سئو در سال 2023 چه پیشرفتی کرده است.عنوان این صفحه سایت جام ارژنگ سئو 2023 است.seo برای بهینهسازی موتور جستجو میایستد , و این یک روش بهینهسازی صفحات وب شما برای رتبهبندی بیشتر صفحات نتیجه موتور جستجو است .سئو همچنین به عنوان یک استراتژی بازاریابی قابلاعتماد و دوستدار بودجه برای کمک به شما در هدایت ترافیک به یک وب سایت و افزایش نرخ تبدیل خدمت میکند . برای درک بهتر سئو , این مقاله شما را از طریق موتور جستجو و اصول سئو هدایت میکند , توضیح میدهد که الگوریتم های جستجو چگونه کار میکنند و چه عواملی بر رتبهبندی سایت شما تاثیر میگذارند . در پایان مقاله , شما همچنین بهترین روشها و منابع سئو را برای گسترش دانش سئو پیدا خواهید کرد
بهینهسازی موتور جستجو یا سئو( seo ) و بازاریابی موتور جستجو ( sem ) استراتژیهای بازاریابی هستند که کسب و کارها از طریق نتایج موتور جستجو برای رسیدن به مخاطب خود استفاده میکنند .
تفاوت کلیدی این است که سئو بر بهینهسازی صفحات برای رتبهبندی بهتر از طریق ترافیک ارگانیک تمرکز میکند. این به بازدید کنندگان سایت از موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ اشاره میکند.
در همین حال , sem از استراتژیهای پرداختشده برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده میکند . بازدید کنندگان از ترافیک پرداختشده از کلیک روی تبلیغات تولید شده در گوگل ads یا دیگر پلتفرم ها .
در حالی که سئو مدتی طول میکشد تا نتایج ثابت و پایدار ارائه دهد , sem نتیجه تقریبا ً فوری ارائه میدهد . شما به سرعت خواهید دید که تبلیغات شما در موتورهای جستجو چه تعداد کلیک و تغییر شکل میدهند .
با وجود متفاوت بودن , seo و sem دست به دست کار میکنند. یک بنیاد خوب سئو برای یک استراتژی موفق sem ضروری است .
بهینهسازی صفحات فرود با کلمات کلیدی میتواند امتیاز کیفیت گوگل شما را بهبود بخشد و دید سایت شما را افزایش دهد .
چه عواملی بر سئو تاثیر میگذارند و از همه مهمتر هستند ؟گوگل به عنوان موتور جستجو , روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو میکند . بنابراین رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل میتواند ترافیک قابلتوجهی را به سایت شما هدایت کند .
به همین دلیل است که توجه به عوامل رتبهبندی گوگل ضروری است . این عوامل به طور مداوم همراه با الگوریتمهای جستجوی گوگل در حال تکامل هستند . آنها به ارائه مناسبترین محتوا برای تجربه بهتر کاربر کمک میکنند .
از زمان بار صفحه تا امنیت وب سایت , مهمترین عوامل رتبهبندی که باید بدانید عبارتند از :
1-سرعت صفحه . مقدار زمان لازم برای بار کردن صفحه وب را مشخص میکند . یک صفحه بارگیری سریع میتواند به رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند . به طور منظم بر عملکرد سایت خود نظارت کنید و از ابزارهای آنالیز سرعت مانند دید - گوگل و تست سرعت Pingdom برای درک چگونگی عملکرد سایت خود استفاده کنید .
2-Mobile . یک طراحی پاسخگو به طور خودکار عناصر وب سایت را برای تناسب اندازههای مختلف صفحه نمایش تنظیم میکند و تجربه بهینهای را برای بازدیدکنندگان در طول دستگاهها فراهم میکند.
صفحات سایتهای پاسخگو , دوستانه با تلفن همراه در نتایج جستجو بیشتر به نظر میرسند . از تست دوستانه گوگل برای اندازهگیری قابلیت استفاده سایت خود استفاده کنید .
3-محتوای با کیفیت بالا . ارائه اطلاعات مرتبط و واقعی برای پاسخ به پرسشهای خاص . گوگل طول محتوا , ساختار , کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات را ارزیابی میکند. همیشه محتوای منحصر به فرد و اصلی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش دید سایت خود ایجاد کنید .
4-Backlinks . همچنین به عنوان لینکهای ورودی نیز شناخته میشوند , این لینکهای مربوط به وب سایت شما هستند که در سایر مکانها قرار دارند و به عنوان شاخص مرجع سایت شما عمل میکنند .
