how to create your own web page




سئو خارجی چه تاثیری در کسب رتبه دارد

سئو خارجی عامل مهم رسیدن به صفحه اول گوگل است

سئو خارجی (آف پیج سئو): این بخش از سئو، خارج از سایت انجام می‌شود و اقداماتی مثل بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ را شامل می‌شود. در واقع ما از این روش‌ها استفاده می‌کنیم تا لینک‌های خارجی برای سایت خودمان بسازیم و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. با این اقدامات اعتبار سایت ما به شدت افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که سئو خارجی از کنترل صاحب کسب و کار اینترنتی خارج است؛ چون این کارها به صورت کامل خارج از سایت انجام می‌شود

سئو خارجی

سئو خارجی چیست

سئو خارجی که به آن سئوی آف پیچ هم گفته می‌شود، مجموعه اقداماتی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌گیرد و بر رتبه‌بندی صفحات سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. فاکتورها و عواملی مختلفی روی سئوی خارجی تأثیر دارند و اگر این فاکتورها به درستی و به صورت هوشمندانه رعایت شود، مطمئن باشید که به سایت شما کمک می‌کند که در موتورهای جستجو رتبه بگیرد. البته وقتی که دارید روی سئوی خارجی سایت خود کار می‌کنید، به هیچ عنوان نباید سئوی داخلی را بی‌خیال شوید؛ چون بدون سئوی داخلی هیچ اقدامی به نتیجه نمی‌نشیند

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی

سئو داخلی (آن پیج سئو): این بخش از سئو، در داخل سایت صورت می‌گیرد و منظور از سئو داخلی بهینه‌سازی مواردی در درون وب‌سایت است. بهینه‌سازی کلمه کلیدی و لینک سازی داخلی از جمله اقداماتی است که در فرایند سئو داخلی انجام می‌شود. با انجام این کار می‌توانید با کلمه کلیدی هدف، در موتورهای جستجو خصوصاً گوگل رتبه بگیرید. از همین تعریف می‌توان متوجه شد که کنترل سئوی داخلی کاملاً در دستان صاحب کسب و کار اینترنتی است

دومین تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی

مهم‌ترین شاخصه تفاوت بین سئو داخلی و خارجی این است که گوگل از سئوی داخلی برای ارزیابی صفحات سایت و سپس رتبه‌بندی آن‌ها استفاده می‌کند. این در حالی است که با استفاده از سئو خارجی، میزان اعتبار صفحات سایت را می‌سنجد. بنابراین هر دو روش سئو مکمل یکدیگر هستند و با کمک هم رتبه و اعتبار صفحات سایت را بهبود می‌بخشند. بنابراین باید روی هر دو روش حساسیت به خرج دهید و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به انجام برسانید

هدف سئو خارجی

اصلاً هدف مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از سئو چیست؟ چرا اینقدر سئو برای آن‌ها اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که سئو باعث می‌شود که سایت ما از دید موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل، معتبر و ارزشمند شناخته شود. وقتی موتورهای جستجو سایت ما را ارزشمند بدانند، به آن توجه می‌کنند و حاصل این توجه، قرار گرفتن سایت ما در بهترین نتایج جستجو خواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید صفحات سایت خود را در بین بهترین نتایج جستجوی گوگل ببینید، سئو و خصوصاً سئوی خارجی را جدی بگیرید

سئو خارجی چه اهمیتی دارد

یکی دیگر از مزایای مهم کار کردن روی سئوی خارجی سایت این است که موجب افزایش اعتبار سایت ما می‌شود. وقتی اعتبار سایت ما افزایش یابد، گوگل خیلی راحت‌تر به ما اعتماد می‌کند و صفحات سایت ما را در بین بهترین نتایج جستجوی خودش قرار می‌دهد. از طرفی وقتی سایر متخصصان تبلیغات و بیزینس‌های اینترنتی ببینند که اعتبار سایت ما بالا است، از ما درخواست می‌کنند که تبلیغات خودشان را در سایت ما منتشر کنند و در قبال انتشار تبلیغات خود، هزینه‌ای را به ما بپردازند. وقتی این کار انجام شود، درآمد چشمگیری به سمت کسب و کار ما سرازیر خواهد شد


