چگونه کلیدواژه ماشین را سئو کنیم؟کلید واژه تحقیق فرآیند پیدا کردن و تحلیل کلمات و عباراتی است که مخاطب هدف شما برای جستجوی اطلاعات , محصولات یا خدمات آنلاین استفاده میکند . این یک گام مهم در بهینهسازی موتور جستجو است چون به شما کمک میکند که محتوا و وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مرتبط , محبوب و سودآور برای سایت خود بهینهسازی کنید . در این مقاله یاد میگیرید که چگونه در شش مرحله آسان کلیدواژه ماشین را سئو کنید.با جام ارژنگ همراه شوید
>قبل از شروع به سئو کردن کلیدواژه ماشین و قبل از اینکه به دنبال کلمات کلیدی بگردید , باید ایده روشنی از آنچه میخواهید با استراتژی سئو به دست آورید داشته باشید . هدف وب سایت شما چیست ؟ مشتریان ایدهآل شما چه کسانی هستند ؟ چه مشکلاتی را برای آنها حل میکنید ؟ میخواهید چه اقداماتی را در سایت خود انجام دهند ؟ این سوالات به شما کمک میکند اهداف خود را تعریف کرده و آنها را با کلمات کلیدی خود تنظیم کنید .
گام بعدی برای سئو کلیدواژه ماشین این است که درباره برخی ایدههای موضوعی گسترده که به موقعیت و اهداف شما مربوط هستند , فکر کنید . اینها کلمات کلیدی خاصی نیستند , بلکه موضوعات کلی هستند که جنبههای اصلی کسبوکار و صنعت شما را پوشش میدهند . به عنوان مثال , اگر وب سایتی در مورد ماشین دارید , برخی ایدههای موضوعی میتوانند عبارتند از: سئو , بازاریابی محتوا , رسانههای اجتماعی , بازاریابی ایمیلی , تجزیه و تحلیل و غیره . شما میتوانید از ابزارهایی مانند خزنده های گوگل , ویکیپدیا برای پیدا کردن انگیزه استفاده کنید .
برای سئو کلیدواژه ماشین باید از ابزارهای کمکی استفاده کنید.زمانی که ایدههای موضوعی دارید , میتوانید از ابزارهای تحقیق کلیدی برای کشف پیشنهادها کلیدی براساس آن موضوعات استفاده کنید . این ابزارها , مانند Planner گوگل , SEMrush , Ahrefs , Moz , و Ubersuggest , نرمافزارهای اینترنتی هستند که به شما کمک میکنند کلمات کلیدی را براساس معیارهای مختلف مانند حجم جستجو , رقابت , ارتباط و غیره را تولید کنید . این کلمات کلیدی فامیل از نظر معنایی با کلمات کلیدی اصلی شما مرتبط هستند اما لزوما ً مترادف نیستند و میتوانند به شما کمک کنند تا تغییرات بیشتری را رتبهبندی کرده و ارتباط خود را بهبود بخشید .
قبل از سئو کردن کلیدواژه ماشین پس از اینکه لیستی از پیشنهادها کلیدی دارید , لازم است معیارهای آنها را تحلیل کنید تا ارزش و امکانسنجی آنها برای استراتژی seo مشخص شود . حجم جستجو , دشواری کلمات کلیدی و هزینه هر کلیک ( cpc ) مهمترین معیارهای در نظر گرفتن هستند . حجم جستجو نشاندهنده محبوبیت یک کلید واژه با اعداد بالاتر است که نشاندهنده تقاضای بیشتر است. دشواری کلمات کلیدی امتیازی است که نشان میدهد رتبهبندی برای یک کلید واژه چقدر دشوار است , با نمرات بالاتر به معنی دشواری بیشتر . cpc مقدار متوسطی است که تبلیغ کنندگان برای هر کلیک روی تبلیغات خود میپردازند که یک کلید واژه را هدف قرار میدهند , با اعداد بالاتر نشاندهنده سودآوری و رقابت بیشتر است. به طور کلی , شما میخواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که دارای حجم جستجوی بالا یا متوسط , دشواری پایین کلمات کلیدی و cpc بالا بسته به اهداف و بودجه شما هستند.
کلید واژه ماشین که قصد دارید آنرا سئو نمایید، میتواند به چهار دسته اطلاعاتی , ناوبری , تبادلی و تجاری تقسیم شود . کلمات کلیدی اطلاعاتی برای یافتن پاسخ به سوالی مانند " ماشین چیست " یا " چگونه ماشین کنیم " استفاده میشوند . کلمات کلیدی ناوبری برای مکانیابی یک وب سایت خاص مانند " ورود به سیستم فیسبوک " یا " آمازون پرایم " استفاده میشوند . کلمات کلیدی تبادلی برای خرید , دانلود یا انجام هر اقدام دیگری در یک وب سایت , مانند " خرید آیفون ۱۲ " یا " اشتراک نت فلیکس " استفاده میشوند. کلمات کلیدی تجاری برای مقایسه یا بررسی محصولات و خدمات مختلف قبل از تصمیمگیری خرید , مانند " بهترین ابزار سئو " یا " آیفون ۱۲ در مقابل سامسونگ S20 " استفاده میشوند. در نهایت , شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که با هدف محتوای شما مطابقت داشته باشد و احتمالا ً بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید .
