رتبه اول گوگل را با شناخت 10 راه کسب رتبه در گوگل بدست آوریم.گوگل نیروی قدرتمند برای افرادی است که تلاش میکنند ترافیک ارگانیک را هدایت کنند . اینترنت را جستجو میکند تا صفحات وب را پیدا کند که بسیار مفید و مرتبط با خوانندگان خود در هر موضوعی هستند . ما به نتایج گوگل وابسته هستیم نه اینکه فقط به آنها اعتماد کنیم . همه میخواهند یاد بگیرند که چطور رتبه # ۱ را در گوگل کسب کنند. علاوه بر این , این یک حقیقت شناختهشده است که اغلب افراد تمایل دارند از صفحه ۲ گوگل و صفحات بعدی نتایج جستجوی گوگل صرفنظر کنند. بنابراین مهم است که وب سایت خود را در صفحه اول گوگل رتبهبندی کنید .به همین دلیل , هم کارشناس با تجربه سئو ( بهینهسازی موتور جستجو ) و هم تازهوارد اهداف مشابهی را به اشتراک میگذارند : رساندن وب سایت خود یا وب سایتهای مشتریان به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل .با توجه به رقابت شدید و تغییر مداوم الگوریتم ها, رتبهبندی وب سایت تان در گوگل بسیار دشوار است . با این حال , موفقیت هنوز غیرقابل رفع نیست . وب سایت شما باید بتواند در عرض چند ماه با برنامهریزی مناسب و تاکتیکهای مناسب رتبه بالاتر یا احتمالا ً به بالاترین صفحه اول گوگل برسد
>رتبه اول گوگل به سادگی برای هیچ وب سایت و وبلاگی بدست نمیآید و مستلزم تلاش فراوان و پشتکار است تا با ایجاد محتوای ناب و مبتنی بر اصول صحیح سئو بتوانیم در رتبه اول گوگل قرار بگیریم.
رتبه اول گوگل در وهله اول با بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو میسر خواهد بود جاییکه یک وب سایت باید تمام نکات اصولی سئو فنی و سئو داخل و خارج صفحه را بخوبی رعایت کرده باشد.
نکته دوم و بسیار مهم در کسب رتبه در صفحه اول گوگل ایجاد محتوای کاربرپسند است تا آنجا که سیل بازدید را به سایت شما سرازیر کند و ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت نماید.
وقتی یک وب سایت در صفحه اول گوگل قرار میگیرد با توجه به روند رو به رشد استفاده از موبایل و میلیونها جستجو که در روز توسط کاربران انجام میشود از سوی جستجوگران مورد بازدید واقع میشود و مشتریان احتمالی فراوانی برای خرید محصول یا خدمات تماس میگیرند.
تبلیغات آنلاین امروزه بهترین روش برای کسب و کار است و داشتن یک وب سایت قوی و مبتنی بر اصول بهینه سازی میتواند بسیار راهگشا باشد.
تجربه و آمار نشان دهنده این موضوع است که 80 درصد کاربران فقط به صفحه اول و سایت هایی که در آنجا لیست شده اند اعتماد میکنند و افراد بسیار کمی از صفحات دوم و سوم بازدید مینمایند.
در ادامه در باره راههای کسب رتبه در صفحه اول گوگل بیشتر میخوانیم.
دستیابی به یک موقعیت در صفحه اول گوگل مانند مکانیابی شرکت تان در شلوغترین خیابان محله با ۱۶۷ میلیارد جستجو در ماه است . وقتی افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید میکنند , میزان دید برند شما افزایش مییابد . مصرف کنندگان بیشتر برای تبدیل تلاشها باز خواهند بود تا با برند شما آشنا شوند .
