سئو تخصصی وب سایت با 15 نکته طلایی برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل عنوان این صفحه از سایت جام ارژنگ است.برای اینکه بتوانیم ترافیک ارگانیک فراوانی را به وب سایت خود هدایت کنیم و افزایش بازدید داشته باشیم لازم است نکاتی را رعایت کنیم تا یک سئو تخصصی داشته باشیم.شناسایی کلمات کلیدی،ایجاد محتوای اورجینال و اصلی،ایجاد بک لینک و بهینه سازی وب سایت برای موبایل و استفاده از عناصر بصری مهمترین تکنیک های سئو تخصصی وب سایت است.
اولین نکته تخصصی سئو برای کسب رتبه شناسایی کلمات کلیدی وب سایت است.
شناسایی کلمات کلیدی مناسب وب سایت شما را برای موفقیت آماده می کند.
از هدر دادن زمان و پول برای ایجاد محتوای نامربوط جلوگیری خواهید کرد.
برای انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند:
برای کاربران ایده آل خود محتوای مرتبط ایجاد کنید.
کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که بیشترین شانس را برای رتبه بندی بالا دارند.
اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان شما مفید باشد.
شما می توانید گزینه های خود را با نگاه کردن به مشکل کلمه کلیدی محدود کنید. این تخمین میزند که رتبهبندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر چالش برانگیز است.
شناسایی هدف جستجو یکی ارکان مهم سئو تخصصی وب سایت است.
هدف جستجو، هدفی است که پشت یک عبارت جستجو قرار دارد.
چهار نوع هدف کلمه کلیدی وجود دارد:
هدف ناوبری: کاربر می خواهد یک وب سایت یا صفحه خاص را پیدا کند (به عنوان مثال، "youtube").
هدف اطلاعاتی: کاربر مایل است در مورد یک موضوع بیاموزد یا به یک سوال پاسخ دهد (به عنوان مثال، "نیت جستجو چیست").
هدف تحقیق تجاری: کاربر در حال تحقیق و مقایسه محصولات یا خدمات است (به عنوان مثال، "بهترین میزبان وب سایت").
هدف تراکنش: کاربر آماده خرید یا تکمیل تراکنش است (به عنوان مثال، "قیمت خرید خودرو").
هدف قرار دادن هدف جستجوی مناسب به همراستایی محتوای شما با مرحله مربوطه از سفر خریدار کمک می کند.
کیفیت محتوا بر رتبه بندی صفحات شما تأثیر می گذارد. همچنین بر نحوه تعامل کاربران با سایت شما تأثیر می گذارد.
موتورهای جستجو محتوای مفید، قابل اعتماد و نوشته شده برای افراد واقعی را ترجیح می دهند.
برآورده کردن این الزامات شانس کسب رتبه خوب را افزایش می دهد.
در اینجا نکات سئو تخصصی برای تولید محتوا آمده است:
به طور کامل تحقیق کنید – مطمئن شوید که محتوای شما آموزنده، دقیق و دارای ارزش واقعی است.
با SERP ها مشورت کنید – ببینید چه محتوایی عملکرد خوبی دارد، سپس محتوای خود را بهتر کنید.
جامع بنویسید – موضوع را به طور کامل پوشش دهید و به سوالاتی که ممکن است کاربران داشته باشند پاسخ دهید.
اصیل باشید - بینش های منحصر به فرد و داده های اصلی را در نظر بگیرید و از بازنویسی مجدد محتوای موجود خودداری کنید.
ساده نگه دارید - از جملات کوتاه و واضح برای انتقال نکات خود استفاده کنید.
قرار دادن تبلیغات در محتوای خود خوب است، اما تجربه کاربر را در نظر داشته باشید. اگر مقالات شما مملو از تبلیغات است، ممکن است پیمایش آنها دشوار باشد.
تگ عنوان یک عنصر HTML است که به موتورهای جستجو میگوید صفحه شما در مورد چیست. اغلب به عنوان یک تیتر قابل کلیک در SERPها و پیشنمایش لینکها (مثلاً اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی) عمل میکند.
تگهای عنوان همچنین بر رتبهبندی جستجو و نرخ کلیک (CTR) تأثیر میگذارند.
یک تگ عنوان خوب ساخته شده باید:
کلمه کلیدی هدف را در بر بگیرد - اضافه کردن کلمه کلیدی اصلی، محتوای صفحه را به موتورهای جستجو و کاربران نشان میدهد. استفاده از آن در ابتدای تگ عنوان، احتمال حذف شدن آن را کاهش میدهد.
منحصر به فرد بودن - تگهای عنوان تکراری، انتخاب مرتبطترین صفحه برای کلمه کلیدی را برای موتورهای جستجو دشوار میکند.
به اصل مطلب پایبند باشید - اگر تگ عنوان شما خیلی طولانی باشد، موتورهای جستجو آن را حذف میکنند. بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر را هدف قرار دهید.
تگ عنوان مانند یک تبلیغ برای صفحه شماست.
اگر میخواهید با یک سئو تخصصی یک رتبه عالی در گوگل داشته باشید به عنوان صفحه اهمیت دهید.
