وبلاگ تخصصی سئو و بهینه سازی وب سایت با هدف جمع آوری بهترین مطالب و آموزش ها در باره بهینه سازی موتورهای جستجو ایجاد شده و بتدریج بر مطالب آن افزوده خواهد شد.در وبلاگ تخصصی سئو تمامی تکنیک ها و روش های سئو و کسب رتبه در موتورهای جستجو و همچنین آموزش هایی که توسط کارشناسان و متخصصان برجسته سئو ارائه گردیده بصورت خلاصه و چکیده گردآوری شده است.با خواندن مطالب این صفحه که بعنوان وبلاگ تخصی سئو نامگذاری شده شما از خواندن مطلب متفرقه دیگر بی نیاز میشوید.در این صفحه خواهیم آموخت که سئو چیست و چه تاثیری بر روی وب سایت و کسب رتبه در موتورهای جتجو و بویژه گوگل دارد و چرا برای بازاریابی دیجیتال و رسیدن به صفحه اول گوگل به سئو نیاز داریم.با وبلاگ تخصصی سئو در سایت جام ارژنگ همراه باشید
>
سئو برای بهینهسازی موتور جستجو میایستد , و این یک روش بهینهسازی صفحات وب شما برای رتبهبندی بیشتر صفحات نتیجه موتور جستجو ( SERP ) است .
سئو همچنین به عنوان یک استراتژی بازاریابی قابلاعتماد و دوستدار بودجه برای کمک به شما در هدایت ترافیک به یک وب سایت و افزایش نرخ تبدیل خدمت میکند .
برای درک بهتر سئو , این مقاله شما را از طریق موتور جستجو و اصول سئو هدایت میکند , توضیح میدهد که الگوریتم های جستجو چگونه کار میکنند و چه عواملی بر رتبهبندی سایت شما تاثیر میگذارند .
در پایان مقاله , شما همچنین بهترین روشها و منابع سئو را برای گسترش دانش سئو پیدا خواهید کرد.
بهینهسازی موتور جستجو ( seo ) و بازاریابی موتور جستجو ( sem ) استراتژیهای بازاریابی هستند که کسب و کارها از طریق نتایج موتور جستجو برای رسیدن به مخاطب خود استفاده میکنند .
تفاوت کلیدی این است که سئو بر بهینهسازی صفحات برای رتبهبندی بهتر از طریق ترافیک ارگانیک تمرکز میکند. این به بازدید کنندگان سایت از موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ اشاره میکند.
در همین حال , sem از استراتژیهای پرداختشده برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده میکند . بازدید کنندگان از ترافیک پرداختشده از کلیک روی تبلیغات تولید شده در گوگل ads یا دیگر پلتفرمها .
در حالی که سئو مدتی طول میکشد تا نتایج ثابت و پایدار ارائه دهد , sem نتیجه تقریبا ً فوری ارائه میدهد . شما به سرعت خواهید دید که تبلیغات شما در موتورهای جستجو چه تعداد کلیک و تغییر شکل میدهند .
با وجود متفاوت بودن , سئو و sem دست به دست کار میکنند. یک بنیاد خوب سئو برای یک استراتژی موفق sem ضروری است .
بهینهسازی صفحات فرود با کلمات کلیدی میتواند امتیاز کیفیت گوگل شما را بهبود بخشد و دید سایت شما را افزایش دهد .
فاکتور مهم سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل کدامند؟
گوگل به عنوان موتور جستجو , روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو میکند . بنابراین رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل میتواند ترافیک قابلتوجهی را به سایت شما هدایت کند .
به همین دلیل است که توجه به عوامل رتبهبندی گوگل ضروری است . این عوامل به طور مداوم همراه با الگوریتمهای جستجوی گوگل در حال تکامل هستند . آنها به ارائه مناسبترین محتوا برای تجربه بهتر کاربر کمک میکنند .
