مهم است که بدانید چگونه مشکلات سئو را در لحظه ای که به وجود می آیند برطرف کنید تا دید آنلاین و ترافیک ارگانیک حفظ شود. به هر حال، 75 درصد از مردم هرگز صفحه یک از نتایج جستجو را پشت سر نمی گذارند، به این معنی که کسب و کار شما باید سئو را در اولویت قرار دهد تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.
از مسائل بیش از حد فنی گرفته تا مسائل اساسی که ممکن است نادیده گرفته شده باشید، در اینجا 10 دلیل احتمالی وجود دارد که سئو شما نتایج مورد انتظار شما را به ارمغان نمی آورد.
1-شما حسابرسی فنی سئو را انجام نداده اید.
2-شما در حال انجام تحقیقات کلیدی موثر نیستید.
3-شما محتوای ارزشمندی را منتشر نمی کنید.
4-وب سایت شما برای تبدیل ساخته نشده است.
5-تصاویر شما سرعت سایت شما را کاهش می دهند.
6-شما وب سایت خود را برای موبایل بهینه نمی کنید.
7-شما روی لینک های داخلی و لینک سازی سرمایه گذاری نمی کنید.
8-شما فراموش کرده اید که عنوان صفحه، H2s و Metadata را بهینه کنید.
9-تصاویر شما برای جستجو بهینه نشده اند.
10-اهداف سئو، جدول زمانی، بودجه و گزارش های شما مطابقت ندارند.
مراحل مهم اصلاح رتبه سئو
انجام ممیزی سئو اولین گام ضروری در هنگام توسعه استراتژی سئو شما است. مشکلات و ناکارآمدی های کلیدی در محتوا، طراحی و ساختار فنی کلی وب سایت شما را شناسایی می کند.بدون ممیزی فنی سئو، شما در خطر تکرار اشتباهاتی هستید که ممکن است در گذشته در استراتژی سئوی خود مرتکب شده باشید، در حالی که نتوانید درک اساسی از بهترین فرصت ها و بزرگترین تهدیدهای خود را ایجاد کنید.
بدون ممیزی، ممکن است اقدامات ناکارآمدی برای تقویت سئو انجام دهید. سپس، الگوریتم گوگل ممکن است اجزای کلیدی وب سایت شما را اشتباه درک کند، محتوای شما را برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی نکند، سایت شما را به اشتباه ایندکس کند، یا سایت شما را به خاطر اشتباهاتی که حتی نمی دانید مرتکب می شوید مجازات کند.بسیاری از برندها این مرحله را به طور کامل نادیده می گیرند بدون اینکه بدانند در وهله اول چه چیزی اشتباه است.
میتوانید از ابزارهای قابل اعتماد سئو مانند SEMRush و Ahrefs برای ردیابی سلامت سئوی وبسایت خود، کشف کلمات کلیدی که رتبهبندی میکنید و کدام صفحات به خوبی انجام میدهند استفاده کنید. Google Analytics و Google Search Console منابع حرفه ای دیگری هستند که عملکرد وب سایت شما را به شما نشان می دهند و اطمینان حاصل می کنند که گوگل به درستی وب سایت شما را ایندکس می کند.
بزرگترین اشتباهی که برندها در مورد محتوای سئو مرتکب می شوند این است که آن را با بهترین فرصت های کلمات کلیدی ایجاد نمی کنند. شاید شما حتی کلمات کلیدی هدف خود را در نظر نمی گیرید و فقط وبلاگ ها را پست می کنید زیرا شنیده اید که این کار برای سئو خوب است.
همچنین ممکن است محتوایی را ارسال کنید که مرتبط یا آموزنده نیست، که سپس توسط الگوریتم های موتور جستجو به عنوان کیفیت پایین ارزیابی می شود. این به تجربه کاربر آسیب می رساند، نرخ پرش را افزایش می دهد و زمان صرف کاربران در سایت را کاهش می دهد که به رتبه بندی وب سایت آسیب می رساند.
یکی دیگر از اشتباهات ایجاد محتوای تبلیغاتی است. مصرف کنندگان به محتوای باکیفیت و با ارزش پاسخ می دهند و به آن اعتماد می کنند که نیازها و خواسته های آنها را برطرف می کند.
