افسانه سئو یک عبارت در صفحه اول گوگل است که سایت های زیادی به آن پرداخته اند و سعی کردند رایج ترین افسانه های غیر واقعی در باره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را معرفی کنند.اما وقتی به انگیزه استفاده از عبارت (افسانه سئو) دقت کنیم،متوجه میشویم که هدف کسانی هستند که با مشکل وانمود کردن سئو و ترساندن مخاطبین ازینکه خودشان سئو سایتشان را انجام دهند سعی در این دارند که مشتری را مجاب نمایند تا به آنها سفارش سئو بدهند.یکی دیگر از انگیزهای بکارگیری عبارت افسانه سئو این است که بسیاری از سایت ها وقتی به مقوله سئو میرسند بسیار به آن شاخ و برگ داده و از مفهوم حقیقی آن دور شده و مخاطب را دچار اشتباه مینمایند.حقیت نیز همین است احتمالا شما نیز به سایت هایی برخورد کرده اید که حدود 100 یا 200 تکنیک و ترفند برای سئو معرفی کرده اند که میتوان گفت در حقیقت شاید 10 مورد را به 100 مورد تقسیم کرده اند.این افسانه پردازی در تمام موضوعات مانند طراحی سایت،بازاریابی آنلاین و تبلیغات شبکه های اجتماعی و اهمیت صفحه اول گوگل نیز صدق میکند.در این صفحه از سایت جام ارژنگ به موضوع افسانه سئو و رایج ترین افسانه های باور نکردنی و غیر واقعی سئو پرداخته ایم.
>
مطالبی که در این صفحه در باره افسانه سئو خواهید خواند عبارت است از:
هر چه بیشتر از کلمات کلیدی در یک صفحه استفاده کنید , بهتر است
شما نیازی به انجام تحقیقات کلید واژه ندارید
شما فقط باید کلمات کلیدی درست را هدف قرار دهید
داشتن یک نقشه سایت رتبه سئو را بهبود میبخشد
لازم نیست درباره برچسب عنوان یا توصیف متا عنوان خود نگران باشید
نیازی به ایجاد محتوا نیست , اغلب ایجاد محتوا جز حیاتی سئو است
شما باید یک شرکت سئو را باور کنید
بک لینک مهم نیست که آنها از کجا میآیند
شما باید تنها بر روی کسب سود بک لینک ها تمرکز کنید تا به سئو کمک کنید
افسانههای سئو را انجام دهید که یک زمانی و یک استراتژی است
سئو در حال شکست بسیاری از افراد است که کمپین سئو را اجرا میکنند
افسانه سئو # ۱ : شما نیازی به انجام تحقیقات کلید واژه ندارید یکی از اولین تصورات نادرست سئو این است که نیازی به انجام تحقیقات کلید واژه ندارید . بسیاری از مردم میگویند که اگر به یک کلید واژه مرتبط برای صفحه خود فکر کنید , نیازی به تحقیق درباره آن ندارید و یا کلمات کلیدی تکمیلی دیگری پیدا نمیکنید . با این حال , تنها فکر کردن به یک کلید واژه برای استفاده در محتوای شما کافی نیست .
اگر هیچ اطلاعاتی در مورد کلید واژه ندارید , اعداد را نخواهید داشت تا این حقیقت را که کلید واژه خوبی برای هدف است , به دست آورید . علاوه بر این , بدون تحقیق کلید واژه , صفحه شما ممکن است تنها برای یک کلید واژه رتبه داشته باشد و دید آن را محدود کند. برای اطمینان از انتخاب کلمات کلیدی مرتبط که ترافیک را به صفحه شما هدایت میکنند , باید تحقیقات کلیدی انجام دهید .
افسانه سئو # ۲ : هر چه بیشتر از کلمات کلیدی در یک صفحه استفاده کنید , بهتر است یکی از رایجترین افسانههای seo را رتبهبندی کنید که هر چه کلمات کلیدی را در صفحات خود ادغام کنید , رتبه شما بیشتر خواهد شد . بسیاری از افراد هنوز بر این باورند که اگر میخواهید رتبه بگیرید , باید تا حد ممکن از کلید واژه در تمام محتوای خود استفاده کنید تا گوگل متوجه شود که صفحه شما مربوط به پرس و جوی است که کاربر جستجو میکند . واقعیت این است که ادغام کلمات کلیدی شما اغلب منجر به پر کردن کلمات کلیدی میشود که یک عامل رتبهبندی منفی است .
