سئو و بازاریابی دیجیتال عنوان این صفحه از سایت جام ارژنگ مجری تبلیغات استکه به نقش سئو و بهینه سازی وب سایت در بازاریابی دیجیتال اشاره دارد.
امروزه اهمیت سئو غیرقابلانکار شده و هر برند تلاش میکند تا بازی کلید واژه را در بالای نتایج جستجو پیدا کند . با جستجوی ۳.۵ میلیون گوگل در هر روز , مطمئن است که سئو برای دید یک شرکت و موفقیت کلی بسیار حیاتی است . در حالی که محبوبیت تبلیغات تلویزیون و مجله کاهش مییابد , بازاریابی دیجیتال جای خود را میگیرد . اگرچه تنها عامل نیست , سئو بخش جداییناپذیر استراتژی بازاریابی دیجیتال است . در این مقاله , ما بر روی سئو در بازاریابی دیجیتال و اینکه چگونه میتواند به نفع کسبوکار شما باشد , تمرکز میکنیم و بهترین روشها را مورد بحث قرار میدهیم .
قبل از اینکه به جزئیات نقش سئو و بازاریابی دیجیتال بپردازیم, اجازه دهید بازاریابی دیجیتال را به عنوان یک استراتژی تعریف کنیم که از فضای آنلاین برای ترویج یک محصول , خدمت یا کسبوکار استفاده میکند . شرکتها با استفاده از ویدیوها , پستها , تبلیغات رسانههای اجتماعی و پرچمها میتوانند به مخاطبان بالقوه خود دسترسی پیدا کرده و تجارت خود را گسترش دهند . این امر به برندها امکان تعامل با تعداد زیادی از مشتریان بالقوه و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت یا برنامه کاربردی آنها را میدهد .
این جایی است که سئو وارد بازی میشود و به شرکتها کمک میکند تا مطمئن شوند که محتوای آنها به مخاطب هدف میرسد و از آن درخواست میکند .
نقش سئو در بازاریابی دیجیتال چیست؟
سئو , یا بهینهسازی موتور جستجو , مجموعهای از فعالیتها برای حرکت وب سایت تان در صفحه نتایج و افزایش دید محصول یا سرویس شماست . هدف اصلی ارائه یک وب سایت قابلدسترسی و آسان با پیامهای روشن و اطلاعرسانی و ناوبری ساده است . اگر کارت را درست انجام دهید , موتور گوگل محتوای خود را به مخاطبین که به خدمات شما علاقمند هستند , فشار خواهد داد .
الگوریتمهای گوگل دائماً تکامل مییابند تا نیازهای جستجوگران را برآورده کنند , به همین دلیل است که آنها تمایل دارند برنامهریزی را تغییر دهند و پیچیده کنند . بسیاری از کسب و کارها از ابزارهای بازاریابی سئو و دیجیتال مانند SemRush , Ahrefs , یا Moz برای نظارت دقیق بر عملکرد خود و هر زمان که نیاز است , استفاده میکنند . این ابزارها گزارشهای مفصلی در مورد رتبهبندی وب سایت شما و اینکه مخاطب اصلی شما چه کسی است , ارائه میدهند و حتی توصیههایی در مورد نحوه افزایش ترافیک ارائه میدهند .
مزیت دیگر استفاده از سئو و بهینهسازی موتور جستجو در بازاریابی دیجیتال افزایش فروش است . با انتخاب دقیق کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوای جذاب , بازاریابان نوع مخاطب را جذب میکنند که احتمال خرید بیشتر است . به جای عکاسی تصادفی , شما به افرادی که به دنبال چیزهای مرتبط میگردند و به دنبال خدماتی که ارائه میدهید هستید . این امر همچنین هزینه خرید مشتری را کاهش داده و فروش کلی را افزایش میدهد .
سئو باعث معرفی برند در بازاریابی دیجیتال میشود.به خصوص اگر در بازار جدید هستید , باید نام برند خود را بیرون بیاورید و به آن توجه کنید . یک تاکتیک سئو خوب به شما کمک میکند برند خود را ایجاد کنید , درباره محصول یا سرویس و همچنین درباره ارزشها , پیامها و دید شرکت به مشتریان بگویید و مکان خود را در بازار بیابید . همچنین میتواند به شما بازخورد ارزشمند مشتری بدهد که میتوانید از آن برای بهبود محصول و برآورده کردن انتظارات استفاده کنید .
سئو عامل افزایش تجربه کاربر در بازاریابی دیجیتال است.با اعلام گوگل در مورد اهمیت تجربه کاربر در رتبهبندی , وب سایت بیشتر بر این تمرکز دارد که سایتهای خود را بیشتر دوستانه , ساده و شفاف کنند . اگر موتور متوجه شود که مردم وب سایت شما را پس از چند دقیقه یا حتی چند ثانیه رها میکنند , لینک شما را در بالای SERP قرار نمیدهد ( صفحات نتایج موتور جستجو ) .
