کانال تلگرام یکی از سکوهای تبلیغات است.بازاریابی در کانال تلگرام امروزه بسیار رایج و پر بازدید است.تلگرام با ارائه خدمات تبلیغاتی رایگان راهی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و بزرگ باز کرده است.در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره مزایای تبلیغات در کانال و گروه تلگرام مطالب ارائه نموده ایم.سکوهای پیامرسانی مانند تلگرام به ما کمک کردهاند تا تجارت دیجیتال مان را تقویت کنیم , زیرا آنها عملکردهای متعددی دارند که به ما اجازه میدهند تبلیغات خود را بهتر دستهبندی و توزیع کنیم .تلگرام مزایایی دارد که آن را بسیار برتر میکند.حقیقت این است که این ابزاری است که از ارسال پیام فراتر میرود .این سکو به ما هزاران گزینه برای ایجاد استراتژیهای ارتباطی به یک گروه منتخب از افراد یا گروههای خاص که قبلا ً تعریف شدهاند میدهد
کانالهای تلگرام گروههایی هستند که محتوای شما را به اشتراک گذاشته و پخش میکنند . این شبیه گروه فیس بوک است , اما تعاملی نیست . مشترکان میتوانند محتوای رو به جلو را بخوانند , در آرا شرکت کنند , اما نمیتوانند درباره آنها نظر بدهند . صاحبان کانال میتوانند متون , تصاویر , ویدیو , فایلهای صوتی , اسناد , لینکهای خارجی را به اشتراک بگذارند . یکی از مزایای کانالهای تلگراف - هیچ محدودیتی برای تعداد اعضایی که میتوانند به کانالها بپیوندند وجود ندارد . برای مثال , در گروههای WhatsApp حدود ۲۰۰ پیرو وجود دارد . در تلگرام , شما به راحتی میتوانید هزاران کاربر داشته باشید . تلگرام در چند سال گذشته به یکی از سریعترین پایگاههای اجتماعی , نمایندهها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شدهاست . با برخی ویژگیهای منحصر به فرد مانند کانال ها , گروهها , برچسبهای رایگان , ذخیرهسازی ابر , چت مخفی , پیامهای مخرب خود و حریم خصوصی , میلیونها کاربر در سراسر جهان پیدا کردهاست . تلگرام تنها سکوی اجتماعی برای کاربران باقی میماند تا اطلاعات خود را از شرکتهای بزرگ و ساختارهای دولتی خصوصی نگه دارند . پاول Durov , موسس و مدیر عامل تلگراف , ادعا میکند که تلگرام به فروش خواهد رسید , برخلاف آنچه که در سال ۲۰۱۴ برای WhatsApp و فیس بوک رخ داد .بازاریابی تلگرام راهی برای کسب و تعامل مشتریان جدید از طریق ایجاد جوامع در کانالها و گروهها , تبلیغات در جوامع , ساخت رباتها و حفظ ارتباطات با کاربران است.کانالها و گروههای تلگرام ابزار اصلی استراتژی بازاریابی تلگرام هستند . آنها به تعامل با کاربران در سطوح مختلف کمک میکنند . در حالی که کانالهای تلگراف گزینه خوبی برای پخش اطلاعات هستند - اخبار , overviews محصول , شهادت مشتریان , محتوای مفید , گروهها برای تعامل مستقیم با کاربران عالی هستند .
بازاریابی کانال تلگرام هنوز شاخهای تازه و در حال رشد از بازاریابی موبایل و دیجیتال است . اما در حال حاضر در میان دیگر رسانههای اجتماعی و سکوهای پیغام رسان مزایای خود را دارد .صحبت کردن با دوستان یا همکاران , صدا و تماسهای ویدیویی , تبادل پروندهها , درگیر شدن با شرکتها , فرستادن پول , خرید محصولات و خدمات , زمانبندی قرار ملاقاتها در برنامه کاربردی ۱ برای کاربران تلفن همراه , در حال افزایش است . بیشتر کشورها احتمالا ً از مسیر چین و WeChat پیروی میکنند . و تلگرام ممکن است این سفر را هدایت کند چون در میان پلتفرم ها انعطافپذیرتر است .در حالی که WhatsApp جایگاه اول را در میان نمایندهها حفظ میکند , گروههای آنها از کاربر و کسبوکار دور هستند . آنها محدودیتهایی را برای اعضا اعمال میکنند - ۲۰۰ در هر گروه . با دسترسی متوسط ۱۰ % , WhatsApp بهترین انتخاب برای آوردن کسبوکار شما به آنجا نیست . کانالهای تلگرام هیچ محدودیتی ندارند . شما میتوانید به راحتی به ۵ یا ۱۰ میلیون مخاطب دسترسی داشته باشید .چنین رشد سریع پیک فرصتی را برای تبلیغ و تبلیغ کسبوکار در تلگرام باز کردهاست . شما میتوانید اعضای تلگرام را برای کانال یا گروه خود خریداری کنید , تبلیغات رایگان یا پرداختشده را در کانالهای دیگر , ترویج متقابل , انتشار لینکهای کاتالوگهای تلگرام ویژه دریافت کنید . برای مدیریت بازاریابی تلگرام نیز خدمات و نرمافزارهای آنلاین multilple وجود دارد .تلگرام به هر کسی اجازه میدهد تا برچسب رایگان بسازد . برای کسب و کارها , این فرصتی است که با ایجاد برچسبهای برچسب دار و به اشتراک گذاری آنها در کانالها و گروهها , خود را ارتقا دهند . کیفیت بهتر برچسب , شانس بیشتری برای آنها برای ویروسی شدن دارد. این استراتژی sticker ممکن است بیشترین اثر ویروسی را در میان همه ابزارها داشته باشد.
