فروش محتوا(14 روش درآمد از فروش محتوا) امروزه یکی از روش های متداول کسب درآمد است.امروزه ایجاد محتوای دیجیتال تنها یک سرگرمی نیست . پلتفرم ها و راههای زیادی وجود دارند که سازندگان محتوا میتوانند از آن برای تبدیل آن به یک شغل جانبی پول یا حتی یک شغل تماموقت استفاده کنند .علاوه بر این , تقاضا برای محتوای آنلاین به سرعت افزایشیافته است . در سال ۲۰۱۹ تعداد کانالهای یوتیوب که بیش از ۱ میلیون مشترک را به خود اختصاص داده بودند , ۶۵ % افزایشیافته بود . براساس این سکو , بیش از ۱ میلیارد ساعت محتوای یوتیوب هر روز دیده میشود .فروش محتوا و کسب درآمد انلاین نیاز به خلاقیت و سلیقه در نوشتن و ایجاد فیلم و ویدئو و تصاویر گرافیکی ،انیمیشن و تمام محتواهای جذاب برای کاربران دارد.سازندگان محتوا محتوای آموزشی و / یا سرگرمکننده ایجاد میکنند که به چالشها یا نیازهای مخاطبان هدف خاص میپردازد . از وبلاگها و مقالات گرفته تا صوتی و پادکست ها, اشکال بسیاری وجود دارد که محتوا میتواند به خود بگیرد . همچنین انواع مختلفی از سازندگان محتوا و انتخاب گسترده کانالها , سایتهای محتوای تخصصی و پلتفرم ها وجود دارد که میتوانند از آنها استفاده کنند
>تولید محتوا , یکی از مهمترین مسئولیت بازاریابان محتوای امروز است .ایجاد و فروش محتوای عالی امروزه یک شغل پردرآمد است و بهترین راه برای درگیر کردن ما با مخاطبین و تاثیر بر درآمد است .تولید محتوا فرآیند شناسایی یک موضوع جدید است که شما میخواهید درباره آن بنویسید , تصمیم بگیرید که کدام یک از محتویات را انتخاب کنید , استراتژی خود ( کلید واژه یا در غیر این صورت ) را تنظیم و سپس آن را تولید کنید .
علاوه بر این , بیشتر فرآیندهای تولید محتوا شامل دورهای کامل از ویرایشها با سایر ذینفعان قبل از اینکه محتوا آماده انتشار باشد, هستند .
از آنجا که محتوا میتواند اشکال زیادی داشته باشد - پستهای وبلاگ , ویدئو , کتابهای الکترونیکی , توئیت ها, اینفوگرافیک ها ,فرآیند خلق محتوا بسیار ظریف و نه همیشه به سادگی به نظر میرسد . اما انجام این کار به خوبی میتواند بر کسبوکار شما تاثیر بگذارد . در واقع , تحقیقات اخیر ثابت میکند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث میشود که مشتریان با درصد بیشتری از کسبوکار شما خریداری کنند .
از طریق تحقیق کلید واژه فرصتها را پیدا کنید. تحقیق کلید واژه راهی شگفتانگیز برای کشف این است که چگونه مخاطبین شما درباره یک موضوع صحبت میکنند . علاوه بر این , تحقیقات کلید واژه میتواند به شما کمک کند تا فرصتهای جدیدی را برای محتوای خود کشف کنید . و شما میتوانید از کتاب جستجوی ماهانه کلید واژه برای تخمین میزان ترافیک آلی که ممکن است دریافت کنید استفاده کنید اگر در نهایت شروع به رتبهبندی عباراتی کنید که میخواهید درباره آن بنویسید .
درخواست بازخورد مشتری . پرسیدن از مشتریان شما ممکن است به نظر ساده بیاید تا ایدهای داشته باشید , اما اغلب پرسشهای بیپاسخ در مورد محصول یا فضای شما وجود دارد که میتوانید به آن پاسخ دهید . ایجاد محتوای حول این سوالات تاثیر مستقیم و معناداری بر مشتریان فعلی شما خواهد داشت.برای تولید و فروش محتوا بدون تردید جلب رضایت مشتریان در اولیت قرار دارد و بدون توجه مشتری هرگز قادر به فروش محتوای خود نخواهید بود.
