سئو کلاه سیاه اصطلاحی است که به توصیف شیوههای نادرست یا غیراخلاقی میپردازد.سئو کلاه سیاه ترفندی غلط برای بهبود رتبهبندی یک وبسایت در موتورهای جستجو استفاده میشود. این در تضاد با سئو کلاه سفید است که شامل تکنیک های تایید شده و توصیه شده توسط موتورهای جستجو می شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای دستورالعمل های وب مستر هستند که صاحبان سایت و توسعه دهندگان وب باید هنگام بهینه سازی محتوای خود از آنها پیروی کنند. هر گونه انحراف از این قوانین می تواند منجر به جریمه شود.بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت شما دارد. با این حال، استفاده از روشهای پنهان و مبهم (معروف به تاکتیکهای سئو کلاه سیاه ) برای ارتقای رتبهتان میتواند منجر به جریمههایی از جانب موتورهای جستجو شود. بنابراین، درک این نکته ضروری است که کدام شیوه ها بد تلقی می شوند و باید از آنها اجتناب کرد. در این پست، نگاهی دقیقتر به سئو کلاه سیاه و اینکه چگونه میتواند به وبسایت، رتبهبندی و شهرت شما آسیب برساند، خواهیم داشت. سپس برخی از رایج ترین شیوه های بد را مورد بحث قرار می دهیم و به شما نشان می دهیم که چگونه از آنها اجتناب کنید
تکنیک های سئو کلاه سیاه چیست؟
تمام هدف الگوریتم های موتورهای جستجو این است که بهترین نتایج ممکن را برای درخواست های خود در اختیار کاربران قرار می دهند. با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، بازاریابان به طور موثر موقعیت های بالاتر SERP را از کسانی که از روش های کلاه سفید به خوبی تثبیت شده و ارگانیک استفاده می کنند، ربوده اند.سئو کلاه سیاه تمرینی است که انجام می شودخلاف دستورالعمل موتورهای جستجوبرای دستکاری SERP ها (صفحه نتایج موتورهای جستجو) برای رتبه های بالاتر. بازاریابان که از روشهای سئو کلاه سیاه استفاده میکنند میتوانند جریمههای گوگل صادر کنند، از موتورهای جستجو پاک شوند یا معیارها به طور کامل کاهش یابد.
در اینجا چند تکنیک رایج سئو کلاه سیاه آورده شده است:
پر کردن کلمات کلیدی دقیقاً به نظر می رسد - محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید. همه ما اهمیت کلمات کلیدی برای رتبه بندی و ترافیک را می دانیم، به همین دلیل است که سئوکاران کلاه سیاه تا آنجا که می توانند در یک قطعه محتوا جمع می شوند. تصور می شود که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد، شانس بهتری برای رتبه بندی محتوا بیشتر است. به گفته گوگل، پر کردن کلمات کلیدی عبارتند از:
لیست شماره تلفن های بدون ارزش افزوده.
بلوکهای متنی فهرست شهرها و مکانهایی که یک صفحه وب سعی در رتبهبندی آنها دارد.
تکرار کلمات یا عبارات یکسان آنقدر زیاد که غیرطبیعی به نظر برسد.
گوگل فقط هوشمندتر می شود و می تواند تشخیص دهد که چه زمانی یک قطعه از محتوا با کلمات کلیدی دستکاری شده است. در عوض، باید محتوای خود را با هدف و هدف جستجو ایجاد کنید. محتوایی که برای مردم نوشته می شود بهتر از محتوای نوشته شده برای ربات ها است.
قبل ازآپدیت گوگل پاندا در سال 2011، موتورهای جستجو برای تشخیص محتوای تکراری یا بد مشکل داشتند. حالا در این خیلی بهتر است.
محتوای با کیفیت پایین می تواند یک مقاله موجود باشد که توسط یک نویسنده یا رایانه ترجمه شده است. این تکههای محتوا به سرعت نوشته میشوند و به عنوان بخشی از کمپینهای توسعه یا لینکسازی استفاده میشوند. این نوع محتوا برای خواننده ارزشی ندارد و صرفاً برای لینک سازی استفاده می شود
به طور مشابه، برخی از صاحبان سایت از متنی همرنگ با پس زمینه خود استفاده می کنند تا بتوانند کلمات کلیدی را در صفحات خود پنهان کنند. این به سایت اجازه می دهد تا برای کلمات کلیدی که به ظاهر نامرئی هستند رتبه بندی کند. این می تواند ترافیک سایت را از طریق کلمات کلیدی نامربوط هدایت کند که باعث افزایش ترافیک آنها می شود.