از زمان بار صفحه تا امنیت وب سایت , مهمترین عوامل رتبهبندی که باید بدانید عبارتند از :
سرعت صفحه . مقدار زمان لازم برای بار کردن صفحه وب را مشخص میکند . یک صفحه بارگیری سریع میتواند به رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند . به طور منظم بر عملکرد سایت خود نظارت کنید و از ابزارهای آنالیز سرعت مانند دید - گوگل و تست سرعت Pingdom برای درک چگونگی عملکرد سایت خود استفاده کنید .
موبایل . یک طراحی پاسخگو به طور خودکار عناصر وب سایت را برای تناسب اندازههای مختلف صفحه نمایش تنظیم میکند و تجربه بهینهای را برای بازدیدکنندگان در طول دستگاهها فراهم میکند. صفحات سایتهای پاسخگو , دوستانه با تلفن همراه در نتایج جستجو بیشتر به نظر میرسند . از تست دوستانه گوگل برای اندازهگیری قابلیت استفاده سایت خود استفاده کنید .
محتوای با کیفیت بالا . ارائه اطلاعات مرتبط و واقعی برای پاسخ به پرسشهای خاص . گوگل طول محتوا , ساختار , کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات را ارزیابی میکند. همیشه محتوای منحصر به فرد و اصلی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش دید سایت خود ایجاد کنید .
Backlinks . همچنین به عنوان لینکهای ورودی نیز شناخته میشوند , این لینکهای مربوط به وب سایت شما هستند که در سایر مکانها قرار دارند و به عنوان شاخص مرجع سایت شما عمل میکنند . زمانی که یک وب سایت شامل لینک شما در محتوای آن میشود , سایت شما را به عنوان یک منبع مرتبط علامتگذاری میکنند . صفحات با کیفیت بالا از سایتهای معتبر میتوانند در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.
تجربه کاربر . گوگل تجربه کاربر را از طریق سیگنالهای چندگانه از جمله سرعت بازتاب و زمان اقامت اندازهگیری میکند. وقتی بازدیدکنندگان در یک سایت فرود بیایند و بلافاصله پس از آن بروند , گوگل سایت را بیربط میداند . در نتیجه , اگر بازدید کنندگان مدتی در اطراف بمانند , این سیگنالها اطلاعاتی ارزشمند را فراهم میکنند .
امنیت سایت . شامل تمام اقدامات برای محافظت از یک وب سایت و بازدید کنندگان از cyberattacks است. بنابراین , گوگل وب سایتهایی را که توسط شرکت https تامین شدهاند , اولویتبندی میکند. در صورتی که هنوز یکی ندارید , میتوانید آن را در Hostinger به اینجا بیاورید . در همین حال , یک سایت بدون یک مکان امن نیست و به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را دور خواهد کرد . از آنجا که امنیت برای هر کاربر وب اولویت بالایی دارد , اضافه کردن گواهی ssl به سایت شما ضروری است .
برای اینکه بدانیم چرا سئو مهم است از اینجا شروع میکنیم که شما یک وب سایت ایجاد کردهاید چون میخواهید مردم محصول شما را بخرند , در کار شما مشارکت کنند , یا محتوای شما را بخوانند . هدف شما هر چه باشد , شما میخواهید که مردم به وب سایت شما مراجعه کنند . برای مثال اگر شما یک شرکت طراحی سایت در رشت دارید , میخواهید وب سایت تان شماره ۱ باشد وقتی که مردم گوگل : طراحی سایت در رشت را جستجو میکنند سایت شمارا ببینند. . چون شانس کلیک کردن افراد بر روی وب سایت شما زمانی که نتیجه بالا است بسیار بیشتر است !
اما چطور این اتفاق افتاد ؟ یک کلمه : بهینهسازی موتور جستجو ! سئو راه خوبی برای هدایت کردن مردم به وب سایت شماست . که به خصوص اگر صاحب کسبوکار کوچکی هستید که پول زیادی برای صرف تبلیغات ندارد , مفید است .
گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای جمعآوری , سازماندهی و نمایش اطلاعات مربوطه برای پاسخ به پرسشهای کاربر کار میکنند. برای انجام این کار , آنها سه فرآیند اولیه شامل :
خزیدن . موتورهای جستجو به گروهی از crawlers وب تکیه دارند که به نام spiderbots یا رباتها نیز شناخته میشوند تا محتوای به روز شده را در وب پیدا کنند. crawlers وب به کشف و جمعآوری اطلاعات مورد نیاز برای نمایه یک صفحه کمک میکنند.
نمایهسازی . به فرآیندی اشاره دارد که موتورهای جستجو در آن صفحات وب جمعآوریشده را ذخیره و سازماندهی میکنند . وقتی crawlers وب اطلاعاتی را در یک سایت پیدا کنند , مانند کلمات کلیدی و محتوای تازه , صفحه وب را به شاخص جستجو اضافه خواهند کرد . برای کمک به آنها برای پیدا کردن محتوای خود , وب سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید . زمانی که کاربران به دنبال اطلاعات مربوطه میگردند , موتور جستجو وب سایت نمایه شده را خواهد آورد .
Ranking . سپس صفحات وب در شاخص جستجو بر روی نتایج جستجو از بیشترین تا کمترین محتوای مرتبط نمایش داده خواهند شد .
سئو حضور وب شما را با جذابتر کردن سایت برای موتورهای جستجو بهبود میبخشد . به عبارت دیگر , تعیین این که سایت شما تا چه حد از این مجموعه مراحل عبور میکند , از خزیدن تا رتبهبندی کار میکند .
برای مثال , پیوندهای داخلی با ساختار خوب روی صفحات شما , پریدن از یک صفحه به صفحه دیگر را برای crawlers وب آسانتر میکند . این کار به آنها اجازه میدهد تا وب سایت شما را با عمق و شاخص بیشتری از محتوای شما کشف کنند .
اگر نمیخواهید صفحات خاصی کاوش کنید , ممکن است روباتها را با استفاده از فایل robot.txt مسدود کنید.
علاوه بر این , الگوریتم های موتور جستجو نیز عوامل رتبهبندی گستردهای مانند کلمات کلیدی مرتبط , کیفیت backlink و تازگی محتوا را در نظر میگیرند .
بنابراین بهینهسازی محتوای وب سایت شما با این عوامل در ذهن میتواند به طور قابلتوجهی نتایج جستجو شما را افزایش دهد .
سئو و جذب ترافیک ارگانیک.هدف از هر وب سایت جذب کاربران و انتقال اطلاعات , فروش محصول یا خدمات و یا جمعآوری جزئیات تماس برای فرصتهای بازاریابی آینده است . در حالی که برخی از بازدیدکنندگان وب سایت از رسانههای اجتماعی , تبلیغات پرداختشده , یا ایمیلهای بازاریابی میآیند , یک وب سایت موفق همچنین به مسافرانی نیاز دارد که از طریق جستجوهای خود به سایت شما هدایت شوند .
" ترافیک ارگانیک " عبارت بازاریابی برای کاربرانی است که از طریق نتایج یک پرس و جوی موتور جستجو ( یا از طریق " گوگل " ) از یک سایت بازدید میکنند . بیایید بگوییم که یک " سئو چیست و چگونه کار میکند " در نوار جستجوی گوگل آنها , این مقاله را در نتایج جستجو میبیند , و برای خواندن آن روی لینک کلیک میکند . آنها به عنوان یک مهمان ارگانیک شمرده میشوند .
محتوای سئو شامل چیزهایی مانند :
کلید واژه تحقیق - این شامل استفاده از برنامههای نرمافزاری مانند Ahrefs و Moz برای شناسایی اصطلاحات موتور جستجو ( کلمات کلیدی ) رانندگی به سایت شما است. سپس یک رقص از جمله آن کلمات کلیدی در محتوای شما است ( بنابراین موتورهای جستجو آنها را انتخاب میکنند و رتبهبندی شما را بهبود میبخشند ) در حالی که از " پر کردن کلمات کلیدی " اجتناب میکنید . " پر کردن کلید واژه , عمل سئو کلاه سیاه و محتوای بد با کیفیت پایین است .