زمانی که یک وب سایت شامل لینک شما در محتوای آن میشود , سایت شما را به عنوان یک منبع مرتبط علامتگذاری میکنند . صفحات با کیفیت بالا از سایتهای معتبر میتوانند در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.
5-تجربه کاربر . گوگل تجربه کاربر را از طریق سیگنالهای چندگانه از جمله سرعت بازتاب و زمان اقامت اندازهگیری میکند. وقتی بازدیدکنندگان در یک سایت فرود بیایند و بلافاصله پس از آن بروند , گوگل سایت را بیربط میداند . در نتیجه , اگر بازدید کنندگان مدتی در اطراف بمانند , این سیگنالها اطلاعاتی ارزشمند را فراهم میکنند .
6-امنیت سایت . شامل تمام اقدامات برای محافظت از یک وب سایت و بازدید کنندگان از cyberattacks است. بنابراین , گوگل وب سایتهایی را که توسط شرکت https تامین شدهاند , اولویتبندی میکند. در صورتی که هنوز یکی ندارید , میتوانید آن را در Hostinger به اینجا بیاورید . در همین حال , یک سایت بدون یک مکان امن نیست و به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را دور خواهد کرد . از آنجا که امنیت برای هر کاربر وب اولویت بالایی دارد , اضافه کردن گواهی ssl به سایت شما ضروری است .
سئو چه کاری انجام میدهد؟گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای جمعآوری , سازماندهی و نمایش اطلاعات مربوطه برای پاسخ به پرسشهای کاربر کار میکنند. برای انجام این کار , آنها سه فرآیند اولیه شامل :
1-خزیدن . موتورهای جستجو به گروهی از crawlers وب تکیه دارند که به نام spiderbots یا رباتها نیز شناخته میشوند تا محتوای به روز شده را در وب پیدا کنند. crawlers وب به کشف و جمعآوری اطلاعات مورد نیاز برای نمایه یک صفحه کمک میکنند.
2-نمایهسازی . به فرآیندی اشاره دارد که موتورهای جستجو در آن صفحات وب جمعآوریشده را ذخیره و سازماندهی میکنند . وقتی crawlers وب اطلاعاتی را در یک سایت پیدا کنند , مانند کلمات کلیدی و محتوای تازه , صفحه وب را به شاخص جستجو اضافه خواهند کرد . برای کمک به آنها برای پیدا کردن محتوای خود , وب سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید . زمانی که کاربران به دنبال اطلاعات مربوطه میگردند , موتور جستجو وب سایت نمایه شده را خواهد آورد .
3-Ranking . سپس صفحات وب در شاخص جستجو بر روی نتایج جستجو از بیشترین تا کمترین محتوای مرتبط نمایش داده خواهند شد .
سئو حضور وب شما را با جذابتر کردن سایت برای موتورهای جستجو بهبود میبخشد . به عبارت دیگر , تعیین این که سایت شما تا چه حد از این مجموعه مراحل عبور میکند , از خزیدن تا رتبهبندی کار میکند .
برای مثال , پیوندهای داخلی با ساختار خوب روی صفحات شما , پریدن از یک صفحه به صفحه دیگر را برای crawlers وب آسانتر میکند . این کار به آنها اجازه میدهد تا وب سایت شما را با عمق و شاخص بیشتری از محتوای شما کشف کنند .
اگر نمیخواهید صفحات خاصی کاوش کنید , ممکن است روباتها را با استفاده از فایل robot.txt مسدود کنید.
علاوه بر این , الگوریتم های موتور جستجو نیز عوامل رتبهبندی گستردهای مانند کلمات کلیدی مرتبط , کیفیت backlink و تازگی محتوا را در نظر میگیرند .
بنابراین بهینهسازی محتوای وب سایت شما با این عوامل در ذهن میتواند به طور قابلتوجهی نتایج جستجو شما را افزایش دهد .
سئو در صفحه به فرآیند بهینهسازی صفحات منفرد از یک سایت برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجوی آلی اشاره میکند.
این نوع سئو بر روی محتوای صفحه و کد منبع html , شامل برچسب عنوان , برچسب سرصفحه و توصیف متا متمرکز است , به طوری که به کاربران وب و crawlers موتور جستجو متوسل میشود.