اهمیتبک لینک در استراتژی سئواجتناب ناپذیر است هر چه یک سایت بک لینک (سایت های خارجی که به سایت شما لینک می دهند) بیشتر باشد، گوگل آن را قابل اعتماد و معتبرتر می داند.
گرفتن لینک به سایتی که نسبتاً جدید است می تواند مشکل باشد. پس از همه اینها، چرا کسی به سایتی پیوند میزند که خودش هیچ ترافیک یا مجوزی ندارد؟ به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران برای لینک ها هزینه می پردازند. سایت ها و وبلاگ های بی شماری از بازاریابان سئو برای قرار دادن محتوا و لینک ها در سایت خود پول دریافت می کنند. این می تواند از 15 پوند تا بیش از 200 پوند و در برخی موارد بیشتر باشد.
پرداخت برای لینک ها برخلاف دستورالعمل های گوگل است. قبلاً به آن اشاره کردیم، اما پرداخت برای پیوندها تنها راه دیگری برای دستکاری موتورهای جستجو است. هرچه برای لینکهای بیشتری پرداخت شود، یک سایت بک لینک بیشتری دارد و به نوبه خود سایت و صفحات پیوند داده شده آن در SERP بالاتر میروند. حتی ممکن است این محتوای مناسب یا مناسب برای هدف جستجوی کاربران نباشد، اما از آنجایی که بک لینک بالایی دارد، به عنوان یک نتیجه برتر ظاهر می شود.
پرداخت برای پیوندها راه رفتن در یک خط خوب است. ممکن است نتایج کوتاه مدتی را مشاهده کنید، اما در صورت کشف، ممکن است به شدت جریمه شوید. این همه کار شما را خنثی می کند و به این معنی است که شما پول زیادی را هدر داده اید.
به جای پرداخت هزینه برای پیوندها، باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با صنعت خود تمرکز کنید. آن را به صورت ارگانیک در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و این پست ها را برای قرار گرفتن در معرض بیشتر تقویت کنید. دیدن مزایا خیلی بیشتر طول می کشد، اما وقتی این کار را انجام می دهید، آنها معتبر و واقعی هستند و هرگز در خطر «گرفتن» از شما قرار نمی گیرند. اینطور نیست که اگر از طریق روش های کلاه سیاه انجام می شد.
اولین دلیل برای عدم استفاده از سئو کلاه سیاه در استراتژی بازاریابی محتوا ساده است: شما به کاربر فکر نمی کنید. یعنی شما مطالب مرتبطی را برای شخصیت خریدار خود تولید نمی کنید .
به این ترتیب، در نهایت نسبت به کسانی که می خواهید متقاعد کنید که تبدیل به مصرف کننده شما شوند، بی انصافی می کنید.
علاوه بر این، شما همچنین با رقبای خود صادق نیستید. البته، همه برای توجه و منابع کاربر مبارزه می کنند.
با این حال، لازم است که با تکنیک های صادقانه از سایر رقبا پیشی بگیرید و به طور عمده خدمات و یا محصول برتر را به مشتری بالقوه ارائه دهید.
سئو کلاه سیاه می تواند به سرعت بازدهی ایجاد کند، به عنوان مثال، نام تجاری شما را در میان اولین نتایج در یک صفحه جستجو قرار دهد، اما این کار را با ارائه محتوای مرتبط به کاربران انجام نمی دهد.
این به طور مستقیم بر جدول زمانی تأثیر می گذارد: در کوتاه مدت کار می کند و در میان مدت و بلند مدت ارتباط کمی دارد.
