تولید محتوای با کیفیت بخش مهمی از ساخت یک برند قوی است. محتوای عالی که به عنوان محتوای خوب نوشته شده و جالب تعریف می شود که توجه خوانندگان را به خود جلب می کند، می تواند با معرفی مشتریان جدید به تجارت و کمک به حفظ وفاداری در بین مشتریان فعلی، احساسات مثبتی را برای یک برند ایجاد کند
نقل قول "محتوا پادشاه است" در اصل از مقاله ای است که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در سال 1996 نوشت. در آن، او آینده اینترنت را به عنوان بازاری برای محتوا توصیف می کند.
عبارت "محتوا پادشاه است" جدید نیست، اما به دلیل تمرکز بیشتر بر استراتژی های بازاریابی محتوا، این نقل قول اغلب استفاده می شود.
در سال 1996، بیل گیتس مقاله ای نوشت و عبارت "محتوا پادشاه است" را ابداع کرد.
پس از گذشت تقریباً 25 سال، بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال هنوز بر این باورند که محتوا پادشاه است، اما آیا واقعاً چنین است؟
محتوا در سال 2025 هنوز هم به طور قطع پادشاه است و تا سال ها و بعد از آن ادامه خواهد داشت.
عبارت "محتوا پادشاه است" در سال 1996 زمانی که بیل گیتس مقاله ای به همین نام نوشت سرچشمه گرفت. در این مقاله، گیتس پیش بینی کرد که محتوا به تعیین کننده کلیدی موفقیت وب سایت ها و کسب و کارها تبدیل خواهد شد.
با گذشت زمان، این عبارت به این معناست که کسب و کارها باید روی محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنند. موتورهای جستجو از الگوریتمهایی استفاده میکنند تا تعیین کنند کدام وبسایتها بیشتر با درخواست کاربر مطابقت دارند و محتوای با کیفیت یکی از عوامل تعیینکننده مورد استفاده توسط این الگوریتمها است.
به بیان ساده، یک وب سایت با محتوای خوب و مرتبط رتبه بالاتری نسبت به وب سایتی با محتوای ضعیف یا نامربوط خواهد داشت.
اگر ترافیک موتور است، پس سوخت باید "محتوا" باشد. اما تعریف «محتوا» به این سادگی نیست.
ترافیک پولی خرید توجه محتوای شما برای به دست آوردن ترافیک است.
ترافیک ارگانیک به معنای کشف محتوای شما توسط ترافیکی است که فعالانه به دنبال اطلاعات مرتبط مرتبط با محتوای شما هستند.
محتوا را می توان به سه رسانه تقسیم کرد. استاتیک، صوتی و تصویری.
محتوای ثابت می تواند کلمات یا تصاویر یا ترکیبی از کلمات و تصاویر باشد.
گری واینرچوک، اگر نمی دانید او کیست، تضمین می کنم که به زودی خواهید فهمید، استاد فعلی بازاریابی محتوا است. برخی می گویند پادشاه.
او توصیه میکند همیشه از ویدیو استفاده کنید، زیرا از ویدیو، میتوانید آن صدا را به عنوان محتوای مستقل ریپ کنید و میتوانید پیام را در آنچه گفته شد به عنوان محتوای ثابت رونویسی کنید.
استفاده از ویدئو ابتدا به شما این امکان را می دهد که از تلاش یکباره خود در تولید محتوا سه قطعه رسانه را به دست آورید و به شما امکان می دهد زمینه های بسیار بیشتری را در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود پوشش دهید.
محتوا میتواند یک ابزار آنلاین فوقالعاده مؤثر و تأثیرگذار باشد که فعالیت بازاریابی شما را گرفته و آن را به سمت شکوفایی سوق میدهد.
اما برای اینکه توجه مخاطب را به خود جلب کند، توجه او را حفظ کند و در نهایت به تعاملات معناداری ختم شود، باید مرتبط باشد.
شما می توانید مسیر آموزنده را انتخاب کنید که به بازار هدف شما جزئیات مفید و ارزشمندی در مورد یک موضوع یا محصول خاص می دهد.
از طرف دیگر، میتوانید محتوا را جذابتر و جذابتر کنید، که عموماً شامل استفاده از حقایق و ارقام یا تشبیهها و حکایات خندهدار است.
اما بیش از هر چیز دیگری، محتوا باید هدفی داشته باشد که مخاطب شما بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
اگر چنین است، شانس بیشتری برای خوانده شدن در انبوهی از محتوای مشابه دارد، بسیار معتبرتر و قابل باورتر از گزینه های جایگزین خواهد بود، شما را به عنوان یک چهره معتبر معرفی می کند، نشان می دهد که برند شما چیز مهمی برای گفتن دارد و به مشتریان ارائه می کند.