همچنین سئو در صفحه به سازماندهی صفحه شما کمک میکند تا crawlers وب موتور جستجو به راحتی بتوانند محتویات شما را تحلیل کرده و آن را برای جستجوهای مرتبط نمایه کنند .
برای راهنمایی شما در مورد بهینهسازی سئو , ما برخی از روشهای اصلی که باید بدانید را جمعآوری کردیم :
1-محتوای سایت . گوگل از چارچوبی به نام e - a - t ( تخصص , authoritativeness و قابلیت اعتماد ) برای ارزیابی کیفیت محتوا , صفحات و سایتها استفاده میکند. این وب سایت به محتوای با کیفیت بالا از نویسندگان معتبر و وب سایتهای قابلاعتماد کمک میکند. بنابراین , برای رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجو , میخواهید مطمئن شوید که صفحه شما چنین معیارهایی را برآورده میکند .
2-بهینهسازی کلید واژه . قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای شما به الگوریتم جستجو کمک میکند تا مشخص کند چه نوع اطلاعاتی ارائه میدهد . انجام تحقیق کلیدی با ابزارهای سئو مانند Ahrefs کلمات کلیدی Explorer یا Google google Keyword برای یافتن یک کلید واژه هدف و ایجاد محتوای پیرامون آن . با این حال , اطمینان حاصل کنید که توزیع کلید واژه طبیعی است تا از جریمه گوگل بر روی " کلمات کلیدی اجتناب شود .
3-برچسب عنوان . همچنین به عنوان عنوان صفحه نیز شناخته میشود , به عنوان یک لینک قابل کلیک به نظر میرسد که مردم صفحات نتایج موتور جستجو را میبینند . ارتباط صفحه با قصد جستجو کاربر را تعیین میکند. یک عنوان خوب نوشته شده , کلیک های بیشتری ایجاد میکند و ترافیک بیشتری را به صفحه میرساند . همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل یک عنوان مختصر را با کلمات کلیدی ترجیح میدهند و آن را در نتایج ارگانیک بالاتر رتبهبندی میکنند.
4-برچسب عنوان . شکستن محتوای خود با برچسبهای سرصفحه تجربه بهتری از کاربر فراهم میکند و این کار را برای crawlers وب آسانتر میکند تا صفحه شما را نمایه کنند . وقتی کاربران در شرایط جستجو خود تایپ میکنند , موتور جستجو به دنبال هر گونه اطلاعات مرتبط با استفاده از این برچسبها به عنوان راهنما خواهد بود . بنابراین , افزایش شانس صفحه شما برای بالا بردن نتایج جستجو .
5-متن تصویری alt . متن جایگزین یک ویژگی است که تصویری خاص را توصیف میکند که سایت نمیتواند نمایش دهد و برای کاربران آسیبدیده بصری مفید است . خوانندگان صفحه نمایش از اطلاعات متنی alt برای توصیف تصویر استفاده میکنند . آن به موتور جستجو اطلاع میدهد که تصویر یک قطعه ارزشمند از محتویات صفحه شما است . این کار فرصتهای رتبهبندی بیشتری را برای صفحه شما فراهم میکند چون ممکن است در نتایج جستجوی تصویر گوگل ظاهر شود .
6-Meta . به توصیف کوتاه صفحات روی SERPs اشاره دارد که به صورت snippets همراه با عنوان صفحه و نشانی اینترنتی ظاهر میشود . توصیف متا شامل کلمات کلیدی و توصیف دقیق اطلاعات صفحه است . یک توصیف متا خوب میتواند کلیک بیشتری ایجاد کند و نرخ بازتاب را کاهش دهد اگر محتوا قصد کاربر را ارضا کند .