بنابراین، برنامه ریزی اقدامات محکم با هدف، به عنوان مثال، وفاداری مشتری غیرممکن می شود .حتی می توانید ترافیک بیشتری ایجاد کنید و با استفاده از موقعیت خود بازدیدکنندگان را جذب کنید. با این حال، نمیتوانید با کسانی که تمایل دارند بعد از اینکه متوجه نشدند محتوا مرتبط نیست، در یک صفحه ادامه ندهند، رابطه محکمی برقرار کنید.در نتیجه، نرخ پرش احتمالا افزایش می یابد. به مثال زیر فکر کنید: شما روی یک صفحه دقیقاً به این دلیل کلیک می کنید که در اولین نتایج ظاهر می شود.شما به آن دسترسی پیدا می کنید و با کلمات کلیدی مکرر و محتوای نامربوط یا غیرجذاب مواجه می شوید. چه کار میکنی؟ شما بلافاصله سایت را ترک می کنید.نکته مهم دیگری که باید در مورد دلایل عدم استفاده از کلاه سیاه در جستجوی رتبه بهتر به خاطر داشته باشید، گوگل است.بله، محبوبترین موتور جستجوی دنیا این نوع عمل را تایید نمیکند و وقتی آن را شناسایی کند، میتواند به یکباره تمام برنامهریزیها و اقدامات بازاریابی دیجیتال شما آسیب ببیند.
در سئو کلاه سیاه، استفاده از محتوای با کیفیت پایین که برای جستجوگران بی فایده است نیز یک روش استاندارد است. این شامل محتوایی میشود که از یک وبسایت دیگر، چه توسط یک ربات یا توسط یک شخص، حذف شده است. موتورهای جستجو مانند گوگل زمانی قادر به شناسایی محتوایی که از وب سایت های دیگر حذف شده بود، نبودند. با آپدیت گوگل پاندا در سال 2011 رفع شد. بسیاری از وبسایتهای دارای مطالب تکراری، افت فوری رتبههای جستجو را تجربه کردند. از آن زمان، گوگل به طور قابل توجهی در توانایی خود برای شناسایی اطلاعات تکراری و بی کیفیت بهبود یافته است. همچنین گنجاندن کلمات کلیدی نامرئی در مقاله شما غیرقانونی است. برخی از وب سایت های سئو کلاه سیاه این کار را با داشتن متنی همرنگ با پس زمینه وب سایت انجام می دهند. در نتیجه، حتی اگر صفحه حاوی محتوایی نیست که مستقیماً با آن کلمات کلیدی نامرئی مرتبط باشد، با این وجود می تواند در نتایج جستجوی آن عبارات نشان داده شود. از آنجایی که کلمات کلیدی مخفی هستند، وقتی فردی روی نتیجه کلیک می کند با این باور اشتباه که مربوط به موضوعی است که به دنبال آن بوده است، هیچ یک از محتوای مورد نظر خود را نمی بیند. اگر راه حلی برای کاربر ارائه می دهید، نیازی به پنهان کردن چیزی در وب سایت خود ندارید.
نتایج جستجو و رتبه بندی وب سایت شما برای موفقیت کسب و کار آنلاین شما حیاتی است. مشاهده بهتر جستجو معادل ترافیک بیشتر است – که منجر به فرصت های بیشتری برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان می شود.
و در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که الگوریتم های موتورهای جست و جو برای بهینه سازی یک سایت به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند، اما در مورد راه های درست و غلط برای بهینه سازی سایت برای جستجو، خط مشی سختی وجود دارد. سئو کلاه سیاه (تکنیک های سایه ای که برخلاف دستورالعمل های جستجو هستند) قطعاً چیزی نیست که بخواهید اگر به رشد و موفقیت طولانی مدت وب سایت خود اهمیت می دهید، آن را تمرین کنید.
سئو کلاه سیاه (یا بهینه سازی موتور جستجو کلاه سیاه) عملی از تکنیک های غیراخلاقی است که برخلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است.
به جای ایجاد محتوای مفید، بهبود یک سایت با اطلاعات با کیفیت، یا ارائه تجربیاتی که برای کاربر حل میشود، از تاکتیکهای مبهم برای بدست آوردن الگوریتمهای جستجو برای رتبهبندی صفحات وب دامنه استفاده میشود. این اقدامات ناصادقانه به ندرت نیازهای جستجوگر یا بازدیدکننده وب سایت را در ذهن نگه می دارد.
در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند بهبود کوتاه مدت در رتبه بندی ایجاد کند، اما اغلب به حضور وب سایت در موتورهای جستجو در طولانی مدت آسیب می زند. آنها حتی می توانند منجر به بلاک شدن یک سایت یا حذف کامل یک سایت از نتایج جستجو شوند. به همین دلیل ضروری است که از سایت خود در برابر عوامل بد محافظت کنید و از استفاده از این تکنیک ها در دامنه های خود اجتناب کنید.