توضیحات متا خلاصه ای کوتاه از محتوای صفحه شما است که یکی از عناصر مهم سئو تخصصی وب سایت است.
همچنین می تواند بخشی از قطعه صفحه وب در نتایج جستجو را تشکیل دهد. اما موتورهای جستجو گاهی اوقات توضیحات متا را با نسخه خود جایگزین می کنند.
توضیحات متا در صورتی که محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
در حالی که توضیحات متا یک عامل رتبهبندی نیستند، اما همچنان میتوانند کاربران جستجو را برای کلیک کردن به صفحه شما ترغیب کنند، بنابراین منطقی است که کنترل آن را حفظ کنید.
برای تشویق کلیک ها، از توضیحات متا خود اطمینان حاصل کنید که:
شامل کلمه کلیدی اصلی است.
محتوای صفحه شما را نشان می دهد.
با فراخوانی برای اقدام به پایان می رسد.
نام صفحات وب سایت اغلب نادیده گرفته می شوند. با این حال، آنها می توانند تجربه کاربری (UX) را بهبود بخشند و حتی به بهبود رتبه بندی کمک کنند.
نام صفحات آخرین بخش از URL است که یک صفحه منحصر به فرد را نشان می دهد.
این مثال از آدرس سایت جام ارژنگ را ببینید.
http://arzhanghost.ir/سئو-تخصصی.html
برخی از آدرس های URL رشتهای تصادفی از اعداد یا حروف هستند. آنها در مورد اینکه URL به چه صفحه ای ارجاع می دهد، به کاربران هیچ زمینه ای نمی دهند.
از منظر UX، بهتر است آدرس صفحه داشته باشید که به وضوح آنچه را که صفحه در مورد آن است بیان می کند.
برای اهداف سئو، باید کلیدواژه اصلی صفحه را با خط تیره برای جدا کردن کلمات وارد کنید.
بدون بازدید از صفحه، هم کاربران و هم موتورهای جستجو می توانند به راحتی بفهمند که احتمالاً چه محتوایی را در آنجا پیدا می کنند.
E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است.
گوگل از هزاران بازبین انسانی (Quality Raters) برای ارزیابی کیفیت محتوا و بهبود الگوریتم های خود استفاده می کند. این ارزیابیکنندگان کیفیت، اطلاعات موجود در SERP را ارزیابی میکنند تا اطمینان حاصل کنند که برای کاربران مرتبط و مفید هستند.
چارچوب E-E-A-T سنگ بنای دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل است. این دستورالعمل ها نحوه ارزیابی کیفیت و اعتبار نتایج جستجو را توسط ارزیابی کنندگان کیفیت نشان می دهد.
گنجاندن سیگنال های E-E-A-T در محتوای شما تضمین می کند که صفحه شما با ایده گوگل در مورد یک نتیجه جستجوی با کیفیت بالا مطابقت دارد.
اگر مایلید با یک سئو تخصصی و با کلمه کلیدی دلخواه و مرتبط با شغل خود در صفحه اول گوگل باشید با جام ارژنگ تماس بگیرید.
داشتن تجربه دست اول از یک موضوع، شما را به منبع اطلاعاتی قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتری تبدیل می کند.
به عنوان مثال، بیشتر کاربران ترجیح می دهند وبلاگ سفری را توسط شخصی که به مقصد سفر کرده است بخوانند. آنها حاوی اطلاعاتی هستند که برای همسفران ارزشمند است، مانند:
حکایت های معتبر
مشاوره در مورد بهترین محله ها.
توصیه هایی برای بهترین جاذبه های محلی.
نکته مهم این است که محتوا بر اساس تجربیات واقعی باشد.
به طور مشابه، بررسی نوشته شده توسط شخصی که از محصولی استفاده کرده و آن را آزمایش کرده است، بسیار ارزشمندتر از نقدی است که محتوای وب سایت های دیگر را مجدداً بازنویسی می کند.
بهینه سازی تصاویر و ویدیوها می تواند به رتبه بندی محتوا، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر، افزایش سرعت صفحه و حتی کسب بک لینک کمک کند.
این کار باعث میشود که تصاویر شما در نتایج جستجوی تصویر راحتتر نشان داده شوند.
وقتی تصاویر، گرافیک یا عکسهای اصلی را منتشر میکنید، وبسایتهای دیگر ممکن است از آنها استفاده کنند و به عنوان منبع به سایت شما پیوند دهند.
تجسمهای جالب و جدید از دادههای صنعت بهویژه خوب عمل میکنند.
استفاده از نام فایل های توصیفی – موتورهای جستجو از نام فایل ها برای درک محتوای تصویر استفاده می کنند. مانند اسلاگ ها، فایل های تصویری باید در صورت لزوم دارای نام های مختصر و توصیفی با کلمات کلیدی هدف باشند.
افزودن متن جایگزین – «متن جایگزین» شرح تصویری است که توسط دستگاههای دسترسی مانند ابزارهای تبدیل متن به گفتار (خوانندگان صفحه) استفاده میشود. همچنین می تواند در مورد آنچه که تصویر نمایش داده می شود به موتورهای جستجو راهنمایی کند.