نتایج جستجوی گوگل به تنهایی به کاربران اجازه تحقیق , کنتراست و تعامل با شرکت شما را قبل از کلیک کردن بر روی نتیجه شما به لطف پاسخ دادن به جعبهها , منطقه و نتایج محلی را میدهد که جزئیات تماس , بازبینی , نقشهها , رتبهبندی کسبوکار را نشان میدهند .
برای جستجو که مشتریان هدف شما در حال تایپ کردن هستند , هدف شما رتبهبندی در صفحه اول است . با انجام این کار , شما توجه کاربران اینترنتی را جلب میکنید که به دنبال خرید یا تعامل هستند . احتمال اینکه این افراد برای شرکت شما رهبری یا مشتری شوند , بیشتر است .
برخی جستجو وجود دارد که مصرف کنندگان به طور اجتنابناپذیری بر روی یک وب سایت کلیک خواهند کرد , حتی اگر یک صفحه نتایج موتور جستجو بتواند هر اطلاعاتی را که نیاز دارند فراهم کند . به یاد داشته باشید که یک فرد اغلب باید در چندین مورد قبل از تبدیل شدن به مشتری با یک شرکت ارتباط برقرار کند , بنابراین تعاملات آنلاین حیاتی هستند .
رتبه اول گوگل وسوسه بسیاری از سایت ها و وبلاگ هاست تا خود را در سریعترین زمان بتوانند در جایگاه ایده آل قرار داده و جذب مخاطب و مشتری نمایند.
اما اینکه چگونه بتوان رتبه اول گوگل را کسب نمود راهی سخت و طولانی در پیش روی سئوکاران و متخصصان بهینه سازی است.
در ابتدا نیاز است تا تحقیق جامع و کاملی در باره کلیدواژه مورد نظرمان داشته باشیم بعنوان مثال اگر در کار فروش یا تولید کفش هستیم هرگز نمیتوان و نباید فقط کلمه"کفش"را مد نظر داشت زیرا میزان رقابت سنگین است و سایت هایی که قدمت طولانیتری دارند قبلا این جایگاه را تصرف کرده اند.
بنابر این بهترین راه کلیدواژه های طولانی یا اصطلاحا Long Tail است مانند"فروشنده کفش در تهران"یا "تولید کننده کفش مردانه"که میتوان گفت میزان رقابت کمتری دارد.
رتبه اول گوگل بدون هیچ شک و تردیدی منوط به ایجاد محتوای جذاب و گیراست که کاربران و خوانندگان را به سوی سایت شما سرازیر نموده و باعث افزایش ترافیک ارگانیک گردد.
رتبه اول گوگل ایده آل ترین خواسته تمام کسب و کارها و صاحبان صنایع و مراکز مهم آموزشی است.
در مرکز هدف شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل , روش تحقیق و بهینهسازی کلید واژه است . در مورد شناسایی کلمات کلیدی است که با کسبوکار یا محتوای شما همسو هستند و پتانسیل جذب مخاطب مرتبط را دارند . از ابزارهای قدرتمند تحقیق کلید واژه مانند برنامهریز یا Ahrefs گوگل برای کشف این کلمات کلیدی با ارزش بالا و رقابت پایین استفاده کنید که اساس استراتژی محتوای شما خواهد بود . توصیه : قدرت کلمات کلیدی دم بلند را دستکم نگیرید . این جملات طولانیتر و مشخصتر میتوانند یک معدن طلا باشند . آنها اغلب رقابت کمتری دارند , و این کار را برای محتوای شما راحتتر میکنند تا به خوبی رتبهبندی کنید و یک مخاطب حفرهای را که واقعا ً به آنچه پیشنهاد میکنید , جذب کنید .
کسب رتبه در صفحه اول گوگل با ایجاد یک محتوای عالی امکان پذیر است.وقتی محتوای وب سایت شما برای خوانندگان شما ارزشمند باشد , وقت بیشتری را در وب سایت شما خواهند گذراند . در نتیجه رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل افزایش پیدا میکند . براساس تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا , نیازهای اطلاعاتی مخاطبان آنها درصد از موفقترین بازاریابان محتوا را در اولویت قرار میدهد .