اصطلاحات «کلاه سفید» و «کلاه سیاه» در سئو رایج هستند. به زبان ساده، کلاه سفید به شیوههای خوب SEO که موتورهای جستجو توصیه میکنند اشاره دارد، در حالی که کلاه سیاه به شیوههای بد سئو اشاره دارد که قوانین موتور جستجو را زیر پا میگذارد.
اگرچه تکنیکهای کلاه سیاه ممکن است منجر به افزایش سریع و آسان رتبهبندی جستجو شوند، اما هرگز در درازمدت جواب نمیدهند و احتمالاً جریمههایی را از جانب موتورهای جستجو متحمل میشوند که در نهایت منجر به افت شدید رتبهبندی میشوند. موتورهای جستجو همچنین کاهش اثربخشی سئو کلاه سیاه را از طریق به روز رسانی الگوریتم به کار خود تبدیل می کنند .
از سوی دیگر، تکنیک های کلاه سفید هرگز به فراموشی نمی رسد و هرگز جریمه نمی شود. این روشها منجر به بهبود پایدار و بلندمدت رتبهبندی و سایت قابل مشاهدهتر میشود.
برای درک صحیح روش های سئو کلاه سفید، ابتدا باید به آنچه که کلاه سیاه در نظر گرفته می شود نگاه کنیم.
سئوی کلاه سیاه تلاشی مستقیم برای فریب دادن یک موتور جستجو است تا فکر کند یک وب سایت بیشتر از آنچه که هست به یک جستجوی جستجو مرتبط است. در مقابل، سئوی کلاه سفید در واقع وب سایت ها را با جستارهای جستجو مرتبط تر می کند، بدون اینکه درگیر فریبکاری باشد.
این عنصر "حیله" به این معنی است که سایت های کلاه سیاه که در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند ممکن است برای بازدیدکنندگان بی فایده باشند. البته این چیزی نیست که گوگل و همکارانش. بنابراین آنها تمام تلاش خود را می کنند تا روش های کلاه سیاه را ناامید کرده و کسانی را که از آنها استفاده می کنند مجازات کنند.
موتورهای جستجو نه تنها سئو کلاه سیاه را به دلیل عدم صداقت آن دوست ندارند، بلکه به این دلیل که اغلب منجر به تجربه بد کاربر می شود. بر خلاف سئوی کلاه سفید که هدف آن به نفع بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو است، سئو کلاه سیاه صرفاً موتورهای جستجو را هدف قرار می دهد و اغلب کاربران را به طور کامل نادیده می گیرد.
با وجود موضع سخت گوگل در مورد سئو کلاه سیاه، هنوز هم برخی از افراد یا آژانس ها هستند که به استفاده از روش های کلاه سیاه ادامه می دهند، به این امید که گرفتار نشوند. اگر علاقه ای به حفظ دید طولانی مدت وب سایت خود دارید بهتر است از این افراد و شرکت ها اجتناب کنید.
پر کردن کلمات کلیدی نوعی از هرزنامه است که شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خاص به منظور دستکاری یک موتور جستجو برای رتبه بندی یک صفحه برای آن عبارات بالاتر است. پر کردن کلمات کلیدی معمولاً شامل افزودن چندین کلمه کلیدی جعلی به برچسبهای عنوان است تا جایی که آنها بسیار ضعیف خوانده شوند یا منطقی نباشند.
برچسب عنوان پر شده با کلمات کلیدی برای این صفحه ممکن است به این صورت باشد: «سئو کلاه سفید و کلاه سیاه | سئو کلاه سفید | سئو کلاه سیاه | سئو." واضح است که این عنوان به این دلیل نوشته شده است که یک موتور جستجو عبارات "SEO"، "کلاه سفید" و "کلاه سیاه" را چندین بار بدون توجه کمی به دستور زبان، خوانایی یا یکپارچگی ببیند.
پر کردن کلمات کلیدی شدیدتر شامل تاکتیک مشابهی است که در متن اصلی یک صفحه وب استفاده می شود.
سئو کلاه سفید شامل یک ناشر وب است که دستورالعمل های موتورهای جستجو را دنبال می کند و با الگوریتم های آنها کار می کند. این الگوریتم ها به طور مرتب به روز می شوند تا اثربخشی را افزایش دهند و تکنیک های کلاه سیاه را حذف کنند.
