پروژه سئو برای کسب رتبه در گوگل نیازمند یک تلاش در طول یک زمان نسبتا طولانی است.هر پروژه سئو که با موفقیت همراه بوده است مسلما در یک زمان کوتاه انجام نشده است.پروژه سئو نیازمند استراتژی شامل تحقیق در باره کلمات کلیدی مرتبط با اهداف سایت و شناخت رقبا و جایگاه آنان در صفحه اول گوگل است.هر پروژه سئو را نمیتوان با موفقیت همراه دانست تجزیه و تحلیل متناوب وب سایت و شناخت نقاط ضعف و قوت یک وب سایت مستلزم پیگیری مداوم است.در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره انجام پروژه سئو برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل صحبت کرده ایم.با ما همراه باشید
مدیریت پروژه سئو به برنامهریزی و هماهنگی تمام وظایف و وظایف فرعی درگیر در ساخت یک کمپین موفق سئو اشاره دارد.
همه چیز در مورد سازماندهی جریانهای کاری مختلف مورد نیاز برای حرکت به جلو یک پروژه سئو است , و تضمین میکند که وظایف درست , توسط افراد مناسب , در زمان مناسب , روی آن کار میکنند .
کمپین های سئو شامل فعالیتهای مرتبط زیادی مانند ممیزیهای فنی , تحقیقات بازار , برنامهریزی محتوا و توسعه استراتژیک هستند. تاخیر یا نظارت در هر یک از این مناطق میتواند تاثیر منفی بر دیگر بخشهای پروژه داشته باشد که خطرات موفقیت کلی کمپین را به خطر میاندازد .
مدیریت پروژه سئو به تیمها اجازه میدهد تا با ارائه چارچوب منسجم برای برنامهریزی , تخصیص و نظارت بر وظایف مختلف که به نقشه راه سئو تغذیه میکنند , از این نتیجه اجتناب کنند . این امر به نوبه خود اجازه میدهد تیمهای سئو با قابلیت اطمینان و کارایی بیشتر به اهداف خود دست یابند . به هر حال , همکاری موثر زمانی بسیار آسانتر است که درک تیم از چه کسی , چه زمانی و چرا وظایف مختلف وجود دارد .
نابسامانی و تفرقه میتواند به سرعت در یک تیم سئو گسترش یابد که فاقد مدیریت پروژه متفکرانه است. بدون مسئولیتهای تعریفشده و فرآیندهای استاندارد , تشخیص اینکه کدام وظایف تکمیل و تحویل شدهاند , آنچه هنوز به کار نیاز دارد و چه کسی مالکیت فعالیتهای مختلف را دارد دشوار میشود .
وظیفه اصلی مدیر پروژه سئو ایجاد یک استراتژی سئو در سطح بالا با شکستن آن به مجموعهای از وظایف تعریفشده و وظایف فرعی است .
مدیران پروژه سئو آنچه که باید انجام شود را برنامهریزی میکنند , مسئولیتها را به اعضای تیم مربوطه محول میکنند , و پیگیری خروجیها را برای اطمینان از تکمیل پروژه در زمان ادامه میدهند . این درست است که آنها یک تیم سئو را رهبری میکنند یا در یک آژانس تخصصی کار میکنند .
در اینجا نمونهای از مسئولیتهای روزمره مدیر پروژه سئو آورده شدهاست :
1-ایجاد یک استراتژی برای دستیابی به اهداف سئو.
2-تعریف وظایف و برنامههای کاری برای پیشبرد پروژه سئو.
3-تخصیص وظایف به اعضای مختلف تیم پروژه سئو.
4-به دنبال راههای جدید برای خودکار کردن و بهینهسازی جریان کار.
5-نظارت بر گزارشهای هفتگی , ماهانه و فصلی سئو.
6-تحلیل رتبهبندی وب سایت و عملکرد ترافیک.
7-بررسی با تیم و بازبینی به روز رسانی وضعیت پروژه سئو.
8-انجام بازرسیهای کیفیت بر روی خروجیها.
9-اجرای تغییرات وب سایت و ارزیابی تاثیر آنها.
10-ارتباط با مدیریت ارشد , سایر بخشها و سهامداران خارجی.
مدیران پروژه سئو باید درک کاملی از اقلام قابل تحویل سئو داشته باشند , از جمله آنچه که به ایجاد آنها و نحوه تغذیه آنها به استراتژی بزرگتر سئو میانجامد .
این درک برای ارائه دستورالعملهای دقیق در هنگام تخصیص وظایف به دیگر اعضای تیم ضروری است و تضمین زمان کافی برای تکمیل هر قطعه کار اختصاص مییابد .
برنامهریزی موثر نشانه تمام مدیریت پروژه خوب سئو است .
از آنجا که هر مرحله از یک کمپین سئو دارای بازههای زمانی و نقاط عطف خاص خود است , مدیران پروژه باید به طور عمدی در مورد اینکه وظایف باید به چه ترتیبی و چقدر زمان برای تخصیص آنها تکمیل شوند , فکر کنند . برای رسیدن به تعادل درست در اینجا , آنها باید فاکتورهایی مانند اهداف کمپین , پهنای باند تیم , بودجه و منابع موجود , زمانبندی مورد انتظار برای تایید و تاریخ هدف برای تکمیل پروژه را در نظر بگیرند .
