عناصر طراحی سایت و صفحات وب را بشناسیم.الگوی طراحی سایت.چگونه سایت طراحی کنیم.در عصر اتصالات اینترنتی دایل آپ، صرف داشتن یک وب سایت برای متمایز ساختن یک شرکت از همتایانش کافی بود. در طول دو دهه گذشته، چشم انداز به طور چشمگیری تغییر کرده است - از وبلاگ های شخصی گرفته تا وب سایت های شرکتی گسترده، در حال حاضر فقط دو میلیارد وب سایت در سراسر جهان وجود دارد.وبسایتها به منبعی فوقالعاده برای کسبوکارها در هر اندازهای تبدیل شدهاند که به آنها اجازه میدهد تا 24 ساعت شبانهروز و 7 روز هفته با مشتریانی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. برخلاف بسیاری از اشکال دیگر بازاریابی، هزینه میزبانی وب سایت و طراحی به کسب و کارهای کوچکتر اجازه می دهد در هنگام رقابت با رقبای بزرگتر، موقعیت متعادل تری داشته باشند. میلیونها مشتری بالقوه هرگز بیشتر از یک جستجوی گوگل دور نیستند، اما رقابت بسیار زیاد است - بزرگترین چالش، برجسته شدن در میان جمعیت است.به راحتی می توان گفت که وب سایت های با طراحی خوب کلید موفقیت هستند، اما دقیقاً چه چیزی باعث موفقیت یک وب سایت می شود؟ در حالی که پاسخ به آن می تواند ذهنی باشد، چندین عنصر طراحی وب به شدت جذابیت کلی آن را افزایش می دهد
>وب سایت شما به عنوان یک کسبوکار یکی از مهمترین داراییهای شماست . نه تنها خدمات یا محصولاتی که ارائه میکنید را نشان میدهد , بلکه به مشتریان جدید و موجود فرصت میدهد تا با برند شما تعامل کنند . اگر مشتریان اولین تاثیر خود را از کسبوکار وب سایت دریافت میکنند , مهم است که طراحی وب سایت شما جذاب باشد و شخصیت و شخصیت برند شما را منعکس کند .
بازدید کنندگان وب سایت فورا ً و سریع نسبت به کسبوکار و ارزشهای آن در چند ثانیه اول واکنش نشان میدهند .
همانطور که وب سایت شما اولین چیزی است که مردم میبینند , طراحی مسئول ایجاد اولین برداشت از کسبوکار است و میتواند عامل تصمیمگیری برای مشتریان در مورد اینکه آیا شما شریک مناسبی برای آنها هستید یا خیر باشد .
یک وب سایت جذاب بصری تصویری مثبت برای برند شما و یک تجربه جذاب برای بازدیدکنندگان ایجاد میکند و آنها را تشویق میکند که زمان بیشتری را در وب سایت بگذرانند . از طرف دیگر , یک وب سایت قدیمی اولین تاثیر منفی بر مخاطبین شما ایجاد میکند و به عنوان یک محرک بازدارنده و بالقوه مشتریان از وب سایت شما و به سمت رقبای شما عمل میکند .
این برداشت اول همچنین تصویر برند شما و آنچه که کسبوکار برای آن قرار دارد را منعکس میکند. رنگها , تصاویر و قلمها همگی به تشخیص کسبوکار شما کمک میکنند , بنابراین مهم است که این کار به دقت انتخاب شود و ثابت بماند .
ثبات کلید اطمینان از آشنا شدن مخاطبین با برند شماست , و اطمینان حاصل کنید که برندسازی شما با کسبوکار شما مترادف است . اگر طراحی وب شما متناقض و غیر حرفهای است , ایجاد تشخیص برند چالش برانگیز خواهد بود .
ناسازگاری مشتریان را به سوی رقبا سوق میدهد , در حالی که ثبات باعث اطمینان خاطر میشود , به شما اجازه میدهد تا رهبری بیشتری کسب کنید و مشتریان را در مجموعه خود نگه دارید .
اعتماد یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی وب سایت شما است - اگر یک بازدید کننده به مشروعیت وب سایت به دلیل طراحی نامناسب سایت شک کند , آنها با محتوا درگیر نخواهند شد . اعتماد با مخاطبین خود را از طریق طرحی که مدرن , حرفهای و قابلاعتماد است ایجاد کنید . این امر مشتریان جدید را جذب کرده و مشتریان موجود را درگیر خواهد کرد.
طراحی وب همچنین به استراتژی بهینهسازی موتور جستجو شما کمک میکند چون طراحی وب شما بر نحوه انتشار محتوا تاثیر میگذارد و بر روی شاخص وب سایت شما تاثیر میگذارد .