تفاوت کلیدی دیگر بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه این است که روش های کلاه سفید نتیجه نهایی دارند که نه تنها به رتبه بندی جستجوی وب سایت بلکه به تجربه کلی کاربر نیز می رسد. تکنیک های پیشنهادی سئو کلاه سفید عبارتند از:
به نفع یک موتور جستجو است که کاربران را به سمت وب سایت های پر از محتوای خوب، کاملاً تحقیق شده و آموزنده راهنمایی کند. اگر وب سایت شما مملو از محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با حوزه کسب و کار یا تخصص شما باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو آن را ارزشمند می بینند و صفحات آن را بالاتر از نتایج جستجو قرار می دهند.
آژانسهای سئو میتوانند محتوایی ایجاد کنند که نه تنها به خوبی تحقیق شده و آموزنده باشد، بلکه از زبان مرتبط با صنعت به روشی غیر اسپم نیز استفاده میکند تا به Google کمک کند تا بفهمد صفحه مربوط به یک عبارت جستجو است.
پر کردن کلمات کلیدی ممکن است غیرقانونی باشد، اما این بدان معنا نیست که کلمات کلیدی برای سئو بی اهمیت هستند. آژانسها میتوانند از ابزارهای ویژه برای یافتن راههای مختلف جستجوی افراد برای سایت شما یا روشهای متفاوتی که میتوانند باشند، استفاده کنند و این کلمات را به روشهای استراتژیک اما غیر اسپم در کپی سایت خود بگنجانند.
وبسایتی که کاربردیتر و استفاده آسانتر است، احتمالاً در نتایج جستجو ظاهر میشود. راه های مختلفی وجود دارد که می توان یک وب سایت را بهتر بهینه کرد. همه چیز از پیوند داخلی ، نشانه گذاری ساختاری، کد واضح و ناوبری آسان تفاوت ایجاد می کند.
همانطور که روش های کلاه سیاه از بین رفته است، طراحی وب خوب مهمتر از همیشه است.
نکته کلیدی که باید در نظر گرفت این است که سئو کلاه سفید همیشه بهتر است. نتایج بهتری به ارمغان می آورد، به یک وب سایت زیبا منجر می شود و مشمول جریمه نمی شود. تخیل، خلاقیت، دانش فنی، زمان، صبر و جذابیت بیشتر از تاکتیک های کلاه سیاه می خواهد، اما همانطور که می گویند: چیزهای خوب نصیب کسانی می شود که صبر می کنند.
سئو کلاه سیاه به استفاده از روش های خاص برای افزایش رتبه وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجو از طریق ابزارهایی اشاره دارد که شرایط خدمات موتور جستجو را نقض می کند.
ممکن است به این فکر کنید که چرا کسی برخلاف آنچه که موتورهای جستجو تایید می کنند مخالفت کند؟ خوب، سئوکاران کلاه سیاه تاکتیک های خود را به کار می گیرند زیرا می توانند تأثیر مثبتی بر رتبه وب سایت یا صفحات وب در نتایج جستجو داشته باشند، علیرغم اینکه مورد تایید گوگل و سایر موتورهای جستجو نیستند. اغلب اوقات، کسانی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند، این کار را به خوبی می دانند که شرایط استفاده موتورهای جستجو را نقض می کنند، اما به هر حال به استفاده از آنها ادامه می دهند زیرا نتایج سریعی را مشاهده می کنند.
در صنعت سئو، میشنوید که از کسانی که از روشهای غیراخلاقی استفاده میکنند به عنوان کلاه سیاه یاد میکنند. و آنهایی که از شیوه های اخلاقی و دستورالعمل های گوگل به عنوان سئو کلاه سفید پیروی می کنند. هر دو گوگل و بینگ دارای دستورالعملهایی برای وبمستر هستند که به راحتی میتوان آنها را در فضای آنلاین پیدا کرد که بسیاری از تاکتیکهای کلاه سیاه را که این موتورهای جستجو تایید نمیکنند، بیان میکنند. بنابراین برخی از تاکتیک های رایج سئو کلاه سیاه چیست؟
متن مخفی – داشتن متن سفید در پس زمینه سفید به طوری که کاربر نتواند آن متن را ببیند، اما موتورهای جستجو می توانند آن متن را بخوانند. این اغلب شامل کاربر پر کردن کلمات کلیدی می شود که در ادامه توضیح خواهم داد. تغییر عمدی یک وب سایت به طوری که محتوای ارائه شده به موتورهای جستجو با محتوای ارائه شده به کاربر متفاوت باشد، پنهان کاری در نظر گرفته می شود، یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه.
