برداشت سئو شاید دو معنا را در ذهن ما تداعی کند:
1-برداشت سئو یعنی کسب درآمد از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو.
2-برداشت شخصی سئو یعنی آنچه که ما بر اثر مطالعه و تجربه از بهینه سازی موتورهای جستجو دریافته ایم.
سئو چیست؟این اولین سوالی است که هنگام بازاریابی و پیداکردن مشتری در اینترنت با آن روبرو میشوید و مشتری که اصلا از بهینه سازی موتورهای جستجو خبر ندارد و نام سئو را تاکنون نشنیده از شما سوال میکند.
وقتی میخواهید سئو را برای یک مشتری ناآشنا که حتی ممکن است وب سایت هم نداشته باشد براستی کار سختی درپیش دارید تا در ابتدا به او مزایای بازاریابی آنلاین را بشناسانید و بگویید که سئو اصلی ترین عنصر برای بازاریابی دیجیتال است.
برای اینکه بتوانیم سئو را بطور ملموس به شنونده و مخاطب خود انتقال دهیم باید از یک مثال و یا سوال مهم شروع کنیم و آن این است که فرض کنید کارگاه تولیدی شما در خارج از شهر است و مشتری کمی دارید،آیا مایل هستید به مرکز شهر بیایید و مشتریان بیشتری پیدا کنید.
پس سئو فرآیند دیده شدن است یعنی وقتی با بهینه سازی موتورهای جستجو بتوانید با کلمه کلیدی دلخواهتان به صفحه اول گوگل برسید،میلیونها نفر شما را میبینند و این باعث میشود شما احتمالا مشتری بیشتری پیدا کنید.
وقتی وارد یک پاساژ یا یک مرکز تجاری برای خرید وارد میشوید آن چیزی که در ابتدا توجه و نظر شما را به خود جلب میکند دکوراسیون و چیدمان داخل فروشگاه است که در زمینه میتوان آن را به سئو فنی و تکنیکال تشبیه کرد.
سئو چیست؟این اولین سوالی است که هنگام بازاریابی و پیداکردن مشتری در اینترنت با آن روبرو میشوید و مشتری که اصلا از بهینه سازی موتورهای جستجو خبر ندارد و نام سئو را تاکنون نشنیده از شما سوال میکند.
سئو مخفف عبارت (Search engine optimizationm) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است که با نام اختصاری (SEO)شناخته میشود.
هرچقدر جلوتر میرویم راه پرپیچ و خم میشود و اینجا به نکته جدیدتری میرسیم و آن بهینه سازی موتورهای جستجو است.
بنابراین در مرحله بعد باید بدانیم موتورهای جستجو چیستند و چگونه کار میکنند و قویترین موتور جستجوی جهان کدام است؟
سئو سه مرحله مهم و اساسی دارد و میتوان آن را بر 3 بخش مهم تقسیم بندی نمود.
1-سئو فنی و تکنیکال.
2-سئو درون صفحه
3-سئو خارج از صفحه.
گستردگی سئو فراوان است و نمیشود مدعی شد که یا یک پروژه و یا اتمام چند پروژه توانسته ایم به تمام جزییات و ترفندهای بهینه سازی موتورهای جستجو پی برده ایم.سئو نیاز به تجربه دارد و تجربه اثبات کرده است که سئو یک فرآیند زمانبر است.
اما زمانبربودن سئو نیز بسیار متغیر است و هرگز نمیتوان برای آن زمان تعیین کرد زیرا برخی از کلمات کلیدی بحدی سخت و دشوار و پررقابت است که ممکن است نیاز به یکسال یا حتی دوسال کار و تلاش داشته باشد.
برداشت سئو (موفقیت طولانی)-یکی از مهمترین تفاوت های سئو با تبلیغات کلیکی در ماندگاری و موفقیت طولانی مدت آن است.
هنگامیکه وب سایت شما از طریق تبلیغات پولی در صفحه اول گوگل قرار میگیرد بابت هر کلیکی که روی لینک سایت شما انجام میشود مبلغی از شارژ شما کسر میگردد تا جاییکه بطور کامل شارژ پرداختی شما به اتمام برسد و در این صورت سایت شما از صفحه اول گوگل برداشته میشود.
اما در سئو وضعیت به گونه ای دیگر است و هنگامیکه با کلمه کلیدی دلخواه و مرتبط با شغل خود به صفحه اول گوگل برسید با هر کلیکی که روی لینک سایت شما اجرا میشود مادگاری وب سایت و رتبه شما نیز افزایش خواهد یافت.