برای شروع سئو کلیدواژه ماشین به عنوان یک نکته طلایی , شروع به هدفگیری کلمات کلیدی فردی در صفحات جداگانه و استفاده از چندین صفحه برای کلمات مرتبط کنید. صفحات عمومی فرود برای موضوعات مختلط یا عمومی به طور کلی کارساز نخواهند بود زیرا شما قادر نخواهید بود بدون اضافه کردن عبارات برای عناوین بلند برای کلمات کلیدی محبوب رقابت کنید . توصیه کلی این است که شما باید عنوان را کوتاه نگه دارید ( کمتر از ۷۰ کاراکتر ) و تنها دو یا سه کلیدواژه اولیه را هدف قرار دهید که بسیار مرتبط با محتوای صفحه و هدف آن هستند . البته میتوانید کلمات کلیدی بلند دم را توسعه دهید که شامل کلمات کلیدی اولیه شما به علاوه مجموعهای از اصلاحکنندهها هستند تا عنوان " معقول " را ایجاد کنند که برای انسانها منطقی است و آزمون رباتها برای ارزیابی مکانهای شما استفاده میشود .
برای سئو کلیدواژه ماشین از انباشتن کلیدواژه هدف خودداری نمایید.اطلاعات زیادی در مورد خطرات انباشته کردن کلمات کلیدی وجود دارد که به معنای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی شما در عنوان , توصیف و کپی بدن است . گوگل برای پر کردن کلمات کلیدی جریمه میخواند , اگر چه چگالی کلید واژه آستانه دقیقا ً مشخص نیست . ابزارهای مختلفی برای شمارش فرکانسهای استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد . چگالی کلید واژه به سادگی به عنوان تعداد نسبی زمان جستجوی شما ( کلمات کلیدی یا عبارت کلیدی ) به صورت درصدی از تعداد کل کلمات در یک صفحه معین اندازهگیری میشود . چگالی ایدهآل کلید واژه نباید بیش از ۵.۵ درصد باشد . اما موتورهای جستجو مختلف قبل از اعمال جریمه , آستانه متفاوتی دارند . به طور منطقی , تراکمهای بالای کلمات کلیدی میتوانند به بالا بردن رتبه صفحه کمک کنند , اما شما مجبور نیستید بیش از حد از آن استفاده کنید .این موضوع به طور گسترده درک نمیشود , اما گوگل و دیگر موتورهای جستجو هر کلیدواژه فردی را در عنوان شما ثبت و رتبهبندی میکنند و هر ترکیبی شامل سفارشات و موقعیتهای مختلف برای کلمات کلیدی است . اگر چه برای عبارات با کلمات کلیدی به ترتیب اولویت وجود دارد , و برای کلماتی که در ابتدا ظاهر میشوند , گوگل تمام کلمات کلیدی و عبارات را ثبت کرده و رتبهبندی آنها را بدست میآورد .گوگل همچنین به نظر میرسد که عناوین بلند را به احتمال زیاد Spammy ( به ویژه عناوین بسیار بلند ) میداند . عناوین طولانیتر نیز ممکن است کلید واژه پر شده باشند . تحقیقات نشان دادهاست که کلید واژه اول در عنوان دارای بیشترین وزن است ; کلید واژه دوم دارای وزن کمی و غیره است . با اضافه کردن کلمات بیشتر میتوانید وزن اعمالشده به هر یک از آنها را رقیق کنید . برای هدف قرار دادن جستجو و عبارات دو کلیدواژهای , مهم است که کلمات کلیدی را نزدیک یکدیگر و در دستور " طبیعی " خود نگه داریم . سعی کنید با ترتیب محتمل اصطلاحات در عبارت جستجو , به ترتیب در عنوان مطابقت داشته باشید .اگر گوگل یک رتبه برای تمام کلمات عنوان داشته باشد , مطمئنا ً با دو یا سه کلید کلیدی به جای یک کلید احتمال بیشتری برای ترافیک بیشتر خواهد بود . ترافیک برای هر کلیدواژه باید اضافه و ضرب شود . درک زمانی که مناسب است و زمانی که مساله بهینهسازی عناوین نیست . همانطور که قبلا ً توضیح داده شد , به نظر میرسد که وزن یا ارزش کلید واژه به هنگام حرکت از کلیدواژه اول به کلیدواژه آخر به سرعت کاهش مییابد . به نظر میرسد کلمات کلیدی بیشتری وزن دادهشده برای هر کلیدواژه را رقیق میکنند. همچنین موضوع مهمی در ارتباط وجود دارد . صفحه شما ممکن است جریمه شود اگر کلماتی که از آن استفاده میکنید به شدت به محتوای صفحه مربوط نیستند .
از مقالات آموزشی و صفحات مختلف سایت جام ارژنگ با موضوعات گوناگون بازدید نمایید