راهنمای کامل طراحی وب سایت در این صفحه جام ارژنگ.طراحی سایت چیست؟چگونه طراحی سایت را بیاموزیم؟طراحی وب ایجاد وب سایتها و صفحات برای انعکاس برند و اطلاعات یک شرکت و تضمین تجربه دوستانه کاربر است . ظاهر و طراحی به عنوان عناصر حیاتی در نظر گرفته میشوند که آیا شما در حال طراحی یک وب سایت , برنامه تلفن همراه و یا حفظ محتوا در صفحه وب هستید . کسب مهارتهای طراحی وب سایت میتواند به شما کمک کند تا برای نقشهایی که خلاقیت شما میتواند به کسبوکار کمک کند برند , پیام آنها و خط پایین آنها را بهبود بخشد .در این مقاله به طراحی وب سایت, از جمله آنچه طراحان وب انجام میدهند و عناصر متداول طراحی وب که با آنها کار میکنند و استفاده میکنند , نگاهی میاندازیم.
طراحی وب اهداف یک وب سایت یا صفحه وب را مشخص میکند و دسترسی همه کاربران بالقوه را ارتقا میدهد . این فرآیند شامل سازماندهی محتوا و تصاویر در طول یک سری صفحات و ادغام برنامهها و دیگر عناصر تعاملی است.
متخصصانی که این فرآیند را انجام میدهند طراحان وب سایت نامیده میشوند و شغل آنها شامل وظایف زیر است :
انتخاب فونت های آسان برای خواندن , انتخاب طرحهای رنگی جذاب که امکان استفاده از فونت های ساده برای خواندن را فراهم میکند , برای ایجاد نقشه از ساختار وب برای اطمینان از قرار دادن تصاویر و برنامههای متنی مناسب . در طراحی انطباقی , محتوای وب سایت با استفاده از اندازه صفحه استاندارد به عنوان چارچوب طرح ایجاد میشود .
در طراحی پاسخگو , محتوا به صورت پویا با توجه به اندازه صفحه نمایش حرکت میکند . طراحان وب از مراحل مختلف فرآیند طراحی وب عمومی برای استفاده از این روشهای طراحی بسته به ترجیحات مشتری یا کارفرما و اهداف سایت استفاده میکنند .
فرآیند طراحی وب سایت را بشناسیم.
فرآیند طراحی وب به طراحان اجازه میدهد تا با هر گونه ترجیحات سازگار شده و راهحلهای موثر ارائه کنند . اجزای استاندارد زیادی از هر طراحی وب وجود دارد , از جمله :
طرح وب سایت این است که چگونه مطالب در یک صفحه نمایش داده میشوند . انتخاب چیدمان یک وظیفه ضروری برای طراح است . باید ساده , شهودی و قابلدسترس باشد . طراحان وب میتوانند از فضاهای خالی به نام فضاهای سفید برای سازماندهی عناصر سایت با طرحهای مبتنی بر شبکه برای حفظ آنها استفاده کنند .
طراحان میتوانند طرحهای خاصی برای صفحههای رومیزی و دستگاههای موبایل ایجاد کنند. وب سایتهای دوستدار تلفن همراه ضروری هستند زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان به وب سایتهای تلفن همراه یا تبلت خود دسترسی دارند .
برای اطمینان از اینکه یک وب سایت برای بازدید کنندگان تلفن همراه آماده است , طراح میتواند از یک الگوی پاسخگو استفاده کند که با اندازههای مختلف صفحه نمایش یا یک ظاهر موبایل سازگار باشد که وقتی یک دستگاه به وب سایت متصل شود فعال خواهد شد . یک چیدمان سازگار بین پشتیبانی به اعتماد بازدیدکنندگان کمک میکند .
تصاویر , گرافیک , عکس , شمایل و دیگران هستند که برای ارائه اطلاعات تکمیلی به متن استفاده میشوند . برای ایجاد اثر مطلوب , طراحان میتوانند تصاویری را انتخاب کنند که مکمل یکدیگر و نام تجاری باشند که وب سایت نشان میدهد .
