سئو , یا بهینهسازی موتور جستجو میتواند کسب و کار شما را به بهترین وجه تغییر دهد. همه چیز در مورد جذاب کردن وب سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است .
یک استراتژی تبدیل دیجیتال ایدهآل فراتر از اضافه کردن فنآوریهای جدید است . این روش برای بهبود فرآیندها و ارتقای تجربه کاربر نهایی تلاش میکند .انگیزه مشتری محور بودن یکی از نیروهای محرک اولیه شرکتها برای اتخاذ تبدیل دیجیتال است .
با این حال این به طور گسترده تمرین نمیشود .تحقیقات نشان میدهد که ۴۱ % شرکتها در حال سرمایهگذاری در تلاشهای تبدیل دیجیتال بدون انجام تحقیقات خود در مورد مصرف کنندگان هستند . آنها به اتخاذ شیوههای قدیمی ادامه میدهند که دیگر با اهداف تبدیل دیجیتال همسو نیستند .سئو با کیفیت کسب و کار شما را تغییر میدهد و باعث افزایش فروش میشود.سئو ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما هدایت میکند و مشتریان احتمالی را جذب میکند.
ما میدانیم که سئو جز کلیدی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است . اما آیا متوجه شدهاید که تاکتیکهای متعارف سئو با قوانین تبدیل دیجیتال مغایرت دارد ؟ برخی از برندها هنوز از کوتاه شده کلمات کلیدی استفاده میکنند و برای رتبهبندی بالاتر محتوا را تولید میکنند در حالی که تجربه کاربر در اولویت قرار میگیرد .
این مساله ما را به این سوال وا میدارد که آیا معیارهای سئو قدیمی هنوز همان مقدار را در زمان تبدیل دیجیتال حفظ میکنند یا خیر . تمام فعالیتهایی که شرکتها از آنها استفاده میکنند به خاطر تغییر انتظارات و تغییر در تکنولوژی جایگزین میشوند . اگر استراتژی فعلی سئو حول این تغییرات ساخته نشده باشد , احتمالا ً با عواقب از دست دادن ترافیک مرتبط مواجه خواهید شد .
چشمانداز تغییر سریع در عین حال جذاب و ترسناک است . شما چگونه با روندها هماهنگ میشوید و یک استراتژی سئو را تعریف میکنید که با اهداف تبدیل دیجیتال شما هماهنگ است؟
آنها هدف بسیار ثابت و سادهای دارند - تا حد امکان با درخواستهای کاربر مطابقت داشته باشند . اگر میخواهید طرف خوب گوگل را بگیرید , نیازی به تلاش برای نقطه بالا ندارید . شما فقط باید روشهایی را اتخاذ کنید که به طور ارگانیک شما را به آنجا ببرند .
همچنان که گوگل در حال پیشرفت است , دیگر تاکید زیادی بر کلمات کلیدی ندارد .
برای مثال پاندا اولین بههنگامسازی مربوط محور گوگل بود . گوگل اجازه جداسازی صفحات با کیفیت پایین را داد که در SERPs بالاتر بودند . یک گام بیشتر با به روز رسانی RankBrain که ai را برای مطابقت با متن و کلمات در پرس و جو و رتبهبندی صفحات مرتبط با آن استفاده کرد , گذشت . آخرین به روز رسانی برای پیوستن به گروه برت بود که بر نشان دادن پاسخهای مرتبط به میلیاردها سوالی که مردم در گوگل مطرح میکنند تمرکز داشت .
گوگل همچنین فرمت " قطعه برجسته " را معرفی کردهاست که صفحات وب را برجسته میکند که تعیین سیستمهای آن به ویژه شامل چیزی است که مرورگر به دنبال آن است .
به عنوان یک بازاریاب , شما میدانید که هیچکس فقط به دنبال چیزی نیست که میفروشید و به طور یکپارچه از شما خرید نماید. ما در دنیایی زندگی نمیکنیم که شرکتها به طور تصادفی محصولات را تبلیغ کنند. آنها تحقیقات زیادی در مورد اینکه چه کسی به چه کسی دسترسی پیدا کند و تبلیغ کند انجام میدهند .
پیش از این , استراتژی سئو با استراتژی کلید واژه خود کاملا ً ساده بود . اما در طول زمان , پیچیدهتر شدهاست . شما باید درک روشنی از مشتریان خود داشته باشید قبل از اینکه استراتژی محتوایی خود را بسازید که سئو را تعریف کند . آنها کی هستند , دنبال چه هستند , و چه مرحلهای در سفر خریدار خود هستند؟
به لطف ابزارهایی مانند مدیریت ارتباط با مشتری و اتوماسیون بازاریابی , شرکتها توانستهاند مشتریان خود را براساس نقشها , اهداف , نقاط درد , صنایع و غیره طبقهبندی کنند .
بیش از ۶۰ درصد از تمام جستجوهای گوگل با استفاده از دستگاههای تلفن همراه انجام میشود . از آنجا که عدد در رکورد بالا است , نمیتوانید فعالیتهای سئو را برای دستگاههای موبایل نادیده بگیرید . تعداد جستجوهای سیار همچنین باعث شدهاست تا گوگل به عنوان یک عامل برجسته برای سئو , از دوستی با تلفن همراه استفاده کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما نیاز به حداقل لغزش روی دستگاههای تلفن همراه دارد , از فلاش اجتناب میکند , و به سرعت بارگیری میکند , بنابراین کاربران کمتری نگران پاکسازی حافظه نهان , به روز رسانی دستگاه و آزاد کردن ذخیره هستند . تمام این عوامل به کسب رتبه و امتیاز مثبت اضافه میشوند .
سئو فقط اجازه نمیدهد گوگل سرنوشت شرکت شما را دیکته کند . بله , موتورهای جستجو مانند گوگل اختیارات زیادی دارند و بر روی رتبهبندی صفحه کنترل دارند. اما همانطور که قبلا ً در مورد آن صحبت کردیم , تلاشهای ارگانیک که یک برند انجام میدهد را نیز در نظر میگیرد .
به دلیل اختلالات دیجیتالی , شرکتها میتوانند کنترل بیشتری بر این تلاشهای ارگانیک داشته باشند . شما میتوانید در مورد کسانی که صفحات مشخصی را میبینند و زمانی که از ابزارهای دیجیتال مختلف در اختیار شما هستند , صحبت کنید . برای مثال :
شما میتوانید روند سئو را از طریق کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید که میتوانید با استفاده از Ahrefs و برنامهریز کلید واژه گوگل پیشرفت کلمات کلیدی را ردیابی کنید و به طور موثر محتوای خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Hootsuite توزیع کنید . این به معنای دستیابی به مقیاس پذیری است و در عین حال , نتایج جستجوی شخصی برای بخشهای مختلف مشتری را تضمین میکند. ادغام ابزارهای اتوماسیون دیجیتال با سئو میتواند به شما کنترل مورد نیاز را در دیکته کردن SERPs بدهد و به شما کمک کند به اهداف جستجو خود برسید .