موفقیت شما در بازاریابی آنلاین از طریق سئو بصورت طولانی مدت ادامه خواهد شد و با هر محتوای جدیدی که تولید کنید یک گام به سوی رتبه برتر برداشته خواهد شد و شما با اطمینان بیشتری میتوانید به کار خود ادامه دهید.
هیچکس در گوگل از جایگاه فعلی خود مطمئن نیست زیرا وب سایت های دیگر به سرعت در حال تولید و ایجاد محتوا هستند و موتورهای جستجو بر اساس فاکتورهای رتبه بندی جایگاه وب سایت ها را مشخص میکنند.
گاهی اوقات ممکن است صاحب یک وب سایت دارای مکان فیزیکی مانند دفتر کار و شرکت نداشته باشد و دارای سرمایه چندانی نیز نباشد اما در رتبه بالاتری از سایر سایت ها در گوگل برخوردار است که این همان نتیجه موفقیت آمیز سئو است.
1-ماندگاری در گوگل با سئو باعث معرفی و شهرت برند شما میشود.
2-با حضور در صفحه اول کاربران موتورهای جستجو از سایت شما بازدید میکنند.
3-با سئو میتوانید از تجارت دیجیتال و مزایای بازاریابی آنلاین بهره مند شوید.
کسب درآمد و افزایش فروش بدون شک هدف تمام مجموعه های صنعتی و تجاری و خدماتی است که در اینترنت فعالیت دارند و میخواهند از طریق بازاریابی آنلاین به آن دست یابند.
وجود دهها هزار وب سایت، وبلاگ،فروشگاه اینترنتی،کانال های تبلیغاتی در تلگرام،صفحات فروشگاهی در اینستاگرام و هزاران اکانت در شبکه های اجتماعی،اهمیت بازاریابی آنلاین را در کسب درآمد و افزایش فروش نشان میدهد.
صاحبان این وب سایت ها و اکانت ها در تلاش هستند تا هر روز با یک محتوای جدید و جذاب کاربران بیشتری را به خود جذب کرده و از میان آنها مشتری برای خدمات و محصولات خود بیابند.
اما در این بین گوگل حکایت دیگری دارد و به عنوان قویترین و بزرگترین موتور جستجوی حال حاضر جهان از اهمیت ویژه ای در بازاریابی آنلاین برخوردار است.
در این بین استخدام کسانیکه دست اندرکار سئو و بهینه سازی وب سایت هستند بسیار مورد توجه صاحبان صنایع و مدیران صنعتی برای ارتقای رتبه وب سایت هستند.
برداشت ما از تکنیک های سئو این است که کلمات کلیدی مهمترین بخش سئو هستند که باید برای انتخاب آنها تحقیق و مطالعه بسیاری انجام شود تا کلمه کلیدی پیدا کنیم که مرتبط با کسب و کار ما باشد.این مطلب را در باره سئو بخوانید
برخی از سایت ها در بدو شروع به سراغ کلمات کلیدی سنگین و پرمخاطب میروند که دارای رقابتی بسیار سنگین و فشرده است که اینکار را میتوان یک اشتباه محض دانست.این مطلب را در باره سئو بخوانید
نگاهی به همین صفحه از سایت جام ارژنگ بیندازید که تحت عنوان"برداشت شخصی سئو"ایجاد شده است و محتوایی که در آن قرار داده شده حاصل تجربه ما در زمینه بهینه سازی سئو است.
اگر میخواستیم در ابتدا کلمه پرفشار "سئو" را انتخاب کنیم مسلماً راه طولانی و خسته کننده ای در پیش داشتیم و زمان ما را برای ایجاد صفحات دیگر از بین میبرد.این مطلب را در باره سئو بخوانید
به عنوان مثال شما فروشنده لوازم الکتریکی هستید اگر بخواهید در ابتدای کار کلمه کلیدی "لوازم الکتریکی" را مدنظر قرار بدهید باید زمان طولانی را سپری کنید،اما میتوانید از عبارت بلندتر و کم رقابت تر استفاده کنید مانند"لوازم الکتریکی در لاله زار تهران"یا "فروشنده لوازم الکتریکی در رشت"که اینکار میتواند بازدهی بهتری برای شما داشته باشد.