سلسلهمراتب بصری ترتیبی است که کاربر اطلاعات سایت را پردازش میکند . طراح آن را با استفاده از الگوی بصری برای وب سایت ایجاد میکند. الگوی بصری نحوه هدایت چشمها و رفتارهای بازدیدکنندگان است .
برای مثال , f - الگوها یا z - الگوها بر بخش افقی بالای سایت شما تاکید دارند , جایی که اغلب طراحان ناوبری و لوگوی برند و گاهی یک جعبه جستجو قرار میدهند . اینها عناصری هستند که تعامل کاربر و شناخت برند را القا میکنند.
طرح رنگ ترکیبی از رنگها است که در هماهنگی با برند و صنعت آن است . برای رسیدن به این هدف , آنها یک رنگ غالب و چند رنگ دیگر برای ایجاد پالت انتخاب خواهند کرد. یک پالت رنگ میتواند تکرنگ ( رنگهای مختلف یک رنگ ) , مشابه ( رنگهای نزدیک به یکدیگر ) یا مکمل باشد . طراحان همچنین توضیح میدهند که کاربران رنگها به چه چیزی جذب میشوند .
تایپوگرافی سبک یا قلم محتوای نوشتاری است . طراحان وب یک یا ترکیبی انتخاب میکنند که جذاب و آسان است . برای انتخاب بهتر , آنها باید فونت متناسب با مخاطب هدف را انتخاب کنند . برخی از سایتها ممکن است در فونت های serif بهتر باشند در حالی که برخی دیگر بسته به صنعت سایت , هدف و کاربر معمولی میتوانند از فونت های معمولی استفاده کنند . خوانایی زمانی است که متن محتوا به آسانی روی صفحه وب دیده و خوانده میشود . متن وب سایت باید قابل خواندن باشد زیرا بازدیدکنندگان معمولا ً زمان کمی را صرف آن میکنند و باید به سرعت اطلاعات را پیدا کنند. طراحان میتوانند با انتخاب اندازه و پیکسل مناسب برای متن به این هدف دست یابند . کنتراست بین متن و رنگهای پسزمینه سایت نیز خوانایی را بهبود میبخشد .
عناصر ناوبری ابزاری هستند که به کاربران اجازه میدهند تا جایی که میخواهند در یک وب سایت بروند را انتخاب کنند . آنها ممکن است بسته به چیدمان و ساختار سایت در سرصفحه , بدنه و پاصفحه وب سایت حضور داشته باشند . این عناصر تا آنجا که ممکن است برای بازدیدکنندگان مستقیم ضروری هستند . طراحان میتوانند انواع مختلفی از طرحها و طرحهای ناوبری را انتخاب کنند , مانند استفاده از دکمهای که hides را پنهان کرده و منوی جهتیابی را نشان میدهد . آنها همچنین میتوانند فلشهای یک کلیک و دکمههای دیگری را که کاربران مستقیم به بالای یک صفحه برمی گردند , به یک ناحیه خاص از یک صفحه یا یک صفحه دیگر به طور کامل وارد کنند.
محتوا تمام اطلاعات موجود در وب سایت است . این یک عنصر محوری است زیرا بازدیدکنندگان میخواهند به سرعت اطلاعات کسب کنند . وقتی وب سایت به وضوح ارتباط برقرار میکند و توجه خوانندگان را به خود جلب میکند , احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را به مصرف کنندگان تبدیل کند. طراح میتواند با استفاده از لحن مناسب به این هدف دست یابد و اطلاعات درستی در کل وب سایت از جمله صفحات " درباره " و " تماس " ارائه دهد.
استفاده از طراحی وب سایت چیست ؟
طراحی وب برای دستیابی به وظایف و اهداف مختلف از جمله :
بهینهسازی موتور جستجو : بهینهسازی موتور جستجو روشی است برای بهبود شانس یافتن یک وب سایت با موتورهای جستجو . اطلاعات کدهای طراحی وب به روشی که موتورهای جستجو میتوانند آن را بخوانند . این کار میتواند کسبوکار را تقویت کند زیرا سایت در صفحات نتایج جستجوی بالا ظاهر میشود و به مردم کمک میکند تا آن را پیدا کنند .