برای بازگرداندن سئوی خود به دنبال یک ممیزی و کسب رتبه برتر در صفحه اول گوگل این 3 راه زیر میتواند بسیار موثر باشد:
1-با متخصصان سئو و توسعه دهندگان وب کار کنید تا مشکلات کد را که ممکن است مانع ایندکس و رتبه بندی مناسب شوند، برطرف کنید.
2-بهبود سرعت سایت، سازگاری با موبایل، ارزش محتوا، ابرداده و سایر یافته های ممیزی.
3-وب سایت، محتوا و استراتژی های لینک سازی خود را ترسیم کنید تا فرصت های کلیدی برتر را منعکس کنید.
اگر میخواهید سایت خود را در صفحه اول گوگل با کلمه کلیدی دلخواه ببینید با جام ارژنگ تماس بگیرید.
گوگل فقط به محتوای شما اهمیت نمی دهد. همچنین نحوه عملکرد وب سایت شما را در نظر می گیرد. یکی از عناصر مهمی که در رتبه بندی شما در موتورهای جستجو موثر است، بهینه سازی سرعت وب سایت است. تجربه صفحه برای سیستمهای رتبهبندی اصلی گوگل با عملکرد بارگیری ۲.۵ ثانیه به عنوان معیار بسیار مهم است. زمان بارگذاری سریع وب سایت همچنین نشان دهنده طراحی عالی UX است که یک پرچم سبز اصلی برای موتورهای جستجو است.
از دیگر شاخص های مهم تجربه کاربری می توان به 404 صفحه و لینک های شکسته اشاره کرد. اگر وب سایت شما دارای تعداد زیادی لینک باشد که منجر به صفحات غیرموجود می شود، رتبه بندی موتور جستجوی شما آسیب خواهد دید.
شما باید مطمئن شوید که سایت شما با حداکثر ظرفیت کار می کند. ممیزی فنی سئو به شما کمک می کند تا ببینید آیا سایت شما به اندازه کافی سریع است یا خیر.
ابزار عالی دیگر Google PageSpeed Insights است. این منبع وب سایت و صفحات آن را برای اندازه گیری سرعت آزمایش می کند. همچنین به شما نشان می دهد که آیا موانعی وجود دارد که سرعت و کارایی آن را مسدود می کند. از آنجا، می توانید یک نقشه راه برای بهبود عیوبی که پیدا می کنید، تدوین کنید.
با تیم توسعه وب خود کار کنید تا به طور خودکار هر صفحه وب شکسته یا حذف شده را به یک صفحه کاملاً کاربردی با پیامی مشابه هدایت کنید. همچنین باید هر گونه پیوندهای خراب را از صفحات وب خود به طور مرتب حذف کنید.
سرعت سایت شما به دلیل پلتفرمی که روی آن ساخته شده است، می تواند ضربه بزرگی به سئو وارد کند. وردپرس و جوملا گزینههای عالی هستند، اما اگر بهروزرسانیهای لازم را انجام ندهید، ممکن است بارگذاری صفحات وب شما بیش از حد طول بکشد.
حافظه پنهان همچنین می تواند سایت شما را کند کند. این مقدار کمی از داده های وب سایت را ذخیره می کند که منجر به سرعت بارگذاری سریع تر می شود. به طور مشابه، یک سرور غیر قابل اعتماد یا ناامن می تواند طراحی شما را به خطر بیندازد و منجر به بارگذاری کند صفحات شود.
در نهایت، اگر یک صفحه وب را بدون اضافه کردن تغییر مسیر 301 حذف کنید، تجربه کاربر را مختل کرده و تبدیلهای احتمالی را به یک صفحه خالی هدایت میکنید که اعتماد به برند شما را کاهش میدهد. اگر URL صفحه را تغییر دادید، یک تغییر مسیر از URL قدیمی به آدرس جدید اضافه کنید.
وقتی تصاویر خیلی بزرگ هستند، می توانند صفحه نمایش را محو کنند و تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کنند. علاوه بر این، بارگذاری تصاویر بزرگ ممکن است زمان زیادی طول بکشد و باعث می شود طراحی شما درهم و برهم به نظر برسد. تصاویر بزرگ و زمان بارگذاری کند نیز جلسات مرور تلفن همراه را خراب می کنند. این برای تجربیات آنلاین و رتبهبندی بد است، بهویژه به این دلیل که گوگل تاکید زیادی بر پلتفرمهای موبایل دارد.
