به عنوان صاحب کسبوکار , سوال این است که " چگونه میتوانیم با سئو در اولین صفحه جستجو گوگل باشیم ؟ " احتمالا ً در نقطهای از ذهن شما میگذرد .به هر حال , چه کسی این روزها وقت دارد تا چندین صفحه نتایج جستجوی گوگل را بخواند ? با توجه به ۷۵ % کاربران گوگل هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمیکنند , به نظر میرسد که افراد زیادی این کار را نمیکنند .در صفحه اول بودن به معنای سبقت در مسابقه برای گرفتن ترافیک ارگانیک بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر برای کسبوکار شما است. اما چگونه میتوانید از رقابت جلوتر بروید و به آن نقطه صفحه اول برسید ؟اینجاست که کیفیت سئو ( یا بهینهسازی موتور جستجو ) وارد میشود . تولید محتوای متفکرانه و بهخوبی نوشته شده که برای الگوریتمهای موتور جستجو بهینه شدهاست بهترین راه برای برنده شدن در مسابقه رتبهبندی و زمین در صفحه اول جستجو است . و این راهنمای گامبهگام دقیقا ً به شما خواهد گفت که چطور این کار را انجام دهید .
فرود آمدن کسبوکار در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل چیزی نیست که معمولا ً به سرعت اتفاق میافتد . این فرآیندی است که میتواند ۶ ماه طول بکشد و نیازمند درک عمیق از الگوریتمهای موتور جستجو است .
در اینجا برخی از عوامل کلیدی رتبهبندی که بر سرعت بالا رفتن از SERPs تاثیر میگذارند ( صفحات نتایج موتور جستجو ) آورده شدهاست :
رقابت : اگر شما کلمات کلیدی بسیار رقابتی را هدف قرار میدهید , انتظار میرود با یک صعود تند مواجه شوید. کسب و کارهای با بودجههای بزرگتر سئو و اداره حوزه تثبیتشده میتوانند برای کسب رتبه دشوار باشند , اما این کار غیرممکن نیست . تمرکز بر روی کلمات کلیدی بلند دم یا استراتژیهای سئو محلی اغلب میتواند برد سریعتر فراهم کند .
صنعت : برخی صنایع ذاتا ً رقابتیتر از سایر صنایع هستند . اگر شما در یک بخش حفرهای هستید که اشباع کمتری دارد , ممکن است رتبهبندی در صفحه اول آسانتر و سریعتر باشد .
هدف حضار : تمام جستجوهای گوگل با یک چیز شروع میشوند : یک پرس و جو کاربر . این ممکن است سوالی باشد که مخاطبین شما به دنبال پاسخ هستند , یا موضوعی که آنها به دنبال کشف عمیقتر آن هستند . درک نیت جستجو در پشت کلمات کلیدی که هدف قرار میگیرید میتواند به شما کمک کند تا محتوای خود را با آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند , تطبیق دهید . ارتباط بالاتر = صعود سریعتر رتبهبندی .
Backlinks : بک لینک ها اساسا ً مهر تایید موتور جستجو هستند که وب سایت شما معتبر و قابلاعتماد است . گوگل هم تعداد بک لینک ها را در نظر میگیرد که به سایت شما اشاره میکند و هم کیفیت آن لینکها برای تعیین موقعیت جستجو شما . لینکهای با قدرت بالا , وب سایتهای مرتبط در جایگاه شما هر بار از منابع با کیفیت ضعیف ارتباط دارند , بنابراین هرگز کیفیت را برای کمیت قربانی نکنید .
کیفیت محتوا : بهترین راه برای مقیاس کردن رتبهبندی صفحه , تولید محتوای با کیفیت بالا است که به کلمات کلیدی هدف شما مربوط است و به خوانندگان شما ارزش میبخشد . به یاد داشته باشید : این فقط به خاطر آوردن افراد به سایت شما نیست , بلکه به خاطر حفظ آنها در آنجا است .
الگوریتمهای جستجو : الگوریتمهای جستجو همواره در حال تکامل هستند . اگر میخواهید رتبهبندی گوگل خود را سریعتر بهبود دهید , باید مرتبا ً معیارهای عملکرد خود را کنترل کرده و استراتژی سئو را اصلاح کنید تا با تغییرات در الگوریتمهای موتور جستجو همسو شود. ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل گوگل و نرمافزارهای تخصصی سئو میتوانند بسیار مفید باشند .