رمز طراحی سایت شما باید سئو دوستانه باشد , پس با طرحهای پیچیده و تکنولوژیهای هوشمندانه حمل نشود . آنها ممکن است خوب به نظر برسند , اما میتوانند بر بهینهسازی و رتبهبندی سایت شما تاثیر منفی بگذارند .
حضور آنلاین شما میتواند کسبوکار شما را ایجاد یا بشکند , بنابراین مهم است که آنچه دارید را بهینهسازی کرده و آنچه را که در مورد شما خاص است نشان دهید .
درک اینکه چرا اکثر کسب و کارها مایل به پرداخت مبلغ بالا برای کار طراحی وب ساین هستند , دشوار است . به هر حال , داشتن یک وب سایت وظیفهای بیش از آنچه به نظر میرسد اهمیت دارد.امروزه مهمترین جنبه حضور کسبوکار آنلاین , طراحی وب است .این بدان معناست که کسب و کارها باید همیشه سعی کنند بهترین سبکهای وب را پیدا کنند که برای کسب و کارشان کار میکنند . اگرچه افراد زیادی وجود دارند که میتوانند وب سایت ایجاد کنند , اما طراحی وب سایتی که براق و کاربردی به نظر میرسد , فرد ماهر را به خود میگیرد .
زمانی که یک کسبوکار یک وب سایت مناسب دارد , تبدیل مشتری بیشتر آسانتر میشود . به این دلیل است که یک وب سایت با طراحی خوب از عناصر خود برای هدایت مستقیم مشتریان به چیزی که بدون حواسپرتی نیاز دارند استفاده میکند . همچنین این امر الهامبخش اعتماد به نفس است که هر تراکنش ای که در سایت صورت گیرد امن و خصوصی خواهد بود .
محتوای اصلی طراحی سایت چارچوبی است که هر چیز دیگری بر اساس آن ساخته شده است. این یکی دیگر از دلایلی است که مردم در وهله اول به دنبال یک وب سایت هستند... هدف سایت چیست؟ آیا برای نمایش محصول یا خدمات است؟ برای ایجاد آگاهی از برند؟ آن پیام های کلیدی باید منتقل شوند.
هنگامی که بازدیدکنندگان توسط عناصر بصری شگفت انگیز شما جذب شدند، این ماده ای است که آنها را مورد توجه قرار می دهد. اطمینان حاصل کنید که مهم ترین اطلاعات در جلو و مرکز قرار دارند و اطلاعات اضافی به راحتی در دسترس افرادی است که می خواهند بیشتر جستجو کنند.
ناوبری در سراسر سایت باید ساده و شهودی باشد. این از مرحله برنامه ریزی اولیه شروع می شود. ایجاد یک نقشه سایت مناسب به معنای تفاوت بین سازماندهی منطقی و آشفتگی درهم است. هر بازدیدکننده ای خواسته ها و نیازهای یکسانی ندارد، بنابراین مطمئن شوید که هر صفحه به راحتی پیدا و مرور می شود.
منوهای مناسب برای هر وب سایت اصلی هستند و باید برای دسترسی بهینه شوند. هر بخش فرعی باید به وضوح با نام های کوتاه و توصیفی تعریف شود.
ناوبری احتمالاً نادیده گرفته شده ترین عنصر در طراحی وب است زیرا اگر همه چیز به خوبی انجام شود، بازدیدکنندگان هرگز متوجه آن نمی شوند. برعکس، اگر اشتباه انجام شود، احتمالاً تنها چیزی است که متوجه می شوند.
مانند ناوبری، تعامل همیشه اگر به صورت ارگانیک انجام شود بهترین است. این جنبه از تجربه کاربر بر روی فعال نگه داشتن بازدیدکنندگان در حین کاوش متمرکز است. فعل و انفعالات نقطه تماس بین بازدیدکنندگان سایت و خود وب سایت است - لحظه ای که یک عمل از طرف آنها (پیمایش، کلیک یا حرکت ماوس) با پاسخ مواجه می شود.
این تعاملات میتواند به طور فعال بازدیدکنندگان را راهنمایی کند تا از طریق اعلانها اقدامی انجام دهند، به آنها در تصمیمگیری کمک کنند، یا هنگام پر کردن فرمها یا نظرسنجیها، پیشرفت نشان دهند. استفاده از تعاملات کوچک، مانند انیمیشن های بازشو در پاسخ به یک ماشه، یک راه اثبات شده برای کمک به افزایش حفظ کاربر است. تعاملات مؤثر همچنین می تواند به معنای تفاوت بین اطلاع رسانی و لذت باشد.