سئو خارج از صفحه به فعالیتهای انجامشده در خارج از وب سایت برای بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتور جستجو اشاره میکند. این کار به موتور جستجو نشان میدهد که مخاطبان چقدر خوب یک سایت , کسبوکار یا محصول را درک میکنند . در نتیجه , یک استراتژی سوسیونو که بهخوبی ساختهشده میتواند به وب سایت شما کمک کند تا اقتدار صفحه خود را افزایش داده و در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشد. در اینجا برخی از عوامل سئو ذکر شدهاست : 1-ساختمان پیوند . به فرآیند به دست آوردن لینک از دیگر وب سایتها به سایت شما اشاره میکند. الگوریتم گوگل به شدت به پیوندها وابسته است. هر ارتباطی که دریافت میکنید به عنوان رای اعتماد به نفس برای سایت تان عمل میکند . با این حال , همیشه کمیت را روی کیفیت نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که تنها لینکهای کیفیت را از سایتهای قابلاعتماد دریافت کنید. 2-بازاریابی رسانههای اجتماعی . ایجاد حضور رسانههای اجتماعی قوی برای کسبوکار شما مهم است . این کار به عنوان منبعی برای کاربران برای بررسی شهرت شما عمل میکند. ارسال مطالب جذاب در سایتهای شبکههای اجتماعی به رسیدن به مخاطبان گستردهتر کمک میکند . علاوه بر این , وقتی محتوای شما ترافیک را از سراسر جهان دریافت میکند , موتور جستجو متوجه خواهد شد که سایت شما قابلاعتماد است . 3-Influencer . برقراری ارتباط با برند های تاثیرگذار یا افراد یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند است . زمانی که درست انجام شد , بازاریابی influencer میتواند به تایید برند شما و آوردن مخاطبان جدید به سایت شما کمک کند . از این طریق میتوانید ترافیک و شناخت بیشتری داشته باشید . 4-فروم . صفحات فروم مانند Quora , Reddit و سرریز پشته فرصتی عالی برای ارتقا وب سایت شما فراهم میکنند . در آنجا میتوانید با پاسخ دادن به سوالات , در مکالمات واقعی بین کاربران شرکت کنید و به شما اجازه دهید تخصص و اعتبار خود را نشان دهید . همچنین میتوانید یک لینک به صفحهای در سایت خود اضافه کرده و ترافیک جستجوی آلی را هدایت کنید . اگرچه ساخت لینک جنبه اصلی استراتژی سئو است , هر فعالیتی که از یک سایت خارج میشود سئو در نظر گرفته میشود و نباید آن را نادیده بگیرید .
سئو تکنیکی فرآیند بهینهسازی جنبههای فنی وب سایت شماست تا اطمینان حاصل شود که با معیارهای یک الگوریتم موتور جستجو مطابقت دارد . این شامل بهینهسازی سرعت , دوستانه بودن موبایل و معماری وب سایت است.
بهینهسازی سئو تکنیکی یک موتور جستجو مانند گوگل را هدایت میکند تا به راحتی صفحات شما را شناسایی و فهرست کند . در نتیجه , به وب سایتی با تکنولوژی بهینه سئو با رتبه بالاتری در نتایج جستجو پاداش خواهد داد .
سئو نه تنها به بهبود رتبه جستجو شما کمک میکند , بلکه تجربه کاربر شما را نیز تعیین میکند . کاربران و موتورهای جستجو یک سایت با ساختار خوب با زمان بارگیری سریع و امنیت بالا را ترجیح میدهند که همه آنها عوامل فنی سئو هستند .
چندین عامل فنی از سئو وجود دارد که باید در هنگام بهینهسازی وب سایت خود در نظر بگیرید :
1-سرعت بار صفحه . یک وب سایت با صفحاتی که بیش از حد طول میکشد تا بار شود , نرخ بازتاب بالاتری خواهد داشت و رتبه بدتر خواهد داشت. گامهایی مانند حافظه نهان سازی وب سایت , فشرده کردن تصاویر و کاهش تغییر صفحات برخی از روشهای موثر برای بهینهسازی سرعت هستند . علاوه بر این , شما میتوانید از ابزارهایی مانند GTmetrix و PageSpeed برای تعیین اینکه کدام مولفهها را بهینه کنید , استفاده کنید.
2-markup . این به tags اشاره میکند که میتوانید به کد html خود اضافه کنید تا به موتور جستجو کمک کنید محتوای شما را بهتر شناسایی کند . اضافه کردن نشانهگذاری طرح , snippets صفحه شما را در نتایج جستجو افزایش خواهد داد. برای مثال , درجهبندی یا بازبینی همراه با متا توصیف اضافه کنید تا صفحه جذابتر شود . میتواند ترافیک بیشتری داشته باشد و نرخ کلیک سایت شما را بهبود بخشد .
3-پیوند داخلی . این فرآیند اتصال hyperlinks است که به صفحات دیگر در یک وب سایت اشاره میکند . با قرار دادن لینکهای داخلی , crawlers موتور جستجو صفحات بیشتری را در وب سایت شما پیدا و فهرست خواهند کرد. وقتی لینکهای داخلی به درستی پیادهسازی شوند , میتوانند قدرت صفحه را بهبود بخشند , تجربه پیمایش را بهبود بخشیده و زمان اقامت صفحه را افزایش دهند .
