تعریف سئو در 100 کلمه عنوان این صفحه از سایت جام ارژنگ است.سئو که ما امروز میشناسیم و دوست داریم همان سئو نیست که ۱۰ سال پیش میدانستیم و دوستش داشتیم . و به همین دلیل است که سئو چیزی است که بازاریابان باید به تعریف و بازتعریف ادامه دهند . در اینجا یک تعریف کوتاه زیر ۱۰۰ کلمه آورده شدهاست:سئو برای بهینهسازی موتور جستجو میایستد . این به تکنیکهایی اشاره میکند که به وب سایت شما کمک میکند در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر باشد . این باعث میشود وب سایت شما برای افرادی که به دنبال راهحلهایی هستند که برند , محصول و یا سرویس شما میتواند از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل , یاهو فراهم کند , بیشتر قابلمشاهده باشد! .چیزی که باقی نمانده است همان تکنیکهایی است که ما برای بهبود رتبه خود استفاده میکنیم . این کار با الگوریتمهای جستجو که این شرکتها دائما ً تغییر میکنند , ارتباط دارد
سئو با بهینهسازی صفحات یک وب سایت , انجام تحقیقات کلیدی و کسب لینکهای ورودی کار میکند . به طور کلی میتوانید نتایج تلاشهای سئو را زمانی که صفحه وب توسط موتور جستجو سینهخیز و نمایه شده مشاهده کنید. با این حال , راههای زیادی برای بهبود سئو در صفحات سایت وجود دارد . موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب عنوان , کلمات کلیدی , برچسب تصویر , ساختار لینک داخلی و لینکهای ورودی هستند ( که به نام بک لینک ها نیز شناخته میشوند ) . و این فقط برای این است که چند نفر را معرفی کنیم.موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت , رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل بیرونی , خارج از سایت نگاه میکنند تا مشخص کنند که سایت شما درکدام رتبه باید قرار گیرد
جستجوی ارگانیک چیست ؟جستجوی ارگانیک به کسی اطلاق میشود که یک جستجو را از طریق موتور جستجو انجام دهد و بر روی نتیجه غیر پرداختشده کلیک کند. جستجوی ارگانیک یک کانال بازاریابی جستجو است که میتواند به عنوان بخشی از بازاریابی ورودی برای افزایش ترافیک وب سایت مورد استفاده قرار گیرد .در سئو امروزی , شما نمیتوانید به سادگی کلمات کلیدی زیادی را برای رسیدن به افرادی که در جستجوی شما هستند , در نظر بگیرید . این کار در واقع به سئو وب سایت شما آسیب میرساند زیرا موتورهای جستجو آن را به عنوان کلید واژه پر میکنند - - یا عمل کلمات کلیدی را به طور خاص برای رتبهبندی کلمات کلیدی به جای پاسخ به سوال یک فرد .امروزه شما باید از کلمات کلیدی خود در محتوای خود به شیوهای استفاده کنید که احساس غیرطبیعی بودن یا اجباری بودن نکنید . یک عدد جادویی وجود ندارد - - همه اینها به طول کلیدواژه و مقاله شما بستگی دارد - - اما اگر احساس میکنید که آن را مجبور میکنید , بهتر است آن را نادیده بگیرید و به طور طبیعی به نوشتن ادامه دهید
یک استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای گرفتن بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است . سئو موفق شامل استراتژیهای روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر قصد و استراتژیهای خارج از صفحه استفاده میکنند که لینکهای ورودی را از دیگر وب سایتها به دست میآورند .قبل از اینکه یک صفحه سایت یا پست وبلاگ جدید ایجاد کنید , احتمالا ً در مورد نحوه گنجاندن کلمات کلیدی خود در پست خود فکر خواهید کرد . خوب است , اما نباید تنها تمرکز شما باشد - - یا حتی تمرکز اولیه شما . هر زمان که محتوا ایجاد میکنید , تمرکز شما باید بر قصد مخاطبین تان باشد , نه اینکه چند بار میتوانید یک کلید واژه ( چه دم بلند باشد و چه دم کوتاه ) را در محتوای خود بگنجانید .برای راضی کردن نیت و رتبهبندی خوب در بلند مدت , استراتژی بازاریابی سئو را حول موضوعات بسازید نه کلمات کلیدی . اگر این کار را بکنید , خواهید دید که به طور طبیعی میتوانید برای کلمات کلیدی مهم بهینهسازی کنید . درک مخاطبین هدف و آنچه که آنها برای جذب بازدیدکنندگان مرتبط به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو مهم هستند