الگوریتم‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند. بنابراین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند. اما یک اتفاق نظر کلی در بین کارشناسان سئو وجود دارد مبنی بر اینکه سیگنال‌های خارج سایت (لینک و تبلیغ) هنوز یکی از موثرترین و ثابت‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی است.سیگنال‌های خارج سایت که از دیگر مکان‌ها در فضای اینترنت دریافت می‌کنیم باعث می‌شود؛ ارتباط محتوایی، مطمئن بودن، معتبر بودن و متخصص بودن سایت ما به گوگل و کاربران اثبات شود. بنابراین سئو خارجی در توانایی افزایش رتبه یک صفحه نقش اساسی دارد.سئو خارج از سایت را به فعالیت‌هایی برای ایجاد اعتبار برای یک کسب و کار فیزیکی تشبیه کنید. بدون سئو خارجی، سایت شما از سایت‌هایی که از قبل دارای اعتبار و قدرت بالاتری هستند، در نتایج جستجو پیشی نمی‌گیرد.فرض کنید شخصی می‌خواهد یک گوشی بخرد؛ چنانچه فرد معتبر، مطمئن و متخصصی به او پیشنهاد خرید از یک برند خاص را بدهد، قطعا تاثیر زیادی در انتخاب او خواهد داشت. گوگل همان فرد سوال کننده است و بخش عمده‌ای از علل انتخاب صفحات برتر در نتایج جستجو وابسته به اعتبار سایت‌ها و پیشنهاداتی است که از سایت‌های معتبر دریافت می‌شود

فاکورهای پیشرفت سئو خارجی

الگوریتم‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند. بنابراین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند. اما یک اتفاق نظر کلی در بین کارشناسان سئو وجود دارد مبنی بر اینکه سیگنال‌های خارج سایت (لینک و تبلیغ) هنوز یکی از موثرترین و ثابت‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی است.سیگنال‌های خارج سایت که از دیگر مکان‌ها در فضای اینترنت دریافت می‌کنیم باعث می‌شود؛ ارتباط محتوایی، مطمئن بودن، معتبر بودن و متخصص بودن سایت ما به گوگل و کاربران اثبات شود. بنابراین سئو خارجی در توانایی افزایش رتبه یک صفحه نقش اساسی دارد.سئو خارج از سایت را به فعالیت‌هایی برای ایجاد اعتبار برای یک کسب و کار فیزیکی تشبیه کنید. بدون سئو خارجی، سایت شما از سایت‌هایی که از قبل دارای اعتبار و قدرت بالاتری هستند، در نتایج جستجو پیشی نمی‌گیرد.فرض کنید شخصی می‌خواهد یک گوشی بخرد؛ چنانچه فرد معتبر، مطمئن و متخصصی به او پیشنهاد خرید از یک برند خاص را بدهد، قطعا تاثیر زیادی در انتخاب او خواهد داشت. گوگل همان فرد سوال کننده است و بخش عمده‌ای از علل انتخاب صفحات برتر در نتایج جستجو وابسته به اعتبار سایت‌ها و پیشنهاداتی است که از سایت‌های معتبر دریافت می‌شود

سئو خارجی و شبکه های اجتماعی

امروزه با گسترش اینترنت و افزایش بی سابقه مردم از شبکه های اجتماعی موجب شده است افراد بسیاری به عضویت و فعالیت در این شبکه های اجتماعی و حتی کسب و کار در آن روی بیاورند. این شبکه ها بهترین منبع برای تبلیغات به صورت آنلاین نیز می باشند. همه شبکه های اجتماعی در بالابردن امتیاز جستجوی گوگل مهم اند ولی برخی از آن ها مثل فیسبوک ، توییتر ، لینکدین از اهمیت دوچندان نسبت به سایر شبکه های اجتماعی برخوردارند. پس بهتر است اولین قدم برای افزایش رتبه گوگل و سئو سایت در این 3 شبکه اجتماعی عضویت داشته باشید. البته عضویت به تنهایی تاثیری ندارد و باید به فعالیت در آن ها بپردازید