رضایت مشتری : یک طراحی وب حرفهای بر رضایت مشتری تاثیر مثبت میگذارد چون اطلاعاتی را که به سرعت به دنبال آن هستند , به آنها میدهد . این کار به شرکت کمک میکند تا با اطمینان از اینکه ناوبری در وب سایت خود آسان است , ارتباط مثبتی با بازدیدکنندگان ایجاد کند .
پاسخگویی تلفن همراه ویژگی یک وب سایت است که به آن اجازه میدهد روی یک دستگاه موبایل نمایش داده شود و چیدمان و تناسبات آن را خوانا و خوانا سازد . طراحی وب تضمین میکند که مشاهده و هدایت سایتها از دستگاههای موبایل آسان است . زمانی که یک وب سایت به خوبی طراحیشده و پاسخگو به موبایل است , مشتریان میتوانند با سهولت به کسبوکار برسند .
برندسازی به ارتقا یک محصول با یک طراحی منحصر به فرد اشاره دارد. طراحی وب به شرکتها کمک میکند تا برند مشخصی برای کسبوکار خود بسازند یا حفظ کنند . زمانی که یک وب سایت به طور مداوم برند یک کسبوکار را بیان میکند , هدایت آن را آسانتر میکند و به مشتریان کمک میکند تا به وضوح عناصر بصری یک برند را به عنوان یک شرکت خاص و محصولات یا خدمات آن شناسایی کنند .
کارایی فنی : این عبارت به این اشاره دارد که چگونه یک وب سایت میتواند تجربه راحتی در یک وب سایت ایجاد کند . طراحان میتوانند با کدگذاری تمیز که امکان بارگذاری سریع , لینکهای عملکردی و تصاویر پویا و گرافیک را فراهم میکند , به این موضوع دست یابند . خدمات طراحی وب نیز آن اشتباهات احتمالی را زمانی که رخ میدهند تثبیت میکنند .
بهینهسازی تجربه کاربر : طراحان وب گزارشها را اجرا میکنند تا نحوه تعامل افراد با وب سایت در سراسر جهان را درک کنند. آنها مشخص میکنند کدام صفحات ترافیک کم و بیش دارند و طراحی وب را برای بهینهسازی تجربه کاربر تطبیق میدهند .
تبدیل زمانی اتفاق میافتد که یک بازدید کننده یک اقدام مطلوب را در وب سایت انجام دهد . طراحی وب جذاب بازدیدکنندگان را تشویق میکند که مدت زیادی بمانند تا به مصرف کنندگان تبدیل شوند . آنها بر روی دکمه تماس به کنش , تبادل اطلاعات ارزشمند و اشتراک یا خرید یک محصول کلیک خواهند کرد.
فروش بهبود یافته : افزایش تعداد اقلام فروختهشده یا کسب مشتریان فعالتر , اهداف یک وب سایت جذاب هستند . وقتی طراحی وب به مشتریان هدفمند و موتورهای جستجو میرسد , به کسبوکار کمک میکند تا به سایت خود تغییر شکل داده و فروش خود را بهبود بخشد .
وب سایت شما باید با توجه به مخاطبین خود طراحی شود و اطمینان حاصل کند که تجربه کاربر را بهبود میبخشد .
وب سایت شما یکی از مهمترین جنبههای حضور آنلاین برند شماست و مهم است که آن را درست طراحی کنید . وب سایت شما همچنین مکانی است که در آن شما ته قیف خود را پرورش میدهید و منجر به تبدیل شدن میشود . بنابراین , شما نمیتوانید هیچ وب سایتی را خریداری کنید که ممکن است باعث شود چشمانداز شما از وب سایت شما خارج شود.
وب سایت شما باید با توجه به مخاطبین خود طراحی شود و اطمینان حاصل کند که تجربه کاربر خوبی را فراهم میکند . مزایای دیگری نیز برای طراحی وب سایت خوب برای کسبوکار و مخاطبین شما وجود دارد.