4-xml sitemaps . به طور ساده , یک sitemap xml مجموعهای از نشانیهای اینترنتی صفحات شماست . آن به عنوان یک نقشه راه عمل میکند و crawlers موتور جستجو را قادر میسازد تا سریعتر به صفحات مهم وب سایت خود برسند . متصل شونده Yoast seo راه آسانی برای ساخت یک sitemap xml برای سایتهای wordpress ارائه میدهد. متناوبا , شما میتوانید از ژنراتورهای رایگان مانند InSpyder یا قورباغه جیغ زنان استفاده کنید .
5-صفحات موبایل تسریع شده ( amp ) . این چارچوب وب صفحات سبک برای بهینهسازی زمان بارگذاری برای کاربران تلفن همراه تولید میکند. زمانی که AMP را فعال میکنید , گوگل صفحات وب خود را از طریق یک حافظه نهان تعیینشده تحویل میدهد و به وب سایت شما اجازه میدهد که اگر در یک لحظه نباشد سریعتر بار کند . گوگل همچنین وب سایتها را با amp اولویتبندی میکند و این چارچوب را یک پیوند بین سایتهای با کیفیت بالا میسازد .
6-گواهی ssl . یک وب سایت با رمزنگاری ssl HTTPS را در نشانی اینترنتی فعال خواهد کرد . این گزارش نشان میدهد که تمام اطلاعات منتقلشده بین یک وب سایت و کاربران آن ایمن و رمزنگاری شدهاست . از آنجا که گوگل از HTTPS به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی خود استفاده میکند , فعال کردن آن به این معنی است که وب سایت شما میتواند به رتبهبندی جستجوی بالاتر دست یابد . اگر برنامه میزبانی شما با یک گواهی ssl میآید , دقت کنید که آن را فعال کنید .
سئو محلی فعالیتی برای بهبود دید تجارتهای محلی در نتایج جستجو است . این امر باعث نوردهی بیشتر میشود و به شرکتها اجازه میدهد تا برندها , محصولات و خدمات خود را به جوامع محلی ارتقا دهند .
وقتی مردم به دنبال " پزشکان نزدیک من " یا " فروشگاههای حیوانات خانگی نزدیک من " میگردند , موتورهای جستجو موقعیت خود را از طریق آدرسهای ip خود شناسایی کرده و نتایج مربوطه را ارائه خواهند کرد . برای رسیدن به یک نقطه در نتایج جستجوی محلی , لازم است که سئو محلی خود را بهینه کنید .
گوگل نتایج جستجوی محلی را با یک نقشه و سه نتیجه جستجوی آلی ارائه میدهد. برای مثال , زمانی که کاربران به دنبال " رستورانها در تهران " میگردند , که سه کسبوکار محلی را همراه با بخشی از موقعیت خود در نقشههای گوگل به عنوان نتایج برتر ارائه خواهد کرد .
اگر میخواهید کسبوکار خود را در نتایج جستجوی محلی مشخص کنید , به جنبههای مختلف سئو محلی توجه کنید :
1-گوگل پروفایل کسبوکار من ( GMB ) . نقشه نشاندادهشده در نتایج بالا در جستجوی محلی گوگل از پروفایل GMB میآید . شما باید ابتدا یک حساب ایجاد کنید . مطمئن باشید که دادههای دقیق و کامل مانند نام , آدرس و شمارهتلفن خود را پر کنید چون این دادهها به عنوان عوامل رتبهبندی عمل میکنند . علاوه بر این , گوگل پروفایل GMB را براساس فاصله , برجستگی و ارتباط آن با یک پرس و جو جستجو رتبهبندی میکند.
2-تحقیق کلید واژه محلی . زمانی که درست انجام شد , از جمله کلمات کلیدی محلی در صفحات شما میتواند رتبهبندی را در گوگل افزایش دهد . لیستی از کلمات کلیدی که محصولات یا سرویسهای شما را توصیف میکنند تهیه کنید , سپس اصلاحکنندههای مبتنی بر مکان اضافه کنید . یک ابزار سئو مانند Ahrefs میتواند به شما کمک کند تا درک کنید که کلمات کلیدی براساس حجم جستجو و دشواری آنها چقدر خوب عمل میکنند .