موقعیت جغرافیایی : برای کسب و کارهای محلی , موقعیت جغرافیایی میتواند تاثیر زیادی بر سرعت رتبهبندی شما در نتایج محلی داشته باشد. دقت کنید که پروفایل کسبوکار گوگل خود را تکمیل کرده و به روز رسانی های منظم انجام دهید . شاخههای محلی و نظرات مشتریان را نادیده نگیرید چون این ها همچنین میتوانند به تلاشهای seo محلی نیز کمک قابلتوجهی بکنند .
تجربه کاربر : همه ما در وب سایتی بودیم که مهم نیست چند بار دکمه تازه را خرد میکنید , به نظر نمیرسد که صفحه به طور کامل بار کند . این نه تنها برای کاربران بسیار ناامیدکننده است , بلکه میتواند برای رتبهبندی جستجو شما مضر باشد .
هر بازاریاب نظر متفاوتی در مورد تمرکز بر تلاشهای سئو دارد . اما به طور کلی , اگر از این مراحل پیروی کنید , باید وب سایت خود را ببینید که در رتبهبندی شروع به جلو رفتن میکند .
اولین قدم در بالای جستجوی گوگل ملاقات با مخاطبین شما است که در آن هستند .این کار با درک زبان دقیق مورد استفاده آنها در جستجوی اطلاعات , محصولات و یا خدمات مربوط به کسبوکار شما انجام میشود. با ایجاد استراتژیک این کلمات کلیدی در طول محتوای مکتوب , احتمال ظاهر شدن وب سایت تان در جستجوهای مرتبط را افزایش میدهید .
برای مثال , بیایید بگوییم مالک یک برنامه به اشتراک گذاری اتومبیل هستید . یک کلید واژه برای صنعت شما ممکن است چیزی عمومی به عنوان " تقسیم ماشین " باشد , اما جادوی سئو واقعی در چیزی به نام تغییرات معنایی قرار دارد . تغییرات کلمات کلیدی معنایی به شما کمک میکند تا تفاوتهای مختلف قصد کاربر را ثبت کنید. این امر به ویژه برای هدف قرار دادن موارد مختلف استفاده و نیازهای خاص مشتری اهمیت دارد .
شما ممکن است تغییرات معنایی مانند " بهترین برنامه به اشتراک گذاری اتومبیل برای رانندگی طولانی " یا " ارزانترین برنامه به اشتراک گذاری اتومبیل " را انتخاب کنید. "در ماشین رشد , ما معمولا ً روی هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند دم برای مشتریان خود اول تمرکز میکنیم , زیرا این سوالات جستجو برای یک موقعیت و صنعت خاص مناسبتر هستند . آنها تمایل دارند که رقابت کمتری داشته باشند و برای آنها راحتتر باشند , که به معنی چشم بیشتر به کسبوکار شما و ترافیک بیشتر در سایت شما است.
کلمات کلیدی بلند دم مانند " برنامههای به اشتراک گذاری ماشین با هزینههای عضویت پایین " یا " خدمات به اشتراک گذاری ماشین خانگی " با نیازهای مشتری بسیار بکر صحبت میکنند و آنها را برای دریافت مشتریان در طول خط پایان ارزشمند میسازند . از اضافه کردن این مطالب به تحقیقات کلیدواژه خود صرفنظر نکنید .
پس چگونه میتوانید بفهمید کدام کلمات کلیدی برای هدف ؟ خوشبختانه , نیاز به تحقیقات کلید واژه دستی به خاطر ظهور برخی ابزارهای خارقالعاده حذف شدهاست .
کلمات کلیدی ابزارهای تحقیق مانند برنامهریز کلمات کلیدی گوگل , Semrush یا Ahrefs میتوانند به شما کمک کنند که هم دشواری کلمات کلیدی و هم حجم جستجو را اندازهگیری کنید . این باعث سردرد شما میشود و زمان هدر رفته برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی است که شما هیچ امیدی به رتبهبندی ندارید .
زمانی که شما تحقیق کامل کلمات کلیدی را انجام دادید و اصطلاحات و عباراتی را که با مخاطب هدف شما طنینانداز میشوند , شناسایی کردید , گام بعدی ایجاد محتوایی است که با آن سوالات جستجو صحبت میکند .
موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای را اولویتبندی میکنند که نه تنها به خوبی نوشته شدهاند , بلکه با هدف جستجوی کاربر و یا آنچه که کاربران به طور فعال در جستجوی آن هستند نیز صحبت میکنند . محتوای کیفیت نیز برای لحظه فعلی مرتبط است و باید حاوی بیشترین اطلاعات به روز باشد .
به طور کلی , شما میخواهید از قطعات کرک یا وبلاگهای بیمعنی پر از کلمات کلیدی اجتناب کنید . هدف هرگز نباید این باشد که تا حد امکان کلمات کلیدی زیادی را به کار ببرید , بلکه به جای ارائه محتوای اطلاعاتی که ارزش واقعی را فراهم میکند و یا راهحل برای مشکل مشتری هدف شما ارائه میدهد .
همه چیز با درک مشتری ایدهآل و نیازها و نقاط درد آنها شروع میشود. ایجاد صدای مخاطب , انجام بررسیها , یا حتی پرسیدن مستقیم مخاطبین خود از طریق بازاریابی ایمیلی یا رسانههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا به آنچه که آنها ارزشمندترین پیدا میکنند اشاره کنید .
هرچه دقیقتر بتوانید محتوای خود را برای پرداختن به آن نیازها یا نقاط درد هماهنگ کنید , تاثیر بیشتری خواهد داشت .
زمانی که برای بهینهسازی محتوای وب سایت شما میآید , جزئیات کوچک همه چیز هستند . عناصر روی صفحه مانند meta , headings , و حتی چیدمان کلی پستهای وبلاگ شما نقش محوری در کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل دارند که درک میکنند وب سایت شما درباره چه چیزی است .
در اینجا راههایی وجود دارد که میتوانید المانهای مختلف سایت را برای آرام کردن موتورهای جستجو و جلب توجه کاربر بهینهسازی کنید :
کلمات کلیدی را در عناوین محتوای خود و تمام سطوح عناوین قرار دهید : کلمات کلیدی هدف شما باید به طور یکپارچه در headers در محتوای شما بافته شوند ( h1 , h2 , h3 , و غیره ) . آنها باید به عنوان تابلوهای راهنما عمل کنند که هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو را از طریق محتوای شما هدایت میکنند.
رفتن به یک ساختار محتوای تمیز : وقتی به ساختار محتوا میرسد , بازگشت به اصول اولیه یک استراتژی سعی و درست است . پستهای بلاگ باید حاوی مقدمه , بدنه و نتیجهگیری شفاف باشند . عناصری مانند نقاط گلوله و رسانهها مانند تصاویر یا ویدئوها میتوانند بلوکهای بزرگی از متن را درهم بشکنند و هضم و بالا بردن تجربه محتوای شما را برای خوانندگان آسانتر کنند .
meta را کوتاه و شیرین نگه دارید : بهترین tags هم جذاب و هم مختصر هستند و یک عکس فوری واضح از آنچه که قرار است بیاید ارائه میدهند . آنها باید محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه کنند , در حالی که خوانندگان را وادار میکنند که میخواهند برای یادگیری بیشتر روی آنها کلیک کنند .
ماندن در بالای عملکرد وب سایت شما یک " تنظیم آن و فراموش کردن آن " نیست . تحلیل منظم یک تعهد مداوم به مخاطبین شماست , و اطمینان حاصل کنید که هر بار بهترین محتوا و تجربه کاربر را به آنها ارائه میدهید .
ما وقتی به درک الگوریتم گوگل و کسب و کارتان در رتبهبندی میرسیم , بهترین روش را ارائه کردهایم . اما ما همچنین در اطراف بلوک بودیم و شاهد بودیم که شرکتها مرتکب چند اشتباه مشترک میشوند که به راحتی قابل اجتناب هستند .
با اتکای بیش از حد به تبلیغات پرداختشده : اشتباه نگیرید - تبلیغات گوگل ممکن است نام شما را به بالاترین نتایج جستجو برساند , اما در واقع رتبهبندی ارگانیک شما را بهبود نمیدهند . ابتدا با ایجاد محتوای آلی بزرگ شروع کنید , سپس از تبلیغات پرداختشده برای تقویت دسترسی به آن محتوا استفاده کنید .