خودتان را به جای مخاطبین خود قرار دهید . به عنوان یک بازاریابان , اولین مسئولیت شما درک مشتری است . بنابراین , وقتی به دنبال ایدههای جدید هستید , به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی ممکن است جذاب , جالب و یا مفید باشد . سپس بررسی کنید که چگونه این ایدهها میتوانند با استراتژی محتوای شما کار کنند . شما میتوانید سایتهایی مانند Quora را بررسی کنید تا ببینید افراد در حوزههای تخصصی شما چه موضوعاتی را میپرسند .
قبل از اینکه وارد فرآیند تولید محتوا شویم , بیایید با اصول اولیه , مانند تعریف خالق محتوا شروع کنیم . یک سازنده محتوا به کسی اشاره میکند که مسئول افکار , خلق و توزیع محتوا است که برند را به مخاطب هدف خود متصل میکند . هدف سازندگان محتوا ایجاد محتوای جذاب و جذاب است که توجه کاربران را به هدایت ترافیک وب سایت , تغییر شکل و تعامل با برند شما در سکوهای خارجی مانند اجتماعی جلب میکند . این میتواند محتوای اطلاعاتی باشد , اما لازم نیست . همچنین میتواند به منظور افزایش آگاهی از برند , برای مثال , به سرگرمی کمک کند.
سازندگان محتوای دیجیتال در هر سکو یا کانال محتوای تولید میکنند . داشتن سازنده محتوای اختصاصی یک ضرورت برای هر سازمانی است . این ها بازاریابان محتوایی هستند که از طریق محتوای کیفی به زندگی ایدهها کمک میکنند که بالاترین احتمال رتبهبندی را در SERP و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما فراهم میکند .
میلیونها قطعه مطالب هر روز بصورت آنلاین منتشر میشوند . برای ایستادن و تاثیر گذاشتن بر مشتریان ( و مشتریان بالقوه ) , محتوای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد . این به این معنی است که نه تنها به خوبی نوشته و طراحی شدهاست , بلکه با نیازهای مخاطبین شما در ذهن ایجاد شدهاست . تفاوت بین محتوای با کیفیت بالا و کیفیت پایین , محتوای بسیار زیادی به سطح بالا میرود در حالی که محتوای ضعیف در خلا اینترنت ناپدید میشود .مقدار تلاشی که در محتوای برند خود قرار میدهید , میتواند به فروش محتوا کمک کند.با فروش محتوا کسب درآمد کنید.
هدف اصلی تولید محتوا جذب مشتریان جدید و قدیمی و در نهایت فروش محتوا است . استراتژیهای بازاریابی ورودی رسانههای دیجیتال با ارزش بالا را رایگان ارائه میدهند . این محتوای , رهبری فکری برند شما را ایجاد میکند در حالی که اطلاعات لازم برای تصمیمگیری خرید را به خوانندگان ارائه میدهد .برندها از انواع مختلف محتوا در هر مرحله از قیف بازاریابی استفاده میکنند . در بالای قیف , وبلاگهای بهینهسازیشده موتور جستجو به طور ارگانیک بازدیدکنندگان جدید را جذب میکنند . صفحات فرود , خوانندگان را درگیر میکنند و محتوای بسیار مفصلی دارند .
تولید محتوا اساس تمام تلاشهای بازاریابی دیجیتال مدرن است . این فرآیند به عنوان فرآیند انجام تحقیق , ایجاد ایدههای استراتژیک , ساخت آن ایدهها به صورت وثیقه با ارزش بالا و سپس ارتقا آن قطعات به مخاطب هدف تعریف میشود. محتوای دیجیتال اشکال بسیاری دارد , از جمله صفحات وب , وبلاگها , infographics , ویدیوها و پستهای رسانههای اجتماعی .برای فروش محتوا باید نیاز مشتریان را بشناسید و به آن فکر کنید.با تولید یک محتوای ناب باید نظر کاربران و مشتریان احتمالی را خریداری نمایید.