استراتژی بازاریابی برای برندها که میخواهند به طور موثر با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشند , ضروری است . این استراتژی باید با ترجیحات و علایق مخاطبان هدف برند همسو باشد و نتایج قوی برای هر کانال , چه با استفاده از رسانههای اجتماعی و چه با تبلیغات برنامه کاربردی تلفن همراه ارائه دهد . اما چگونه برندها میتوانند استراتژی خود را بهبود بخشند ؟مهمترین راه برای افزایش کارایی استراتژی تبلیغاتی , درک روشنی از مخاطبان هدف و گرایشهای جدید در رفتار آنها است . همانطور که تلگرام محبوبیت بیشتری در میان کاربران کسب میکند , صحنهای برای برندها ایجاد میکند تا در استراتژی تبلیغاتی خود شرکت کنند .تلگرام یک برنامه پیامرسان است که روی هر وسیلهای کار میکند : گوشیهای هوشمند , تبلت و کامپیوتر . این کار به کاربران اجازه میدهد تا پیامهای متنی بفرستند , عکسها , ویدیوها و پروندهها را به اشتراک بگذارند , و محتوای مفید را بخوانند . همچنین کاربران با استفاده از برنامه ارتباطی , برندها میتوانند از طریق تبلیغات در کانالها با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشند .با وجود کانال دیجیتال جدید که پتانسیل بزرگ خود را برای یک کانال ارتباطی موثر نشان میدهد , این کانال دارای ویژگیهایی است که باید برای آن آماده باشد . یکی از این ویژگیها فرمت های تبلیغاتی است . برندها نمیتوانند از تبلیغات ویدیویی و بنر در برنامه کاربردی استفاده کنند . تلگرام تنها یک پیام متنی در قالب تبلیغات دارد . پیامهای تبلیغاتی بر روی تلگرام در کانالهای بزرگ عمومی با ۱۰۰۰ + مشترک نمایش داده خواهند شد و به ۱۶۰ کاراکتر محدود میشوند . تلگرام دادههای کاربر را برای نمایش تبلیغات جمعآوری یا تحلیل نمیکند . به جای این ها , تبلیغ کنندگان میتوانند یک لیست سفید و سیاه ایجاد کنند - موضوعات یا کانالهایی که تبلیغات در آنها نشان داده خواهند شد یا نه . این فرمت مبتنی بر زمینه تبلیغات به برنامه کاربردی اجازه میدهد تا کیفیت بالای محتوا و سطح بالای تعامل کاربران را حفظ کند. بنابراین , برندها باید با دقت کانالها و موضوعات را انتخاب کنند تا عملکرد خود را در تلگرام هدایت کنند .بر خلاف دیگر کانالهای تبلیغاتی , تلگرام از پیوندهای خارجی در پیامهای حمایتشده جلوگیری میکند. پس از اینکه کاربران بر روی یک آگهی کلیک کردند , به کانال برند سوئیچ خواهند کرد . به همین دلیل است که مشارکت و محتوای مفید نقش مهمی در ارسال تلگرام و همچنین پیامهای تبلیغاتی ایفا میکند. برندها میتوانند پیامهای عالی برای یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنند اما با فقدان محتوای کیفی , تبلیغات تبلیغاتی شکست خواهند خورد .
کانالهای تلگرام برای پخش پیامها به مخاطبان بزرگ ایجاد میشوند . آنها محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند . تفاوت بین یک گروه و یک کانال در چندین واقعیت نهفتهاست . اول , تنها مدیران یک کانال میتوانند به آن پست کنند . دوم , هر عضو از هر پست جدید مطلع میشود . اعضا نام و عکس یک کانال را به جای یک فرستنده جداگانه , مانند گروهها میبینند . اعضای کانال نمیتوانند یکدیگر و مدیران را ببینند . فقط مالک و مدیران میتوانند اعضا را ببینند .برای ایجاد یک کانال , روی ۳ خط افقی در گوشه سمت چپ بالا کلیک کرده و کانال جدید گزینه را انتخاب کنید . " یک نام به آن بدهید , یک توصیف بنویسید , یک عکس تنظیم کنید , اگر کانال شما یک جامعه عمومی یا خصوصی است انتخاب کنید , متن لینک دعوت را وارد کنید , و اعضا را اضافه کنید .شما میتوانید تعداد نظرات را زیر هر یک از پستهای خود ببینید . اگر بیش از ۵۰۰ مشترک دارید , میتوانید آمار دقیق را در مورد اطلاعات زیر پیگیری کنید :به زبان مشترکین شما صحبت میکنند ; تعداد کاربرانی که به کانال شما میپیوندند , ترک میکنند و خاموش میشوند .شما میتوانید پست ها را زمانبندی کنید , و آنها به طور خودکار در زمان مشخصشده ارسال خواهند شد . شما همچنین میتوانید پیامهای خاموش را در ساعات غیر کاری یا شبها ارسال کنید , بنابراین اعضای شما هیچ صدایی دریافت نمیکنند . برای بهبود ناوبری و فراهم کردن اطلاعات مهم , از هشتگ ها استفاده کنید. شما میتوانید مدیران را اضافه کرده و امضاها را قادر به مدیریت بهتر کانال خود کنید . این ویژگی مفیدی است اگر یک شرکت بزرگ داشته باشید و مدیران ارشد شما مدیران هستند . بنابراین , همکاران شما باید بدانند چه کسی پست میکند .اگر به نظر کاربران خود علاقهمند هستید , میتوانید یک گروه بحث ایجاد کنید . تمام پستهای شما به آنجا فرستاده و وصل خواهند شد . اعضا میتوانند در مورد هر پست نظر بدهند و نظرات آنها در یک رشته نشان داده خواهد شد . ایجاد نظرسنجیها نیز در کانالها موجود است