فيلم جام ارژنگ,دانلود فيلم جام ارژنگ,مشاهده فيلم جام ارژنگ,نسخه جديد فيلم جام وقتی مخاطبین شما به وب سایت شما مراجعه میکنند , اولین تاثیر خود را از کسبوکار شما به آنها میدهد . آنها ظرف چند ثانیه درباره کسبوکار شما قضاوت خواهند کرد. در این چند ثانیه اول , شما میخواهید تاثیر مثبتی بر مخاطبین خود بگذارید .
اگر وب سایت شما غیر جذاب یا قدیمی به نظر برسد , مخاطبین شما فورا ً تاثیر منفی بر کسبوکار شما خواهند داشت . آنها وب سایت شما را جذاب نخواهند یافت , که آنها را از صفحه شما دور میکند . شما در صدر قرار نخواهید گرفت چون آنها صفحه شما را برای صفحه رقیب ترک خواهند کرد .
طراحی وب مهم است چون بر نحوه درک مخاطب از برند شما تاثیر میگذارد . تاثیری که شما بر روی آنها میگذارید یا میتواند آنها را در صفحه خود نگه دارد و در مورد کسبوکار خود یاد بگیرید یا صفحه خود را ترک کنید و به رقیب خود برگردید . یک طراحی وب خوب به شما کمک میکند که کاربران را در صفحه خود نگه دارید .
بسیاری از عناصر و شیوههای طراحی وب بر نحوه انتشار مطالب در وب سایت شما تاثیر میگذارند که به نوبه خود بر نحوه حرکت عنکبوتها موتور جستجو و شاخص کردن وب سایت شما تاثیر میگذارد . به همین دلیل است که بهترین شرکتهای طراحی وب شامل سئو با خدمات خود میشوند .
این چیزی است که شما نمیتوانید آن را خراب کنید . اگر اصول سئو شما را به صفحه بالای موتورهای جستجو نرساند , شما در حال مبارزه با یک نبرد دشوار برای دید از ابتدا خواهید بود .
به غیر از اینکه چگونه محتوا در وب سایت شما منتشر میشود , برخی از عناصر طراحی وب میتوانند مستقیما ً بر سئو و خودشان تاثیر بگذارند . طراحی وب میتواند درک اینکه آیا با نحوه کار آن آشنا نیستید , مشکل باشد , اما برای ساده بیان کردن آن , کد شما باید سئو دوستانه باشد .
بهترین راه برای اطمینان از عملیات طراحی وب مناسب ( و دید موتور جستجو بعدی ) همکاری با یک آژانس طراحی وب است که شامل خدمات سئو به عنوان بخشی از بسته آنها است .
مردم میتوانند قضاوت کنند که با نگاه کردن به وب سایت شما چگونه با آنها رفتار خواهید کرد . طراحی شما به آنها بینشی درباره نحوه مشاهده مخاطبین میدهد . اگر هیچ تلاشی در طراحی وب سایت خود انجام ندهید , مخاطبین شما میدانند که در کمک به آنها تلاش نخواهید کرد .
وب سایت شما شبیه یک نماینده خدمات مشتری است . اگر وب سایت شما روشن , مدرن و دعوت است , مخاطبین شما در صفحه شما احساس استقبال بیشتری خواهند کرد . شما این احساس را خواهید داشت که شما برای افرادی که به وب سایت شما مراجعه میکنند , باز و پذیرا هستید .
از سوی دیگر , یک سایت قدیمی و غیر جذاب باعث میشود کسبوکار شما سرد و منزوی به نظر برسد . مردم نمیخواهند تجارتی را بررسی کنند که به اندازه کافی به آنها ارزش نمیدهد تا اولین تاثیر خوبی داشته باشد .
به طراحی وب خود به عنوان چهره دیجیتال کسبوکار خود فکر کنید . اگر کسی به محل فیزیکی شما قدم بگذارد , آیا نمیخواهید یک چهره دوستانه به آنها خوشآمد بگوید و باعث شود که آنها احساس خوشایندی بکنند ؟ یک طراحی وب مدرن و به روز شده معادل یک چهره دوستانه است که به بازدیدکنندگان جدید شما خوشآمد میگوید .