با سئو حرفه ای جام ارژنگ در صفحه اول گوگل باشید
چرا سایت داشته باشیم؟این سوالی است که اکثر صاحبان کسب و کار از خود میپرسند.با توجه به رشد فزاینده بازاریابی آنلاین،امروزه هزاران وب سایت و وبلاگ در حال تبلیغات کالاها و خدمات خود هستند و از طریق طراحی فروشگاه آنلاین به فروش محصولات خود مشغولند.داشتن وب سایت به صاحب کسب و کار اعتبار میبخشد و بصورت 24 ساعته و بدون تعطیلی در دسترس مشتریان و بازدیدکنندگان سایت است.داشتن یک وب سایت موجب شهرت یک برند و حضور در عرصه رقابت با برندهای بزرگتر میشود.
سئو مخفف عبارت بهینه سازی موتورهای جستجو است که با نام اختصاری SEO شناخته میشود.سئو یک فرآیند زمانبر برای حضور یک وب سایت در صفحه اول موتورهای جستجو و بویژه گوگل با کلمه کلیدی مرتبط با هر کسب و کاری است.وقتی یک وب سایت از یک سئو حرفه ای و قدرتمند برخوردار باشد با کسب رتبه بهتر میتواند در صفحه اول گوگل به تبلیغات کالا و خدمات خود بپردازد.سئو باعث هدایت ترافیک و افزایش بازدید از وب سایت شما گردیده و افزایش فروش بیشتر و کسب درآمد را باعث میگردد.
سئو مراحل مهمی دارد اما قبل از هر اقدامی باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و حرفه خودمان را پیداکنیم.تحقیق و مطالعه در باره کلمه کلیدی بسیار حساس است زیرا کلمات کلیدی همانها هستند که کاربران موتورهای جستجو از طریق آن وب سایت ما را پیدا میکنند.در ابتدای کار باید به این نکته توجه کنیم که بهتر است از کلمات کلیدی کم ترافیک که رقابت کمتری دارند استفاده کنیم.به عنوان مثال بجای کلمه"سئو" که بسیار پر رقابت است میتوانیم از عبارت"سئو ارزان در تهران استفاده نماییم.
نوشتن محتوا برای وب سایت مهمترین اصل برای هر وب سایت است که باید با مطالعه و تحقیق بهترین محتوا اعم از متن،ویدیو،عکس،انیمیشن،اینفوگرافیک و نظایر آن برای جذابیت بصری وب سایت ایجاد شود.جام ارژنگ در راستای خدمت رسانی تبلیغاتی محتوای وب سایت مشتریان را از صفر تا صد انجام میدهد.نوشتن محتوا یک کار مهم برای جذب کاربران بیشتر و افزایش بازدید است که بر روی رتبه سئو وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
گالری تصاویر که شامل کالاها و تولیدات یک کارگاه،شرکت و یک مجموعه تولیدی از بخش هایی مهم یک وب سایت است که کاربران و بازدیدکنندگان را با فعالیت ها و تولیدات شما آشنا میکند.ایجاد گرافیک و اسلاید شو و همچنین فتوگالری های زیبا و جذاب میتواند در این راستا کمک شایانی بر جذابیت یک وب سایت باشد.جام ارژنگ کلیه کارهای گرافیکی و ایجاد گالری تصاویر را برای کلیه مشتریان خود با کیفیت عالی و جذاب انجام میدهد.
تولید هر محتوایی هرچند طولانی نمیتواند به تنهایی پاسخگوی نیازهای یک وب سایت باشد و باید حتما بر اساس الگوهای تعریف شده موتورهای جستجو بوده و اصطلاحاً سئو شده باشد.ایجاد محتوای سئو شده میتواند باعث کسب رتبه و افزایش بازدید گردد.محتوا باید توانایی جذب کاربر و تشویق و تحریک او به اقامت در وب سایت شما را داشته باشد لذا توجه به اصل نوشتن محتوای سئو شده بسیار ضروریست.
نقشه های گوگل(google maps) امروزه جایگاه وسیع و محکمی در بازاریابی آنلاین پیدا کرده اند.درگذشته از گوگل مپ فقط برای پیداکردن یک آدرس استفاده میکردند اما امروزه گوگل مپ تبدیل به یک ابزار مهم تجارت دیجیتال شده است.شما میتوانید در گوگل مپ کسب و کار خود را تعریف کنید و با بهینه سازی آن به جذب مشتری و کسب درآمد بپردازید.
یکی از مزیت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال ،آزادبودن آن است و شما میتوانید براحتی در گوگل و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،یوتیوب،فیسبوک،لینکدین و دهها شبکه اجتماعی دیگر به رایگان کالا و خدمات خود را تبلیغ نمایید.سایت هایی در گوگل هستند که برای تبلیغات شما بسیار مناسب هستند و بدون آنکه وجهی پرداخت نمایید میتوانید از امکانات این وب سایت ها استفاده نمایید.