زمانی که فروش محتوا را شروع میکنید , بالاخره میرسد و محتوای خود را به دنیای وسیع آزاد کردهاید , نفس عمیقی بکشید . اما فراموش نکنید که سفر تولید محتوا , از افکار گرفته تا انتشار , در جریان است . یک استراتژی محتوای خوب دارای یک فرآیند خلق جامد و همچنین یک برنامه ارتقا برای پیش و پس از آزادی است. شغل شما به عنوان یک بازاریابان محتوا این است که تمام مطالب را در طول سفر کامل ببینید . بنابراین اجازه ندهید فرآیند ایجاد از توزیع پس انتشار و استراتژی ارتقا که به همان اندازه مهم هستند منحرف شود.
اگر ایده به اشتراک گذاشتن مهارتهای خود را دوست دارید اما لزوما ً نمیخواهید از یک سکوی یادگیری آنلاین استفاده کنید , میتوانید یک سرویس مشاوره هم ارائه دهید . در حالی که ممکن است کار اضافی انجام شود , میتواند بسیار سودمند باشد چون هر ساعت به شما پرداخت خواهد شد ( و شما میتوانید تصمیم بگیرید که هزینه ساعتی تان چیست ) . برای مثال , شما میتوانید به سازندگان محتوای مشتاق کمک کنید تا استراتژیهای خود را خلق کنند یا به سادگی پورتفولیوی خود را بازبینی کنند . هر چه دامنه خدمات مشاوره شما باشد , میتواند یک وقفه مورد نیاز از ایجاد محتوا , به ویژه زمانی که بلوک نویسنده را تجربه میکنید , ارائه دهد.
ایجاد حس انحصاری بودن میتواند یک تاکتیک بازاریابی عالی برای بالا نگه داشتن آستین شما باشد . یک راه برای انجام این کار به پیروان شما این است که شانس ثبتنام برای عضویت در حقوق را بدهند . در ازای یک اشتراک ماهانه تعیینشده , مشترکان که برای این ردیف ثبتنام کردهاند , به محتوای انحصاری که شما فقط برای آنها ایجاد کردهاید , دسترسی پیدا خواهند کرد . از کلاسها گرفته تا محتوای پشتپرده , انواع زیادی از محتوای انحصاری وجود دارد که میتوانید ارائه دهید . برای مثال میتوانید سکویی مانند Patreon را بررسی کنید که به شما اجازه میدهد اشتراک انحصاری برای دو دلار ارائه دهید . یکی از مزایای رفتن به این مسیر این است که شما مجبور نیستید با خلق محتوایی که مخاطبین هدف شما دوست دارند به سلیقه عمومی بفروشید . علاوه بر این , میتواند به شما ثبات مورد نیاز برای کمک به رشد شغل خود به عنوان یک سازنده محتوای مستقل را نیز ارائه دهد .
برخی از انواع محتوا نیز میتوانند به عنوان اشتراک فروخته شوند . برای مثال , اگر شما یک podcaster هستید , ممکن است بخواهید به شنوندگان خود تجربه گوش دادن رایگان در ازای اشتراک پرداختشده ارائه دهید . همانطور که قبلا ً ذکر شد , مزیت این رویکرد این است که شما میتوانید ردیفهای متفاوتی با ردیفهای گرانتر ارائه محتوای صرف ارائه دهید .
فروش محتوای هنری یک راه مهم کسب درآمد است.از نیازهای دنبال کنندگان خود برای حمایت از آثار هنری خود استفاده نکنید . با ایجاد یک فروشگاه آنلاین به کاربران خود این شانس را میدهید که قدردانی خود را از آثار شما نشان دهند . به هر حال , اگر پیروان شما از از آثار خوششان نمیآمد , در وهله اول از شما پیروی نمیکردند .برای مثال میتوانید از etsy برای ایجاد یک فروشگاه با هنر خود استفاده کنید . سپس , برای اطمینان از این که پیروان شما میتوانند به راحتی فروشگاه etsy شما را پیدا کنند , لینک را به فروشگاه خود در پروفایل حسابهای مختلف رسانههای اجتماعی خود تقسیم کنید .