مدیران پروژه سئو باید هنگام ایجاد برنامه زمانبندی پروژه " مناطق بافر " حول هر وظیفه ایجاد کنند. این امر به آنها اجازه میدهد تا بدون دور انداختن کل پروژه , درخواستهای یک طرفه یا موانع پیشبینینشده را برآورده کنند .
اعضای تیم با یک جدول زمانی مشخص و واقعبینانه سئو در محل , نباید نگران کار بعدی باشند یا اینکه پروژه در حال سقوط است . در عوض , آنها میتوانند به سادگی بر تکمیل وظایف تعیینشده خود با تاریخهای مشخصشده تمرکز کنند .
تنظیم برخی قوانین اساسی برای استفاده از سیستمهای مدیریت پروژه به شدت باعث کاهش سو تفاهم و ناکارآمدی در درون تیمهای سئو و به حداقل رساندن نیاز اعضای تیم میشود .
علاوه بر این , ایجاد یک فرآیند مستند باعث میشود که استخدام افراد جدید بسیار آسانتر شود و اطمینان حاصل شود که پروژهها هر بار که یک عضو کلیدی تیم غایب یا در دسترس نباشد , متوقف نمیشوند .
در اینجا چند روش استاندارد آورده شدهاست که به هنگام استفاده از سیستم مدیریت پروژه کمک میکنند :
مدیر پروژه باید دستورالعملهای روشنی برای تمام وظایفی که اعضای تیم را تعیین میکنند فراهم کند تا بدانند از آنها چه انتظاری دارند . هر وظیفه باید به وظایف مرتبط متصل شود و شامل هر اطلاعات پسزمینه مرتبط باشد که میتواند به اعضای تیم کمک کند تا کار را بدون ایجاد اشتباه و یا درخواست زمینه بیشتر تکمیل کنند.
اعضای تیم باید به طور منظم وضعیتهای کاری را به روز رسانی کنند تا نشان دهند که هر مورد چگونه پیش میآید و به هر کسی که مسئول مراحل بعدی است برچسب میزنند . برای مثال , زمانی که یک عضو تیم کار خود را تحویل دهد ممکن است وضعیت تکلیف مربوطه را از کار به بازبینی تیم نیازمند تغییر دهد . " استفاده از وضعیت به این معنی است که مدیر پروژه همیشه میتواند بگوید که پروژه چگونه در حال پیشرفت است و در کجا به تنظیمات نیاز است .
اگر یک عضو تیم متوجه شود که آنها نمیتوانند یک وظیفه معین را با تاریخ مقرر خود تکمیل کنند , باید فورا ً مدیر پروژه سئو را مطلع کنند , که میتواند آن را در صورت لزوم زمانبندی کند .
به همین ترتیب , اعضای تیم باید قبل از قطع کار برای روز در مورد وظایف برجسته نظر دهند . برای مثال : " باید جنبه x تکلیف فردا صبح را نهایی کنید. این امر به مدیر پروژه سئو اطمینان میدهد که چرا یک وظیفه خاص هنوز برجسته است و چگونه تاریخ مقرر را براساس آن تنظیم کند.
اعضای تیم باید به سطوح اولویت اختصاصدادهشده به هر وظیفه پایبند باشند تا تعیین کنند که در ابتدا چه کار کنند .
یک پروژه سئو به فرآیند سازماندهی محتوای وب سایت با موضوع برای افزایش نتایج " اشاره دارد. این فرآیند به متخصصان سئو اجازه میدهد تا شانس خود برای به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو را به حداکثر برسانند .
یک استراتژی سئو شامل سه بخش استراتژی سئو در صفحه , استراتژی سئو خارج از صفحه و استراتژی فنی سئو است. شما باید با هر سه جنبه سئو آشنا باشید تا بر روی این پروژه کار کنید. این بدان معناست که شما به ساختار نشانی اینترنتی , تغییر مسیر , عنوان , meta , ویژگیهای alt , محتوا و بسیاری از جنبههای دیگر وب سایتهایی که استراتژی را برای آن ایجاد میکنید , نگاه خواهید کرد.
استراتژیهای سئو به شرکتها کمک میکند تا مشخص کنند که چگونه پیش خواهند رفت و به آنها پایهای برای ساخت طرحهای اضافی میدهد .
شما میتوانید بسته به میزان دانش خود سه یا پنج وب سایت بردارید و استراتژیهای سئو را برای آنها ایجاد کنید . این یکی از ایدههای پروژه سئو در سطح میانی است چون شما باید تجربه خاصی در استفاده از سئو داشته باشید .
یک پروژه سئو به فرآیند سازماندهی محتوای وب سایت با موضوع برای افزایش نتایج " اشاره دارد. این فرآیند به متخصصان سئو اجازه میدهد تا شانس خود برای به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو را به حداکثر برسانند .