نرم افزارهای زیادی برای طراحی سایت وجود دارد و میلیونها قالب رایگان برای ساخت وب سایت در گوگل ارائه شده است.وردپرس و جوملا معروفترین نرم افزارهای مدیریت متن باز هستند که میتوان از آن برای ساخت وب سایت اضافه کرد.اما برخی از طراحان سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند CSS.HTML.PHP اقدام به طراحی سایت های زیبا و جذاب مینمایند.
کلمۀ SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» است در واقع مجموعهای از کارهاست که برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل انجام میشود.سئو فرآیندی است که به گوگل کمک میکند تا سایت شما پیدا کند، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. در حقیقت سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژهای میکند. اما چرا اینقدر سئو برای کسب و کار مهم است؟
داشتن یک وب سایت به این معنی است که مشتریان همیشه می توانند شما را در هر زمان و هر مکان پیدا کنند. حتی در خارج از ساعات کاری، وب سایت شما همچنان به یافتن مشتریان جدید و ایمن سازی آنها ادامه می دهد. این به کاربر راحتی را ارائه می دهد زیرا آنها می توانند در راحتی در خانه خود به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. از آنجایی که امروزه بیشتر شرکتها وبسایت خود را دارند، این احتمال وجود دارد که با آفلاین ماندن، مشتریان خود را در مقابل رقبای خود از دست بدهید.
در ساده ترین حالت، یک وب سایت راهی سریع و آسان برای برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان فراهم می کند. میتوانید ساعات کاری خود را فهرست کنید، اطلاعات تماس، تصاویر مکان یا محصولات خود را نشان دهید و از فرمهای تماس برای تسهیل درخواستهای مشتریان بالقوه یا بازخورد مشتریان موجود استفاده کنید. حتی میتوانید ویدیوهای تبلیغاتی را بارگذاری کنید تا واقعاً مشتریان خود را جذب کنید و کسب و کار خود را به روشی مؤثر و مقرون به صرفه بفروشید.
ابزارهای تحلیلی به شما این امکان را میدهند که مشخص کنید مشتری معمولی شما چه کسی است، چگونه شما را پیدا کرده است، چه چیزی را دوست دارد، و کسب و کار خود را برای به حداکثر رساندن خرید از طریق سایت خود تطبیق دهید. طیف متنوعی از دادههای موجود همچنین میتواند به شما در درک بهتر نحوه تأثیر کانالهای رسانههای اجتماعی بر برند شما کمک کند و حتی میتواند فرصتهایی را برای تغییر جنبههای آفلاین کسبوکارتان مانند زمان افتتاح شعب، تبلیغات و محدودههای محصول برجسته کند.
ابزارهایی مانند گوگل ادوردز یا تبلیغات در فیس بوک به شما این قدرت را می دهد که با دقت و اطمینان بیشتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات آفلاین به مشتریان دسترسی پیدا کنید. سئو و تبلیغات آنلاین راه بسیار خوبی برای کمک به افزایش آگاهی هستند، اگر به درستی انجام شود، ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد. اولین شرکتی باشید که یک مشتری جدید بالقوه هنگام جستجوی آنلاین یک محصول یا خدمات خاص می بیند و از صفحه تماس وب سایت یا ویژگی های تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.
وب سایت ها راه آسان تری برای رسیدگی به خدمات مشتری ارائه می دهند. با ارائه پاسخ به سوالات متداول در بخش پرسشهای متداول (سوالات متداول) میتوانید هزینههای خدمات مشتری را کاهش دهید و در وقت و هزینه خود صرفهجویی کنید و همچنین اطلاعات بسیار بیشتری را ارائه دهید. این همچنین به این معنی است که مشتریان می توانند فوراً پاسخ دریافت کنند و در زمان صرفه جویی می کنند که به تشویق روابط مثبت مشتری در دراز مدت کمک می کند. این می تواند برای شما مفید باشد.
اگر یک مشتری یا مشتری بالقوه موضوعی مرتبط با محصولات یا خدمات شما را جستجو می کند، می خواهید در کنار رقبای خود در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار بگیرید. اگر اینطور نیستید، ممکن است کسبوکار دیگری به تازگی مشتری جدیدی پیدا کرده باشد یا شما یکی را از دست داده باشید.سئو به شما این امکان را می دهد که مشتری را در فرآیند خرید خود هدایت کنید. علاوه بر دیده شدن و افزایش ترافیک وب سایت، سئو به صدای معتبر شرکت شما در صنعت شما کمک می کند.