صفحات ستون - چه چیزی بهتر از صفحات تک سئو در یک وب سایت است ؟ یک صفحه چتری بزرگ و بهینه که کاربران را به داخل میآورد و آنها را به هر یک از این صفحات میرساند ! وقتی یک وب سایت مقالات متعددی را در جنبههای مختلف یک موضوع نشان میدهد , این موضوع را " محتوای خوشه " در seo مینامند . برای مثال , اگر سایت شما مجموعهای از مقالات را در جاوااسکریپت منتشر کند ( " JavaScript چیست ? " , " چارچوب JavaScript چیست ? " چیست ? " , etc. ) این مقدار خوشه خواهد بود . صفحه پایه صفحهای در سایت شما است که تمام این محتویات را با هم پیوند میدهد و آن را به یک موتور قدرتمند برای جذب جستجوی آلی و بهبود مرجع موضوعی سایت شما برای الگوریتمهای موتور جستجو تبدیل میکند. برای دیدن یک مثال واقعی , ما اخیرا ً یک صفحه ستون برای طراحی وب سایت خود منتشر کردهایم . صفحات ar تمام جنبههای موضوع محتوای خوشه را پوشش میدهند , اما این کار را از طریق توصیف مسطوره انجام میدهند که به مقالات فردی بیشتر مرتبط است. صفحات ستون گاهی به دلیل توانایی آنها در افزایش ترافیک سایت ده برابر صفحات ستون نامیده میشوند .
طرحهای صفحهای سازگار و قابل کشتیرانی آسان - ممکن است به نظر غیر منطقی برسند , اما این یک طرح سئو کوچک است که میتواند راه طولانی را طی کند . هنگام ایجاد محتوا برای یک وب سایت , مهم است که ویژگیهایی مانند جدولی از محتویات اضافه شود که خوانایی را بهبود میبخشد . این کار زمان بیشتری را برای هر صفحه توسط بازدید کنندگان شما صرف خواهد کرد , و همچنین توانایی موتورهای جستجو برای شاخص کردن خود را بهبود خواهد بخشید . به طور خاص , اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به بخشهایی با متن سرصفحه شکسته شدهاست که از سلسلهمراتب مشخصی پیروی میکند.
شما قادر نخواهید بود با تمرکز بر روی تنها یک ناحیه از سئو رتبهبندی موتور جستجو خود را بهبود بخشید چون آنها به هم متصل و بر یکدیگر تاثیر میگذارند . سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی بر بهینهسازی تمام عناصری که بر نتایج موتور جستجو تاثیر میگذارند , از جمله تحقیقات کلیدی , محتوا , html , معماری سایت , ساختمان لینک و غیره تمرکز میکند. همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که سئو میتواند انواع مختلفی از جستجو را هدف قرار دهد : جستجوی تصویر , جستجوی ویدئو , جستجوی محلی , جستجوی خبری , جستجوی آکادمیک و جستجوی عمودی که بر یک صنعت خاص متمرکز است .
صنعت تجارت الکترونیک در حال رونق است و فروشگاههای آنلاین جدید هر روز ظاهر میشوند . به عنوان یک روند کسبوکار آنلاین نسبتا ً جدید که به خاطر پتانسیل سودآوری آن تحسین میشود , این یک فرصت بزرگ برای کارآفرینان است . با این حال , سود بالا به معنای رقابت بالا است . هر فروشگاه تجارت الکترونیک در تلاش است تا به بالاترین نتایج جستجو برسد تا ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کند و در نهایت فروش بیشتری تولید کند . بهینهسازی سئو از فروشگاه شما میتواند به شما مزیتی در رقابت شما بدهد و به شما کمک کند به سرعت ترافیک را افزایش دهید و همچنین فروش خود را افزایش دهید . علاوه بر این , وب سایتهایی که در نتایج جستجو بالاتر به نظر میرسند , از شناخت بهتر برند برخوردارند که منجر به اثرات بلند مدت فروش میشود .