گوگل میتواند سایت شما را برای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی جریمه کند زیرا این استراتژی را به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه میبیند . تکنیکهای سئو کلاه سیاه بر خلاف دستورالعملهای گوگل است , بنابراین استفاده از هر کدام از این تاکتیکها به رتبهبندی سایت شما آسیب خواهد رساند .
افسانه سئو # ۳ : شما فقط باید کلمات کلیدی درست را هدف قرار دهید - محتوا مهم نیست که یکی از رایجترین تصورات غلط درباره سئو این است که همه چیز درباره هدف قرار دادن کلید واژه است . بسیاری از مردم بر این باورند که اگر کلمات کلیدی را که میخواهید برای آنها رتبهبندی کنید را هدف قرار دهید , به سادگی با پاشیدن آنها از طریق نوشتن با کیفیت پایین , محتوای صفحه به اندازه کافی مهم نیست . به عبارت دیگر , شما فقط نتایج جستجو را رتبهبندی خواهید کرد , زیرا شما برای آن کلید واژه بهینهسازی میکنید.
اشتباه . محتوای صفحات شما نقش مهمی در کمک به رتبهبندی نتایج جستجو دارد . اگر محتوای با کیفیت بالا را ارائه نمیکنید , در نتایج جستجو نیز رتبه نخواهید داشت , مهم نیست که چقدر برای موتورهای جستجو بهینه باشید .
شما هم با موفقیت رهبری را درگیر نخواهید کرد , چون نمیتوانید جذابترین محتوای صفحه خود را ارائه دهید . اگر مخاطبین شما اطلاعاتی را که نیاز دارند پیدا نکنند , صفحه شما را ترک خواهند کرد و سرعت بازتاب شما را افزایش خواهند داد . این اقدام یک سیگنال منفی به گوگل میفرستد که میتواند به رتبهبندی سئو آسیب برساند .
افسانه سئو # ۴ : داشتن یک نقشه سایت رتبه سئو را بهبود میبخشد در فهرست افسانههای قرار دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر شما یک sitemap داشته باشید , فورا ً رتبهبندی سئو را بهبود خواهد بخشید و به شما کمک خواهد کرد تا به بالاترین نتایج جستجو برسید . اما واقعیت این است که sitemaps تضمین نمیکند که شما در نتایج جستجو رتبه بیشتری خواهید داشت .
آنها تاثیر مستقیمی بر بهبود رتبهبندی شما ندارند . با این حال , sitemaps هنوز بخش مهمی از وب سایت شما هستند - و شما باید یکی برای کمک به گوگل برای پیدا کردن و نمایه کردن صفحات خود ایجاد کنید . یک sitemap راهنمای گوگل برای خزیدن صفحات در سایت شما را فراهم میکند.
اگر چه یک sitemap به شما در بهبود رتبه کمک نمیکند , به گوگل crawl و صفحات شاخص کمک میکند تا بتوانید در نتایج جستجو ظاهر شوید .
افسانه سئو # ۵ : لازم نیست درباره برچسب عنوان یا توصیف متا عنوان خود نگران باشید و توصیف متا دو بیت از اطلاعاتی هستند که مخاطبین شما اول در نتایج جستجو میبینند . یکی از رایجترین افسانههای سئو که این دو برچسب را احاطه کردهاست این است که نیازی به بهینهسازی آنها ندارید . سئو برچسب عنوان را متا لیست میکند اگر از بهینهسازی این دو عنصر غفلت کنید , در نتایج جستجو رتبه زیادی نخواهید داشت و یا به اندازه ترافیک به صفحه خود حرکت نخواهید کرد.
موتورهای جستجو و کاربران از این دو عنصر برای تعیین ارتباط صفحه شما با پرسوجو استفاده میکنند . بدون بهینهسازی این عناصر , مخاطبین و موتورهای جستجو ممکن است نداند که آیا صفحه شما به نتایج جستجو مربوط است یا نه .
افسانه سئو # ۶ : نیازی به ایجاد محتوا نیست , اغلب ایجاد محتوا جز حیاتی سئو است . یکی از رایجترین افسانههای سئو در مورد خلق محتوا این است که شما اغلب نیازی به ایجاد آن ندارید . ممکن است شنیده باشید که گاهی میتوانید وبلاگ خود را پست کنید و این به اندازه کافی است که به شما کمک کند رتبه خود را کسب کنید یا رتبه خود را حفظ کنید .