ترافیک ارگانیک ترافیک پرداختنشده است که از موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ میآید . بازاریابی جستجوی پرداختشده تعداد ترافیک ارگانیک شما را افزایش نمیدهد , اما میتوانید وب سایت خود را با استفاده از نرمافزار بازاریابی ورودی برای کسب بازدیدکنندگان بیشتر بهینهسازی کنید . یکی از بزرگترین تغییرات در دهه گذشته , نحوه شکل دادن سایر رفتارهای کاربر به موتور جستجو است . و امروزه رسانههای اجتماعی میتوانند تاثیر زیادی بر خط روند ترافیک ارگانیک شما داشته باشند . حتی چند سال پیش , این تفاوت ایجاد نکرد که چه کسی محتوای شما را از طریق جستجوی اجتماعی پیدا کردهاست . اما اکنون سئو توئیت هاو دیگر سیگنالهای اجتماعی را در نظر میگیرد .جستجوی اجتماعی همچنین به اولویتبندی محتوا و افرادی که به شما متصل هستند , میپردازد . این میتواند از طریق یک دوست فیس بوک , پیرو توییتر و یا ارتباط از طریق یک شبکه اجتماعی دیگر باشد . گاهی اوقات جستجوی اجتماعی حتی محتوای مشترک را نیز اولویتبندی میکند . جستجوی اجتماعی درک میکند که شما ممکن است به محتوایی علاقهمند باشید که شبکه شما احساس میکند مهم است که به اشتراک بگذارید , و بنابراین اغلب به شما میرسد .همه اینها به این معنی است که وقتی به استراتژی سئو فکر میکنید , باید به این فکر کنید که استراتژی رسانههای اجتماعی شما با این معما چگونه متناسب است
ترافیک مستقیم شامل بازدید کنندگان وب سایت است که با تایپ نشانی اینترنتی در مرورگر خود به جای آمدن از یک وب سایت دیگر , موتور جستجو یا رسانههای اجتماعی به وب سایت شما میآیند . به بهینهسازی موتور جستجو به عنوان بهینهسازی تجربه جستجو فکر کنید. " برای کاربران مهم نیست که وب سایت خود را پیدا کنند - - مهم است که آنها در وب سایت شما بمانند , با محتوای شما تعامل داشته باشند و بعدا ً برگردند . ترافیک مستقیم تنها " مرجع صفحه " شما را در چشمان گوگل افزایش نمیدهد ; این کار فرصتهای بیشتری برای تبدیل کسی ایجاد میکند که ابتدا شما را به صورت ارگانیک به مشتری کشف کرد .سئو در واقع در نظر دارد که آیا بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما اقامت دارند و با مطالب دیگر همکاری میکنند. اگر شما برای یک کلید واژه خوب رتبه دهید و یک مهمان را جذب کنید که مرتبط نیست , در واقع به وب سایت شما کمک نخواهد کرد .به بازدید کنندگان خود و محتوایی که آنها به دنبال آن هستند فکر کنید که چه تعداد از افرادی را میتوانید به وب سایت خود جذب کنید
سئو مهم است زیرا به مردم در پیدا کردن اطلاعات و کشف صفحات در وب جهانی کمک میکند . سئو به ویژه برای کسب و کارها مهم است زیرا تضمین میکند که آنها به بزرگترین سوالات مخاطبان خود در مورد موتورهای جستجو پاسخ میدهند در حالی که ترافیک را به محصولات و خدمات خود هدایت میکنند .عمیقتر به نظر میرسید : در گذشته , موفقیت سئو با این که آیا شما در صفحه اول گوگل رتبه بالایی دارید یا نه اندازهگیری شد . اما حتی اگر برای یک ترم خوب رتبهبندی شوید , آیا این به این معنی است که نتایج را خواهید دید ؟همیشه نه . شما ممکن است برای شرایطی که برای کسبوکار شما ایدهآل نیستند , به خوبی رتبهبندی کنید . بنابراین در موتورهای جستجو بالا به نظر میرسد , یک تن ترافیک بگیرید , اما بعد بازدیدکنندگان وب سایت متوجه میشوند که شرکت شما چیزی نیست که آنها به دنبال آن هستند . شما مشتریان را از این ترافیک تبدیل نمیکنید و رتبهبندی بالا برای این کلید واژه خاص اساسا ً بیثمر است .همچنین , برای موفقیت نیازی نیست که در سه جای برتر باشید . در واقع , اگر شما در صفحات بعدی به خوبی رتبهبندی کنید , ممکن است هنوز نرخ کلیک بالایی داشته باشید , هرچند ترافیک کمتری داشته باشید . این خبر خوبی برای بازاریابان است که به نظر نمیرسد بتوانند صفحات را در آن صفحات بالا یا خارج از صفحه دوم بیاورند