یک راه خوب برای فکر کردن در مورد مزایای سئو برای فروشگاه آنلاین این است که اگر به دلیل رتبهبندی جستجوی پایینتر روی کلیک نکنید , احتمالا ً در فروش نیز گم خواهید شد . همانند هر استراتژی بازاریابی دیگر , شما باید ابتدا بر گرفتن اصول سئو تمرکز کنید , و سپس به استراتژیهای پیچیده تری که در راستای اهداف کسبوکار شما هستند تغییر دهید .
پس چطور میتوانید مطمئن شوید که فروشگاههای تجارت الکترونیک در بالاترین درجه قرار دارند ؟ در اینجا یک راهنمای گامبهگام برای قدرتمندترین شیوههای تجارت الکترونیک سئو آورده شدهاست :
1-تحقیق مهمترین بخش سئو است . برای شناسایی فرصتهای جستجو و ارزیابی استراتژی سئو , کار سئو را از کلیدواژه و تحقیق رقیب آغاز کنید . هنگام تحقیق در مورد رقابت , استراتژی لینکهای ورودی آنها را یادداشت کنید ( آنها از کجا backlinks را دریافت میکنند ؟ و معماری سایت آنها ( ناوبری سایت آنها چگونه است ? ) .
2-گام بعدی انجام ممیزی کامل سایت برای شناسایی مشکلات احتمالی است . شما میتوانید از ابزارهایی مانند قورباغه گریان برای پیدا کردن سریع و ثبت اشتباهات در سایت خود استفاده کنید . زمانی که آنها از مسیر خارج میشوند , سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید , زیرا وب سایتهای کند از نرخ تخلیه سایت بالاتر رنج میبرند .
3-برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید , باید یک استراتژی تست قوی را اجرا کنید . این شامل مواردی مانند اجرای آزمونهای a / b برای آزمایش با محتوای صفحه , استفاده از تجزیه و تحلیل برای تعیین بهترین کلمات کلیدی تبدیل شما , تست meta و توضیحات برای بهبود نرخ کلیک و استفاده از کمپین های PPC برای کشف این کلمات کلیدی است .
4-با ایجاد محتوای وبلاگ استثنایی از تحقیق کلید واژه خود استفاده کنید. تمام کلمات کلیدی که برای کسبوکار شما مهم هستند , آن را به صفحهای از سایت شما تبدیل نخواهند کرد , بنابراین شما واقعا ً باید برای تولید محتوای با کیفیت بالا که برای رتبهبندی آن کلمات کلیدی بهینه شدهاست و برای خوانندگان خود ارزش قائل شوید .
5-بهینهسازی سئو را جدی بگیرید . به عبارت ساده , سئو در خارج از صفحه به گوگل میگوید که دیگران درباره برند شما چه فکر میکنند , و بیشتر مردم سئو را با ساختمان لینک مرتبط میکنند ; که درست است , اما فعالیتهای دیگری وجود دارد که میتوانید امتحان کنید . backlinks کیفیت تاثیر مهمی بر رتبهبندی جستجو شما دارند , بنابراین زمان خود را صرف جستجوی فرصتهای لینک از سایتهای دارای قدرت بالا و اجتناب از وب سایتهای spammy کنید . بهترین راه برای کسب ارتباط از طریق پستهای مهمان مربوطه , infographics , گزارشهای تحقیقاتی و انتشار مطبوعات است . همچنین اگر بیشتر ترافیک شما از طریق کلمات کلیدی بلند دم ایجاد شود , باید پیغام XML را برای موتورهای جستجو در نظر بگیرید .
سختترین بخش در مورد سئو تغییرات آن است . گوگل الگوریتم خود را ۵۰۰ - ۶۰۰ بار در سال به روز میکند. این بدان معناست که حداقل یک روز در هر روز سال به روز رسانی میشود . حتی متخصصان سئو که تمام عمر خود را وقف تعیین معیارهای رتبه میکنند هنوز در پایان روز سر خود را میخارانند .