با این حال , این یک افسانه سئو است . اگر میخواهید بیشتر سئو را بسازید , باید اغلب محتوا ایجاد کنید . زمانی که معمولا ً محتوا را ایجاد و پست میکنید , راههای جدیدی برای کشف وب سایت خود ایجاد میکنید که به معنای ترافیک بیشتر برای کسبوکار شما است.
نه تنها این , بلکه محتوای بیشتر به این معنی است که شما میتوانید کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید . به همین دلیل است که ۶۰ % بازاریابان حداقل یک قطعه از محتوای جدید روزانه ایجاد میکنند - محتوای بیشتر به معنای راههای بیشتری برای رسیدن به سکندری خوردن در شرکت شما است.
افسانه سئو # ۷ : شما باید یک شرکت سئو را باور کنید زمانی که نتایج سریع بعدی را در فهرست ما از سو ظن سئو تضمین میکنند باید با شرکتهای سئو انجام دهند . اگر تا به حال خدمات سئو را بررسی کردهاید , ممکن است متوجه شوید که برخی از شرکتهایی که به شما تضمین میکنند که اولین موقعیت را به شما ارائه میدهند یا پیشنهاد میدهند که شما را به سرعت به بالاترین درجه برسانند . این پیشنهاد یکی از خطرناکترین افسانههای سئو است .
نباید به شرکتی اعتماد کنید که تضمین کند شرکت شما را به سرعت در رده قرار دهد . اگر آنها به این نتایج قول دهند , بیشتر از استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه هستند که بر خلاف دستورالعملهای گوگل عمل میکنند .
هیچ راهی برای یک شرکت وجود ندارد که تضمین کند اگر آنها از تکنیکهای مناسب استفاده کنند , میتوانند شما را در رتبه اول قرار دهند .
سئو برای توسعه نتایج وقت میبرد , بنابراین هر شرکتی که قول میدهد نتایج فوری از انتخاب دور باشد .
یک شرکت سئو باید از تکنیکهایی مانند تحقیق کلید واژه , ساختمان لینک و ایجاد محتوا استفاده کند.
افسانه سئو # ۸ : بک لینک مهم نیست که آنها از کجا میآیند وقتی درباره seo یاد میگیرید , یاد میگیرید که backlinks بخش بزرگی از سئو است . Backlinks لینکهای دیگر هستند که افراد را به صفحات شما باز میگرداند . این پیوندها برای کمک به بهبود رتبه سایت شما حیاتی هستند .
با این حال , یکی از رایجترین سو ظن سئو در مورد backlinks این است که تمام پیوندهایی که شما به سایت خود دارید مهم نیست که چه کسی با شما ارتباط دارد . با این حال واقعیت این است که همه backlinks برای سئو عالی نیستند . backlinks بد لینکهای سایتهای غیرقابلاعتماد هستند .
این سایتها اعتبار ندارند , بنابراین داشتن لینک یا چندین لینک به آنها باعث میشود که سایت شما کمتر معتبر به نظر برسد . این میتواند به رتبهبندی شما آسیب برساند و سایت شما را غیرقابل اطمینان جلوه دهد . اگر چندین لینک spammy دارید , ممکن است گوگل را نیز به این باور کنید که شما لینک خرید میکنید ( تکنیک سئو کلاه سیاه ) , که میتواند وب سایت شما را به جریمه برساند .
افسانه سئو # ۹ : شما باید تنها بر روی کسب سود بک لینک ها تمرکز کنید تا به سئو کمک کنید , اما آنها تنها پیوندهایی نیستند که برای سئو مهم هستند . یکی از رایجترین افسانههای سئو این است که شما فقط باید روی کسب سود تمرکز کنید . در واقع , در حالی که بر روی backlinks تمرکز میکنید , باید روی لینکهای داخلی نیز تمرکز کنید . لینکهای داخلی لینک به صفحات دیگر سایت شما هستند . آنها برای نگه داشتن رهبری درگیر در سایت شما حیاتی هستند و وقتی که زمان بیشتری را در سایت شما صرف میکنند , یک سیگنال مثبت به گوگل میفرستد که سایت شما مربوط به نتایج جستجو است .لینکهای داخلی به گوگل کمک میکنند صفحات کشف , سینهخیز و شاخص را در سایت شما کشف کند .متن لنگر برای لینک داخلی شما مرتبط است چون به کاربران و موتورهای جستجو میگوید که چه زمانی روی لینک کلیک میکنند .