یک استراتژی سئو شامل سه بخش استراتژی سئو در صفحه , استراتژی سئو خارج از صفحه و استراتژی فنی سئو است. شما باید با هر سه جنبه سئو آشنا باشید تا بر روی این پروژه کار کنید. این بدان معناست که شما به ساختار نشانی اینترنتی , تغییر مسیر , عنوان , meta , ویژگیهای alt , محتوا و بسیاری از جنبههای دیگر وب سایتهایی که استراتژی را برای آن ایجاد میکنید , نگاه خواهید کرد.
استراتژیهای سئو به شرکتها کمک میکند تا مشخص کنند که چگونه پیش خواهند رفت و به آنها پایهای برای ساخت طرحهای اضافی میدهد .
شما میتوانید بسته به میزان دانش خود سه یا پنج وب سایت بردارید و استراتژیهای سئو را برای آنها ایجاد کنید . این یکی از ایدههای پروژه سئو در سطح میانی است چون شما باید تجربه خاصی در استفاده از سئو داشته باشید .
اولین مرحله برای اجرای یک پروژه سئو تحقیق در باره کلمات کلیدی است.
کلمات کلیدی سئو کلمات تکی یا جملات کوتاه هستند که نشاندهنده جستجوهای افراد در موتور جستجو هستند . بازاریابان وب سایت کلمات کلیدی را انتخاب کرده و از آنها برای هدایت ایجاد محتوا و بهینهسازی صفحات وب خود به عنوان بخشی از استراتژی سئو استفاده میکنند .
با استفاده از کلمات کلیدی میتوانید موضوعات وب سایت خود را با آنچه مخاطبین شما به دنبال آن هستند , تطبیق دهید . وقتی صفحات وب خود را با کلمات کلیدی بهینهسازی میکنید , به ارتباط با موتورهای جستجو کمک میکند که وب سایت درباره چیست .
برای مدت طولانی در مورد بحث در مورد مفاهیم و موضوعات صحبت شدهاست , نه فقط کلمات کلیدی . گوگل سایت متفاوتی را انتخاب خواهد کرد که در مورد آن کلید واژه است . بنابراین کلید واژه الزامی است , و در میان آنها ابتدا به عنوان کارشناس در این زمینه و موضوع , به عنوان ناظر در نظر گرفته میشود.
تمام این تلاشها میتوانند شانس پیدا کردن یک صفحه وب مرتبط با یک پرس و جو خاص را بهبود بخشند .
شروع اولین پروژه سئو اغلب کمی ترسناک است , اما نگران نباشید - شما میتوانید سئو را یاد بگیرید . بهترین راه برای شروع یک شغل موفق سئو به عنوان یک مبتدی باز کردن ایدههای جدید و شجاعت کافی برای امتحان چیزهای جدید است . اولین چیز : سئو جادو نیست . ادعاهایی مانند " فقط در یک هفته , شما در گوگل رتبه ۱ خواهید داشت " , به سادگی درست نیست . بهینهسازی موتور جستجو مهارتی است که باید در طول زمان یاد گرفته و تمرین شود . دوم اینکه " بهینهسازی موتور جستجو " تنها برای موتورهای جستجو نیست , در واقع هدف بهینهسازی اول برای کاربران و سپس برای گوگل است . ایده این است که اگر پروژه سئو واقعا ً ارزش افزوده را به کاربران شما بدهد و سایت راحت و آسان باشد , گوگل با رتبهبندی خوبی در صفحات نتایج جستجو به شما پاداش خواهد داد .
دومین مرحله مهم یک پروژه سئو تجربه کاربری است.
مهمترین وظیفه وب سایت شما ارائه تجربه خوب کاربر برای مخاطبین هدف است . به همین دلیل است که باید به کاربران خود محتوای کیفی ارائه دهید که به آنها ارزش افزوده میدهد . در عین حال , این محتوا باید منحصر به فرد باشد . چیزهایی مانند محتوای تکراری , کلیشه و یک دسته از کلمات پرکننده تجربه خوبی برای کاربران فراهم نمیکنند .
محتوای با کیفیت بالا با مزایای آن برای بازدیدکنندگان و سهولت مصرف مشخص میشود. چرا این کار منطقی است ? موتورهای جستجو وب را با crawlers جستجو میکنند. این پیوندها را دنبال کرده و شامل محتوای وب سایتهای شاخص موتور جستجو میشوند . آنها زمان زیادی برای انجام این کار ندارند . هر چه محتوای شما را آسانتر بگیرند , بهتر میتوانند آن را فهرست کرده و آن را با کاربران دیگر در صفحات نتایج موتور جستجو به اشتراک بگذارند .
از سوی دیگر , کاربران اینترنت در هنگام بررسی محتوا , کمی بیتاب هستند . ما عادتهای مختلف خواندن آنلاین داریم تا آفلاین . هرچه متن شما به صورت آنلاین بخواند بهتر است .
برای اینکه محتوای شما به راحتی توسط موتورهای جستجو و کاربران ثبت شود , باید ساختار منطقی داشته باشد .