بنابراین , ایجاد محتوای ارزشمند و برجسته که مردم میخواهند بخوانند و ارتباط برقرار کنند , یکی از مهمترین اقداماتی است که میتوانید برای بهبود رتبه وب سایت خود انجام دهید .
علاوه بر این , احتمالا ً میدانید که بک لینک ها بر رتبهبندی شما تاثیر دارد . شما ممکن است بتوانید رتبهبندی وب سایت خود را در گوگل با گرفتن لینک از وب سایتهای معتبر و بسیار مرتبط بهبود بخشید . اگر میخواهید وب سایت خود را به بالای نتایج جستجوی گوگل سوق دهید , ایجاد محتوای عالی ضروری است .
برای پیدا کردن محبوبترین محتوا , از ابزارهای تحقیق محتوای آزاد که به راحتی در دسترس هستند , استفاده کنید. شما میتوانید از این برای خلق ایدههایی برای مشارکت در محتوای هدف خود استفاده کنید . برای اینکه به طور مستقیم بفهمید مخاطبین شما چه میخواهند از شما ببینند , میتوانید نظرسنجی و نظرسنجی نیز انجام دهید .
کسب رتبه در صفحه اول گوگل با ایجاد یک محتوای طولانی که بیش از 3000 کلمه داشته باشد.همچنین میتوانید رتبهبندی گوگل خود را با تولید محتوای فرم بلند تری برای سایت خود بهبود بخشید . بحث عمیق درباره موضوع با محتوای فرم بلند امکان پذیر میشود که ارزش و محتوای اطلاعاتی آن را افزایش میدهد . بنابراین معمولا ً تعامل بیشتری ایجاد میکند , زمان اقامت سایت را طولانیتر میکند و به رتبهبندی بالاتر آن کمک میکند . علاوه بر این , افراد از اشتراک اطلاعات طولانی لذت میبرند . اکثر سهام به مقالات بین ۳,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ کلمه داده میشود و سپس به تا ۲,۰۰۰ کلمه میرسد . افزایش دید و ترافیک از رسانههای اجتماعی منجر به سهم اجتماعی بیشتری خواهد شد که برای رتبهبندی بسیار زیاد گوگل ضروری است .
وقتی گوگل در وب میخزد , میلیونها صفحه را که در حال حاضر در آن جا هستند رتبهبندی میکند و آنها را در یک شاخص ذخیره میکند . گوگل به جای جستجوی کل وب برای نتایج زمانی که کاربر وارد یک کوئری میشود , میتواند به سرعت نتایج مربوطه را با جستجوی شاخص سازمانیافته بهتر خود پیدا کند . این یک کار ضروری برای بهبود استراتژی سئو است .
ساده کردن وب سایت برای اسکن , شاخص و بازیابی توسط گوگل یک گام مهم در دستیابی به دید گوگل صفحه اول است .
لینکهای درون وب سایت شما ممکن است به ایجاد یک معماری سایت آسان کمک کنند . این کار به گوگل امکان میدهد که به راحتی هر صفحه را در وب سایت خود crawl و آنها را در جستجوی نتایج کلمات کلیدی مربوطه لیست کند. در نتیجه داشتن یک ساختار پیوند داخلی مناسب ضروری است اگر میخواهید وب سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رتبهبندی کنید .
شما ممکن است تلاش کنید یک پست ستون عمیق در یک موضوع خاص داشته باشید حتی در حالی که قطعات وبلاگ را به هم متصل میکنید . پس از آن , آن را به پستهای دیگری متصل کنید که در مورد استراتژیها یا موضوعات خاص مرتبط و دقیق هستند .