پیگیری همه تغییرات غیرممکن است .اما اگر شما در مورد برخی از بزرگترین روندها و تکنیکهای سئو در سال ۲۰۲۳ بدانید , شما سر فرازتر از رقیب خود خواهید بود . ما میدانیم که ۷۵ درصد از جستجوگران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمیکنند . بنابراین ضروری است که بفهمیم چگونه این الگوریتم به روز رسانی ها را شکست دهیم و در صفحه اول صفحات نتیجه موتور جستجو باقی بمانیم .
در اکتبر سال ۲۰۲۰ گوگل آنچه را که آنها رتبهبندی گذرگاه مینامند را راهاندازی کرد که در آن تکتک بخشهای صفحات وب میتوانند همراه با کل صفحه رتبهبندی شوند . چرا این مهم است ؟ این به این معنی است که گوگل میتواند بخشهایی از یک صفحه را بیرون بکشد حتی اگر آن صفحه موضوع متفاوتی را نسبت به آنچه که در SERP نمایش داده میشود , پوشش دهد .
برای مثال , شما یک پست وبلاگ در بازاریابی رسانههای اجتماعی نوشتهاید , جنبههای مختلف بازاریابی رسانههای اجتماعی را پوشش میدهید , مانند ابزارها , استراتژی , معیارها , شبکهها و غیره . از آنجا که گوگل یک گذرگاه مرتبط را در مورد ابزارهای بازاریابی رسانههای اجتماعی در پست شما میبیند , این گذرگاه خاص را نمایهسازی میکند.
بهینهسازی رتبهبندی گذرگاه گوگل واقعا ً به سادگی ایجاد یک وبلاگ خواندن پست و تجربه دوستانه کاربر است . بزرگترین تمرکز شما باید بر ایجاد بخشهای شفاف درون ستونها باشد . تمرکز بر گنجاندن کلمات کلیدی به عنوان عنوان عناوین این بخشها . محتوای شما در این بخشها باید روشن و بر روی مطالب داخل متمرکز باشد . آن را به عنوان یک پست بلاگ در یک پست بلاگ در نظر بگیرید . این بخشها باید همیشه به موضوع اصلی شما مربوط باشند , اما اگر قرار بود تنها بایستند , محتوا را نیز درک کنند .
چهار نوع مختلف از فرمت های جزئی وجود دارد : بند , فهرست , جدول و ویدئو . وقتی محتوای خود را مینویسید , این قالبهای مختلف را در ذهن داشته باشید . همچنین هدف یک قطعه برجسته را در نظر بگیرید . گوگل میخواهد اطلاعات را به آسانی و به وضوح برای جستجوگران به دنبال پاسخ سریع نشان دهد.
این به معنای این نیست که شما نمیتوانید بندهای طولانیتری از متن در پستهای خود داشته باشید , اما این محتوای را پس از تعریف جزئی خود نگه دارید . این باید کوتاه , واضح , و تا نقطه مورد نظر باشد .
با به روز رسانی هر الگوریتم که گوگل منتشر میکند , موتور جستجو پیشرفتهتر میشود . در حال حاضر گوگل اعلام کردهاست که میتواند موضوعات مرتبط با یک کلید واژه خاص را درک کند. برای مثال , اگر قرار بود " وبلاگ تخصصی سئو " را جستجو کنید , گوگل اکنون درک میکند که " وبلاگ سئو " , " گزینههای صرف " یا " ایدههای فضای کوچک " موضوعات مرتبط هستند , و SERPs دامنه وسیعتری از نتایج را نشان میدهد .
این برای سئو به چه معناست ؟ رقابت بیشتری برای کلمات کلیدی دم کوتاهتر وجود خواهد داشت . اما اگر از کلمات کلیدی دم بلند یا کلمات کلیدی دقیقتر با سه کلمه یا بیشتر استفاده کنید , شانس بیشتری برای دیدن دامنه خود در بالا خواهید داشت , زمانی که رتبهبندی وب سایت برای عبارات مرتبط و احتمالا ً عبارات مرتبط را چک کنید .