کلمات کلیدی بلند که به آن (long tail) میگویند عملی است که بسیاری از متخصصان سئو بر آن تاکید دارند و خودشان نیز از همین روش و تکنیک استفاده میکنند.این مطلب را در باره سئو بخوانید
برای شروع سئو هرگز از تک کلمات کلیدی مانند "کفش" یا "لباس" یا "فروشگاه" و نظایر اینها استفاده نکنید بلکه بهتر است این کلمات کلیدی را در قالب یک عبارت بگنجانید و در عنوان صفحه از آن استفاده کنید.
برای یافتن بهترین کلمات کلیدی در قالب یک عبارت میتوانید از خود موتور جستجوی گوگل استفاده کنید مثلا کلمه "کفش" را تایپ کنید و سایت هایی را که در صفحه اول گوگل هستند و عباراتی را که استفاده کرده اند مورد استفاده قرار دهید.این مطلب را در باره سئو بخوانید
کلمات کلیدی مهمترین بخش سئو وب سایت که بدون تحقیق اگر انتخاب شوند ممکن است هیچگونه ره آوردی برای کسب و کار شما نداشته باشند.
برداشت شخصی سئو: سئو چگونه به کسب و کار ما کمک میکند؟
برای این سوال باید جواب قانع کننده داشته باشیم تا بتوانیم بخوبی مزایای سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را توضیح دهیم.این مطلب را در باره سئو بخوانید
در اینجا چند نکته مهم در باره نوع کمکی که سئو میتواند به کسب و کار ما انجام دهد تا از بازاریابی آنلاین سود ببریم و حضوری فعال و چشمگیر در صفحه اول گوگل داشته باشیم را برایتان فهرست وار قرار میدهیم.
1-سئو باعث میشود تا سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و براحتی بتوانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید و کالاها و خدمات خود را به معرض نمایش بگذارید.این مطلب را در باره سئو بخوانید
2-با سئو میتوانید بدون نیاز به داشتن یک مکان فیزیکی مانند فروشگاه یا مغازه یا دفتر کار ،یک کسب و کار راه بیندازید و کسب درآمد نمایید.
3-با سئو میتوانید کاربران زیادی را که وارد موتورهای جستجو و بخصوص گوگل میشوند به سوی خود جذب نمایید و از بین آنها مشتریان فراوان و خریداران بسیاری پیدا کنید.این مطلب را در باره سئو بخوانید
4-سئو میدان رقابت را برای شما مهیا میسازد بگونه ای که ممکن است از بسیاری از برندهای بزرگ و شرکت های معروف سبقت گرفته و در صفحه اول گوگل بالاتر از آنها قرار بگیرید.
5-سئو نام شما و برند تجاری شما را معروف میکند بگونه ای که کاربران دیگر برای پیداکردن شما نیازی به جستجو ندارند و نام شما را در نوار آدرس تایپ کرده و سایت شما را پیدا میکنند(مانند نام جام ارژنگ).
6-سئو باعث اعتبار شما میشود بدینگونه که وقتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید کاربران یقین پیدا میکنند که شما با تلاش و هزینه بسیار توانسته اید به این جایگاه برسید و راههای ارتباط مانند شماره تلفن،آدرس،ایمیل و سابقه کار شما در دسترس همگان است.
اگر میخواهید از مزایای کسب و کار آنلاین برخوردار شوید و با سرمایه اندک بتوانید بازارهای جدیدی فراروی خود باز نمایید از سئو غافل نشوید.این مطلب را در باره سئو بخوانید
برداشت سئو:تاثیر عنوان صفحه بر سئو:مهمترین و اصلی ترین انگیزه ای که میتواند مخاط و کاربر و هر بیننده یا خواننده ای را تحریک نماید تا از وب سایت شما بازدید کند بدون تردید عنوان صفحه است.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
عنوان را میتوان یک فراخوان دانست یک دعوت برای خواندن یک مطلب یا تماشای یک فیلم و یا ورود به یک شبکه اجتماعی و یا یک وبلاگ.
اگر عنوان صفحه شما جذاب باشد بیننده و کاربران موتورهای جستجو را تحریک میکند تا وارد سایت شما شوند و مطلب شما را بخوانند.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
بسیاری از کتاب های خوب و پر محتوا را دیده ایم که قربانی انتخاب یک عنوان ضعیف شده اند.
بسیاری از فیلم های ساخته شده وجود دارند که عنوان جذابی نداشتند و نتوانستند مخاطب را به سینما بکشانند.