برای مثال , اگر مقالهای دارید که به عنوان پایه و اساس بقیه محتوای سایت شما عمل میکند و سئو را به طور کلی پوشش میدهد , میتوانید به چند قطعه متصل شوید که استراتژیهای سئو خاص مانند بهینهسازی متن لنگر و رویکردهای بک لینک را پوشش میدهند .
کسب رتبه در صفحه اول گوگل یک نقطه عطف مهم در عصر دیجیتال است که مزیت رقابتی برای کسب و کارها ارائه میدهد. اما گوگل چگونه مشخص میکند که کدام وب سایتها این کاهش را ایجاد میکنند؟درک عوامل کلیدی رتبهبندی میتواند راه خود را به سمت صفحه اول مطلوب هموار کند.
ارتباط بسیار مهم است . گوگل ارزیابی میکند که محتوای شما تا چه حد با پرس و جوی جستجو کاربر همسو است . این بستگی به استفاده موثر از کلمات کلیدی دارد. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در محتوا , عناوین و متا ضروری است . کلمات کلیدی باید به طور طبیعی جریان یابند , بدون توسل به سئو کلاه سیاه , تجربه کاربر را افزایش دهند.
بک لینک ها عامل محوری دیگری هستند . گوگل کیفیت و کمیت وب سایتهایی را که به وب سایت شما ارتباط دارند , تعیین میکند. - معتبر و با کیفیت بالا از منابع معتبر اعتبار شما را افزایش میدهند و در نتیجه رتبهبندی شما را افزایش میدهند . ایجاد این روابط و کسب درآمد مستلزم زمان و تلاش است .
شهرت و قدرت با backlinks درهمتنیده است . گوگل شهرت وب سایت شما را در موقعیت یا صنعت شما ارزیابی میکند. تشخیص به عنوان یک منبع قابلاعتماد و معتبر به شانس شما برای نوشتن آن کمک میکند . عواملی مانند کمیت و کیفیت محتوای شما , تعامل ایجاد شده و تجربه کاربر نقش محوری در ایجاد اقتدار وب سایت شما ایفا میکند .
مدیریت رتبهبندی جستجو شما هرگز برای یک کسبوکار مهم نبوده است . در گذشته , لیست شدن در صفحه اول گوگل برای ایجاد ترافیک خوب برای وب سایت شما کافی بود . اما این دیگر مورد نیست . حالا , همه چیز در مورد گرفتن در صفحه اول و ماندن در آنجا است . رقابت سخت است و اگر استراتژی سئو را نداشته باشید , در ترافیک بالقوه زیادی گم میشوید . مهم نیست که در چه صنعتی هستید ; اگر میخواهید آنلاین باشید , باید در اولین صفحه گوگل باشید .برای صاحبان کسبوکار که سعی میکنند ترافیک ارگانیک را دریافت کنند , گوگل راهحل نهایی است . در اینترنت میخزد و در مورد صفحات مفید و مرتبط برای کاربران خود تصمیمگیری میکند . همه ما تمایل داریم به نتایج گوگل تکیه کنیم . برای یک صاحب کسبوکار کوچک , ممکن است در نظر گرفتن رتبه در صفحه اول گوگل بسیار دشوار باشد . با این حال گوگل به شما این امکان را میدهد که رتبه جستجو خود را به صورت رایگان افزایش دهید .اگر در صفحه اول گوگل قرار نگیرید , در ترافیک زیادی گم میشوید .اگر شما در صفحه اول ظاهر نشده اید , ممکن است به این دلیل باشد که کسبوکار شما برای موتورهای جستجو بهینه نیست , و شما استراتژی سئو موثر در آن ندارید