اگر خود را به عنوان یک هنرمند نگاه نکنید یا ایده صورت خود را در یک لیوان دوست نداشته باشید , همیشه میتوانید به سادگی به فروش عکسهای سهام بچسبید . متناوبا , شما میتوانید ویدیو ذخیره یا حتی محتوای صوتی که میتوانید بفروشید را نیز ایجاد کنید . برای مثال , شما میتوانید در سایتی مانند Storyblocks که بیش از ۱۸۰,۰۰۰ عضو فعال دارد , به یک عامل تبدیل شوید . یکی از مزایای استفاده از Storyblocks این است که ویدیویی که آپلود میکنید , nonexclusive باقی میماند . این بدین معنی است که شما میتوانید به توزیع videos در هر جایی که میتوانید پول بگیرید ادامه دهید که در نهایت شما را در کنترل محتوای خود قرار میدهد .
سازندگان محتوا در مقابل اینفلوئنسرها : تفاوت چیست؟
ممکن است جملات " سازنده محتوا " و " اینفلوئنسر " را به جای یکدیگر شنیده باشید و در حالی که آنها مشابه هم هستند , تفاوتی بین این دو وجود دارد .
اساسا , یک سازنده محتوا هر کسی است که محتوای دیجیتالی ایجاد میکند , در حالی که یک اینفلوئنسر یک شخصیت رسانهای اجتماعی است که مخاطبان خود را برای خرید محصولات یا خدماتی که تبلیغ میکنند تحتتاثیر قرار میدهد .
با این حال , اغلب همپوشانی زیادی بین این دو وجود دارد چون اغلب سازندگان و اینفلوئنسرها ترکیب خوبی از برندسازی شخصی , خلق محتوا و ارتقا دارند .
رشد رسانههای اجتماعی به دنبال کانالهای متعدد زمانی که شروع میکنید , تمرکز بر یک کانال اجتماعی راه خوبی برای ایجاد یک جامعه درگیر است .
اما نادیده گرفتن سایر سکوها میتواند توانایی شما برای رسیدن به افراد بیشتر و پول درآوردن را محدود کند .
راهحل ؟ ترفیع متقابل .
اگر پلت فرم اصلی شما اینستاگرام است , سعی کنید حلقههای خود را برای سایر شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک و یوتیوب باز کنید .
به این ترتیب , شما میتوانید دنبال کردن خود را در چندین کانال ایجاد کرده و خود را تا درآمد تبلیغاتی , مشارکت و فرصتهای برند بیشتر باز کنید .
فروش محتوا از طریق وبلاگ نویسی یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد است.وبلاگ نویسی پول شبیه یک رویا است . نه تنها به طور مستقل کار میکنید و از ۹ به ۵ صرفنظر میکنید , بلکه میتوانید از هر جایی در دنیا درباره موضوعات انتخاب خود وبلاگ تهیه کنید . در حالی که این کار سخت است , حتی مبتدیان نیز میتوانند با استراتژی درست به این کار دست یابند .البته برای تبدیل شدن به بخشی از وبلاگ نویسی باید یک وبلاگ ایجاد کنید . بعد از آن , شما باید مخاطبین خود را بزرگ کنید . این راهنمای جامع شما را از طریق گامهای عملی در مورد نحوه راهاندازی یک وبلاگ , ایجاد خوانندگان و رشد وبلاگ تان هدایت خواهد کرد . سپس با استفاده از ابزارهای قدرتمند یاد میگیرید که به شما کمک میکند یاد بگیرید چگونه وبلاگ نویسی پول کنید , ترافیک وب سایت خود را به پول تبدیل کنید و به طور بالقوه یک کسبوکار آنلاین را راهاندازی کنید .