این کار به شما کمک میکند تا انواع مختلف پرس و جوی جستجو را رتبهبندی کنید و به گوگل اطلاع دهید که لباس سفارشی با این کلمات کلیدی بلند دیگر نیز مرتبط است .
بهینهسازی موتور جستجو ( یا " seo ") یکی از قویترین تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال در اینترنت است .
همچنین این یکی از موضوعات پیچیدهتر زیر چتر بازاریابی است , به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال اطلاعات درباره موضوع خاص هستند .
داشتن سئو فنی خوب به تنهایی برای بالا بردن شما به بالای نتایج موتور جستجو کافی نیست , اما اگر شما یک پایه خوب را با سئو روی صفحه قرار داده باشید و شما با ایجاد سیگنالهای جستجوی خارج از صفحه قدرت خود را ایجاد کردهاید .
به آن مانند این سئو فنی فکر کنید مانند اسکلت وب سایت تان است . داشتن اسکلت قوی برای پیروزی در یک مسابقه کافی نیست , اما داشتن اسکلت ( یا داشتن اسکلت شکسته ) نمیتواند به معنای مرگ ناگهانی باشد . لازم است مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی در جستجو یافت میشود , در زمان بازدید خوانندگان به سرعت بارگیری میکند و برای موتور جستجو برای خزیدن و رمزگشایی ساده است .
فعالیتهای فنی سئو شامل بهبود زمان بارگذاری سرعت صفحه , بهینهسازی کد backend وب سایت برای ارائه درست , به موتور جستجو که صفحات را به فهرست اضافه میکند و اینکه کدام صفحات باید نادیده گرفته شوند , اضافه کردن تغییر مکان مناسب در صورتی که یک صفحه حرکت کند , با استفاده شود , با استفاده از نوارهای اینترنتی استاندارد شده و با استفاده کنید .
نکتهای که باید در مورد جنبه فنی سئو توجه داشته باشید این است که اگر شما تازهکار هستید , اگر سعی کنید بدون آموزش مناسب آن را انجام دهید , میتوانید به رتبهبندی خود آسیب جدی وارد کنید . در این مورد بهتر است پیش از تلاش برای ایجاد هر گونه تعدیل , با یک سازنده یا حرفهای سئو صحبت کنید . شما نمیخواهید به طور تصادفی فایل robots.txt را آپلود کنید که کل سایت شما را از نمایه شدن بدون دانش خودتان باز میدارد ! ( این اتفاق قبلا ً به اشتباه رخ دادهاست و زیبا نیست ) .
مطالعات نشان میدهد که اولین نتیجه ارگانیک در جستجوی گوگل به طور متوسط از صفحه اول بدست میآید , در حالی که موقعیت دهم تنها ۳.۱۱ % دریافت میکند . آنچه بیشتر است , تقریبا ً ۹۰ % کاربران به خود زحمت عبور از صفحه اول نتایج جستجو را نمیدهند .
از این یافتهها مشخص است که بهبود وبلاگ سئو باعث افزایش قابلیت دید موتور جستجو سایت شده و به جذب مخاطبان جدید کمک میکند .
در اینجا فواید مهم دیگری برای ایجاد وبلاگ سئو آورده شدهاست :
اعتبار بخشیدن . تولید محتوای خوب تحقیق شده , با کیفیت بالا که مستقیما ً به سوالات کاربران پاسخ میدهد , ایجاد قدرت وبلاگ شما را آسانتر خواهد کرد .
بهبود تجربه کاربر . تضمین یک وب سایت قابل پیمایش و کاربر دوستانه احتمال بازگشت بازدیدکنندگان را افزایش داده و وبلاگ شما را به دیگران توصیه خواهد کرد.
کاهش نرخ بازتاب . ایجاد محتوایی که ارزشمند , جذاب و آسان است , بنابراین خوانندگان بیشتر در صفحه وبلاگ خود میمانند .