سئو یکی از قویترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال است که میتوانید برای بهبود فروش، ایجاد اعتبار، افزایش آگاهی از برند و به دست آوردن پا در مقابل رقبای خود به کار بگیرید.یک پایه سئو مستحکم نه تنها مشتریان جدید را جذب می کند، بلکه به شما امکان می دهد به دلیل اعتمادی که با آنها ایجاد می کنید، روابط تجاری خود را با آن مشتریان عمیق تر کنید.سئو هم مربوط به کیفیت و هم کمیت است. موتورهای جستجو میخواهند مرتبطترین و با کیفیتترین نتایج را به جستجوگران ارائه دهند.
بک لینک به زمانی اشاره دارد که وب سایت های دیگر به وب سایت شما لینک می دهند. از لحاظ تاریخی، برخی از روشها وجود داشت که ما اکنون آن را «سئو کلاه سیاه» مینامیم که در آن شرکتها بک لینکها را از صدها یا هزاران وبسایت خریداری میکردند که خودشان یا یک فروشنده برای هدف خاص بک لینکسازی ساخته بودند. خرید بک لینک نقض مستقیم دستورالعمل های گوگل است زیرا به عنوان اسپم لینک در نظر گرفته می شود.
شما بک لینک هایی از وب سایت های با کیفیت بالا و بسیار مرتبط می خواهید تا از مزایای SEO بهره مند شوید. اساساً، زمانی که شخصی به سایت شما پیوند میدهد، این پیوند به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک میکند که شما در این موضوع صاحب اختیار هستید.شما باید محتوای عالی و با ارزشی ایجاد کنید که مردم به صورت ارگانیک به شما بک لینک دهند.اگر می خواهید نتایج واقعی داشته باشید، باید کار کنید.
سئوی فنی به عناصر فنی پشت صحنه یک وب سایت اشاره دارد که به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه می دهد تا به طور موثر بخزند، فهرست بندی کنند و محتوای آن را درک کنند. بهینه سازی این عوامل فنی برای رتبه بندی خوب از نظر ارگانیک بسیار مهم است.برخی از فاکتورهای فنی مهم سئو شامل معماری سایت، سرعت وب سایت، بهینه سازی موبایل، پیاده سازی مناسب نشانه گذاری است.
یکی از پیشرفتهای مهم در سئو فنی، ظهور نمایهسازی موبایل است. این رویکرد به این معنی است که گوگل در درجه اول از نسخه موبایل محتوا هنگام فهرستبندی و رتبهبندی استفاده میکند. اکثر کاربران اینترنت از طریق دستگاههای تلفن همراه به وب دسترسی دارند، و فهرستبندی اول از طریق تلفن همراه با اطمینان از اینکه محتوای بهینهشده برای موبایل در اولویت است، این روند را منعکس میکند.
واضح است که سئو مهم است، اما از کجا شروع کنید؟ و پس از شروع، چگونه میدانید که کاری که انجام میدهید حتی تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما دارد؟ ما یک رویکرد داده محور برای نقش سئو در بازاریابی دیجیتال داریم و زمان و تلاش خود را بر ایجاد محتوا و وب سایت هایی متمرکز می کنیم که می دانیم می توانند نتایج ایجاد کنند. و در حالی که برخی از کسبوکارها ممکن است با استفاده از تاکتیکهای سئو کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی یا پنهانسازی، به سرعت رتبهبندی کنند، در نهایت توسط گوگل جریمه میشوند.
هنگامی که کسب و کار شما در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بالایی دارد، به این معنی است که شما منبع معتبری هستید که موتورهای جستجو آن را مرتبط با آن جستجوها می دانند. ظاهر شدن در صفحه یک، به خصوص در سه نقطه برتر، باعث می شود کاربران اینترنت بیشتر به برند شما اعتماد کنند، از سایت شما بازدید کنند و تبدیل شوند. در نتیجه، آنها اعتماد خواهند کرد که نام تجاری شما از طریق انتقال اعتماد پاسخی به سؤال آنها دارد - این مفهوم که قابل اعتماد بودن یک نهاد می تواند از طریق تأیید به دیگری منتقل شود.
یکی از بهترین مزایای سئو (و نادیده گرفته شده ترین آنها) این است که چگونه اعتبار شما را در بین مصرف کنندگان بهبود می بخشد. رتبه بندی در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نشان می دهد که گوگل - یا موتور جستجوی دیگری مانند Bing - به وب سایت شما اعتماد دارد.این یکی از دلایلی است که 75 درصد از کاربران به صفحه اول نتایج جستجو می چسبند. آنها به موتورهای جستجو اعتماد دارند تا نتایج را برای آنها فیلتر کنند و وب سایت های اسپم را حذف کنند.گوگل و همچنین سایر موتورهای جستجو این را درک می کنند.