اولین قدم در برنامهریزی تولید محتوا این است که تصمیم بگیرید چه شکلی را میخواهید بگیرید . برخی ایدهها اگر به صورت بصری نمایش داده شوند قویتر خواهند بود و میتوانند یک اینفوگرافیک یا ویدئو را تضمین کنند. سایر قطعات محتوی ممکن است برای متنی ساده مناسب باشند . برای آنها , یک پست بلاگ , مقاله یا کتاب الکترونیکی میتواند بهترین شکل باشد .
شما میتوانید با بررسی اینکه چه نوع محتوایی در اطراف موضوع شما ایجاد شدهاست , بینش زیادی کسب کنید . برای مثال , ایده موضوعی خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه نوع محتوایی در صفحه اول آمدهاست . آیا ویدئو یا انواع نتایج خاص دیگری وجود دارد ؟ آیا لینک نشانیهای اینترنتی به اینوگرافیک باز میگردد ؟ آیا تصاویر در SERP ظاهر میشوند ؟ دانستن اینکه کدام نوع محتوا در اطراف موضوع شما وجود دارد باید به اطلاع شما در مورد نوع محتوا کمک کند .
علاوه بر این , در طول مراحل برنامهریزی شما میخواهید مطمئن شوید که در حال انجام تحقیقات کلید واژه مناسب در مورد موضوع خود هستید . زمانی که محتوای وب ایجاد میکنید باید یک کلید واژه برای هدف انتخاب کنید تا بتوانید کلید واژه را به درستی در محتوای خود ادغام کنید , نه بعد از واقعیت .
گام بعدی تصمیمگیری در مورد مقیاس پروژه محتوای شما است . اگر ایده محتوای شما خاص و محدود است , ممکن است برای پرداختن درست به موضوع فقط به یک پست بلاگ , ویدئو یا مقاله نیاز داشته باشید .
اما اگر به یک موضوع بزرگ نزدیک شدید , به ویژه چیزی که برای گزاره ارزش کسبوکار یا حوزه تخصص شما مهم است , ممکن است نیاز داشته باشید که چندین بخش از محتوا در اطراف این ایده ایجاد کنید . سازندگان موفق محتوای تصمیم خواهند گرفت که پروژه نهایی آنها دقیقا ً چه شکلی خواهد بود قبل از اینکه حتی شروع به نوشتن یا ایجاد کنند .
زمانی که یک قطعه محتوا ایجاد میکنید , همیشه آن را برای دو مخاطب اصلی ایجاد میکنید : مشتریان و الگوریتمهای جستجو . دومی فنآوری پیچیدهای است که اطلاعات را بازیابی میکند و با الگوها مطابقت دارد. موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند . در روزهای اولیه تاریخ گوگل , سازندگان محتوا میتوانند وب سایت خود را با کلمات کلیدی پر کنند تا صفحات خود را برای عکاسی به بالای صفحات نتایج موتور جستجو ( SERPs ) ببرند .
این روزها , رتبهبندی بسیار ساده نیست - به خصوص برای کلمات کلیدی سودآور که نشاندهنده قصد خرید است . برای مثال , یک عبارت کلیدی مثل " تحویل پیتزا نزدیک من " نشان میدهد که جستجوگر سعی دارد یک منبع پیتزا خوشمزه در نزدیکی من پیدا کند. الگوریتم جستجوی گوگل مکان کاربر و همچنین عوامل مختلفی را برای تعیین اینکه کدام صفحات وب باید ابتدا نمایش داده شوند , در نظر میگیرد .
این فرآیند زمانی پیچیدهتر میشود که شما فروش b2b را در نظر بگیرید , جایی که فرد جستجوگر احتمالا ً تصمیم خود را براساس بیشتر از نزدیکی نزدیکترین فروشنده میگیرد . در این صورت , شما به محتوای مناسب برای هر مرحله از سفر خریدار نیاز دارید , که با جستجوی آنلاین اولیه آنها آغاز میشود. محتوای بالای قیف مانند پست بلاگ و ویدئو باید موتور جستجو بهینهسازی شود تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند .