متخصص بازاریابی کیست و چه وظایفی دارد؟یک متخصص بازاریابی فردی است که طبق این نام در یک حوزه خاص بازاریابی تخصص دارد , مانند بازاریابی اینفلوئنسر , سئو , رسانههای اجتماعی , بازاریابی ایمیلی , بازاریابی میدانی و رویداد , تحقیق بازار , برندسازی , بازاریابی پرداختشده , بازاریابی محتوا .متخصص بازاریابی مسئول فعالیتها در سراسر قیف بازاریابی است و با پروژههای بازاریابی فروش , بازاریابی محصول , ارتباطات شرکتی و غیره ارتباط مستقیم دارد .از سوی دیگر , " یک متخصص بر روی یک حوزه بازاریابی در یک تیم بزرگتر متمرکز خواهد شد و این فرصت را خواهد داشت تا در این موضوع عمیق شود .تمرکز بر رسانههای اجتماعی و ایجاد تخصص عمیق در توسعه محتوا و کمپین ها و افزایش تعامل بر روی کانالهایی مانند فیس بوک , اینستاگرام و لینکدین برای تبلیغات نامهای تجاری از عمده وظایف متخصص بازاریابی است.با ما باشید
>متخصص بازاریابی کسی است که تمرکز اصلیش روی مشتریان بالقوه برای جذب و فروش کالا و خدمات است.همبستگی مستقیمی بین پیشرفت یک کشور و تخصص علم در آن وجود دارد . در گذشته , صاحبان کسب و کارها با روشهای سنتی اداره میشدند ; با این حال , با توجه به تخصصی شدن علم , صاحبان کسبوکار باید از بازاریابی , بازاریابی و بازاریابی کمک بگیرند .کارشناسان بازاریابی به کسانی گفته میشوند که تمرکز اصلی آنها بر ارتباطات تجاری با مشتریان بالقوه و آتی است و کاملا ً با روندهای تجاری جدید و بازار هدف آشنا هستند .متخصصانی که چنین کمکهایی را ارائه میدهند متخصصان بازاریابیی نامیده میشوند . متخصصه بازاریابیی پیشنهادها و خدماتی را به تصویر میکشد که نتایج آنها افزایش سودآوری و فروش یک کسبوکار است . دلیل این است که این روشها براساس بهترین روشها طراحی شدهاند . متخصصه بازاریابیی یک فرآیند علمی است که با تحقیق آغاز میشود و پس از یک سری مراحل تحلیلی به راهحلهای عملی منجر میشود
اگر به متخصص بازاریابی نیاز دارید , میخواهید با استراتژی بازاریابی شروع کنید یا یک استراتژی رشد بازاریابی پیدا کنید , پس یک متخصص میتواند برای شما درست باشد . در زیر برخی از مزایای یک متخصص بازاریابی ارائه میشود .متخصصان بازاریابی پول شما را نجات میدهند تا هزینه استخدام یک کارمند تماموقت را پسانداز کرده و به شما دسترسی به سطح ارشد , مهارتهای بازاریابی بسیار ماهر که برای شما هزینه بیشتری برای ورود به خانه دارد را بدهند .به شما امکان دسترسی به سطح بالاتری از دانش و تجربه را میدهد - استخدام یک متخصص بازاریابی آزاد میتواند دانش تخصصی , ثروت تجربه , منابع اضافی و نقطهنظر عینی به کسبوکار شما را به ارمغان بیاورد . قادر بودن به بهره برداری از منابع سطح ارشد براساس انعطافپذیری بیشتر به بسیاری از کسب و کارهایی که بودجه کافی برای منابع تماموقت ندارند , دسترسی به سطح بالاتری از دانش را میدهد .این انعطافپذیرتر است - یک متخصص بازاریابی یک دارایی برای اهرم کردن در حد کم یا بیشتر مورد نیاز است , تا جایی که نیاز دارید به شما برسد . آنها میتوانند به شما متخصصه بازاریابی کوتاهمدت , متوسط یا بلند مدت , پشتیبانی و خدمات بدون تعهد طولانیمدت بدهند . شما میتوانید یک متخصص را با نرخ ساعتی , نرخ روز , نرخ پروژه یا پشتیبانی استخدام کنید و به شما انعطافپذیری نهایی را میدهد
متخصص بازاریابی گوگل یکی از وظایفی که بر عهده دارد راهنمایی و پیشنهاد دادن کلیدواژه های درخواستی آگهی دهندگان است.برخی از کلیدواژه ها بسیار پرترافیک و سنگین و دارای سطح رقابت فشرده ای است.فرض کنید کلمای مانند کتاب،نمایشگاه،مجله و نظایر اینها که تک سیلابی هستند بسیار پربازدید است و هنگامیکه درخواست بازاریابی کلیکی و پولی برای این نوع کلمات را داشته باشید هزینه زیادی باید پرداخت کنید و در اندک زمانی پکیج خریداری شما به پایان میرسد.همین کار در مورد سئو نیز صادق است که وقتی کلمات سخت مورد نظرتان باشد، طبیعی است مدت زمان طولانی نیاز دارد تا بوانید در صفحه اول گوگل ظاهر شوید.