سئو و رابطه آن با استفاده از تلفن همراه.تعداد کاربران تلفن همراه مدتزمان زیادی است که به دلیل قابلیت استطاعت و انعطافپذیری , تعداد کاربران لپتاپ یا pc را جایگزین کردهاست . تغییر استراتژی شما از کامپیوتر محور به موبایل گامی حیاتی در گسترش مخاطب هدف است . اگر تجربه تلفن همراه برای بازدیدکنندگان رضایتبخش نباشد , آنها به زودی وب سایت را ترک خواهند کرد و به دنبال جایگزین میگردند . ابزارهای جدید سئو نیز به شما کمک میکنند درک کنید که وب سایت شما چگونه با تلفن همراه کار میکند .
با استفاده از سه نوع اصلی سئو میتوانید محتوای مختلف را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود بهینه کنید . اول از همه , شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به نامهای وب سایت و نشانیهای اینترنتی شروع کنید که رتبهبندی را افزایش میدهد و محتوای شما را بیشتر نمایان میسازد . علاوه بر این , محتوای واقعی را بهینه کرده و دقت کنید که با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد و متن آموزنده , مکتوب و جذاب ارائه دهد . همچنین مهم است که تماس را واضح و روشن کنید تا بازدیدکنندگان یاد بگیرند که شما آنها را تشویق میکنید که فورا ً چه کار کنند . Meta همچنین برای استراتژی سئو حیاتی هستند زیرا آنها تعریف میکنند که صفحه وب درباره چیست قبل از کلیک کاربر روی لینک .
برای بالا بردن ترافیک ارگانیک از لینکهای داخلی و خارجی استفاده کنید. اولی به شما کمک میکند صفحات دیگر وب سایت خود را تبلیغ کرده و محتوای اضافی ارائه دهید , در حالی که دومی به شما کمک میکند رتبه بالاتر را کسب کنید . همچنین باید به قابلیت استفاده وب سایت توجه کنید . بسته به مخاطبین هدف خود , مطمئن شوید که وب سایت شما برای افراد دارای معلولیت و همچنین کاربران دارای دستگاههای مختلف قابلدسترسی است . در نهایت , یک طراحی زیبا و زیبا و مطبوع ایجاد کنید که متناسب با برند شما باشد.
ایجاد و پرورش یک استراتژی موفق وظیفهای چالش برانگیز است که نیازمند تجربه , درک و تخصص سئو است. این استراتژی همچنین باید به دلیل تغییر قوانین رتبهبندی گوگل انعطافپذیر باشد . در این بخش , ما بهترین روشهایی را که به شما کمک میکند وب سایت خود را به صفحه نتایج اولیه منتقل کنید را بررسی خواهیم کرد و یک طرح بازاریابی دیجیتالی منسجم ایجاد خواهیم کرد که شامل اجزای اضافی در کنار سئو است.
سئو در بازاریابی دیجیتال یک رویکرد انتخابی اتخاذ میکند و تلاش میکند تا به تعداد کمتری از مشتریان بالقوه که به احتمال زیاد محصول را خریداری میکنند , برسد . در این نقطه , شما باید تا جایی که میتوانید درباره مشتری خود یاد بگیرید , از جمله محل , سن , شغل , سرگرمیها , ترجیحات و غیره . هرچه هدف دقیقتر باشد , احتمال رسیدن به افراد درست بیشتر است .
گوگل تجزیه و تحلیل یک پلت فرم عالی برای یادگیری در مورد بازدید کنندگان و جمعیت آنها است . این ابزار رایگان است که از اطلاعات پایه در مورد پستها , محبوبیت آنها و سطح تعامل آنها استفاده کند . شما همچنین میتوانید رقبای خود را تحلیل کنید تا مشخص کنید که در کجا کمبود دارید و چه چیزی را میتوانید بهبود بخشید .
در فراوانی کلمات کلیدی سئو , شناسایی اینکه کدام یک از آنها برای مخاطبین شما مرتبط هستند , حیاتی است . عادات جستجو تغییر میکنند , به همین دلیل بازاریابان پیش از ایجاد هر گونه محتوای جدید , تحلیل سئو را انجام میدهند . هر چند گاهی باید محتوای قدیمی خود را با استفاده از کلمات کلیدی جدید برای احیای پستهای قدیمی به روز کنید .
با این حال , تحقیقات سئو نه تنها در مورد یافتن کلمات کلیدی است که بیشترین ترافیک آلی را به همراه دارد , بلکه در مورد درک قصد پشت جستجو نیز است . ثابت کردن اینکه چرا مردم یک جستجو خاص انجام میدهند و چیزی که دقیقا ً میخواهند پیدا کنند حیاتیترین بخش بهکارگیری سئو در بازاریابی دیجیتال است . با دانستن نیت و استفاده از آن بر روی صفحه وب شما , احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که به یک تماس تلفنی ( cta ) پاسخ دهند , چه فرم پر شود و چه بازدید از صفحه دیگر . نرخ تبدیل موفق - چگونه کاربران شما اغلب به یک cta پاسخ مثبت میدهند - بر رتبهبندی گوگل و درآمد فروش شما تاثیر مثبت میگذارد .