اگر یک نگاهی به سایت های معتبر بیندازیم اولین چیزی که نظر ما را جلب میکند عنوان سایت است.
در اینستاگرام ناگهان به مطلبی برمیخورید که شما را شگفت زده میکند و بی اختیار از صفحه بازدید میکنید.
سئو میتواند شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد اما با کمال تعجب میبینید که بازدیدکننده ندارید و توقع شما برآورده نشده است.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
تکنیک های مختلف سئو را بخوبی اجرا میکنید،ویدئوی خوب طراحی میکنید،اینفوگرافیک زیبا ایجاد میکنید و بازهم مخاطب و بازدیدکننده ای به سراغ سایت شما نمیآید.دلیل آن فقط میتواند ضعف عنوان وب سایت یا صفحه شما باشد.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
طول عنوان صفحه شما باید بین 45 تا 50 کآراکتر باشد و کلمه کلیدی شما نیز در آن گنجانده شود.
عنوان های صفحات وب سایت شما نباید مشابه یکدیگر باشد زیرا همدیگر را خنثی میکنند.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
هرچقدر بازدید کننده بیشتری داشته باشید رتبه سئو و اقتدار وب سایت شما بیشتر میشود ، اما چه چیزی باعث جذب بازدیدکننده میشود بدون هیچگونه شک و شبهه ای فقط میتوان به عنوان صفحه اشاره کرد.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
برای داشتن یک سئو مقتدر و ماندگار باید از عنوان جذاب و کاربرپسند برای هرکسب و کاری استفاده کنیم.
سئو به تنهایی یک عنوان جذاب نیست اما "سئو با ارزانترین قیمت" یا "با هر بودجه سایت خود را سئو کنید"میتواند بسیار جذاب باشد.این مطلب را در باره عنوان سئو بخوانید
هدف اصلی سئو چیست؟اگر نگاهی به سایت های معتبر و بزرگ بیندازید اهداف فراوانی را برای سئو بر شمرده اند که همه درست و بجا و قابل اعتناست.
اما یک هدف کلی و اساسی وجود دارد که سئو به دنبال رسیدن به آن هدف است.
هدفی که تضمین کننده موفقیت تبلیغات و بازاریابی و نهایتا کسب درآمد و افزایش فروش است.با سئو در صفحه اول گوگل باشیم
واقعا کدام هدف است که تمام این شرایط را داشته باشد و باعث موفقیت یک کسب و کار گردد.
هدف اصلی و واقعی سئو و تمام کسانیکه دست اندرکار بهینه سازی موتورهای جستجو هستند این است که به صفحه اول گوگل برسند.با سئو در صفحه اول گوگل باشیم
گوگل در حال حاضر با اختلاف زیادی قویترین موتور جستجوی جهان است و ماهانه میلیاردها جستجو در آن انجام میشود.
کاربران در سراسر جهان برای یافتن موضوعات مورد علاقه خود اعم از هنری،علمی،آموزشی،ورزشی،سینمایی،بازی و سرگرمی،سیاسی،اقتصادی،صنعتی و تبلیغاتی و هزاران مورد دیگر به گوگل مراجعه میکنند.با سئو در صفحه اول گوگل باشیم
آمار نشان داده است که بیش از 70% کاربران فقط به صفحه اول گوگل اعتماد دارند و از سایت هایی که در صفحه اول گوگل است فقط بازدید میکنند و اقلیت بسیار کمی نیز از صفحات دوم و سوم بازدید میکنند.
پس طبیعی است که هرکسب و کاری که یک وب سایت یا وبلاگ دارد در تلاش است تا با سئو خود را به صفحه اول گوگل برساند.با سئو در صفحه اول گوگل باشیم
میلیونها وب سایت خدماتی و تبلیغاتی و صنعتی و فروشگاهی در صفحه اول گوگل به کسب درآمد و فروش میپردازند.
صفحه اول گوگل میتواند کسب و کارهایی را که دچار رکود شده اند را تقویت کرده و به رونق برساند.با سئو در صفحه اول گوگل باشیم
وقتی با سئو کردن کلمه کلیدی دلخواه خود به صفحه اول گوگل برسید،صدها هزار کاربری که روزانه به گوگل مراجعه میکنند ،وب سایت شما را میبینند و این احتمال وجود دارد که از شما خرید نموده و مشتری شما بشوند.
سئو مهمترین ابزار ارزان برای رسیدن به صفحه اول گوگل است.