در باره مجری تبلیغات بیشتر بخوانید
شما نمی توانید فقط یک عبارت کلیدی را از روی هوا انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که برای آن بهینه سازی کنید. برندها باید تحقیقات استراتژیک انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که کلمات کلیدی مورد نظر آنها همان کلماتی است که مخاطبان آنها جستجو می کنند، که نشان دهنده قصد خرید محصولات یا خدمات است.
اشتباهی که برند شما در سئو انجام داد.
تحقیق کلمات کلیدی نادرست می تواند به روش های مختلف شکست بخورد:
1-عدم استفاده از ابزارهای قابل اعتماد تحقیق کلمات کلیدی.
2-بدون انجام تحقیقات مناسب، کورکورانه از رقبای خود پیروی کنید.
3-استفاده از کلمات کلیدی که قابل دستیابی نیستند (سختی کلمه کلیدی بالا با بسیاری از سایت ها که برای رتبه بندی آن رقابت می کنند).
4-بهینه سازی برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم (مردم کافی از آنها استفاده نمی کنند).
استفاده از کلمات کلیدی که به برند یا مخاطبان شما مرتبط نیستند.
بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی که می خواهید به طور موثر در استراتژی بازاریابی محتوای خود رتبه بندی کنید.
لینک های داخلی و خارجی در مورد سئو مهم هستند. قرار دادن لینک های ارزشمند و مرتبط در محتوای شما باعث افزایش دید و اعتبار می شود. این شما را به عنوان یک رهبر از نظر این موتورهای جستجو هماهنگ می کند.
لینک های داخلی ایندکس شدن سایت شما توسط ربات های موتور جستجو را آسان تر می کند. آنها همچنین تجربه کاربری را برای مشتریان شما یکپارچه می کنند، که برای سئو ضروری است.
دادهها به طور مداوم در طول سالها نشان دادهاند که داشتن انواع لینکهای خارجی سالم به وبسایت شما یکی از عوامل رتبهبندی برتر برای تسلط بر سئو است.
دریافت لینک های خارجی معتبر در وب سایت های مرتبط با صنعت که به سایت شما اشاره می کنند کار زیادی می طلبد و یکی از دلایلی است که سئو می تواند گران باشد. مطمئن شوید که قبل از شما در مورد این عنصر از استراتژی لینک سازی خود شفاف هستید.
1-شما از پیوندهای بدون دنبال کردن استفاده می کنید تا Google نتواند آنها را ببیند.
2-پیوندها در یک پنجره باز نمی شوند، که تجربه کاربر را مختل می کند.
3-شما اغلب به یک کلمه کلیدی پیوند می دهید، که ممکن است به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود.
4-شما اصلا به صفحات دیگر سایت خود لینک نمی دهید.
5-پیوندهای درونی و CTA به بخش های دیگر در وب سایت شما برای کاربر منطقی نیست.
6-لینکهای شما از وبسایتهایی میآیند که اعتبار ندارند یا دارای اعتبار دامنه ضعیف هستند.
7-شما پیوندهای زیادی به منابع مشابه اضافه می کنید.
8-شما همان پیوندهای فالو را از منابع دیگر دریافت نمی کنید.
9-پیوندها از سایتها یا موضوعاتی میآیند که به تجارت شما مرتبط نیستند.
ابرداده ها، سرفصل ها و عناوین همگی در الگوریتم رتبه بندی کلی گوگل جای دارند. عناوین صفحات، توضیحات متا و تگ های عنوان صفحه همان چیزی است که موتورهای جستجو هنگام فهرست کردن سایت شما، ابتدا آن را می خوانند. آنها به گوگل کمک می کنند تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست تا الگوریتم بتواند آن را به دقت رتبه بندی کند.
عنوان – این عبارتی است که هنگام چرخاندن برگه عنوان در یک وب سایت مشاهده می کنید. این اطلاعاتی است که گوگل تجزیه و تحلیل می کند و برای پر کردن صفحه جستجو استفاده می کند.
تگ H (عنوان) - این خط کدی است که یک خط متن را مهم تشخیص می دهد. بخشی از ساختار محتوا و وضوح را به کاربران و موتورهای جستجو می دهد.
توضیحات متا – این بلوک محتوایی است که موتورهای جستجو برای درک محتوای صفحه شما از آن استفاده می کنند. این در زیر عنوان صفحه اصلی در صفحه نتایج موتور جستجو قرار دارد.
تصاویر را می توان با استفاده از گیمپ، فتوشاپ و سایر ابزارهای ویرایش تصحیح کرد. کاربران وردپرس میتوانند افزونههای تغییر اندازه را پیادهسازی کنند که کارهای زیادی را برای بهینهسازی انجام میدهند. شما به راحتی می توانید ابزارهایی را بیابید که اندازه فایل را بدون تفاوت محسوس با چشم غیر مسلح فشرده می کنند. این تضمین می کند که سایت به سرعت بارگیری می شود اما تصویر با کیفیت بالا به نظر می رسد.
همچنین برای برند شما مهم است که از JPG یا JPEG استفاده کنید نه PNG. فایل های JPEG را می توان بدون هیچ تفاوت محسوسی فشرده کرد و به بارگذاری سریعتر وب سایت کمک کرد. فایل های زیر 500 کیلوبایت را هدف بگیرید.
اگر از هیچ کلمه کلیدی در این زمینه ها استفاده نمی کنید، صفحه شما رتبه خوبی (یا اصلاً) نخواهد داشت. برعکس، قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد در H1s، H2s و H3s می تواند مانند هرزنامه به نظر برسد.
همچنین زمانی که توضیحات متا شما به طور مختصر و دقیق محتوای شما را توصیف نمی کند، مشکلات ایجاد می شود. توجه به این نکته مهم است که رتبه بندی فقط اولین قدم است. اگر توضیحات متا شما قانع کننده نباشد، ممکن است سایت شما همچنان رتبه بالایی داشته باشد، اما نرخ کلیک (CTR) شما آسیب می بیند زیرا کاربران برای کلیک بر روی URL شما الهام نمی گیرند. در عوض، آنها به نتایج بعدی پیمایش میکنند که آنچه را که به دنبال آن هستند توصیف میکند.
1-مطمئن شوید که عناوین، برچسبها و توضیحات شما دارای طول صحیح هستند.
2-هر زمان که ممکن است کلمات کلیدی خود را از جلو بارگذاری کنید.
3-برای استفاده از اصطلاحات مرتبط، تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
از اضافه کردن چند H2 و H3 که صرفاً برای بهبود تجربه کاربر و کیفیت محتوا وجود دارد، نترسید! این عناصر وب سایت توجه ربات های موتورهای جستجو را به خود جلب کرده و در HTML سایت شما تعبیه شده اند. این محتوا با ایجاد یک پسزمینه و پایهای محکم برای موتورهای جستجو که اعتبار و اعتبار شما را بر اساس آن قرار دهند، وزن دارد و به صفحه شما ارزش میافزاید. به علاوه، برای مشتریان شما ارزش می افزاید.
ممکن است تا 6 ماه یا بیشتر طول بکشد تا شاهد پیشرفت های ارزشمند در رتبه بندی وب سایت از بهبود سئو باشیم.
رتبه های بالاتر با کلمات کلیدی رقابتی که سایت های زیادی برای آنها رقابت می کنند دشوارتر می شود. این نبرد سخت میتواند منجر به یک فرآیند بهینهسازی موتور جستجوی طولانی و پرهزینه با نقاط عطف کوچکتر و کمتر شود.
سئو زمان و هزینه زیادی را می طلبد، به خصوص برای بازارهای بسیار رقابتی و کلمات کلیدی. با این حال، برندها - به ویژه آنهایی که بودجه کمتری دارند - در موارد زیر اشتباه می کنند:
1-تمام منابع خود را در یک کلمه کلیدی قرار دهید که رتبه بندی برای آن تقریبا غیرممکن است.
2-در مدت زمان کوتاهی انتظار بهبودهای شدید رتبه بندی را داشته باشید.
3-برای جستجوی نتایج سریع و غیر واقعی، به طور مداوم کارشناسان سئوی مختلف را استخدام و اخراج کنید.
4-به داده های وب سایت، تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین SEO، اطلاعات گزارش واضح و نقاط عطف و ضرب الاجل مورد نظر دسترسی ندارید.