پر کردن کلمات کلیدی - تمرین درج بسیاری از کلمات کلیدی هدفمند خود در متن در یک صفحه وب معین، تا حدی که محتوا غیر طبیعی به نظر برسد. این زمانی است که یک صفحه متنی به دلیل تکرار مکرر کلمات کلیدی مشابه، خواندن و درک آن بسیار غیرطبیعی برای خواندن و درک آن دشوار است. موتورهای جستجو به دنبال ارائه محتوایی به کاربران هستند که برای آنها مفید است و به سؤالات آنها پاسخ می دهد - بنابراین کپی وب فاقد محتوا، و در عوض فقط کلمات کلیدی شما را به طور مکرر ذکر می کند بدون اینکه ارزشی برای خواننده ایجاد کند، به موتورهای جستجو کمک نمی کند تا به هدف خود در ارائه ارائه دهند. نتایج با بالاترین کیفیت را به کاربران ارائه می دهد و به کاربران کمک نمی کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
خرید لینک – با توجه به اینکه لینک ها یکی از دو فاکتور برتر رتبه بندی در الگوریتم گوگل هستند، داشتن پروفایل بک لینک با کیفیت بالا و گسترده نقش مهمی در رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجو دارد. با این حال، شما باید مراقب هر کسب و کاری باشید که پیشنهاد خرید بک لینک به سایت شما را می دهد و هرگز نباید به طور کلی لینک خریداری کنید. گوگل مواردی را برای شناسایی لینک های خریداری شده در اختیار دارد، و اگر سایت شما را مقصر خرید لینک های بک لینک بدانند، ممکن است سایت شما جریمه شود.
استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه می تواند وب سایت شما را در موتورهای جستجو ممنوع کند. از آنجایی که موتورهای جستجو در انتخاب تاکتیک های هرزنامه و غیراخلاقی سئو هوشمندتر و هوشمندتر می شوند، استفاده از این شیوه ها به طور فزاینده ای خطرناک می شود.
در حالی که ممکن است به موفقیت های محدود و کوتاه مدتی در قالب افزایش رتبه یا ترافیک سایت خود دست یابید، این نتایج کوتاه مدت خواهند بود زیرا گوگل می تواند تا آنجا پیش رود که شما را برای این شیوه ها فهرست بندی کند. این کار رتبهبندی، ترافیک وب و احتمالاً حتی خود کسبوکار شما را ویران میکند. تنها راه برای بهبود واقعی حضور وب خود و افزایش سرنخ، ترافیک و رتبه بندی برای وب سایت شما، انجام آن به روش سئو کلاه سفید است که زمان می برد اما ارزش نتایج را دارد.
یک آژانس سئو کلاه سفید با شما به عنوان یک شریک همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که با هم به موفقیت آنلاین دست یابید. یک نشانه خوب این است که آنها پیشنهادات عملی برای بهبود سایت در تعدادی از زمینه ها ارائه می دهند، از جمله: ایجاد محتوای جدید مفید برای کاربران، به روز رسانی و ارسال نقشه سایت شما، به طوری که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای شما را بخزند و فهرست کنند، و ویژگی های فنی وب سایت شما را ارزیابی کنند. فایلها، مانند robots.txt، برای اطمینان از اینکه از بهترین شیوهها پیروی میکنند. یا رد کردن لینک های هرزنامه ای که بیشتر از اینکه برای سایت شما مفید باشند، ضرر دارند. اگر آژانس سئوی شما توصیه های منظمی برای بهبود نتایج ارائه نمی کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یکی را پیدا کنید که انجام دهد.
امروزه کسبوکارها، بهویژه تجارت الکترونیک و وبلاگها، به شدت به ترافیک جستجوی ارگانیک برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش متکی هستند. بنابراین، انجام خوب در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) معمولاً شما را در صفحه اول موتور جستجو قرار می دهد که 71 درصد از کل لینک های لینک را به خود اختصاص می دهد.