قبل از تبدیل ایده وبلاگ به محتوای واقعی , انجام تحقیقات کلید واژه به تنظیم پایه استراتژی محتوای شما کمک میکند .
نوشتن یک پست وبلاگ دوستانه سئو نیازمند درک آنچه که مخاطبان هدف در جستجوی موتورهای جستجو هستند است . این به شما کمک میکند کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود هدف قرار دهید و پررنگ کنید .
افراد در کلمات کلیدی تایپ میکنند تا پاسخهای آنلاین پیدا کنند. برای مثال , آنها ممکن است نوع " نحوه پخت کیک " را تایپ کنند . " اگر محتوای وبلاگ را برای آن کلمات کلیدی هدف دقیق بهینهسازی کنید , احتمال تولید کلیک بیشتر است .
علاوه بر این , با انجام تحقیقات کلید واژه , میتوانید بینش خود را در مورد روند بازاریابی و صنعت به دست آورید . این کار به شما کمک میکند تا محتوای مرتبط با پتانسیلهای ترافیکی بالا را تولید کنید.
پس از جمعآوری کلمات کلیدی هدف , یک کلید واژه تمرکز در هر پست وبلاگ انتخاب کرده و محتوای اطراف آن را مرکز کنید .
کلید واژه تمرکز , کلید واژه اصلی است که محتوای شما برای SERPs رتبهبندی خواهد شد . بنابراین , وقتی کاربران در آن دوره جستجوی خاص تایپ میکنند , میتوانند وبلاگ شما را پیدا کنند .
تخصیص یک کلید واژه تمرکز به هر پست بلاگ بسیار مهم است , زیرا تلاش برای پوشش دادن کلمات کلیدی متعدد با موضوعات مختلف تنها موتورهای جستجو و خوانندگان را گیج میکند .
علاوه بر این , پستهای وبلاگ با ریسک بسیار زیادی که دارای جریان غیرطبیعی هستند , منجر به تجربه منفی کاربر و آسیب رساندن به رتبهبندی سایت میشوند .
برای پیدا کردن کلید واژه تمرکز مناسب برای یک پست بلاگ , به این فکر کنید که کوئری جستجو بیشترین ارتباط را با محتوا دارد . سپس قصد جستجوی مخاطب هدف را تحلیل کنید. عدم پرداختن به این موضوع ممکن است باعث شود که کاربران به دنبال پستهای وبلاگ رقبا بگردند , به جای این که بهتر با هدف خود هماهنگ باشند .
عنوان پست بلاگ , یا برچسب h1 , بزرگترین متن است و اولین کاربران عنصر در صفحه شما خواهند دید . به این ترتیب , باید به سرعت توضیح دهد که محتوای آن چیست .
قرار دادن کلید واژه تمرکز در پست بلاگ و عنوان صفحه میتواند رتبه سایت شما را افزایش دهد . این کار به crawlers موتور جستجو در تعیین سریع موضوع پست کمک میکند که نمایهسازی را سرعت میبخشد .
در نتیجه , زمانی که کاربران به دنبال پرسوجو میگردند , گوگل محتوای شما را به صورت مرتبط مسدود خواهد کرد و آن را در نتایج جستجو نمایش خواهد داد.
داشتن یک عنوان پست روشن نیز انتظارات خوانندگان را مدیریت میکند و به آنها نشان میدهد که محتوا چگونه به قصد جستجو آنها رسیدگی خواهد کرد . از عباراتی که به محتوا مرتبط نیستند دوری کنید , چون این ها موتورهای جستجو را گیج میکنند و میتوانند به رتبهبندی سایت شما آسیب برسانند .
برای بهینهسازی بیشتر پستهای وبلاگ خود , از زیر لب چشمپوشی نکنید . علاوه بر تقسیم بخشها , برچسبهای h2 و h3 مکانهای عالی برای گنجاندن کلمات کلیدی هدف و اجتناب از انباشته کلمات کلیدی هستند .