به لطف سیستم های مدیریت محتوای کاربر پسند مانند وردپرس، طراحی وب به طور قابل توجهی ساده تر از همیشه است. قالبهای پیشفرض و عناصر کشیدن و رها کردن حتی به کاربران مبتدی این امکان را میدهند که وبسایتهای اولیه را با کمترین زمان و تلاش ایجاد کنند.
با تعداد زیادی وب سایت موجود، گم شدن در میان جمعیت آسان است. صرف نظر از اینکه طراحی سایت چقدر شیک است، اگر مخاطبان هدف شما هرگز شما را پیدا نکنند، این تلاش به هدر می رود. بهترین ابزار برای جلب توجه سایت شما، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. به طور خلاصه، این روشی برای هدایت ارگانیک ترافیک به وب سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی برای بهبود رتبه شما در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل است.
موقعیت بالاتر در لیست نتایج معمولا به کلیک های بیشتر برای سایت ترجمه می شود، بنابراین استفاده موثر از کلمات کلیدی می تواند تاثیر زیادی بر ترافیک سایت داشته باشد.
اگر علاقه مند به دنبال کردن یک حرفه جدید در فناوری هستید، طراحی و توسعه وب یک انتخاب فوق العاده است. تعادل بین طراحی منطقی و بیان خلاق برای تیپهای شخصیتی متعدد جذابیت دارد، و الزامات مهارتی سطح پایین آن را برای کسانی که تازه وارد حوزه فناوری میشوند قابل دسترسی است.
علاوه بر اینکه در نوع خود یک گزینه شغلی عالی است، عناصر نرم افزار را نیز لمس می کند.
توسعه و طراحی گرافیک برای کسانی که مایلند تخصص بیشتری را در این خط دنبال کنند. اکنون که می دانید برای تبدیل شدن به یک طراح و توسعه دهنده وب موفق چه چیزی لازم است، چرا علاقه خود را به یک حرفه جدید و هیجان انگیز تبدیل نکنید؟
زیرنویس تصویر یکی از عناصر طراحی وب سایت است که اغلب نادیده گرفته می شود . آنها اغلب از نظر عملکرد بیشتر از شکل در نظر گرفته می شوند. تا زمانی که آنها دارای اعتبار عکس مناسب یا اطلاعات شناسایی در مورد موضوع تصویر باشند، فکر بیشتری به آنها نمی شود.
اما زیرنویسهای تصویر مکان بسیار خوبی برای اضافه کردن سبک بیشتر به وبسایت شما یا ارائه بینش منحصر به فرد در مورد موضوع تصویر هستند. چه زیرنویس ها برای عکس ها در یک وب سایت خبری باشند و چه نمونه های طراحی در یک نمونه کار، فرصتی برای تقویت ظاهر کلی وب سایت هستند. هنگامی که به درستی انجام شوند، حتی می توانند علاقه بصری بیشتری به آن اضافه کنند و به علامت تجاری متمایز کننده یک برند یا وب سایت خاص تبدیل شوند.
دو نوع اصلی از شرح عکس وجود دارد. سبک ساده، مینیمالیستی و بیزینس وجود دارد . این فونتها معمولاً دارای فونت sans-serif ساده به رنگهای سفید، مشکی یا سایههای خاکستری هستند. آنها معمولاً در کنار یا زیر یک تصویر قرار می گیرند، اگرچه گاهی اوقات روی آن قرار می گیرند یا بالای آن قرار می گیرند. این نوع معمولا در وب سایت های خبری یافت می شود اما در نمونه کارها و سایر وب سایت ها نیز دیده می شود.
نقش تصاویر در طراحی سایت یکی از عناصر نکارناپذیر جلب توجه کاربر است.چه آگاهانه و چه آگاهانه , ما تمایل داریم ابتدا به تصاویر بصری واکنش نشان دهیم . مردم به طور طبیعی به طراحی خوب کشیده میشوند . به همین دلیل , طراحی وب سایت شما مهم است زیرا مشتریان شما به طراحی اهمیت میدهند . وب سایت شما در جلویی شرکت شماست .
هنگامی که به طراحی وب سایت شما میرسد , مطالعات بارها و بارها ثابت کردهاند که کاربران به سرعت کسبوکار شما را براساس عکسهای بصری قضاوت میکنند . به این نکته اشاره نکنید , آنها اغلب استفاده از وب سایت شما را در صورت طراحی ضعیف متوقف میکنند .
بنابراین , طراحی ضعیف وب تنها به مشروعیت شما آسیب نمیرساند . اگر آن به خوبی طراحی نشده باشد , میتواند یک سوم از بازدیدکنندگان شما را همراه با مشتریان احتمالی تان براند .