سئو اکنون با آنچه ده سال پیش بود متفاوت است. مردم به اشتباه تصور می کردند که سئو یک تاکتیک بازاریابی دستکاری است که برای تقلب در الگوریتم استفاده می شود و باعث می شود گوگل فکر کند که وب سایت آنها برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی پیشرو مناسب است.
از آن زمان، سئو کلاه سیاه متولد شد و وب پر از ترفندهای یواشکی بود که نتیجه آن یک بازی ناعادلانه برای کسانی بود که سئو کلاه سفید را انجام می دادند.
اما توانایی گوگل برای شناسایی این اقدامات غیراخلاقی SEO در این مرحله کمتر پیشرفته بود. بنابراین در حال حاضر، موتورهای جستجو به طور خاص سعی می کنند سئو کلاه سیاه را علامت گذاری کنند و مجموعه ای از دستورالعمل ها را ایجاد کرده اند که آنها اقدامات غیراخلاقی را در نظر می گیرند.
بازاریابان اغلب به سئوی غیراخلاقی به عنوان سئو کلاه سیاه یا اسپم اشاره می کنند. از نظر فنی غیرقانونی نیست، اما به طور کلی، به عنوان یک روش دستکاری یا دزدکی در نظر گرفته میشود که از رویههای سئو کلاه سفید که معمولاً برای نشان دادن نتایج بیشتر طول میکشد، صرفنظر کنید .
و سئو کلاه سیاه معمولا با یک هدف انجام می شود: کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو و سرقت کلیک های لینک رقبا با نتایج فوری و کوتاه مدت.
سئو کلاه سیاه به طور کلی شامل پر کردن کلمات کلیدی، تغییر مسیرهای یواشکی، لینک های پولی، محتوای بی کیفیت و غیره است.
موتورهای جستجو از این نوع تاکتیکها خوششان نمیآید و با هوشمندتر شدن، میتوانند راحتتر به آنها اشاره کنند. با این حال، اگر در سئو کلاه سیاه شرکت می کنید، باید آماده باشید که با یک جریمه بد ضربه بخورید.
به همین دلیل است که اکثر سئوکاران جرات انجام هت تریک سیاه را ندارند. علاوه بر این، اکثریت صنعت سئو نیز با آن مخالف هستند.
اما واقعیت این است که همیشه درصد کمی از بازاریابان وجود خواهند داشت که سعی می کنند سیستم را فریب دهند و نتایج ترافیک ارگانیک سایت خود را سریع پیگیری کنند.
وقتی به دستورالعملهای وبمستر گوگل نگاه میکنید ، به وضوح به اجتناب از «ترفندها» برای بهبود رتبهبندی اشاره میکند.
محتوای تکراری محتوایی است که در اینترنت در بیش از یک مکان ظاهر می شود. آن "یک مکان" یک آدرس وب سایت (URL) منحصر به فرد است. محتوا می تواند یکسان یا بسیار مشابه باشد. همچنین می توان از آن به عنوان سرقت ادبی یاد کرد.
محتوای تکراری میتواند بر رتبهبندی جستجوی شما تأثیر بگذارد، زیرا زمانی که، همانطور که Google آن را محتوای «بهطور قابل ملاحظهای مشابه» مینامد، برای موتورهای جستجو دشوار است که تصمیم بگیرند کدام نسخه مرتبطتر با عبارت جستجو است.
به عنوان مالک سایت، ممکن است از دست دادن ترافیک جدی متحمل شوید که اغلب ناشی از دو مشکل اصلی است:
برای تجربه کاربری، موتورهای جستجو به ندرت دو نسخه از یک محتوا را نشان می دهند. آنها مجبورند انتخاب کنند که کدام نسخه را محاسبه می کنند که عملکرد بهتری داشته باشد و دید هر نسخه تکراری را کمرنگ می کند.
آب پیوند می تواند بیشتر تحت تأثیر قرار گیرد زیرا سایر سایت هایی که به سایت شما پیوند می دهند نیز باید بین موارد تکراری یکی را انتخاب کنند. از آنجا که لینک های ورودی یک عامل رتبه بندی هستند، توزیع می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند.
درسی که در اینجا وجود دارد این است که تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید محتوای شما همیشه اصلی است. اگر استفاده از محتوای مشابه اجتنابناپذیر است، پیشبینی کنید، باید دستور پخت یا تعریفی از چیزی را فهرست کنید، صفحه را بهعنوان «noindex» و «nofollow» علامتگذاری کنید.