تعداد جستجو در گوگل هر روز افزایش مییابد . جستجوگران به دنبال پاسخ به سوالات خود خواهند بود. اگر در یک موتور جستجو هستید و به پاسخ سوال خود نیاز دارید , احتمالا ً به گوگل مراجعه خواهید کرد . برای بدتر کردن مسائل , اغلب افراد روی اولین لینک که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود کلیک میکنند , که به این معنی است که نتایج بالا بیشتر توسط جستجوگران روی آن کلیک میشود . با این حال , اگر نتایج بالا به آنچه که جستجوگر به دنبالش است مربوط نباشد , میتواند به کسبوکار یا برند شما آسیب برساند . شما میخواهید وب سایت تان با مخاطبین هدف مرتبط باشد .صفحه اول گوگل مهم است چون دروازه پیدا کردن مشتریان جدید است . هرچه مشتری احتمالی شما را پیدا کند , بهتر است . اما , این بدان معنا نیست که هر بار کسی دنبال چیزی میگردد , آنها فقط به یک صفحه نگاه میکنند . از ۱ میلیون جستجو , ۵۰ % کاربران وب از صفحه نتایج روی یک وب سایت دیگر کلیک میکنند
بسیاری از مردم قصد دارند در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گیرند .چرا ؟از آنجا که در بالای نتایج ارگانیک ظاهر میشود , قابلیت دید و اعتماد را بهبود میبخشد , ترافیک وب سایت را هدایت میکند و نرخ کلیک و تبدیلات را افزایش میدهد .الگوریتم گوگل به طور مداوم تغییر میکند , اما یک چیز ثابت میماند - نتایج صفحه اول گوگل بیشتر ترافیک را دریافت میکند .بنابراین , حتی اگر مهمترین کلمات کلیدی شما را در صفحه ۲ بگذارید , ترافیک در تمام نتایج آن صفحه به طور نابرابر تقسیم میشود .
علاوه بر این , نتایج جستجو گوگل غنیتر میشوند - آنها پانلهای دانش را نمایش میدهند .در حالی که این ویژگیها با ارائه پاسخهای بهتر به درخواستهای آنها , برای جستجوگران مفید هستند , این بدان معناست که رقابت بیشتری برای ترافیک وجود دارد . این به ویژه درست است چون ترافیک با فراتر رفتن از نتایج اولیه در صفحه اول گوگل کاهش مییابد
صعود به بالای مهمترین نتایج جستجوی گوگل همه در مورد درک این است که چگونه مردم واقعا ً از موتورهای جستجو برای پیدا کردن آنچه که دنبالش هستند استفاده میکنند .اگر چه گاهی ممکن است فقط یک کلمه را در یک پرسش وارد کنند , اما احتمال بیشتری وجود دارد که وارد عبارات شوند .این عبارات کلمات کلیدی بلند دم نامیده میشوند و تقریبا ً ۹۲ درصد از همه جستجو شامل آنها میشود , بنابراین آنها چیزی هستند که هر صاحب کسبوکار و کارشناس سئو باید بر آن مسلط باشند .کلمات کلیدی دم بلند نسبت به کلمات کلیدی مستقل بیشتر و مشخصتر هستند . آنها همچنین به حجمهای جستجوی متوسط پایینتر متصل میشوند .با این حال , هدف قرار دادن آنها به شدت شانس شما برای جذب ترافیک هدفمند و بسیار قابل تبدیل را افزایش میدهد , بنابراین آنها را بخشی از استراتژی خود قرار دهید
نه تنها زمانی که به گوگل میرسد , بلکه مهمتر از همیشه زمانی است که به رتبه برتر " برسد .گوگل در کسبوکار ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران خود است . این بدان معنی است که محتوای آن طرف نتایج جستجو باید در تمام طول راه بالا باشد .شما میتوانید توجه گوگل را با تولید محتوای فرم بلند گوشتی که عمیقا ً به موضوعات مورد توجه مخاطبین شما میپردازد و به طور کامل به سوالات مشترک آنها پاسخ میدهد جلب کنید . برای بهبود خوانایی و مرتب نگه داشتن قطعات از عنوان و زیر عنوان استفاده کنید. کلمات کلیدی و لینکهای مفید را به روشهای طبیعی اضافه کنید