داشتن کسبوکار موفق ضروری است .
اگر یک کسبوکار موجود دارید که به پشتیبانی مشتری نیاز دارد , یک وب سایت میتواند هزینهها را کاهش داده و پول را پسانداز کند. ارسال سوالات و پاسخهای مکرر و توصیف محصولات و خدمات با جزئیات بیشتر فعالیتهای خدمات مشتری را تسهیل خواهد کرد . ارائه بروشورهای دانلود و رانندگان نرمافزار به مشتریان شما اجازه میدهد تا نیازهای خود را ۲۴ ساعت و ۳۶۵ روز ارائه کنند . بروشورها و فهرستها برای چاپ و توزیع پول هزینه میکنند و استفاده از وب سایت پول پسانداز خواهد کرد . برای مثال , یک مالک رستوران ممکن است ساعات منو و رستوران را پست کند , و مشتریان ممکن است نیازی به درخواست برای ساعات عملیات یا پرسیدن سوالاتی در مورد منوی پیشنهادی صرفهجویی در زمان برای کارمند خود نداشته باشند . نه تنها این , بلکه صاحبان رستوران میتوانند هزینههای خود را بیشتر کاهش دهند , اگر از خدماتی برای چاپ بروشور و کاتالوگ استفاده کنند , تا زمانی که سفارش عمده دریافت کنند . کاربران همچنین ممکن است به وب سایت خود برای منابع اضافی مراجعه کنند اگر اطلاعات ارائهشده مفید و قابلاستفاده مجدد باشد و باعث شود افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند و به طور بالقوه مشتری شوند . همچنین میتوانید از وب سایت خود برای جمعآوری بازخورد مشتری یا نظرسنجیهای مشتری , برای افزایش کسبوکار خود با ارتباط بیشتر با مشتریان خود استفاده کنید .
توانایی جستجو در اینترنت , وب را ابزار قدرتمندی میسازد . شرکتهایی که از اینترانت استفاده میکنند میتوانند شامل اسناد شرکت , رویههای عملیاتی استاندارد , اطلاعات حقوق, پستهای شغلی , زمان پرداخت , اخبار شرکت , برنامههای آموزشی و سایر منابع اضافی در وب سایت باشند . این خدمات به عنوان خدمات کارمند نامیده میشوند . مشتریان خارجی از کاتالوگ آنلاین , راهنمای کاربر , بازبینی محصول و استفاده از موارد سود میبرند . ارائه نمایش آنلاین محصولات و پیشنهاد بهبود به محصول شما ارتباطات ارزشمندی است که میتوانید با مشتریان خود داشته باشید .
ارتباط با کارمندان , همکاران و مشتریان در هنگام استفاده از وب بدون استرس است . تلاش برای تماس با کسی در حین سفر به منطقه زمانی مختلف بسیار دشوار و ناامیدکننده است . به راحتی میتوانید اطلاعات خود را به صورت آنلاین قرار دهید و مسافر میتواند در هر زمان به اطلاعات دسترسی داشته باشد . صفحات وب نیز میتوانند به زبانهای مختلف ترجمه شوند که انتقال آن را آسانتر میکند . اینترنت انعطافپذیری بیشتری نسبت به پخش و یا اطلاعات چاپی دارد . اطلاعات را میتوان به روز , حذف و یا به سرعت از طریق اینترنت اضافه کرد.