اهمیت سئو خارجی را بدانیم

اهمیت سئو خارجی چیست؟از آنجایی که الگوریتم های گوگل همیشه در حال تعقیر و بهبود خود هستند معیار های آنها هر روز عوض میشود اما معیار هایی که آنها همیشه در رتبه بندی یک صفحه مد نظر دارند و تعقیر زیادی نخواهد کرد اعتبار، اقتدار و قابل اعتماد بودن سایت است. هر چه سایت شما از نظر گوگل اعتبار بیشتری داشته باشد و مورد اعتماد تر باشد گوگل به شما اهمیت بیشتری میدهد و در نتایج برتر شمارا قرار میدهد.اما اعتبار سایت شما چگونه بالا میرود؟ با اینکه معیار های زیادی برای بالا بردن اعتبار و اقتدار از جمله تولید محتوا منظم، فعالیت مکرر و بروزرسانی و غیره وجود دارد اما یکی از مهمترین پارامتر ها برای تعیین اعتبار لینک سازی و ریپورتاژ گرفتن از سایت های دیگر است. هر چه دیگر وب سایت ها درمورد شما نظر بدهند و به سایت شما لینک دهند اعتبار بالاتر میرود و قابل اعتماد تر میشوید. و همین امر باعث میشود تا گوگل شما را در نتایج برتر قرار دهد

سئو خارجی کدام بخش بهینه سازی است

سئو شامل 3 بخش تکنیکال، داخلی و خارجی است. اما سئو تکنیکال و سئو داخلی مربوط به خود وبسایت است اما سئو خارجی همانطور که پیداست مربوط به تمامی فعالیت هایی است که خارج از وب سایت انجام میشود. سئو خارجی بسیار مهم است به صورتی که شما هر چقدر هم در سئو داخلی خوب باشید اما روی سئو خارجی کاری نکرده باشید ممکن است رتبه خوبی نداشته باشید. زیرا سئو خارجی اعتبار سایت شما را تعیین میکند و گوگل به اینکه دیگر سایت ها درباره شما چه میگویند اهمیت میدهد.سئو خارجی به طور کلی یک مبحث بسیار تخصصی و حساس است که شما باید احتیاط کنید. زیرا اگر ناشیانه عمل کنید ممکن است منجر به پنالتی گوگل شود و جریمه شوید

سئو خارجی و بک لینک ها

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و ارزشمندی که روی سئوی خارجی سایت شما تأثیر دارد، تعداد صفحاتی است که به سایت شما لینک داده‌اند که به آن بک لینک نیز می‌گویند. درست است که تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند اهمیت دارد ولی تعداد صفحات هم مهم است و باید به آن توجه کرد. فرض کنید یک دامنه تنها در یکی از صفحات خودش به سایت شما لینک دهد. چقدر تفاوت دارد با دامنه‌ای که در شش مورد از صفحاتش به سایت شما لینک داده است؟ قطعاً هر چه تعداد صفحاتی که به شما لینک داده‌اند بیشتر شود، اعتبار صفحات و دامنه سایت شما بیشتر می‌شود و گوگل بیشتر به شما اعتماد می‌کند.یکی از مهم‌ترین عواملی که روی سئوی خارجی سایت شما تأثیر دارد، تعداد دامنه‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند. خیلی مهم است که سایت‌های مختلفی به سایت شما لینک داده باشند. وقتی تعداد دامنه‌ها بالا می‌رود، گوگل به این نتیجه می‌رسد که محتوا و سایت شما اعتبار بالایی دارد و می‌تواند محتوای شما را به مخاطبان بالقوه پیشنهاد دهد. به این دلیل است که برخی از کسب و کارهای اینترنتی در سایت‌های مختلفی رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند و تلاش می‌کنند که از دامنه‌های زیادی به سایت خود لینک دهند

جام ارژنگ :مجری تبلیغات،طراحی سایت ارزان ،سئو ارزان و حرفه ای،تبلیغات صفحه اول گوگل