برای اینکار بهتر است از کلمات کلیدی طولانیتری استفاده کنید.بعنوان مثال کلمه "متخصص"دارای حجم بالایی در رقابت بوده و ترافیک بسیار سنگینی در گوگل دارد.برای اینکار میتوانید از عباراتی نظیر"متخصص بازاریابی گوگل"مانند همین عبارتی که جام ارژنگ برای این صفحه بکار برده است استفاده نمایید.اگر متخصص املاک هستید که یک عبارت سنگین و سخت است میتوانید از عبارت "متخصص املاک در تهران"استفاده کنید.انتخاب کلیدواژه امری بسیار مهم است و بدون تحقیق و بررسی نمیتواند بازخورد مناسبی را ارائه نماید.برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از بازاریابی خود بگیرید باید حتما از وجود یک متخصص بازاریابیی بهره ببرید
دهها هزار وبلاگ نویس و متخصصان طراحی سایت و سئو روزانه در تلاش هستند تا با ارائه بهترین محتوا بتوانند خود را به صفحه اول گوگل برسانند.البته موتورهای جستجوی دیگری مانند یاهو وبینگ نیز هستند اما برکسی پوشیده نیست که گوگل قویترین موتور جستجوی حال حاضر جهان است و حضور یک وب سایت یا وبلاگ میتواند برای دارنده آن رونق کسب و کتر بهمراه بیاورد.در اینجا شاید باید ابتدا درک کنیم که صفحه اول گوگل چقدر میتواند به کارو کسب های نوپا کمک کند و داشتن یک وب سایت در صفحه اول گوگل و تبلیغ کالا و خدمات باعث ایجاد کار و شغل باشد.بسیاری از مشاغل امروزه اینترنتی هستند و هزاران نفر در گوگل دارای جایگاه مناسبی برای ارائه کار و خدمات و هنر خود میباشند.یکی از این مشاغل شرکت ها و موسسات و افرادی هستند که با عنوان مجری بازاریابی گوگل فعالیت دارند.احتمالا شما نیز سایت هایی را در صفحه اول گوگل دیده اید که کنار آن علامت آگهی قید شده است این علامت نشاندهنده حضور آن وب سایت از طریق بازاریابی کلیکی است.یعنی دارنده وب سایت به یکی از شرکت هایی که تحت عنوان مجری گوگل فعالیت دارد مراجعه نموده و تعدادی کلیک خریداری نموده است.این عمل نشاندهنده اهمیت حضور در صفحه اول گوگل است.البته راه دیگری نیز برای حضور در صفحه اول گوگل وجود دارد که سئو نامیده میشود.سئو مخفف عبارت بهینه سازی موتورهای جستجو است که با علامت و عبارت مشهور سئو شناخته میشود.وقتی از طریق سئو به صفحه اول گوگل برسید نیازی نیست دیگر بابت هر کلیک پولی پرداخت نمایید و ماندگاری شما در صفحه اول بیشتر و طولانیتر خواهد بود.جام ارژنگ با عنوان مجری گوگل در خدمت کاربران عزیز است
اما اغلب کلمات کلیدی هزینه زیادی ندارند . و حتی اگر این کار را بکنند ، استفاده از آگهیها میتواند محدودیتهایی را بر روی بودجه روزانه ، حداکثر قیمت ، و بیشتر قرار دهد . به این ترتیب ، شما میتوانید مطمئن باشید که حتی اگر به حساب خود مانند یک باز نظارت نکنید ، هرگز بیش از آنچه که میخواهید خرج نخواهید کرد .شما کنترل کامل و کامل بر روی بودجه کمپین های گوگل بازاریابیی خود دارید . در جایی که میتوانید همه چیز را از حداکثر پیشنهاد در تبلیغ برای بودجه روزانه کمپین کنترل کنید .همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید هر ماه خرج کنید و بودجه را براساس نمودار عملکرد تنظیم کنید . هنگامی که تبلیغ بسیار خوب انجام میشود ، میتوانید آگهی را افزایش دهید تا نتایج مورد نظر را افزایش دهد . این کار در جهت کاهش هزینههای بازاریابی روی یک تبلیغ معکوس عمل میکند . اما همچنین میتوانید قبل از از دست دادن ده سنتی دیگر آن را متوقف کنید .اگر ندانید که چه کار اشتباهی انجام میدهید ، هیچ ایدهای ندارید که چطور بهبود پیدا کنید .خوشبختانه گوگل همه چیز را ساده و آسان میکند . اطلاعات پایه مانند کلیک ، برداشت ، کلمات کلیدی، و غیره را پیدا کنید و یا حتی بیشتر دانهدانه با ترکیب گوگل تجزیه و تحلیل گوگل به دست آورید . این به شما این امکان را میدهد تا ببینید که بازدید کنندگان دقیقا ً چه طور در وب سایت شما رفتار میکنند - درست به جایی که آنها کلیک کردند ، و چه مدت آنجا صرف میکنند