3-محتوای محلی . هدف قرار دادن یک محتوای خاص جمعیتی و محلی میتواند به وب سایت کسبوکار شما در بهبود دید آن کمک کند . محتوای محلی مرتبط ایجاد کنید که تقاضای مخاطبین هدف شما را برآورده کند . از پستهای وبلاگ و راهنماهای مورد مطالعه و توصیهها , مطمئن شوید که آنهایی را انتخاب کنید که مناسب موقعیت کسبوکار شما هستند .
4-بررسی مشتری . بررسیها نشان میدهد که مشتریان به کسبوکار شما اعتماد دارند و گوگل متوجه این واقعیت خواهد شد . بنابراین , مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را رها کنند . شما میتوانید این کار را با ارسال یک ایمیل یا ارائه یک صفحه بازبینی انجام دهید . از آنجا که گوگل همچنین بازبینیهای شخص ثالث را مد نظر قرار میدهد , مطمئن شوید که بر بازبینیهای آنلاین خود نظارت کنید .
کلید واژه تحقیق برای بهینهسازی موتور جستجو ضروری است . این نشان میدهد که همه چیز از آنچه افراد در جستجوی کلمات کلیدی هستند , رتبهبندی رقبای شما است .
بنابراین مهم است که بدانیم تحقیق کلید واژه سئو چیست و آن را به طور موثر انجام دهیم .
اول , شما باید انواع مختلف کلمات کلیدی سئو را درک کنید :
فوکوس . کلمات کلیدی که جایگاه شما را تعریف میکنند و به عنوان پایه برای گسترش محتوای شما عمل میکنند , به عنوان کلمات کلیدی فوکوس نیز شناخته میشوند . کلید واژه میتواند به سادگی " سایت" یا " سئو " باشد .
مترادف . کلمات کلیدی با همان معنا که هنوز به طور متفاوتی ترکیببندی شدهاند , نتایج جستجوی مشابه را جذب میکنند. برای مثال , " چگونه هدفون های شکسته را تعمیر کنیم " را میتوان به " نحوه تعمیر هدفون شکسته " تغییر داد.
دم بلند . جملات طولانیتر و ویژهای که به یک جستجوی خاص پاسخ میدهند . اینها معمولا ً شامل سه یا چند عبارت کلیدی مانند " دستور پخت شیرینیهای بدون گلوتن " هستند .
کلید بهینهسازی سئو با تحقیقات کلیدی این است که یک موضوع مرتبط با صنعت خود را هدف قرار دهید که دارای پتانسیل ترافیکی خوب و در عین حال دارای معیارهای ذهنی مانند :
جلد جستجو . این روش تعیین میکند که چند نفر در یک زمان معین به دنبال یک پرس و جو خاص هستند و معمولا ً با استفاده از دادههای سطح ملی اندازهگیری میشوند .
دشواری کلمات کلیدی . همچنین به رقابت کلید واژه نیز اشاره شدهاست , این معیار میزان دشواری برای یک کلید واژه در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل را اندازهگیری میکند.
اگر وب سایت شما جدید است و شما کلید واژه " شیرینی کره بادامزمینی " را هدف قرار میدهید , شانس زیادی برای رتبهبندی گوگل ندارید .
سئو نویسی-صنعت تبلیغات و تجارت- طراحی سایت برق- مجله سئو-کسب درآمد از سئو- مجله تبلیغاتی- غرفه آرایی- تجارت دیجیتال-تبلیغات صفحه اول گوگل- طراحی سایت لاله زار- سلطان جمجمه-مجری تبلیغات- طراحی سایت مبلمان- تبلیغات نمایشی- سنگ تراش-وب دیزاین- طراحی سایت لوازم یدکی خودرو- طراحی سایت کفش-مجله دیجیتال- طراحی سایت فرش- طراحی سایت صنایع چوب-تبلیغات ارزان تبلیغات رایگان- راهکار روزانه سئو- طراحی سایت نفت و گاز و پتروشیمی- مجری سئو- مجله فیلم و سینما- طراحی سایت لوله و اتصالات- سئو سایت ورزشی- صنعت بازی-دانلود قالب فروشگاه اینترنتی- جیمیل چیست- طراحی سایت سیم و کابل- سئو گوگل مپ-مشاور تبلیغات گوگل- متخصص سئو- ملزومات سئو- داستان تبلیغات-استراتژی تبلیغات - -سئو سایت بازی- وبلاگ تبلیغات